Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Glowlle onnea, ihania uutisia!

On se ihmeellistä miksi noitten vauvojen kokoa pitää kaikkien kommentoida. Ja sama juttu, vaikka menis millä käyrällä niin jotain siinä on vialla.

Italiaan mammameettiin, joo, olen mukana :) Ja Lentis, kun muutatte niin älkää myykö asuntoa vaan alat sitä kotoa käsin vuokrata. En tiedä paljonko vuokrat on mut jos olis vaiks 500 ?/vko - 2 000 kuussa!!

Ja nyt on ruoka, moi moi
almaa
 
GLOW onnea hyvistä ultrauutisista!! :heart:
Mun mielest sylivauvat pääsee ilmaseksi sinne hoploppiin :)

Neiti on narissu koko päivän tos tekemisen puutetta. Ihanaa nyt mun kummilikka haki sen uimaan! :D

Huomenna meen ihailee mun kaverin kaksosmassua :heart: :heart:

KARELIINILLE piti sanoa, että tosi surullista kun sun anoppi kuoli. :ashamed: :ashamed: oon pahoillani!

Nyt kirjan pariin.

P.S s-postia kovasti pukkaa meetingin johdosta!
Onko kaikki tulijat käyny ilmoittautumassa?? mammameeting(at)gmail.com
PAIKKAKIN on löytynyt, KIITOS Kvartti!!! Oli työn takana... Voitaisi vahingosta viisastuneena heti päättää seuraava tapaaminen ja paikka tän meetingin jälkeen ja varaa sit tila samantien, niin ei sitten tarvi jännitellä...
 
Glowlle onnea ultrakuulumisista! Ja hienoa, kun kaikki hyvin pienokaisella :heart:

Vauvojen koon sanomisesta, ei varmasti ole kiva, jos isompaa vauvaa sanotaan läskiksi tms. :kieh: :headwall: Mutta ei tuosta pienkokoisuudestakaan aina positiivista kuule :headwall: Mulle on jopa sanottu mukamas hyvänä vitsinä, että nälässäkö pidät tyttöä!!? :headwall: Just joo.. Kirppu mikä kirppu...

Aino on kovasti tänään testannut huutamista. Siis ihan huvikseen huutaa ja karjuu, kokeilee ääntään. Aikaisemmin kiljui, mutta nyt keksi sitten näin. Ja ryömimistä kovasti harjoittelee :heart: Tänään jatkoi yöunia klo 7 jälkeen, kun sai maitoa, vielä klo 8.30 asti! =) Ja äiti oli tyytyväinen kun kerrankin saa pisempään nukkua sen tavallisen klo 5-6 herätyksen sijaan.
 
Maidoista oli täällä jotain puhetta. Neuvolan tätsky sanoi, että 10kk voi aloitella maustamattomat viilit ja jugurtit ja raejuuston. Vuoden ikäsenä sitten kevyt maidosta ykkös maitoon. Mä huomasin että meillä ei mene nanni jos vähänkin lämmittää eli huoneen lämpöisenä tai olisko sitten jääkaappi kylmänä. Vähän vaan arveluttaa antaa vielä niin kylmänä.
Onko kukaan muu antanut?????

Sikatauti rokotetta vastaan olin aluksi täysin vastaan, mutta nyt oon vähän ottanut asiasta selkoa ja eka ajattelin että ottais toi teini sen. Mut joo taidan ottaa sen myös Helmille.
Meillä ei mene 8kk ruuat sitten millään alas. Söis vaan niitä ihan pikku sose purkkeja. Oon kyllä yrittänyt sekottaa nannia, murskata ja lisätä 5kk ruokia sekaan. mutta ei mene sitten millään!!!
Joo ja asiaa ois taas ollu. Mutta on mentävä siivoomaan kissan jätöksiä lattialta. Meitin kissa on tressaantunut ja eläin lääkäriin meni 150e vaikka oisin ton kyllä tiennyt ilman lääkäriäkin. Mutta meni kysymättä ottamaan kaikki kokeet. Ihan hyvä et ottivat, mut pirun suuri raha vaan meni ku pitäis kuitenkin syödäkkin. Pakko varmaan mudelta lainata vähän rahaa... Huoh!
Mutta kaikkea hyvää Mammoille ja vaaveille.
T Memsku ja Helmi joka myös kitisee ja pyörii kaikki yöt. |O
 
Glow Kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin! :heart:

Italian mammameeting, voi kuinka hyvältä tuo kuulostaa!! Itse olin siellä töissä reilu vuoden tuossa vuosituhannen vaihteessa ja koko ajan tekisi mieli palata lomailemaan niihin maisemiin...

Nyt ei muuta, neiti on tänään niin äkäinen ettei äiti saa hetkeäkään omaa rauhaa...

Mytty ja kiukku-Veera
 
Pakko vielä hehkuttaa. Huomasin äsken iltatoimia tehdessä että neidillä pilkottaa 3. hampaan alku ylhäällä :heart:

Meni tytön yöunille meeno vähän myöhäisemmäksi tänään, kun aamulla nukuttiin pisempään. Nukkui päikkärit vielä klo 17.30--> kunnes äippä herätti tuossa klo 19 puurolle, jotta nukuttaisiin ensi yönäkin :whistle:
 
seranzu mäkin jo sieluni silmillä kuvittelin toistakymmentä mammaa ja taaperoo ensin helsinki-vantaalla,sit lentokoneessa ja viimein jollain bussilla köröttelemässä lentiksen luo :LOL: :LOL: :LOL: Seikkailunhalu kunniaan!!! t.nimim.kotihiiristä kotihiirein... :D

Muskarissa tänään pitkästä aikaa,kun kaks vkoa jäi välistä syysloman ja "open" flunssan takia. Kivaa oli taas,Isla tykkää vallankin kun ope säestää lauluja kitaralla =) . Ei taideta vaan sit enää päästä kun mä töihin lähden,kun muskari on klo 14.00 ja mä joko pääsen kahelta tai meen kahteen töihin :( . Paitsi tietty jos toi isukki innostuis sinne lähtee valssaan mammojen sekaan Islan kanssa ;)

memsku oon antanut Islalle nannia ihan jääkaappikylmänä,kuten esin jogurtit ja hedelmäsoseet,jos on vajaita purkkeja jääkaapissa säilytetty. Soseet ja jogurtti uppoo,nanni ei. Isla ei tosin muutenkaan korviketta pajoa juo,muutaman hörpyn vaan,mutta lämmitettynä menee paremmin. Ei o tullu mieleenkään syytä miksi ei vois antaa kylmänä jos lapsi paremmin sillai ottaa... :eek: Eli antaisin kylmänä jos ottais... :p

italian reissusta haaveileva tatuka ja uninen isla :heart:
 
Glowlle onnittelut hyvistä kuulumisista!

Jumprahuiti mä en kyllä ymmärrä tota pikkumiehen maitolakkoa! Oon koittanu kylmänä ja lämpimänä ja tuttipullosta ja nokkamukista ja ennen ruokaa ja jälkeen ruuan ja ekana aamulla ja vaikka miten mut EI MENE! Onkohan tuo nyt saanut oikein jonkun trauman koko touhusta....?? Suponkin annoin kun th neuvoi koittamaan jos auttais kipeään ikeneen ja sitten jois, vaan eipä auttanut. Tätä on nyt sitte kestänyt jo 5 päivää... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Memsku mä oon kans antanu jämähedelmäsoseet jääkaappikylmänä, hyvin uppoo. Maitoa menee normisti (siis silloin joskus kun viimeksi meni...) huoneenlämpöisenä tai vähän lämmitettynä.

Aaaaah, Italian matka se vasta olisi jotain... B) Vois vaan olla aika extreme kokemus pojan kanssa lähtee... Tämmönen stressaaja kun olen.

Nyt jotain naposteltavaa ja sitten Wisteria Lanelle... ;) :wave:
 
Hei, käyn taas ilmoittautumassa ja kertomassa iloisia uutisia :heart: :heart:
Tein viime viikolla JO :D positiivisen raskaustestin.... Eli sitä kai ollaan paksuna =)
En vaan uskaltaisi kovin iloita kun pelkään sitä pudotusta... :ashamed: jos jotain käykin..
Mutta koitan nauttia siitä ajasta mitä suodaan :heart: :heart:
Ja Sisu täytti tänään 8kk, perjantaina on 8kk neuvola&lääkäri :)
Ehdotin miehelle et seuraavalle lapselle nimeksi Uljas (tänään uljaan pv) tai siis jos ois poika :LOL: :LOL: Ei mies lämmennyt idealle. Eiks sopis hyvin Sisu ja Uljas :D
 
Glow, ihana kuulla että masussa kaikki hyvin :heart:

Sisunäiskä, onnea plussasta :heart: ja Sisulle 8kk onnittelut

Italian mammameeting, juu sopis mullekin mainiosti B) Lentis, laitat ilman muuta teidän asunnon vuokralle. mä voisin ainaki tulla sinne lomaileen ja vuokrata sitä sitten =) olis kyllä niin ihanaa =)

Nyt ihanan rento olo kun kävin saunassa, ekaa kertaa muuten nyt tässä meidän uudessa kodissa :) pihasaunassa oon pari kertaa käynyt mut nyt eka kerran sisäsaunassa, oli hyvät löylyt :) nyt oottelen et ukko tuo sieltä kiuasmakkaraa :p

Mä niin toivon et ens yö olis parempi, viime yön neiti taas mylläs ja itkeskeli :whistle: joka tapauksessa hyvää ja rauhallista yötä kaikille!

Kareliini ja yöriekkuja Sara 7kk+
 
SISUNÄISKÄLLE :heart: :heart: :heart: Onnea kovasti! Tarrasukkia pikkuisen matkaan.
Hurjaa jo kolme vauvamasua meidän helmimammoissa :D Ei siis tosiaan tartte tein mennä minnee muihi joukkoihin, kun tää palsta on koht täynnä odottajia :)

Mikähän siinä on et jaksaa päivällä, aamuherätyksen jälkeen valvoa tasan 2h kerrallaan, mut illalla helposti 3,5h??? Just siis kävi nukkuun... Tänään ei iltapäikkäreit vaan on nukkunu kolmet kunnon päiväunet. Jos herättää aikasemmi vikoilt, ni ilmeisesti sillon nukkuu ne puolentunnin iltapäikkärit ja yöunille saa vast 23.30 eilenki. Tänään jipii puoli tuntia aikasemmi. Kyl mä vielä keksin keinon miten saadaan tuo 21 aikaan yöunille. Niinkuin sillon vauvana :LOL: pienenä vauvana siis...

Nyt koisiin..
Kauniita unia
Seranzu ja Kaapsuli hullupää yrittää nyt kävellä ilman tukea... 7kk 3vko+
 
Sisunäiskälle onnea plussasta! :hug:

Glowlla mukavat ultrakuulumiset! :heart:

Meillä oli viimeyö ihan hirveä. Poika nukkui 21-24 ja loppuyön sit
kitisi ja melskasi. En nukkunut yhtään. Huoh.. |O
Ja kuudelta sitten koitti lopullinen herääminen.
Mistä niitä hyvinnukkuvia vauvoja nyt taas saikaan..??
Meillä käytössä unipussi, nukahtaa itekseen sänkyyn
eikä uusia taitojakaan ole tullut eikä hampaitakaan näyttäs
olevan tulossa. Kai se ikä tässäkin tapauksessa tekee tehtävänsä,
siis parempia aikoja odotellessa. Kun sais joskus edes
päikkärit nukutuksi mutta kun ei ole mahdollista.
Pää kyllä jumii ihan todella ja teen ja puhun ihan ihme juttuja,
autolla ajamisesta puhumattakaan..

Tapaamiseen oon tulossa ja ilmottautunutkin jo
kahteen kertaan.. lieneetkö mun viestit perille tullut kun sieltä
ei mitään vastausta ole kuulunut. Vai hätäilenkö turhia vaihteeks.

Italian tapaaminen loistoidea, mäkin voin kuvitella taaperot mammoineen
lentokoneessa.. lentoemojen painajainen.. :D
tai rannalla viipottamassa :LOL: siinä vilskettä riittäis.

Hei miten muilla, siis osaako kaikki vauvat jo istua, kontata, nousta
tukea vasten?? Kun meillä vaan ryömitään, ei yritystäkään että
konttais, yrittäis ite istumaan tai seisomaan.
Istuu kyllä tuetta ihan hetken jos istumaan laittaa mut muksahtaa
kyllä pian nurin. Mietin vaan että missä vaiheessa näitä
"pitäis" ruveta oppimaan. Neiti kun teki tän ikäsenä kaikki nuo.

josko sitä alkais suunnitella kirpparille lähtöä

iitukka ja veikka ihan pian 8kk
 
Moiks!

Huih, aika juoksee vauhdilla!

Onnea raskautuneille:) Ihanaa, että vauvoja tulee lisää. Ite hypistelen kaupoissa kaikista pienimpiä vaatteita ja ihailen niiden pienuutta/söpöyttä. Ehkäpä meillä niitä ostetaan Ellenin nukeille sit jonkun ajan kuluttua... Meille ei tuu enempää vauvoja (ainakaa tarkotuksella, vahingosta jos tulee nii sit tulee).

Kuukautisista oli täällä juttua.. Mulla on ollu tasan yhet menkat synnytyksen jälkeen (elokuussa) ja niiden menkkojen aikana laitatin hormonikierukan. Kierukka aiheutti tihkuttelua 2,5kk mutta se loppu nyt. Saa nähä tuleeko menkkoja ollenkaa nyt 5vuoteen vai ei.

Joku kyseli, et konttaaks kaikkien vauvat yms. Noh, meillä Ellen menee edelleen ryömimällä ja kierimällä haluamiinsa paikkoihin. Konttausasentoo ei ees vielä "osaa", peppu ylhäällä polvien päällä on mut sit on nenä kiinni lattiassa -käsiä ei siis suorista ollenkaa. Pystyyn nousee jos nostetaan, mut ei oma-alotteisesti. Lattialla menee esim. jalan yli könyämällä mut ei nouse jalkaa vasten polviseisontaan.
Eilen mä huomasin,et syöttäessä lusikalla tuntu jotain.. Ja niinpä MEILLÄ ON NYT 1.HAMMAS TULOSSA =)

Yönukkumisista.. meillä nukutaan kutakuinkin hyvin yöt. Nyt oli pari yötä sitten kitinää ja nukahtamisvaikeuksia mut oisko se sit tuo hammas aiheuttanu sitä? Toissayönä Ellen nukku koko yön inahtamatta illasta aamuun:) Aah. Tässä yks syy, minkä takia meille ei enempää lapsia tuu = mukavuudenhaluiset vanhemmat.. (itsekkäitä???). Nii-i, onhan meillä siis Ellenin lisäks kaks isompaa avokin ex-liitosta.

Viime viikolla käytiin Tropiclandiassa uiskentelemassa ku isommilla oli syyslomaa. Ellen tykkäs olla siellä, mut kylmä ilma sai itkun aikaan, siis ku nous altaasta pois nii tuntu viileelle. Mutta vedessä hän oli omassa "elementissään":) vauvauinti on hänen suosikkiharrastus, me jatketaan marraskuussa perheuinnissa nii pääsee isommatki altaaseen. Vauvauinnissa Ellen on melkee 90% ollu se, joka on ollu "mallioppilaana" jolla on näytetty sukelluksia yms juttuja. Ohjaajat on sanonu, et Ellen sukeltaa nii hienosti ja ottaa tehokkaita potkuja veden alla :heart: Ens kerralla sukelletaan sitte silleen, et päästetään ote irti ja Ellenin pitäs ite sit "uida" pintaan... huih.

Mut nyt pitää mennä laittaa ruokaa. Mun vanhemmat on meillä kylässä.
En muista mitä kaikkee piti kommentoida ku en oo 1,5viikkoon päässy palstalle. Meillä iski virus koneeseen ja jumitti koneen aikas mojovasti.

nanada ja Ellen 8,5kk
 
Glowlle onnea poikalupauksesta :heart:

Katselin jo noita lentolippujen hintoja mammameetinkiä ajatellen. Hintaa eestaas lipuille ois tullu vajaa 500?. lenttishän voiskin sitten majoittaa meidät sinne vapaana olevaan asuntoon? :D

Sisunäiskälle hurjasti onne plussasta ja Uljas kuullostaa kyllä oikein mukavalta nimeltä :)

Millanen on Seranzu teidän päivärytmi? Mietin noita teidän unia...

Nukahtaminen on nyt mennyt nyt tosi hankalaksi. Jatkuvasti tarkastaa onko äiti vierellä ja jos erehdyn silityksen lopettamaan niin itkuhan siitä syntyy... :headwall: :headwall: :headwall: Eli on siis oltava niin kauan vierellä kunnes nukahtaa.

Henni on oppinut juomaan pullosta itse. Helpottaa mua tosi paljon, varsinkin öisin. Vielä kun keksis miten saisin tutin silleen että syönnin päätteeksi hoksais sen ja sitä ei tartteis lähtee nostelemaan suuhun enää.

Nyt kysymys teille!! Voinko viedä yskivän ja räkänokan, mutta muutoin täysin terveen lapsen avoimeenpkhon. Reilu viikko sitten oli viimeksi kuumetta ja yskäkin on jo toista viikkoa. Mulla nimittäin hajoo pää täällä kotona hönöttäessä :headwall: :kieh:

Jospi ja Henni 8kk 1vko+
 
Heippi!

Jospi meillä herätään 8.00, ekoille unille 10.00-11.30 sit uudestaan unille 13.30-15.00 ja taas unille 17-18 ja loppu ilta onkin sit iso kysymys?? ei jaksa valvoa 21asti noilla unilla... Ja jos käy 20 nukkuu on kello taas 23 ennen yöunia. Tai jos siirtää koko homman tunnilla ni lopputulos on sama, he eilen heräs vast 19.30 päikkäreiltä ja joo hyvin jakso valvoa 23. Oikeestaan vakio on vain tuo 2h päiväsaikaan valvominen. Kaik muu muuttuu... Kun nukkuu päikkäreit puolest tunnist kolmeen tuntiin, ikinä ei tiedä. :)) Oon myös herätelly kesken, ni sit ei jaksa valvoa edes sitä 2h... Oon kyl ny ruvennu ajattelee, että mennään niin, kun herralle sopii enkä ees yritä mitään rytmiä. Olis vaan kiva, kun päästäisi pikkuhiljaa oikeeseen rytmiin. Eli päivällinen osuis sinne 17 tienoille, jolloin muukin perhe syö. Herätä pitäis varmaan aamulla aikasemmin... Mut taidan katsoa sit vuoden vaihteessa. Ennen maaliskuuta kuitenki päästävä jonkinlaiseen tolkkuun...

Jospi oon kans miettiny tota meillä nuhaa ja yskää edelleen! Ei menty vauvauintiin, ku aattelin et toljottaa siel sit pahasti. Mut en kyl ala enää kotona kans tönöttää... Ei oo käyty missään kyläskään koht kuukauteen näiden flunssien takia. Nyt loppu, tänään meen ihmisten ilmoille :D

Nandana oikee vesipeto teillä :DD Onnea ekast hampist myös!

Onkohan Toukkasella nyt kiirusta, kun yks toinenkin ihmetteli, kun ei tuu postia tapaamisesta. Oon kytistelly Toukkaa FB mut ei oo osuttu samaan aikaan. Mulle voi varmaan kans laittaa YV:nä tai fb:ssä viestin mis s-posti nikki ja oma nimi niin paan ketjun tulemaaan.

heippis!
 
Glow:lle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Sisunäiskälle onnea plussasta ja paljon tarrasukkia! :flower:

:hug: Kaikille väsyneille ja nukuttamiseen väsyneille :hug:

Jospi: on niitä lippuja paljon halvemmallakin, jos löytää tarjouksia, kun tulin kesällä, niin maksoi jotain 200? ees taas per nuppi ja vauvahan on ilmainen finskillä 2v saakka.

Topismama tosiaan auttaa sitten kentällä ja mytty09 on siinä oppaana mun kanssa B) Vähänkö itskut ihastuis, kun tulis iso lauma blondiinoja ipanoita :heart: Nää tykkää muutenkin lapsista ja jos on vielä vaaleita, niin ai että, tosin varautukaa, että ihan ventovieraat suukottelee ja suunnilleen syliin ottaa :D

Mä haikeana luen noita plussauutisia, sillä mulla olis tässä edessä lähinnä kierukan laitto... onko teillä kokemusta kierukasta? Mulla ei ole ikinä ollut, mutta eilen kävin sitten gynellä jälki-jälki -tarkstuksessa, ja sanoi, että nyt vois laittaa. Greta kun syntyi keisarinleikkauksella, niin gynen mielestä ois hyvä oottaa ainakin 1,5 ennen kuin yrittää uutta, ja mies nyt ei muutenkaan ole kyllä uutta vauvaa lähdössä yrittämään, kun hänelle 3 jo riittäis, mutta ehkä tässä parin vuoden kuluttua mieli muuttuu, kyllä mä itsekin nyt toistaiseksi keskityn mieluummin Gretaan eikä yhtään haittaisi nukkua ees vuoden tai pari kunnolla, ennen kuin alkais taas näihin yöheräilyihin :whistle:

Greta nukkui eilen ekaa kertaa tänä tsyksynä unipussin kanssa, en tiedä oliko kyseessä se vai jännittävä päivä Roomassa (mun gyne ja klinikka jossa Greta syntyi on Rooman keskustan liepeillä n. 100km päässä kotoa, on siinä taivaltamista...), mutta joka tapauksessa heräsi vain syömään klo 3 ja kl0 6, jotka on ne mun imetysajat, sitä ennenhän ei meillä tissiä nykyin heru.

Ja voi että oli liikuttavaa, kun Greta ekan imetyksen jälkeen pyöri ensin hiukan, huokaisi, että mamma, ja nukahti sitten. :heart: Siis on järkkyä kuulla tyttärensä ääni ekoja kertoja, sellainen pieni ja hentoinen ääni, mutta kuitenkin oikea ääni, eikä tosiaan sitä mökellystä, mitä muuten tulee. Joka kerta, kun Greta sanoo tuon mamman, mulle tulee kylmät väreet, kun se on vieläkin jotain niin uutta, eikä sitä silleen turhaan hoe, vaan ainoastaan tietyissä tilanteissa. Mies on kyllä hiukan mustis, kun ei vieläkään kuulu, että papá... :LOL:

Eilen aamulla oli muuten aivan ihmeellinen itkukohtaus, selvää kipuitkua, siihen itkuun oikeastaan sitten nukahti, sieltä on nyt tulossa heti perään se toinen hammas, kuultaa kyllä muttei aivan vielä ole puskenut läpi. Ensteksi ootellaan kuukausikaupalla ja sitten 2 suunnilleen yhtäaikaa, auts!

Voi kun löydettiin ihania talvivaatteita Gretalle, ranskalainen merkki, tosi kauniita eikä yhtään vauvamaisia, mutta edullisia, talvitakit 22?, kun H&M:ssä oli melkein kympin enemmän :eek: Torinossa pitää varmaan tilata niitä netistä, aivan ihania, merkki on Kiabi, jos netistä tilaatte ja puhutte ranskaa, niin suosittelen käymään niiden sivuilla, koot on kyllä pieniä, eli vähintään yksi koko enemmän pitää olla.

Tv. lentis ja Greta 8kk 12 päivää :heart:
 
sisunäiskälle Onnea plussasta! :flower: Oon hiukan kade jo raskautuneille ja niillekin jotka vielä ees suunnittelee joskus raskautuvansa :ashamed: :ashamed: . Isla kun jää mulle toiseksi ja viimeiseksi vauveliksi,niisk! Mies ei enää lapsia halua, ja onhan meillä yhteensä kolme ihanaa muksua,joten täytyy kiitollinen olla heistä :) . Vaikka ois se ihanaa vielä yksi tohon Islalle kaveriksi,kun noi isommat on jo sen 11v... :whistle:


topismama mäkin just toissapäivänä kattelin sairaalassa otettuja videopätkiä Islasta,ja niiiiin söpönen pikkupikku käärö oli että meinas itku päästä... :snotty: :)


iitukka ei meillä oo viä tietookaan liikkeellelähdöstä... :eek: Istuu kyllä tukevasti,enää en edes "kellahdustyynyä" seläntakana käytä,mutta ei ees yritä lähtee liikkeelle.saattaa kyllä yhtäkkiä istua eri suuntaan kuin oon laittanut,että sillai pyörii pepullaan ympäri. Mahallaan ei viihdy yhtään,nyt vasta parivkoa sit on alkanut enemmän kääntyyn masulle sillon kun jonkun lelun haluaa,mut kierähtää sit samantien takas selälleen.Ja siitähän on aikas vaikee lähtee ryömiin tai konttaan :LOL: Nytkin tossa lattialla istuu ja kun lelu meni 2cm liian kauas ettei ylety,niin vinkuu vaan äitiä apuun :LOL: :headwall: No nyt kellahti selälleen,ihan tarkotuksella,yrittää sitä lelua :D .
Eikä myöskään sanoja oo,kiljuu,vinkuu,huutaa,itkee,inisee,hihkuu,hymisee jne mutta ei mitään tavuja tms vielä oo kuulunut. Aikanaan sitten ;) . Osaa kyllä ilmaista itteensä hyvin,esim alkaa kaivella mun paitaa kun haluaa tissiä, pitkään jo nostanut käsiä kun haluu syliin,ja kun ruoka ei maita niin hyvin päättäväisesti työntää lusikan pois :D .
Niin,kävelytuolilla kyllä päästelee kovaa kyytiä paikasta toiseen,en vaan pitkiä aikoja viitti siinä pitää,kun a)painaa nivusia se haaraosa,kun paino on sillä kapealla osalla,ja se haittaa verenkiertoa,jos liian kauan yhämittaa siinä on ja b) ajattelen että jos liian helppo sillä tuolilla on huristella,nii ei viitti ees sitä vähää omin avuin yrittää liikkeelle :whistle: .

Nyt on neiti reippaasti ittekseen leikkinyt lattialla jo melki 15min, alkaa olla ennätyksiä :D ,nyt äippä menee seuraksi :wave:

tatuka ja leikkiväinen Isla :heart:
 
Glow Onnea hyvistä uutisista!

Sisunäiskälle onnittelut Uljaasta! (tai öö, miten se taivutetaan - pieni miinus tossa nimessä...)

Iitukka Meilläkin vielä vaan ryömitään. Konttausasentoa treenataan ja puoli-istuvaan asentoon nousee kyljellä, mutta eipä muuta. Ihan ihmeissäni oon, ku toiset jo opettelee kävelemään! Neuvolalääkäri sanoi, että on kaikin puolin ok.

Yskäistä ja nuhaista lasta mä en oo kehdannu viedä kerhoon. Tai no, sitten oon, kun ei oo enää nenä vuotanu juurikaan. Mä oon ratkaissu sen niin, että oon pyydelly meille silloin seuraa puistoon tms. Ulkona nuo voi huoletta telmiä. Mutta mulla on tässä aika lähistöllä lapsellisia tuttuja, joita pyytää, kaikilla ei tietty ole sellaista mahdollisuutta.

Kävelytuoli meilläkin olis varastossa ja oon miettiny, otetaanko se käyttöön. Esikoiselle en ostanu, nyt ollaan saatu lainaan. Vähän kaksipiippuinen juttu, miten se tohon liikkumisen opetteluun vaikuttaa. Jos ottais silleen joskus käytettäväksi...
 
Jippii, viimeyö menikin tosi hyvin, 21.30 aikoihin nukahti ja siitä sitten kasiin asti nukkui =) olin ihan asennoitunut että taas valvotaan koko yö mut olikin positiivinen yllätys. Aloin miettiin et oliskohan voinut olla jotakin masuvaivaa tms. kun oon yleensä antanut kauravelliä ennen unille menoa ja eilen illalla annoin riisivelliä vaihteeks.. eihän sitä tiedä vaikkei se sopis Saralle ja aiheuttais jotain vatsanväänteitä.. :/ täytyypä nyt seurailla tilannetta minkälaisiks yöt muuttuu.

iitukka, meillä ei vielä konttauksesta tai ylös nousemisesta tietoakaan. Ryömimällä menee lattialla ja kovaa yritystä on nousta konttausasentoon, pyllyään nostaa sillai ylös ja koittaa vetää jalkojaan mahan alle muttei vielä oo kuitenkaan konttaan lähteny. Istumassa pysyy hetken aikaa kun laittaa istuma-asentoon. Mutta kaikki taidot aikanaan =)

Tänään koitin antaa Piltin 8kk perunalihamuhennosta, voi sitä ilmettä ja inhotusta :LOL: toista oikein puistatti, ei ollut Saran makuun yhtään ja liian karkeetakin vielä kun siinä oli oikein pieniä perunapalojakin niin ei mennyt vielä alas vaikka koitin vähän muussata hienommaks. Eli jatkamme tutuilla ja turvallisilla 5-6kk soseilla =)

Nyt haukkaan jotain kun neiti unilla :wave:

Kareliini ja hyvin yönsä nukkunut Sara tyttönen :)
 
Iitukka Meilläkin (ikää tytöllä siis 7,5kk) kieritään, ryömitään, pyörii navan ympäri, nousee kyllä kontilleen jo, mutta ei konttaa vielä. Eikä istu kuin hetken, jos laittaa istumaan, ja sekin istuminen on ihan kumarassa. Ylösnoususta ei tietoakaan. Kovasti tutkailee leluja ja kaikkea muuta mitä tielle osuu :D Vähän tulee tavuja, mutta ei paljoa. Kiljuu ja huutaa siis :D Ja nauraa, ai että, nauraakin paljon =) Oppi joku aika sitten naurattamaan toisia, päivät pitkät yrittää saada minut nauramaan ja sekös kivaa, jos mamma nauraa =)

Kareliini mä kokeilin myös Ainolle viikonloppuna piltin 8kk ruokaa, olisko juuri ollut samaa lihaperunamuhennosta. Ei tehnyt kauppaansa ihan silleensä, sekoitin joukkoon peruna-porkkanaa, jolloin vähän löystyi eväs ja sitten kelpasi vähän paremmin. Mutta kun tuli yhtäkään palasta, niin kako kamalasti. Eilen annoin porkkanaraastetta ja sai aikaan kamalan yökkäilyn. Hiljalleen mennään, tällä hetkellä en pidä kiirettä karkeamman kanssa, mennään ihan pehmeillä soseilla :)
 
Nopeesti kysysin Vicks-höyrystä... Onko jollekin teistä neuvolassa sanottu, että sitä saa käyttää tän kokosten lasten kanssa? Kun tuossa pakkausselosteessa sanotaan, ettei höyryä saa antaa alle 6-vuotiaille lapsille... :ashamed:
 
Vinkkinä kokkareista ruokaa kammoavile; meillä poika kakoo noita Piltin 8kk-sapuskoja mut Muksun 8kk-ruuat menee ihan heittämällä. Ne on ilmeisesti sen verran sileempiä ettei kikkareet häiritse. Ihan kiva kun niissä on kuitenkin jo enempi makua...

Vicksistä mä oon kans kuullut ettei ainakaan iholle sais laittaa kun vasta isommille lapsille... Höyrystä ei oo tietoo.

 
Heipsistä

Just oli lehdessä joku Vicks -mainos ja siinä oli muistaakseni, että ei alle 2 v. Mut en nyt muista mikä tuote oli kyseessä :ashamed:

Tapaaminen: Laitoin viestiä siihen s-postiosoitteeseen. Toivottavasti ehti vielä mukaan =)

Koko päivä menny tytön lääkärin soittoa odotellessa (labroista) eikä vieläkään kuulu. Tuskin enää soittaa :eek:

Voi höh... juuri kun pääsin tänne niin eikös taas tullu tilanne (lasten läksyjen kanssa)... pitää mennä mut palaan taas :wave:...

Fiiu ja tyttö :heart:
 

Yhteistyössä