Hoidot jatkuu 2012

Onnittelut HaaveissaToinen, muistan, että oltiin saman kk aikana siirrossa täällä listalla, hieno juttu että vauva voi muuten hyvin, toivottavasti kaikki menee turvallisesti jos munuaisen tilanne ei ole hälyyttävä vauvalle. Peukkuja odotukseen!
Pikku_karhulle myös talvisetonnittelut sydämen sykkeistä
ja annarillalle tuplaonnet!

Gismo82 ja rotta09 tiedän tuon turhautumisen tunteen. Sanat ei oikein riitä, toivon, että tämä tie helpottaisi joskus. Halauksia jaksamiseen.

ON: Meillä suunnitteilla henkisen tauon jälkeen tammikuulle 2.pas,
tässä syksyn jälkeen on kerennyt vähän tuulettamaan aivoja ja sydäntä.
Nyt odotan salaisella toiveella "unohduksissa" olleita pikkuisia pakkasesta kyytiin.
Vähän huolettaa vaan jälleen että miten sulatus ja päästäänkö siirtoon.
1.passissa 2 sulatettiin ja 1 niistä selvisi. Kierto ollut ihmeen tasainen lähellä 31pvä, mutta olisiko alitajuntaista stressiä tulevasta, että nyt kun seuraavassa kierrossa pitäisi Oys:iin, niin kierto jäi kp21 kun menkat alkoi, eli odotellaan uuden vuoden jälkeen että alkaa seuraavat menkat. Pitäsi luonnolliseen passiin ilman clomifeniä tälläkertaa, mutta pitäisiköhän tuon lyhentyneen kierron takia jos ovulaatio onkin hakusessa kysyä paikallisesta naistenpolista neuvoa.. :confused:
 
Eikun HaaveissaToinen teillehän tuli luomuihme jos oikein listasta tarkistin. Saatettiin siis olla keväällä samaan aikaan tai sitten muistelen siitä kun olin itse samaan aikaan siirrossa kun teille tuli plussa. Jokatapauksessa, pitkälle ootte jo päässeet! Ei enää kovin kauaa h-hetkeen! :flower:
 
Onnea Pikku_karhu ihanasta sykkeestä. Suuret onnittelut muillekin.
Pahoittelut neganneille ja tässä piinassa jatkamaan joutuville.

ON: Maillä viimeinen toive ei sit kestänyt kahta viikkoa pidepään :ashamed: On se niin väärin :( Joulun alla tuli käytyä ihan ambulanssilla sairaalassa, kivut ja vuoto oli niin kova. Tritä nyyt siinä sitä joulumieltä enään hakea.
Meidän hoidot oli nyt sitten tässä. Onneksi on tuo yksi, mikä tullaan nyt sit rakastamaan piloille :saint:

Nyt lähtee tavarat myyntiin, turhaan niitä enään säästää ja toivoo.. eli jos jollain on tarvetta äitiysvaatteille (m/L), vauvan vaatteille (merkkivaatteita), tavaroille mm sänky, hoitopöytä, turvakaukalo, kantoliina, leikkimatto ym ihan mitä vain niin minulla on, voi laittaa yksäriä. Tuotteet tulen jossainvaiheessa laittaa huutonettiin. Paikka Länsiuusimaa.

T. Pähkis, joka poistuu seurasta....

Tsemppiä hurjasti muille hoitolaisille!
 
No niin, täällä sitä ollaan taas.... Kirjoittelin tässä pinossa syyskuussa 4. IVF/ICSIn aikoihin, jolloin sain kuin sainkin elämäni ensimmäisen plussan. Suureksi surukseni alkio ei jaksanut kehittyä normaalisti, ja minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno viikolla 10. Marraskuussa, juuri isänpäivän alla, jouduin kokemaan lääkkeellisen tyhjennyksen. Suru oli suuri mutta jotenkin siitä on nyt selvitty sen verran, että ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa 4. IVF:n 1. PAS. Toisaalta raskaus antoi toivoa, toisaalta olen lopen kyllästynyt näihin hoitoihin enkä enää jaksaisi tätä p....a enää. En tiedä mistä sitä taas saisi tsemppattua itsensä uskomaan ihmeeseen.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan parempaa uutta vuotta!
 
Vuoden 2012 lähestyessä loppua on minun "pakko" kommentoida tätä ketjua. Itse uin viime vuodenvaihteessa erittäin syvissä vesissä ja mietin, jatkuvatko meidän hoidot lainkaan vai oliko kaikki tässä - kun vuosi sitten jouluaattona huippualkiomme vuoti pp9 pois. Mutta nyt, vuotta myöhemmin olen raskaana - kuten on myös aika moni muukin tässä ketjussa mukana ollut. Vaikka hoitojen aikana epätoivo ja -usko iskevät usein ja pettymyksiä on itsekullakin ollut ihan riittämiin, niin mielestäni myös tämän ketjun plussanneiden lista on aika vakuuttava, vai mitä te muut sanotte? En jaksa laskea mitään tilastoa, montako % ketjussa mukana olleista on siirtynyt odottajiin, mutta aika monta nimeä tässä listassa on, eikö vain. Toivon näin voivani valaa uskoa teihin, jotka yhä jatkatte hoidoissa toivon ja epätoivon välillä eläen, että kyllä, joskus se ihme voi osua omallekin kohdalla, vaikka kuinka kaikki näyttäisi hyvin synkälle.

Toivon teille kaikille Hoidot jatkuu 2013-ketjussa jatkaville paljon voimia sekä vahvaa plussapuhuria kejuunne!

[QUOTE
***PLUSSANNEET*
Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF......... ....... syyskuu ............. 4.6.2012
Baby20xx...............3.IVF/ICSI......... syyskuu ..............
Almina................... 4.icsi/1pas..........lokakuu ............. 10.6.2013
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ....... lokakuu ............. 3.7.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2012
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys...............3.IVF/ICSI/1.PAS...............................?[/QUOTE]
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpinello
Minäkin haluan tähän ketjuun tulla vielä toivottamaan hirveästi tsemppiä kaikille hoidoissa taisteleville.
Vuosi sitten tähän aikaan oli kaikki toivo mennyt. Joulun alla oli kolmas hoito epäonnistunut, eli kolmannen kerran jäi hedelmöityneet solut saamatta. Vielä yhtä hoitoa luvattiin sairaalasta, mutten edes tiennyt jaksanko sellaista enää.

Alkuvuoden aikana kävin läpi kovaa prosessia. Edellinen vuosi oli verottanut voimat aivan loppuun. Työuupumus yhdistettynä kolmeen epäonnistuneeseen hoitoon ei ollut ihan paras sekoitus.
Pikkuhiljaa kevään lähestyessä kuitenkin voimat alkoivat palata.

Luopumisprosessi oli iso ja surua sai käsitellä ihan kunnon otteilla. En uskonut hoidon enää onnistuvan, kun aiemmissakaan hoidoissa ei oltu saatu yhtään hedelmöittyneitä soluja.
Mutta niin siinä vaan kävi, että se yksi solu saatiin vastoin kaikkia odotuksia. Ja se yksi solu siirrettiin. Ja se yksi solu lähti kasvamaan.

Nyt odotetaan esikoista syntyväksi helmikuussa. Eikä se oikein vieläkään meinaa tuntua todelta.

Vaikka tuntuu, että toivo on mennyt... niin periksi ei saa antaa!

Kaikkea hyvää vuoteen 2013! Toivottavasti tämä vuosi täyttää unelmat <3
 
  • Tykkää
Reactions: Aidan
Tervehdys entisille ja uusille ketjussa oleville! :)

Tässäpä oma loppuhuipennukseni eli vaikeuksien ja monien vuosien yrittämisen jälkeen voittoon:
Minulla on ollut todella paljon ongelmia loppuraskaudessa, jonka vuoksi olen pitänyt hiljaiseloa netistä. On ollut kauheita turvotuksia jo todella varhaisessa vaiheessa, joiden vuoksi jäin sairaslomallekin jo 2 kk ennen varsinaisen äitiysloman alkua.

Tammikuussa sitten ihan normaalissa äitiyspolin kontrollissa todettiin korkean lapsiveden meno eli sitä tihkutteli jostain kohdun yläosasta.
Tämän vuoksi olin sairaalassakin 3.-14.1.13 eli rv 31+4 lähtien 12 vrk.
Minulle pistettiin kortisonipistoksia varmuuden vuoksi, jos lapsivesi olisi sattunut menemään, jotta vauvan keuhkot kehittyisivät nopeammin ennen syntymistä.
Kun vuoto ei tuntunutkaan pahenevan, pääsin kotiin.
Neuvolassa ja äitiyspolilla olen kulkenut normaalia useammin juurikin tuon tihkuttelun vuoksi, neuvolassa parhaimmillaan jopa 2 kertaa viikossa.

Mutta kuten edellä jo mainitsin, tälläkin tarinalla on "happy ending" eli olemme nyt pienen pojan vanhemmat ja tässäpä olisi minun synnytyskertomukseni:

Suunniteltu sektio olisi ollut maanantaina 11.3, jollei synnytys olisi käynnistynyt ennen sitä.
Minulla meni lapsivedet torstai-perjantai 7.-8.3 välisenä yönä klo 1:00 aikaan, mieheni tilasi ambulanssin. Ambulassikyydillä kylkimakuullaan sairaalaan, koska viimeisimmän tiedon mukaan poika olisi ollut päätarjonnassa, muttei vielä laskeutunut lantioon. Tällaisessa tilanteessa on pelkona napanuoran esiinluiskahdus, koska pää ei ole tukkimassa kohdunsuuta. Supistukset minulla alkoivat ambulanssissa.

Klo 1:40 sairaalassa ultraava kätilö totesi pojan olevan melkein päätarjonnassa, pää hieman oikealla puolella kohdunsuulta. Hän soitti päivystävälle lääkärille kotiin. Lääkärin ohjeistuksen mukaan sitten seurattiin synnytyksen ja supistusten etenemistä ja tarkoitus oli synnyttää poika normaalisti.
Kohdunsuu oli tuossa vaiheessa korkealla liikkuvana, ulkosuusta sormenkärjen mentävä ja kanavaa jäljellä. Vihertävää lapsivettä tuli reilusti.
Mitään muita kipulääkkeitä ei annettu, kuin jokin pistos pakaraan jotta olisin saanut nukutuksi. Pistoksesta huolimatta minulla oli supistuskipuja aamuun asti, enkä nukkunut ollenkaan.
Mieheni käväisi tuossa välissä sairaalassa, mutta kätilö passitti hänet takaisin kotiin, koska synnytyksen eteneminen oli niin alussa.

Aamulla lääkäri tuli töihin ja ultrasi minut.
Poika oli kääntynyt jossain vaiheessa perätilaan. Koska lantiotani ei oltu missään vaiheessa mittailtu, että onnistuisiko perätila-vauvan synnyttäminen, lääkäri päätyi kiireelliseen sektioon.

Tuon jälkeen alkoikin tapahtua nopeasti:
Ehdin soittaa miehelleni, että tulla nopeasti sairaalaan.
Minulle laitettiin kestokatetri ja tippakanyyli klo 7.20.
Leikkaussalissa olin klo 7.30. Siellä tehtiin loput valmistelut leikkausta varten esim. laitettiin spinaalipuudutus.
Puudutuksen jälkeen alavartalossani tuntui lämmin aalto ja tunsin kuinka vartalo meni tunnottomaksi rinnoista alaspäin.

Leikkaus ei tuntunut miltään ja koska minulla oli todella huonosti nukuttu yö takanani, niin taisinpa siinä torkahtaakin.
Kun poika syntyi klo 8:49, hoitaja herätti minut ja leikannut lääkäri toi pojan näytille. Kyllähän siinä itku tuli. :heart:
Leikkaushaava ommeltiin kiinni ja kohtua paineltiin kutistumaan.
Minut vietiin heräämöön (1.krs, sama jossa myö leikkaus tehtiin) ja poitsu nähtäväksi miehelleni synnytyshuoneeseen 6:nteen kerrokseen. Mieheni ei siis ollut synnytyssalissa mukana.

Kun jalkoihini alkoi palata tunto, siirrettiin minut heräämöstä synnyttäneiden vuodeosastolle 2:n hengen huoneeseen. Mieheni saapui pojan kanssa huoneeseen.

Perjantaipäivän olin niin kipeä leikkauksesta, etten pystynyt hoitamaan vielä poikaa. Ruokakin tuotiin huoneeseen.
Lauantaina pääsin eroon katetrista ja kanyylista. Yhden kätilön ja opiskelijan avustamana nousin sängystä ylös. Ylös nouseminen aiheutti huimausta, koska olin kokonaisen vuorokauden ollut makuullaan. Käveleminen oli todella tuskallista leikkaushaavassa olevan kivun vuoksi.
Pääsin tekemään aamupesuja vessaan. Kun vaippa otettiin pois, verta valui aika paljon jalkojani pitkin vessan lattialle. Tein lappupesut ja alapesun, hammaspesun ja sain vaihtaa puhtaat vaatteet päälleni.
Päivän mittaan poikaa tuotiin tissittelemään, milloin oikealle, milloin vasemmalle rinnalle. Illalla sitten aloin jo liikuskella enemmän ja suoritin ensimmäisen kerran pojalle vaipanvaihdon.
Kävin ensimmäisen kerran syömässä ruokasalissa iltapalan.
Yöksi poika vietiin vielä vauvalaan ja tuotiin sieltä käymään välillä tissittelemässä.

Sunnuntaipäivänä hoitelin vauvaa jo aikalailla itsenäisesti, jopa yön poika vietti samassa huoneessa. Syömässä kävin ruokasalissa.
Maanantaipäivä kului samalla tavoin kuin sunnuntai ja tiistaina sitten pääsimmekin kotiin.

Joskus matka tavoitteeseen voi olla todella pitkä ja kivikkoinen...
...Joillakin, ikävä kyllä, tavoite jää saavuttamatta. :'(
Meille tuo matka toi toivotun lopputuloksen. :heart:

Kaikille teille, vielä hoitojen parissa puurtaville, toivotan onnea ja menestystä koko sydämestäni. :hug: :heart:

Terveisin Sintu74 & poitsu 9 vrk, 3505g/ 51cm
 

Yhteistyössä