Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

No joo, annoin minäkin silleen et siellä sängyn alla on se vicks-vesihöyry, enkä todellakaan usko, että mitään haittaa siitä olis semmoisenaan. Kunhan ei tosiaan iholle laita.

Ja Seranzu ootko kokeillu ottaa pois ne viimoset päikkärit? Kehittelis sille ajalle vähän enemmän aktiviteettiä ja jotain, et jos vaikka hereillä pysyis? Ja sit 19 pintaan/jälkeen nukkumaan? Auttaisko? Oot sä jo varmaan kaikkee kokeillu, mutta ehotin vaan :ashamed:

Kävin ostamassa ensiaskelkengät, nahkaiset, nauhalliset, nilkkaa tukevat ja per**leen kalliit! No onneksi ei tarvii itse maksaa :whistle:

Meillä mies on kipeenä ja kiukkuilee mulle :kieh: Koetan olla ystävällinen ja pistää aina toisesta sisään toisesta ulos. No sit tähän päälle vielä teinipojan käytös, siitä että kun ei voi ostaa uutta puhelinta! :kieh: :headwall: Voi herranjumala, ai että meillä ois vara ostaa 300? puhelinta?! Joo, ei tosiaan ole, ei...Mutta kehtaakin kiukuta. No olin sen verran heltyneessä olotilassa (tietysti sen jälkeen kun muutaman pari valittua sanaa olin sanonu) että kaupunki reissun jälkeen kävin ostaa kortin ja arnold'sin sydän donitsin :heart: Mä löydän jokapäivä jotain uusia hyviä piirteitä itsessäni...johtuisko siitä että olen kasvamassa aikuiseksi? :whistle: :D

ja nyt sitten ollaan meilläkin seisaalleen kokoajan, nukkumaan laittaminenkin oli työlästä, kun tuo yksi marakatti (marakassi, niinkuin yks päivä sanon :D) kiipeilee...

Aikuinen Jospi ja Marakatti Henni. :wave:
 
Käskin miehen sitten tuoda sitä Vickiä apteekista. Järkeilin, että kai siinä tarkoitetaan sitä, ettei pientä lasta saa laittaa suoraan siihen höyryyn. Onhan siinä palovaarakin. Jos tuo pojan yskä äityy pahaksi, niin laitan sitten vadin tuonne makkariin. :)

Mies loukkasi töissä kätensä ja on nyt ollut illan kotona. Ihan outoa, mutta ihanaa pitkästä aikaa. Yleensä mies on illat raksalla. Sai miehet opetella konttausta yhdessä. :heart:

Sain kotihoidontukihakemuksenki tehtyä. Yritin laskea uutta veroprosenttiaki siihen, mutta jos sen oikein laskin, niin en hyötyis uudesta kortista kuin yhden prosentin, niin ei taida maksaa vaivaa laskea uutta. =)

Pitää nyt mennä pelastamaan tuo käsivaivanen ja viedä poika nukkumaan omaan sänkyyn. Nukkuu niin rauhallisena tuolla isän sylissä. :heart:

Virme ja mussukat
 
Glow
Nopsa merkki, vihdoinki kaikki talon miehet nukkumassa ja pääsen ihan rauhassa kattoo telkkaria hetkeksi ja bongailemaan masuasukin likkeitä =) :heart:

On toi talon pienin sälli alkanu valvoa iltasin myöhempään kun ennen! Seranzuko se ihmetteli samaa että miten aamulla/päivällä jaksaa hereillä olla vaan noin 2 tuntia, mut illalla voi kukkua vaikka kuinka pitkään! Meillä nyt sama... Toissa ja eilis iltana sälli kävi nukkuu klo 22. Hääräsi tuol olkkarissa ja lopulta asettu sohvan nurkkaan ja nukahti, joo tosi hyvä tapa :ashamed: vaan en viittiny viedä makkariin sitä huutelemaan kun isäntä jo nukku kun menee töihin yöllä klo 02.
Yritin kyllä saada omaan sänkyyn ajoissa ja myöhemminki mut kun ei millään voinu jäädä sinne ja olla huutamatta.
Tänään sain pikku sällin nukkumaan jo 20.30. Aamulla on ollu herätys kuitenkin klo 6-7, vaikka nukkumaan menny paljon normaalia myöhemmin.
Jatketaan myöhemmin, nyt alkaa lipstikjungle B)

nehän taas rv:t poksuu! onko se jo 21+ !
 
Nyt ku ollaan vähän vähempi yskäisiä, ni oon sit onnistunu buukkaa koko tän viikon ja ensiviikonki ihan täyteen :LOL: :LOL:
Olin ihan paniikissa kotiuduttuani tänää, ku oli s-postis paljo viestei ja tääl hirveest luettavaa ja FB täynnä :eek: AI Olenko mä jotenki nettiriippuvainen.. :headwall: B)

LENTIS mulla oli hormonikierukka ennen Kaapsua ja tykkäsin tosi paljon. Ei menkkoja, ei kipuja, ei mieliala-ailahteluja, halut kohdillaan.... Ens viikol saan MIRENA kierukan, joka siis oli aikaisemminkin. Kaikillehan tuo ei sovi kuitenkaan... Toisilla taas lisää vuotoa ym aivan päinvastoin ku mul... Vain kokeilemalla tietää.

JOSPI ollaan joo kokeiltu sitäki et on vaan kahdet päikkärit ja sit oli nukkumas 20, tadaa ja silmät kirkkaina 22 heräs.... :headwall: :headwall: Eli siirsi sujuvasti kolmannet päiväunet sinne... Tänään heräs hiuka ennen 18 nukku 15 asti. Äsken saatiin nukkumaan. Nyt luulen olevan yöunilla. Keposeen valvo siis 4h ja autossaki ajeltiin melkei tunti ja hereillä. Täytyy testaa viel, että lyhentää noit päikkäreit niin et kolmannet olis päättymässä 17, ni JOS sit menis yöunille 21! :LOL: Melkoista salatiedettä.... Mut sekin on kerran testattu ja ainaki sillo nous taas enne 22 uudelleen... :LOL:

Vein tänään päivähoitohakemuksen :'( :'( :'( Muikki otti vastaan eikä kyselly MITÄÄN. Ite sit kysyin hoitomaksusta, kuulemma 5 henkisen perheen tuloraja on 4600e ja sit joutuu maksaa täyden 233e. Hirvee summa kuussa!!! Ei osannu kuitenkaan sanoo meidän hoitomaksua, kun on vaan mun tulot, mies kun siis opiskelee... Mut tuo valmistuu kevääl, joten sit taas uudelleen toimitettava tulotiedot tai ilmotus siit et maksaa täyden maksun.
Onneksi maaliskuuhun on vielä aikaa. APUA VAAN 4kk!!! Mä en haluu! EN ala mitään, aika menee ihan liian äkkiä! :headwall:

On jännää miten eriaikaan samanikäisillä vauvoilla tuo kehitys kulkee! Muistan aina mun kaverin vauvan joka 7kk vanhaksi asti vain ojenteli nilkkojaan, ei edes kääntynyt vielä. :LOL: Ja ihan tuostakin jannusta tuli ehtiväinen. Oppi sit hirveellä rytinällä, suurinpiirtein viikossa kaiken mitä meidä esikko oli osannu jo pari kuukautta. Pojil oli vain 5pv ikäeroa. Meillä Kaapsu on ruvennu tänään seisomaan ilman tukea pikkuaikoja. Mun ystävän luona seiso melkei puol minuuttia! :D Sit lähtee käveleen "pystymettään", mut parin askeleen jälkeen kaatuu (hallitusti tosin) ja jatkaa konttaamalla... Väsyneenä on huvittava, kaatuilee kontatessaanki...

Tost vikcsist viel, mä aattelen kans et samas huonees tai pinniksen alla on ihan okei jos kovasti tukkoinen. Täytyypä kysästä viel, kun käydää ens viikolla neuvolas...

Nyt iltapalalle.

Seranzu ja Kaapsu 7kk 3vko++ =)
 
kokkareruuista senverran että mä ihan haarukalla muussaan ruuan
kun itetehtyjä paljolti annan, paitsi lihan kyllä sauvasekottimella
soseutan. Niin että hyvin pikkuherran kurkusta alas on mennyt.
Tosin välillä kaivaa ruokaa pois suusta ja kattoo mitä siel olikaan
ja laittaa takas suuhun.. tai sitten päristelee niin et koko keittiö on
sotkussa. 8kk pilttikin menee kun vähän haarukalla hienontaa.
Ja kaikista mauista ei kyllä selkeesti tykkää.
Omatekemät uppoo paremmin.

kierukasta mä sitä kanssa harkitsen mutta pelkään sitä
laittoa.. sattuuks se kuinka kovin?
Mä inhoon kaikkee alapään kaivamisia. Ja sattuneesta syystä
oon kaikkea joutunut kestämään.
Meen mieluummin hammaslääkäriin kun gynelle. :kieh:

unirytmeistä sen verran et päivät on erilaisia.
Selkeetä rytmiä ei olekkaan. Nukkuu 1-3 päikkärit.
Ja jos viimeset päikkärit loppuu 16 maissa niin menee
yöunille 21. Ja jos myöhäsempään nukkuu päikkäreitä
niin yöunille käy 22-23. Sekavaa selostusta mutta sekavahan tuo
rytmikin.

mut nyt petiin mars ennenku yösirkus taas alkaa..
 
:wave: pikaisesti taas

Toi Vicks -asia jäi vaivaamaan niin katsoin tuolta lääkelaitoksen sivuilta, et tosiaan voidetta ei saa laittaa iholle kun kyse alle 2-vuotiaasta ja höyryhengitys ei sovellu alle 6-vuotiaalle (tällä tarkoitetaan minun mielestäni sitä, että pää on sen kuuman veden yläpuolella).

Kierukka on tuttu ajalta ennen tyttöä. Mulla siis hormonikierukka. Hyvin pelas, laitto ei sattunu lainkaan (otin kipulääkkeen ennen sitä kuten oli ohjeistettu). Pientä vuotoa oli jonkin aikaa sen laittamisen jälkeen mut kuukautisia ei tullu kuin kerran vuodessa sellaiset yhdet ja hyvin vähäiset. Ainoa ongelma sen kanssa oli, että katosi tuonne sisuksiin :eek: ... siis ne langat mut ultrasivat ja oli kuitenkin paikoillaan. Sanoivat, että voi vaatia pientä uurastamista saada se sit ulos mut oma gyne sai sen ihan helposti. Haluihin minusta tuo vaikutti jonkin verran. Ehkäisynä kuitenkin mainio ja sitä taas miettimässä itsekin.

Työhönpaluu on mullakin edessä :| :( .. jo joulukuun alussa. Tyttö kumminkin hoidetaan kotona (mies hoitaa yhden päivän ja mummi yhden), ja teen vain 40% työaikaa. Päivähoitoa en olisi voinut ajatella mut tää on ihan ok ratkaisu. Heti jos/kun mahdollista niin jään taas 100% hoitovapaalle =)

Se lääkäri sit soitti tosi myöhään illalla (pitkät päivät heilläkin) ja kaikki oli tytöllä kunnossa.

Kovasti paranemisia yskäisille ja nuhaisille :heart:

Fiiu ja tyttö :heart: :heart:
 
Onnittelut Sisunäiskälle plussasta ja Glowlle mukavista ultra-uutisista!

Kateellisena luin Topismaman ulkoiluillasta... mahtoi tehdä hyvää!
Itsekin pääsin viime viikonloppuna ulos pariksi tunniksi, mutta ei siinä kyllä kovin pysty rentoutumaan kun koko ajan on käsi luurilla ja tietää että Arno herää puoliltaöin. Uskalsin lasin viintä ja pullollisen lonkeroa juopaista... kun köröteltiin puoliltaöin mummolaan, siellähän se kaveri istui mummun kainalossa ja heilutti iloisesti et jee, tekin tulitte!
Eikä nukkunut sitten kahteen tuntiin vaan päätti rankaista vanhempia karjumalla ja kiukkuamalla. Oli mukava nousta ennen seiskaa, ja äitinikin kehtasi lähteä kuntosalille heti aamusta, ja siinähän sitten hortoilin touhupylly kainalossa kun miehen piti saada nukkua yövuoroa vasten eikä meitin isäukko nouse koskaan ennen kymppiä viikonloppuisin...

Jaajaa, herra on nyt vaativaisella tuulella... palataan.
 
Voihan rähmä, luulin jo että flunssa meni ohi mutta mitä vielä, viime yö oli melkoisen kurja, aamulla lääkärillä käytiin toteamassa se mitä jo pelkäsinkin eli korvatulehdus. Antibioottia määräsi, sanoi että melko mahdotonta sanoa onko bakteeri vai virus. Antoi myös Pronaxen-särkylääkettä jossa ikäraja on vuosi, onko kellään kokemusta?

Nyt pikkuheppu unilla, onneksi aika reipas eikä tuo tulehduskaan vielä paha ollut. Harmittaa ja pelottaa vaan kun itse olen kaukaisella 70-luvulla ollut korvatulehduskierteessä, toivottavasti ei ole perinyt äitinsä korvakäytäviä...

Ja apteekissa rahastivat kahdesti maitohappobakteerin, soitin ja kysyin mites tää korjataan ja pärisin että sairaan vauvan kanssako nyt sinne on lähdettävä. Olenpa ihana tänään...

Nyt en muista mitä piti kommentoida, palaan
alnmaa
 
Nyt en löydä sitä kuka antoi vinkin kokeilla 8kk muksun liharuokia piltin sijasta. Mutta kiitos Vinkistä nimittäin meillä toimii. Söi hyvällä ruokahalulla. Niin ja tosiaan noita piltin ruokiakin murssasin ihan pieniksi, mutta ei uponnut silti!!!!

Kävely tuoli on ollut meillä kauan käytössä ja painaa täyttä häkää eteen ja taakse päin. Tykkää kovasti. Mutta en viitsi jatkuvasti pitää ettei muu liikkeelle lähtö viivästyisi niinkuin joku jo miettikin...

Nyt en tiedä miten Jospi. pistätkö vielä 8kk ja eteen päin vauvan mitat ylös vai sitten vuosikas vasta???

Memsku ja Helmi
 
Elikkä, olemme Labellon kanssa tehneet sellaisen suunnitelman, että kaikki AKTIIVISET osallistujat pidetään listalla, muut karsitaan pois! Tämä siitä syystä että, paljon on tullut uusia palstailijoita, mutta monia on myös poistunut, eikä heistä ole kuulunut kuukausiin mitään, joten koemme heidän nimensä listalla turhaksi. Joten, jos olet halukas jatkamaan palstailua aktiivisena käyttäjänä(kukin määritelköön itse mikä on aktiivista), niin ilmoittaa minulle asiasta yv:nä! :) Näin saamme lyhennettyä ja selkeytettyä etusivua.

Seuraava asia on kasvutaulukko. Siihen tehdään tammi-helmikuussa 2010, muutos niin, että tulee syntymämitat, 1v. mitat, 1,5v. mitat, 2v. mitat jne...

Myös muita muutos ehdoituksia otan mielelläni vastaan.

Mutta kertokaa minulle onko hyvä suunnitelma vai pitäisikö jotain muuttaa?

Muoks. Aktiivisten kirjoittelijoiden on kuukausi aikaa ilmoittautua minulle :) :wave:
 
Pikaseen käymässä ja lukemassa :wave:

Rosinante, kiitokset täältäkin ruokavinkistä! Täytyypä seuraavalla kauppareissulla napata Muksu-purkkeja mukaan :)

Unirytmistä, meillä mennään tällä hetkellä kaksilla päikkäreillä, näihin aikoihin on yhdet vähän pidemmät ja sit alkuillasta toiset. Nyt on vaan menny rytmi semmoseks että ne toiset unet meinaa välillä mennä aika myöhäseks ja sit yöunille saatetaankin mennä vasta 22 aikoihin :whistle:

almaa, pikaista paranemista sinne ja toivotaan että lääkekuuri puree pian :hug:

Tänään pitäis lähtee tekeen vielä hankintoja keittiöremontin tiimoilta, nyt alkais oleen remppa aika hyvällä mallilla, onneks :) on se vaan aika vaikeeta toimia jos keittiö on remontissa ja kaikki paikat sekasin :/

Kareliini ja Sara 7kk10pvää
 
Sisunäiskälle onnea plussasta :heart: :hug:

Liikkuminen, meillä (8,5kk) mennään ryömimällä, viikko on kontattu, tukea vasten noustaan ja pikkusen hivuttaudutaan tukea vasten paikasta toiseen, kävely onnistuu kävelytuolilla- ja kärryllä.

Almaa, meilläkin lääkäri määräs Pronaxenia 25mg/ml, annos 1,5mlx2/vrk max flunssaan. Uskoisin, et on turvallista antaa, jos lääkäri määrää (!?)

Täällä jatkuu yöt rikkonaisina. Eilen illalla nukahti reppana iltapuuropöytään kesken syönnin... Mutta eipä muuten vaikuttanut yöuniin, samanlaista parin tunnin välein heräilyä se oli yö läpeensä :headwall: :headwall: Mun mielestä on tulossa ylös hamoaita, ikenet on aivan turvoksissa ja kuolaa valuu ihan solkenaan. Enemmän musta kuitenkin tuntuu, et yöllä valvottaa ilmavaivat... Mä olen vaan yrittänyt pääni puhki miettiä, et mistä tuo niitä ilmavaivoja saa. Mitään konkreettista en ole syömisessä muuttanut. Voiko ilmavaivat olla merkki jostain allergiasta? Mitään iho tms oiretta ei muuten ole. Mieskin on tehnyt kaks päivää 16h töissä ja käy kotona vaan nukkumassa. Ei ole öihin paljon apua hänestäkään :ashamed: :eek: Ja juuri soitti töistä, et jää taas iltavuoron päälle tekemään yön, eli mulle tiedossa taas hommia yöksi. Toivoa sopii, että tuo pikkumies NUKKUISI!

Huomenna mennään ekaa kertaa vauvakinoon. Meidän eka vauva- ryhmäkokoontumiset loppui jo, mutta oli niin kiva porukka, et päätettiin jatkaa keskenämme kokoontumisia. Tällä viikolla mennään sit porukalla vauvakinoon =) Muuten onkin ihan mälsä viikko, kun ei syysloman takia ole muskariakaan.

Shoppaileen tekis mieli, mut tilillä on 0euroo. Tylsää :$

Tuiskunen ja Axu 8,5kk+
 
:wave: Nukutuspuuhissa taas. Meillä tää tietokone on makkarissa,ja oon huomannut että neiti jää/rauhottuu helpommin sänkyynsä nukkumaan,kun hetken tässä koneella istun,vaikkei mua näekään :whistle: . Vaistoaisko että joku on huoneessa ja on helpompi sit nukahtaa,tai jotain... Tai kylhän tää näppäimistökin pikkunaputuksen pitää,et jos sitä kuuntelee... :p Mulle passaa,saanpahan roikkuu tääl hetken rauhassa... :D

Anoppi oli tänään Islaa hoitamassa,ja mun niin piti kaikkee saada kämpässä tehtyä,nii arvatkaa vaan... :headwall: :headwall: Kunhan pyörin eestaas ja olin tekevinäni kauheesti,mutten mitään näkyvää saanu aikaan :kieh: No,kattilallisen nakkisoppaa,siinä se... :ashamed: :LOL: Joskus noi pävät vaan valuu ohi ettei huomaakaan...

En ees ehtiny tänne aamulla tulla kertoon,vaik mielessä oli,että Islalle aamulla puin vielä 62cm vaatteet päälle!! Ei ees 62/68 vaan 62cm... Lindexiä ja nameit:iä... No,bodyyn laitoin haaraan jatkopalan,mutta haalarit oli ihan sopivat... Äitin pikkukirppunen...

:eek: :whistle: :whistle: :heart:

Mites teillä muilla,mitä vaatekokoo jo vaavit käyttää? Riippuuhan toki paljon merkistä ja mallista,mutta meil tosiaan viä käytössä 62/68cm ja joitain 70cm vaatteita,mutta 74cm on viä melko reiluja...
Ja mielenkiinnosta kysyn että mikä on vallitseva väri vaatepuolella? Onko tytöillä vaaleenpunainen hitti ja pojilla sininen...? Mä tykkään paljon pukee Islaa unisex väreihin ja kuoseihin,onhan sitä vaaleenpunasta ja pinkkiä tietysti,mutta meillä on paljon myös ruskeeta,vihreetä,turkoosia,keltasta ja oranssia. Toppahaalarikin on siniharmaa-vihreä-valkoinen, vk-haalarikin vihreä =) . Joo,tosi oleellisia asioita vaatteiden väri,mutta ehkä sit oon vähän hörhö... :whistle: :ashamed: :D

Jaa,tais yninä loppua=neiti nukahti,joten tää lähtee nyt iltapalalle :wave:

hörhö tatuka +isla-pymminkäinen
 
Vaatekoosta osa 68cm vaatteista on pieniä, toiset reilummat menee vielä. 70cm vaatteita meillä todella vähän, joten otettu käyttöön jo 74cm vaatteita. Joku body siinä koossa sopiva, suurin osa isoja. Mutta kun tosiaan 68 koossa ei pituus enää riitä, leveyttä kyllä piisaa. Pitäis ostaa henkselit niin pysyis osa housuista jalassa, kun ovat vyötäröistä suuria :D Olen sitten kuminauhoja laitellut joihinkin. H&m ja Lindexin vaatteet on mitoitukseltaan neidille passelit, kun ovat vähän pienemmän oloisia. Niissä ei niin ole sitä leveyttä liikaa.

Anoppi sitten ilmaantui tänään tänne :ashamed: Lähteepi huomenna. Noh, jospa tää tästä.. Tää päivä vaan vilahti ohi, kun oli äitejä lapsineen kylässä, huomenna onkin sitten srk:n ekavauvaryhmä =) Ja sinne kyllä aattelin tytön kanssa mennä, vaikka tuo anoppi on täällä :kieh:

En tiiä mainitsinko jo, mutta Ainolla pilkottaa 3. hammas ylhäällä =)
Mutta nyt telkun katteluun.
 
Glow
Mää en ymmärrä, meillä on sekä aamu että iltavirkku muksu. Ei käy enää nukkumaan 19-20 ei sitten millään :headwall: Aivan sama miten nukkuu päikkärit ja kuinka kauan. Tänään toiset ja viimeiset päikyt oli 13.30-15. Poju oli ihan sippi 19 aikaan -> sänkyyn, nukahti, nukku noin 30 min ja hirvee huuto päällä :/ Enkä voinu jäädä makkarii pitemmäks aikaa senkaa ku huus vaan, ukko menee taas 02 töihin ja se nukku siellä :attn:
Poju alakertaan ja vauhti päällä... Alko väsähtää sitten 21.30 maissa, nukahtiki samantien kun sänkyyn vein. Se siitä omasta pikku hetkestä sitten, en mä jaksa enää myöhään valvoa. Varsinkin kun herätys on 6-7 aikaan.

Jonkun verran sain katsottua 45 minuuttia, siinä oli sikainfluenssarokotteesta raskaana oleville...sain ekan kerran oikeesti infoa ja sit löyty sen ohjelman kautta netti sivu...
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/raskaana_olevien_pandemiarokotukset/
En vaan tiedä, otanko vaiko enkö?!?

Esikoinen on ihan loistoapu Onninkaa, en tiiä miten ois nää illat täl viikol jaksanu jos ei toi isompi jaksais riekkua pienemmän perässä! raahata sitä pois dvd laitteelta yms.
Onni muuten voitti meidän taisteluerän verhoista :LOL: mä luovutin, otin paneeliverhot pois, niissä oli niin kiva roikkua... laitoin pelkän kapan... :D

Ei auta, nukkumaan on mentävä ku talo hiljeni viimenää...
 
Pitää käyttää aika hyödyksi ja kirjotella nyt, kun mies on suihkussa. Mies hoksasi vasta eilen, kuinka koukussa nettiin oon ja meinasi, että mun netissä oloa pitäs rajottaa ja antaa olla vaan tunti illassa. :LOL:

Onnea Sisunäiskälle plussasta! Ihanaa, kun täälläkin saa vähän lukea raskausjuttuja. Itselläkin on pieni vauvakuume, kun poika kasvaa niin nopeaa, mutta järki sanoo, etten vielä jaksaisi toista vauvaa ja raskautta. Pitää malttaa vielä jonku aikaa. =)

Karkeammista Pilteistä. Nyt kolme päivää niitä maisteltu ja ei oikein maistu. :snotty: Pienensin eilen sosetta sauvasekottimella vähän pienemmäksi niin sitten maistui paremmin. Muuten alkaa parin lusikallisen jälkeen yökkäyttämään. Pitääpä ostaa niitä Muksu soseita kokeeksi, jospa ne maistuis paremmin.

Meillä on vaatekoko 74-80. Muutamia 60 vaatteita on jopa käytössä, mutta ovat sellasta leveämpää mallia, niin siksi mahtuvat vielä. Myös 70 bodyt mahtuvat ihan hyvin muuten, mutta hihat saattaa jäädä lyhyiksi. Ja housuissa kans 70 senttiä menee muuten, mutta ovat sitten shortsimallit. :D Värejä on laidasta laitaan, mutta jostain syystä pojalle on kertynyt aika paljon keltaisia vaatteita. Tyttöä odotellessa. :p

Nyt mies tuli suihkussa niin kömmimpä hänen kainaloonsa kattomaan Bb:tä...
 
Iltaa,

Sisunäiskä :heart: ONNEA!! :flower: Millon olis LA? Mulla 23.5. mUt tosiaan ultrat 2. ja 11.11. niin sitten varmistuu. Voisin itse veikkaa olevani pidemmällä kun maha jo niin pläskin oloinen ja housuja kiristää. Eilen oli jo mammahousut jalassa kun olin kattoo stand uppia :)

Glow Ihanaa, poika tulossa :heart: Ja kiva et kaikki hyvin!

Soseista
Meil on maistunu se Piltin spagetti-jauheliha. Pelkäsinkin että jos ei maistu sitten äipän omat naturel soseet, mut hyvin meni tänään. Tein muute itsekin jauhelihapastaa 2 annosta:
nökäre jauhelihaa
siprut hienonnettua sipulia
tuore tomaatti kuutioina
1/ 3 porkkana raasteena
ripaus basilikaa
keitteli kattilassa kasaan. Tarjoiluvaiheessa lisäsin porkkanasosetta, että rakenteesta tuli sosemaisempi. Ruispastat ( 15g raakana ) keitin erikseen ja hienonsin veitsellä. Hyvin meni :) jauheliha olis voinut olla hienompaa, joten ens kerral mietin että keitän ilman lihaa ja lisään tarjoiluvaiheessa pakkasesta hienonnettua lihasosetta.

Meillä ryömitään edelleen ympäri kämppää ja milloin muksahtelee pää minnekkin :/ Tänään oli taas tilanne päällä kuivan koivunlehden kanssa kunkesti kai puoli tuntia ennenku sain sen lehden ulos suusta. Hirveetä kakomista ja kuolaa. Olen ihan hysteerinen jo noitten kanssa ja tosiaanki poimin pienimmätkin siprut vex, mut tän neiti bongaski rattaiden renkaasta. Tsiisös että oli taas hätä molemmilla, vaavilla ja äipällä :(

Mä olen nyt ollu niin jotenki väsy tai jotain et olen vaihtanu nettisurffaamisen päivällä esim päikkäreihin tai jopa ulkoiluun, siks vähä pihalla jutuista. Mutta joo Italiaan kyllä :)

Hyvää yötä!

HM 9+3 ja pikkuneiti
 
Tatuka meillä käytössä vielä joitakin 74cm:siä mut alkavat olla knafteja. 80-86cm on aika passeli koko tällä hetkellä. Väreinä meillä on aika paljon ruskeata, limen vihreätä ja vaalean sinistä. Niin ja tietty perus sinistä ja jotain punaistakin.

Iltahuudot on melkein jokailtaisia nykyään. Mietin jo että onko tuo poika jotenkin kipeä tai mikä noin huudattaa... Kait se vaan on joku ikäkausihomma tai hampaat taas. Päivällä saattaa nukahtaa suht helpostikin mut illalla huudetaan.

Meillä ei mee edelleenkään maito pullosta.... Mulla ei oo enää mitään ajatusta mistä se vois johtua, ei kai yhden ylähampaan puhkeaminen nyt sentään viikon maitolakkoa tee? Voiskohan olla että on yksinkertaisesti kyllästynyt maidon makuun tai yleensäkin tuttipullosta juomiseen? Se on vaan kumma kun aloittaa juomaan ihan suosiolla, mut lopettaa heti ekan imasun jälkeen ja sit itkee jos yritän tarjota uudestaan. Vaikuttais siltä et ien ois kipee. Mut sitte taas jos sitä maitoon kyllästymistä ajattelee niin maissivellikään ei mee pullosta ja taas maito ei mee nokkamukista. Kokeiliskohan vielä sitä luonnonkumista tuttiosaa... Noh, ens viikolla soitto neuvolaan taas jos vielä jatkuu. Kohta menee järki tän asian kanssa.

HM meillä kävi eilen talouspaperin palan kanssa niin et poika oli kaikes hiljaisuudessa saanut pöydältä käsiinsä talouspaperin palasen ja oli imuttanut sitä. Mä huuhdoin siinä vieressä tiskejä ja poika oli syöttiksessä. Ihmettelin että mitä se lupsuttaa ja kaivelin suusta pitkän slaissin litimärkää talouspaperia! Huh huh jos ois nielassu ja oiskin jäänyt kurkkuun!

Mä olin eilen ekaa kertaa sauvakävelemässä varmaan vuoteen! Ai että kun teki gutaa kipeille hartioille. Mulla on koko selkä jotenkin ihan rempassa kun toi poitsu painaa niin vietävästi. Nyt oon alkanu kyllä odottamaan sitä aikaa että poika sais jalat allensa ettei tarttis aina kantaa! Sympatiseeraan kyllä Glowta kun sielläkin on iso jässikkä ja oot vielä raskaana!

Sisunäiskälle onnea plussasta!

Nyt jotain namia kaapista.
 
Mae
pronaxen juu, sitä ei sais periaatteessa antaa alle 1v., mutta kun lyhyt aikaista on käyttö ja lääkäri määrännyt, niin on mekin annettu vissiin jo puoli vuotiaasta.

vaatekoko on meillä 80cm pääosin, bodyt pitää olla ihan kohta jo 86cm, moni 80cm ei mene. Toisaalta parit housut on 74cm.

Niin ja nukahtaminen on |O |O ja joku vilja ei nyt käy, luulen että ohra. Toki voi myös olla vehnä :( Oireet kun tulee 4-5pv viiveellä. Argh!

Pikakommenttia oli nyt, kun lähetään kohta ajelemaan täältä anoppilasta kotiin.

Mae ja Joona
 
Vaatekoosta, meillä alkaa kyllä oleen 68 cm siinä ja siinä että meneekö enään, useimmat vaatteet on jo 74cm ja pitäis alkaa katteleen 80 vaatetta jo. Näin ne vaan meitin vauvelit kasvaa hurjalla vauhdilla :) Värejä on kans laidasta laitaan ja tykkään tosi paljon lindexin vaatteista, bamset on ihania =)

Mae, tuosta nukahtamisesta piti kans sanoo että meillä on nyt nukuttu yöt paljon paremmin kun en oo antanut enää kauravelliä, epäilen et se aiheutti jotain vatsanväänteitä.. maitoo oon antanut tai sit jotain muuta velliä. Eihän sitä näistä tiedä varmaks mitä vaivoja on :/

Nyt oli vaan pikakäynti, lähdetään tytön kans vaunutellen kauppaan :wave:

Kareliini ja Sara :heart:
 

Yhteistyössä