Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Ja taaskaan en muista mitä piti kommentoida,ja sivu kun vaihtu,nii ei pääse tarkistaakkaan,kun mun kone heittää aina pihalle jos kesken kirjottelun vaihtaa sivua... :kieh: :kieh: :headwall:

Nii,tissinpuremisesta jollain (matma??) tuli tissilakko liian kovasta kiellosta... Meilläkin ekoja kertoja meinas neiti säikähtää tosissaan,kun vaistomaisesti multa pääsee melko kovaan ääneen "AI",kun tarraa hampailla kiinni... Alko suu vääntyyn ja kulmat kurtistuun,mutta tokeni sitten kun hiljasella äänellä höpöttelin,että sattuu. Vieläkin älähdän ton "ai"n kun välillä puree,mutta nykyään Isla vaan kurtistaa kulmiaan tissi suussa tapittaen mua suoraan silmiin,ihan että "enkö nyt kuitenkin ihan vähän vois...". Ilme on aina sellanen,etten voi olla nauramatta,vaik yritän pitää pokkaa ja lempeästi torua ja sanoo ei... :whistle: ... Mutta neuvoa en osaa,muuten kuin peesaamalla lentistä,että lempeä,mutta napakka ei... Tosin ensinhän se vauva pitäis saada uudestaan imemään... :/ Kärsivällisyydellä,ehkä...

Mulla on ollu tänään sosetehdas pyörimässä, 8h kuorin,pilkoin,keitin ja soseutin... :p Iltaruuaks sitten tarjosin neitille hyvää itse rakkaudella juuri tehtyä sosetta,nii täähän ei huolinu!! :headwall: :LOL: Huito lusikan vaan pois ja pyöritteli päätä... Söi sit 2 purkillista valmista pilttiä!!! :LOL: :LOL: :headwall: :saint:

Ai nii, mä joudunkin lähteen töihin enskuussa!!! :eek: :eek: AAaaarrrrghhhh... Juu,kävi nii,että isäntä sai tänään lomautuslapun ainakin vuoden loppuun,joten mä sit lähden töihin!! Aluks tuntu että en kyllä,mutta kun hetken oon sulatellu asiaa,nii voi tehä ihan hyvääkin kaikille.... Islan uskon kyllä täysin isänsä kanssa pärjäävän,ei onneksi huolta siinä,joten töihin vaan... Ja jos lomautus loppuu vuodenvaihteen jälkeen,ni sit mä taas jäisin kotiin hetkeksi...

Nonnii,neiti lopetti ähinän,tais nukahtaa ja esikkokin palas reeneistä,joten iltapalalle mars :)

töihin palaava tatuka+valmisruokaa rakastava Isla :heart:
 
Kiitos Rosinante saunatiedosta. Miten se kurkunpäätulehdus silloin ilmenikään? Muistan että sairaalassa jouduitte käymään hengittelemässä jotain? Meillä on nyt myös yskää mutta ei kuumetta edelleenkään, soitin terveyskeskukseen ja kyselin vinkkiäkin vähän. Hoitaja jonka kanssa juttelin käytti vaan niin erikoista sanastoa etten tainnut kaikkea ymmärtää (mm. onko meillä kakottavaa yskää?)

Ja Seranzulle kanssa kiitos vinkistä, Vicks on tossa sohvalla vieressä kunhan olen lukenut niin menen laittamaan.

Milläs te muuten saatte ne lapsukaiset olemaan potalla, meillä kun ei suostu, itku tulee? Vaatteiden ja vaipan vaihto on tuskaa täälläkin, ihan hirveää riekkumista. Eroahdistusta ei onneksi ole, ja itseni toistamisen uhallakin - toivottavasti ei tulekaan kun se töihin meno odottaa kuukauden kuluttua, kurjalta tuntuu (musta) varmaan muutenkin ja mites sit jos poika jää tänne perään itkemään!

Tuiskunen, ihana kuulla että noin hienosti meni edellisyö! Helpottaa varmasti ja joskus ne siitä tasaantuu yöt!

Matma, meillä purtiin kanssa 2-3 päivää mutta nyt ei ole purrut enää. Musta tuntuu että minkäänlainen kieltäminen ei auttanut, naureskeli vaan. Mutta välillä kun tissi ei kelvannut alkoi itkeä heti kun sängylle laitoin. Nyt ollaan palattu entiseen, ei pure eikä itke. En tyrkytä rintaa enää yhtä usein ja jos ei heti hyökkää kiinni uskon ettei just nyt kiinnosta. Eli, vaikka ei pelästytnyt mitenkään ei tissi sielti kelvannut vaan itketti, mutta palasi entiseen muutaman päivän jälkeen, kun en väkisin tyrkyttänyt. Jatka sitkeästi mutta hienovaraisesti vaan!

Vai menkat, mulla ei edelleenkään ole. Kai toi imetys pitää lopettaa kokonaan. Tai jos mulla on jo vaihdevuodet!

Tatuka, kiva kuulla että joku muukin menee töihin kuin minä!

Meillä on alkanut hirveä julkisivuremontti, ekana piikataan sokkelin kivetystä. Astiat välillä helisee kaapissa, ei siis todellakaan paljoa päiväunia nukuta sisällä. Ulkoillaan niin paljon, etten ehdo tehdä mitään kotona saati netissä! Saa nähdä miten käy kun säät huononee. Huoh.

Pohjois-Suomen varuskunnissa on kuulemma sikainfluenssa edennyt epidemiaksi. Radiossa sanottiin, että tyypillisesti n 4 viikkoa menee että koko väestössä alkaa olla sairastelijoita sen jälkeen kun varuskunnissa on epidemiaa. IIK, tän nuha-yskänkin kanssa menee hermo.

No niin nyt jos katsois vaiks telkkaria
almaa
 
Nyt neiti yöunilla ja alkoi äidin oma aika =) ukko vielä töissä ja varmaan houkuttelen sen tuomaan hesee tullessaan :p tulee sorruttua näin viikonloppuisin noihin herkkuihin :ashamed:

tissinpuremiseen ja imetysjuttuihin en oikein osaa neuvoa, meillä ei kestänyt imetystä kuin muutaman viikon :( toivottavasti teillä imetys jatkuu/onnistuu niin kauan kuin haluatte, on se vaan hieno asia, hattua nostan teille :flower:

kuukautisista, mulla oli kierto sekaisin aluks synnytyksen jälkeen ja vuoto kesti iät ja ajat ja sit jouduinkin meneen lääkäriin siitä ja lääkkeellä tasoitettiin kiertoa. Muuten en osaa tuohon nyt sanoa kun e-pillerit käytössä ollu jo aika kauan ja vuoto tosi niukka, onneks! Nimim. ikänsä menkkakivuista ja runsaasta vuodosta kärsinyt :(

lentis, toivottavasti nyt se Gaviscon olis sopiva Gretalle. Hyvä että on helpottanut yöunillekin menoa.

Muakin harmittaa etten pääse tapaamiseen, mut eiköhän me oteta tavaks nää meetingit ja kokoonnuta ihan säännöllisesti?? olis tosi kiva tavata teitä kaikkia =)

Tuiskuselle tsemppiä ja toivon peukut ja varpaat pystyssä että yöunet alkais paraneen :hug:

Nyt tuijottaan telkkaa :wave:

Kareliini ja Sara 7kk+ :heart:
 
Kiitos kovasti kaikille kommenteista ja neuvoista. Tissilakko jatkui koko päivän. Pieni edistysaskel tuli, sain leikin varjolla sen koskettamaan suulla rintaa, sitten palkaksi pusuteltiin ja kutiteltiin. Tykkäsi leikistä, mutta ei suostunut imemään. Äsken, 1,5 tunnin yöunien jälkeen kuului kitinää ja päätin sit heti tarjota tissiä, niin hetken mietinnän jälkeen kelpasikin! Ainakin tokkurassa siis nyt suostui tissille. Jospa se sit tästä, toivossa on hyvä elää... Mutta yllättävän iloinen olin siitä, kun niin lyhyiden unien jälkeen jo heräsi syömään...

Päätin, että jos imetys alkaa taas sujua, niin taidan tyytyä vaan puremaan hammasta yhteen, jos neiti puree. Imetystuen mukaan pureminen menee yleensä ohi pian joka tapauksessa. Ainakaan hetkeen en uskalla kyllä reagoida mitenkään puremiseen. Viljalla ei ole vielä ylähampaita, niin ei se mikään sietämätön kipu ole.

Mä kovasti analysoin sitä tilannetta jälkikäteen ja mietin sitä mun virhearviointia, ja sitä miksi Vilja reagoi niin voimakkaasti kun se ei ole monessa asiassa mikään herkkis. Tulin siihen tulokseen, että se on aika miellyttämishaluinen ja kaikin puolin harmoniaa rakastava, se ei tainnut kestää sitä, että koki aiheuttavansa mussa negatiivisia tuntemuksia. Neiti ei kestä yhtään sitä, jos sille ollaan "vihaisia". Kaiken kieltämisen joutuu tekemään tosi hienovaraisesti, muuten se hermostuu. On noi pienet vaan jo melkoisia persoonia.

Niin, en mäkään ole pitkään aikaan varsinaisesti lohduttanut Viljaa tissillä, mutta jos mä oon esimerkiksi ollu jossain siihen aikaan kun on tottunu saamaan tissiä, niin ei ole täysin tyytyväinen ennen kuin on sitä saanut. Sitä mä kans just murehsin, että tuleeko meidän tyytyväisestä neidistä itkuinen, jos imetys nyt tyssää. Tuttiakaan ei syö. Mitäs siihen sanotte, jos imetys ei enää lähde sujumaan, pitäiskö sitä tuttia opetella vielä syömään. Vieläkö imemistarve on kovin suuri tämänikäisillä?

Almaa sympatiseeraan kovasti, kun jousutte asumaan remontin keskellä. Kun me vielä asuttiin kerrostalossa, meille tehtiin julkisivuremontti. Oli aika rasittavaa siellä seassa asua, vaikka ei ollut vielä lapsia. Yritin gradua siellä metelissä vääntää, ja koira hyppi seinille. Vietin monta päivää koirapuistossa kirjallisuutta lukien... Oon miettiny jälkikäteen, että miten siellä olis vähän myöhemmin pärjänny, lapsen kanssa. Ei varmaan mitään herkkua.

Meille tehdään kattoremppa tässä talven aikana, ja nyt jo mietityttää, miten ihmeessä noi lasten päikkäritä täällä sujuisi. Ei varmaan onnistu pihalla, ei sisällä. Missähän sitä sit kaikki päivät viettäis...

Anteeks, pitkä vuodatus. Mulla taitaa olla liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä, mieskin on pelaamassa jääkiekkoa. BB pelastaa...
 
Mä en pääse nyt tonne feissarin Helmimammoihin jostain syystä niin laitan tänne- Eli tapaamisesta: oon soittanut pariin paikkaan ja ovat olleet täynnä. Tuo lauantai tuntuu olevan täysi päivä monessa paikassa. Mutta yritys jatkuu ensi viikolla. Mä unohdin alkuviikosta jo alkaa soittelemaan, laitan nyt kännykkään muistutuksen niin heti maanantaina alkaa sit puhelin toden teolla laulaa.

Hyvää yötä nyt, koko päivä oltiin kaupungilla ja hyvä päivä oli vaikkei neiti paljon päiväunia nukkunut. Yöunille meni kuitenkin aika kivuttomasti, toivottavasti loppuyö menee samoissa merkeissä :heart:
 
Matma: kyllä mä uskon, että Vilja vielä palaa tissittelyyn, vaikka aina puhutaan pienten vauvojen kyvystä traumatisoitua, niin kyllähän niistä traumoista just pääsee ylikin, tosi hyvä veto tuollainen leikki ja just antaa tissiä, kun on puolinukuksissa, ´varsinkin kun Vilja ei syö tuttia, niin kyllä varmasti pian unohtuu tuo ikävä kokemus. Tsemppiä! :hug:

Tuota imemistarvetta mäkin ihmettelin, kun Greta ei ole koskaan tissiä turhan imuutellut eikä kovasti peukkuakaan paitsi just nyt viime päivinä. Ja just luin, että tässä iässä voisi alkaa tuttilapsia tutista vierottamaan, kun imemistarve vähenee. Eli onko Gretalla jotenkin imemistarve yhtäkkiä kasvanut esim. eroahdistuksen (joka kyllä toistaiseksi on ollut tosi lievää tai siis näyttää menneen nopeasti ohi) vuoksi vai johtuuko toi peukun imeminen vain noista hampaista?
 
Juu, en muuten kirjoita tänne enää mitään, kun kaikki menee aina ihan päinvastoin, kuin mitä kirjoitan. Tällä kertaa meidän "nukahtaa aina samantien" Greta oli hereillä 00-02 ja senkin jälkeen tunnin välein, kun yritti kammeta itseään pystyyn pinniksessä :headwall: Sitten kahdelta annoin periksi, kun en jaksanut enää silitellä (niin kauan kuin silitin oli rauhallinen, mutta heti kun menin takaisin sänkyyn kampesi itsensä pystyyn ja kiljui kuin sikaa olisi pistetty) ja imetin, niin että viime yönä sitten sitä tisua yhtäkkiä kaivattiinkin, kun mukamas ei kaivata ollenkaan :D

Että kivat 3 tunnin yöunet ehkä yhteenä :whistle: Vielä kun sitten aamuyöstä rupesin miettimään muuttoa ja pakkaamista ja sellaista, niin johan sitten nukutti ne pikku pätkät, jotka neiti jaksoi sängyssään posottaa. Oli muuten niiiiin lähellä etten napannut viereeni nukkumaan, mutta a) mä pelkään että tippuu siitä jalkopäästä, kun se on meillä avoin laita b)ei sit taatusti suostu nukkuun enää lainkaan sängyssään...

Toivottavasti muilla sujui yö vähän paremmin, hoh hoijakkaa....

Tv. Lentis ja yökyöpeli Greta 8kk 9 pvää :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TOUKKA-:
Sähköpostia laitettu,
vielä 8 ilmottautunutta puuttuu sähköpostilistalta!
Eli SMIRGELIN, LUMIENKELI, JEJA, SÖTNÖS, BORRIQUET,
Nyt heti laittamaan sähköpostia osioitteeseen mammameeting(at)gmail.gom
t.Toukka-tonttu
Kvartti, huui apua. Mitä me sit tehää jos paikkaa ei löydy! Kukahan muu tiesi jonu paikan siellä Hki! Tuo viestiketju s-postissa pyörii jo, käykääs kattomassa juttuja tapaamisesta! :D
 
Lauantaita ladyt!

Mepäs ollaankin herätty tänään jo klo 05! Muuten meni yö onneksi aika kivasti, mäkin älysin mennä puol tuntia pojan jälkeen nukkumaan ni sain ihan hyvät unet.

Almaa se kurkunpäätulehdus alkoi silleen että pari päivää oli ensin ollut oikeastaan vaan nuhaa ja ihan pientä lämpöä, luulin että tauti oli jo ohi niin seuraavana aamuna heräsin siihen kun poika haukkui kuin koira sängyssään. Siis ihan kamalan kuuloista haukkuvaa kumeata yskää. Siitä ei voi kyllä erehtyä. Poika hengitti ns.apulihaksilla eli pallea nousi ylös ja alas, hengitys oli tosi työlästä. Lekuri sanoikin että se ei ole vaarallinen tauti vaikka kuulostaa vanhemmista tosi kamalalle, menee ajallaan ohi ja se adrenaliinin hengittäminen spiralla (höyrymaskilla) auttaa. Oiskohan meillä menny 5-6 päivää kunnes sitten viimein laukesi. Saatiin lääkkeeksi ainoastaan Ventolinea mutta siitä ei ollut apua. Antibiootit ei siihen auta kun on virustauti.

Lentis mäkin oon miettinyt tota imemistarvetta. Meillä ei poika syö tuttia eikä peukkua, mut viime aikoina on alkanut imuttamaan sellasta unipupua sängyssään. Hirmuinen imutus kuuluu kun lutsuttelee sitä pupuriepuaan siellä.. Mä jo hysteerisenä mietin että saako se siitä jotain pesuaineenjämiä irti kun koko pupu on välistä ihan märkä. Selkeesti joku lohdun hakeminen/hampaat siinä on kyseessä. Välistä kun oon kokeillut ottaa pupun pois niin poika alkaa imeskelemään pussilakanan kulmaa... Mut tosiaan se neljäs hammas on eilen juuri puhjennut ikenen läpi että voihan se olla hampaistakin.

Täällä on nyt tunti nukuttu päikkyjä, jotenkin tuntuu että poika nukkuiskin nyt paremmin kun se hampi tuli läpi. Ainoa vaan että ei oo tänäänkään huolinut tuttipulloa, sellanen Emman ensimuki pehmeällä imunokalla tuntuu olevan aika hyvä. Siitä juo aika hyvin vettä. Laitoin nyt hiukan sitä NAN-jauhetta ruuan sekaan, mut tarkkana sen kanssa kyllä saa olla että juo sitten tarpeeksi. Paketissakin varoiteltiin kuivumisesta, hui!

Nyt pyykit kuivumaan!

 
Lauantaita,

mietin et lähdenkö vaunuttelee vai tulenko mammapalstalle ja tässä ollaan. Must aon muutenki tullu ihan laiska pa**a kun aamuunille typyn ku tyrkkää vaunuihin niin simahtaa melkein ennen ku ehtii saada kärryn pihalle, niin arvatkaa vaan että jämähtääkö äippä sisätiloihin :p

tatuka Kiva et säkin olet taas ruoduss ( = koukussa ) :D

Glow Mukava että menee paremmin jo :)
Tuplia mä en ole uskaltanut vielä etes ajatella, kerro sit jos päädyt johonkin, joohan!

Mytty Loistavaa että lähdette myös vauvajumpalle..tai äidithän siellä enempi jumppaa. Koittakaahan parantua!

Seranzu Ihanaa, vauvoja!! :heart:
Hih, Kaapsu ja mörkö-pallo B)

Lentis Onnea muuttoon. Sähän voit rupee vuokraamaan meille lomaosakkeena :LOL:
Voi pikku Gretaa, kun hänen tuuhea tukka ei ollutkaan ehkä pysyvää sorttia.

Rosinante Maito ei maistu taas täälläkään. On jo tehty 2 vko alaetuhammasta ja siitä näkyy vieläkin ehkä 1/3 osa. Hiljaa hyvä tulee?

Maitotuotteita Mäkin olen vähä miettiny, kiva jos voi jo pikkusen antaa.

almaa Potalla tuli itku ja jalat suoristu pökkelöiks ehkä 5 kertaa kunnes jatkoin vaan ja nyt istuu jo ihan reteenä hymyillen =) Mitään tuotoksia ei ole kyllä saatu, mut ei me siinä kovasti istuskellakkaan.

Syöminen on lähtenyt ihan uudelle tasolle nyt 8 kk pilttien myötä, jeee!!!! Eilen syötiin semperi kana-vihannespataa oikein mallikkaasti. Samaten aamupuuro maistuu taas ihan hyvin. Olisko yhteyksissä siihen että kun on juonut nyt tosi paljon vähemmän maitoa, nii jostakinhan sitä energiaa on saatava. Tiedä häntä.

Täällä sitä ollaan taas likkaporukalla ku ukko hirvessä. Täs oli yks ilta keskustelua kun miehen bestis oli ehdotellu äijien mökkiviikonloppua meidän mökille??? :eek: ..että kun hänellä on oikein ikävä sinne..juu en sit voinu olla pahoittamatta mieltäni et jos ukko vaihtaa hirvestämisen, eli jää pois yhdeksi viikonlopuksi mettältä, niin että lähtis sit ukkoporukassa mökille ryyppää, kun vaihtoehtona voisi olla et mentäs oman perheen kesken tai tehtäs jotain muuta mukavaa tai vaikka ihan nukuttais vuoroaamuina pitkään, ku ollaan aika väsyneitä molemmat. Onneks viesti meni perille. Olis se kaveriki voinu vaikka esittää asian niin että oliskos siellä meitin mökkiraksalla vielä jotain hommia mitä hän voisi tulla jelppimään. Noin olis saattanu mennä muhunki läpi.. Grrr :headwall:
Juu kiitos :heart:

Likka nukku enkat toissa yönä 13 tuntia inahtamatta :eek: :heart: Ihan hirvittää kertoa kun tiedän että monilla täällä hankalaa. No tosiaan itse heräilen silti, viimeyönäkin ainakin 4 x joista vain yksi oli tutin nosto, ai että mua sapettaa!! ..ja sohvalla meni taas puoli yötä. Mä en saa enää unta ilman korvatulppaa toisessa korvassa kun jään kuuntelee et milloin mies alkaa korisee. Tämmöttis vali vali...

Eka nla oli eilen, ihan vaan esitteitä ja nyt odotellaan kutsua ultraan. Sydänääniä eiedes yrittäny kuunnella. Positiivista nlassa on nyt että sama täti ollu jo 2 x ja pitäis olla jatkossakin. Niin ja mitä raskauteen tulee niin naama se taas kukkii niin 'somasti' että halleluuja :p

Joo itkuhälystä loppu patteri, dääm. Mukavaa viikonloppua!

8+6 HM ja pikkuneiti
 
Hei piiiiiitkästä aikaa :wave:

Meillä on ollut netin kanssa ongelmia joten väkisin olen joutunut olemaan eristyksissä :|

TAPAAMINEN: Voi.... mahtaakohan vielä mahtua mukaan?

Olen tosi pahoillani :ashamed:... olen ihan pihalla kaikista kuulumisistanne. Nyt kun taas pääsen nettiin niin palaan taaemmas lukemaan :)

Tytön 8 kk lääkärikuulumiset: 7020g ja pituus 70cm. Pipo 41,6cm. Kaikki hyvin, pieni tuo on mutta kasvaa omalla käyrällään nyt hyvin (4kk kohdalla käyrässä romahdus).

Allergiaoireitahan meidän neidillä on ollut myös. Käytiin yksityisellä allergologilla ja tehtiin maitoaltistus joka heti huulisivelystä osoittautui positiiviseksi (ruli rakkulat huuleen). Nyt testataan Almiron Peptiä kolmatta päivää. Pääasiassa imetän kuitenkin. Ruoka-aineiden kanssa mennään tosi varoen ja hitaasti. Ihan kivasti noita ruoka-aineita kuitenkin on sopiviakin!

Tyttö höpisee kovasti ja sanoo äiti :heart:. Liikkuminen on hitaampaa, tyttö kääntyilee, kierii ja istuu ja menee konttausasentoon mutta ei vielä ole lähtenyt vauhdilla etenemään. Tyttö viihtyy hyvin istuen ja leikkien =)

Yöunet on kyllä ihan hakusessa :/ .... saattaa johtua eroahdistuksesta, hampaiden tulosta tai noista allergioista :( mut meillä siis heräillään nyt monia kertoja yössä. En jaksanut sitä jatkuvaa hulinaa sängyn ja pinniksen välillä joten "luovutin" ja otin tytön viereen nukkumaan. Edelleen heräillään kyllä, mut vähemmän kuitenkin ja nukahdetaan nopeammin noin. Ei ihan mene kyl oppikirjan mukaan mut mä en kertakaikkiaan jaksanut enää sitä rallia. Neuvolasta ehdottivat unikoulua mut todettiin kyl sit yhdessä, et jos noi hulinat johtuu allergioista niin turha kiusata pientä kun tarvii lohdutusta. Eli katsotaan ja toivotaan, et nyt uuden erityiskorvikkeen myös yötkin rauhoittuvat.

Päiväunet sentään nukutaan =) ja nyt tuo neiti taitaakin olla valmis niille.

Fiiu ja tyttö 8kk :heart:
 
Glow
Mä olen julma äiti, mä laitoin matkasängyn olkkariin leikkikehäksi Onnille... Meillä on wc vain yläkerrassa (alhaalla keittiö, olkkari, eteinen ja ylhäällä makkarit, sauna+wc) En todellakaan voi jättää poikaa alakertaan yksin enkä jaksa kantaa sitä joka ainut kerta mukaani veskiin tai jos pitää hakee yläkerrasta vaippa, vaatetta tms. nopeesti. Tuli tosi syyllinen olo pistää poika lelujenkanssa sinne hääräämään, mut tyyppi ite oli ihan ilosena siellä! pystyy kävelee laitoja pitkin ympäri sänkyy... No eihän sitä siellä tietenkään pitkiä aikoja pidetä! kummasti vaan helpottaa arkea... Oon niin paljon yksin sen ja/tai molempien muksujenkaa kotona...

Aamulla pääsin yksin metsästää turvaporttia alakerran päähän, vaan kun ei ole sopivaa! kamalan kalliitakin ne on. Jyskissä oli sopivan leveä 49e, mut tiedä sitten onko se hyvä ja toimiva ja pystyykö kiinnittää toho rappusiin. Tohon rappusiin on jokseenki hankala virittää mitään porttia.
Kaupasta jos ostat ja ei olekaan sopiva niin antaako ne helpolla palauttaa? tuskin... Jostain voisi tilata ja rauhassa kokeilla ja palauttaa jos ei oo hyvä... Sisko on menossa kait ikeaan ensviikolla, josko se kattois sieltä porttia.
Yläkerrassa meil on portti esikoisen huoneen ovella. Onni leikkii usein siellä ja mulla on tää konekin siinä huoneessa...
Nyt on 2 keittiön tuolia rappujen alapäässä esteenä.
Niin, noh, vaikka en porttia ostanut ostelin muuta mukavaa :D Jyskistä vähän uutta sisustus juttua makkariin ( voi kun uusi päiväpeittoni pian saapuisi niin saan laitettu uudet verhot jne. ) . Ostin ison lattiatyynyn olkkariin, on itelle aika kova toi lattia istuu ja siinähän paljon tulee istuttua onninkanssa.
Yhden turvallisuustuotteen sain mitä hain, liesisuojan. Juuh, senkin toi poikanen keksi että voi seisoo uunia vasten ja ylettyy jo levyjen säätöjuttuihin! Kauhee hinta ero niissäkin! muistelen nähneeni citymarketissa jonkun merkkisen hintaan yli 50e. Ostin Prismasta emma-liseisuojan 39e. Kukahan sen osais kohta laittaa viel paikalleen :whistle:

Löysin odottamattomasta paikasta hyvän kokosia sukkia Onnille, meinaan Jyskistä!!! kokoa 19-22. Suurin osa sukista on jotain 19-21 ( alkaa olla pieni ) ja 22-24 (on iso )
Käväsin lastenvaate&tarvike kirppiksellä jonne oon kuskannu esikon vanhoja vaatteita myyntiin niin sain niistä "rahaa" eli ostaa itelle uusia ( siellä myydään myös uusia vaatteita ) . Ostin uudelle vauvalle pipon :heart: ihmettelin taas kuinka pieni voi vastasyntyneen pää olla. Onnilla oli isoja hattuja ja yks pieni, mutta hankala ( fleeceä ja vaikee asetella kypärämyssyn päälle ) . Nyt löysin hyvän ja nätin neulepipon, otin 39 kokoa, näytti tosi pienelle =)

Lastentarvike kaupassa kävin kattoo taas kerran tuplia. Se myyjä varmaan inhoaa mua kun en koskaa mitää osta :ashamed: mutta kai se nyt tajuu että rattaat on suuri sijoitus eikä niitä noin vaan osteta...
Mä oon tykästyny Carenan double swing tupliin. Ainut miinus on melko korkee työntöaisa, eikä voi säätää :/
Carenoiksi vaikutti hyviltä muuten ja niitä on tosi paljon kehuttu keskusteluissa.
Plussaa on erilliset istumatilat, vauvalle saa erikseen omalle puolelle kovan kopan kasvot työntäjään päin ja isompi voi istuu kasvot menosuuntaan päin. Omat kuomut jne...
Hintakaan ei ihan hirmuinen olisi, mutta se työntöaisan korkeus vähän mietityttää, oon itse melko lyhyt... ei ne kaupassa kokeiltuna ihan hirveet ollu työntää, mut entäs sitten jokapäiväsesti lenkkeillessä... Joo, mähän varmasti jokapäivä lenkkeilen sitte :D
Ne meni ihan kivasti kasaankin, että mahtus meille ehkä jo säilöön :D

Jos sikainfluenssa rokotetta nyt tosiaan ruvetaan jakelemaan raskaanaoleville, niin pitäisikö se ottaa vai ei?? Alkuun olin sitämieltä että ehdottomasti ei, en tarvitse. Nyt taas uutisista taudin leviämisestä kuulin ja ite tällä hetkellä flunssassa, ääh, kun en tiedä... Mitä te tekisitte?

 
Rosinante: niin joo, mulla on kanssa maha aika sekaisin kuukautisten aikaan :kieh: Ja sitten kuukautiset ekoja lukuunottamat on olleet tosi runsaat, toisin kuin ennen.

HM: just tuo turha heräily on inhottavaa :headwall: Ne harvat kerrat, kun Greta on nukkunut kunnolla, mä oon aina kukkunut hereillä. Mä oon siis nukkunut parin tunnin pätkissä jo yli vuoden :eek:

Mä muuten luulin jo yhdes vaihees, että Greta kaljuuntuu, kun siltä lähti sitä vauvatukkaa, mutta sitten huomattiin, että tuo suomalainen tukka on vain alussa niin hienoa haituvaa, ettei sitä heti huomaa. Nyt tuo vauvatukka on vaihtunut siihen oikeaan silleen maltillisemmin, että muut huomaa sen oikeastaan vain siitä, että Gretan tukan väri on tosiaan vaihtumassa punertavanruskeasta maantienharmaaksi, mutta itse kyllä huomaan, että on ohuempaa kuin se vauvantukka. Harmittaa vaan silleen, että olen aina itse kironnut tätä tyyppisuomalaista tukkaani ja nyt Greta saa samanlaisen spaghettiliurun :kieh:
 
ihan pikapikaa. Mummolassa ollaan edelleen ja ei ehdi lukemaan :whistle:

Meillä tuli tänään toisen kerran pissat pottaan! =) Ja mamma on ylpeä :D Lisäksi Aino lähti tänään ryömimään!! Tyyli vielä hakusessa vähän, mutta varmaan viikon päästä mennään jo kovaa :whistle: Ja mä niin jo luulin, että ryöminen jää väliin, kun konttausasennossa kovasti itseään hytkyttelee.

Illalla pääsee kaverin kanssa syömään =) Ja Aino jää mummon ja papan hoiviin.
 
Mae
Jee 1 hammas 4-5:stä on läpi, hip hurraa!

Mutta kyllähän noita on tehty ja kauan, joku 2kk. Mutta tuskin levottomuuteen ja kärttyisyyteen vaikuttaa, koska selkeästi on ainakin 3 hammasta vielä tulossa. 2 ylös ja 1 alas, sinne kolmen muun viereen :D

Fiiu voi kurjaa, allergiat on niin inhottavia :(

:hug: kaikille yövalvojille. Meillä nukutaan kohtalaisen hyvin, mutta nyt kun laitoin viime tiistaina myös tuon toisen laidan pinnasänkyyn (herra löytyi turhan usein äitin ja isin sängystä leikkimästä ) niin sen jälkeen on ollut nukahtaminen (yöunille) tosi hankalaa ja yölläkin saa tuttia laittaa jatkuvasti. Tosin voipi myös johtua noista hampaista.

Glow meillä on ikeasta sellainen puinen turvaportti takaovessa. Se on säädettävä leveydeltään. Tais maksaa jonkun 39? (eipäs ollutkaan, olikin n.50e).
Tässä http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50113599

Mukavaa lauantaita kaikille :flower:

Mae ja Joona 7kk :heart:
 
Matma Hienoa, että Vilja suostui tissille. Jospa se säikähdys pikkuhiljaa unohtus ja voisitte jatkaa imetystä entiseen malliin.

Maelle ja Joonalle onnea ensimmäisestä(?) hampaasta!

Minä en oo vielä varma, onko tuossa pojan leuassa kaksi hammasta puhjennu... Eri näkönen tuo ien nyt on tuosta, että vois ne olla jo puhki, mutta ei vielä kunnolla näkösällä. Kuinka pian te muut ootte huomannu hampaat ihan kunnolla esillä? Viikolla jo noita ikeniä katsoin, että erinäköset on, mutta hampaat ei vielä kunnolla näy. Poika on nyt kyllä nukkunu paremmin päikkäreitä, niin oisko nuo sitten puhjennu ja vaikuttanu siihen.

Sisko pääsee puolen tunnin päästä töistä ja lähdemme sitten ajamaan mummolaan yöksi. Poika ei ole vielä tässä toisessa mummolassa ollu ku kerran yötä niin jo on aikaki mennä toisen kerran. Päiväseltään ollaan käyty kyllä useamminkin, mutta ei ihan vasta päiväseltäänkään olla käyty. Mummo ja pappa käy täällä meillä joka viikko kylässä samalla kun tulevat asioille kaupunkiin. :)

Poika tuolla penkoo laatikkoa ja leikkii näköjään puhelimen laturilla... Pitääpä käydä nappaamassa poitse pois ja mennä syöttämään, ennen kun lähtö tulee. :)

Virme ja poika maanantaina 8kk
 
lentis joo,toi on aina just niin,että kun jotain asiaa täällä kertoo,nii varmaan hetikohta asia muuttuu just päinvastaiseksi... :LOL: :headwall:

matma ihanaa että Vilja unohti säikähdyksensä :) , mä teitä juuri aamulla mietin kun neitille AIAIAIjattelin,kun se nappas kiinni... ;)

nessu Onnea pottapissoista ja ryömimisestä :flower: , meillekin kummitäti eilen osti Islalle potan etukäteisjoululahjaksi,pari kertaa vasta ollaan kokeiltu siinä istua,ei vielä tulosta,mutta ehkä joskus sitten =) .

Viimeyönä nukuin n.4,5h,kun neiti päätti valvoa 23-02 |O |O !! Meni nukkuun normaalisti kasilta,mutta kun ite olin just menossa yhentoista maissa maate,nii ähelsi kakan ja siinä vaipanvaihdossa piristy niin,etteihän siitä nukkumisesta enää tullut yhtään mitään :kieh: :headwall: Tulipahan katottua pari vanhaa nauhotusta pois :D . Aamulla kyl väsytti,mut kun alettiin siivoon,nii kummasti sitä on jaksanut,ensyönä voi kyl uni maittaa,jos neiti sen sallii siis... :whistle:

nyt tuli sisko kylään,palataan asiaan :wave:

tatuka ja yövalvoja Isla
 
Jei! Ihan oikeesti päästiin yli siitä Viljan tissitraumasta! Yöllä söi normaalisti. Aamulla ei enää kelvannutkaan. Puolen päivän maissa sain leikin livulla sen tarraamaan kiinni, ja nyt jo söi normaalisti. Hieno homma!

Lohdullista, että muillakin saattaa pikkaset hillua öisin. Piti just kysellä sitä, kun Vilja saattaa edelleen valvoa ja jumppailla jos ei saa heti yösyötön jälkeen unta, jos vaikka ei oo kakannut normaalisti, ja se alkaa vaivata. Aamuyöstä menee sit runti, pari siinä heiluessa...

Glow Meillä on Carenan tuplat, ja oon kyllä tykännyt. Paha sanoa siitä työntöaisan korkeudesta, mulle se on sopiva, mä oon 172 cm pitkä. Aika kivat ne on muuten työntää. Kevyet ja helpostiu käännettävissä yhdellä kädelläkin esim. kaupassa. Sitä en ihan tiedä, miten talviolosuhteissa. Se hinta on kans plussaa... Me muuten saatiin halvemmalla vaunula.fi:stä Matkahuollon kautta toimitettuna, kuin mitä olis ollu kouvolalaisissa liikkeissä...

Miehistä on ollut paljon puhetta. Mulla ei oo tällä kertaa mitään valittamista, nauratti vaan, kun mies lähti tänään jääkiekkoporukan saunailtaan, lähdettiin lasten kanssa kaupassa käymään ja heitettiin se samalla sinne. Lähtiessä kysyin, että meinaako se mitään tarvikkeita ottaa mukaan. Meinasi sitten unohtaa pyyhkeen. No onhan se toki tosi epäolennainen kun saunoo... Kaiken lisäksi olivat saaneet ihan laput kouraan, joissa luki, että pitää ottaa omat pyyhkeet mukaan. :LOL: Hieman huvitti...
 
Hieno juttu Matma että rinta kelpasi! Mä kanssa silloin niiden kelpaamattomuuspäivien aikana soittelin jo työkaverille jonka tyttö lakkasi yhtäkkiä syömästä rintaa, että mitäs nyt. Sitä kun toivoo voivansa imettää olis niin harmi jos ihan seinään loppuisi. Toisaalta tosin olis aika helppoa jos vauva vaan päättäisi ettei enää rintaa halua. Meillä anoppi oli jo tyytyväinen että imetys loppuu, pelkää kai että imetän kovin isoksi asti. No nyt pettyy...

Fiiulle kiitos, olipa ihana toi 'niin turha kiusata pientä kun tarvii lohdutusta'. Meillä kun tuo poika on nyt nuhassa ja yskässä saanut rintaa yöllä ja nukkunut vieressä, olen kauhistellut mikä poisoppiminen siinä on mutta toisaalta nyt hän just sitä lohtuakin tarvii. En viitsi murehtia enää siis.

Glow, mä kysyin neuvolalääkäriltä influenssarokotteesta (vauvan siis kylläkin), sanoi että rokotteissa on riskinsä mutta influenssa on isompi riski kuin rokote. Olen siis kallistumassa ainakin kausi-influenssarokotteen puoleen. Sikainfluenssarokotteeseen pätee sama ohje ja lääkäri sanoi sitä suositelleensa.

Rosinantelle kanssa kiitokset kurkunpäätulehdusjutuista. Nuha on ihmeellistä, välillä toinen on ihan tukossa (kuten päiväunien aikaan, valvoikin sitten 5 tuntia) ja sitten siitä ei ole taas tietoakaan. Nyt meni yöunille, jätin ikkunaa raolleen niin että ilma olisi hieman viileää, sairaanhoitajalta sain ohjeen että viileä ilma rauhoittaa yskää. Onneksi on se unipussi.

Mummo lähti juuri, nyt olenkin illan ihan yksin kun mies yötä myöten reissussa. Saas nähdä mitä jännää sitä keksis, viime lauantaina nukahdin klo 21 sohvalle!

almaa
 
Tatuka, voi kun kurjaa sun miehen lomautus. Tsemppiä :hug:

Seranzu, tätä on pitänyt kysyä jo monta kertaa, mut aina unohtunut... Kun kerroit antavasi Kaapsulle vispipuuroa, niin eikö hän saa siitä ilmaa vatsaansa?

Menkat on mulla runsaammat kun ennen raskautta, mut johtunee siitä, et ennen söin pillereitä ja nyt en.

Remppa ja päikkärit. Meillä on sellanen kokoaikanen remppa päällä, oli jo odotusaikana, joten meidän pikkunen on tottunut naulapyssyyn ja sirkkeliin jo vatsassa; ei haittaa päikkäreitä :LOL: Hyvä vaan! Mutta voin kuvitella, että sellanen jatkuva kopistelu ottaa päähän!

Matma
, kiva, et imetys taas onnistuu :D Mäkin vannoin silloin Axun tissilakon aikaan, et imetän vaikka kerran tunnissa yöt läpeensä, jos pikkunen vaan vielä suostuu tissille :whistle: Kaikkee sitä tulee lupailtua...

Lentis, kurjaa, kun et ole saanut nukkua. Eikös Greta oppinut juuri nousemaan ylös? Se taitaa nyt vaivata sitten unissakin. Eiköhän se siitä mene ohi. Toivottavasti pystyt päivällä lepäämään :hug:

Juu, meillä oli taas viime yönä huutoa. Nyt mies sai rauhoittumaan ja osasi tassutellakin :saint: Ihanaa. Mutta kummasti sitä jaksaa, kun on saanut yhdet kunnon unet väliin.

Leikkasin eilen Axun vauvahaituvat takaraivolta pois. Oli sellanen ihme liehuke, tosi epäsiisti ja ne ohuet karvat aina takussa :headwall: Nyt näyttää ihan isolta pojalta kun on siisti tukka. Päälli-irokeesin jätin vielä olemaan, vaikka saksikädet vähän syhyääkin :LOL:

Lelut on ihan out! Leikkii kaikella muulla, mm. mun mittanauha on ihan huippu! Tänään annoin keittiössä "järjestää" yhtä alalaatikkoa, jossa on kaikkia muovirasioita (kissankippoja niinku mies sanoo). Sen kanssa oli hauskaa puol tuntia (ja keittiön lattia täynnä kippoja). Kissa ihmetteli vieressä pää kallellaan pikku ihmisen toimia :LOL:

Neuvolan uniexpertti tulee meille perjantaina opettamaan unikoulua. Katsotaan nyt sitten onko siitä apuja. Hyviä unia kaikille ensi yöksi :hug:

Tuiskunen ja Alexi 8,5kk
 
Apua, mä oon taas niin jäljessä kaikessa, ja pikaseen yritin kaiken lukee (puolet tietysti ohi silmien) :headwall:

Syöminen flunssan jälkeen ei ole vielä palautunut ennalleen, syödään toosi huonosti. Onneksi sentään maitoa menee.

Mä niin haluaisin ostella uusia leluja Hennille, tuntuu että kaikki on jo nähty noista meidän leluista. Joulukin ois tulossa joten sinne kai sitä ois ooteltava sitten... :xmas:

Yöunet parantunut taas flunssan jälkeen, tosin yskä meinää välillä vaivata. No kerran kuitenkin syödään ja muuten nukutaan melko hyvin.

Seranzun vicksi niksi kokeilussa nyt, jos auttas tohon yskään (kostuttas hiukkasen noita röörejä). Mulla tosin meni tlusikka ja ruokalusikka sekaisin :snotty: Vahvat on nyt aromit tuolla Hennin huoneessa.

Lääkärissä käyty nyt tuon yskän takia, ja mitään lääkettä ei voi kuulema antaa siihen! Voi juma sanon minä! Laps melkein tukehtuu tuohon yskään kun se kerran alkaa...loppua ei meinaa tulla :( Kuullostaa niin kamalalle. :'(

Ylä kulmahampaita ollaan nyt tekemässä, tänään huomasin. Valkoista pilkottaa ikenen alta. Jännä kun ei kuitenkaan ylhäällä niitä etuhampaita ole. Meidän neidistä tulee vampyyri :LOL:

Ja mikä onkaan ihanempaa (liekkö johtuu eroahdistuksesta), kuin se että Henni tulee ja halaa :heart: Painaa pään tissiä vasten taikka olkapäätä. Toinen on niin suloinen ja hellyyttävä :heart: ihana ihana!!

Ja Glown Onni osaa taputtaa ja joidenkun vauvat sanoo jo äiti. Meillä naurahdetaan kun kysytään; missä kissa :) Kenelläs olikaan joka tietää mikä on lamppu? Mä olen nyt kanssa kovasti yrittänyt opettaa kaikkee, aina kun sytytän lampun, sanon sen. Tai jos osoitan jotain toistan sitä muutaman kerran.

Nyt meillä noustaan tukeavasten jatkuvalla syötöllä, ja jos pyllähtää niin itku pääsee, kun säikähtää. |O

No, nyt ei tällä erää muuta. Koetan pysyä taas ajantasalla!

Jospi ja Henni 8kk 1vko
 
Taas täällä... Lapset unilla, ja mulla olis "omaa laatuaikaa", kun mieskin on menossa. Kylmä kalja ja pakastepizza odottaa... Melkoiset luksukset mulla. :whistle: Huomenna ajattelin viedä tuon meidän 2-vuotiaan sirkukseen, kun kerran meidän kylälle sellainen tulee. Ehkä on vielä liian pieni sellaiseen, se jää nähtäväksi. Viljaa en ajatellut vielä sentään ottaa mukaan.

Sohvalle oon mäkin nukahtanut viime aikoina joitakin kertoja. Jostain syystä varsinkin perjantai-iltaisin, vaikka just pitäis jaksaa vähän pitempään valvoa miehen seurana...

Imetyksestä joku sanoi, että nostaa hattua kun jotkut vielä imettää. Mä ajattelen sen oikeestaan toisin päin (jos siis ei imetyksen takia tarvitse noudattaa mitään erityisruokavaliota). Mä koen niin helpoksi sen, että ei tarvi ollenkaan noiden korvikkeiden kanssa pelata ja aina on maidot helposti saatavilla. Tarkoitus olis, että sit voi suoraan siityä tavalliseen maitoon. Kyllä tää on vähän niin kuin laiskan ja pihin valinta myös. :D

Lentis mua vielä kiinnostaisi, että onko Gretan refluksi rakenteellista vai allergista? Ja onko niihin samanlainen hoito joka tapauksessa? Tota Gavisconia annoin keväällä esikoiselle, ja se taitaa tosiaan olla tosi pahan makuista. Ihan hirveet tappelut meillä oli sen lääkkeen ottamisesta. Pääasia tietenkin, että auttaa.
 

Yhteistyössä