Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Nopeasti vaan kvartille kommenttia, meillä oksennetaan tai puklataan edelleen monta kertaa päivässä. Mutta olen laittanut sen noiden allergioiden piikkiin. Kun meillä ihan lääkärin luvalla syödään ruokia jotka aiheuttaa lieviä oireita.

Ja nyt kuuluu meteli.
Kuume ja Konsta
 
Almaa ja yskänlääke, me saatiin reseptillä sellasta yskänlääkettä pojalle kuin Ventoline 0,4mg/ml. Auttoi tosi hyvin. En sit tiedä saako sitä ilman reseptiä...

, kuullostaisi nuo oireet ihan takaisinvirtaukselta tai refluksilta. Samanlaista kuin Lentiksen Gretallakin. Toivottavasti selviää pian. :hug: sulle!

Sit omaa napaa...

Mä en jaksais tuota pikkumiehen kiukkua ja venkoomista yhtään :eek: :$ |O Nyt kun on muutaman yön nukkunut toooosi huonosti, niin tuntuu välillä et heitän koko vauvan seinään :| :ashamed: Vaipanvaihto on yhtä tappelua, paikallaan ei ole hetkeäkään. Vaipan ja vaatteiden kanssa saa puljata mitä omituisemmissa asennoissa.

Soitin tänään jo neuvolaankin, kyselin, et mikä ihme nyt voisi olla ja mikä auttaa... Nvl-täti sanoi, et on iästä johtuvaa eroahdistusta, juuri sitä mistä täällä on ollut juttuakin. Unirytmi on tämän ikäisellä 1,5h jaksoissa ja herää sitten niin usein tarkastamaan missä on, missä vanhemmat/turva on ja jos olo tuntuu turvattomalta, niin alkaa sit kitisemään... Mähän olen nykyään nukuttanut poitsun syliin illalla, kun se on tuntunut ainoalta kikalta, mut se onkin nyt sit ihan väärin :headwall: Ja olenhan mä sen tiennytkin... Eli pitäis oppia nukahtamaan itse omaan sänkyyn ja kun yöllä herää, niin paikka on turvalliseksi havaittu oma sänky. Tänä iltana nyt sit yritetään saada puoliunessa omaan sänkyyn, vaikka niin, et on kädet ympärillä ja näin muutama ilta. Sitten muutama ilta niin, et on yksi käsi ympärillä ja sit taas muutama ilta pidetään vaikka kädestä kiinni kunnes joku ilta jätetään kosketus kokonaan pois, istutaan vaan vieressä kunnnes nukahtaa. Mua pelottaa jo valmiiksi miten mun pinna riittää :ashamed:

Lisäksi sain ajan meidän neuvolan "unityöntekijälle", joka tulee kotiin opettamaan nukahtamista. Sillee tykkään tuosta, et nyt joku kolmas henkilö selittäää miehellekin nämä asiat, eikä se sitten luule, et nää on vaan jotain mun päähänpistoja. Miehellä kun on ollut yöllä tapana heti ottaa poika syliin, kun se kitiseen ja nukuttaa sillä tavalla takaisin uneen. Ei tietoakaan mistään tassuttelusta vaikka olen hänelle siitä puhunut :/ Että liityn kerhoon miehet- AARRGGH!

Kiitos ja anteeksi! Vähän helpotti. Voi kun sais nukkua ens yönä :'(

Pinnakireellä oleva Tuiskunen ja kiukkuava Axu
 
Jahuu uuden talvitakin omistaja täällä :wave: :wave: Kaphaalista löytin. Anttilas oli jotkut alet, mut postuin kiireen vilkkaa, kun oli hirvee lauma mummoja katsomas samoi takkei... :LOL: Joo ikäkriisiä pukkaa...

Kvartti, meil ei pulautella juuri ollenkaan.

Tuiskunen ihana juttu tein neuvolassa. :) Lohduttavaa tietää et nuo voi olla eroahdistust nuo yöheräilyt.

Joo ollaan tosiaan kokeiltu kaikki mahdolliset puurot omatekemät ja valmiit. Mut nyt on varmaan vikaa jossai muual, kun mustikkasoppakaan ei juuri uppoa, vaik on suurta herkkua. Eikä edes banaani-luumumössö... Kaipa tuo maidolla elää ny sit!

Joo ja meillä kans sähköjänis :LOL:
Ehtii joka paikkaan, tänään tippu porrastasanteelle, kun luulin et on menos isoveljen huoneeseen, sammuttaa tietsikkaa... Ni muksahdus kuulukin silmänräpsäyksen perästä. Mä olin laittamas ruokaa sille lautaselle... No nyt kun on kaks kertaa sinne tippunu. (pudotus tosin 15cm) ni ukko sano et viikonloppuna rupee sitä porttia laittaa, joka tos on ollu jo muutaman viikon. Tasanteelt meinaan sit tulee kiviportaikko ja jyrkkä pudotus.... :eek: Tuo kävelytuoli onkin hyvä kun voi siihe lykkää... Kauhee kolarointi ja juoksee sen kanssa pitkin poikin, mut eipähä pääse satuttaa itteään...

Mites teil sellanen juttu!
Mä en keksi mitään tekemistä, tuon kanssa päivisin välillä... On välil tosi tylsää.. Kun joo ei voi oikeen kotihommia tehä, ku vahtia pitää. Ja sit herran huvit on sinkoilla vaaranpaikasta toiseen ja räplää kaikkea kummallista. Dublojen kanssa viihtyy hetken, jos itse niit kasaat siinä. Muut lelut on ihan out! Niin et aika menee, kun ollaan vaikka kylppäris pää pyykkikoneessa 5min, sit räplätään roskispoljinta hetki ja sit makkariin, varastoon, olkkarinpöydälle, johtojen kimpussa, rummuissa..... Ja yläkerras Isosisarusten huoneisiin vuorotahtiin, jotka EI todellakaan ole vauvan leikkipaikkoja kumpikaan. Niin et joo oikeesti ihan hyvä et valvoo vaan sen 2h... :ashamed: Mä jo täs mietin, et miten mä jaksan olla kotona maaliskuuhun saakka... :eek:

S ja Kaapsu 7,5kk

 
Meillä oli tänään 8 kk lääkäri-neuvola. Olis ollu jo viime maanantaina, mutta unohdin. :ashamed: Uudet mitat on 9525 g ja 71 cm, py 46,5. Jospi voisit lisätä etusivulle, kiitti!

Influnssarokotusta kans mietin. Marraskuun alussa sitä olis tarjolla. Nyt olis jo samallakin saanut, mutta en ollu päättäny, otetaanko se.

Vilja on ollu kova puklailemaan, mutta nyt se on viimein jääny. Hyvin harvoin enää puklaa. Ehkä kerran viikossa. Onkohan Kvartti teilläkin siis tosiaan refluksivaivaa, jos vielä noin paljon puklaa. :/ Toi oli mulle ihan uutta, että hikottelulla vois olla kans yhteys refluksiin.

Yskänlääkkeeks voi periaatteessa antaa ainakin ihan Kvillaa, siitä sit ollaanki eri mieltä, että onko hyvä antaa vai ei. Mä en oo tainnu Viljalle vielä antaa, mut ohjeen mukaan on ok.
 
tuiskunen :hug: ja jaksuja! Mä olen kans niitä ihmisiä,joilla ei mikään toimi/on pinna kireellä jos ei saa tarpeeksi unta :ashamed: . Onneksi molemmat lapset on hyviä nukkujia,esikoinen erityisesti. Islan kanssa oon joutunu valvomaan välillä,ja seuraavana päivänä kyllä sen huomaa... :eek: :ashamed: . Otankin yleensä tirsat neitin ap päikkäreillä,yleensä 15-20min unetkin auttaa...
Ja meil kans miehellä ollut tapana kaapata sängystä suurinpiirtein ekasta inahduksesta hyssyteltäväksi,onneksi on alkanut huomaamaan,ettei mun puheet välttämättä oo pötyä,kun sanon että ensin pitäis antaa toiselle tilaisuus itekseen nukahtaa uudestaan :headwall: ...

kuulostaa hurjalta pulauttelun määrä,ettei tosiaan ois sitä refluksia tai jotain... :eek:
Täytyy olla onnellinen,että Isla ei ees pikkuvauvana oo paljoo pulautellut :p . En muista milloin viimeksi,ja ainoostaan kerran ikinä ollaan pulautuksen takia jouduttu neitille vaatteet vaihtaan,että helpolla ollaan päästy siinäkin asiassa :whistle: .

Helppo vauva on Isla kyllä muutenkin ollut,täytyy olla kiitollinen =) .Tietty ikään kuuluvia yöherätyksiä jne on,ja seuranpitoa vaativa neiti on,mutta muuten varsin helppo tapaus :saint: . Ja taitaa olla "erilainen nuori",kun puuro on suurta herkkua :D !! Käytän yleensä niitä valmiita puurojauheita,joihin vaan neste keitetään,ja niitä tulee kyllä ihan sileetä puuroa. Pari kertaa tavallisista hiutaleista oon keitelly puuron myös,ja hyvin sekin maistuu. Muutenkin on tosi hyvä syömään tyttö,vaikkei koosta ehkä uskois ;)

lähdenpä valmistautuun CSI.lle, saa nähdä meneekö koko sarja pilalle kun Grissom siitä häipyy... Höh!

tatuka ja ihanainen Isla
 
Iltaa,

puurot on jotenkin out täällä kans. Saan huijattua kuitenkin sen jonku yht 80g, esim tänäaamuna neljänviljan ( 'aikuisten') puuroa, kun laitan sekaan vaikka banaania tai muuta herkkusosetta tai sitte maissinaksua pikkusipruina poimittavaksi pöydälle, koska samaan aikaan kun pikkuinen sihtaa pinsettiotettaan aukee suu ja tadaa puurolusikka tulee :kieh: Mies on ihan kypsä näihin syömätouhuihin ja kestää ja kestää. Tänään se kysy et onks pakko syöttää syöttiksessä ja mun puolesta sen kus laittaa sitteriin ison typyn et tuskin se auta asiaa, ni ei sit kuitenkaan. Sitteri on meillä jo aika turha kapistus muuten.
8 kk ruuista Jee annoin tänään jauhelihaa ja spagettia ja tyttö veti ku ei olis ruokaa aiemmin nänhytkään!! Eli meillä aloitettiin tolla ja se on ainaki hitti. Mies naureskelikin että ei sitä vois antaa 'iltapuuronakin' :LOL:

Aika hurjalle kuulostaa. Meillä ei ole koskaan oikein pulauteltu, niin olen jäävi mitään neuvomaan.

Seranzu Meillä ei kans lelut ole enää sitten yhtään kiinnostavia, olenki ajatellu et onks meillä jotenki 'puiset' lelut. Mielummin tosiaan roikkuu mun puntissa ja räplää kaikkea muuta kun lelujaan. Jos jotain kokkailen ja meinaan talloa pikkuisen niin olen nyt nostanu syöttikseen ihmettelemään mun touhuja ja on siinä ainaki parina päivänä viihtyny tovin mun tekemisiä seuraillen. Imurin perässä on kans mukavaa ryömiskellä :p

tuiskuselle :hug:

Höyryhengityksestä
on nyt kyllä heitettävä ihan tyhmä( ? ) kyssäri, et miten se niinku vaaville tapahtuu???

Hampaista sen verta et meillä on nyt se yks ja sama hammas ollu tulollaan jo 1,5 vkoa ja edelleen näkyy kärki. Kuolassa koko leuka jatkuvasti että eiköhän siellä jotain tapahdu koko ajan.

Yöunille meno ei ole vielä koskaan ollu niin hankalaa meillä kuin se eilen oli, mies oli laittamassa ja itki vaan, siis vaavi ei mies sentäs.. ja piti kuulema ottaa välillä syliin ja hei ku laittoi takaisn ni taas kitisi ja ihan tuli kyyneleitäkin. Jonkin ajan kuluttua mies tuli niinku luovuttaen sieltä et ei onnaa, mä annoin sit 80ml maitoo ni simahti samantein. En tiä mikä lie. Tänään vastapainoks meni sit taas heittämällä. Ota näistä selkoa :/

Omat yöunet on syystä tai toisesta hyvin katkonaisia, veskis ravaan sen pari kertaa ja sit en saa nukuttua, nään painajaisia ja säpsyn pienimpäänkin ääneen. Mua niin pännii ku mä tarviin kans paljon unta ja pikkuneiti ku nukkua posottaa ni sit ei ite saa nukuttua. aamulla olen sitte kun nukkuneen rukous ( millanenhan sekin oikeesti on?? :kieh: ) silloin on toisaalta ihan hyvä että aamumaidolta viekkuun jäänyt typy onkin hiukan kovakouraisempi, koska muuten varmaan nukkuisin kunnes kuuluis kops ja byäää :whistle: ..pakko heittää kop kop kopit perään.
Ja miks sit piristyy iltaa kohden ku voisinhan mennä vaikka klo 20 nukkuu, typyn kans samaan aikaan, mut eiku silloin alkaa kallisarvoinen oma aika, ei silloin enää väsytä. Havahtuu joka ilta/yö klo 24 et pakko mennä nukkuu ku klo on niin paljon :whistle: ..sit päikkäreitä en viittis nukkua kuin äärimmäisessä väsy tilassa et just en sit kukkuis yöllä...grr, ikinä ei o hyvä!

Jaahans eiku BB, sekin niin 'tärkee' ohjelma ettei mitään tahdellisempää ole just siihen aikaan, pöh!

HM ja jauheliha-spagettifani :heart:
 
Lukemassa.

Pikapikaa omaa napaa :ashamed: Kävin tänään sitten valkkaamassa itselleni uudet silmälasit =) Parin viikon päästä tulee lasit, saa nähdä kuinka maailma kirkastuu sen jälkeen :D On meinaan melko naarmuiset entiset jo...

PulauttelustaKuulostaa KÖ kyllä melkoiselle määrälle. Mutta veljenpoika oli myös kova alle vuosikkaana pulauttelee ja sanottiin että ihan normaalia, vaikka välillä kaaressa lensi :eek: Käyttivät sitten sitä maidon sekaan sekoitettavaa paksuntajaa. Meillä Aino pulauttelee välillä mielestäni paljon. Nyt pari päivää taas enempi, tänäänkin taisin vaihtaa ihan puklujen vuoksi 4 bodya ja parit housut, haisee meinaan aika järkylle, kun puklu tulee tunnin-pari jälkeen syönnin :$ Eilenkin vaihdoin muistaakseni 6 bodya, että kyllä pyykkiä riittää! Mutta silti, sanotaan että ihan normaalia. Eikä Aino itke tai huuda noiden pulautusten jälkeen, en siis usko että polttelis ruokatorvea. Ja nukkuu ihan selällään tai kyljellään sängyssä, harvemmin mahallaan. Toisilla vaan ehkä löysempi se mahaportin läppä? Ja onhan se vauvoilla vielä vähän kehittymätöntä sen läpän toiminta, mutta en sitä tarkoita etteikö toisilla vauvoilla olisi ihan oikeasti refluksia. Ainolla yhdistän tuota pulauttelua liikkumiseen ja jos itse enempi pyörittelen sylissä, vaipanvaihdossa, pukemisessa yms. Mutta toisinaan tulee ihan ilman syytä ylikin.

Mutta joo, josko lähtis nukkuu niin jaksaa aamulla ajella Jyväskylästä Kuopijoon =)
 
Höyryhengitys Haavemamma, mä sain sellaisen ohjeen sairaalareissulta kesällä , ettei pienten kanssa pidä mennä kiehuvan kattilan päälle hengittelee palovammavaaran vuoks. Vaan ihan kylppäriin, ovi kiinni, ja laskee hanoista jonkun aikaa niin lämmintä vettä kuin tulee. Kylppäriin kerääntyy näin kosteaa ilmaa ja siellä tovi olla. Yks vaihtoehto on käydä ensin vaikka suihkussakin itse, sen jälkeenhän kylppäri on kosteahko ja lisää kosteutta saa vettä juoksettamalla hanoista. Ja sitte jos on sauna kylppärin yhteydessä, lämmittää ja heittää löylyä saunan ovi auki ja on itse mukulan kanssa siellä kylppärin puolella.
Meillä ainakin auttoi tuo höyryhengitys, varsinkin yötä vasten, kun oltiin silloin vajaa 3kk iässä kunnon hengitystieinfektiossa. Nukkui tyttö sen jälkeen yönsä hiukka paremmin.
 
Tuiskunen! :hug: Sun teksti tosta kitisemisestä ja nukkumisvaikeudesta oli ihan kun suoraan mun päästä!! Onneksi muillakin on tällasta, tai siis harmi että on kellään, mutta ihana kuulla et ei olla ainoita! :kieh: Oikeesti ei tänään taas oo naurattanut, nyt on kaksi tuntia yritetty nukuttaa Helmiä ja nyt viimein mies taisi saada rauhoittumaan omaan sänkyynsä. Mietin jo tossa päivällä että onko mulla joku masennus vai missä mättää kun teki mieli vaan jättää tyttö sänkyynsä kiukuttelemaan ja mennä ite korvatulpat päässä nukkumaan. Tänään on nukkunut päiväunia yhteensä tunnin. Silti ihme kyllä riitti uinnissa virtaa, en tajua mistä se sen tempasee. Ja tosiaan vielä uinnin jälkeenkin jaksanut yli kaksi tuntia riehua.. Ja yöt myös huudellaan ja kitistään omassa sängyssä, mun vieressä pitää koko ajan saada tissiä ja silti potkitaan ja heilutaan niin että mä en saa nukuttua.

Ihana lukea, että kuuluu tähän ikään ja ehkä mä en olekaan masentumassa :D Rupesin jo miettimään et kun eilen sain tosi paljon aikaan vaikka väsyttikin ja tänään tuntui et ei jaksaisi lusikkaa nostaa että oonko jotenkin maanisdepressiivinen... Mut tosiaan Tuiskunen, ihan tuttu tunne täällä tuokin että tekisi mieli heittää pikkutyyppi seinään.. Tsemppiä meille, kyllä tää vaihe varmaan joskus loppuu :) Hienoa muuten että saatte jonkun sinne auttamaan nukuttamisessa!

Varmaan tän väsymyksen takia meni hermo tyystin tohon oksenteluunkin kun just eilen sain pyykkikorin melkein tyhjäksi niin tänään se taas täyttyi. Onneksi tosiaan huomenna on aika sinne lääkärille, jos loppuisi toi vaiva viimein. Neuvolassa on vaan sanottu koko ajan että ihan tavallista on tuo, ite ihmettelin tota oksennuksen määrä jo kun Helmi oli muutaman viikon ikäinen. Itseasiassa ekan kerran oksensi jo laitoksella niin että kysyin että miksi se oksentaa. Ja tosiaan bodeja menee päivässä n. 3-5 kun hihat on aina pulautuksessa, äsken meni unipussi ja tyynyliinakin taas vaihteeksi pesuun.

Kiitos kommenteista kaikille, ei toi ihan normia varmaan ole.

Nyt muuten tyttö nukahti omaan sänkyyn, jee, ihanaa!! Äkkiä miehen viekkuun kattelemaan telkkua, jos vaikka saisi vähän rentouduttua :heart:

KÖ ja kiukku-Helmi kohta 8kk
 
Nopeesti vaan yks aika hyvä vinkki heittään tukkoiselle pikkuiselle.

Apteekist sitä perinteistä vicks salvaa, kiehuvaa vettä laakeeseen kulhoon ja salvaa teelusikallinen sinne. Laitan pinniksen alle, tai sit pidettiin vaan samas huoneessa. Höyryt aukaa kivasti tukkoist nokkaa. Tää ny ei oo varsinaisesti höyryhengittämist, mutta aika tehokasta kamaa on tuollaiki tukkoisuuteen.

nii mä en ala mitää, kun Grissom lähtee CSI:stä :headwall:
 
Kuinkahan mä tulin melkeen puolivuotta toimeen ilman tätä palstaa ja teitä,kun nyt kun oon "palannu ruotuun",nii ekaks aamulla ja viimeks illalla pitää päästä kuulumiset lukemaan (ja välillä muutamaan kertaan päivälläkin...) :whistle: :LOL: :headwall: :D

juu,ei muuta asiaa.... :saint:

Paitsi että hyvin nukuttu yö takana, Isla 20-07 ja mä 23-07 =)

addiktoitunut tatuka ja pikkuinen nukkumaija :heart:
 
Glow
Hyvä kuulla että muillakin taas samoja ongelmia. TUISKUNEN & KVART ÖVER, kuulostaa niin tutulle noi nukkumis jutut ja kvartin masennus epäily mietteet, ihana tietää etten oli ainut jolla päässä pyörii kaikenlaista ja pinnaa kiristää kun muksu ei vaan nuku.
Eilen olin ihan totaalisen loppu illalla ja istuin vaan sängyn reunalla kun toinen parkui omassa sängyssään. 3 tosi huonoa yötä takana. Eilen nukku rattaissa, jotka liikkui noin 2 tuntia. Iltapäivästä oli väsynyt känkkäränkkä muttei nukkunut kun huusi ja kitisi sängyssä ja tunnin jälkeen luovutin. Valvoi sitten 14-20 !!! :eek: Ihan väsy oli jo kuuden pintaan, otti vahingossa isin sylissä 10 minsan torkut ja vauhti jatkui taas... Seitsemästä kahdeksaan taisteltiin sängyssä. Mua niin risoo, kun viikko ainakin oli tosi hyviä nukkumaan menoja illalla ja/tai päivällä ja nyt yhtä showta päikkärit ja yöunet.
Oli hyvä kuulla että noi öisetkin heräillyt voi liittyä eroahdistukseen. Onnilla se on ihan mahdoton. Mun ei tarvi kun mennä keittiöön niin se parku alkaa vaikka olis isin kanssa olkkariin jäänyt ja perään tullaan kovaa kontaten, huudon kanssa punttiin kiinni ja hoetaan "äiti". Yöllä joko ähkää, höpisee, ympräi sänkyä menee tai herään suoraan huutoon mihin ei auta mikään.
Välillä aamuyöstä kokeilen ottaa viereen nukkuu, mut siitä ei tule mitään kun häsää siinä, potkii ja repii tukasta. Hetken lepäilee aivan kiinni minussa tai joskus vahingossa isissä...

Sama juttu myös kun SERANZU kirjotti. Usein ei oo mitään tekemistä!!! Muuta kun kävelyä ulkona, eskarilaisen hakua... nyt lähti eskarilainen loppuviikoksi isälleen joten mulla ei tänään ole todellakaan mitään tekemistä ja melkein itkettää :eek: :headwall: :whistle:
Ukko töissä taas käytännössä ihan koko päivän iltaan asti.
Kotihommia ei meilläkään paljoo tehdä ton vili vilperin kanssa kun se on niin touhukasta sorttia et just eilen en edes vaatteita ehtiny vaihtaa ettei se kaatunu ja pää kolissu lattiaan vaikka ihan vieressä oli. Toisaalta naurattaa toi, mut ihan kauheeta kun kaatuilee eikä tosiaankaa anna kypärän olla päässä ja rankkaa kun kokoajan saa vahtii ja hakee pois pahoista paikoista.
Pitäis varmaan ottaa pari 5v tyttöö hoitolapsiksi jotka sit kaitsis Onnia :D Ainaki kaverin likka on tosi toheissaan Onninkaa sillo ku nähdään.

LELUISTA, mä just kattelin nuita aamulla, mikään muu kuin pallo, ei kiinnosta Onnia! Parhaita on just tyhjät pullot, rasiat, kauhat...
Laitoin hetkeksi osan leluista jemmaan, jos ne kiinnostais ku hetken on ollu poissa...
Kerhossa dublo palikat jakso vähän kiinnostaa, olenki harkinnut niiden ostoa kun ei ole enää tallessa esikoisen jäljiltä.

KELTAMOlle piti sanomani että on hyvän kokoinen muksu teilläkin =)

Hiiohei, meillä alkaa näkyy valoa tunnelin päässä parisuhdekriiseilyn kanssa :heart:
Ei tääl mitään keskusteltu ole vakavasti, mut alkaa näyttää ja tuntuu paremmalle =) niinkun yleisesti ottaen.

Jaah, vielä kun toi pikku herra päikkäreit vetelee, taidan vilkasta huutiksesta tuplarattaita/vaunuja =)
Mitkähän ihmeen TUPLAT mä ostaisin?? ja käytettynä vai uutena???

 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
Nopeesti vaan yks aika hyvä vinkki heittään tukkoiselle pikkuiselle.

Apteekist sitä perinteistä vicks salvaa, kiehuvaa vettä laakeeseen kulhoon ja salvaa teelusikallinen sinne. Laitan pinniksen alle, tai sit pidettiin vaan samas huoneessa. Höyryt aukaa kivasti tukkoist nokkaa. Tää ny ei oo varsinaisesti höyryhengittämist, mutta aika tehokasta kamaa on tuollaiki tukkoisuuteen.

nii mä en ala mitää, kun Grissom lähtee CSI:stä :headwall:
Heii, kiitos tosta Vicksin käyttö vinkistä! täällä kun on toi yks nuhanenä taasen.

 
Mae
Pitkästä aikaa.....

haavemamma toi teidän nukutusrumba kuulostaa meidän eiliseltä illalta. |O

Vicksistä Mä oon myös sivelly sitä ihan lakanaan pinnasängyn reunoja myöten. Ihan reilusti oon laittanu. Ja sitten yöpuvun kaulukseen myös.

hampaista siis Joona on tehny noita ylähampaita varmaan 3kk ja nyt ne tuntuu jo sormeen TOSI teräviltä, mutt kun ei vaan tuu läpi :kieh: 3 hammasta ainakin on ihan tulossa.

eroahdistusta ja paljon!!!! Äiti vaan kelpaa (no nyt vähän jo isikin) ja tietysti vain ja ainoastaan syli on hyvä. Nyt etenkin tää korostuu, kun isoveikka lähti mummilaan.

anopista taas... Joona ei sulata sitä ihmistä kyllä yhtään. Viikko meni ennen kuin suostui edes katsomaan anoppia päin. :/

Ja sitten, meillä tää ipana on ihan hirveä pelleilijä. Tekee jotain pöllöä joko itekseen tai veikan kanssa ja nauraa räkäisesti päälle :LOL: Onko muilla tälläistä havaittavissa. Toinen on kyllä niin suloinen kun on niin olevinaan iso ja esiintyy oikein :heart:

Mae ja Joona 7kk+
 
Täällä ilmoittautuu kanssa yx nuhanenä, melkein kax viikkoa nyt räkäilty, jossain vaiheessa näytti jo paremmalta mutta nyt on taas ihan täynnä räkää.. Ja tosiaan niin syvällä ettei friidalla saa kaikkea ulos.. Täytyykin tänään koettaa tuota höyryhengitystä ja Vicksiä jos jokin nyt auttais..

Sähköjänis ja turhautunut äiti löytyy täältäkin, välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle kun kaikki päivät on niin samanlaisia.. Me ei käydä oikein missään ryhmissä, nyt tosin päästiin mukaan äiti-vauvakerhoon joka kokoontuu tässä alueella ja HM suositteli äitivauva-jumppaa joka varmaan käydään tsekkaamassa kun tästä tervehdytään.. Jotain pitäis saada päiviin!! Veerakin kun on niin sosiaalinen että haluaisi jutella kaikkien lasten kanssa.. :LOL:

Meidän uus hittituote on kävelytuoli, eilen kokeiltiin eka kertaa ja neiti päästelee sillä ympäri kämppää ihan innoissaan!! Naureskelee ja ponnaa vauhtia :heart: Varsinkin kissojen perässä on nyt mukava mennä kovaa vauhtia..

Mä tein eilen rankan päätöksen luopua mun kaneista. Varsinkin toinen on todella rakas kun on ollu mulla kohta 5 vuotta mutta ei vaan kertakaikkiaan voimat riitä kaikkien hoitoon! :ashamed: Ja jos tää nyt tuntuu rankalta niin mitäs sitte kun meen töihin, enhän mä millään jaksa hoitaa lasta, kotia ja eläimiä vaikka niin luulinkin.. Nyt sitten etsitään hyvää kotia rakkaille..

Nyt me lähdetään pottailemaan ja tekemään ruokaa, on muuten tuo vaipan vaihto ja vaatteiden pukeminen nykyään aikamoista taistelua!! En tiedä kummalle tulee enemmän hiki, nyt onneksi vaihdettiin housuvaippoihin (muutoin osakestoillaan) ja ne on paljon helpompia laittaa päälle!

Jaksamis :hug: kaikille niitä tarvitseville!!

Mytty ja räkäinen Veera :snotty:
 
Kuka on varastanu meidän hyvin nukkuvan vauvan ja tuonnu tilalle tuttiaan pudottelevan kieppujan, hiuksia kiskovan, silmiä kaivavan ja yöllä kaksi kertaa syöjän??????????????????????? Kalauttaa myös kerran pari yössä ainakin päänsä miehen naamaan niin et sattuu. Omassa sängysään nukkuu 01 saakka vaan, kun tähän asti aamu 6 saakka. :headwall:

Mä liityn tuohon masennustunne joukkoon... :ashamed: Mut edelleen luulen et kierukka sit muuttaa kaiken. PARAS OLIS! Kun välillä tuntuu, et kaikki on ihan persiillään...

GLOW ihanaa kuulla että valoa tunnelin päässä. :heart:
Pikaista paranemista jälleen. :hug:

Ens viikolla on syysloma ja mä oon päättäny palata ihmissuhdekuvioihin. Tälle yskälle ei loppua näy, joten ei kai me voida eristäytyä koko talveksi. :eek:
Mun ystävällä on laskettuaika tiistaina ja toisella ensi kuussa. Jännää aikaa elämme. Molemmat mammat tuskailee siellä viimemetrien oloissa. AAAH! Mä muistan niin elävästi.... :headwall:

Meillä muuten ei voi imuroida Kaapsun ollessa hereillä, ellei ole joku pitämässä sylissä. Imuri kun on kovin pelottava kapistus käydessään.. :LOL: Samoin meillä pelätään yhtä siskon palloa??!!! Sisko on piirtänyt siihen hymynaaman tussilla ja jotenkin on ihan hirveä Kaapsun mielestä. Ei voi mennä tytön huoneeseen, jos pallo on ovensuussa. Tönöttää käytävässä ja sanoo HÖ HÖ ja narisee mut ei uskalla lähemmäksi. :eek: Sylissä koittaa sormella äkkiä palloa ja naama menee kurttuun ja tulee itku. |O

Jaaha heräs
Moik!!
 
Mae
ai niin.... vinkki sähköjäniksille Mun äiti osti mun siskolle (oppi kävelemään 7kk) kävelytuolin ja laittoi tuolin katossa olevaan koukkuun koiran hihnalla kiinni... Lapsi ei kaatuillut, satuttanut itseään tai tuhonnut mitään :LOL:
Oli se kyllä hauskan näköistä kun pyöri ympyrää sillä häkkyrällä pitkin lattiaa, uratkin tais tulla ;)
 
Tsemppi :hug: tuiskuselle, kvart överille, glow:lle ja muille sitä tarvitseville :hug:

Vauvalehdestä oon lukenut jo useampaan otteeseen, että aviokriisit ja väsymys huipentuvat just tähän aikaan vauvan ollessa 8-10 kk vanha, koska koko vauvavuoden väsymys vain on kasvanut kasvamistaan eikä vauva nuku vielä hyvin, niin että neuovolantätien mukaan ilmseisesti varsin yleistä.

Sen verran vaan, että jos masentaa, niin suosittelen hakeutumaan jonkun ammattilaisen juttusille, puhumaan ainakin neuvolantädin kanssa, jos kallonkutistajaa ei tähän hätään löydy. Mullahan oli se unettomuuskausi ja ksiisi silloin Gretan ollessa 3kk ikäinen, mutta vaikka kävin siellä terapeutin luona vain pari kertaa jutskaamassa, niin se teki tosi hyvää, oon ollut ihan eri ihminen.
Varsinkin, kun mua huolestutti, että selviääkö ihminen näin vähillä yöunilla (jos nukun yössä 3 tuntia putkeen, niin se on juhlaa, vaikka oonhan mä nukkunut peräti kerran viisikin tuntia putkeen :D) ja että oonko ennemminkin masentunut kuin ihan vaan väsynyt, niin harteilta jotenkin putosi taakka, kun terapeutin mukaan olin "vain" väsynyt (mikä voi olla kyllä aivan yhtä masentavaa kuin itse masennus) ja samassa tilanteessa olevasta ystävättärestä (joka ei ole nukkunut käytännössä 5 vuoteen... :whistle: ) huomasin, että kyllä sitä suunnilleen selväjärkisenä selviää vähilläkin yöunilla.

Vaikka välillä on kyllä ihan sairas väsymys päällä, siis joinain päivinä meen vaan adrenaliinilla eteenpäin, Greta on hoidettava joka tapauksessa. Sitten niinä päivinä kun ene ajattele tätä Gretan nukkumattomuutta lainkaan, vaan hyväksyn sen tähän vaiheeseen kuuluvaksi ja teen väsymyksestä huolimatta normijuttuja (siis no ihan vaan käyn kävelyllä/juoksemassa, jumppaan, laitan ruokaa, siivoan ja sellaista kivaa), niin olen huomannut, ettei kerta kaikkiaan ees väsytä samalla tavalla kuin niinä päivinä, jolloin vaan vatvon sitä, kuinka vähän tuli taas nukuttua.

Gretalla muuten aloitettiin sitten Gaviscon, ei ole enää oksentanut ruuan jälkeen, aamulla saattaa pulautella, kun ei anneta sitä kuin lounaalla ja illallisella, mutta ongelma on, että se maistuu gretasta hirveälle, oon yrittänyt sekoittaa sitä jugurttiin jne. mutta tuloksena on, ettei Greta suostu syömään enää jugurttia lainkaan :( Eli ei kai auta muu kuin työntää ruiskulla väkisin kurkkuun, inhottavaa itkettää pientä :'(

Me sitten muutetaan 15. marraskuuta, tai siis silloin alkaa miehellä työt Torinossa. Jänskättää, mutta eiköhän siitäkin selvitä. Aivan alussa aateltiin vuokrata kalustettu asunto, jos ei löydy heti jotain kivaa, jossa jaksaisi asua pitempäänkin. Ainakin pari vuotta ollaan vuokralla, vielä ei ole pääetty, että mitä nykyislle tehdään, myydäänkö, vuokrataanko vai pidetäänkö kesäasuntona, ois niin ihana tulla tänne kesällä merelle.

Niin joo, kuten FBss. kerroin, niin kävin kampaajalla ekaa kertaa Gretan syntymän jälkeen =) Onkohan kukaan muu ollut leikkaamatta tukkaansa 8 kuukauteen? :p Meillä on muuten sellainen "ongelma", että pitäis vissiin leikata Gretankin tukka, se ulottuu takaa puoleen väliin selkää. Oiskohan siinä toinen ennätys Guinnessin kirjaan? :LOL: Itse asiassa nyt on muuten vauvatukkaa lähtenyt jo pari kuukautta ja tilalle kasvaa mun suomalaista maantienharmaata ohutta tukkaa, voi tyttöparkaa, ei saanut ihanaa paksua italialaistukkaa sittenkään. No, toisaalta Italiassa mun maantieharmaa on oikea superblondi, niin että ehkä Greta onkin isona vaan tyytyväinen, kun ei olekaan samanlainen tukka kuin kaikilla muilla.

Nyt nopeaa suihkuun, kun Greta vielä koisii ekoilla päikkäreillä

Tv. lentis ja Greta 8kk ja 1 vko :heart:
 
Voi itku kun kiusaa tuo toinen yläetuhammas! Maitoa ei oo juotu pullosta eilen eikä tänään.... Tuttipullo on ihan kauhistus jo heti kun näkeekin sen :ashamed: . Aamulla ja iltapäivällä menee 1dl puuron joukossa mut muuten en saa menemään. Tämmönen ollut muutaman kerran aikaisemminkin mut on silloin menny päivässä ohi. Mä oon täällä ihan stressaantunut, toi 200ml/pv on ihan liian vähän. Soseita ja vettä nokkamukista saan menemään sen verran että vaippa kastuu silloin tällöin mut mut... Kumma että maito ei mee nokkamukista vaikka vesi menee....?
 
KVART ÖVER:Meillä neiti pulauttelee,ei ehkä ny noin paljoo mut paljon kuitenki.Monesti saa vaihtaa just pari kertaa vaatetta ku on puklaillu ja juuri yksi päivä onnistui puklaamaan mun paidan sisälle.Ihanasti valui pitkin selkää :LOL:

Meillä kans on ollu ny noi yöt kyl välillä sellasta rumbaa et ei tosikaan..Nukkuu joka ilta tunnin yöunia ja herää,välillä huudon kanssa ja välillä sit ihan vaan pitää päästä mun viereen.Tissillä roikutaan miljoona kertaa yössä.Oonki miettiny ihan tosissani lopettamista ku tuntuu et se tissi vaan pitää olla suussa vaikka sitä ei syödäkkään..mut arvaatkaas mitä,meillä neiti oli isin kanssa yks päivä 2h ilman minua ja ILMAN HUUTOA.Isikin oli tyytyväinen ku yleensä on vaan huutanut.

Meille on kans iskenyt räkätauti,viime yö meni jo suht hyvin,edellis yön nukuin tyttö sylissä nojatuolissa ku oli ihan tukossa.Keittosuolatippoja laittelin eilen niin yöki meni heti paremmin.

Ei mut nyt on pakko lähtee imuroimaan ja ruuan laittoon.Oonki yssikseni tän päivän lasten kanssa,mies lähtee jelppiin kaveriansa jossain auto hommissa.

hemuliina
 
Glow
Siis täällä mä nyt roikun tänään kun on tylsää!! Pyykkiä pesen kolmatta koneellista. Onni rakas suostui käymän toisille päikkäreille, kohta varmaan herää...josko sitten ulkoiltais.
Vicksi vinkin nappasin heti kehiin ja pistin tonne sängyn lähettyville vicks-vesi vadin, jos ois helpompi hengittää nuhanenän.

ROSINANTE, meillä oli tässä just pari päivää ettei maito menny pullosta yöllä eikä päivällä, ensin bongasin ekan ylähampaan ja tänään toisen! Ehkä nyt helpottaa... viimeyönä ja tänään on maitoo taas menny. Meilläkään ei maito mene nokkamukista mut vesi menee, kumma juttu! En ottanu paniikkia kun ei maito hetkeen menny, söi kuitenkin sosetta, tosin kylmää ja makeaa mutta söi silti jotain.

Onko kukaan huomannut että juuri kun hampaita on puhkeamassa niin vauva pulauttelis normaalia enemmän tai ihan oksentaisi? Tokihan se oksennus saattoi olla ihan limaa yms kauheasta huutamisesta, mutta musta tuntu että onni tuossa just kun oli ne kamalat ilta/yö huutokohtaukset, ei juonut maitoa, niin pulautteli ja pari kertaa ihan oksensi. Tai sitten se oksensi panadolin...? :/
Normaalisti tuo ei kauheesti oo pulautellu, sitte kun joskus pulauttaa niin olen ihan kauhuissai et mikä sillä nyt on!
Siis just tuohon aikaan kun bongasin ekan ylähampaan tulleen läpi, tuli pulautukset heti ruoan jälkeen parina päivänä. Ihan sama mitä oli syönyt, paljoa ei syönyt ettei voinut olla liikaa syöny.

Koskahan uskaltaa alkaa totutella oikeisiin maitotuotteisiin?? jogurttia on kyllä maistellut pari lusikallista tässä taannoin ja se se on herkkua, ihan oikea banaani jogurtti.
Meinasin vaan että jos teen oikeaan maitoon riisipuuron, uskaltaako sitä antaa jo maistaa?

Ainiin LENTIS, pari kertaa oon meinannu neuvolassa suuni avata että "vähän masentaa tai jotain" mutta arvaa saako siel ikinä mitään sanottua? ei. Th on aina niin iloisella päällä, ei siinä tohinassa ole murheet ja väsymys sitten mielessä päällimäisenä.
Ja nyt kun olin odottanu sitä Onnin 8kk neuvolaa, niin se käyntihän oli ihan surkea. Ei edes nähty omaa neuvolan tätiä.
Olen tosi huono ottamaan puhelimen kätöseeni ja etsimään apua mistään :ashamed:
 
Mae
Glow Meillä pulautellaan VAIN silloin kun tulee hampaita, mutta sitten pulautellaankin paljon. Se venyvä kuola aiheuttaa ilmeisesti tän... Toinen, että silloin kun huutaa ihan hirveästi, niin röyhtäilee ja pulauttelee paljon.
Ja Panadol ei meille käyny, se joko tuli ylös tai sitten aiheutti pahemmat huudot kun itse kipu.
 
Glow samaa mäkin ajattelin et ei kai pari maidotonta päivää vielä pahaa tee, mut silleen stressaa kun ei tosiaan tiedä montako päivää täs mennään ihan vaan soseilla. Puurossa onneks menee ees vähän ja hedelmäsoseita syö että saa nestettä. Nyt patistin ukon tuomaan kaupasta sitä NAN-jauhetta ja lisään sitä soseisiin, jos tää jatkuu vaikka pidempäänkin vielä... Onkohan sitä NAN-jauhetta muuten samaan tyyliin kuin tetroja että NAN1:stä tai NAN2:sta? En oo koskaan vielä ostanu...

Mulla ois semmonen muistikuva noista tavallisista maitotuotteista että viimeistään siinä 10kk ikäisenä vois antaa... Ainakin päiväkodissa ne suoraan äippälomalta hoitoon tulleet saa kyl ihan samaa normimaitoa+ruokaa mitä muutkin.

Masennusasiaa mäkin oon tässä välillä funtsinu. Kumma että välillä menee päiviä ihan kivasti, mut sitte taas välillä maailma on niiiiin musta vaikka kaikki on kuitenkin ihan hyvin.... Eikä välttämättä johdu ees siitä että oonko saanu nukuttua, että olis väsyneempi, vaan niitä oloja tulee ihan pirteänäkin. En tiedä onko mulla vaan liian pienet kuviot... No, onneks marraskuussa pääsee vähän tuulettumaan kylpylään B) . Mäkin oon miettiny että pitäiskö neuvolassa jotain mainita, mut sit toisaalta..tiiä häntä. Lentikselle kiitokset tiedosta, tosiaan vaikuttaakin että tässä 8kk:n iässä on ihan selkeesti muuttunut nää kotikuviot meilläkin. Pinna kireellä kummallakin..

Nyt ottamaan Panadolia, pää särkee.....
 

Yhteistyössä