Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

pakko vielä tulla kertoon,kun meillä neiti nöpö tänään ekaa kertaa hoksas että voi kääntyä mahalleen ja siitä takas selälleen useempia kertoja! Onnessaan kääntyili valehetelematta ainakin 40 kertaa putkeen (joo-o,laskin 25.teen kunnes en naurultani enää voinu,ja neiti vaan jatkoi... :D ). Ja äsken illalla uudestaa kääntyilysessio,ei noin montaa,mutta reilusti päälle 10 keikausta :) . Tämä kertomisen arvoista,koska tähän mennessä Isla kääntynyt mahalleen yhteensä korkeintaan sen 10 kertaa!! :whistle: Osannut on kääntyä monta kk.tta,mutta kun ei masullaan o viihtynyt,nii ei o myöskään kääntynyt :/ .
Jospa tästä alkaisi innostua vähän yrittään muutakin liikkumista,tähän asti ei oo neitiä kiinnostanut lainkaan ees yrittää :headwall: :) . Tuol se nyt mönkii sängyssään,innoissaan kun keksi uuden jutun :D :heart:

rosinante ja seranzu,liitymme 2h pirteänä päiväsaikaan-kerhoon :D :LOL: . Joskus mietin että pitäishän sitä nyt vähän pisempään neidin jaksaa olla hereillä,mutta vallankin aamupäivä ja päivä on ton max. 2h pirteenä,sit jo silmät ressulla harottaa siihen malliin,että unta on saatava :heart: . Ei tosin 30min unilla oo ihmekään,ettei jaksa kauempaa olla... Toivon,että jossain vaiheessa alkais ottaa vaik kahdet ees tunnin unet,kun toi 3 kertaa 30min. päikkärit pirstoo päivää aikalailla... :/ . Mut minkäs teet,kun puolentunnin unien jälkeen pikku peipposena herää,eikä puhettakaan,että viä jatkais unia :headwall: =) . Toki välillä yllättää,ja on joskus nukkunut jopa 1,5h :LOL: :LOL: . Ei taida pikkuvauva-ajan (3kk...) jälkeen meillä kertaakaan kahta tuntia nukkua,en ainakaan muista :eek: .Onneks yöt nukkuu suht hyvin 10-12 h,se pelastaa paljon...

tatuka ja isla-kiepahtelija :heart: :)
 
Nessu ja Tatuka hauskaa että liikkeellelähdön aikeita teilläkin. Mutta voin ihan sydämestäni sanoa, että olkaa iloisia ettei oo kauheita menijöitä. On sellasta kohellusta ollu elämä viimeiset reilu 6viikkoa. Kun nousee pystyyn ja kaatuu jne jne. Nyt on toisaan oppinu hiukan tasapainoa eikä ole joka sekunnissa nurin.

Mulla jo parempi mieli, miten onkin välillä n iin toivoton olo! No ens menkoist saan sen kierukan joten toivon et nää ailahtelut sit rauhoittuu. Onki tosiaan ollu hormoonihirviönä jo ihan riittävästi ;) Puoltoist vuotta vauvan tekoa ja raskaus ja synnytys ja imetys ja nyt normi pms taas... Kolme vuotta menny. :eek: :eek:

Isäntä tuliki ihan ajois kotiin ja lupas et pääsen keskiviikkona shoppailee itekseni. :heart:
Taidan jättää tuo 12v neitosen matkasta ja ottaa mukaan vaan 15 pojan. Vietetään sit sellanen äiti poika ilta, vielä kun suostuu mutsin kans kulkemaan. Tyttö onki osasyynä ollu mun hermostukseen, kun ollu kipee niin jo yli viikon 24h tuossa pyörimässä... Vaikka on kyllä ihana pikkuveljen viihdyttäjä, mut koht tuntuu, että rupeen olee henkiselt tasolt jossain 7kk vauvan ja 12v tytön sekoituksen välillä. HEE! Menee huomenna kouluun!!!!!!
4pv ja sit viikon syysloma, toivotaan et ollaan kunnos ni voidaan sit käydäki jossain. Tääl tosiaan on ny vietetty viikkotolkul, kun en oo viittiny tyttöäkään itekseen jättää ku ei ole kerran pakko.

On tää vaan niin ihana paikka, kiitos tytöt! :heart:
 
Jos tänne muutaman rivin raapustas ennen nukkumaan menoa... :)

Nyt on viikonlopun tekstit jääny kokonaan lukematta. Ei tule viikonloppuna käytyä paljoa netissä, kun ollaan tuolla mummolassa ja raksalla. Viikonloppuna laitettiin peltit katolle ja oltiin pojan kanssa siellä apuna. Tai siis poika katteli vaunuista, kun minä nostelin miesten kanssa peltejä katolle. :)

Saas nähdä joko pojalle puhkeaa vihdoinki eka hammas. Mun mielestä tuo leuka näytti jotenkin erilaiselle tänään, mutta vielä ei selvää hammasta siinä näy. Ien on kyllä ollu turvoksissa jo jonkun aikaa. Ja meillä harotaan korvia aina kun ollaan väsyneitä. Kirjoittiko joku, että sekin saattaa olla hampaisiin liittyvä juttu..?

Jokos täällä moni syö niitä 8kk ruokia? Mitä ootta antanut ja mikä on maistunut? Jänskättää alkaa antaa sellasta karkeampaa evästä pojalle. On varmasti hyvät ilmeet ensimmäisillä kerroilla. :)

Mutta nyt pesulle ja nukkumaan. :wave:
 
Hitsit ku mä en muka taaskaan ehdi ku lukea enkä kommentoida. Merkkiä siis, luettu on.

Meilläkään ei olla hereillä kerralla ku noin 2,5 tuntia kerrallaan, oon aatellu, että aika vähän jaksaa, mutta näköjään muillakin samoja oikkuja. Meillä nukutaan kolmet n. 1,5 tunnin päikkärit ja yöllä herätään vielä kolmisen kertaa. Aika pikkuvauvan rytmi meillä edelleen... Toisaalta toi kolmien päiväunin rytmi on mulle tosi jees, kun esikoisen päikkärit ja Viljan toiset päikkärit on usein samoihin aikoihin. Ihanaa, kun on välillä hetki omaa aikaa.
 
Glow
Jooh, niinku seranzu sanoi, miten voikin toisinaa olla niiiin toivoton olo :attn:
Kaipaisin niin jotain seuraa ja muutakin tekemistä kun kotihommia ja pojun perässä juoksemista. Tottakai olen ihan älyttömän onnellinen että saan olla kotona ja meil on ihanat lapset ja lisää tulossa, mut kuitenkin, tiedätte kyllä pointin...
Noh, perjantaina lähen tuon pikkusen touhuajankans kyl kaupungille kun voi olla rauhassa, ei tarvi eskarilaista olla hakemas kun menee isällensä suoraan eskarista viikonlopuks.
Ukko töissä kivasti 11-19/20 koko viikon ja tänää lähti jo 9 aikaan talvirenkaan vaihtoon ennen töitä... Kovin on vaisua meillä, ei voi mitää, kai tämä tästä joskus. Sekin vielä surettaa et tuntuu ettei ukko ole tippaakaan kiinnostunu uudesta vauvasta niinku oli Onnista ja odotusaikana. Joskus mä mietin että onko nää kaikki tuntemukset vain mun päässä, kuvittelenko vaan herkkänä kaikkea vai kuinka?!

Onni sai toissa iltana ja eilis iltana aivan älyttömät itku huuto kohtaukset, mitkä sitten loppu kun seinään. Eilen oli aivan kaameeta kun huus ihan pää punasena ja hikisenä ja mikään ei auttanu. Annoin panadolia, meni hetki ja oksensi sitte ihan kunnolla... Jos ei nyt noilla tuu hampaita ni sit ei millään.
Lopulta sammu joskus 22 aikaan, nukku normaalia myöhempään tänään niin nyt on päivärytmi ihan sekasin! Uniaika lienee just kun pitää lähtee kävellen hakee eskarilaista. Eikä tuo poju oikeen vaunuissa osaa pitkiä unia nukkua...

Hereilläoloaika vaihtelee meillä 2-4 tunnin välillä. Joskus menee toi 4 tuntia oikeen hyvin, joskus ei todellakaan...mutta jos herää päikkäreiltä 15-16 aikaan, niin siinä on pakko sitkutella yöunille menoon asti, mikä on yleensä 19-20.
Nyt tuo touhuaa tossa veikan prätkähiiri lelulla tohkeissaan :D

Glow 20+ !! B)
 
Merkkiä tänne :)

Ei oo kamalasti tullu kirjoteltua Kaksplussalle viime aikoina. Mullakin oli se helmikuiset 2008 ketju se mikä oli tuttu ja turvallinen ja kuten HM ja Glow on sanonu niin välillä se uusi ketju tuntuu vieraammalta. Vaikka pitää kyllä sanoa että nyt kun on kaksi noin pientä liikkuvaista niin ei kyllä kerkee kirjottamaan oikein mihinkään :LOL:

Tapaamiseen me ei tällä kertaa kyllä päästä. Tampereelle oltais varmaan tultu moikkaamaan mutta Helsinki vaatii jo aikaa enemmän. Me päästään muuten sitä seuraavana viikonloppuna miehen kanssa yhdessä laivalle kaveriporukan pikkujouluristeilylle, vähän huippua!

Muutenki täällä elo ollu aika rauhallista (tai no rauhallista on väärä sana noiden pienten kanssa :LOL: ) Flunssia on ollu pari, mutta suuremmilta sairasteluilta ollaa säästytty. Ihanasti nuo pienokaiset jo hiffaa toisiaan ja kovasti touhuilevat yhdessä vaikka pieniä vielä ovatkin :heart: Meillä ei edelleenkään ole yhtään hammasta ja kovin vauva tuo tuntuu olevan vieläkin :D
 
Virme Meillä ollaan syöty niitä jo joskus 7kk ikäisenä. Ostin kerran kokeilun vuoksi ja hyvin uppos. Ja nyt kun itse ruoat valmistan niin voin jättää karkeeksi sen ruoan, haarukalla tilsityksi.

Henni konttaa nyt ja römiminen jäänyt kakkoseksi. Ihanan näköistä. :heart:

Ja onhan tuo lapsi välillä vähän riiviökin. Mun verhot kiinnostaa, niitä repii. Sit on tyhjien pullojen kassi, saa olla keräämässä ne pullot sitten aina takas sinne kassiin. :kieh:

Jospi ja paranemaan päin oleva Henni
 
Hui hui, kun oli tekstiä taas :eek: Nyt luettu, josko ehtis kommentoidakin, kun ukko on pikkumiehen kanssa (=katselee boxia tyhjäksi).

Lentis, hui mikä juttu tuo lääke :'( Toivottavasti saat jotain yhtä tehokasta, mutta vähän laimeempaa ainetta tilalle.

Kettu Pihlaja
, meilläkin saatetaan ottaa 30min myöhäispäikkärit 18-19 tai jopa 20 aikaan :eek:

Glow, kiva kuulla, et olet nyt päässyt siitä koirasta eroon. Toivottavasti se parisuhdekin siitä paranee. Kenties sun mies suree hetken sitä koiraansa?

Seranzu, jaksamista isäsi kanssa :hug: Kurja juttu!

Kuume, ikävä kuulla sun työpaikasta :hug:

Audriina, mä olen myös luovuttanut noiden yösyöttöjen kanssa. Mun ei vaan hermo kestä yöllä hyssytellä tuota kiukkuajaa hiljaseksi. Ja kun ihan kunnolla syö, niin tuskinpa muuten rauhoittuskaan tyhjän mahan kanssa. Tietäähän sen itsestäänkin, et kurja on unta houkutella nälkäisenä :LOL: Ehkä se sit viis vuotiaana jo nukkuu yöt putkeen :kieh: :eek:

Meillä on tehty eka pottakakka.

Kuulin tuttavalta parsakaalista, et sitä ei sais antaa lapselle kuin 2xvko!? Mä kun olen antanut sitä lähes joka aterialla, siis 2xpvä. Sisältää kuulemma niin paljon rautaa... Tietääkö täällä joku samaa, Sötnos ehkä?

Onks kellään muulla täällä samanlaista sähköjänistä kun meillä? Tuo pikku-ukko ei ole hereillä ollessaan hetkeäkään paikallaan! Ei siis katsele rauhallisesti selällään leluja tms, vaan ryömii, jumppaa seisomaan ja alas tai huristelee kävelytuolillaan pitkin huoneita seiniin törmäillen ja huutaa! Niin, et en mä yhtään ihmettele miks se heräilee syömään yölläkin, kyllähän tollanen jatkuva riehuminen varmaan vie energiaa. Mä niin kauhulla odotan, kun se oppii kävelemään... Mä en niin saa tehtyä mitään, kun pitää vaan juosta sen perässä :headwall:

Tuiskunen ja Axu 8kk 1vko+
 
Niin ja meilläkin siis yöt edelleen yhtä h*lvettiä :headwall: Mieskin palas taas töihin 1,5vkon jälkeen (vapaita+saikkua), joten "ei voi" nousta yöllä hyssyttämään. No joo, ymmärrän toisalta, mut hän voi sentään nukkua töissä tauoilla. Niin ja joo, voisinhan mäkin nukkua, kun Axu on päikkäreillä, mut yritän silloin tehdä edes vähän jotain kotihommia, muuten tää kämppä ei näyttäis edes tämän verran asuttavalta kun tää nyt on :(

En tiiä, kai sitä jotenkin vaan jaksaa. Päätäkin on särkenyt jo 3pvä putkeen, mut selvis sit syy siihenkin = menkat :headwall:

Kiva muuten, et se tapaamisaika on nyt selvinnyt. Kiitos Seranzu ja Toukka :flower:

Tuiskunen taas ja pikku sähköjänis :eek:
 
Iltaa mammat

Väsyttää eli kovin omaa napaa tällä kertaa.

Meillä nuha jatkuu ja etuhammas vaan vaivaa. Viime yönä harrastettiin melkoista akrobatiaa (minä ja poika), että kykeni jotenkin nukkumaan pystymmässä. Nukkunut siis tosi huonosti, ja imettänyt useamman kerran... saapa nähdä miten tämä kostautuu myöhemmin, saadaanko samat unikouluitkut käydä läpi uudestaan kun nuha on ohi.
Nyt viritin pinnasängyn jalkojen alle kaksi kirjaa / puoli JA pari sohvatyynyä patjan alle. Voinkin ensi yön jännittää tipahtaako sieltä kun on nyt niin pystyssä...

8kk neuvolassa oltiin (soitin saadaanko mennä ), meni hienosti mutta nopeasti, ei siis paljoa kuulumisia terkan kanssa rupateltu. Seuraava onkin sitten vasta 1-vuotiaana, vaikka ei siihenkään enää ole kuin 4 kuukautta! Oli kivaa kun lääkäri lähtiessä kehui, että on ihana poika :heart: Jaksoi siis kovin hymyillä tädeille tällä kertaa. Ja hienosti oli kasvanut.

Illanjatkoja kaikille
almaa
 
tuiskunen sähköjänis :LOL: :LOL: ,hauska ilmaisu :D . Meidän neiti se on rauhallista sorttia tosiaan,ei mihkään hötkyile,eikä tunnu kiire olevan liikkeellelähdössäkään. Islan serkkupoika on sitten "sähköjänis"-tyyppiä, on kontannut alle 6kk ikäsestä,nyt 9kk ja tuella on kävellyt jo ainaskin kuukauden. Hänellä tosin on kotona kaksi "kirittäjää",5 ja 3v siskot :D .

Ihanaa kun näin pienestä jo huomaa kuinka erilaisia lapset kaikki on =) . Isla toistaiseksi on "nyplääjä"-tyyppiä, leluja kääntelee ja tutkii pitkän aikaa keskittyneesti,ja lemppareita on napit,nauhat,vetoketjun vetimet yms. mikä on kiinni vaatteissa tai tyynyissä tai...

Se toinenkin yläetuhammas on eilen illalla tai viimeyönä puhjennut :D ,nyt on hampaita neljä :heart: . Ja kumma kyllä,tissin pureminen on lähes loppunut,no ehkä aiemmin kutitti ikeniä niin siksi puri ja nyt hampaiden puhjettua ei enää kutita... :p .

Nyt iltapalalle,eiku öitä kaikille :wave:

tatuka +Isla-pupunen
 
Iltoja

Pitää seuraavalla kauppareissulla ostaa niitä 8kk ruokia ja sekotella sitten 6kk ruokien kanssa, jos tuntuvat liian karkeilta pojan makuun. :)

Eipäs tästä pitkä sepustus tullutkaan, sillä poika tuolla antaa äänimerkkiä. Luulin jo että kerrankin päästäisiin aikonaa untenmaille. Noh, koetetaan. :wave:
 
Glow
topismama juuuh, toodella tuttu tunne toi että mies ei tee mitään ja se mitä tekee-ärsyttää :headwall:

sähköjänis no todellakin on meillä myös! Ei sekuntiakaan paikallaan/hiljaa hereillä ollessa. Kokoajan kontaa ja nousee seisoo ihan jokapaikkaan, kova vahtiminen siinä on!
Onni tosiaan ottaa askelia jo tukee vasten! Tänään "käveli" sohvan reunaa pitkin pöydän kulmalle ja lelulaatikolle ja eikös se alkanu yrittää nostaa jalkaa siihen lelulaatikon päälle!!!
Kyllä voi olla mamma puhki päivän päätteeksi!
Noo, sen verran herra oli paikallaan tänään että katsoi pikku kakkosen alku ja lopputunnarit :LOL: Vissiin tosi kiva se pikku kakkosen kuva, yhdellä myyjällä oli semmoinen paita päällä niin Onni kovasti ihaili paitaa!

Vaikuttaa niin hurjalle toi 7-8 kuisena kova liikkuminen ja muutenki, kun vertaan esikoiseen joka oli maailman rauhallisin ja varovaisin lapsi!!
Jospa tää kolmas olis vuorostaan rauhallisempi ;)

Nyt telkkarin ääreen ja unille. Huomenna pääsee Onninkans kerhoon =)
 
Mä odotan jo niin kovasti että meilläkin tyttö lähtisi jo enemmän liikkeelle :D Vaikka siis mitään kiirettä ei ole ja toisaalta nyt pääsee vielä vähän helpommalla, kun ei ihan joka kohtaan ehdi, kun teen kotihommia. Tänään taas hytkytellyt konttausasennossa, vielä vähän haparoivaa sekin, kädet jää melko kauaksi ja selkä notkolla ihmettelee :D Kierimällä pääsee uusiin paikkoihin kylläkin. Tänään keksi että tietskan eessä olevaa tuolia (siis tällanen pyörillä oleva työtuoli) voi lipoa kielellään jalasta ja purra :LOL: Ja olkkarissa löyti keinutuolin, sen alle kieri monet kerrat. Keinussa on vielä mummoni virkkaama päällinen, jossa hapsut alareunassa, ai että niistä olikin kiva sitten repiä :D Mutta siinä touhussa jää neiti keinun alle, kun se alkaa heilua :headwall: Niin ja eilen ehti sillä aikaa, kun veskissä kävin, mönkiä jollain lailla meijän sängyn alle, kun jätin makkarin lattialle hetkeksi :D Huvittava näky, kun tytöstä näkyi pää ja kädet helmalakanan alta :D
Aino siis tällä hetkellä enempi kiinnostunut kaikista leluista, matonkulmista, omista jaloistaan, käsistään, toisten käsistä yms pienistä asioista. Vaikka välillä keksiikin sitten jonnekin kieriä...

Mä ostin tänään kaupasta Nallen Minuuttivelli-paketin ja tyttö söi velliä iltapuuron sijasta oikein hyvällä ruokahalulla =) Tein tuon vellin osin veteen ja korvikkeeseen. Meillä siis hiutalepuurot tökkii, kaupan puuroja (niissä parin desin tetroissa) jonkun verran syö tällä hetkellä. Kiva jos nyt löytyi semmonen, mistä tykkäis. Kun tosiasia on, että nuo valmispuurot kun maksaa pisemmällä tähtäimellä jonniin verran ja kun saa puolet heittää pois aina :headwall: Vaikka laittais vaan puolet paketistaan :ashamed:

Ostin myös noita 8kk ruokia jo kaappiin. Meinasin tässä joku päivä alkaa kokeilla, jospa jonkun maistamiskerran jälkeen enää kakois niin paljoa.
 
:wave:

pikasesti käymässä!
Evakossa ollaan viel! :kieh: :headwall: Ja ilmeisesti ollaan viel 1-2vko viel! :kieh: :headwall: :snotty: pian hajoo kyl polla jos ei päästä kotio!!!

Me ei ikävä kyl päästä pikkujouluihin! :ashamed: Mulla on just siks päiväks muita suunitelmia ja Helsinki on muutenki meil vähän huono paikka!Mut pitäkää hauskaa! :D

Miro on iso jässikkä,vieläkään ei konttaa,mutta nousee tukea vasten ylös!koko ajan tarttis vaan seisoskella!Ja on sit hassun näkönen ku varpustaa! :D
Ruoka uppoaa hyvin,porkkanasta ja tomaatista ilmeisesti tulee ihottumaa ja kalasta menee vatta sekasin!Tissiä syö viel!
Tänään bongasin kaheksannen hampaan,alhaalla! :)

yritän päästä lukemaan ja kirjottelemaan useammin kunhan tästä päästään kotio!

Tyyppien äippä ja Miro (ens viikolla 9kk! :heart: )
 
Voi noita ukkoja jälleen. :headwall: :headwall:

Näkyy olevan tuo puuron tökkiminen ihan asiaankuuluvaa hommaa sekin. :LOL: Mä olen nyt muutaman kerran antanu ihan voileipää tai sämpylää ukkoselle. Että edes hiukan menis viljoja. Jossain oli että voisi kaurahiutaleita liotella jugurttiin ja syöttää silleen. Taidankin kokeilla iltapalalla. Nyt kun ei puuro, eikä oikeen mikään muukaan maistu on menny yöunet rikkonaiseksi. Tosin on myös yskää niin sekin varmaan vaivaa. Ollaan nukuttu äipän ja iskän välissä. Mikä taas tarkoittaa, silmien kaivamista, hiusten kiskomista ja potkuja naamaan. Herra kieppuu kun hyrrä mein välissä. Kunnossa on kyllä melko rauhallinen nukkuja. Velliä tarvi viimeyönäkin 1.30, reilu tunnin narisi ja kieppui välissä ensin :headwall: :headwall:

Tänään pääsen ostoksille. Rahaa tosin ei ole... Mutta mun on saatava takki NYT! En omista kun ohuen kesätakin tällähetkellä. Noita raskausaikojen telttoja en päälleni vedä!!!
Enkä pääse yksin.. Molemmat isommat tulee mukaan. Sentään vaavatin saan jättää kotiin. Se on paljon se!!! :D Päätin et mennään myös syömään ulos. Tosin varmaan hampparille mut ulos kuitennii :whistle:

Käytiin eilen fysioterapiassa isosiskon kanssa. Samalla juteltiin pikkumiehen touhuista. Sanos, kun on kovin varhainen nousija ollut, niin kehoitti tarkkailemaan jalkojen asentoa. Kun usein seisoo varpaat ulospäin käännettynä... Voi koittaa virheasentoa korjata, jos kovasti harottaa. No tarkkailin sitten illalla. Onneksi seisoo "oikeinkin" niin ei varmaan sitten hätää. Nousee muuten aina oikealla jalalla ylös! Täytyykin neuvolassa kysäistä, joka on vasta 27pv. Kovin pitkälle tuntuu väli, kun ei ollut 7kk neuvolaa ollenkaan.

Tyyppien äipälle jaksuja! Johan kestää tein korjaus.. :hug:

Nyt pyykkien kimppuun!
 
Heippa :wave:

Jos nyt ehtis edes hetken oleen tässä koneella, pakko tulla tuulettaan päätään tänne vähäks aikaa kun tuntuu taas että tulee savua korvista |O |O :whistle: :whistle:

Jotenki pari päivää taas ollut niin sellanen ärsytys-ahdistus-kaikki ottaa päähän-olo :whistle: ja topismama, voin liittyä myös tuohon ukko ärsyttää- kerhoon :headwall: :headwall:
ärsyttää meillä toi rempan teko ja se kun ottaa pulttia kaikista hommistaan ja heti pitää alkaa tekeen jotain omia hommia suunnilleen kun silmät saa auki, mitään aikaa ei jää tytön kanssa olemiselle tolla ukolla :eek: itse koitan täällä pitää kotia kunnossa ja hoitaa lasta, välillä tulee tosi ahdistunut olo kun päivät pyörii samalla kaavalla ja ei oo sellasta omaa aikaa yhtään :/ eli samoja ajatuksia mitä glow tuossa aiemmin kirjoitteli. Nyt toi ukko ei tajua ees lähtee iltavuoroon ja kello jo vaikka mitä, asentelee vaan tuolla liesituuletinta paikoilleen ja eväätkin tekemättä :headwall:

virme, mä kirjoittelin siitä korvien haromisesta et saattaa tosiaan liittyä hampaidenkin tuloon sellainen. Mä vaan heti vainoharhaisena epäilen korvatulehdusta kun itsellä ollut pahat korvakierteet pienenä :whistle:

8kk ruuista, pitäis varmaan alkaa kans vähitellen kokeileen niitä karkeampia vaihtoehtoja. Tänään tulikin postissa Muksu-tuote-esitteitä ja sellanen puuropussinäyte. Saa nähdä sitten kuinka menee alas ja kelpaako kun ei oo vielä yhtään hammasta.. tällä hetkellä meillä on suosikki Muksun liha-bataattipata ja ne marjajogurttivalmisteet on kans maistunu hyvin välipaloina.

tyyppien äippä, :hug: ja tsemppiä! Toivotaan et pian pääsette takas kotiin!

Nyt pitää mennä, unilta on herätty :wave:

Kareliini ja Sara 7kk
 
Heipä hei

Viime yö oli vielä kahta edellistä huonompi, yhden aikoihin alkoi nenä mennä tukkoon ja siitä viiteen vehdattiin sängyssä, sen jälkeen yritin sohvalla nukuttaa sylissä mutta ei sekään oikein sujunut. Että tänään on väsyttänyt sekä poikaa että äitiä... Se lima on jossain niin 'syvällä' edelleen ettei friidalla oikein irtoa, höyryhengitystä yritin mutta sekään ei oikein auttanut joten mentiin siinä kuuden jälkeen aamulla saunaan sitten... Ei ole poika ennen saunonutkaan mutta nyt heitin vähän löylyäkin ilman kosteuttamiseksi. Se auttoi kyllä hiukan, tosin melkoisen räkäinen oli vielä ainakin aamupäivän. Kunpa jo helpottaisi, ja sitten saadaan tosiaan aloittaa toi tissiltävieroitus uusiksi varmaan... Ja se hammaskin edelleen vaan turvottelee, kyllä ne kiusaakin oikein pitkään!

Muuten ei kuulumisia, hieno mutta älyttömän kylmä ilma. Meillä talossa alkaa valtava julkisivuremppa ja nyt huutaa joku kone joka nurkalla. Lisäksi yläkerran asunto on myynnissä, jos joku ostaa sen sielläkin on tehtävä mittava remontti, ja rappukäytäväremontti on edelleen kesken. Hohhoijaa.

almaa
 
Glow
ei oo totta, taas on onni todella räkänen :attn: johan täs about viikko oltiin täysin terveenä. melkosen huono yö oli, eikä maitokaan maistu. 2 tunnin päikkärit nukku rattais, oli varmaan parempi asento kun sängyssä, ei täysin makuu. voi jestas kun sen pitää repiä ja raapia mun naamaa ja hiuksia...sylissä kiehnää...
kerhossa kävästiin silti vaik mietin kehtaanko viedä nuhasena, mut yhellä sun toisella nokka vuotaa... oli taas kiva nähdä muita ihmisiä =)
 
Luen ja kommentoin taas paremmalla ajalla, mutta haluaisin pitää pienen GALLUPIN:

Eli pulautteleeko/oksenteleeko teidän vauvat vieläkin useita kertoja päivässä?

Meillä on välillä huonoja, välillä parempia päiviä, mutta tänään meni jo hermot kun lakana on vaihdettu kahdesti, mun vaatteet rintsikoita myöten vaihtoon kahdesti, Helmillä neljäs body päällä ja lattiaa pesty ties monestako kohdasta! Siis tää ei voi olla enää normaalia?! Helmi on kyllä alusta asti pulauttanut paljon ja välillä ihan oksennellutkin, mutta neuvolasta kun olen kysynyt olen saanut aina vastaukseksi että on normaalia. Ja kun tyttö on nukkunut ja kasvanut hyvin, oon ajatellut että ei se varmaan sitä vaivaa. Nyt on kuitenkin ikää kohta 8kk, kiinteitä menee 5 kertaa päivässä ja silti yrjö lentää. Ruuan jälkeen pitäisi pitää syöttötuolissa ainaikin puoli tuntia että ei pääse konttailemaan ja oksentelemaan. Ja yötkin on nyt menneet ihan mahdottomiksi, tissiä pitäisi saada kolme kertaa yössä, ennen on pärjätty yhdellä syötöllä. Lisäksi tytöllä on hikka monta kertaa päivässä ja välillä vetää henkeä äänen kanssa, luultiin että se on vaan sen mielestä hauska juttu, mutta nyt aloin miettimään että jos sitä kirvelee kurkusta ja siksi tekee noin...

Varasin lasten fysiatrille ajan, päästään onneksi huomenna, mutta ajattelin nyt vielä kysäistä teiltä että paljonko teillä pulautellaan? :eek:
 
Heips taas!

Seranzu piti kommailla tota puurojen syömistä. Meil kans meni toooosi huonosti mitkään minuuttipuurot, ostin sit sitä Muksu kaurapuuroa (5-6kk) ja se menee kyllä tosi hyvin. Tietty niin kun on sileetä mut ainakin menee viljaa sitte semmosessa muodossa. Tosi helppoakin se on kun vaa vähän lämmitän NANia mikrossa ja hiutaleet vaan sekaan. Mä kans murehtisin sitä viljojen saantia mut annan nyt toistaseksi tota...

Meil tökkii ihan hirveesti ne 8kk-ruuat, mä en vaan millään jaksais sitä tappelemista mut pakko kait se vaan on yrittää. Muuten jätkä syö koulussakin vielä piltti-aterioita! :LOL:

Neljättä hammasta on tehty jo viikkotolkulla ja tänään ei mee enää mitään alas tuttipullolla.... Nokkamukista juo vähän vettä mut siinä se. Tein just välipalaks riisipuuroa NANiin et sais ees hiukan maitoa, saa nähä miten iltavellin kans käy. Yläetuhammas kuultaa jo ihan ikenen pinnassa eli varmaan on kipeä, mut kurjaa kun vaikuttaa tohon juomiseen, onneks syö soseita kuitenkin.

Almaa sen verran tosta saunottamisesta nuhaisena; meil oli kesällä pojalla nuhaa ja kurkunpäätulehdus. Lekuri käski antaa höyryhengitystä mut ei kuulema saunaa. Saunan lämpö vaan turvottaa lisää jo turvonneita limakalvoja. Mut näin maallikkona ajattelis et sauna vähän helpottais mut en tiiä. Kylmä ilma kuulema rauhoittaa limakalvoja ja helpottaa hengitystä.

Meillä kans nyhjätään leluja ja tutkitaan kaikkea aika rauhakseltaan. Pakitellaan edelleen ja vähän noustaan lelulaatikon reunalle, mut täts it. Sähköjänistä muistuttaa ainoastaan hyppykiikussa.... Tutkiskelijatyyppi.. :heart:
 
Terve taas! Hirveetä kiirettä pitää mukamas kokoajan, nyt pikaseen lukemaan teidän kuulumisia.

Lisäksi poitsun neuvolamittoja:
6kk 10130g ja 72,7cm
8kk11680g ja 77,2cm

Kiveksiä ei löytännyt vaikka edellinen lääkäri oli merkinnyt että ovat laskeutuneet. Siitä tulee sitten lähete että tarkastaa asian. Voi olla että on hyppivät kivekset :LOL:

Mutta taas täytyy rientää pakkaamaan, lähtään parinpäivän reissulle mun vanhempien luo. Yritän joku päivä tulla kirjottamaan ja kommentoimaan!
 

Yhteistyössä