Helmikuun lapsettomuushoidot

täälläkin kipuja ollut kuin just vuoto alkais,mutta mulla kyllä luget pitää visusti vuodon pois.Testasin minäkin eilen negan joten aika lailla olen jo luovuttanu.Mutta kai se pitää silloin keskiviikkona testata vielä vaikka ei se kyllä siitänsä tuo tulos muutu.Sen verran sitä on oppinu itseensä tuntemaan :/
Jospa se sulla hormoonihirviö olis vielä viatonta,kun eikös sulla kuitenkin ollut ihan mukavia oireita välillä?Vai muistanko ihan väärin :ashamed: ?

Monellakinhan on tuhrusta huolimatta tullut silti plussa..

Tsemppiä ja plussia toivottelen teille kaikille,itse olen nyt virallisesti luovuttanut.Toivottavasti teillä onnistaa.
 
Hormonihirviö
Hei Iinariina! Mulla oli edellisessäkin piiniksessä kaikenmoisia oireita sillä mää en niihin uskokaan, kun noi luget on niin hyviä huijaamaan mun elimistöä. Teen sen testin vielä keskiviikkona mutta näinhän se vuoto pikkuhiljaa lakoi viimeksikin.... Mää en nyt tiiä olenko surullinen vai kiukkuinen vai mitä.. kai se sitten keskiviikkona selviää millasilla ajatuksilla mennään eteenpäin kun kuitenkin nuo hormoonit vielä jyllää elimistössä eikä osaa suhtautua taas niihin järkevästi. Jännäillään yhdessä vielä keskiviikkoon!
 
Hormonihirviö..mä niin toivon, että nega muuttuu vielä plussaksi! :hug:

Iinariina: Älä säkään vielä luovuta, testailet keskiviikkona uudelleen!

Vaikka täytyy kyllä sanoa että fiilikset on vähän samanlaiset kun iinariinalla..mä luulen kans et luget pitää vuodon poissa. Nyt olen vielä joutunut nappailemaan aika ahkerasti särkylääkkeitä, mikä ei oo hyvä juttu. Käväisin tänä aamuna töissä, mut tulin lähes saman tien takaisin. Kattoo pääsenkö mä huomenna töihin. Niskat on niin jumissa edelleen ettei musta ollu töitä tekemään :headwall: Kerrankin sitä oikein todella toivoo että olis työkuntoinen eikä tartteis kotona virua miettimässä ja jännäämässä. Taitaa vaan olla turha toivo et tässä vaiheessa sais enää tehokkaasti ajatuksia poiskaan. Mulla tosiaan niskakivut on vieny kaiken muuan alleen etten oo oloani juurikaan muuten seuraillut. Tänä aamuna kuvotti aika paljonkin jonkin aikaa, mut meni melkein saman tien onneks ohi. Kun soittelin klinikalle, epäilivät ensin hyperiä, mutta taisi olla väärä hälytys!Hyvä niin!

Sanna78: mitkäs sun voinnit/fiilikset näin maanantaina? Sullakin testipäivä lähestyy..

Toivottavasti me saatais tänne helmikuun pinoon pian positiivisia plussauutisia! Periks ei anneta, eihän? :wave:
 
Hei kaikki ihanat naiset!

Kirjoittelu on jäänyt työkiireiltä ja sitten IVF-hoidon dramatiikan vuoksi: hyperriski, punktio, sairaalareissu ja summa summarum 3 huippuhyvää alkiota pakkasessa, vähän mutta kuitenkin joitain! Nyt sitten odotellaan koska siirrytään PAS-hoitoon.

Vointi on ollut hyvä mutta vähän on sellainen höh-olo kun ei vieläkään saanut mitään jännättävää kohtuun.

Toivotan kaikille tässä pinossa oleville piinailijoille plussia ja muille tsemppiä jatkohoidoissa ja muutenkin elämässä. Hymyillään kun tavataan!

Saara
 
Kirjoittelin äsken pitkät pätkät ja sitte tuli joku error :(

Eli pp 11 menossa ja väsyttää kokoajan, nukkuun olen menny 22-23 aikaan ja normaalisti meen nukkuun siinä 00-01 ja päikkäritki oli eilen pakko nukkuu.. Vähän oli pvällä paha olo mut eipä muuta ihmeellistä...

Ei mitään normaalia kuukautis oireita, mulla aina ennen ku kuukautiset alkaa niin on ihan järjetön päänsärky mut eipä ole ollu. Mahaa vähän turvottaa ja sellanen on nyt ollu viime päivinä, että verisuonet on tosi pinnassa, näkyy selvästi... Välillä on vilu ja ku alkaa töissä jotai tekee tulee heti kauhee kuuma....

Toivottavasti, Hormonihirviö, Iinariina ja Vera, teillä tilanne muuttuu vielä positiiviseksi, tsemppiä :hug:

Huomenna käyn hakee testin ja huomenna tai ke testailen ja torstaina olis sitte verikoe, iiks, jännittää...

 
negaa se tulos oli täälläkin.. :'(
Sunnuntaina jo aikoi tuhru ja tänään kun ajelin veritestistä kotiinpäin niin silloin hulahti oikein kunnolla.. ei epäilystäkään, tätihän se oli. Veritestikin oli siis nega ja vaikka uutiseen ehtikin jo totuttautua niin aikamoinen pieni maailmanloppu se taas oli. Nyt särkee päätä kon on koko päivän taas itkenyt.
Varasin jo samatien uuden ICSI:n suunnitteluajan, mutta jotenkin tuntuu että onko tässä koko hommassa mitään järkeä. Ensimmäisen kerran elämässäni tuntuu että nyt olis aika lyödä hanskat tiskiin.
Ehkä tämä tästä taas valoisammaksi muuttuu..

tsemppiä teille vielä piinaileville! Mä niin toivon että te pääsisitte sinne plussajunan kyytiin kun mua ei vielä sinne huolittu.

himppu
 
Sanna-78: oireet kuulostavat tosi lupaavalle. ja muuten me ollaan kaimoja.

omaa napaa: kävin tänään siellä veritestissä ja huomenna saan sitten vastauksen, jos siis uskallan sen soittaa. mulla tänään pp17.
näytteenottajani sanoi, että luget ei välttämättä pidä vuotoa poissa, mutta on kuullut tapauksia joissa vuoto on pysynyt poissa. ota tästä nyt sitten selvää... en edelleenkään uskalla sitä kaapissa olevaa testiä tehdä.
tänään olen koko illan töissä ollu kun nukkuneet rukois ja vessassa rampannut alvariinsa, tarkistamassa tilanteen kun jotaa "holahtaa" housuun, se kylläkin on valkkaria ja lugea se.
 
nega testattu täälläkin :'( heräsin kukonlaulun aikaan enkä saanut enää unta. Päätin testata tänään vaikka virallinen testipäivä oiskin ollu huomenna. Parempi näin koska olen vielä saikulla ja saan olla päivän omissa oloissani. Vaikka tää ei mitenkään yllätyksenä tullutkaan, niin silti. Kyllä repii sielua ja sydäntä. Itkut on nyt itkettävä kunnolla ennen kuin jaksaa mitään jatkoja miettiä. Tulee vaan mielettömän tyhjä olo, kun tuijottaa sitä testin valkoista ruutua.
Kiitos kaikille tuesta ja keskusteluseurasta.

Onnea vielä niille joilla testin teko edessäpäin!
 
Hormonihirviö
Himppu ja Vera tiedän miltä tuntuu kun itekin painin saman asian kanssa, ajattelin hakea mäyräkoiran kaupasta ja vetää kunnon nollaus kännit huomena kun saan testin tehtyä. Tiedän että viina ei ole ratkaisu mihinkään mutta onhan tässä oltu jo 2 kk selvinpäin (koko hoidon ajan). Alan sitten valmistautua passiin joka kai tehdään sitten toukokuussa.
Vuoto on vähän lisääntynyt mutta ruskeaa edelleen ja turvotukset on poissa, rinnatkin ok. Pahaolo oli taas sängyssä illalla mutta se johtuu lugeista, huh saapahan noikin lopettaa.
Onnea Sanna78 ja Helinäkeiju, te varmaan pääsette plussakerhoon. Kattokaa nyt tätä porukkaa kun ei ole ku muutama plussa ja ja hirveä määrä tytyjä tän rumban taas käyny läpi ei voi olla kun plussa teillä tai sitten puhuvat aivan lööperiä 30% onnistumisesta.
Horminihirviö luovuttaneena pp13
 
Hei,
Olen seurannut tätä palstaa pitkään ja kirjaudunpa nyt itsekin mukaan keskusteluun. Palstan keskusteluista on ollut mulle todella paljon lohtua ja hyötyä kun olen kamppaillut oman lapsettomuuspelkoni kanssa!

Vähän taustaani tähän alkuun. Mulla on diagnosoitu keskivaikea endometrioosi (kohdun takana ja munasarjoissa), jonka takia erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi ilman hoitoja. Miehestäni ei onneksi löytynyt tutkimuksissa hedelmällisyysongelmia. Nyt helmikuussa tehtiin eka IVF-hoito julkisella. Hoitoputki meni sinällään tosi hyvin, etten saanut lääkkeistä sivuvaikutuksia, punktio oli ennakoitua helpompi ja endon vaivaama kroppani ihme kyllä antoi hyvän hoitovasteen. Mutta ekasta tuoresiirrosta nyt sitten kuitenkin tuli nega :( . Pakastimeen jäi onneksi aineksia, eli eka PAS päästään näillä näkymin tekemään toukokuussa.

Mutta on tämä hoidon henkinen puoli todellakin jotain niin raskasta, etten ollut osannut varautua tähän!! Jotenkin sitä vaan varautui lääkkeiden sivuvaikutuksiin, mutta negatiivisen tuloksen saaminen olikin jo sitten ihan toisen tason shokki... Vaikka sitä tietääkin, että harvoin eka siirto onnistuu, sitä kuitenkin aina toivoo, että jos sitten kuitenkin... Ja tuntuu raskaalta odottaa ennen kuin pääsee yrittämään uudestaan. Me ei olla ainakaan saatu koko hoidon aikana mitään psykologista tukea IVF-henkilökunnalta; päinvastoin, meitä hoitava lääkäri on ollut tosi kylmäkiskoinen eikä ole kertonut hoidoista juuri mitään, ja itse ei ole osannut kysyä monia kysymyksiä. Siksikin tämä palsta on ollut mulle todella hyödyllinen!

Eli kaikki kanssasisaret, kiitos teille että olette jakaneet täällä palstalla iloja ja suruja, ja voimia meille kaikille hoitorumbassa sinnitteleville!

 
Hormonihirviö
hei Ellen! mulla itselläni on ollut niin että joka asia jonka eka kerran kokee esim. eka alkion siirto ja siitä saatu nega on pahempi kestää kun nyt kun meni toka alkion siirto pipariksi, näihin hoitoihin jotenkin turtuu. Älä huoli sulla on hyvin asiat kun on pakkasessa alkioita eikä tarvi alkaa käymään uutta hormoni pyöritystä. Päästään piinaileen ehkä samaan aikaan toukokuussa =) .
Mun vuoto runsaantuu ja punastuu, selkää särkee pirusti. Onko muilla neganneilla kamalat menkat?
 
en jaksanut kirjautua sisään, siksi kirjoitan harmaan ehkä se harmaa myös kuvastaa tän hetkistä mielenlaatua.
soitin nimittäin testin tuloksen ja negahan se oli, kuten arvata saatoin.
kaipa elämä tästä joskus jatkuu, mutta nyt se on totaalisesti pysähtynyt, ja alkaa tiukka sääntöpudjetti että päästään seuraavaan hoitoon.
 

Moi Ellen! Ihan kuin olisin omia ajatuksiani lukenut, musta tuntuu aivan samalle. Vaikka siten miten yritti muka valmistautua negaan, niin ei sitä etukäteen osannut aavistakaan, miltä se tuntuu kun siitä tulee totta. Aina on kuitenkin olemassa mahdollisuus, että entäs jos sittenkin..
Jotenkin helpottaa tietää, et on muitakin jotka käy ihan samoja mietteitä läpi. Mä olen ehtinyt miettiä tänään taas koko tunneskaalan läpi: miksi juuri meille käy näin?miksi ei vaan olisi voitu onnistua? onko liikaa pyydetty että haluaisi lapsen rakastavaan kotiin? saadaanko me lasta ikinä?jne.jne. Mut jostain aina pilkahtaa toivon säde ja mieli paranee. Mut kait nää tunteet vaan täytyy käydä läpi, itkeä ja surra. Sit voi keskittää ajatukset tulevaan.
Seuraava jännityksen paikkahan onkin sit kun pas tulee ajankohtaiseksi et selviääkö alkio sulatuksesta ja vaikka mitä muuta..mut en TODELLAKAAN meinaa niin pitkälle vielä miettiä.

Hormonihirviö: joko sä soitit klinikalle testituloksesta? joko lopetit luget? Mä soittelin tänään aamulla ja käskivät testata vielä aamulla uudelleen, kun on kuitenkin virallinen testipäivä. Ihan kun tuo tulos tuosta yhdessä yössä mihinkään muuttuis. Kait ne haluaa vaan täyden varmuuden.
Mietin tässä vaan, et on jännä huomata miten eri käytöntöjä hoitavien klinikoitten välillä on. Meille sanottiin et automaattisesti tehdään kotitesti eikä veritestistä ollut puhettakaan. Jotkut klinikat taas eivät anna tehdä kotitestiä vaan suosivat veritestiä.

Mulla ei vielä ole vuoto alkanut, mutta alkaa varmasti heti kun lopetan luget huomiseen.

HelinäKeiju: tsemppirutistukset sullekin :hug:
Meitä on kyllä turhan monta samassa veneessä tän kuun pinolaisista.

Sannan luulis nyt plussaavan.
 
Hormonihirviö
Helinäkeiju halaus sinulle, olin ihan satavarma että sää oot plussakerholainen :hug:
Vera meillä tehdään kunnallisella vaan kotitesti ja jos negaa ilmotellaan hoitopaikkaan, eli teen sen pakollisen testin vielä huomen aamulla ja soitan sitten.
On se kyllä kumma että plussanneita on niin vähän tässä porukassa.
Voimia kaikille! Kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa vaikkei aina kyllä siltä tunnu. Ei anneta periksi!
 
toivottavasti tulisi noita plussia tähän pinkkaan lisää, näyttää muuten niin lohduttomalta.
itselleni tuli sellainen pettyneen katkera fiilis, että mikään ei ole nyt hyvin. en haluaisi tavata ketään, ajella autolla sinne minne nokka vie ja suurinpiirtein vetää pää täyteen. tuli kamala riitakin miehen kanssa, kumpakin tavallaan "syyteltiin" toisiamme. minulla painoa pikkasen liikkaa ja miehellä ei siittiöitä. toimimme siis lahjasoluilla. ja anteeksi pyytäminen jotenkin niin vaikeaa.
minulla onneksi muutama ystävä, toinen raskaana ivf-hoidosta ja toinen ystävä ensi kuussa aloittamassa olikohan se 5:ttä ivf:ää. heidän kanssa voin onneksi asiasta puhua, toivottavasti jaksavat kuunella ja olla hermostumatta kun laitan tekstareita.
huomaan, että menkat tuloillaan koska siivous rupeaa kiinostamaan, tai sitten vi...tuspäissäni meinaan pistää huomenna kämpän klaariin. onneksi huomenna vapaapäivä saan kasata itseni. ja sen päätin,e ttä ankara dietti alkaa meillä, ettei se ainakaan minusta enään johdu vaan ihan silkasta "huonosta" alkiosta jos ei ota ottaakseen kiinni ja vitamiinit otan joka päivä ja möllerit päälle.
kyl tää on kamalaa, silmät punasenaa täällä kirjotan. sitä vaan pisti itsensä niin kympillä tähän hoitoon kiinni ja olin ihan siinä uskossa että nyt... kun sentään kyseessä ivf eikä enää inssi. pää tässä kyllä räjähtää!!
kait minä roikun vielä tässä pinossa katsomassa muiden tarinat loppuun, toivotan sydämestäni plussia muille, ja samalla toivon että se plussa löytäisi minutkin joskus.
 
Kaikille neganneille pahoitteluni! :hug:
Niin kovasti kun jokaisen teistä kohdalla toivoin sitä plussaa. Näyttää tämä palsta kyllä kovin lohduttomalta negojen kanssa. :snotty:
Toivonkin kaikille neganneille onnea tulevaan, sekä uskoa onnistumiseen.

Omaa napaa sen verran että menkkoja odottelen. Tuhrua kyllä tulee, mutta ei vielä muuta. No onneksi sitäkin tullut tänään taas hiukka enemmän. Sitten vielä yksi tero kuuri ja kohti IVF:ää.

Kaikille voimia tulevaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 21:48 HelinäKeiju75 kirjoitti:
Sanna-78: oireet kuulostavat tosi lupaavalle. ja muuten me ollaan kaimoja.
Heh, ehkä me ei olla kaimoja kun en mä oikeesti oo Sanna, mun nimessä on vähän lisää ton Sannan lisäks =)


Paljon halauksia ja jaksamista kaikille neganneille...

Mä kävin ostaa testin tänään, mut en oo uskaltanu tehdä sitä.... Edelleenkään ei ole juuri mitään oireita suuntaan tai toiseen..Tai no siis väsynyt olo jatkuu ja vähän oli töissä taas sellanen paha olo mut mistäs sitä tietää mistä se johtuu...

TYKSissä on ainaki sellanen käytäntö ainaki IVF:n kohdalla että pp14 käydään aamulla verikokeessa, kotitestin tekemisestä ei ees puhuttu mitään..

Jos se plussa nyt jostain kumman syystä mulle tulis niin aika ihme se on kyllä. Mullakin paha endo pesäke meinaan kohdun takana ja nyt viime syksynä todettiin, että endo on kasvanut paksusuolesta läpi mikä on kuulemma todella harvinaista että se pääsee kasvaa suolesta läpi.Vasen munasarja viety n. 6.5v sitte, oikee toimii vielä jotenki jne. Ja kiinnikkeitä ja pienempiä endokasvaimia siellä sun täällä...

Mutta mä meen KAI EHKÄ tekee sen testin nyt, oon meinaan yksin kotona, mies ei ees tiedä että testin kävin hakee.. Jännittää....<br><br>
 
Mulla siis pp 12 menossa ja mä itken täällä ihan hillittömästi. Mun testi näyttää PLUSSAA ja todella selkeetä sellasta. Onks tää totta? Oonko mä ihan oikeesti raskaana? En mä kyllä usko tätä ennen kun torstaina käy siellä verikokeessa....

Oon joku 5min vaan tuijottanu tota testii.. Tää on ihan käsittämätöntä...

Mullahan siirrettiin 2 ei-niin-loistavaa alkiota.. Onkohan siellä nyt sit yks vai kaks... Apua, ihanaa, iiks... Tää on ihan uskomatonta...Toivottavasti verikoe on samaa mieltä ton testin kanssa. Tein Clearblue-testin, siinä lukee että yhtä luotettava kuin laboratoriotesti ja voi testata 3 pvää enne ku kuukautiset pitäs alkaa...
 
Hormonihirviö
Onnea Sanna! Kyllä sää nyt vaan olet raskaana usko pois ei se testi valehtele :flower: Nauti Saavutuksestasi!
Mää ajettelinkin jo että pakko jonkun plussatakin eihän näissä hoidoissa ole muuten mitään järkeä.
 
Kiitos kiitos... Onhan tässä tätä lasta yritetty sellaset 6vuotta yhteensä kaikenkaikkiaan... Ja eka hoitokin vasta menossa... Että aika käsittämätöntä tämä on kyllä... Huomenna on vapaapvä niin on aikaa tottua ajatukseen. Töissä kukaan ei tiedä hoidoista mitään...

Torstaina selvii sitte se arvo ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja saaadaan kotiin se pieni ihana käärö, vihdoinkin.
 
ONNEA TODELA PALJON !!!! :hug: ja onnea myös raskauteen

mulla pitäs täl viikolla tulla ovis ja sitten millä alkaa ekat hoidot.
mun oviksen pitäs tulla jo huomenna tai torstaina , mutta toivottavasti ei veny lauantaile ! :ashamed:
 

Yhteistyössä