Tsemppi :hug:
tuiskuselle,
kvart överille,
glow:lle ja muille sitä tarvitseville :hug:
Vauvalehdestä oon lukenut jo useampaan otteeseen, että
aviokriisit ja väsymys huipentuvat just tähän aikaan
vauvan ollessa 8-10 kk vanha, koska koko vauvavuoden väsymys vain on kasvanut kasvamistaan eikä vauva nuku vielä hyvin, niin että neuovolantätien mukaan ilmseisesti varsin yleistä.
Sen verran vaan, että jos
masentaa, niin suosittelen hakeutumaan jonkun ammattilaisen juttusille, puhumaan ainakin neuvolantädin kanssa, jos kallonkutistajaa ei tähän hätään löydy. Mullahan oli se unettomuuskausi ja ksiisi silloin Gretan ollessa 3kk ikäinen, mutta vaikka kävin siellä terapeutin luona vain pari kertaa jutskaamassa, niin se teki tosi hyvää, oon ollut ihan eri ihminen.
Varsinkin, kun mua huolestutti, että
selviääkö ihminen näin vähillä yöunilla (jos nukun yössä 3 tuntia putkeen, niin se on juhlaa, vaikka oonhan mä nukkunut peräti kerran viisikin tuntia putkeen
) ja että oonko ennemminkin masentunut kuin ihan vaan väsynyt, niin harteilta jotenkin putosi taakka, kun terapeutin mukaan olin "vain" väsynyt (mikä voi olla kyllä aivan yhtä masentavaa kuin itse masennus) ja samassa tilanteessa olevasta ystävättärestä (joka ei ole nukkunut käytännössä 5 vuoteen...
) huomasin, että kyllä sitä suunnilleen selväjärkisenä selviää vähilläkin yöunilla.
Vaikka välillä on kyllä ihan sairas väsymys päällä, siis joinain päivinä meen vaan adrenaliinilla eteenpäin, Greta on hoidettava joka tapauksessa. Sitten niinä päivinä kun ene ajattele tätä Gretan nukkumattomuutta lainkaan, vaan hyväksyn sen tähän vaiheeseen kuuluvaksi ja teen väsymyksestä huolimatta normijuttuja (siis no ihan vaan käyn kävelyllä/juoksemassa, jumppaan, laitan ruokaa, siivoan ja sellaista kivaa), niin olen huomannut, ettei kerta kaikkiaan ees väsytä samalla tavalla kuin niinä päivinä, jolloin vaan vatvon sitä, kuinka vähän tuli taas nukuttua.
Gretalla muuten aloitettiin sitten
Gaviscon, ei ole enää oksentanut ruuan jälkeen, aamulla saattaa pulautella, kun ei anneta sitä kuin lounaalla ja illallisella, mutta ongelma on, että se maistuu gretasta hirveälle, oon yrittänyt sekoittaa sitä jugurttiin jne. mutta tuloksena on, ettei Greta suostu syömään enää jugurttia lainkaan
Eli ei kai auta muu kuin työntää ruiskulla väkisin kurkkuun, inhottavaa itkettää pientä :'(
Me sitten muutetaan 15. marraskuuta, tai siis silloin alkaa miehellä työt Torinossa. Jänskättää, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Aivan alussa aateltiin vuokrata kalustettu asunto, jos ei löydy heti jotain kivaa, jossa jaksaisi asua pitempäänkin. Ainakin pari vuotta ollaan vuokralla, vielä ei ole pääetty, että mitä nykyislle tehdään, myydäänkö, vuokrataanko vai pidetäänkö kesäasuntona, ois niin ihana tulla tänne kesällä merelle.
Niin joo, kuten FBss. kerroin, niin kävin
kampaajalla ekaa kertaa Gretan syntymän jälkeen =) Onkohan kukaan muu ollut leikkaamatta tukkaansa 8 kuukauteen?
Meillä on muuten sellainen "ongelma", että
pitäis vissiin leikata Gretankin tukka, se ulottuu takaa puoleen väliin selkää. Oiskohan siinä toinen ennätys Guinnessin kirjaan?
Itse asiassa nyt on muuten vauvatukkaa lähtenyt jo pari kuukautta ja tilalle kasvaa mun suomalaista maantienharmaata ohutta tukkaa, voi tyttöparkaa, ei saanut ihanaa paksua italialaistukkaa sittenkään. No, toisaalta Italiassa mun maantieharmaa on oikea superblondi, niin että ehkä Greta onkin isona vaan tyytyväinen, kun ei olekaan samanlainen tukka kuin kaikilla muilla.
Nyt nopeaa suihkuun, kun Greta vielä koisii ekoilla päikkäreillä
Tv. lentis ja Greta 8kk ja 1 vko :heart: