Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Juu näyttää olevan tehokasta Pronaxen ja antibioottikin, ei uskoisi että on kultsu ollut kipeenä, niin reipas heppu. Oltiin jopa vauvakinossa tänään ja hyvin meni sekin.

Meillä pääasiassa 74-senttisiä vaatteita käytössä nyt, ei paljoa sinistä mutta enemmänkin ruskeaa, oranssia, valkoista. Ja tietty vähän kaikkea muutakin kun käytettyjä osa vaatteista : )

Iltaunille meno onnistuu vielä (kops kops) hyvin, päikkärit joskus kiukuttaa. Voikohan ne iltanukahtamisjutut olla eroahdistusta, nukkumaan mennessä se ilmeisesiti erityisesti tulee (ahdistus siis). Yrittäkää jaksaa, aikansa kutakin. Ja nyt kun täällä kommentoin niin saapa nähdä kuinka menee ensi yö. Tissin pureminenkin on taas hiukan alkanut, nyt taitaa jo tajuta että kunnolla ei saa haukata mutta sellaisia kevyitä kokeiluja tulee. Eka yläetuhammas tuli läpi pari päivää sitten (läpi ikenestä siis, olenpä epäselvä tänään) ja tokakin taitaa olla tulollaan, josko ne taas puretuttaa.

Näistä on ollut puhetta aiemminkin mutta laiskana en jaksa selailla... Milleen annatte korvikkeen / vellin / puuron aamulla? Eli annatteko maitoa ekana, ja kuinka pitkän ajan kuluttua esim puuroa? Valmistaudun pian lähestyvään töihin menoon, nykyisin imetän aamulla ja n 30-60 minuutin kuluttua annan puuroa. Mutta tuosta imetyksestä kun ei tiedä paljonko menee niin mietin pitäisikö korvikkeen kanssa toimia jotenkin toisin, jos vaikka syökin sitä enemmän? Entä lounasaika?

Ja sit pikapikaa mukasiivousta, appivanhemmat tulossa kylään tänään
almaa
 
Pikapikaa kommenttia..

almaa mä annan Ainolle korviketta siinä klo 6 aikaan ja sitten puuron 7-8 välillä. Ei ihan heti maidon perään mene puuro eikä ihan heti herättyä.

Hoksasin Ainolla tänään napatyrän :| Neuvolaan soitin ja seuraillaan tilannetta. Mitään ei tyrälle tehdä jos ei mene siniseksi, kovaksi tai ole kipeä. Pitäisi vain painella takaisin. Kaikkea sitä pitää vieläkin tulla, yleensä kun tyrä tulee pienemmille vauvoille.
 
glow jaksuja "virkkusen" ja masun kanssa... :)

virme :LOL: :LOL: nettipoliisi teillä :headwall: ... Meil on noilla 11vuotiailla sääntönä max. 1h nettiä/tietokonetta päivässä... :LOL: :D ( Eivät kyllä jokapäivä oo ollenkaan koneella...)

HM Huh, onneksi selvisitte säikähdyksellä lehti-episodista!! :hug: .
Nii,ja kiitos ruokaohjeesta,täytyy kokeilla :p

rosinante otko kokeillu maitoa hörpyttämällä mukista? Meillä toimii sillon kun nokkamukilakko joskus lyö päälle... Onhan se vähän hitaampaa ja välillä märempääkin mukista juottaa,mutta vois olla kokeilemisen arvosta,jos et viä oo yrittänyt :whistle: . Ei se ota jos ei annakaan... :p

almaa mäkin jo ehdin iloita että tissinpureminen on lähes loppunut,nii eikö mitä,taas nappaillaan... :kieh: :headwall:
Hampaita on selkeesti tulossa lisää,varmaan yläkulmahampaat,vai missä järjestyksessä hampaat puhkee? Islalla on jo yläetu- ja alaetuhampaat (siis 4yhteensä),nii tuleeko seuraavaksi noi kulmikset vai mitkä? kai ne suurinpiiretin samassa järjestyksessä suurimmalle osalle puhkee,vai tuleeko ihan randomina...?? :eek:

Mummu haki neitin juuri vaunulenkille,taidan olla "reipas" ja ottaa päikkärit,kun viimeyönä taas vähän valvottiin... :whistle: ;) :saint:

tatuka ja neitinöpö
 
Heipähei, pitkästä aikaa..

Oon niin laiska kirjoittamaan tänne, että ihan hävettää. :ashamed: Ahkeraan kyllä aina käyn lueskelemassa.
Meilläkin on kauhea vauhti koko ajan päällä. Ylös,alas,eteen,taakse.... Huh, välillä ei meinaa jaksaa perässä pysyä ja sit aina rajaankin alueen ja pistän sen huoneen oven kiinni missä itse oleskelen.

Eilen keksin ovelan suihkutuskeinon, laitoin Valtsun istumaan potalle ja siinä suihkuteltiin. Kyllä muuten oli helppo kun ei tarvinnut kannatella käden varassa.

Vaatteet meillä käytössä 68/74. Valtsun 8kk mitat oli 9540g 72,3cm. Oli vielä yks 62cm body vaatekorissa ja ei se menny survomallakaan päälle. Väreinä oon käyttänyt paljon vihreen eri sävyjä, oranssia ja ruskeeta. Jonkin verran myös kirkasta turkoosia. Ihan sinisen sinisiä vaatteita meillä on ollut käytössä tasan 0, koska äiti vihaa sinistä. :LOL: Lahjaksi on tullut muutama ja ne on sit "vahingossa" jääneet pieniksi.

Yöt meillä nukutaan pääosin mainiosti. Välillä sattuu sit joukkoon muutama huonompikin yö ja ne kyllä tuntuvat verottavan. Yleensä Valtsu menee nukkumaan 20-20.45 välillä ja kuuden aikoihin juo maitoa ja sit nukkuu vielä 8-9.

Onko täällä muilla vauvakuumetta? Mulla ois kauhea vauvakuume, MUTTA pelkään uutta raskautta. Pelkään sitä että lihon taas jättinorsuksi (eli 30kg), saan raskausmyrkytyksen ja joudun sinne vankilaan (=karuun sairaalahuoneeseen). Jo pelkkä ajatus saa miut ihan paniikin partaalle, kun mietin et pitäisi maata siellä osastolla ja Valtsu ois miehen kanssa täällä kotona.

Eipä meille muuta erikoista, kaveri kuuluis heräävän iltapäiväpäikkäreiltään justiinsa.

Joko Glowlla on iso massu? Millä viikoilla sä oot nyt menossa?

Smirge ja Valtsu Vanttera 8,5kk (ai kauhee nää kasvaa äkkiä!!!!)
 
Vaatteista meillä menossa 70/74cm, yöhaalareissa vaihdoin juuri 80cm. Muutama 68cm body on vielä kierroksella. Väreistä tykkään ruskeasta, turkoosista ja vihreästä. Ja tottakai sitä perinteistä sinistä eri sävyissä on myös. Anoppi tykkää ostella keltaisia vaatteita meidän poitsulle joita mä en sitten voi sietää |O Mun mielestä näyttää ihan tytölle niissä keltaisissa, yöks!

Vauvakinossa oli kivaa. Poitsu nukkuin melkein koko ajan, eli äiskä sai nauttia leffasta. Äidin oma muru :heart:

Tuiskunen ja Axu 8,5kk++
 
Heips!

Vaatekoko meillä n. 74 cm, jotain bodyja on 80cm

Kierukka/pillerit:
Mites te jotka meinaatte laitattaa sen kierukan, onko se pakko laittaa menkkojen aikaan? Kun täällä ei suostu lääkäri laittamaan kuin menkkojen aikaan. Ja mulla hävis menkat kokonaan kun aloitin nuo gerazette pillerit. Nyt olleet poissa jo jonkin kuukauden :eek: mikä ei sinänsä haittaa. Raskaustestin tein varulta kun viimeks samaisilla pillereillä oli koko ajan vuotoa nyt ei sit yhtään mitään. Ei sentäs näyttäny plussaa...
Mulla on vaan hermot ihan hirveen kireellä koko ajan ja luulen että johtuu noista pillereistä. Aiemmin ei mitään hermon menetyksiä ole ollut, mutta nyt ihan pienikin asia saa aikaan hirveän raivon tai vähintään itkun, en kestä itteeni tämmösenä. Ja tää on alkanut suunnilleen pillereiden aloituksen aikoihin...
Vaikuttaakos se kierukka miten noihin mielialoihin? Resepti sille olis ku olis vielä ne menkat.

:wave:
 
Haavemamma
Glow
Seranzu
tatuka
Tuiskunen77
Mae
Rosinante
Lentoemo-76
Kareliini
Karvatonkoira
hemuliina
Toukka
Virme
siniraita
Labello
sötnös
Niiskunenä-78
tyyppien äippä
almaa
Memsku-74
Matma
Huanita
iitukka
Audriina
Jeja
Mytty09
Bourriquet
Mina78
Emsa
Nanada
Kuume82
Aamue
Pur
Smirgelin
Fiiu
nessu86

Se jonka nimi listalta puuttuu, ilmoita minulle asiasta yv:nä niin lisään sinut listalle! (HUOM! Myös uudet tulokkaat!) Ensi kuun alussa meillä on karsittu lista aktiivisia käyttäjiä :)

Jospi

Muoks! Näiltä ainakin kaipailen ilmoittautumisia, jos haluatte olla vielä mukana listoilla: eli KettuPihlaja, KössiKenguru, SisunÄiskä, sadee80, KvartÖver, Anno, Topismama, Keltamo?
 
Glow
smirgelin en jättäisi vauvakuumetta haaveeksi lihomisen takia, kyllä ne kilot lähtee aikanaan, yritän ainaki uskoo niin. Tällä hetkellä Onni pitää mut liikkeessä niin paljon et tulee huomaamatta liikuntaa eikä paino ole juurikaan noussut "pahasti". Sairaala/lääkäri kammo jäi jonkinmoinen, mutta nyt en ole joutunut käymään yhtään ( vielä, kop kop) ylimääräistä kertaa lääkärissä/ultrassa. Mielenkiinnolla odotan viimesiä viikkoja, päiviä ja että kuinka tällä kertaa synnytys alkaa ja etenee! ja kuka säntää meille lapsen vahdiksi???
Toki nää iskias tms. vaivat ja liitoskivut, selkäkipu, supistukset on riesana mutta nyt ei onneks tarvi töissä olla ressaamassa työasioita! Pakko yrittää levätä aina kun pikku ukko päikkäreillä...

Kauhea päänsärky :/ ja supistukset sain kauppareissulta... Tahtois vielä jaksaa kattoa jostain teemalta vai mistä lie bongasin jonkun "saammeko vauvan" ohjelman. Molemmat pojat on nukkumassa nyt jo! toivottavasti pienempikin nukkuisi.....

En muuten pysy ollenkaan raskausviikkojeni perässä, aina pitää tarkistaa laskurista :D
Tänään 21+2 :heart: ja oikeen kivasti tuntuu liikettä.

Kyllähän tuota mahaa rupeaa jo olemaan. Tilasin just semmosen jatkopalan housuihin, ei jaksa enää hiuslenksu viritelmää ulkohousuissa :D
Pitänee napata mahasta kuva tänne joku päivä ;)
 
Mae
Nyt apua, takokaa mun päähän järkeä.... Mulla on vauvakuume!!!! |O Juu ja itekseni kuumeilen, ukolla ei kyllä mitään aikomuksia kolmanteen (tai neljänteen ;) ) lapseen.

Niin ja kareliini meillä kyllä tuo kaura käy, mutta nyt ei sitten joku muu käy. Ja siis iltalevottomuus johtuu ilmeisesti tuosta eroahdistuksesta. Tänäänkin teki unta yli 30min. Kääntyi aina vaan selälleen nauramaan mulle :kieh:

karvaton koira ei mulla ainakaan laitettu menkkojen yhteydessä...

Mutta nyt pitäis maate lähteä...

Mae ja Joona
 
juu mukana ollaan vielä, laitoinkin sulle, jospi viestiä :wave: :heart:

8kk neuvolassa käytiin maanantaina. nyt tyttö on 74cm ja 10960g. iso tyttö meillä. :heart:

Vaatekoko , 74:t keräsin kaapista pois. pääasiassa 80cm käytössä mutta myös jotkut 86:t. ja sitten on meillä parit 92 kin jo käytössä. kun esim lyhyet caprit menee nyt täyspitkinä ja tunikat vähän pidempinä mekkoina. ;) ja kun paljon ostan käytettynä esim kirppiksiltä niin jotkut vaatteet on vähän kutistuneita niin niissä sitten isompaa kokoa...

illat ja yöt menee ihan ok meijän öiksi.. ;) illat on kyl pääasiassa ihania *kopkop* ja nukahtaa 10 minuutissa. Jos on loistava yö niin on 2 herätystä, jos huonompi niin siitä enemmän sitten. Mutta alle tuon 2 herätystä ei ole vielä kertaakaan ollut..

vauvakuumeilu on muuten jotenkin itellä ainakin sellanen juttu että sitä on aina. Vaikka perhe on jo koossa niin silti jossain mielen sopukoissa jyllää ajatus että jos sittenkin joskus vielä..... :x :D
 
Huomenta
Hammaslääkärissä käyty ja mummo hoiti ukkelia sen aikaa. Tuli todettua, että me ei ihan hetkeen lähdetä minnee yhdessä... Mummi parka oli tosi helpottunu, kun tulin takaisi. Kaapsu ei suostunu syömään puuroa eikä juomaan maitoa mummin antamana. :eek: Joo-o mä vähän sitä varottelinkin, on sellanen taiteenlaji tuo meidän herran syöttäminen :headwall: Muutenhan nää pärjäis loistavasti. Tai sit pitää olla jotaki tosi herkkua tarjolla, jos on tarve hoitoon jättää. :LOL:

Hain kierukan apteekista. Kirpas, kun 91e makso! Mut onpahan sit 5v homma hoidettu. Mulla ensi viikolla "asennus" ja ei kyl oo menkka-aika... Mua ei ainakaan edellisel kerralla sattunu yhtään sen laittaminen. Mun lääkäri on sitä mielt muutenki, ettei ole mitään merkityst milloin laittaa, hoitaja taas oli sitä mieltä että 10pv kuluessa menkkojen alkamisesta. Se siks ettei olis sitten raskaana... No sitä pelkoo ei kyl oo. :LOL: Kun ei meillä juuri peitot heilu vieläkään. Kumpikin on ihan poikki 22-23... Nuo isommat pitää huolen myös, ettei juuri kahden olla muulloinkaan. Ehkä me viel joskus :whistle:

Mun ystävä on synnyttämässä :attn: :attn: :attn: IIK!

Vaatekoko 74 on jäämässä pieneksi, kaivelinkin noit 80 pesuun. Luulen kyl et on viel isoja. Housuis 74 on ihan okei vielä. On sellanen "persjalkanen" niin kuin isänsä. :D Mies siirtää autoski penkkiä eteen päin, vaik kui paljon mun jäljiltä.

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!

S ja Kaapsu huomenna 8kk :heart:
 
Mukana ollaan juu, Jospi sulle on yyveetä :)

Vaatteet on meillä 74 tai 80 kun kestot tarvitsevat aika paljon kertiksiä enemmän tilaa. Joitain 68 kokoisia on vielä, mutta ne tosiaan mahtuvat vaan kertiksen kanssa. Oon kyllä ommellut 3 bodyn jatkopalaakin ja ne on tosi hyviä! Mahtuu kauemmin samat bodyt ja ihan muutama 74 senttinen ollaankin vaan ostettu, jätin tarkoituksella tuon koon välistä niin ei tarvitsisi ihan joka kokoisia olla. Nyt tosin huomaa, että vaatteet mahtuu paljon kauemmin päälle kun ei oo toi kasvu enää ihan niin huimaa.

Me ei olla vieläkään käyty 8kk neuvolassa, tyttö on kohta jo 8,5kk. Marraskuulle vasta sain ajan.

Viime yö oli hyvä! Jes! Vain yksi syöttö klo 02.00 (tyttö nukahti 21.00) ja sen jälkeen nukuttiin vielä 7.30 asti. Oon toivonut että noi syötöt jäisivät kokonaan pois, ei olla vaan vielä jaksettu pakottaa irti niistä. Olisi niin kiva kun itse vaan lopettaisi ne, eikä tarvitsisi valvoa ja huudattaa yöllä.

Meillähän meni noi yöt 3-6kk iässä aina vain yhdellä syötöllä ja välillä ei tarvinnut sitäkään. Sitten 6kk iässä alkoi yöhulinat ja parhaillaan varmaan 4-6 kertaa oon syöttänyt kun en oo jaksanut huudattaa. Olisi mahtavaa jos nyt alkaisi taas rauhoittumaan, alkaa väsy painaa. Näköjään toi univelka tosiaan kerääntyy pikkuhiljaa ja pahenee ihan huomaamatta.. Näin viikko sitten ystäviä ketä en ollut hetkeen nähnyt ja sieltä tuli kommenttia että "taidat olla aika väsynyt?" :p Eli naamassa alkaa näkyä :eek:

Ja vauvakuume on täälläkin, en meinaa millään jaksaa odottaa että voisi taas alkaa yrittää! Ja mä haluaisin neljä lasta, mies ehdottomasti vain kaksi. Katsotaan mitä vääntöä tästä vielä saadaan aikaan jos vaan nyt ensin saadaan muu elämä siihen vaiheeseen että lapsia saisi taas tulla. Tällä hetkellä mulla on opiskelut vielä kesken enkä halua ikuisesti opiskella, joten tavoitteena on saada paperit ulos koulusta ja "oikea" työpaikka (en myöskään halua ikuisesti olla töissä siellä "kesätyöpaikassa" mihin olen jämähtänyt, ollut siellä jo 10 vuotta!) ennen uutta raskautta. Toivon, että seuraavaa yrittäessä ei menisi ihan yhtä kauaa kun tätä (14kk) niin mulla ei ehkä alkaisi vielä tämä ikäkään iskeä rajoittimeen (30v). Kun siis toiveissa se neljä niin kiirettä alkaa pukata ;) Ehkä mä ton miehen saan suostuteltua jotenkin siihen kolmanteen, mutta neljänteen se ei kyllä ikinä suostu... No, jos vaikka ensin se toinen ja sitten katsellaan tilannetta uusin kokenein silmin :LOL:

Meillä on muuten joku pikakehitysviikko parhaillaan käynnissä! Sunnuntaina puhkesi eka hammas, tiistaina tyttö nousi ekaa kertaa kunnolla polvilleen tuke vasten ja heti keskiviikkona sitten kokonaan seisomaan! Mitähän vaiheita tähän viikkoon vielä mahtuu :D
 
mae sama täällä!! vauvakuumeilen täällä ittekseni,ukolle en uskalla ees vihjasta neljännestä... :whistle: Alan ootteleen että sisko tekee musta tädin,vaikka tuo on vasta 19v.että joudun varmaan hetken viä ootella :/

jaaha,lyhyt visiitti,neitillä desibelit nousee tossa lattialla,joten takkaudutaan pihalle...

tatuka ja huutava Isla :heart:
 
KVARTTI meillä oli ihan sama juttu. Oppi istuu, konttaa ja nousee seisoo yhden viikonlopun aikana itseasiassa!! Oltiin ihan huuli pyöreänä. Meillä myös 6kk asti yöt meni korkeintaan yhdel syötöllä jos sitäkään ja nukku 21-06 jopa 07 heräilemättä useinki. Ja nyt!!! Mylläkkää peuhaamista ja kieppumista läpi yön. Syökin 4-5 maissa... :LOL: :headwall:

Just tuli viesti, että kaverin vauva on syntyny pari tuntii sitten! Pikkuinen prinssi! Kaikki hyvin!!! :heart: :heart:
 
Moi!

Pari kertaa yrittäny tänne kirjotella ja ehkä kaks lausetta saanu aikaseks niin joku kaipaillu..jospa nyt saan kahvin juoda rauhassa täs samalla ja sitten taas menox :D

Neiti ihme ja kumma vielä nukkuu,varmaan kohta heräilee.Oon yrittäny koko aamun täs oikeestaan siivoilla vaan.Iltapäivästä lähdetään parin ystävän kanssa tohon naapuri kaupunkiin ostoksille,jeee!

Mä kuulkaas muuten kävin varaamassa tatuointi ajan itselleni.Ens kuun 10pvä meen sen ottaan ja sattuu oleenki mun synttäripäivä.Lahja itselle siis :LOL: vähän jänskättää,mies kysäs siinä samalla et kauankohan siinä kestää niin sano et kolmisen tuntia tai miten mä kestän :/ apua!Mulla on kyl yks tatuointi mut se ei oo mikään hirmu iso,mut ei se muistaakseni nyt niin sattunu kumminkaan,saas nähä mikä ääni sit on kellossa :whistle:

Neiti on ruvennu nouseen ite istumaan ja mua hirvittää et kaatuu ja lyö päänsä,se kun vielä on vähä huteraa.Ryömiminen jatkuu,mä uskon et meillä konttaukset pian jää välistä,ku pääsee noin ihan hirmusen kovaa joka paikkaan :D saa ihan just hommata portit rappusille.Joku laittoki oliko Mae niistä ikean porteista linkkiä.Meillä on sinne menoo niin uskon et sellaset ostetaan.

mutta nyt neiti heräili,täytyypi mennä :wave:

hemuliina
 
Vauvakuumeisille voisin vaan toivottaa että äkkiä vällyjen väliin ja lisää vauvoja!!! ..no ei tosiaan, eihän se ihan noin mee. Me oltiin kyllä suunniteltu totta peitto-'treeniä' vähä pidemmän aikaa, mutta kuinkas sit kävikään. No mut lohduttaudun sillä että vaikka tosiaan eka vuosi ollaan varmaan ihan puhki ni sitten pieni ikäero ( 1v 4 kk) makselee ittensä takas..tai jotain..

Seranzu :heart: KOska meet nuuskuttaa?
Mä kattelin tänää tota tytön vauvamuistoja kirjaa, missä on kuvia kun hän on ihan pieni, niin tuli tippa jo linssiin. Sit mietin et apua että pian jos ja kun meillä on tuollainen pieni tuhisija taas :heart: ..ja vahva usko on että hän on sitten meitin toinen ja viimeinen. Vaikka en vanno kuitenkaan :)

hemuliina Iiks, tatskattavaks. Mulla kans 2 kuvaa, mut niistä on jo sen varta aikaa ettei muistakaan. Enempää en meinaa hankkia, nämä korut on kivat muistot tietyiltä aikakausilta elämästä ja riittävät mulle. Onneksi tatskattaessa iho turtuu aika nopskaa ja sitten ei satu enää niin paljon :) Zemppii!

Ukon kaveri ( lapsemme kummisetä :headwall: ) kun nyt ei saanut läpi sitä ukkoin mökkiryyppäjäistä niin keksi eilen että heidän ulkovarasto pitäisi tyhjentää maanantaihin mennessä, että jos mun mies menis sinne jeesaa tänään :eek: Siis rivarin varasto, kämpässä asuu salskea pariuskunta joilla ei vauvaa!!! ..mä en voinut taas ku ihmetellä ja totesin että joo sinne vaan ja sano että meidän ikkunat pitäisi kans pestä ennen ens torstaita ku meillä on vaatekutsut, että voivat tulla ihan molemmat meille ens vkolla ikkunanpesuun. Siis niin HAISEE taas että tekosyy ja pääsis ryyppää. No illalla kävi ilmi että olisha siinä saunottu ( = ryypätty) samalla, mutta tätähän ei ensin kerrottu. Luuleeko toi mun mies tai sen kaveri että mulla on jo niin tää äiteily menny korvienväliin että olisin jotenkin huonomuistisuuden lisäks tyhmä?? Tsiisus!!! Meillä on niin paljo himassakin just hommia mitä pitäis tehdä ku ukko kaiket vkl:t mettällä, ni vielä sitte kaverin varastot tässä ensimmäisenä siivottais.
Kiitos ja anteeks :whistle:

Meinasin kysyä anopilta jos se tulis vaikka su kattoo pikkuista niin me päästäis vaikka leffaan ihan kahdestaan ja vaikka syömäänkin. Tuntuis että molemmat kaipaisi vähä jotain irti kotinurkista tyyppistä juttua. Niin ja mies ei menisi sitten metälle sinä pvänä.

Jassoo, pyykit kuivumaan ja sitte lähdetään kyläilemään typyn poikakaverille :)

9+5 HM ja pikkuneiti > 8 kk
 
Glow
haavemamma oota ku meet ultraan... mulla tuli tippa linssiin rv 12 ultraan mennessä :D ne synnytyssalit on ihan siinä vieressä, tuli niin vahvat muistot edellisestä synnytyksestä. On se vaan hieno ja koskettava tapahtuma. Niin että melkeinpä vetistelin täällä SERANZUN ilmoitettua että kaveri on saanut juuri vauvan... tätä se raskaanaolo teettää :whistle: :heart:
En todellakaan tiedä mitä tuleman pitää kun vauva syntyy. Väsymystä, hulinaa, sekasotkua kotona?! Jännittää ensinnäkin ennättääkö Onni täyttää 1v. Myöhemmin nuista on varmastikin hyvät kaverukset toisilleen.
Ja sekin että pitääkö meidän ahtautua tähän kolmioon edelleen ja miten me sitte nukutaan, kuka missäkin...?

Mä nukuin eilen 2x päikkärit Onninkanssa, tänäänki jo yhet ja edeleen väsy :/ Ei oo tota ulkoilua tullu harrastettua viime päivinä tarpeeksi vissiin.
Huominen meneekin esikoisen synttäreitä juhliessa!

 
Tatukalle kiitokset hörppyyttämisvinkistä! Olin sen jo vähän unohtanutkin. Silloin alkuun kokeilin läpimällä maidolla eikä suostunut juomaan, mut tänään kokeilin sit ihan jääkaappikylmällä maidolla ja meni kuin menikin ehkä joku 20ml mutta kuitenkin! JEE! Sama uusiks taas välipalalla... Luin netistä joitain juttuja vastaavanlaisista tapauksista; jotkut vauvat vaan saattavat lopettaa tuttipullosta juomisen ihan yks kaks. En tiedä oisko meillä käymässä niin. Ei mua haittais kyllä yhtään, helpompikin ois jos alkais juomaan mukista/nokkamukista. Tietty alkuun menee enemmän aikaa, mut loppusi se pullojen kanssa plehtaaminen. Mulla oli ajatuksena muutenkin vierottaa pullosta viim. 1-vuotiaana.

Viime yönä sit herättiin jo klo 04 aivan pirteänä! Pölötteli sängyssään melkein viiteen asti ja sit alkoi kitinät. Koskapas se pullo ei taaskaan kelvannut niin äippähän lähti pyöräyttämään mikropuurot ja sit mentiin takas petiin. Ihme, nukahti ihan heti ja heräs vasta 7.15! Eilen tosin nukahti jo 18.30 eli nälkä varmasti herätti niin aikaisin.

HM toi on niin tota noitten ukkojen kanssa, aina löytyy joku veruke minkä varjolla sit pääsee punsille... Been there :kieh: .

Se olis taas sit perjantai, kyllä niiiiin nopsaan menee nää viikot nyt kun on kotona. Ihan kauhistuttaa... Kohta loppuu äippäloma ja alkaa hoitovapaa, hui! Onneksi tulee vähän veronpalautusta ja vuosiloman palkka, mut sen jälkeen ollaankin aikas pienissä rahnoissa.

Olikos se Matma kun kyseli tuolla aiemmin sitä pään epäsymmetrisyyttä? Meil oli silloin pienempänä kun nukkui aina samalla kyljellä. Mut nyt kun kääntelee vähän väliä päätä eri puolille, niin se on aika hyvin tasoittunut. Pikkasen ehkä vielä huomaa jos oikein tarkkaan katsoo. Hiukset kyllä kans hämää kun niitä on aika paljon.

Just juu, ja nyt herättiin taas.
 
Huah, tappelin kolmatta päivää sisäänkirjautumisen kanssa! Hallelujaa, pääsin sisään. Ärsyttävää, kun on hinkunut kommentoimaan ja nyt ei enää muista yhtään että mitä piti sanoa kenellekin...

Väreistä ainakin, meillä on paljon ruskeaa, vihreää, oranssia, turkoosia. Samoja värejä mitä itsekin käytän :whistle: ... äiti tykkää raidoista ja palloista, niitä on sitten pojankin yllä. Sinisen tummemmista sävyistäkin tykkään, mutta sen värisiä on aika vähän. Yhdet siniset Tutan pallobyysat saatiin serkkupojilta, ne ainakin. Ja samoilta pikkutyypeiltä jäi ihana Marimekon omenakuvioinen body, ihanan pehmeä ja poika näyttää niiiiin söpöltä se yllä!
Eli siis joo, laitan aika paljon painoarvoa väreille minäkin. Kauhea, turhamainen mama.

8-kk-neuvolamitat 10550g ja 71,7cm. Olin ihan varma, että kaveri huitelee 12kg:n tuntumassa kun mutsilla jo vähän selkä prakaa. Ei sentään kuitenkaan...
Glowta ei käy kyllä kateeksi, kun joudut jumppaamaan noin potran kaverin kanssa ja paksuna vielä!
Neuvola oli kyllä taas ihan kakkareissu... päästiin tunnin myöhässä lääkärille ja oma th oli ihan muissa maailmoissa joten eipä tullut kyseltyä mitään ylimääräisiä. Saipa poika leikkiä jännillä leluilla ainakin siinä odottaessa, ja minä luin jonkun sydäntäsärkevän artikkelin nuoresta leskestä, jolla oli kolme lasta... raapaisin sen luettuani Arnon lattialta syliin kun tuli niin kurja olo.

Minkälaista kuvaa Hemuliina aikoo? Onnittelut jo etukäteen! Minäkin kävin ottamassa 30-vuotislahjaksi itselleni tatuoinnin toissakesänä. Tai sen piti olla lahja mieheltä, mutta itse varasin ajan ja yksin jouduin kohtaamaan neulan ja maksamaankin huvin, kun retku oli jälleen kerran ulkomailla rokkailemassa... että happy birthday to me.
Eihän se sattunut niin paljon kuin kuvittelin, ärsyttävältähän se tuntui vain. Meinasi tulla taiteellisia erimielisyyksiä neulamiehen kanssa, mutta olen lopulta ihan tyytyväinen.
Hassua, kun silloin penkissä tuli puhetta että sillä hurjannäköisellä tatskaajalla on kolme lasta, ja minä ajattelin että "tuollakin on lapsia, milloin meille tulee"... enpä arvannut, että pulla oli ollut uunissa jo pari viikkoa! Seuraavalla viikolla teinkin testin, juhlintapainotteisen viikonlopun jälkeen... olipa huono omatunto. Eihän me varsinaisesti suunniteltu lapsen hankkimista, vaikka olin jo useamman vuoden pohtinut asiaa. Ei vain gutsit riittäneet! Onneksi kohtalotar laittoi sormensa peliin.

Jaha, "vahinkolapsi" heräsi, palataan.
 
smirgelin, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa =)

hemuliina, mulla ollut myös salaisena haaveena ottaa joku pieni tatska joskus :) tsemppiä!

vauvakuumeilusta, mulla ei sellaista ole kyllä yhtään.. ainakaan vielä.. oli sen verran rankka ja pelottava kokemus meidän neidin maailmaantulo että voipi jäädä ainokaiseks meillä, mut oon erittäin kiitollinen siitä että on yksikin lapsi ja terve :heart:

Kausi-influenssa- ja sikainfluenssarokote, meinaatteko ottaa vauvoille jomman kumman vai kummatkin?? Mä en oikein osaa päättää et mitä tekis sen asian kans.. toisaalta vähän arveluttaa ne sivuvaikutukset mut emmä tiedä.. :headwall: :headwall: täällä meilläpäin ne kausi-influenssarokotukset aloitetaan 6-35 kk ikäisille nyt marraskuun alussa, et siihen mennessä pitäis päättää sitten..

Nyt pitää poistua tästä koneelta kun neiti syö johtoja :D

Kareliini ja Sara 7kk12pvää
 
Jaa, pikkutonttu leikkii tyytyväisenä, äiti siis roikkuu koneella.

Meillä pudottiin tänä aamuna sängystä. Heiluin kameran kanssa, kun poika telmi lakanoissa, ja yhtäkkiä heppu sukelsi yöpöydän ja sängynlaidan välistä... sain kai jostain kiinni, kun muksahdus oli aika lievä, ihan takaraivolleen tuli kuitenkin alas. Säikähdin ihan pikkuisen!
Toivottavasti kamera toimii, se lensi ihan kaaressa.

Mä luen noita teidän vauvakuume- ja plussauutisia ihan hiki otsalla :LOL: ! Ei tulisi mieleenkään vielä toinen yritys, huh huh. Vaikka onhan se ihanaa, että niille, ketkä on valmiita napsahtaa noin iisisti! On noita hikisemmin raskautuvia tuttuja useampi nimittäin.
Näin tässä yönä muutamana unen, jossa olin toistamiseen raskaana ja juoksin neuvolassa ja ultrassa ja olin niiiiin paniikissa. Oli kyllä mukava herätä. Jäi päälle se tunne, että mä niiiin haluan seurata Arnon kasvamista kaikessa rauhassa.
Ja niin, tuntuu että imetys toimii aika hyvänä ehkäisykeinona... ei nimittäin juurikaan inspiroi rakkauden tekeminen. On paha mieli, kun haluaisi haluta, mutta kun ei haluta! Odottelen jo, milloin hormonitoiminta palaa normaaliuomiinsa.

Tässä välissä rakas pikkuapina veti hyllystä joulupukin konttiin tarkoitetun kassillisen päälleen ja kaatui takaraivolleen, taas... kovaonninen kaveri tänään. Onneksi tissihuikka auttoi. Äiti voisi tietenkin olla vähän skarpimpi, että näitä tilanteita vähän vältettäisiin, mutta emminä koko ajan jaksa olla silmä kovana. Tai silmän pitäisi olla selässäkin.
 
Lentis, vai pitäisi 1,5v. odottaa sektion jälkeen uutta raskautta... Mulle on sanottu et vuos riittäis. Meidän perheessä on miehellä vauvakuume :eek: Kyselee koko ajan, et koska laitetaan seuraava alulle. Olen yrittänyt toitottaa, et ei nyt ihan vielä, kun mulle on tehty se sektiokin.

Unikoulua opiskeltiin tänä aamuna. Oli todella mukava nvltäti, nimikkeellä perhetyöntekijä, erikoistunut unijuttuihin. Niinkuin jo arvelinkin, niin mitään sellasta uutta ei tavallaan osannut kertoa, mitä en olisi jo tiennytkin. Käytiin ensin läpi meidän vuorikausirytmi ja iltarutiinit, jotka oli suuremmilta osilta ihan ok. Iltapuolta eli klo 18-> pitäisi sitten rauhoittaa, eli ei kaupassa käyntejä, kukkuu leikkejä jne aktivoimista vaan sellasta rauhallista yhdessä oloa ja "hellyystankkausta". Normaalit kodin äänet kuulemma ok, myös se naulapyssyn pauke, josta mä olen vähän miestä syyllistänyt :LOL: Iltaisin voisi sitten vielä lukea iltasatua tai hieroa tms, mutta eipä tuota meidän sähköjänistä saa edes illalla rauhoittumaan mihinkään luku-tai hieronta hetkeen. Eikä pakottaa tietenkään voi eikä saa! Meidän vrk-rytmi on nyt tällainen
8-8.30 herätys
10 aamupuuro
11-11.30 päikkärit 1h
14 lounas
16 välipala
16.30 päikkärit 1,5-2h
18-19 päivällinen
21 iltapuuro
21.30 nukkuu

Tästä pitäisi nyt sitten rukata tätä niin, et lounas olisi ennen ekoja päikkäreitä ja ekat päikkärit olisi ne päivän pidemmät päikkärit ja iltapv päikkärit sitten tuollaiset lyhkäset. Taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty :eek: Tässä siis ohjeellinen ns. tarharytmi, mihin pitäisi pyrkiä
7-8 herätys
8 aamupuuro
11 lounas
11-14 päikkärit
15 välipala
16.30-17 päikkärit
17/18 päivällinen
20/21 iltapala
21 nukkumaan

Öihin sitten samat pelisäännöt molemmilla vanhemmilla, eli ei oteta syliin (ellei tietty tarvi rauhoittelua), ei puhuta, ei laiteta valoja päälle vaan yritetään rauhoittaa uneen muuten.
Parin viikon päästä täti soittaa mulle ja kyselee ollaanko edistytty yhtään ja tarvittaessa tulee käymään taas uudelleen.

Viime yö oli IHAN KAMALA! Poitsu heräili tunnin välein, enkä mä itse saanut edes unta takaisin itselleni niissä väleissä. Viiden aikaan tuli jo itku multakin :snotty: Mä nyt kyllä epäilen eniten, et poitsulla on joku massuvaiva tai allergia, koska herää siihen pieremiseen. Jätetään nyt tästä päivästä noi viljat pois ja katsotaan jos siitä olisi mitään helpotusta.

Kirjoittelen tosta unikoulusta lisää, jos mieleen tulee jotakin mitä unohdin. Toivottavasti edes jollekin oli tuosta jotakin apua.

Olen kyllä ihan tööt, koska tänään yritin kovasti sulattaa poikasen sapuskaa kylmässä vesihauteessa :headwall: Laitoin siis hanasta vettä vedenkeittimeen ja kaadoin keittimestä kattilaan ja ruokalautasen siihen päälle sulamaan. Puol tuntia meni, kun ihmettelin useaan otteeseen, et miks se nyt ei sula. Lopulta älysin kokeilla sitä vettä ja sehän oli ihan kylmää. Oliko nyt sitten ihme ettei sulanut :LOL:

Yli-tööt Tuiskunen ja sähköjänis 8,5kk++
 
Tuiskunen, kiva kun kerroit tosta unikoulutädin käynnistä, mä kopioin itelleni tuon "ihanneaikataulun", vaikka tietty Italiassa on ihan eri rytmit noiden syömisten suhteen. Meillä siis yleensä
7-8 HERÄTYS (tisuttelua, konttailua ja mamman päälle kiipeilyä isossa sängyssä )

9.30 JUGURTTI (sekaan jotain viljatuotetta)

10-11.30 PÄIKKÄRIT (tisun kautta unten maille, siis ei nukahda tissille, mut rauhottuu)

12 VAUNUTTELUA (jos sää sallii)
13 LOUNAS (lihaa, kasvissosetta, pastaa+ jälkkäriksi hedelmää )
15-16.30 PÄIKKÄRIT (tisun kautta unten maille)
17 JUGURTTIA (sekaan jotain viljatuotetta)
17.30 VAUNUTTELUA (ja auts, me käydään usein just iltapäivällä kaupassa)
19 ILLALLINEN (juustoa, kasvissosetta, viljaa+ hedelmää )
20 ILTATOIMET (pyllypesu, pyjama, imetys, ja silittelyä )
20.30 NUKAHTAA (yleensä itse, joskus silittelyn jälkeen, joskus ilmankin)

Meillä yleensä tollainen päivärytmi ja Greta on varsin säännöllinen, eli yleensä parinkytä minsan tarkkuudella tollainen aikataulu. Jos taas mennään autolla kauppaan jne. niin saattaa mennä tuo iltanukahtaminenkin 21 pintaan, niin kuin eilen, kun käytiin taas Roomassa ja Greta nukkui vielä päikkärit autossa 17-18.

Greta saattaa olla ihan ok hereillä 4-5 tuntia, mutta jos vain mahdollista, yleensä parin kolmen tunnin päästä olis hyvä päästä nukkumaan.

Tuiskunen: kyllä gyne on aina puhunut minimissään 1 vuodesta, mutta sen mielestä 1,5 vuotta olisi kuitenkin parempi, mutta hänestä olisi ihan alatiesynnytyksenkin jälkeen parempi oottaa vuosi, että kroppa palautuu, kun onhan se aina koettelemus naiselle.

Greta muuten tosiaan pukkas 2 hampia parin päivän välein, 3 kk niitä ooteltiin ja sitten samalla viikolla tulivat ulos. Ja seisomaan nouseminen on nykyään ihan huippujuttu, 5-6 kertaa peräjälkeen pitää treenata ennen nukkumaanmenoakin, muuten ei uni maita.

Onko teidän vauvat teistä mustasukkaisia?
Meillä on ihan hassu juttu, kun aamulla loikoillaan sängyssä kaikki kolme (silloin harvoin, kun mies on kotona). Greta tisuttelee omassa tahdissaan (eli konttaa pitkin sänkyä ja kiipeilee mun päällä ja käy välillä hörppimässä), mies leikkii Gretan kanssa (menee piiloon ja huutaa sitten kauhealla äänellä, että papa', Greta nauraa ihan onnessaan, kun sitten sitä kutittelee).
No, jos Greta sitten vihdoin rauhoittuu vaan tissiä imemään, niin haluaa usein pitää miehen peukalosta kiinni, jos mies erehtyy nousemaan sängystä liian aikaisin, Greta lähtee itkien konttamaan miehen perään :eek: Eli siis kovin on kiintynyt isäänsä.

Mutta! Kun mies pussaa mua, niin Gretahan änkeää siihen väliin ja suorastaan heittäytyy mun päälle!! :eek: Siis oikein tyyliin, mamma kuuluu mulle ja vain mulle! :LOL: Tänään oikein testattiin, mies koski mua eri paikoista, ja Greta konttasi heti sinne ja änki silleen mun päälle, ettei mies saisi kosketettua. Kyllä oli liikuttava :heart: Antoi sitten isälleen pusun, mutta kävi sitten tisuun kiinni siihen tyyliin, ettei ollut epäilystäkään, että kenelle mamma kuuluu.

Mutta onko yleistä, että 8kk vauva (joka on isäänsä silminnähden kiintynyt) on noin mustis ädistään? Vai tarkoittaako tuo, ettei me voida ees kuvitella Gretalle pikkusisarta, kun on noin mustis mammasta jo nyt? ;)

Voi, teillä on täällä ihania tatskoja suunnitteilla! :flower: Mä taas päätin, että valkaisen hampaani :D Kun en tupakoi, juo kahvia tai muuten itse aiheuta hampaiden kellertävyyttä, niin oon mielestäni ansainnut Hollywood-hymyn :LOL: No joo, kun kävin eilen hammaslääkärissä, niin innostuin ajatuksesta. Miehen mielestä ihan ok, niin että kun on saatu muutto pois alta, niin paan FB:hen sellaisia pepsodent-Berlusconi -hymykuvia :LOL:

Kierukka olisi siis mulla vain kuparikierukka, kun imetyksen vuoksi ei voi hormonaalista. Kuukautisten vipana päivänä haluaisi kuulemma laittaa, koska
a) en oo ainakaan silloin raskaana
b) kohdunkaula on silloin avoin ja pehmeämpi, eli helpompi ja kivuttomampi laittaa sisään

Tv. Lentis ja Greta 8,5kk :heart:
 

Yhteistyössä