Matma: meillä ei Greta ehkä ole yhtä herkkä kuin Vilja (joka on muuten aivan ihana nimi :heart: ) kun silloin 5kk puri pari kertaa tissiä, niin kerran huusin EI niin kovaa, että rupesi oikein itkemään, mutta nukuttuaan imi kyllä sitten ihan normaalisti. Mutta sen jälkeen en olekaan enää huutanut, sanon vain tiukasti ei ja otan rinnan pois suusta.
Gretahan oppi sen ei-sanan just tuolleen , kun välillä sitten yrittin jatkuvasti nipistää (siinä se kehittyi se pinsettiotekin
) nänniä, ja panin käden syrjään ja sanoin tiukasti ei. Nykyään sitten usein uskoo sanaa ei ihan kauempaakin, kun olis menossa tihuja tekemään. :heart:
Mutta siis kun Vilja yrittää seuraavan kerran purra, niin sano lempeästi ei ja otan hellästi se tissi pois suusta, meillä siis tuollainen lempeä ote on tepsinyt.
Tänä aamuna olin niin poikki yöllisten heräilyjen jälkeen, että aamulla (imetän aamulla aina makuulta sängyssä) annoin Gretan nukahtaa tissille ja nukuttiin siinä sitten kumpikin. Kyllä nyt joskus tosi väsyaamuina voi mun mielestä noinkin, kunhan ei tule tavaksi. Mutta siis siinä unissaan Greetu sitten kyllä puras mua kerran aika lujaa, Greta siis nukku koko ajan tissi suussa, hyi mua, kun unohdan tolleen periaatteeni...
Musta imettäminen on kauhean suloista, mutta ei tissi mitenkään kauhean tärkeä mun mielestä Gretalle ole, mä en ole esim. alkuaikojen jälkeen lohduttanut Gretaa tissillä enää lainkaan (no, johtuu varmaan siitäkin, että Greta itkee niin vähän), ennemminkin meillä tissi taitaa olla enemmän tapa, esim. Greta saa yleensä tissiä aina ennen nukkumaan menoa ja herätessään, mutta kun nyt taas vähensin yöimetystä niin, että imetän vain klo3 ja klo6, niin ei näytä olevan ongelmia asian hyväksymisessä.
Mutta kun tykkään imettää, niin imettäisin mielellään sinne 1,5 vuotiaaksi asti, jos vaan Greta haluaa. Vähän kyllä musta tuntuu, että tää imetys on tärkeämpää mulle kuin Gretalle. Paitsi että onhan Gretallakin niitä kausia, jolloin hokee mammaa ja haluaa siis syliin ja tissiä, sitten taas jos ollaan esim. kaupungilla, niin voi mennä koko päivä ilman, että tissi kiinnostaa, sitten illalla mun onkin pakko pumpata ylimääräisiä pois.
Jee, kuukautiset taas, näköjään ne sitten tulee kerran kuussa, eipä sille mitään voi =) Ärsyttävää vaan, kun selkään sattuu ihan tajuttomasti. :headwall:
Ok, kotihommat odottaa...