Hoidot jatkuu 2012

kukkanen81 pahoittelut! :'( voimia ja iso :hug:

onlyer
sullahan meni hienosti 3.ICSI! varmasti helpottavaa että saitte myös pakkaseen, sitä kun niin itsekin toivoi..
siirsin sut piinailijoihin, mikä testipäivä? 31.10.?

seline tsempitykset sulle hoitoon!
paljonko se elonva piikki sitten maksaa kelan vähennysten jälkeen? sitäkö pistetään vain kerran?

valoa joo, ajattelin sitten että kerran niitä omia lapsia ei näy eikä kuulu niin autetaan sitten jo olemassa
olevia joilla ei ole vanhempia..

mä mietin kans tota että voiko se alkio mennä väärään paikkaan ja kirjoitin tänään sähköpostia klinikalle,
kysyin mm sitä asiaa. ja ne sano ettei se voi mennä väärään paikkaan. se katetri laitetaan samaan syvyyteen
kun aikaisemmilla kerroilla ja vaikka esim mulla ne ei nähny sitä katetria ultrassa niin katsoivat
hoitohistoriasta oikean syvyyden.

ja sit varmistu myös se minkä tiesinkin että pakkaseen ei saatu taaskaan mitään :'( :headwall:
kysyin myös että mikä on kiinnitymisen tod näköisyys varhaisblastolla ja kirjoittivat että blastolla se on 50% luokkaa kun kaksi siirretään ja varhais blastolla hieman vähäisempi...

kysyin myös siitä nesteestä niin se ei siis onneks ollu kohdussa vaan vatsaontelossa ja se on ihan normaalia
punktion jälkeen eikä vaikuta raskautumisen.

vähän rauhoituin tosta emailista. jospa tää tästä viel iloksi muuttuis..
 
Viimeksi muokattu:
***Hoidot jatkuu 2012***


Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu
Seline .................. 2.IVF .................... lokakuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... lokakuu
Avalonia ................ 1.IVF/1.pas .......... lokakuu
Valoa.....................1.IVF/4.PAS............lokakuu

Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
Tuba factor .......... 4.IVF1.pas .............. syksy
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... syksy
Emma81 .............. 4.IVF (?) ................ syksy
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Valoa…................…1.IVF 4.PAS........... marraskuu (?)
Meg ..................... 3.IVF .................... marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS............. marraskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI 1.pas ..... marraskuu
Paiju......................3.IVF......................marraskuu
Nellikaneli...............1.IVF/2.PAS........... marraskuu
Rotta09 ................. 2.iVF/1.pas .......... marraskuu
johkunen ..............4.IVF...................... marraskuu
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu
Kukkanen81 ......... 2.ICSI/1.pas ........... joulukuu

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... talvi/kevät 2013

Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Simpli.....................2.IVF/ICSI (?) ............... ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
InLove ................... 1.IVF .......................... ?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Luck ...................... clomit ............................................... 5.10.
Gizmo82 ............... 1.IVF/3.pas ........... 2 ......................... 23.10.
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... 1 ......................... 24.10.
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... 2 ......................... 28.10.
Miles .................... 4.ICSI.................... 2 ......................... 29.10.
Annabell-77 .......... 1.ICSI/2.pas .......... 1 ......................... 30.10.
Onlyer.................. 3.ICSI ................... 1 .......................... 31.10.
Split85 .................. 2.IVF .................... 1 ......................... 31.10.

***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF......... ....... syyskuu ............. 4.6.2012
Baby20xx...............3.IVF/ICSI......... syyskuu ..............
Almina................... 4.icsi/1pas..........lokakuu ...............ar-ultra 29.10
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta..
kiitos kaikille tsempityksistä!! :heart: Eilinen oli sellanen pvä et meinasin pillahtaa itkuun kaikesta. Nyt on suremiset paihimmilta osin surettu ja yritän keskittyy eteenpäin.. Siirron jälkeen olen ottanut vain rennosti, oon käyny vaan kerran jumpalla. Pääasiassa maannu soffal.. ja syöny, valitettavasti. Suklaata, karkkia, pullamössöleipää ja RUOKAAA!! Nyt aattelin ottaa siinäkin asiassa itteeni niskasta kiinni!! Muuten oon kohta samankokonen ku ennenki ja hoitoja ei taas voida jatkaa...
Olen päässyt takaisin tähän uskoajatukseen että kyllä me vielä jossain kohti vauva näillä hoidoilla saadaan :)
Ja oireista ja negan varmuudesta nii mul on tänä aamuna taas tullu hieman vuotoo, siis todella minimaalista mut selkeesti näkee et et se ei oo kirkasta, ihan häivähdyksen vaaleanpunaista..
Ja menkkajuilimiset on ollu tänä aamuna koko ajan päällä, ja paljon vahvempina.. Toki voi johtuu myös suolistosta ku oon vetäny kaikkee paskaa napaani mut mensuilta ne tuntuu... ja mullahan on lääkkeellinen pas, et vuodon kuulemma pitäs pysyy poissa niin kauan kun syön progynovaa..
No, joka tapauksessa, eteenpäin mennään!!
Ja jos ei jotaa pahaa, ni myös hyvää!! tänään alkoi 6. pvä täysin ilman tupakkaa!!! Oujee!! :) Viime ma siis 8.10. lähtien olen sitä vähentäny... jee... :)

Ihana ajatus Milesilla tuo lahja-asia :) Ihailtavaa :) Varmaan lapsoset on ihan onnessaan!!
Kukkanen, odottavan aika on ihan perseestä. :hug:

Onlyer hyvältä kuulostaa!! :)

Kysyisin nyt teiltä joille on lääkkeellinen PAS tehty.. Eli mites käytännössä, jos progynova pitää vuodon pois nii kauan ku niit syö, nii lopetetaax ne mahd. nega testin jälkeen et mensut tulee???
Miten nopeesti seuraavaan PAS:n pääsee???

Ja toki toivon et olisin vääräs ja ens ke testi olis positiivinen mut en oikei usko...
 
TanZZZku hyvä hyvä:) Itse ollut polttamatta kuukauden ja ei ole tehnyt tiukkaakaan, jotkut vielä sanoo että tupakoinnin lopettaminen on vaikeata yms.. taitaa olla vain korvien välistä kiinni:D itse en malta makoilla vaikka käskettiin... koko ajan on jotain tekemistä, jos ei muuta niin netistä nyt löytää aina kaikenlaista tekemistä:)
Lopetin myös tässä kierrossa limukan(coca-cola) juonnin kokonaan.
Sitä on teheny enemmän mieli kuin tupakkaa, mutta koska limukan jätn pois niin olen laihtunutkin sen myötä muutaman kilon,

miles oikein on:) katoin piina listaa niin neljällä on peräkkäisinä päivinä "tulos"päivä :D
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Lisätkäähän minutki tuohon listaan piinailijoiden puolelle, saadaan viis samaan testinippuun ;)
Eli virallinen testipäivä lienee minullakin 31.10. , kun onlyerin kanssa ollaan samalla aikataululla menty :) ja halit sinne hyvin menneestä siirtopäivästä :)

Mulla oli tosiaan siirto eilen, yksi Huippualkio pääsi kyytiin. Hukassa se meinas kai minunki kohtu olla, se kun on vasemmalle kallellaan. Mutta niin ne sanoivat, että perille meni. 3 alkiota saatiin pakkaseen, kahteen erään. Eivät olleet yhtä hyviä kuin tämä kyytiläinen, mutta kuulemma kuitenki varsin hyviä nelisoluisia.
Ärsyttää vaan, kun nuo follit on edelleen aika jättikokoiset ja välillä niitä pakottaa :( Onneks mää kuitenki osaan sen lepäämisen, eilenki otin sitte kotiin päästyämme puolentoistatunnin nokoset :p

Tsemppiä meille piinailijoille :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: miles ja onlyer
split85 tsempit piinapäiviin..

ON ihana olla kotona! paljon rentoutuneempi olo heti kun tietää että normi arki alkaa.
olikohan se InMyDreams kun mainitsi tissikivuista, mullakin on sitä ollu siis jo ennen siirtoo että
joku näistä uusista lääkkkeistä saa sen aikaan, koska ennen ei ole ollut.
ja tarkistin mun varastot niin mulla onkin jopa 5 raskaustestiä. et niillä pitäs pärjäillä.:D
3 normia clear bluen ja 2 digitaalista.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Huimasti plussia tullut tänne. Onnea kaikille niille. Halit neganneille:(. Itsellä alkoi eilen piikitys ja ens viikolla toka ultra. Joten näillä näkyvin punktio viikolla 44,joten aikataulussa mennään kohti 2 ivf:ää. Saas nähdä päästäänkö tällä kertaa millaseen tulokseen. Meillähän tehdään puoleen saaliista icsi ja puolen normi viljely. Katotaan saatasko niin pskkaseenkin asti ja enempi kuin yks jakautunut ja siirtoon asti selviävä.
 
Pikaisesti omaa napaa. Huomenna tosiaan olen menossa ultraan jossa selvitellään mahdollinen ovulaation ajankohta. Mä en ole uskonut siihen mahdollisuuteen lainkaan koska en ole sitä varmuudella saanut koskaan bongattua. Äskön kaivelin kaapista ovistestit, en tiiä et mikä mut sai sen tikun kaivamaan esille. Sieltä pärähti tikkuun hymynaama. Mä en todellakaan tajua et miten se nyt yhtäkkiä siihen pärähti. Mä oon ihan innoissani tästä, eka ovisplussa koskaan. Mutta, nyt kun mä laskeskelin päiviä niin siirto osuis kai viikonlopulle. Kuinka pian oviksen jälkeen teille on siirretty? Siis mä oon ihan ihmeissäni täällä.. Sori kirjotusvirheet. Puhelimella näppäilen :)
 
Kukkanen81 iso :hug:
Piinailijoille hirmuisesti jaksamisia ja pitkää pinnaa =)
Valoa Mulla on kaikki passit sattunut juuri sillain että viikonloppu sekoittaa vähän pakkaa joten yksi alkio on siirretty 4 päivää oviksesta ja loput 3 alkiota on siirretty 5 päivää oviksesta.
ON: Tänään olisi pp10 ja testi puhtaan valkea nega ja tuskin tuosta miksikään muuttuu :( Pitäisi reippaasti jaksaa lähtä heti toiseen ivf:n että saa sen tämän vuoden puolella pois alta. Tällä hetkellä vaan ahistaa nämä hoidot..
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!
Olen jo pidemmän aikaa seurannut tätä palstaa ja nyt rohkenin itsekin kirjoittaa. Meillä lapsettomuutta jatkunut kolme vuotta, endo löydetty punktion yhteydessä viime keväänä. Taustalla 2 inseminaatiota ja kaksi ivf:ää. Ensimmäisessä ivf:ssä päästiin ainoastaan tuoresiirtoon, sillä lyhyt kaava ei tuottanut kuin yhden ainoan munasolun, joka kaikeksi onneksi hedelmöittyi. Tuoresiirrosta ei seurannut kuitenkaan muuta kuin kamalan suuri pettymys. Toinen ivf (pitkä kaava) tehtiin elokuussa, saaliina 5 alkiota, joista yksi siirrettiin ja loput pakastettiin kahdessa oljessa. Ei raskautta. Eilen alkaneeseen kiertoon on tarkoitus siirtää kaksi alkiota marraskuun alussa.

Toiveet ovat toki olemassa ja välillä korkeallakin. Toisaalta jo valmiiksi masentaa, että miksi nyt onnistuisi, kun ei viimeisen kolmen vuoden aikana ole ainoatakaan haamua näkynyt testissä. Mietityttää, kuinka paljon endo vaikuttaa myös alkion kiinnittymiseen? Olen monelta eri lääkäriltä kysynyt laparoskopian mahdollisuutta, kaikki vastanneet samalla tavalla eli "Kyllä se raskaus näillä lähtee". Pakko ilmeisesti tässä vaiheessa luottaa lääkäreihin.. Mites muut endolaiset, onko teille väläytelty leikkauksen mahdollisuutta?

No joka tapauksessa vertaistukea kaipaan, kun yllättäen lähipiiri raskautuu sormia näpsäyttämälllä ja me tahkotaan ja tahkotaan ja tahkotaan, epävarmana lopputuloksesta :( Mukava on ollut lukea, että hoidot todellakin voivat johtaa siihen toivottuun tulokseen, näillä palstoilla kukaan ei taida pitää raskautta itsestäänselvyytenä :) Onnea kaikille plussan saaneille ja tsemppiä meille, jotka niitä kahta viivaa vielä odottelevat!!

Terveisin Rotta
 
valoa mites ultrassa?

gizmo voi ei, jospa se plussa kuiteski vielä tulis...

rotta09 tervetuloa! ymmärsinkö oikein että sulla 2.IVF/1.pas?

ON kumman rauhallinen olo, yritän nyt olla panikoitumatta liikaa. silti pelottaa että jos lopputulos on nega kun niitä negoja on jo niin paljon katsellut ettei enää jaksais. no, reilu viikko vielä niin sitten tietää..
 
rotta09, teretulemast joukkoon :) Mä oon lukenut, että endometrioosi erittää niistä leesioista toksiineja jotka on myrkyllisiä alkiolle ja täten vaikeuttaa periaatteessa alkion kiinnittymistä kun ehtii "tappaa" alkion ennenkuin ehtii yrittää edes kiinnittyä. Eli kaikin puolin mukava tauti; tukkii munatorvia, heikentää munasolujen laatua ja ovulaatiota, aiheuttaa keskenmenoja ja vaikeuttaa munasolun hedelmöittymistä.
 
Hei
Kiitokset haleista. Ne auttoivat ja olo on hieman parempi muutenkin. Onko teillä kokemuksia, koska kuukautiset alkavat lugen lopettamisen jälkeen, jos on ollu tällainen kemiallinen raskaus? sairaalasta vaan sanoivat että vuoto alkaa lugen lopettamisen jälkeen, mutta lopetin sen jo keskiviikkona... Ärsyttävää. Luulen että jos tämä kiero kauheasti venyy, niin PAS menee tammikuulle ja haluan luonnolliseen kiertoon, niin se voi viedä pari kolme kuukautta, ennen kuin osuu arkipäivälle :)

Oi täällä on monella jännät paikat tulossa. Nyt toivotan jokaiselle piinailijalle mahtavia plussatuulia ja Gizmo, toivotaan että se plussaksi kuitenkin muuttuu!
Miles, pahoitteluni ettette saaneet yhtään pakkaseen :( , toivotaan että tällä kertaa se on merkki että plussaat
 
Miles: Juu aivan oikein ymmärsit eli 2. ivf/ 1. pas :) Harmi, ettette saaneet pakkaseen alkioita. Se kun lisää aika lailla paineita onnistumiseen, kun tietää, mikä odottaa jos ei tärppää. Pidetään nyt peukkuja pystyssä oikein urakalla :)

Nellikaneli: Näin minäkin olen jostain ymmärtänyt että juuri ne "myrkyt", mitkä tappavat siittiöitä munasolun ympäriltä, voisivat vaikeuttaa myös kiinnittymistä. Sen takia tuntuu hullulta, ettei laparoskopiaa tehdä hoitojen tueksi. On kyllä pirullinen tauti :/ Ymmärsinkö oikein, että myös sulla endoa? Onko sulla ollut siirtojen jälkeen muita kiinnittymistä tukevia lääkkeitä kuin Lutinus/ lugesteron? Mietin, että pitäiskö yrittää ruinata itsellekin tähän siirtoon jotain lisäksi.. Ootko saanut koskaan edes pienen pientä haaleaa haamua testiin?
 
Rotta: Tervetuloa joukkoon. Täällä myös yks endolainen. Tutkimuksissa löytyi molemmista munasarjoista n.5cm endometrioosit/endometrioomat. Ennen hoitoja lääkärit sanoi, että ensin katsotaan ainakin yksi hoito ennenkuin lähdetään leikkaamaan. Nyt on 4 siirtoa takana, yksi kohdunulkoinen ja muut negoja. Vielä on yksi alkio jäljellä. Nyt oli lääkäri sitä mieltä et leikkaus voisi olla ajankohtainen. Mä ehkä kallistuin siihen, et ensin tehdään yks IVF et saadaan alkioita pakkaseen ja sitten leikkaus. Saatiin viimeksi kuitenkin melko hyvin alkoita. Sitä mä vaan mietin et vaikuttaako se endo jotenkin alkioiden laatuun kun ne ei kiinnity.

Miles, mä niin toivon et nyt on teidän vuoro. Olette niin paljon tehnyt tämän hoidon eteen. Tsemppiä viimeiseen piinaviikkoon.

ON: Eilen kävin ultrassa ja totta tosiaan, oikein olin oviksen bongannut. Miten tämä voi olla mahdollista et just nyt sain bongattua elämäni ensimmäisen oviksen. Just nyt ku sitä kaikista eniten toivoin. Täytyy sanoa et en uskonut siihen pätkääkään et näin hyvin voisi käydä. Tämä kierto oli tarkotus olla välikierto hormonikiertojen välillä ja varalta kävin ultrassa et jos se ovis sattuiskin tulemaan. No välillä näinkin et saa yllättyä positiivisesti tässä hommassa. Siitä mä vähän yllätyin et siirto on vasta tiistaina. Mä sitä ihmettelin ääneen ja lääkäri vaan tuumas et voitas te tehdä keskiviikkonakin vielä. Nyt on jännät paikat edessä et selviääkö se viimeinen huurunenä. Kaikki on tähän mennessä selvinnyt, joten voiko käydä niin et kaikki selviäis. Toivottavasti :) Rotta, noista tukilääkkeistä. Kysyin taas, jälleen kerran, lääkäriltä et voisko mitään saada tueksi muuta kuin Luget, niin ei, ei ole mitään todistettua merkitystä niillä. Että mua sapettaa. Miksi muualla niitä voidaan määrätä.
 
miles kiva kuulla että olet rauhallisin mielin :)
Toivotaan ihan mielettömästi, että voisitte tällä kertaa yllättyä positiivisesti!!!
Eikös sulla ollut jotain lääkitystä vielä kiinnittymisen tukena, siis muutakin kuin luget?

Jossain vaiheessa kun päivität listaa niin laitatko mulle: johkunen 4.IVF marraskuu, tattista :)

valoa ja rotta, mä olen myös tuosta lisälääkityksestä kiinnittymisen tukena ja endoa vastaan kysynyt jo monta kertaa, mutta julkisella ovat aina sanoneet, että he eivät sitä määrää koska siitä ei ole varmaa faktaa tutkimuksissa selvinnyt...
No nyt sitten ensimmäinen käynti/ hoidon suunnittelu yksityisellä takana ja heti tulee kortisoni käyttöön endon takia, ettei hylkisi alkiota! Niin ja lisänä tietysti luget ja kenties pregnyl jos ei tule hyperiä... Tätä toivoin ja olen siitä iloinen, turhauduin myös kun pyynnöistä huolimatta en koskaan mitään ekstraa saanut aikaisemmin! Tsemppiä teille molemmille kovasti :)

kukkanen mulla kemiallisen jälkeen kuukautiset alkoi noin viikon myöhässä, eli kun lopetin luget niin piti odotella vielä tovi ennen kuin vuoto alkoi. Toivottavasti se täti punainen tulisi sulle kylään tässä ihan lähipäivinä niin kerkeisitte vielä tämän vuoden puolella seuraavaan :)

Pahoittelut Gizmolle :'(
Tanzzzkulle vielä tsemppiä viime metreille!!

ON: käytiin aloituskäynnillä/ hoidon suunnittelussa yksityisellä perjantaina ja tosiaan 4.IVF tehdään marraskuussa meidän pyynnöstä, eli heti jatkuupi! Tylsänä asiana se, että 2 viikkoa sitten ultrattaessa vasemmalla löytyi pieni "piste" joka näkyi nyt selvänä endometrioomana eli kyllä tämä tauti aktiivisesti päällä puskee ja jyrää täällä, mutta positiivisena tosiaan se, että nyt saan rohtoja tuota vastaan ja kiinnittymisen tueksi mitä kovasti toivoin!
Meille tehdään ekaa kertaa lyhyt kaava ja pitkä viljely mikäli vloppu ei sotke kuvioita. Vähän hirvittää jo etukäteen päästäänkö edes siirtoon saakka, mutta toisaalta jos alkio/t eivät selviä viidenteen päivään saakka, niin kertoohan sekin sitten jo jostain ja ollaan vähän fiksumpia jatkoa ajatellen...

Sen verran se lääkäri sanoi, että alkion 3 ekaa päivää/ selviytymistä ovat yleensä munasoluista johtuvia ja seuraavat sitten siittiöistä. Eli meillä kun kato käy jakaantumisen jälkeen ja kolmantena päivänä ei kovin montaa ole jäljellä, niin taitaapa tuo "vika" minusta johtua ja ehkäpä endo sitten vaikuttaa munasoluihin...

No näillä kuitenkin nyt mennään ihan iloisesti :)
 
johkunen, hieno homma että teillä on otettu asiaksi tuo endo. Yksityisellä kyllä palvelu pelaa...

rotta09, joo mullakin on tuo paska tauti. Tukilääkityksenä mulla on ollu vaan tuo Lutinus, viimeksi yritin julkisella ruinata edes kortisonia mutta sain kahdelta eri lääkäriltä jyräystuomion. Toinen sanoi että kortisonia voitaisiin harkita jos olis joku perussairaus joka nähtäis raskautumisen esteenä, ja toinen sanoi ettei siitä oo mitään varsinaista tieteellistä näyttöä. Ite haluaisin esimerkiksi sitä Gonapeptyliä kokeilla, koska sillä on tosi moni raskautunut heti ekalla kun on otettu mukaan hoitoihin. Tokihan se voi olla sattumaakin,mutta ei siinä mitään menettäisi jos kokeilisi.
Mulla on munasarjoihin painottuva endo joten oon joutunut jo kerran 10/11 laparoskopiaan. Sen jälkeen laitettiin suoraa IVF-jonoon ja clomit odotusajaksi. Joten, clomien ansiosta sitten 5/12 IVF-hoidoissa oli jo uusi 4cm kysta joka on tällä hetkellä 6cm. Leikkaus on tiedossa, kun pakkanen on tyhjä ja jos raskaus ei oo alkanut. Mun tietääkseni leikkauksesta on apua, jos anatomia on endon takia viallinen (elimiä liimautunut toisiinsa yms), mutta nykyään ilmeisesti leikkausta ei kovin helposti suosita ellei just oo noita endometrioomia.
Viime siirrossa luulin saaneeni jotain haamuja, mutta ne ei ikinä vahvistuneet. Loppuviimein luulen, että vika oli tuossa testierässä kun tilasin 20kpl paketin. Koko piinapäivien ajan sais sellaista haamukkaa.
 
kukkanen mulla oli kemiallinen 2011 ekasta hoidosta ja tarkistin just kalenterista että kolme päivää meni
niin menkat alkoi kun luget lopetin.. mutta varmasti yksilöllistä tämäkin asia.

valoa jospa saisit kyytiläisen tiistaina niin pääsisit myös piinaileen!

johkunen hienoa että pääsette / jaksatte lähtee jo uusiin koitoksiin...
joo mulla on dexametason kortisoni tabletti puolikas aamulla ja klexane piikki illalla kiinnittymisen
avuksi määrätty... tosiaan lasken näiden varaan aika paljonkin kerran alkioiden laatu ei ollut sitä huippuluokkaa..
että mielenkiintoista nähdä miten käy...

ON olen myös miettinyt tota mun makean /karkin syöntiä.. oon tosi perso kaikelle makeelle ja syön melkein joka päivä jotain, en mitään hirveitä määriä mut kuiteski jotain.. olen sitä koittanut nyt vähentää.
Olen ollut aina tosi huono juomaan vettä, nyt olen panostanut siihen et yritän lipittää sitä noin 2litraa päivässä et jos kroppa voisi vähän paremmin... mut äärettömän hankalaa kun ei ole koskaan ollut tapana sitä juoda. mut pullo pöydällä on nyt muistuttamassa siitä..
kaikkee sitä kans miettii ja yrittää ihan oikeesti.. :headwall:
 
Gizmo, oletko testannut uudestaan?

Johkunen, helpottavaa kuulla et yksityisellä heti ottivat tuon lääkitysasian hoitoon.
Mulla ei oo nyt niin kamalat paineet tän vikan pas:n suhteen ku tiedän et päästään hetimiten aloittamaan uutta hoitoa ja mahdollisesti jotain uutta cocktailia. Toki mä sydämestäni toivon ettei tarvis ainuttakaan piikkiä vatsanahkaan enää tuikata.

Piiitkä yövuoro takana. Mä oon niin kovasti miettinyt ja jännittänyt et tuleeko tänään puhelinsoittoa polilta. Aikoivat tänään soittaa jos viimeinen alkio ei selviä. Mitenhän mä saan nukuttua..
 
Huomenta, muutamaan päivään!! :)
Nyt tulee pikasesti vaan omaa napaa...
Oon ollu täs viime päivinä sitä mieltä, et jos ei olis lääkkeitä, mul olis varmaan vuoto jo alkanu. ELi lutinusta ku laittaa, ni sen mukana on ollu sellasta rusehtavaa, muutaman kerran, lisäx pari kertaa vessassa käydessä on papru värjääntyny vaaleenpunasex.. Aika vähäistä, mutta kuitenkin...

Ja lupaan, et mahdollisilla seuraavilla piinailu kerroilla en mölise negatiivisia asioita ääneen, ja täällä!! Koitan pysyy neutraalina ja rauhallisena.. ;)
Sitä jotenki tässä yrityksessä oli vaan nii fiiliksissä ku pääs siirtoon pitkästä aikaa ja ylipäätään piinailee, nii kuunteli kehoaan ja mieltään hieman tarkemmin ja ku se mieli on negatiivinen, nii se vaan on, ei voi minkää.
Ja sit ku pitää olla ylipäätää hörhö ja uskoo kaikkee mahdolliseen (en nyt ala erittelee) yliluonnolliseen, ni ku se intuitio tulee, ni se on vaan jotenki nii voimakas.. en tiä.. :ashamed:

Mutta.. Jätin testaamisen muutamax päiväx, alko ärsyttää se negan tuijottaminen.. Noh, eilen su testasin aamupissasta, ja testiin tuli hailakka plussa, selkeä kylläkin, mutta ei siis tod. yhtä vahva ku kontrolli viivat (käytössä halpis liuska testi).
Ja hetkellisen innostuksen johdosta, oli pakko testaa uusix.. 1h rakossa olleesta pissasta, testasin liuskalla ja Clearbluella. Liuskassa hailakampi ku aamupissasta, Clearbluessa selkee +, mut ei myöskään läheskää yhtä tumma ku kontrolliviivat.
Tänä aamuna ku testasin, nii viiva ei ollu vahvistunu, ja liuskallla testasin. Ehkä se oli jopa hailakampi ku eilen...

Testailen siihen ke asti ja sit ke tietää varmasti mitkä ovat asioiden laidat. Edelleen on pessimistinen olo ja ahistunuki... Keväinen kemiallinen on mielessä sekä kaikki keskenmenot yms ja kaikki maholliset!! Muutenkin on sellanen menkkaolo et huhhuh!! Eilen oli jo niin kovii menkkakipui, et oli pakko ottaa särkylääkettä...
Edellee tosiaa vahvana fiilis et tää ei pääty toivotulla tavalla..
Positiivista on se et siel kohdus yrittää tapahtuu jotai!! mut kumpi sit on parempi/ pahempi, kemialliset ja km:t, vai puhtaat negat????

Kiitos kaikille tsempityksistä :heart:
 
Tanzzzku Nuo haamuthan kuulostaa aivan loistavalle! :) Ettei siellä vaan olis nyt pulla uunissa! :)

Miles koskas ajattelit aloittaa testaamisen? :) Onko jotain tuntemuksia? Mä syön kans ihan liikaa suklaata, joka pv, mutta en hyvistä pyrkimyksistäni huolimatta ole pystynyt sitä jättämään. Ja toisaalta haluan ajatella että sekin on hyvä että suklaan tuoma mielihyvä pitää hyvällä tuulella/postiivisempana?

valoa Loistavaa että bongasit oviksen! :) Niin sitä vaan voi oma kroppa yllättää positiivisestikkin! :)

Täällä menossa pp6, eikä mitään tuntemuksia/oireita, ei yhtään mitään. Mittasin huvikseni aamulämmön, ja sekin on normaali 36,3, eli ei tietoakaan mistään raskaudesta ( ainakaan vielä). Oletteko muut mitailleet lämpöjänne että miten ne menee? Viime yönä näin jo unta että nega tuli :'( Todella toivon ettei se ollut enneuni....

Annabell pp6
 
***Hoidot jatkuu 2012***


Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu
Seline .................. 2.IVF .................... lokakuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... lokakuu
Avalonia ................ 1.IVF/1.pas .......... lokakuu
Valoa.....................1.IVF/4.PAS............lokakuu

Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
Tuba factor .......... 4.IVF1.pas .............. syksy
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... syksy
Emma81 .............. 4.IVF (?) ................ syksy
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Valoa…................…1.IVF 4.PAS........... marraskuu (?)
Meg ..................... 3.IVF .................... marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS............. marraskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI 1.pas ..... marraskuu
Paiju......................3.IVF......................marraskuu
Nellikaneli...............1.IVF/2.PAS........... marraskuu
Rotta09 ................. 2.iVF/1.pas .......... marraskuu
johkunen ..............4.IVF...................... marraskuu
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu
Kukkanen81 ......... 2.ICSI/1.pas ........... joulukuu

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... talvi/kevät 2013

Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Simpli.....................2.IVF/ICSI (?) ............... ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
InLove ................... 1.IVF .......................... ?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Luck ...................... clomit ............................................... 5.10.
Gizmo82 ............... 1.IVF/3.pas ........... 2 ......................... 23.10.
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... 1 ......................... 24.10.
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... 2 ......................... 28.10.
Miles .................... 4.ICSI.................... 2 ......................... 29.10.
Annabell-77 .......... 1.ICSI/2.pas .......... 1 ......................... 30.10.
Onlyer.................. 3.ICSI ................... 1 .......................... 31.10.
Split85 .................. 2.IVF .................... 1 ......................... 31.10.

***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF......... ....... syyskuu ............. 4.6.2012
Baby20xx...............3.IVF/ICSI......... syyskuu ..............
Almina................... 4.icsi/1pas..........lokakuu ...............ar-ultra 29.10
 

Yhteistyössä