helmikuusta asti jännäilleet =)

Eevarouva ei sanat riitä kyllä kuvailemaan kuinka tosi pahoillani olen. Varmaan aivan järkyttävän kamalaa, vaikka kuinka olis osannut jotain aavistella? Oikein oikein I S O :hug:

Miss Eagle tervetuloa joukkoon!!

Miinaliina, mitkäs sulla on fiilikset?

Kivaa tiistaipäivää kaikille =)

Voi ei EevaRouva...sä olet kyllä joutunu kokemaan taas jotain sellasta mitä ei voi tosiaan kuvitella edes. Tosi paljon voimia sulle ja Tervetuloa takasin joukkoon. Iso :hug:

Tervetuloa myös Miss Eagle. Mulla samanlainen tilanne melkein sun kanssa koska mies asuu viikot toisella paikkakunnalla työn takia joten nähää vaan keskiviikkosin ja viikonloppusin.
Kesälomalla onneks oli hyvää aikaa yrittää...katotaan miten tää kesäloma tuottaa tulosta!!!
Aika hyvin onneks tärkeet päivät sattunu viikonlopuille!

Eevarouvalle :hug: :hug:, voimia ja lohdutusta täältä kovasti! luonnoliisestikin olet enemmän kuin tervetullut takaisin tähän joukkoon!
:heart:
Miss Eagle, tervetuloa sinullekin, samanmoiset lukemat meillä, 7.yk ja 1 toiveissa. :wave:

KESKIVIIKKO 1.8

EevaRouva ........kp2/?.......................yk1........2.Toiveissa
Annie76..............kp3/32-35................yk7.......1.toiveissa
Telma..................kp4/34-45...............yk7......1.toiveissa
napsuneiti..........kp8/29-32.............yk11......1.toiveissa
Miss Eagle..........kp11/25-33.............yk7........1?.toiveissa
rinkinki................kp22/25-27..............yk7.......2.toiveissa
Katjuska-81........kp23/26-29..............yk7.......1.toiveissa
nanna81.............kp27/29-37...............yk8......1.Toiveissa
caeza..................kp32/34....................yk6......3.toiveissa
Miinaliina.............kp36/36.....................yk4.......2.toiveissa

MISSÄHÄN ON????
kälättäjä ............kp71/30....................yk4.........Toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
Tuizu
kuumetyttö

Huomenta kaikille!

Mulle vois päivittää siihen listaan kp4/34-45.

Kylläpäs aika kuluu hitaasti |O Nää mun menkat on ollu aika oudot. Yleensä mulla on se eka vuotopäivä kipein olo, mutta nyt 1. ja 2. vuotopäivä oli melko oireettomia mut eilen ja tänään on selkää särkeny ihan hirveesti ja vatsakin ollu kipeempi :/ En sit tiiä et johtuisko niistä teroluteista.

Oon täs miettinyt et pitäisköhän mun tässä kierrossa syödä se tupla-annos teroja vai ei. Viime kierrossahan mulla kesti 2 viikkoo et menkat alko kuurin jälkeen, mut pelkään et jos otan sen 2 päiväs niin ne oireet on sit 2 pahemmat ku viime kierros :ashamed: ja sit haluisin nähä et tokeneeko mun kierto ittestään. Mitä mieltä ootte? Pitäiskö noudattaa gynen kehotusta?

No...hyvää keskiviikkoa kaikille ja plussatuulia :whistle: Mä palaan töiden pariin :wave:

Huomenta! Täällä on lämmöt pysyny ylhäällä (joo mittailen niitä edelleen, vaikka gyne sano ettei ole mitään pointtia :) ), mutta tänään alko tutut kouristelut alavatsalla. Se ei toivotumpi sieltä on tulossa varmasti. Perjantaina varmaan testailen kuitenki varalta kun olis tiedossa taas kerran kosteampi vkl (kesäaikana on paljo kissanristiäisiä näköjään). Sillon olis dpo 14, että varmaan näkys jos on jotain nähtävää.

Telma: Ehdottiko se gyne sitte sitä tupla-annosta?? Varmaan minä tekisin niinku lääkäri on kehottanu, mutta jos epäröit niin voisithan sinä vaikka tarkistaa vielä siltä että onko se välttämätöntä ja mihin perustuu että ny pitäs syödä niin?

Caeza: Luin tuolta viikkopinosta että olet jo aiemmin testaillu, mutta oletko nyt uusinu? Millon meinaat??

Miinaliina: Mitä sinne kuuluu?

Nanna81: Joo niin se gyne ehdotti et ottaisin 2 päivässä. Mä soitin sille ku mun menkat ei ollu viel alkanu ja se sano et jos kohta ei ala, niin syö uusi kuuri tuplana. Sit vielä kysyin et jos ne alkaakin niin syönkö silti sen tupla kuurin ja se vastas et joo, voit syödä.

Täs oon vaan lueskellu kaikenlaista teroluteista. Ne vissiin voi estää ovulaation jos se ei tapahdu ennen kuurin alkua ja se kai mua huolestuttaa eniten. Varsinkin jos se annostus ois isompi :ashamed: Toisaalta jos en niitä syö tai otan vaan sen pienemmän annostuksen niin sit varmaan taas tuskailen kun menkkoja ei kuulu :/ Miks tän pitää olla niin vaikeeta :attn: Tuntuu et jos mä nyt tässä kierrossa syön sen tupla-annoksen niin raskautumisesta on turha haaveilla :ashamed: mutta kai se on tärkeintä et sais kierros säännölliseks.

Moi kaikille!

Täällähän alkaa jännät päivät lähenee aika monella. Mikäs Miinaliinan tilanne on? Nannalla ja Caezalla kans aika lähellä? onks minkälaisii fiiliksii?
Mä lähen viikonlopuks sukulaisiin ja ralleihin joten en pääse ees viikonloppuna jännäämään teitin kanssa!!!
Meillä taitaa olla Rinkinkin melko samat kp:t.... :heart:

Telmalle en osaa vastata noista teroluteista ku ei ole niistä mitään kokemusta!

Täällä en ole tainnutkaan aiemmin vierailla, koska meidän yritys alkoi maaliskuussa vasta. =) Mutta silti, moi kaikille ja plussatuulia! :flower:

Telman
terolut-ongelmaan tartuin, koska itsekin jouduin syömään teroja ihan sekaisin olevaan kiertoon, kun lopetin hormoniehkäisyn (viime maaliskuussa). Tänään otin nyt viimeisen teron ja toivoin niiiiiin kovasti, ettei tarvitsisi enää niitä syödä. Pää ei meinaa kestää niitä lainkaan..ei ainakaan ekan ja tokan kuurin aikana.:'(

Kauanko olet syönyt teroja? Itse söin kolmen kierron ajan ja joka kierrossa menkkojen alkaminen on ollut erilaista. Joten, kaipa ne terot tekee jotain pientä oikaisuhommaa siellä koko ajan. Ainakin niin toivon. Minun gyne ei koskaan sanonut minulle, että voisin ottaa tupla-annosta, vaikka hänelle soittelin ja paruin kamalaa oloa ja oireita ja sitä, kun terot eivät alkuun näyttäneet auttavan. Hän sanoi ainoastaan, että mun pitää syödä loppuun asti hänen määräämänsä kuurit, ja jos ei auta, sitten katsotaan lisää.

Jos sun gyne on sulle tupla-annosta suositellut, kokeile sitä ihmeessä! Tärkeintä on tässä vaiheessa saada kierto kuntoon ja sitten voi paneutua ovulaatioon ja muihin juttuihin helpommin. Huomasin itse sen, että kovin nopsaan ei kannata odottaa apua teroista, se vaatii useamman kierron. Ja esim tässä vipassa kierrossa terojen aiheuttamat kammottavat oireetkin ovat vähentyneet. Joten, elän tosiaankin toivossa, että se tästä!

Koita sinäkin olla kärsivällinen, kyllä se siitä! Jos se tupla-annoskaan ei auta, sitten kannattaa varmaan mennä uudelleen gynelle. tsemppiä! :flower:

Kiitti Marika75 kannustuksista. Tiiän et oon vähä kärsimätön :ashamed:

Kyllä mä ehdottomasti syön noi terot loppuun, sitä en oo vielä päättänyt et syönkö noi 20 jäljellä olevaa yhden vai kahden kierron aikana. Tuolla yhdessä ketjussa luin että jos menkat alkaa myöhässä terolut kuurin jälkeenkin, niin se voi myös tarkoittaa että ovulaatio on tapahtunut myöhemmin ja kehon oma hormonitoiminta pitää kohdun limakalvoa yllä vaikka terolutien vaikutus on jo loppunut :/ voikohan tuo pitää paikkaansa =)

Anteeks ku jauhan täällä vaan näistä omista ongelmistani. Taidan olla välillä vähän itsekäs. Kiva kuitenki et voi joillekin ajatuksensa purkaa :heart: Mulla kun ei ole kuumeilevia kavereita eikä avokkiakaan viitti koko ajan vaivata ;)

Moikka kamut!

Täällä edellään km:n jälkifiiliksissä, välillä itkettää, välillä naurattaa hysteerisesti ja väsyttää ja vitu.ttaa ja kadettaa jne. Mutta onneksi vuoto on tasoittunut ihan menkkamaiseksi, eilen se oli jotain aivan järkyttävää, en olisi uskonut, että alkuraskaus aikaansaa jo niin isoja klimppejä ja klönttejä ja verta tuntui tulevat litratolkulla. Toivon, että vuoto loppuisi muutenkin melko pian, alkaa nimittäin hb olla kai aika alhaalla kun meinaan kuukahtaa koko ajan.

Uusi raskaus ei sinänsä pelota, mutta enpä usko iloitsevanikaan siitä alkuvaiheessa ollenkaan kuten en muuten osannut iloita tästäkään, aavistin alusta asti ettei kaikki ollut ok. Toisaalta tuntuu, että ainoa parannuskeino olisi nimenomaan uusi raskaus, jotten katkeroidu kaikkia odottavia / vauvan saaneita kohtaan! :eek: :'(

TORSTAI 2.8

EevaRouva ........kp3/?.......................yk1........2.Toiveissa
Annie76..............kp4/32-35................yk7.......1.toiveissa
Telma..................kp5/34-45...............yk7......1.toiveissa
napsuneiti..........kp9/29-32.............yk11......1.toiveissa
Miss Eagle..........kp12/25-33.............yk7........1?.toiveissa
rinkinki................kp23/25-27..............yk7.......2.toiveissa
Katjuska-81........kp24/26-29..............yk7.......1.toiveissa
nanna81.............kp28/29-37...............yk8......1.Toiveissa
caeza..................kp33/34....................yk6......3.toiveissa
Miinaliina.............kp37/36.....................yk4.......2.toiveissa

MISSÄHÄN ON????
kälättäjä ............kp72/30....................yk4.........Toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
Tuizu
kuumetyttö

EevaRouva :hug:

Huomenta kaikille!

Täällä on näköjään muutamalla jännät ajat!!Toivottavasti saatais plussanneiden listaan lisää nimiä :D

Mulla loppu eilen menkat niin ku seinään :/ Vaan 2 päivää vuosi kunnolla...no enpä valita. Yleensä on vaan kestäny puolet kauemmin. Huomenna vois v-lopun kunniaks taas alkaa treenaamisen :heart:

Nyt takas töiden pariin :wave:

Eilen tuli Inhimillisessä tekijässä juttuja just näistä asioista kun ultrassa kaikki ei olekkaan kunnossa...aika järkyttävää!
Voimia sulle Eevarouva. Voin kuvitella vaan kuinka järkyttävä olo sulla on mutta toivotaan nyt että saat pian uuden plussan ja että raskaus menis hyvin :heart:

Mä en nyt muista mitä se Nelli sano siitä nipukasta. Toivotaan että Nelli tulee meitä valasemaan asiassa =)

Mulla tuli eilen pyyhkiessä verta...toivottavasti olis kiinnittymistä =)
Tänää ihmeellinen olo, ihan ku olis tulossa kipeeksi. Eilen kuumotti poskia aivan älyttömästi. Katotaan nyt mitä tästä tulee!
En haluais taas pettyä!

Plussia ja tsemppiä kaikille

No nyt se on sitte tehty tai ainaki yritetty. Varasin sitä ultraa varten nyt ajan vielä yksityiselle puolelle. Tai siis minut laitettiin sinne mahdolliseksi ylimääräseksi jonoon kun oli listat täynnä. Selitin kyllä että minä en tätä aiemmin voi paljo sanoa millon se kp10 on. Toivottavasti pääsee sitte. Sais nämä hommat alulle. Oliko napsuneidillä se aika ens vai tällä viikolla??

EevarouvaSiis ihan kamalaa kuulla!!! mulla loksahti suu auki, mä olen todella pahoillani :hug: . Utelisin jos vaan haluat kertoa, niin oliko sulla yhtään raskausoireita? Tai kipuja? Tuliko sulla raskauden missään vaiheessa mitään vuotoja, tuhruja? Anteeksi tämä kysely....Mä tiedän että jokainen miettii sitä alussa onko kaikki kunnossa, mutta mäkin olen edelleen rauhallinen raskaudesta, ja jotenkin tuntuu ettei tämä ole todellista, ei siellä kukaan elä. Olen myös orientoitunut siihen ettei mitään löydy, 3vkon päästä vasta eka ultra. Yksityiselle vaikea saada aikoja ja ajattelin että jaksan odottaa vielä, aika menee yllättävän nopeasti.

Voimia sulle!

Nanna mulla on se aika ens keskiviikko aamuna. Jännittää aika paljon kyllä jo jostain syystä. Tosi hieno homma että säkin sait jo ajan!!! Mun aika on kyllä vasta kp15.. ei kukaan ees sanonut että sen pitäis olla joku tietty kiertopäivä. Mut luulis että ainakin ultralla näkee jos siellä joku munasolu on kypsynyt. Mulla kun ovulaatio ei yleensä ole kun vasta joskus kp16-18..

Napsuneiti: Kyllähän ne näkee ja ilmeisesti näkee myös sen että onko jo irronnu munasolu. Mulla vain se gyne käski tulla sillon kp10. Ilmeisesti jotian ajotusta yms kattoo????
Tänään on testattu nega eli varmaan se täti sieltä tulee...

Tuizu Saa kysyä, puhuminen ja kertominen on itselleenkin parasta lääkettä! Mulla oli ennen plussaa ja muutama viikko sen jälkeenkin kuumeinen olo, posket helotti jne. Plussan tein 2 päivää menkat myöhässä. Joskus 7-9 viikoilla oli lievää kuvotusta, jotain juttuja ei tehnyt mieli ja mm. salmiakki maistui. Väsymystä ei ollut juuri lainkaan, esikoisesta se oli varmin merkki kun kaaduin joka ilta sänkyyn 20.00. Alkuraskauden ultrassa kun selvisi, ettei vauva vastannut viikkoa, jäi se mua kalvamaan vaikka kysyin lääkäriltä voiko kehitys olla pysähtynyt (olin tosi varma hedelmöittymispäivästä). Hän sanoi, ettei huolta, koska syke näkyi. Silti mulla oli jatkuvasti tunne, etten ole raskaana. Esikoisesta en ajatellutkaan sellaista. Ja kun kerroin ihmisille, lisäsin aina JOS kaikki menee hyvin. Kun menimme niskapoimuun, olin vähän omituisella asenteella liikkeellä. En edes odottanut, että näemme vauvan, ajattelin, että se toki olisi mahtava yllätys, mutta olin varautunut kaikkeen pahimpaan koska jotenkin aavistin tämän kaiken jo siitä varhaisultrasta lähtien. Ja tosiaan se vähäinenkin kuvotus lakkasi 9 viikkoon mennessä, mutta aloin ehkä vähän kuitenkin uskomaan myös raskauteen koska vatsa pyöristyi jo...(kohtu siis kasvoi koko ajan normaalisti).

Toivon, ettei kukaan tällaista joudu kokemaan, mutta valitettavasti Naistenklinikalla se ultraaja sanoi, että näitä tulee ihan päivittäin vastaan ja ennen kuin ei ollut ultra vasta kuin puolessa välissä niin sinnekin asti oli päässyt näitä tapauksia, että alkio/sikiö kuolleena viikkokausia, mutta MITÄÄN ei tule ulos. Niin, että mulla ei tullut siis pisaraakaan verta eikä mahaan nipistänytkään kertaakaan (ennenkuin keskeytyksen jälkeen).

Moikka

Mä oon eeviksen vuoksi todella todella pahoillani :snotty: :snotty: . En oikein osaa kuvitellakkaan sun tuntemuksia. Mut luonto hoiti pois "viallisen" yksilön, nii mä aattelen, en tiiä helpottaako se sit yhtään.

katjuskalle: mulla se nipukka normaalikierrossa pehmeni ja laski alemmas paria päivää enne menkkoja. Siinä tärppikierrossa koitn noihin aikoihin ja oli tosi kova ja kaukana, iha kivikova siis, tunsi eron normaaliin.
Mulla helotti kans posket ja olin kipeen olonen, vähä ku flunssaa ois pukannu päälle. Toivottavasti sulla tulee plussa nyt!!! :whistle: :whistle:

Kaikille kovasti plussatuulia :heart: :heart: :heart:

:heart: nelli&pulla 13+2
(profiilissa mun pömppö :) )

MAANANTAI 6.8

rinkinki................kp2/25-27..............yk8.......2.toiveissa
nanna81.............kp3/29-37...............yk9......1.Toiveissa
EevaRouva ........kp7/?.......................yk1........2.Toiveissa
Annie76..............kp8/32-35................yk7.......1.toiveissa
Telma..................kp9/34-45...............yk7......1.toiveissa
napsuneiti..........kp13/29-32.............yk11......1.toiveissa
Miss Eagle..........kp16/25-33.............yk7........1?.toiveissa
Katjuska-81........kp28/26-29..............yk7.......1.toiveissa
caeza..................kp37/34....................yk6......3.toiveissa
Miinaliina.............kp41/36.....................yk4.......2.toiveissa

MISSÄHÄN ON????
kälättäjä ............kp76/30....................yk4.........Toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
Tuizu
kuumetyttö

Mä en tiiä oikee mikä mun tilanne on. Menkat ei siis kunnolla ole vielä alkanu mutta uskoisin että alkaa viimeistään huomenna.
Taas tässä kierrossa sama juttu kun viimeks eli about 5-7 pv ennen menkkoja alko pientä tiputteluu ja sit oikeilla kp:llä rävähtää kunnolla. Mistähän johtuu?
Nupukkaa olen ronkkinu ja se on ihan pehmee eikä oo oikeen mitään muitakaan oireita joten toiveet ei liian korkeella ole!

Yhteistyössä