Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

lenttikselle ja Gretalle tsemppiä ton refluksin selvitykseen. Kummaa lääkettä on ollut jos pikkuisen humalaan on saanut. Mua jopa vähän hymyilytti kun tuolla fb:ssä tarinaa kerroit, vaikkakaan siis ei tietenkään ole mikään naurunasia. :ashamed:

Pikkujoulu-tapaamiseen olenkin siis tulossa, niin kuin jo hehkutin. Mä olin jo luopunut toivosta, että en sinne pääse. Lennot halvimmillaan ois ollu 120? ja juna 110?. Omalla autolla en voi tulla, koska se ei ole OMA oma :D ;) No mutta onneksi anoppi merkkas kalenteriin päivän, niin päästään sitten tulemaan. Miehen pistänkin siksi aikaa Ikealle shoppailee, ostoslistan kanssa :LOL:

Mä kanssa odotan niin tuota, kun Henni oppii sanomaan Äiti, joten on varmastikkin saanut siniraidankin herkistymään.

Kamalaa, kun pikkuinen on kipeä, yskii kovasti. Mitään kun ei voi oikein tehdä tuolle yskälle. On se vaan niin hellyyttävä ilmestys, kun tykkää vaan sylissä olla ja kaipaa läheisyyttä :heart:

Meillä noustiinkin ekaa kertaa tukea vasten tänään. Aikaisemmin on noussut, kun on pitänyt käsistä kiinni, nyt nousi tuolia vasten. Hurjaa menoa, ei voi muuta sanoa! :x

Ahh...BB on tänään ja saisivat Justiinan häätää pois. Mä en vaan voi enää sietää sitä ihmistä. Alussa oli ihana ja mukavantuntuinen, nyt ei enää. :kieh:

Jospi
 
Kiitos lentoemo tiedoista!Vielä kyselisin että minkä nimistä lääkettä lapsi sai?Onko ruoka-aineista mitään suosituksia että mitä kannattaa välttää?Ja onko sulla tietoa siitä mahd. ruokatorven tulehduksesta että miten se voidaan todeta ja hoitaa.Ja auttaako mahallaan nukuttaminen?Olen kuullut että vas. kyljellä nukuttaminen auttaisi.
Oireet ovat kyllä tytölläni ihan samat,hänkään ei ole koskaan pulautellut muta juuri tuota nieleskelyä paljon ja yöt on ovat yhtä rallia tissin kanssa,kerran tunnissa haluaa imeä.Tämä kaikki alkoi kahden kuukauden iässä.Kiitos vastauksesta!

mamma67 ja alina 5,5 kk
 
Sori helmikuiset! Terrorisoin tämän yhden viestin verran tuolta maaliskuisten puolelta (meillä saatu nyt silent refluksi kuriin)

Eli Mamma67, alla olevasta linkistä löytyy parin viestin verran lisätietoa, mm. meidän tarinan kirjoittelin siihen :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1530034

Viesteissä mm. ruokavaliovinkkejä!

T:Marais ja nyttemmin oireeton poika 7kk

Ps. Mamma, voit laittaa yv:tä, jos sulle tulee mieleen jotain kysyttävää tuohon vaivaan liittyen :)
 
Hitsi,kun en tonne pikkujoulumeetingiin pääse :( ,olis ollut niin mukava teitä mammoja ja vaaveja viimein tavata... Mietin kyllä jo,että esikon kummi asuu espoossa,että josko päästäis sinne yöksi,kun en ainakaan päiväseltään pysty lähteä ajeleen 300km suuntaansa... :/ Tampereelle olis vaan 100km ollut meillä matkaa... No,ehkä seuraava miittinki osuisi tänne keskemmälle suomea,toivotaan :) .

Neitin laitoin juuri sänkyynsä yöunille,siellä hihkuu ittekseen,jospa kohta hiljenis. Yritän tutista päästä eroon nyt,kun hampaita tekee,ja ikenet on varmaan vähän arat,kun ei tuttia päiväunillekaan huoli,joten jos näin helposti päästäis lopullisesti siitä... Tulipas melkoinen lause :whistle: .

Nukuin tänään puoli kahteentoista!!! Viimeksi varmaan ennen odotusaikaa niin pitkään! Tai heräsinhän mä 8 aikaan tissittään ja vaipanvaihtoon,mutta kun isäntäkin sitten jo kömpi ylös,ni annoin tytön hälle,ja sanoin että meen viä maate :D :p Teki hyvää!

Ja pihahommiakin saatiin tehtyä vkonloppuna. Niitä on riittävästi http://kaksplus.fi/keskustelu/t1530529,225#meikäläiselle ei-niin-puutarha-ihmiselle,kun 1700m2 on pihaa... Mansikkamaa,marjapuskia,erinäisiä istutuksia jne. Nauroin miehelle,että oota 2v,nii ei oo kun pelkkää nurmikkoo... :LOL: . No,jos noi marjapuskat jättäis :whistle: . Voihan sitä joku puutarhakärpänen iskeäkin kevääntullen, saa nähdä!

Omaa napaa tänään,näemmä :ashamed: ,nyt lähden sitä iltapalalla täyttämään.. :D

tatuka ja nukkuvainen Isla :heart:
 
Siniraita :heart:

Jospi Hienoa että pääsette tulemaan :) Onpa huippu anoppi!

Me oltiin siellä Me&I kutsuilla ja olin jo tilaamassa ihania turkooseja ( olen ihan turkoosi friikki, meillähän urkoosi trip trap ja vaunuissakin turkoosia ) sametti ( ?) byysia ym. mutta sitten päädyinki kysyttäessä pitämään omat kestit meitin mammaporukalle, keiden kanssa kokoonnutaan muutenkin. Eli kolmen vkon päästä on meillä kutsut ja tilaankin sitten vasta tuotteet, niin pääsen edullisemmin :) Ihania vaatteitahan siellä oli.

Kiva että meetinki vahvistui. Kiitos järjestelijöille jo tässä vaiheessa :heart:

Mua kun arvelutti se viimeyö kun typy vetäs vain klo 20 sen 100ml maitoa ja luumusose oli syöty klo 18 maidon kera tosin, velli ei siis kelvannut ollenkaan, niin ei sit yllätykseksi tarvinnut edes tuttia nostaa kertaakaan, taas meni kyllä just toisin kuin kuvitteli :eek: Mut siis ehdottoman kiva oli näin!
No äsken nyt sit meni 100ml maitoon tehty riisipuuro marjoilla ja päälle 170ml maitoa :eek: Että halleluujah, mahtaa olla täys masu! Yleensä syä vain vajaan puuron ja maito ei kelpaa enää olleska tai velliä 160ml. Saas nähä miten huomenna :)

Tälläsii ja nyt vaan BB:tä odotellaan. Jospin lailla mä tykkäsin kans eka et Justiina olis hirveen positiivinen tyyppi, mut päällikköys teki sille huonoa, siks toiseks se Marko oli alkuun jokseen ei niin ihku, mut nyt se on jotenki ihan symppis..

Apua just tuli likkakamulta textari et pitää rupee kattoo Kadonneen jäljillä et saa sunnuntai-itkut :'( :)

Hyvää yötä! Ja aamulla me lähetään likkain kans jumpalle :)

HM, pikkutypy <8kk ja 8+0...poks
 
Ihanaa päästä taas näkemään teitä kaikkia! Ja tosiaan mielellään se tapaamispaikka sillein, että tyhmempikin löytää. =) Ettei mua tarvi kovinkaan kaukaa haeskella.

Konsta on taas flunsassa :headwall: :headwall: Kamala yskä ja nenä vuotaa. Johan se oli viikon terveenä.

Ja mun työpaikka luultavasti suljetaan. Luin asiasta perjantaina Aamulehdestä. Hienosti toimii kaupungilla tiedotus, kukaan ei meidän osastolla tiennyt asiasta mitään ennen kuin luki lehdestä. Henkilökunnalle on nyt tiistaina tiedotustilaisuus. Vähän jänskättää, että mihinkä sitä sitten töihin palaa, kun osasto suljetaan luultavasti ensi kesän aikana ja palaan töihin elokuussa. Kaikilla siis säilyy kuitenkin työpaikat, siirretään vaan toisille osastoille. Mulla on nyt ollut kaksivuorotyö, enkä haluaisi kolmea tehdä. :/ Siksi jännittää tuo sijoitus. En olis kyllä tämmöstä stressiä enää halunnu. Ei auta, kun olla tiivisti osastonhoitajaan yhteydessä, ettei joudu ihan heittopussiksi täällä kotona ollessa.

Mutta nyt vielä FB ja sitten nukkumaan

Kuume ja Konsta 7,5kk
 
:wave: pikapikaa lukemassa.. sen verran täytyy kertoo että luovutin yösyötön kanssa... en vaan jaksa 3,5tuntia kuunnella huutoa.. huhhuh...ei taida poika olla vielä valmis.. nyt unille josko tää yö olis parempi kun maito tulee het, eikä monen tunnin huudon jälkeen..
 
Ihanaa Jospi, että tekin pääsette! Ja tietty kaikki muutkin. :heart: Munkin mielestä tuo keskisempi Suomi olis ollu parempi, kun sit olis ollu tasapuolisempi matka ympärilt tulla. Mutta tosiaan enempi nyt sitten porukka kuitenkin oli valmiita Hki tulemaan. Mulla matkaa huimat 30km Tre olis ollu 200km.

Meillä opittiin sitten laskeutumaan seisomasta hienosti. :LOL: Taitoa on hiottu kohdilleen viimeisen tunnin pinniksessä. Ensin puolituntia käännettiin aina takas alas, mut sit kyllästyin ja siit alko- ylös- alas- ylös- alas- ylös- alas- ylös- alas- ylös- alas.... :headwall: :eek: Juuri sippas, kun alko oleen jo melkoist huojuvaa tornia koko ukko. Pitelin hetken paikallaan ja isukki jatko ja NUKAHTIHAN TUO VIIMEIN.

HM meillä on nyt ollu muutama päivä, niin et ruoka ei maistu mikään ja PUURO varsinkaan, joka ei kyllä maistu koskaan. Tein jopa puhtipuurost vellin, mut sekään ei tullu ulos noist kumituteist. PRKL.... :kieh: Niin että ukko meni sit yöunille 80ml velliä ja päälle tunnin jumppa... Veikkaan villinä, että meillä syödään pariin kertaan ens yönä.
Pikkuinen on myös yskässä. Koko 5 henkinen perhe yskii, kaikki erivaiheessa. Tyttö oksennukseen saakka, on menos kouluun kun ollu jo viikon kotona ja lämpöä ei ole, Isoveli vähän ja isäntä ja mä ja tuo natiainenkin nyt.... ARGH! Millon nää sairastelut oikein loppuu??? Halit muillekin sairastelijoille!

Lentis kaikkee ne määrääkin vauvoille???? :eek: :eek: :eek: Toivotaan et löydät jonku kunnon lääkärin sieltä. Mä en noist tiedä mitään kyllä. Voimia! :hug:

Huui, mein palstaa lukee muutkin, kun helmimammat :LOL: :LOL: :wave:

Mä en kyllä saa mitään kiksejä noista ME&I vai mikä se oli vaatteista.... 25e yhdest bodyst mikä mahtuu ehkä kuukauden kaks päälle!! :eek: :eek: Onhan ne nättei joo mut tarjoustalosta saa 5,95 ihan kivoi, jotka kyl pysyy hyvänä, sen käyttöiän mitä ne ny päälle mahtuu. No katsotaan... Oon menos ens vko kutsuille mis tupperi, avoni ja tää vaatejuttu. Onkohan toinen ääni kellos sitte ;)

Nyt nukkuu viimein nuo isommatkin... Jos kömpis punkan pohjalle itekin.
Kauniita ja toivonmukaan kohtuupitkiä unia kaikille kanssasisarille. :heart:

S ja Kaapsu 7,5kk

:headwall: Tuosha tuo 12v edelleen.... Yskii keuhkojaan pihalle, taidampa jättää kotiin huomennaki
 
Liitytään sairastelijoiden joukkoon, taas. Koko yön nenä tukossa poitsulla, mutta keittosuolasta tai nenäfriidasta ei mitään hyötyä, jossain pään sisällä toi lima. Juominen auttaa vähän (toivottavasti ei saa mitään poskiontelontulehdusta jos vetääkin juodessa räkää minne sattuu...) eli viime yönä ollaankin piiitkästä aikaa tissitelty. Niin ja siis tosiaan nyt rinta kelpaa, ei oikein mikään muu. On tää aika arpomista välillä :heart:

Nyt onneksi mussukka nukahti uudestaan, toivottavasti hetken edes nukkuisi. Mulla itselläkin on nuhaa, mutta mietin mahtaako tuo POJAN NUHA (muoks) nyt edelleen olla siitä etuhampaasta (joka ei edelleenkään ole puhjennut) johtuvaa.

Ja voi Lentis! Onpa tosi hurja lääke. Mitäköhän Suomessa tuohon määrätään?

Me ei taideta pikkujouluihin(kaan) päästä, mulla alkaa työt just ennen ja luulen että tarvitaan ihan kotonaoloviikonloppu tuohon. Mutta laittakaa niitä tapaamiskuvianne jonnekin josta me ei-osallistujatkin päästäisiin niitä näkemään?

Nyt voisi taas yrittää olla tehokas kun poitsu nukkuu...
Mukavaa päivää kaikille
almaa
 
Siis meilläkin alkaa taas tuo nuha tekemään tuloaan.. eilen ja tänään on räkä taas vuotanu ku seula... :headwall: yskä on jääny vielä edellisestä flunssasta, että meilläkin oltiin se viikko terveenä...prkl!!!!

nii tosiaan luovutin ton yösyötön jätön kanssa kun viikko menty ja poika huutaa ku päätä leikattas pitkin yötä... ei ei äitin hermot kestä, eikä iskäkään.. ja yöunet lyhenty hurjasti.. kun eihän sitä voi mitenkään nukkua sit pitempään, vaikka yöllä ollaan 3 tuntia oltu hereillä... ni nyt sitten 2 yönä jo antanu maitoa sen huimat 50 ml, jolla rauhottunu.. mutta kuulkaas tätä.. eihän se poika sitten lopulta omaan sänkyyn suostu jäämään... kaksi viimeistä yötä nukkunu ihanasti äitin kainalossa... :LOL: voi kiesus sanon minä... onko nyt joku eroahdistus kausi menossa vai mikä ihme tätä poikaa vaivaa.. meidän välissä ei itke yhtään vaikkei uni tule heti.. veivaa ja pyörii mun päällä ja ettii asentoo ja sit yht´äkin on unilla..

Lentiksellä on ollu kyllä hurjat refluksilääkkeet.. kaikkea ne valmistaakin, saati lapselle vielä..
 
Merkkiä.

Viljallakin on nyt uusi sana käytössä. Miestä häiritsi kovasti kun Vilja ei vielä tiennyt, mikä on lamppu. Esikoinen tiesi kuulemma jo paljon pienempänä. Piti sitte ihan opettaa... Keittiössä räpsyteltiin kattovaloa ja hoettiin tyhmänä lamppua. Vilja kun välillä toistelee sanoja, niin oppi samalla sanomaankin - "ampppu, ampppu" (tai "mpppu"). Nyt sit pitää kaikkia lamppuja ihmetellä. Eikä tarvi enää miehen murehtia. :D
 
Jihuu, mun yöunitekniikka toimii!! :D Tai siis nyt kolme yötä menty valvomatta... Tosin,jos vahnat merkit paikkaansa pitää,nii tähän sit lopuu hyvät yöt,kun asiasta hehkuttaa :whistle: :D .

Paranemisia KAIKILLE sairastelijoille :hug: Koputan puuta,mutta toistaiseksi ollaan säästytty taudeilta,vaikka neiti nöpö viimepäivinä vähän onkin aivastellut,muttei kyl oo räkänen tms...

Höh,ei oo muskaria tänään,kun on syyslomaviikko :/ ,mitäs me nyt tehään :eek: :eek: ??
No joo,oishan tota pyykkäystä jne kämpän tuunausta mutta ei niin kauheesti huvittais just tänään :whistle: . Taidan mennä sohvalle pitkäkseen,kun neiti nukahti petiinsä,kerkiän varmaan 10min oikaseen kun heti meen,ennen kun nöpö tuolta herää 30min kauneusuniltansa... :D :headwall:

tatuka
 
Moi!

Viime yönä neiti taas heräs miljoona kertaa ja itkeskeli.Aaaaahh..tuntu et oli koko aika tissillä.Mä oon vakavasti harkinnut imettämisen lopettamista jospa se auttais noihin meidän öihin,en tiedä..

Päikkäreille meni tänään hyvin,se kun on edelleen välillä kans hankalaa.Vaunuissa istumisesta neiti ei tykkää enään tippaakaan.Koko aika pitäs päästä menemään ja sylissäkin ku on niin pitää koko aika nähä eteenpäin.Lääkäri-neuvolassahan käytiin sillon viikko sitten ja painoa ei ollut tullut juur yhtään.Paino oli 7300g mut pituutta oli tullut nyt siis 69,5cm.Siltikin lääkäri laitto meidät verikokeisiin :/ pitää yrittää tällä viikolla käydä.Neiti kuitenki syö hyvin..ja edelleen jatketaan öljyn lisäystä ruokaan.

Meillä kans syysloma viikko lapsilla.Ihanaa sisko tulee perheineen huomenna.Muksut oottaa jo kovasti serkkuja kylään.On taas vilskettä ja vipinää =)

Ei mutta nyt on pakko lähtee laittaan ruokaa..

hemuliina
 
hemuliina, pakko kysyä että miksi verikokeisiin? pituuden vai painon? Meneekö millä käyrillä?
Mehän käytiin kanssa pituuden takia,kun oli rajussa laskussa pituuskäyrä,verikokeet normaalit ja nyttemmin lasku tasottunut käyrällä sinne -2,5 tienoille,ei siis enää laskussa. :eek: Neitillä mitat viikko vajaa 8kk oli 6600g ja 64cm,eli pikkukirppu on :) ...
Öljyäkään ei nlan mukaan tarvi kummemmin lisäillä ruokiin,mutta kasvukontrolleissa silti käydään toistaseksi kerran kuussa.. :eek:

tatuka ja isla-kirppu :heart:
 
Pikkujoulumiittinki jää tosiaan väliin meiltä, niinkus ilmoittelinkin. Meille on siunaantunut jos jonkinmoista kissanristiäistä tuonne lokakuun loppuun ja marraskuulle etten oikein mihinkään päivään uskaltanut sitoutua. Nyt kun se päivä tarkentui, niin samana päivänä on pojan kummin synttärit ja likkakaverin synttärit, eli en ois päässyt senkään puoleen. Harmi.

Viime yö meni aika kivasti, otin unipussin taas käyttöön kun on makkarissakin taas viileetä. Poika nukkui aika rauhallisesti, yhen kerran kävin rauhottamassa. Ihanaa.

Mä en tiedä mikä perhekriisikausi meillä oikein on kun taas jäi paha mieli aamulla kun mies lähti töihin... Aamu oli siihen asti tosi kiva kunnes aloin laittaa tiskejä pois ja mies oli pojan kanssa. Mies alkoi siinä puhisemaan että hänen tarvis lähtee töihin ja mä siihen sitten että laita poika lattialle leikkimään. Mies tokaisi että ei hän voi poikaa siihen laittaa että sehän pakittelee tosta vaikka mihin jumittamaan! ....Mä olin ihan että what? :eek: Tottakai hän pakittelee ja saakin pakitella! Mut mä en kuulema sit vahdi häntä tarpeeksi kun pesen yhen kattilan samalla.... Siis että mun pitäis ilmeisesti miehen mielestä olla koko pojan hereilläolon ajan ihan siinä metrin päässä seuraamassa ettei vaan käy mitään :ashamed: . Mitenköhän mä saisin täällä yhtään mitään kotihommia tehtyä jos jatkuvasti kulkisin pojan peesissä, saatikka kun isäntää itteään ei juurikaan kotona ees näy että olis avuksi! Mä suutuin ja samalla loukkaannuin kyllä aika kovin, isoa luottoa mieheltä.... Harmittaa kun muuten niin kivasti alkanut päivä meni taas tämmösen typerän jutun takia heti alamäkeä. Mitenköhän ton ukon sais ymmärtämään että mä kyllä tiedostan koko ajan missä poika menee ja pystyn kyllä vahtimaan häntä samalla vaikka yhen kattilan huljuttaisinkin. Ihme ylisuojelevuutta..
No niin, nyt en enää jauha tosta ukosta..

Ai niin ja Feisbuukissa sain jonkun ihme viestin että pitää lähettää väh. 15 kaverille se sama viesti jonka sain ettei omaa fb-tiliä suljeta. Joillekin teistä myöskin laitoin sen eteenpäin. Sorry vaan, se taiskin olla joku huijausjuttu, mä olin taas niin sinisilmäinen että menin siihen... :ashamed:

Joo ja Seranzun kanssa samaa mieltä; Tarjoustalosta saa tosi kivoja ja edullisia vauvan vaatteita, Tuttaa oon paljon ostanut sieltä ja tietenkin H&M:stä saa kans ihania ja edullisia. Musta tuntuu et toi poitsu kasvaa kyllä ihan hirmu nopsaa, en raaski ostaa mitään kalliita merkkejä.

Nyt päiväsumpit.
 
Nyt pikaseen käymässä kun tyttö unilla, ei sitä kyllä koskaan ehdi kovin paljoo mitään kotihommaa tekeen tai meneen lepään sillä välin kun neiti on päikkäreillä ja koneellaki pitää aina roikkua ;)

Taas meni viikonloppu ihan sairaan nopeeta ja taas ukko matkatöissä :/ ja sit kun se on kotona niin sillä on täälläki aina jotain puuhaa, eilen laitteli meille ulkovalotolpan pihaan kun on tosi pimee pihapiiri. Pääasia kuitenki et on töitä näinä aikoina mut kyllä se välillä harmittaa kun on niin vähän yhteistä aikaa :(

:hug: ja jaksuja kaikille joilla sairastellaan ja muillekin tarvitseville!

Meillä vielä vältytty taudeilta *koputtaa puuta* mut saa nähdä kuinka kauan.. eilen oli sellanen känkkäränkkäpäivä ja illalla haro korviaan ennen nukkumaanmenoo ni ajattelin heti että nytkö sillä sitten on joku korvatulehdus tai flunssa tuloillaan.. saattaa kyllä liittyä hampaidentuloonkin tollanen.. mutta fakta on se että loputtomiin ei taudeilta voi välttyä ja kun taudit iskee niin se on siinä mielessä "hyvä" asia että vauvan oma vastustuskyky alkaa kehittyä paremmaks sairastelujen myötä.

kuume, kurja toi työpaikkajuttu kun tollasia muutoksia tulee työjuttuihin ja itse ei oo paikalla. Onneks kuitenki työpaikka säilyy mut olis varmaan kurjaa se 3-vuorotyö, toivotaan et asia järjestyy.

Nyt jatkaan paikkojen järkkäilyä :wave:

Kareliini ja Sara tänään 7kk :heart:
 
Glow
Pikaisesti lukemassa, poju varmaan herää ihan just. Tänään toisilla unilla jo toista tuntia... Yö olikin vähän huono, yhdessä kohtaa ihan kauheaa suoraa huutoa ja mikään ei auta, sitten vaan loppu kun seinään. Aamulla rupesin kuuntelee et mikä sen suussa narskuu kun mutusti leivän palaa ja taitaa nyt ylähammas olla vihdoinki puhjennu!!! Vähän yritin kurkkia ja kokeilla mut ei se oikeen anna, kyllä siinä jotain terävää tuntui =)

Mul on kyl edelleen tosi huonot fiilikset meiän parisuhteen osalta, ei oo asiat kuten ennen. Ukko on todella välinpitämätön mua kohtaan :'( :headwall:
Enkä mä osaa sille puhua, varsinkin kun se ei puhu, se kuvittelee että asiat vaan korjautuu ajan myötä... :whistle:

Muistelin tuossa et Onnia odottaessa olin kyl paaaljon rauahllisempi ja oli "seesteisempää" kun nyt on jotku extratupla hermon kiristys-itku yms hormoonit! Mielenkiinnolla odotan kumpaa sukupuolta tulokas on.
Eipä taaskaan juuri oo liikettä sit kuitenkaa tuntunu, en muista yhtään miten se oli Onnista tässä kohtaa :/
Viikon päästä on ultra!!!!
Niin, ja kiva jos teitä kiinnostaa raskausjutut, tänne on paljon luotevampaa kirjotella niitäkin kun maaliskuisten pinoon. Käyn siel lukemas ja jotain joskus kirjotan mutta en mä sinne osaa avautua niinku tänne tuttuun ja turvalliseen :D te ootte ihania kun jaksatte :flower:

Ja hiphei, nyt sataa kauan odottamaani LUNTA!! Onni heräs just, että ei muuta kun pihalle poikienkans =)

herkkis Glow 19+6
 
Tatuka:juu siis painon takia mennään.en nyt muista oltasko menty -1 käyrillä.tämä kyseinen lääkäri laittaa aika helposti tutkimuksiin,mut ei siinä mitään hyvähän se on käydä..

Glow:mä tunsin tosi myöhään liikkeet nepsulta.olin ihan hermona ja ravasin vähän väliä kuunteluttamassa sydänääniä neuvolassa,ku kuiteski oli jo viides raskaus.Kyllä ne rupes sit reippaasti yli rv 20 tuntumaan kunnolla.Kyllä sielä varmasti kaikki on hyvin :heart:

hemuliina
 
Hurjaa GLOW ihan just oot jo puolivälissä!
Toivon kovasti, että saatte suhteen kuntoon miehen kanssa. Tämä vauvavuosi kun on suuri koitos parisuhteelle, joka tapauksessa, niin siihen sitten vielä uusi raskaus niin voin vain kuvitella. :hug: :hug:

Meillä Kaapsu yskii nyt enempi ja posket helahtelee punaiseksi välillä. On myös ollut jotenkin "hitaalla" koko päivän. Varmaan pahenee tuosta. Täytyy varmaan lämpöjä mittailla. :( :(
On tää nyt perkele kun ei loppua sairasteluille näy.

Mua jo tosissaan ottaa päähän tönöttää täällä...
Ukolla omat koulunsa ja työnsä eikä tosiaan ymmärrä. Tänään sanoin et voisin mennä iltasella kaupoille katsoo vähä talvitakkei. Ni juu hällä koulua ja jäävät jotai hommia tekee myöhään. VITUTTI en sanonu mitään, mut olis se kiva, kun edes esittäis joskus, että: hei kuule mulla olis sit maanantaina pitkä päivä, vai oliko sulla jotain suunnitelmia??? Aamun tietty teki kouluhommia himas, joten koko päivän sit oon taas lasten parissa ja hoidan pojan. Olisko paljon pyydetty, että pääsisin edes kauppaan ilman vauvaa???? :headwall: :headwall: Mä kyllä joustan kokoajan, viikonlopunki ruokaostokset kävin tekee vauvan kanssa ja viikkosiivoukset hoidin yksin, kun sillä oli autoremppaa... Joo turhaa narinaa tiedän, mut silti. Miks must tuntuu et se kulkee kädet tyhjinä heiluen ja mä oon pallo jalas kokoajan.
Ton vauvan kanssa, kun saa olla tosi vauhdikas kaupassakin, kun just sen 2h valvoo kunnes taas pitää olla päikkäreillä ja syömiset tietty joka välissä.

Joo vali vali tyttökin vielä kamalas yskäs jo pitkälle toista viikkoa ja koulus on ollu viime ma viimeksi! Lääkäriin ei kuulemma vielä, kun ei lämpöä enää. 6pv se oli kuumeessa... Keuhkot vaan meinaa irrota ei muuta... :headwall:

Huonotuulinen Seranzu ja puolikuntoinen Kaapsu
 
Tsemppiä Seranzulle, mulla aika pitkälti samat fiilikset... Meillä muuten kans poika jaksaa kukkua sen 2-2,5 tuntia, ennätys taitaa olla joku vajaa 4 tuntia mitä on ollu putkeen hereillä. Mut sit onkin ollu tosi känkkis nukutettava. Oonkin välistä ajatellu et onko se ihan normaalia et vaan sen kaks tuntii jaksaa pirtsakkana olla, mut kiva kuulla että sielläkin.... Jännä muuten et ainakin meillä se kaks tuntii on semmonen et poika nukahtaa silloin helposti, mut jos valvoo esim. 3 tuntia ni nukahtaminen on yhtä tuskaa.... Luulis toisinpäin, mut kai se väsymys sit vaan menee jotenkin "yli".
 
Pikkujouluista Mä jossakin välissä ilmoitin FB:ssä että ehkä tulen, mutta nyt kun se on Helsingissä asti ja marraskuussa muuteskii menoa useampana viikonloppuna, niin jätän väliin. Harmi kyllä, kiva olis ollut nähdä.

Olen ollut tänään ihan yksikseni tyttösen kanssa, mies tulee kotiin vasta huomenillalla. Se läks töittensä jälkeen vaihtaa talvirenkaat tuonne Savoon 150 km päähän :headwall: Kun ne renkaat ei mahdu meijän kellariin säilytykseen. Mä sanoin lauantaina, että olis lähtenyt eilisaamuna Ainon kanssa kahdelleen, kun mä makasin illanvieton jälkeen sängyssä :D Mutta ei, sitten eilen illalla että "nyt on pakko mennä töiden jälkeen vaihtaa, kun tulee huonot kelit loppuviikosta" :headwall: :kieh: Päivä vähän tuntunut pitkälle, nyt tyttö jo yöunilla ja saa itselleen omaa aikaa.

Aino nousi eilen illalla ja tänään on useampaan otteeseen konttausasentoon ihan kunnolla :) Siinä ihmettelee aikansa ja laskeutuu mahalleen. Jos en ihan pahasti pieleen arvaa, niin meillä lähetään konttamaan ja ryöminen jää väliin. Tällä hetkellä tönii vaan itteensä taaksepäin, ei varsinaisesti siis ryömi takaperinkaan.
 

Yhteistyössä