+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

maanantai 28.2.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
anniala.......................kp63/26-30......23v...2. lapsi
Green Lady.................kp55/27...........28v...1. lapsi
Eevaliisa Nwogu..........kp53/27...........26v...3. lapsi...yk1
Kauniina Päivänä Tuut..kp53/27-29......33v...3. lapsi...yk5v+
Viulu...........................kp40/28-30..............4. lapsi...yk3/7
InkeriIisakki................kp38/30...........23v...3. lapsi....yk1
Jennynny....................kp34/29...........31v...4. lapsi....yk2
Epa_88.......................kp34/30-41..............1. lapsi....yk4
Sinderella....................kp32/32...........38v...6. lapsi....yk2/4km1
bluebaby.....................kp31/28...........26v...1. lapsi....yk3-4v
Ngale.........................kp31/30............23v...1. lapsi.....yk2
macy gray...................kp31/30-34......30v...2. lapsi....yk15
AiraM..........................kp30/~40..............................yk3
SiSa78........................kp22/28-30.......32v...2. lapsi....yk3/5
MolliMelooni................kp22/35-38(40)..32v...2. lapsi....yk3½v
Zanca.........................kp20/26-31........26v..1. lapsi.....yk8
Viola30.......................kp20/27............31v...2. lapsi.....yk9
*Justiina*...................kp19/30-32.......38v....3. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp17/35-40.......32v....2. lapsi.....yk11/14ku1
Barbamama35............kp16/23-28........35v...3./4. lapsi...yk6
äiti x4.........................kp14/27............32v....6. lapsi......yk3
iloksi..........................kp13/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Ansku83......................kp12/30-40.........27v...1. lapsi......yk3
Lara--.........................kp9/??..............22v...2. lapsi......yk1
Bla-bla........................kp7/34.............34v...2. lapsi......yk12
Mariel85.....................kp7/??..............25v...2. lapsi......yk5km2
pikkumy......................kp5/28.............25v...1. lapsi......yk6
nepari80.....................kp5/29..............31v...2. lapsi.....yk2
Sunflower11...............kp4/28-31.................3. lapsi....yk3
PieniTytönTylleröinen..kp4/??.....................3. lapsi
Minnarun....................kp3/29-31.........30v...3. lapsi.....yk8
Miimau.......................kp1/27..............31v...1. lapsi....yk9
Mango86....................kp?/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Maira................................................25v...2. lapsi......(yk2)
myrskytuuli........................................33v...2. lapsi
mileon.......................................................5. lapsi

TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, undercovergirl, Liina87, Sandemar, Shiny, henssu, Villervalla, MiiJane76, Lisey

PIINAILIJAT
InkeriIisakki..............dpo22
bluebaby...................dpo16
macy gray.................dpo15?
Ngale........................dpo15
Sinderella.................dpo12
Miimau......................dpo11
Viola30......................dpo9
Mango86...................dpo7

PLUSSANNEET 2009
joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30

PLUSSANNEET 2010
tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ tatskattu ~ dyyni
syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream
marraskuu:
tätimoonika ~ skorpioni07 ~ Manzu ~ Kristen ~ karvatonkoira ~ hemari ~ valtsukka ~ HelinäKeiju10 ~ Pumpuliini ~ vimmu
joulukuu:
iines83 ~ miimii10 ~ Okaasan ~ kamiraro ~ sandemar ~ Leo81 ~ Huldasharks ~ kolmannen haaveilja ~ kaneli83 ~ JiiMii82

PLUSSANNEET 2011
tammikuu:
Mirage ~ Salainen toive ~ lisse ~ neiti nöttiäinen ~ jonna_82
helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4
Epa_88...........21.2. ...kp28/30-41....................1. lapsi....yk4

HAAMUILIJAT

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: macy gray

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta helmikuuta!

Aikaisemmat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1899478-tammikuussa-plussaavat-helmikuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1883427-joulukuussa-plussaavat-tammikuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1866844-marraskuussa-plussaavat-joulukuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1850382-lokakuussa-plussaavat-marraskuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1832742-syyskuussa-plussaavat-lokakuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1801451-elokuussa-plussaavat-syyskuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1774978-heinakuussa-plussaavat-elokuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1746705-kesakuussa-plussaavat-heinakuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1719118-toukokuussa-plussaavat-kesakuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1692557-huhtikuussa-plussaavat-toukokuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1663211-maaliskuussa-plussaavat-huhtikuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1638133-helmikuussa-plussaavat-maaliskuuta-suunnittelevat-vol5-kk-vaihdettu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1611216-tammikuussa-plussaavat-helmikuuta-suunnittelevat-vol4-kk-vaihdettu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1585688-joulukuussa-plussaavat-tammikuuta-suunnittelevat-vol-3-kk-vaihdettu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1557513-marraskuussa-plussaavat-joulukuuta-suunnittelevat-vol2-kk-vaihdettu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1522292-lokakuussa-plussaavat-marraskuuta-suunnittelevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1504096-syyskuussa-plussaavat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1480583-elokuussa-plussaavat-syyskuuta-suunnittelevat/

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa tutut ja uudet tuttavuudet! :wave: Avasin nyt uuden pinon tammikuisilla kuvilla ja vaihdan ne huomenna, kunhan ehdin etsimään sopivia. Toivottavasti keskustelu jatkuu yhtä aktiivisena kuin tähänkin asti ja saadaan paljon porukkaa odottajien puolelle. :)

Muoks muoks: Nyt on kuvatkin päivitetty. :)

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikki:flower:
MG Kiitti uudesta pinosta. Mulle voi muuten laittaa kp 12/27 vaikka ei tuo nii päivän päälle ole :)

Pistän saman viestin ku tonne kuumeilijoihinkin :)
Se vuoto sitten loppu samoin kivut. Tai no eihän se ees ollu sillee vuotoa ku ei ees siteeseen asti tullu mut kuitenki. Ihme touhua tällä mun kropalla=)
No nyt jatketaan sitte peittojen heilutusta ja kärvistellään sit taas pari viikkoa.
Onneksi on nii paljo tekemistä ettei koko aikaa ees mieti tätä kuumeilua ja uutta raskautta.
Mutta näin täällä ja nyt aamupalalle.

MG:lle isot kiitokset uudesta pinosta! =) :heart:

Tänne ei kyllä kuulu yhtikäs mitään...Väsyttää vaan ja mikään ei huvita. :( Nyt kun oli tollanen ylipitkä kierto niin nyt ei ainakaan voi yhtään edes laskeskelle milloin ovis olisi...Tarvii siis heilutella peittoja vaikka väkisin joka toinen päivä. :D

Huomenta!

Ja kiitos MG uudesta pinosta.

Tänne ei kuulu mitään kummia. Mahaa juilinut koko kierron ajan enemmän tai vähemmän. Nyt ei voi edes kokeilla onko tissit arat, kun käsi- ja rintalihakset on kipeenä eilisestä salista. :) Tosin huomasin jo senkin noissa muissa kierroissa, ettei noihin rintoihin voi luottaa, kun niihin on koskenut vaikka millä lailla ja aina on silti täti tullut. Noh, nyt oon niin hurahtanut tuohon jumppailuun, että melkein jo unohtaa tämän kuumeilun :)

Jee, uusi hieno pino. Mä ajattelin tulla vähän päivittelemään tännekin. Olen tuolla toisessa pinossa ollut aktiivisempi, täällä lueskellut teidän juttuja.

Täällä olis sitten kp16/26. Ovista en taaskaan testeillä saanut bongattua. Oireista voin päätellä suunnilleen ajankohdan. Kaks kiertoa olen nyt tikuttanut mutten ole kunnon plussaa testeihin (mammaksilta tilattu Davidin ovistestit) saanut. En kuitenkaan epäilisi ettenkö ovuloisi. Onko muilla kokemuksia tuosta ettei saa ovistestiin plussaa? Mä oon muuten vaan lakannut uskomasta raskautumismahdollisuuteen nyt ainakaan hetkeen. tuntuu vaan siltä että tätä numero kakkosta joutuunyt hetken ajan odottamaan, en tiedä mistä tuo tunne tulee. Ehkä kropassa ei kaikki sitten ole niinkuin pitää. Mutta toivossa on teitty hyvä elää.

Matilda-08: Noi David-testit ei ainakaan mulla näytä ovulaatiota. Ja oon kuullu monelta muultakin samaa... Kandee käydä kattomassa tuolla ovistestipinossa =) Siellä on Huldasharksin ovistestit viime vuoden lopulta. Siinä näkyy hyvin miten hailua viivaa tuo David voi näyttää, vaikka samasta näytteestä tehty digi näyttää plussaa. Ja itse ainakin pidän tuota digiä luotettavana =)

jonna_82 > Onnittelut plussasta ja vauvaliimaista reissua odottajiin! :flower: haamuilitko jo tuolloin merkkamanani päivänä 30.1. vai olenko merkannut väärin? Laitan sitten oikean päivän seuraavaan päivitykseen. :)

Sunflower11 > Tervetuloa! :wave: Lisäilen sinut listalle seuraavaan päivitykseen. :)

Matilda-08 > Mulla on ovistesteinä Sofin liuskat ja tasavahvojen viivojen päivä on jo ovispäivä. Plussa on siis testiviivan ollessa kontrolliviivaa hieman haaleampi. Yksilöllistä näyttää olevan minkä vahvuinen viiva kenelläkin on se plussa milläkin testimerkillä. Pääasia lienee, että testeistä on itsellesi bongailussa apua. :)

äiti x4 > korjaan seuraavaan listaan. :)

iloksi > Ihana ajatus tuo raskaana ensi viikon keskiviikkona. :D Plussatuulia ja vauvaliimaa!

Liina87 > :hug: Itse sain pco-diagnoosin raskautumisyrityksen alkuun ja kyllähän se mielen maahan vei. Tässä edelleen ollaan, joten ihan harmiton riesa se ei ole. Esikoisen kuitenkin sain ekasta yrityskierrosta, joten vähäoireisena ei niinkään haittaa. Lääkkeistä on useimmille hyvin apua, joten toivottavasti sinäkin pääset pian kertomaan tänne plussauutisia. :)

Minä tulin korkkaamaan myös tämän helmikuun pinon :)

Kiitos MG, että jaksoit tämän vielä tehdä.
Eilen kirjoittamassani viestissä joka katosi sitten bittiavaruuteen pohdiskelin sitä, että miten jatketaan päivityksen kanssa, jos vapaaehtoista päivittäjää ei tämän kuun jälkeen ilmoittaudu. Kyllähän sinun macy gray pitää päästä pois vetovastuusta, kun olet niin pitkään ja erittäin mallikelpoisesti pinoa päivittänyt :) Ja kun alkaa muut jutut olemaan mielessä, niin saattaa päivittäminen käydä sitten välillä vähän rasitteeksi.
Minä voisin muutoin jatkaa päivittämistä, mutta olen aika vaihtelevasti paikalla ja joskus saattaa olla pidempiäkin pätkiä, että en käy palstalla.

Mutta mietitään sitä sitten ensikuussa, jos ei vapaaehtoista löydy :) Voihan sitä sitten päivittää "se kuka ehtii"- periaatteella :)

Epa-88 voi sitä "onnea" kun alkaa tuo vauvanteko menemään ihan työstä ;) Minä oon ainakin ollut tässä kovin tyytyväinen, kun hoidot on alkaneet eikä mitään pakko-oviksenaikaan-seksihommia tarvitse harrastaa... Ja koska lääkkeet ovat vieneet seksihalut (ihan tyystin) niin aika vähän tässä on muutenkaan tullut mitään kotona puuhailtua. Olen kyllä miehelle luvannut, että lopetan pihtaamisen heti kun vaan lääkitys loppuu ja alkaa vähääkään huvittamaan. Vaikka ei sillä, onhan se ihan mukavaa touhua, kun vaan saa aloitettua. Onneksi mies ei ole painostanut vaikka välillä harmittelee, kun ei koskaan enää saa :D
Tsemppiä kuitenkin teidän puuhailuun :)

Zanca minä olen kans huomannut, ettei mistään oireista tai oireettomuudesta voi päätellä yhtään mitään. Ainut mikä minulla kertoo raskauden on raskaustesti. Tähän mennessä 0 plussaa raskaustestistä (paitsi kerran kun unohdin, että oli pregnyliä pistetty ja luulin raskautuneeni :p ).
Eli siihen voin ainakin luottaa, että testit eivät minulle turhia plussia anna.
Minulla on kuntoilu ja etenkin tuo kuntosalikäyntien aloittaminen ollut oikein hyvä pääntyhjentäjä :) Se on ihanaa kun ei tarvitse ajatella muuta kuin että vieläkö yhden toiston jaksaa :) Tsemppiä sinulle myös kuntoiluun!

Matilda-08 minä suosittelen tutustumista tuohon "Tänne kuvia ovistesteistä"- ketjuun (tai joku sellainen se nimi oli). Siellä on paljon ovistestikuvia ja taitaa olla vähän arvostelujakin testeistä. Ja kuten tuossa Sisa78 sanoikin, että David-testeistä on paljon huonoja kokemuksia.
Minulla käytössä on Sofi One Step-testi (kotitesti.fi) ja digitesti varmistuksena.

macy gray kiitos vaan :) Kauhea jännitys on päällä, että päästäänkö sinne punktioon ja siirtoon asti. Toivottavasti kaikki vaan menee nyt hyvin. Sinullekin tsemppiä tulevaan! Toivottavasti teillä asiat etenevät reippaasti eikä tarvitse jonossa seistä odottamassa :)

Omasta (kaventuneesta) navanympäryksestä täytyy sanoa, että tänään aamulla kun kävin vaakalla ja totesin lukeman pienentyneen niin laskin paljonko yhteensä olen tähän mennessä pudottanut elokuun alusta lähtien. Kiloja on tippunut 23,5kg ja olen todella tyytyväinen itseeni :) Suurin osa kiloista lähti heti ensimmäisinä kuukausina. Nyt viimeiset pari kuukautta on mennyt paljon maltillisemmin.Toivon tämän auttavan myös raskautumista.
Ja koska tuota elopainoa on kertynyt ihan reilusti, niin pudotettavaa vielä riittää, eli jos en raskaudu niin painonpudotusprojekti jatkuu edelleen. Riittää sitä tekemistä sitten siinä suhteessa.

Ihmeempiä oireita ei ole ollut vaikka jotain tuntemuksia tuolla munasarjojen kohdilla on ollut mut ei isompia. Toivottavasti se tahtoo sanoa, ettei hyperstimulaatiota olisi muodostumassa.

Oikein mukavaa keskiviikkoa :)

Nyt on sitten pino uudistettu myös kuvien osalta. :) Teen tämän päivän listan sitten uudelle sivulle, ettei tule kahta samalle. Meni vähän söpöilyksi tulevan ystävänpäivän kunniaksi, mutta jospa se siirtyisi myös makuuhuoneen puolelle ja toisi hyvää onnea plussaamisten osalta. :rolleyes:

MG: musta lista on kivan pirtsakka ja söpis
Kiitos jälleen :heart:

ILOKSIlle toivotan tsemppiä ja plussaonnea!

Täällä ei mitään erikoista, taaskaan.
Tytöt tulee isältään huomenna, ihanaa! kauhee ikävä ollu, liki 3 vkoa isällään olivat nyt, pisin aika erossa ikinä. Pussaan ne puhki!

Siivousta ja asioiden hoitelua tänään luvassa. Ja salipäivä. Vatsalihakset ihan tohjona maanantain treenistä, mutta mulla onkin 2 eri treenia joita vuorotellen teen, niin on aikaa vielä vatsalla palautua :D ennen ku kipeytän ne uudelleen...

Oireita ei ole. Muuta kuin vitullinen närästys edelleen, en nyt oikein tiedä uskaltaako sitä somacia alkaa popsia... mulla siis todella ärhäkkä tuo närästys ja omaan siihen reseptilääkityksen.. Täytyy vaan seurailla mistä ruuista se nyt pillastuu...

Moi!

Kiitos mg taas kerran kauniista pinosta. Vähän tuli mullekin jo huoli et missä oot kun sua ei näkynyt.

Matilda-08, voin lämpimästi suositella digi ovistestiä! Ekan kerran käytin tässä kierrossa ja hymynaama ilmestyi, vaikka mammaksilta tilatut liuskatestit näyttivät hailakkaampaa. Tosin mulla ei oo ikinä tullut noihin liuskatesteihin yhtä vahvaa viivaa kun kontrolliviiva.

Kävin tänään lääkärissä ja nyt olen positiivisin mielin. "Oireista" päätellen lääkäri epäili ettei ovista tapahdu joka kierrossa. Ultrassa kaikki näytti normaalilta ja endohan mulla on jo nuorempana poissuljettu. Ensi kierrossa menen alkukierron verikokeisiin hormonipitoisuuksien selville saamiseksi kp 3-7, sitten kp 7-8 seurantaultra. Olisin jo seuraavaan kiertoon saanut lääkkeitä ovulaation aikaansaamiseksi, mutta sanoin että odotetaan verikokeet ja tuo seurantaultra ensin. Lääkäri sanoi et lääkkeillä indusoimisessa on vaarana kaksoset, sanoin ettei haittaa yhtään, tulis vaan kaks kerralla, niin ois meidän lapsiluku täynnä. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin. Tosi hyvä fiilis jäi, nyt tää asia menee selkeästi eteenpäin :) Vähän lähtee paineita pakkosekstailulta ja oikeasti raskautumismahdollisuudet paranevat.

Minkä verran Suomessa julkisella puolella tuo miehen sperma-analyysi on tullut KELAn jälkeen maksamaan, onko kellään tietoa?

Viimeksi muokattu:
Viola30 meillä ei ole mies maksanut mitään sperma-analyyseistä joita on tehty 2 kpl ja lisäksi sitten kahden inseminaation yhteydessä vielä se 2. Eli yhteensä 4 kertaa. Inseminaatioista olemme maksaneet poliklinikkamaksut (n.28e/hlö).

Mutta siis siitä ekasta tai tokasta analyysista mies ei ole maksanut mitään, ei käynyt edes lääkärissä vaan minun lääkäri antoi lähetteen ilman miehen näkemistä ja sen vuoksi sitten ei tullut edes niitä poliklinikkamaksuja kuin minulle. :)

Neiti-81 kiitti :)
Minulla on 3-jakoinen ohjelma salille ja pyrin käymään salilla 2-4 krt viikossa. Jos ehdin sen neljännen kerran, niin silloin teen ylimääräistä ohjelmaa, jossa käydään kaikki isot lihakset läpi. :)
Huomaa kyllä, että tuo salikäynti verottaa sitten kaikkea muuta aikaa, kun yksi salikäynti kestää n. 2,5h (sis. lihaskunto-osuuden, aerobisen ja venyttelyn + suihku)+matkat. Salipäivinä lähden kotoa klo 7.30 töihin ja palaan kotiin salin jälkeen viim. klo 20.30. Sitten lähes suoraan nukkumaan, että pääsee aamulla ylös klo 5.15 ja lenkille... Ei jää oikein aikaa muulle :p Mutten valita. Jää vähemmän aikaa syömiselle :D

ON. Tänään on tässä päivän aikana ihmeellisesti poltellut vatsaa. En tiedä onko kyseessä ruuansulatusvaivat vai onko syynä toimimiseni munahautomona. Vettä olen yrittänyt juoda reippaasti ehkäistäkseni hyperstimulaatiota ja muutenkin helpottaakseni oloa. Ja onhan se tässä painonpudotuksessakin tärkeä osa tuo vedenjuonti.

Huominen olisi vielä sinniteltävänä ennen kuin perjantaina sitten pääsee taas yhdestä jännityksestä. Toivottavasti sitten pääsee jännittämään uutta asiaa. Myös huonot uutiset pelottavat, mutten halua edes ajatella asiaa.
En halua murehtia kahdesti.

ai niin! macy gray kiitos ihanan piristävästä ystävänpäiväpinosta :)

iloksi, kiitti vastauksesta. Meillä kun on sellanen tilanne et ollaan ulkomailla, mutta Suomen sairausvakuutuksen piirissä vielä eli meillä on se Eurooppalainen sairausvakuutuskortti. Sitä vilauttamalla normaalisti on kaikki verikokeet etc. ollut ilmaista, nyt vaan mietin et miten tällänen, kun kuitenkin on vähän erikoisempi juttu. Sanoin miehelle tänään et varais sen ajan mitä pikimmiten, ei oo ainakaan vielä laittanut et ois jo varannu. Tuloksissa kuulema menee parisen viikkoa ja mulla on seuraava käynti gynellä just siinä parin viikon päästä, haluisin et ois ne tulokset jo valmiina.

Oon tässä iltapäivällä lukenut paljon juttuja lapsettomuuspuolelta ja ensikäynneistä etc. ja suorastaan ihmettelen, miten vaikeaksi moni kokee ottaa yhteyttä lääkäriin ja ruveta selvittämään asiaa! Esim. että on jo vuoden tai ylikin yrittänyt, testannut oviksen etc. mutta "ei uskalla" varata ensikäyntiä. Enkä tarkoita mihinkään piikkihoitoihin vaan ihan tähän ensi tilanteen kartoitukseen. Mulle itselle tuli tosi hyvä fiilis, kun asiaa saadaan eteenpäin ja ns. turha yrittäminen loppuu. Tottakai siis luomua odotetaan ja yritetään, mutta tieto siitä että tiedossa on jotain testejä mahdollisen vian selvittämiseksi, auttaa. Ja nyt ainakin tuntuu, että ns. rankemmatkaan hoidot eivät ole peikkona, olen täysin valmis niihinkin, kunhan vain tulisin raskaaksi. Kaiken kaikkiaan positiivinen fiilis!

muoks. Pakko oli vielä tulla lisäämään et mies oli soittanut sinne labraan ja saanut ajan siihen analyysiin ens viikolle!! :D

Viimeksi muokattu:
Terveppä tännekkin! :)

Voisin liittyä myös tänne kuumeilemaan. =) Elikkäs yk 2, kp 20/30-40 (joskus ollu pidempikin, mutta nyt on pysynyt tuossa välissä jo jonkin aikaa), dpo4, ikää on 27 ja esikoinen olisi toiveissa.

Ansku83 > Tervetuloa! :wave: Lisäilen sinutkin listalle seuraavaa päivitystä tehdessäni. :)

Soittoaika meni ohi. :headwall: Poliajan varaaminen jäi siis huomiselle. Taidan laittaa kännykkään muistutuksen, niin en unohda. Täytyy vaan ensin tarkistaa täytyykö soitella jo aamuajalla, sillä iltapäiväksi on tärkeitä menoja. En voi niitä siirtää enkä varsinkaan soitella menon aikana. Onneksi ei ole päivän päälle, mutta haluaisin saada asiaa etenemään mahdollisimman pian. Olisi sitten jotenkin helpompi jatkaa tämän kierron kuumeilua, kun olisi paine pois. Halutus alkoi jo vaikka tihkuilu jatkuu. Näin aika levottomia uniakin, joten ehkä tässä on toiveita aikaisemmasta oviksesta tai sitten tämä on vain viime kierron passiivisuuden tasoittelua. :D

Sunflower11
Tervetuloa Ansku83!

Testasin elämäni ensimmäisen ovistikun :D Ihan vaan testausmielessä, oikea testaaminen alkaa kp 10-11. Greippimehua on litkitty, joskos siitä olis apua oviksen tunnistamisessa.

Greippimehua on litkitty, joskos siitä olis apua oviksen tunnistamisessa.
Olen havainnut, että ovislimailu on ollut vaikeampi tunnistaa greippeilyn loputtua. Itselläni se siis ainakin runsastutti valkovuotoa. Sitä en tiedä onko vaikuttanut limakalvoon, mutta ainakin parissa ultrassa on ollut loppukierrosta ihan lupaavan näköinen limakalvo vaikka menkkani ovatkin niukat. Ultrattu on pco:n ja vatsakipuilujen vuoksi. Sappaivaivaepäilyjen takia olen nyt jättänyt greippimehun kauppaan, mutta mieli tekee aloitella uudestaan. Samoin D-vitamiinilisää aloittelen varovaisesti uudestaan, sillä sekin on todettu edesauttavan sappikivien muodostumista. Ruokavaliolla on suuri rooli, joten kokonaisuutta yritän hallita nuiden kikkailujen välttämisellä.

Viola30 > Meillä polikutsussa luki, että labrakokeet tulee olla otettuina ja tulokset valmiina polille mennessä. Mieheltä otetaan simppanäyte sitten siellä, jos oikein ymmärsin. Varmistan asian ja ohjeistuksen vielä aikaa varatessani. Luulisi, että sen simppa-analyysinkin olisi hyvä olla valmiina ennen kuin mietitään mitä tehdään. Ilmeisesti se eka käynti onkin sitten vain keskustelua ja asiaan perehdyttämistä. Toivon silti, että itse saan lääkkeet avuksi jo ekalta käynniltä. Vielä hienompaa tietenkin olisi, jos tässä odotellessa onnistuisin luomusti raskautumaan ja sitten vaan tuettaisiin tarvittaessa lääkkeillä. Paljon tuntuu olevan eroja ihan kaupunkienkin välillä, joten eri maassa varmasti on vielä erilaisemmat käytännöt. Tsemppiä etappeihin ja vauvapölyä petipuuhiin!

Onko täällä hiljaista vai mahtuuko yhdelle sivulle yllättävän paljon tekstiä? :D

Sunflower11
macy gray: Tottahan tuo ruokavalio varmasti vaikuttaa, on tässä tämmönen elämäntaparemontti muutoinkin menossa, herkuttelut vähemmälle, paljon kasviksia, hedelmiä lihaa ym. Vähemmän hiilaripitoisia.
Mulla oli vähän vaikee viimekierrosta yrittää bongata ovislimoja/ovista. Toki oli ensimmäinen kierto ilman pillereitä, mutta josko tässä kierrossa huomaisi, toki on noi tikutkin sit apuna.

Heips tänne uuteen pinoon kaikille! :wave:

Oon ollut täältä hetken poissa osin työmatkan takia ja osin sen takia että meinasi aivan kaikki maailma mennä vain tuohon kuumeiluun joten oli pakko vähän ottaa aikalisää aiheesta...
No nyt on taas jännät ajat menossa. Varhaisen keskenmenon takia kierto tosiaan vähän hukassa mutta tikuttelin kyllä ovista ja nyt sen mukaan saattaisi olla dpo9. Ei kyllä ole mitään muita oireita(edes kuviteltuja,heh)kuin valtava siivoamisvimma, pieniä ilmavaivoja ja heräilyä öisin(pari ihme painajaista)joten ikävä kyllä on aika lailla sellainen fiilis että täti olisi tulossa kylään....eeeeeiiiiii Mutta vielä voi jännätä ja toivoa parasta! Arvion mukaan pitäisi tädin kolkutella ovia sunnuntaina... Toivotaan tosiaan parasta ja plussatuulia meille kaikille !!!! Anteeksi että nyt näin vain omaa napaa!!!

Hei tytöt.:)

Tässä vähän meikäläisen kuulumisia, kun lupasin niitä kirjoitella tammikuussa. Hommahan jäi silloin siihen, että kp:t huiteli jossain viidessäkympissä mutta testit näytti negaa. 27.11. oli siis edellinen kp 1. Koska olin kuitenkin testannut oviksen olleen joulukuun puolenvälin jälkeen (digitesti joten luotin siihen), niin pidin hyyyyvin epätodennäköisenä että olisin ollut raskaana.

Vaan kuinka ollakaan, varailin eilen lääkäriaikaa gynelle, tarkoituksena selvittää että mikä vikana kun ei kuukautisia kuulu. Hän halusi kuitenkin ennen tarkempia tutkimuksia tehdä vielä verikokeesta raskaustestin, joka näytti sitten plussaa!! Ihan uskomatonta, kuulun sitten näköjään niiihin myöhään plussaaviin. Tai voihan se olla, että se joulukuun ovistesti näytti väärän tuloksen ja ovis oli vasta pari viikkoa sitten. Silti omituista, koska nyt ollaan jo jossain kp 70 tietämissä. Neuvolasta sanottiin, että olen kuukautisten mukaan laskettuna jo viikolla 9 (!). Tein eilen illalla vielä Sofin herkän testin, johon piirtyi aivan hailakka viiva.

Siirryn tästä siis pikkuhiljaa odottajien puolelle. Toivotan teille kaikille piristystä ja iloa lähenevän kevään kunniaksi ja hirrrrrmuisesti plussaonnea ihan jokikiselle!

Yhteistyössä