Helmikuun lapsettomuushoidot

Nennuliini
Hei!

Eilen oli ensimmäinen ultra pistosten aloittamisen jälkeen ja vaikka tuntemuksia on ollut mahassa, niin ei ollut kuin ehkä 2 munista kasvamassa. :headwall: Meillähän on siis pitkän kaavan hoito, joka alussa venyi todella paljon eli sumuttelua tuli melkein 4 viikkoa. Synarelaa epäilikin syylliseksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että kun olen niin nuori (32 v. en kyllä tunne itseäni enää kovin nuoreksi), niin hän ei ole tyytyväinen kahteen vaan pitäisi olla n. 5 munista. Haluavat antaa hyvän hoidon. Kyllä olin eilen surullinen :'( asian vuoksi, kun ehti jo toivoa vaikka mitä ja odottaa punktiotakin!

Saaran kanssa siis samassa tilanteessa. Meillä suunniteltiin niin, että luonnollisessa kierrossa aloitetaan pistokset ja tuleeko siihen sitten jarrua vähän mukaan. Onko tämä nyt sitten lyhyt kaava? Punktio osuisi suunnilleen viikolle 12, kuten Saarallakin. Mites teillä Saara suunnittelitte jatkoa?

Ajattelin jo, että jos mulla onkin jotenkin niin ihmeellinen "kalusto", ettei siihen mitkään hormonit tehoa, mutta kaipa se on vaan yritettävä uskoa, että se päivä vielä tulee, kun onnistutaan. :) Ja periksi ei anneta!

Tsemppiä kaikille tän pinon piinailijoille! Plussatkaahan oikein urakalla, niin me otetaan teistä sitten mallia!
 
Täälläpä oli joidenkin osalta huonoja uutisia.
Saara ja Nennuliini jaksamisia. Tommoinen on kyllä niin ikävää :hug:
Amelie 3: Sinullahan oli hieno saalis :)
Vilma: Miten sinulla meni tämän päiväinen ultra?

Sitten omaa napaa. Kävin tänään ekassa kontrolliultrassa ja olen erittäin helpottunut tämän hetkisestä tilanteesta. Mulla oli 10 munarakkulaa oikealla ja 5 vasemmalla puolella. Kooltaan ne olivat 10-12 mm ja nyt sit pistelen 2 pvä korkeammalla annoksella (225) ja sit taas perjantaina ultra. Limakalvo oli myös ok.
 
Pakkaspäivää kaikille!

Saaralle ja Nennulille :hug:

Kovasti toivon että teillä nyt sitten maaliskuussa onnistuisi!

Mulla on inssin jälkeen pp5 ja mitään ei tunnu. Eilen koski alavatsaan, nyt sekin ohi. Ihan hyvä näin. Koska viimeksi oli vatsa kipeä koko 2 piinaviikkoa.

Minä täällä sitten kaikkien teidän puolesta jännäilen! Tsemppiä siis kaikille! :wave:
 
Pitkästä aikaa taas uskallan kirjoitella. Ikävä kuulla Saaran ja Nennulin uutisista, toivottavasti seuraavalla kerralla onnistaa paremmin. :hug:

Meillä päästiin kuin päästiinkin alkionsiirtoon! Maanantaisessa punktiossa saatiin vasemmasta munasarjasta 4 munarakkulaa ja oikeasta 2. Munasoluja löytyi ainoastaan 3 ja kaikki hedelmöittyivät oikein hyvin ja lähtivät myös jakautumaan mallikkaasti. Tänään sitten oli alkionsiirto ja yksi alkioista siirrettiin ja kaksi saatiin pakkaseen. Jännittäviä päiviä on eletty etenkin kun munasolusaldo ei sitten kovin huikea ollut. Onneksi kaikki munasolut hedelmöittyivät ja aloittivat hyvin jakautumisensa. =)

Olo on huojentuneen huolestunut. Juuri kun yhden asian jännittäminen päättyi, alkoi nyt taas uusi jännitys, koska vasta reilun kahden viikon päästä pääsen testailemaan mikäli kuukautiset eivät ala sitä ennen. Toivottavasti pikkukaveri nyt tarraisi kiinni tiukasti!!!

Melkoinen pakkanen tuolla! Huomenna pitäisi mennä taas töihin...kauhistuttaakin ajatus aamulla työpaikalle saakka kävelemisestä. Ainakin siinä luulisi unen karisevan silmistä...!?! ;)
 
Hei taas!

Nennuliini: Ikävä kuulla että saitte saman kohtalon kuin me. Meidän hoidot jatkuvat kuukautisten jälkeen Gonal/Menopur pistoksilla isoilla aloitusannoksilla ja tavoite on IVF ilmeisesti sitten tuolla lyhyellä kaavalla, kunhan vain munarakkulat nyt suostuisivat kasvamaan tarpeeksi. Harmittaa vähän turha ajan- ja rahankäyttö tähän helmikuun hoitoon, mutta olisikin ollut aivan liian hyvä tuuri onnistua heti ensi yrittämällä. Tällä ajatuksella itseäni lohduttelen.

Nyt katse kohti maaliskuuta ja jännityksellä odotan miten munarakkulat kypsyvät ja miten sitä mahdollisesta punktiosta selvitään. Vähän sekin jännittää. Kiva että olet minun kanssani samoihin aikoihin pinnistelemässä.

Teille kaikille muille myös lykkyä pyttyyn! :flower:

Hedelmällistä helmikuuta!

t. Saara
 
Huonoja uutisia täältäkin.. Ei ollu kasvanu yhtään munista meikäläiselle. Tai oli, mut ne oli jotain 3 mm luokkaa. Niillähän ei tee yhtään mitään!!!
Hoito siirtyy sitten seuraavaan kiertoon, jos siihen mahtuu vielä mukaan. Sillon käytössä 300 yksikköä Puregonia, mutta saa nähdä saahaanko silläkään minkäänlaista vastetta.

Oon niin surullinen, toivoin kuitenkin että olis ollu oikean kokosia, vaikka määrällisesti paljoa en uskaltanu ees ajatella..

Täytyy vissiin alkaa suuntaamaan katseet taas tulevaan, tsemppiä oikein kovasti kaikille tässä pinossa! Ja kiitos tuesta!

:'( Vilma

Ps. Helmi, mites sun ultra meni? Kysyit tossa aikasemmin hoitopaikasta, ollaan Keski-Suomessa julkisella. Missäs päin te?
 
Täällähän oli monelle tullut kurjia uutisia.Olen pahoillani Saara,nennuliini ja vilma :hug: Toivottavasti ensi kerta onnistuu paremmin.

Mutta ei jotakin huonoa jotta ei jotakin hyvää!Onnea Nefelille siirtoon pääsystä! :heart: Todella hienoa!Nyt sitten vaan piinailemaan!Koska oli testipäivä?

Amelie3 tiedot päivitetty!

Oma napa: ei erikoista, pientä nippailua mutta ei ollenkaan sellainen olo että mitään kasvaisi... :( Perjantaina fiksumpi sitten.
 
Moi!
Ultrassa käyty.Tulos molemmilla puolilla 4 eli yhteensä 8 follikkelia.Eipä ollut lääkäri enkä kyllä minäkään tyytyväinen.Olisi pitänyt olla enemmän!
Siis realistisesti voipi olla että ehkä yksi saadaan siirrettyä.Ja pakkaseenkin kun olisi pitänyt jäädä.Puregon annosta nostettiin 300IU kun eivät olleet tarpeeksi kasvaneet.Perjantaina uudestaan ultrataan ja aloitetaan ehkä Orgalutran.
Vilma,kyllä tosissaan harmittaa sun puolesta :(
Ja tietysti muidenkin puolesta keneltä noita huonoja uutisia tuli...
Moneltas Vilma sulla oli tänään se aika,kun minäkin siellä sairaalan mäellä ravaan :)
 
Ikävä kuulla että näin monella on ollut kurjia uutisia. :hug: Itsekin olin jo valmistautunut pettymykseen kun rakkuloita ei näyttänyt kummoisesti kasvavan. Vaikka toiveissa oli saada suurempi määrä alkioita pakkaseen, tällä hetkellä olen onnellinen että edes nuo 3 sitkeätä kaverusta sieltä löytyi.

Alexandria: Virallista testipäivää ei kerrottu, mutta 16 päivän päästä saisi testailla. Oman matikkapääni mukaan näyttäisi menevän tuonne 23.2 tai 24.2. Katsotaan nyt rauhassa päästäänkö edes sinne saakka...Jännittää niin kauheasti! Ensimmäistä kertaa näiden 2,5 vuoden aikana tiedän että sisälläni on ainakin mahdollinen lapsen alku joten koko toivottava raskautuminen tuntuu todellisemmalta. Mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Ei kenelläkään olisi lähettää ylimääräistä kärsivällisyyttä tähän suuntaan??? Oma varasto alkaa olla vähissä... :whistle:
 
Siis tottahan iloinen olen että nuo kahdeksan edes oli kasvanut.Olin vaan niin kovasti toivonut että jotain saataisiin pakkaseenkin ja jos lehmät lentää niin voihan olla että noistakin muutama saadaan pakkaseen.Ensimmäisessä ivf:ssä kolme pakastettiin ilman tuoresiirtoa,mutta yksikään ei siitä selvinnyt...
 
Moi Helmi, sullahan oli onneksi parempia uutisia. :flower: Toivottavasti pääsette viemään hoidon loppuun asti!

Kaasuttelin puoli yhdeksi sinne mäelle :) Onneksi oli sama lääkäri ku viime kerralla, ei tarvinnu taas kerrata kaikkia asioita.

Vilma
 
Moi!
Mä voisin kans liittyy tähän jatkoksi. Eli lapsettomuutta takana reilu 6v., yks ero lapsettomuuden takia ja nyt uudessa suhteessa koitettu lasta yli 2v. Toinen munasarja leikattu pois, endoa leikattu monta kertaa, kerran avoleikkaus ja muut tähystyksellä. Kohdun takana paha "endopesäke" ja nyt todettiin, että endo kasvanut suolesta läpi. Ja nyt sitte kiireellä yritttää lasta IVF:llä ja jos ei onnistu niin sit taas leikkaukseen. Siinä pikkasen taustaa..

Sain 29.1 Procren-piikin, ens ma 12.2 on eka ultra ja ke 14.2 pitäs luultavasti alkaa piikittää Puregonia. Punkitio on sit vkolla 9 jos kaikki menee hyvin.
Hermot on kireellä ja jännittää ja pelottaa, kun niiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon lasta haluan. Ikää mulla on muutaman vkon päästä 29v.
 
Hei vaan pitkästä aikaa! Isot :hug: kaikille, joilla ei tämän kuun hoidot onnistuneet. On se niin ikävää, kun joutuu taas odottelemaan.

Mulla on menossa kp11 ja ovista aloitin tänään tikuttelemaan. Toivotaan nyt kovasti, ettei osuisi viikonlopulle. Muuten menee meidänkin tämän kuun hoidot harakoille.
Hieman on masennus taas nostanut päätään ja usko hoitoihin on lopahtanut tyysti. Kaippa se on tätä tavallista arkea, välillä on toivo korkealla ja välillä viistää maata. Jospa se sitten tästä nousisikin....
 
:hug: kaikille, joilla hoidot menneet tältä kuulta mönkään...Toivottavasti parempi onni ensi kerralla =) Nää on niin pirun vaikeita asioita käsitellä, siis kaikki tähän lapsettomuusrumbaan kuuluvat asiat. Sitä tavallaan niinku ainakin itselle tuli tunne jossain vaiheessa, että tässä sitä taistellaan jotain sellaista vastaan, joka meille ei ole tarkoitettu. Ja pyh, kaikille on lapsi suotava asia, riippumatta siitä tartteeko asian eteen ponnistella enempiä kuin vällyjen välissä möyhiä vai juosta jopa vuositolkulla hoidoissa.
Omaa napaa: huomenna olis asia esissä...siis PAS. Ja se on jo herra ties mones PAS meille, varmaan lähemmäs 20.
Tsemppiä muillekin hoitolaisille :wave:
 
Voi miten paljon surullisia uutisia täällä... Tsemppiä vaan kaikille! Ei luovuteta!


Mä kävin tänään toisessa ultrassa ja nyt näytti olevan 27 kpl rakkulaa. Kaikki oli kasvaneet n. 2mm parissa päivässä. Jatkuu Puregon+Orgalutran vielä pari päivää. Lauantai-illalla pistän Decapeptyl ja maanantai-aamulla klo 9 olisi sitten OPU. ET ystävänpäivänä! :heart: (Kunhan pääsee sinne asti niin että kaikki menee nappiin)
OPU-illalla alkaa Zumenon 4mg ja seuraavana päivänä Lugesteron.

Nyt on kyllä niin turvonnut olo. Lääkäri käski ottaa todella rennosti ja juoda paljon vettä viikonloppuna. Pääsen just ja just toiseen kerrokseen makkariin nukkumaan kun rappuset ovat yhtä painajaista...No lopussa kiitos seisoo. Toivottavasti.

Hyvää pakkas-loppuviikkoa kaikille meille! :heart:
 
Niin siis eka IFV menossa meillä... Kellään kokemuksia Turusta TYKSin lapsettomuushoidoista? Ainakin tähän mennessä on ollu mukavia hoitajia ja lääkäreitä ja joka ikiseen "tyhmäänki" kysymyseen saanu vastauksen.
 
Siis äsken näytti ovistesti plussaa, joten aamulla ollaan inssiin menossa. Ihanaa, että onnistu ennen viikonloppua. Nyt tulikin ovis pari päivää aikaisemmin kp13, kuin viimeks kp15.
Toivotaan nyt oikein kovasti, että onnistuisi tuo. Vaikka eihän nytkään ihan ihanteelliset olosuhteet ole. Oikeestihan se inssipäivä olis lauantai. Eli samoin kävi kuin viime kierrossa. Mut hyvä, että kuitenkin päästään tekemään.
 
Heippa!
Taas tänään on ultrassa käyty.Puregon annos nostettiin nyt 350IU :eek:
ja samalla aloitin Orgalutranin pistämisen.
Punktio on näillä näkymin ensi viikon keskiviikkona,mutta sitä ennen vielä maanantaina ultrataan!
 
Tänään oli ultra ja kuulemma paljon on rakkuloita mutta kaikki pieniä.Puregonia piikittelen vielä muutaman päivän ja ke 14.2 olis punktio ja TOIVOTTAVASTI siirto 16.2.Eli samoissa mennään helmi78!

Nyt täytyy vaan pitää peukkuja pystyssä, että sieltä sitten löytyis kypsiä munasoluja jotka vielä hedelmöittyis ja jakaantuis ja ja ja ja....Tuntuu että jossittelu jatkuu ikuisesti aina on jotakin mitä piinailla.En tiedä, jos joskus tulen rakaaksi kuinka sitä kestää sen raskauden kun pelkää varmaan silloin koko ajan, että onko kaikki kunnossa... :\|

No mutta innolla olen punktioon menossa sitten on taas yksi etappi menty eteenpäin! :D

Kaikille jaksamista! :hug:
 
:wave:
Terkut PAS:sta, yks otettiin sulamaan ja se kesti sulatuksen, oli upea 7-soluinen siirtovaiheessa =)
Testi ois esissä 25.2. eli nyt alkaa taas se kahden viikon piinallinen odotus, tosin viime kerralla vaistosin/tunsin et olen raskaana ennekuin tein testin, ja plussahan se oli mut meni kesken rv:lla 8..
Toivottavasti nyt on parempi onni matkassa sit.

 
Täällähän on jo positiivisempia uutisia.
Helmi78 muistaakseni sinä olit hoidoissa myös Keski-Suomen keskussairaalassa. Me mennään aivan samoissa aikatauluissa eli mullakin vielä maanantaiaamuna ultra ja keskiviikkona punktio. Saa nähdä ollaanko "lepäilemässä" samaan aikaan. Oliko sulla ultrassa kaikki ihan ok? Mulla oli munarakkulat kasvaneet 2-3 mm, mut vielä niiden pitää kasvaa ja siks jatkettiin piikitystä. Kuitenkin hyvältä kuulema näyttää!
 
Moi!
Kyllä vain siellähän minä ravaan.Ultrassa oli kaikki ihan ok.Mitä nyt tuota Puregonia nostettiin 350IU.Aamusta saakin sitten kolme kertaa pistellä :/
Ilmoittelehan miten maanantain ultra meni?
Voipi olla että keskiviikkona vierekkäin pötkötellään ja perjantaina jonotellaan sitten In-Tiimiin =) <br><br>
 

Yhteistyössä