Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys täältäkin. Päivitin taas listan toivottavasti kaikki mukana.

Mulla oli tänään eka neuvola ja sain lääkärinlan vajaan kolmen viikon päähän ja ultran ens kuun loppupuolelle. Sydänääniä ei ainakaan vielä saatu kuulumaan. Pikkuisen harmitti, mut toivottavasti sit nlalääkärillä kuuluu... muuten huolestun :(

En jaksa hirvittävästi nyt kommentoida, mutta :hug: ikäviä uutisia saanneille. Nyt oli tullut aika paljon ikäviä viestejä, mut onneksi seassa oli noita onnistuneita ultriakin.

Mulla on neljättä päivää erittäin paha nokkosrokko ja kutisee aivan hel....sti... :kieh: Mitään lääkkeitä ei saa käyttää paitsi mietoa kortisonivoidetta, joten pahoin pelkään että tätä voipi kestää kotvasen! Lisäksi vielä pahoinvointi joten ei paljon naurata just nyt... huomenna vielä luvassa töitä yhdeksään asti illalla, ku pitää valvoa yks etäkoe! Plääh!

No koitan päästä viikonloppuna kirjoittelemaan vähän paremmissa tunnelmissa :D
 
Moikka ja ihanat ultrakuulumiset tullut monilta! :heart:

Uusiakin tullut, onnea paljon Mariaanalle, Pinaatille ja Heikko-Peikolle! Monenlaista kokemusta on takana Mariaanalla pitkä yrittäminen ja Heikko-Peikolla surua :hug: Onnea vielä ja mielenrauhaa tähän uuteen odotukseen. :flower:

Nyt vähän kiire ja lähdössä pariksi päiväksi pääkaupunkiin, pääseeköhän palstoille ennen sunnuntaita... tänään nimittäin Taiteiden yö ja huomenna kaverin polttarit :) Ihanaa kun kerrankin on sellainen olo, että kaikki on suunniteltu hyvin, hyvissä ajoin ja täydessä ystävyydessä - useimmat naimisiin menevän ystävistä, jotka osallistuu, onkin myös mun ystäviä tai tuttuja vähintään.

Tässä vielä tämä laskuri kertaalleen, mulla vaihtui tänään sen kuva:
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Ihanaa päivää, t. Kalenteri ja ounasteleva huono olo
 
Huomenta kaikille!

Ihania ultrakuulumisia oli monella, onnea kaikille! Uusille myös tervetuloa ja tarrasukkia!

Tänään olen koko aamun itkua pidätellyt. Että voi ihminen olla onnellinen kuvotuksesta!! :p Tähän asti olen ihmetellyt oireiden olemattomuutta, mutta tänään on kuvotus ollut kaverina aamusta asti. Väsymyskin alkaa valloittaa. Ja minä itkua tuhrustan onnesta! :LOL: Olen varmaan raskaana.

Raskausoireista viikonloppua kaikille toivoo onnellisesti pahoinvoiva Puella!
 
Kiva lukea mukavia ultrauutisia =)

Itselläni eilen koko päivän etovaa oloa, tänään sitä ei ole vielä ilmaantunut. Tosin yön aikana mahaa alkoi vihlomaan eikä se ota millään loppuakseen. Onkohan tällainen jatkuva vihlonta ihan normaalia?
 
Voimia ja positiivia ajatuksia Heikko- Peikolle :hug: Varmasti raskas kokemus, kun tuossa vaiheessa sitä on jo asennoitunut, että pahin on takana.

On tämä alkuraskaus jännää aikaa. Joka kerta wc:ssä käydessä pelkää, että näkee verta. Jos alavatsaa vihloo kovin... pelottaa, jos ei vihlo...pelottaa. Valkovuodon pitäis lisääntyä. Mulla se kuitenkin on pysynyt samana, ellei jopa vähän vähentynyt. Onko kellään muulla vastaavaa???

Matilda2007
Mulla on sellainen ymmärrys, että nämä alamahavihlomiset menee aalloissa. Välillä tuntuu, välillä ei. Mutta, jos huolestuttaa kannattaa ottaa yhteys neuvolaan/lääkärille. Saa ainakin asiantuntian vastauksen. Mullakin etova olo ei ole koko ajan päällä. Eilen oli päivällä lievää pahoinvointia, tänään ei yhtään mitään. Vähän mietityttää, kun nämä oireet on ainakin vielä mulla niin lieviä.
 
Matilda2007,
Minulla oli eilen noin tunnin verran alavatsa niin kipeä, että ihan käveleminen teki vaikeaa. Nyt ollut olo ihan "normaali", ja kyllä tuota vessassa tulee rampattua päivän aikaan useasti (tarkistamassa, että mitä sieltä tulee...).
Minulla on vasta ensi tiistaina neuvola, joten tuonne asti pitäisi ainakin jaksaa epätietoisuudessa.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!

Moona
 
Heips!
Minusta ei ole vielä kuulunut mitään, mutta melko oireeton on ollut tämä raskauden alku. Ensimmäinen neuvola käyntikin on vasta 11.9 ja varasin yksityiselle ultran ja se on sitten 13.9. Ei malttaisi millään odottaa, että pääsee neuvolaan ja sitten vielä pikkuista kurkkaamaan, toisaalta huolestuttaa että onhan kaikki hyvin.

Kysyisin vielä että miten tuo linkki toimii jonka Kalenterikin oli juuri käynyt katsomassa, kun minulla se ei johda mihinkään.??

Semmosta mun vielä piti kysyä teiltä, joilla on jo takana raskaus/raskauksia niin onko teen maha tullut esille aikaisemmin? Kun minusta tuntuu että nyt jo näkee ihan selvästi, että odotan vaikka vasta 7. viikko menossa.

Onnellista odotusta kaikille!! :)
 
Joo pikku hiljaa tää vihlontakin hellittää. Oon varmaankin ihan vainoharhainen. Onneksi eka ultra jo reilun viikon päästä.

Mahaa turvottaa ihan älyttömästi ja harkitsen tässä jo mammahousujen ostoa. Meinaa nimittäin kaikki housut olla kohta tiukkoja. Kuudetta viikkoa vasta mennään ja masu pömpöttää selvästi. Saas nähdä meinaako tää turvotus laskea missään vaiheessa...
 
Hei!

Ilmottaudun joukkoon.

Olen 34-vuotias terveydenhuoltoalalla työskentelevä.
Aviomieheni on 35-vuotias rakennusalalla työskentelevä.

Esikoisemme on 29.04.06 Syntynyt poika.


Nyt laskettu aika on 12.4.08. =)

Anuuu-81 on ainakin tuttu huhtikuisista -06.

Niina
 
miten mä maltan odottaa ultraa :eek: voi että. neuvolaa en ole vielä varannut, aattelin ultran jälkeen soitella jos kaikki on ok. tosin oksettaa sen verran että ihme jos kaikki ei ole ok. eikös sitä niin sanota että voimakkaat raskausoireet tarkoittaa sitä että sikiö voi hyvin...?
 
Terveisiä ultrasta!

Ultrakuulumisia täältäkin. Käytiin miehen kanssa tänään yksityisellä kun kuukautisten mukaan tuli 7+0. Siellä näkyi sitten yksi kaveri ja sydämen syke! Koon mukaan viikkoja on 7+2. Katotaan sitten mitä neuvolassa sanovat. Kaikki vaan tuntuu niin jännältä, ihanalta ja pelottavalta kun ollaan tässä ensimmäistä kertaa raskaana ja kaikki tulee uutena.

Mulla on päivittäin tosi huono olo ja maha tuntuu niin turvonneelta että ei mitkään farkut mee jalkaan. Päätä särkee ja hiusrajaan on tullut jotain hormooninäppyjä. Ei siis mikään hehkeä olo, mutta kun olen opiskelija ja vielä kesälomalla niin ei haittaa. Mikäs täällä kotona ollessa koirien kanssa ja ajatukset täyttyy tulevasta vauvaelämästä!
 
Mulla kanssa masua turvottaa ja kipristelee ja alavatsassa tuntuu paineen tuntu. mulla myös, niinku monella teistä, housut puristaa. vauvamasua mulla ei vielä näy, mutta se turvotus...

Muita raskaus oireita meikäläisellä: väsymys, nukun melkein päivittäin 4 tunnin päikkäreitä , joskus enemmän joskus vähemmän, kylmyys ja vastapainoksi kuumat aallot ja tuntuu että hajuaisti olisi tarkentunut, tosin se voi johtua siitäkin, että olen ollut tupakkaa polttamatta viikonverran

nyt parina päivänä mulla on ollut ihan muutamat sellaiset ihan minit ällötykset, en ole varma mistä ne on tullut mutta on tullut kuitenkin. mä kauhulla odotan sitä kuudennen viikon lievettä, koska olen taipuvainen ihan törkeeseen raskauspahoinvointiin. en oksentele niinkään, mutta olo on muuten vaan ihan sika järkky. odotettavissa sellainen kiva parin kuukauden kesto krapula :x . mutta toisaalta odotan sitä, että usko tähän kaikkeen vahvistuu =)
 
...vasta reilun viikon päästä, ei jaksa odotella. pääsin kyllä aikaistettuun ultraan edellisen keskenmenon takia, että muuten saisin vielä odottaa monta viikkoa.

ihanaa kuulla teidän muiden ultrista ja siitä että kuitenkin niin monella siellä todetaan asioitten olevan niinkuin pitääkin :heart:

sympatiat kuitenkin niille, kenen unelmia ultrapäivänä musertuu, olen pahoillani ja tiedän, miltä tuntuu :'(
 
Moikka kaikki uudet ja tervetuloa mukaan. :hug: kaikille niille joille ultra on tuonot ei toivottuja uutisia.

Viljaliina itse olen saman asian kanssa ymmälläni, olen myös kuullut/lukenut jostain että suurin osa raskauksista menee hyvin ja keskenmenoja on kuitenkin suhteellisen vähän, niin mistä näillä palstoilla löytyy noita surullisia kertomuksia. Ja niitä kun lukee niin tulee itsekkin aivan paniikkiin. Tietysti, itsekkin liityin tänne heti plussattuani ja ihan niitä tositosi alkuraskauden keskenmenojan tapahtuu kai paljon. Jos ei kyttää ja testaile, niin ei välttämättä edes tiedä olleensa raskaana.

Itselleni ei mitään uutta. Maanantaina ultraan. Menkkojen mukaan tänään pitäisi olla rv 7+3 joten maanaina jo 7+6, toivotaan että pieni sydän löisi, ja saisin kertoa maanantaina iloiset ultrauutiset. Jännittää. Nyt leipomusten kimppuun. Hauskaa viikonloppua :wave:
 
Täältä taustalta olen jo jonkin aikaa kirjoituksianne lueskellut, mutta ajattelin nyt uskaltautua itsekin kirjoittamaan. Kolmatta lasta tässä odotellaan ja kovasti toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Edellinen raskaus päättyi toukokuussa keskenmenoon. Vasta ultrassa viikolla 11+4 asia selvisi, sikiö oli kuollut kohtuun jo viikolla 8+4. Että aika varovaisin, mutta iloisin mielin tässä eteenpäin mennään.
Tänään kävin yksityisellä ultrassa ja siellähän se pieni sydän sykki! :heart:
Meinasi päästä itku pelkästä onnesta.
Tänään olisi viikkoja kasassa 6+6 ja laskettu aika 12.4.
 
Heippa kaikille!Tervetuloa kaikki uudet masuset :flower:
Onkin tullut paljon uusia juttuja parissa päivässä,kivaa!!
On ollut myös ikäviä uutisia..
Ja paljon mukavia ultrakuulumisia =)
Ite en ole menossa ultraan yksityiselle, koitan jaksaa odottaa sinne viikolle 12 asti,jolloin pääsee sairaalaan ultraan.Toivottavasti tiistaina neuvolassa kuuluis kuitenkin jo syke :heart:
Paleltaa,väsyttää ja kuvottaa.Tytöllä kakat housussa,kuinkahan saan putsattua ilman yrjöä :LOL:
Mussu81 Kiitos päivitykisistä :flower:
Raskausoireita kaikille!!
 
Hei, täältä yksi huhtimassu ilmoittautuu mukaan. Tädin piti tulla maanantaina ja testin tein heti samana päivänä ja plussaa näytti. :heart: Eilinen ja tämänpäiväinen tarkistustestailu oli myös samaa mieltä.

Laskurin mukaan laskettu aika olisi siis 30.4. Eli ihan viimeisiä huhtikuun päiviä mennään. Pitää tähdätä tuohon, ettei vahingossa veny toukomassuihin. :LOL:

Mutta jaksaisiko joku selventää minulle tuota vk+pv laskukäytäntöä. Onko viimeinen tädin vierailu päivä 0+0 esim mulla se oli 24.7. (tiistai). Onko seuraavan viikon tiistai 0+7 = 1+0. Omien laskujeni mukaan mulla olisi siis menossa 4+3 (voikun pieni luku vielä ) mutta tekayn kiekko antaa 4+2. Mystistä!

Varasin tänään ekan neuvola-ajankin -> 1.10. Miten tuonne asti jaksaa ottaa ja vain uskoa, että jotain siellä on. Kateellisena olen lueskellut teidän kokemuksianne varhaisultrasta. Onko ne siis tehty yksityisellä puolella, vai onko muualla tarjolla tuollainen *harkitsee muuttoa*. Jos olen oikein käsittänyt niin täällä tarjotaan vain rakenneultra. :eek:

Mitäs muuta.. kauhea väsy ja vessahätä koko ajan. =)
 
Tänään plussattu ja viikkoja siis 5+0. Laskettuaika 26.4. Olipas tällä kertaa helppo laskea, kun takana on lapsettomuushoidot, joten ovulaation tietää tarkalleen. Takana erittäin pitkä yritys, johon mahtuu keskenmeno 7.8.2006 eli tasan vuosi meni tähän masuasukin alkuun (3.8.) saamiseen. Täällä olikin Matilda2007 samasta pinosta lapsettomuuspuolelta, kiva :) Ja sinähän mulle siitä vihlomisesta sanoitkin, että taitaa olla raskausoire niin kuin siis olikin. Muita oireita ei sitten olekaan, kun siis vihlonta, vessassa ravaus ja tänään alkanut rintojen pingotus.

mariaana Ihmettelit tuota valkovuodon vähäisyyttä, niin täältä löytyy kohtalotoveri. Siksi en testannutkaan, kun vasta nyt. Aikaisemmasta raskaudesta muistin niin hyvin lisääntyneen eritteen ja nyt ei mitään...
 
Mukava lukea onnellisia ultra kuulumisia :hug:

Tervetuloa HUHTIHIPPUIHIN kaikille uusille plussanneille! :flower:

Arvatkaas mitä minä tein...
Kävin tänään ostamassa kahdet mammahousut.
Matilda2007 tuolla kertoilikin kuinka masu on turvonnut eikä mitkään housut meinaa mahtua, saati onko ne mukava päällä.
Sama vika rahikaisella. Just oli tullu uusia housuja Lindexille ja kahdet nappasin nyt alkuun.

Ellen83 kyseli onko aiemmin raskaana olleilla tullut maha nopeammin näkyviin?!
Itse huomasin jo kakkosesta että masu näky nopeammin.
Mutta tää vie kyllä jo voiton, ikinä en ole näin aikasin hakenu mamma housuja. Nelosesta ostin joskus vkolla 13.

VINKKI : ÄLKÄÄ LAITTOKO FARKKUJA PESUUN :LOL:
Minä onneton laitoin lempi farkkuni kaks päivää sitten pesuun ja nyt ne on pesun jälkeen 5cm liian pienet vyötäröltä :headwall:
Tätä mahaa ei vedetä sisään :D


Nöpönen 6+4
 
Uusille tervetuloa joukkoon ja erityisesti malttamattomalle! (vanhoja tuttuja kun ollaan ;) )

ja ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia!

Täälläkin mahtuu enää kahdet housut jalkaan; verskahousut ja yö puvun housut!! :LOL: Töissä nyt pitäny housuja nappi auki ja mahdollisimman alhaalla, ettei purista! on tää kyllä hurjaa esikoisesta pidin vielä omia farkkuja viikolla 20!

Niin ja sitten pitäis mennä työkevereiden kanssa uimaan, paripäivää ennen tuota varhais ultraa!! :kieh: Ei viittis kertoa ennen kun on ultrassa varmistunut että kaikki ok!
Joten täytyy perua (vedota menkkoihin), tai syyttää turvotusta (sopimaton ruoka) tai vetää mahaa armottomasti sisään!! :LOL:

elisha 5+6
 
Ihanaa kuulla onnistuneista hedelmöityshoidoista, onnittelut :flower: Niiden jälkeen kyllä jokainen ansaitsisi plussan, ovat sen verran kovaa rääkkiä. Mekin kävimme reilu kolme vuotta hoidoissa. Vuosi sitten tehtiin viimeinen IVF (koeputkihedelmöitys.) Eli tämä raskaus on luomu.

Kerkesin tänään hätääntyä, kun rintojen arkuus hieman hellitti. Mun äiti on ammatiltaan neuvolanterkkari/kätilö (eli mulla on tällainen 24/7 henkilökohtainen puhelinpalvelu :p ) Ei kuulemma voi tässä vaiheessa sanoa mitään... oireet saattaa vaihdella. No, on tässä tänään ollut lievää etovaa oloa ja väsyttänyt, eikä se rintojen arkuus kokonaan hävinnyt ole. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mulla ei vielä ongelmia housujen kanssa. Turvotusta niinku menkkojen aikaan. Menee Grazy Agen tai Catch Onen koko 36 jalkaan ja nappikin kiinni. Jos joku ko. farkkuja tietää, niin tiukkaa mitotusta ovat. Mutta sen oon huomannu, että kotiin tullessa vaihtaa mielellään verkkarit.

juuri Raskausviikot lasketaan alkaen edellisten menkkojen alkamispäivästä, mikäli kierto on säännöllinen. Eli kaksi viikkoa ennen raskauden alkua. Hedelmöittymispäivänä viikkoja on jo kaksi takana.
 
VOI PIIP...

Sain tänään lääkäristä Atarax tabletteja viikonlopuksi. Lääkäri soitti OYSiin gynelle ja synnärille ja siellä sanottiin et voi käyttää. Otin jokin aika sitten tabletin ja luin nyt netistä et ei missään nimessä saa käyttää raskauden aikana

"Eläintutkimuksissa on todettu lisääntymistoksisuutta ja sikiöepämuodostumia "

No huh huh!!! Nyt olen jo ihan paniikissa. Ei taida enää oksentamisestakaan olla hyötyä ku on kuitenkin jo yli tunti lääkkeen otosta. Melko härskiä toimintaa lääkäriltä :kieh: :(
 
mariaana kiitos vastauksesta, mutta tuo ei ollut ihan se mitä kysymykselläni hain.

Tarkoitin, että onko viimeisten menkkojen alkamispäivä päivä 0+0 ja seuraava päivä on 0+1 jne. ja viikon päästä on 0+7 tai 1+0. Kun olen eri laskureilla laskenut niin näyttää antavan mulle joko 4+2 tai 4+3 eli ilmeisesti siinä aloituspäivässä on hieman eroa eri laskureissa.
 

Yhteistyössä