Hoidot jatkuu 2012

InMyDreams ja Miles: Mullakin ollut kaikissa hoidoissa samat fiilikset. Heti siirron/ inseminaation jälkeen tosi hyvä fiilis että kyllä se nyt tärppää ja sitten kun piina on puolessa välissä, armoton ahdistus ottaa vallan. Itkupotkuraivarit ja menkanpunaiset unet tosi tuttuja juttuja :) Yrittäkää jaksaa sinnitellä ja tsemppiä tietenkin testaukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: miles
***Hoidot jatkuu 2012***


Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu
Seline .................. 2.IVF .................... lokakuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... lokakuu
Avalonia ................ 1.IVF/1.pas .......... lokakuu
Valoa.....................1.IVF/4.PAS............lokakuu

Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
Tuba factor .......... 4.IVF1.pas .............. syksy
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... syksy
Emma81 .............. 4.IVF (?) ................ syksy
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Meg ..................... 3.IVF .................... marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS............. marraskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI 1.pas ..... marraskuu
Paiju......................3.IVF......................marraskuu
Nellikaneli...............1.IVF/2.PAS........... marraskuu
Rotta09 ................. 2.iVF/1.pas .......... marraskuu
johkunen ..............4.IVF...................... marraskuu
Gizmo82 ............... 2.IVF .................... marras-joulukuu
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu
Kukkanen81 ......... 2.ICSI/1.pas ........... joulukuu

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... talvi/kevät 2013

Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Simpli.....................2.IVF/ICSI (?) ............... ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
InLove ................... 1.IVF .......................... ?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Luck ...................... clomit ............................................... 5.10.
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... 1 ......................... 24.10. (+)
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... 2 ......................... 28.10.
Miles .................... 4.ICSI.................... 2 ......................... 29.10.
Annabell-77 .......... 1.ICSI/2.pas .......... 1 ......................... 30.10.
Onlyer.................. 3.ICSI ................... 1 .......................... 31.10.
Split85 .................. 2.IVF .................... 1 ......................... 31.10.
Valoa…................…1.IVF 4.PAS............ 1 ........................ 6.11.
Toivoja74 ............ 1. IVF/1.pas ........... 2 ......................... 8.11.

***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF......... ....... syyskuu ............. 4.6.2012
Baby20xx...............3.IVF/ICSI......... syyskuu ..............
Almina................... 4.icsi/1pas..........lokakuu ...............ar-ultra 29.10
 
Viimeksi muokattu:
Onnea TanZZZku:)

).( Ei mitään oireita. Ajoittain kuvittelen semmosta etovaa tunnetta, mutta tiiän, että se on ihan omasta päästä keksittyä:D
Testasin eilen ovistestillä (yhtään raskaustestiä kun en ole vielä ostanut nurkkiin pyörimään). Tosin, siinä oli mennyt parasta ennen -päivä umpeen jo 2 vuotta sitten... Se ei näyttänyt yhtään mitään, ei edes kontrolliviivaa :D
Ihan hyvä niin, nauratti jo heti, että siitässain ku aloin muka hätäileen :) Nyt oottelen kiltisti, varmaanki maanantaihin. Mullon sillon pakkolomapäivä..

Onko kellään muuten muulla hiukset huonossa kunnossa? Siis meinaan, että ehkämahollisesti jatkuva hormonien naukkailu vois vaikuttaa..? Mulla nimittäin on nyt ollu tosi kuivat ja katkeilevat.. siis jo pitemmän aikaa toki, mutta ei ne aina oo semmoset ollu.
 
Miles ja inmydreams Painajaiset ovat tuttuja myös täällä! Näin just tosi outoa unta, missä olin synnärillä, ja lääkäri sisätutkimusta tehdessään "kaiveli" pari lugepalloa mun sisältä. Samassa syssyssä todettiin etten ole raskaana, ja samaan aikaan viereisessä huoneessa toinen nainen synnytti.

Mulla ei ole vatsassa edelleenkään yhtään mitään tuntemuksia! Ei siis mitään! Normaalistikkaan ei tosin ole ennen menkkoja mitään tuntemuksia.. :( Kuumat aallot/palelu jatkuu, ajoittainen todella heikko tissikipu. Eli edelleen samalla tiellä viime kierron negahoidon kanssa...

Voi miten mä en haluu taas nähdä sitä Negaa :'(

Annabell pp9
 
) . ( unohin mainita että toinen ns. muka oire on tissikipu joka alkoi ennen pregnyliä, taukos punktion jälkeen(tai sitten oli liian hyät kipulääkkeet) pariks päiväks ja alkoi voimistumaan uudelleen, siitä lähtien ollut joka päivä jonkun verran rinnat kipeät, välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähempänä, mut ei tekis mieli rueta pomppimaan:)

Menkka jomotukset on vähän lieventyneet mutta toisenlaista tuntemusta on tullu tilalle, kivun ja vihlonnan välimäästossa oleva tuntemus:/

On ruennu harmittaan kun en ole aikasemmissa hoidoissa piinaviikoilla kirjoittanut mitään varsinaisia päiväkohtaisia tuntemuksia ylös, esim. viime kerrallakin oli menkkamaisia jomotuksia mutta minä pp:nä ja miten voimakkaat, siitä ei ole muistikuvaa, enkä muista oliko rinnat kipeät, ensimmäisestä icsistä muistan että oli rinnat kipeät mutta ei taas mitään muistikuvaa miten pitkään ja miten kipeät, mulla ei ole ennen menkkoja yleensä rinnat kipeät eikä menkka jomotuksia, ne tulee vasta silloin kun ne alkaa. olis ollut niin mukava verrata näitten kolmen icsin:n piinatuntemuksia:/

Mulla on ollut niin paljon tekemistä tällä viikolla etten ole erityisemmin kerennyt kärsiä piinasta:)
 
Just niinku rotta sanoi, piinailun alussa toiveet korkealla ja sellainen "kyllä se nyt onnistuu", mutta loppuajasta on niin negatiivinen fiilis, ettei oo tosikaan. Mulla vääntää vatsaa silleen, että varmaan viimeistään huomenna alkaa vuoto... :(
 
Hei kaikille :)

Ilmoittaudun mukaan,

Toivoja74 ............ 1. IVF/1.pas ........... 2 ......................... 8.11.2012

Olen kirjoitellut aiemmin "35-v. ensimmäistä lasta yrittävät" ja sitten, ekasta IVF:stä viime heinäkuussa plussattuani yhteen odottavien ketjuun. Silloinen raskaus meni kuitenkin kesken jo 8.rv:lla ja keskeytyneen keskenmenon lääkkeellinen tyhjennys tehtiin rv 12.

Tänään siirrettiin luonnollisen kierron PAS:sissa kaksi huurunenää matkaan. Alunperin piti laittaa vain yksi, mutta alkiot oli pakastettu 1+2+2 olkiin ja se ekaksi yksinään sulatettu alkio (joka oli paras viidestä) ei selvinnyt sulatuksesta ja sitten lääkäri suositteli kahden siirtoa kerralla kun ne ovat kolmosluokan alkioita vaan.

Nyt pitäisi sitten pystyä olemaan intoilematta liikaa ja pysyä järjissä nämä kaksi viikkoa ennen virallista testipäivää. Kuten viimeksikin tuoresiirrossa, aion kyllä aloittaa testauksen pari-kolme päivää aiemmin ;-)

Tämä alkoi nyt ihan omanapaisena löpinänä, mutta toivon plussatuulia kaikille :)
 
Tanzzzku, onnea paljon!! :)

Mä pääsin kuin pääsinkin siirtoon asti. Eli mulle voi päivittää:
Valoa..............1.IVF.4.PAS.................1...................6.11
Nyt on pakkanen tyhjennetty ja viides piina menossa. Testata en uskalla varmaan yhtään aiemmin. Pyhäinpäivänä on meidän kummilapsen ristiäiset joten en uskalla testata ainakaan ennen sitä. Onpahan syy olla testaamatta liian aikaisin. :) Ekat pari päivää menny suht kevyesti, välillä jopa unohtanut koko homman. Paljon helpompi tämä luomukiertoon tehty pas ku ei tarvi kello kaulassa kulkee et muistas lääkkeitä ottaa. Hormonikierroissa mun on pitänyt puhelimeen laittaa muistutuksia et muistan aina napsia lääkkeet ajallaan. Sen verran on jo kokemusta et eka piinaviikko menee ihan ok, mut sitte tulee se romahdus ja epätoivo. Sitä odotellessa.. Mut nyt ku mä tiedän sen niin mä pystyn siihen kuitenkin jo varautumaan. Mieskin kysyy et miks sä jo valmiiksi itket ku et vielä tiedä edes miten käy. Nii-in. Ehkä se on sitä, et varautuu mahdolliseen negaan. Mua helpottaa suunnattomasti se tieto et jos tämä ei onnistu niin päästään pian jatkamaan yksityiselle.

Endolaiset, ja erityisesti te kelle on tehty laparoskopia. Onko leikkauksesta ollut teille hyötyä/haittaa? Missä vaiheessa hoitoja se on tehty? Mä mietin et tekisinkö toisen IVF:n ja sen jälkeen leikkaus, ennen mahdollisia pakastesiirtoja vai sit ennen seuraavaa IVF:ää? Mä niin haluaisin päästä hyödyntämään lääkekaton tänä vuonna, mut jos se leikkaus parantaa alkioiden laatua niin tottakai se sitten tehtäis ennen IVF:ää.

Tarrasukkia kaikille piinailijoille. Toivottavasti mahdollisimman moni plussa piristää meidän syksyä ja alkutalvea.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Toivoja74 tervetuloa:) javaloa:lle pitkää pinnaa (ei piinaa)

tuosta endosta on itse paha sanoa, että auttaako laparoskopia IVFssä vai ei. Minulla taatusti on aina auttanut kun mahasta on molemmilla kerroilla poistettu yli 8, jopa 10 cm kokoinen endometriooma.. ^_^
 
Onnea Tanzzku. Mut voi poistaa tuolta listalta. Meidän suunniteltu pas siirtyy. Lopetin zumenonit kesken. Ei jaksa.. Masennus otti vallan. Sitä oli olemassa jo aiemmin ja sit en kestänytkään viimeisintä negaa niin kuin luulin kestäväni. Nyt yritän hoitaa itseni kuntoon ja siirtoa katsellaan ehkä ensi vuoden puolella.
 
dreamer1 tuttu tauti. Kovasti tsemppiä ja jaksuja!
inMyDreams, älä vielä luovuta, vaikka hajottaahan se.


mun/meidän hoitotaustahan on semmonen, että 2007 suuren kystan takia eka laparoskopia. Löytyi kystan takaa myös dermoidikysta ja vasen munasarja siis postettiin. Tämän jälkeen n. Vuoden päästä todettiin ultrassa toinen noista isoista endoista, taas laparoskopia jonka jälkeen alotettiin IVF, josta kaks satsia pakkaseen ja kaikki puhtaita negoja. Tämän jälkeen miehen kanssa ero ja taas iso endolöytö ja leikkaus ja tauko hoidoista ja erinäisillä lääkkeillä endon hillintää kunnes nyt uuden rakkauden myötä uusi IVF.

niin, ja melkein heti ekan laparoskopian jälkeen ollu käytännössä ilman ehkäisyä, joten luomuihmeeseen ei jaksa uskoa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei Valoa!

Endon hoitamisesta laparoskopialla: Mulla löyty yllätyksenä 6 cm endometriooma oikeasta munasarjasta hoitojen suunnittelukäynnillä huhtikuussa 2012. Lääkäri laittoi samantien lähetteen laparoskopiaan ja sanoi, että mitään hoitoja ei kannata aloittaa ennen kuin se on leikattu pois. Kesäkuussa endometriooma oli jo 12 cm ja laparoskopian yhteydessä poistettiin oikea munasarja kokonaan ja irroiteltiin kiinnikkeitä suunnilleen jokapuolelta kohtua... Endon uudelleen kasvua ehkäistiin sitten n 3 kuukauden e-pillerikuurilla aina syksyn hoitojen aloittamiseen saakka.

Parasta aikaa piinailen ekan IVF:n ensimmäistä siirtoa pp6... Laparoskopian auttamisesta hoidoissa en siis osaa vielä sanoa mitään.

Tsempit kaikille tähänkin ketjuun, kirjoittelen itse tuolla hoitojen aloittajissa mutta oli pakko tuosta laparoskopiasta tänne laittaa viestiä!
 
Dreamer ja InMyDreams, lohtuhalit molemmille. :hug: Dreamer, hyvä että tunnistit omat voimavarat ja pystyit tekemään tällaisen päätöksen ettei mahdollinen hoidon jatkuminen olisi vaan pahentanut tilannetta. Kovasti voimia sinulle ja toivottavasti pääset ensi vuonna uudella innolla jatkamaan.

Kiitos Split ja Kristiina. Osaatteko sanoa et kuinka pian leikkauksen jälkeen voidaan aloittaa IVF-hoito? Sitä mä vähän pelkään,et ku molemmissa munasarjoissa on endometrioomat ettei vaan jouduta poistamaan molempia. :( Tsemppiä piinailuun Kristiina. =)
 
valoa, en muista kyllä tarkkaan kauanko laparoskopiasta meni, että pääsi alottaan hoidot, ei kovin kauaa kuitenkaa, sen että paranee.
Kuinka isot ne sun endometrioomat on? En olis kamalan huolissani, siitä että kauheesti poistasivat munasarjoja, koska mullaki on tosiaan ne isot molemmat ollu tässä mun jäljellä olevassa munasarjassa ja silti saivat säästettyä tervettä kudosta. Ja ihan terveitä solujakin se päällisinpuolin ainaki tuottaa koska nyt kyydissä top-kaveri :)
 
Split, molemissa n.5cm. Eihän ne mitään verrattuna ole tuohon sun möykkyyn. :) Eiköhän ne saa ne sieltä napsittua pois. Toivotaan et se kaveri kiinnittyy nyt. Sitä mä kans täällä ite jännäilen viimeisen alkion kohdalla :)
 
Munkin piti tulla kommentoimaan tuohon endo asiaan. Nimittäin minulta on kans poistettu oikeelta puolelta yli 10cm endometriooma ja samalta puolelta pariinkin kertaan pienemmät klöntit ja ihan hyvin toimii munasarja ja meiltäkin top-soluja saatu aina, eikä ole onneksi tarvinnut itse munasarjoja poistaa. Mutta siitä en tiedä miten nopeasti pääsee aloittamaan hoidot kun mun leikkauksista on jo useampia vuosia aikaa. Taitais olla itsellekin ajankohtaista kysellä tuota laparoskopian mahdollisuutta vaikkakin tällä hetkellä saan olla melko kivuton eikä ultrassakaan ole näkynyt mitään isompia pesäkkeitä. Todennäköisemmin kuitenkin mulla varmaan yritetään sillä procren pistoksella vähän sammutella sitä tai no en tiedä vielä, ens viikolla selviää kun on 2.ivf suunnittelu käynti =)
 
Huomenta!!
Pikanen on, myöhemmin luen itseni tilanteen tasalle..

Kiitos kaikille onnitteluista!!! :heart: Tein eilen sen CB digitestin, ja se näytti raskaana, 2-3. Eli ens viikolla testaan uusix sillä ja toivon kovasti et viikot on noussu. Eihän se näytä ku siihen 3+ asti mut toivotaan parasta että se sieltä pärähtäis ruutuun...

On tullut kovat pelot tän raskauden jatkuvuudesta, jotenki tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, et "jo" muka toisella siirrolla onnistus...
Toivottavasti ei haittaa et jään tänne viel hengaa???
 
Viimeksi muokattu:
valoa vastaan myös nopeasti tuosta endosta...
Mulla endo leikattiin ennen hoitojen aloittamista (tätä suositeltiin kun lähettiin puhumaan lapsettomuudesta) jonka jälkeen 3kk spontaania yritystä. Tuon jälkeen tehtiin 4 inssiä clomeilla avustettuna ja endo alkoi heti aktivoitumaan leikkauksen jälkeen. 2 inssin jälkeen löytyi suklaakysta joka oli onneksi toiminnnallinen ja hävisi. Odottaessa IVF:ä säin 4kk putkeen pillereitä että hillitsisi endoa. Kolmessa IVF:ssä käytetty synarela ajoi endoa alas mutta aina välikiertoina se aktivoitui. Nyt viimeiseksi viikko sitten ultrassa löytyi uusi endometriooma joka on juuri tulut. Kokoa en huomannut kysyä mutta koska ei aiheuta suuria kipuja tällä hetkellä, niin 4.IVF aloitetaan ensi viikolla. Mulla endometrioomat ovat olleet siis toiminnnallisia tällä erää; tulevat ja häviävät ja kipuja on vaihtelevasti.
En tiedä selkeyttikö tämä mitään mutta mulle siis suositellaan että uutta leikkausta ei tehdä niin kauan kuin näin pärjätään. Lääkäri sanoi, että munasarjat ovat muutaman millimetrin päässä tuosta endometrioomasta, joten on riskiä mennä sinne sorkkimaan. Niin ja mulla tosiaan loppukierrosta näitä löydöksiä tulee ja alkukierroksesta näyttää "puhtaammalta".
 

Yhteistyössä