Viime perjantaina alkoi kierto ja sain vahvistuksen klinikalta, että pistokset aloitetaan kp 3 eli Puregonin pistokset aloitin eilen.. Seurantaultra sitten perjantaina, eli 5 pvää pistän ja sitten katsotaan tilanne. Toivottavasti nyt kypsyvät tasaisemmin, sillä viimeksi punktioitiin 23 kpl ja vain 8 oli kypsää, joista 7 hedelmöittyi...
Pelottaa tuo punktio, sillä olin sen jälkeen koko viikon todella kipeänä ja minulle tuli tulhedus, sillä jouduttiin menemään kohdun läpi vasempaan munasarjaan kiinnikkeiden takia. Lääkäri määräsikin viimeksi sitten antibioottikuurin sinä päivänä kuin siirron olisi pitänyt olla. Kivut olivat sellaiset, että siirtoon ei edes päästy
Onko muilla tullut tulehdus punktion jälkeen?Minulle pistettiin kyllä antibioottia tippumaan jo heti punktion jälkeen, mutta ei näyttänyt mitään auttavan. Mietin että voinkohan pyytää nyt jo etukäteen tuota antibioottikuuria heti aloitettavaksi punktion jälkeen vai haittaako kuuri, jos siirtoon nyt päästään? huoh!
Mimmoisia määriä olette saaneet lyhyellä kaavalla ja montako päivää olette pistelleet ? Viimeksi pitkässä kaavassa pistelin Puregonia vain 12 päivää- lääkäri sanoi että aika lyhyen ajan ja arveli että nyt ehkä 10 päivää?