Helmikuun lapsettomuushoidot

pakko tulla kyselemään, että onko muilla yöunet häiriintyneet sumuista. mulla on sellaisia unen saantivaikeuksia että oksat pois. veikkaan itse, että johtunevat sumuista. koska aikasemmin menopurista ei tälläista ollut. tai sitten se voisi johtua puregonista, se nimittäin on mulle myös uusi lääke. maanantaina sitten olisi taas 2. ultra, toivottavasti siellä jotakin olisi tapahtunut. ja toivottavasti myös aikataulu pitää, että maanantaina 19.2 päästääisiin punktioon. onko täällä muita jotka käyvät felicitaksessa?
palailempa taas viimeistään maanantain kertomaan kuulumisia.
 
Voi kuinka hienoa löytää tiensä tänne. Kohtalotovereita!

Urheita ja jaksavaisia olette!

Minulle tehtiin eilen ensimmäinen munasolujen keräys ja saaliina oli 19 munasolua. Miehen simpoissa on pahasti häikkää, joten puolet hedelmöitetään maljassa ja puolet ICSIllä. Maanantaina menen alkionsiirtoon ja toivon todella, että viikonlopun aikana labrassa on jotain tapahtunut.

Pelkäsin punktiota ihan älyttömästi ja turhaan. Olin lukenut silmät ymmyrkäisinä erilaisia palstoja törmäten hirviökokemuksiin. Omalla kohdallani toimenpide kesti 10 min. eikä sattunut - niin kovia ne lääkkeet on. Alavatsa on kyllä aika arka ja jopa käveleminen sattuu. Koetan olla aloillani ja puuhailla kaikkea pientä.

Olen jo 38v, joten en kauheasti luota onnistumiseen. Toisaalta nyt meillä mieheni kanssa lienee suurimmat mahkut saada lapsi ikinä.


Oikein paljon voimia kaikille teille helmipiinailijat! :wave:
 
Moikka hiiri ja tervetuloa mukaan joukkoon piinailemaan!

Oli ihanaa lukea että ei ollut mikään kauhea toi punktio. Mä olen kans lukenut niin kauheita juttuja siitä että tuo maanantai hirvitti... Nyt hiukan rauhoitit mieltäni. =) Kiitos siitä. Onnea kovasti teille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 16:38 Alexandria kirjoitti:
Tänään oli ultra ja kuulemma paljon on rakkuloita mutta kaikki pieniä.Puregonia piikittelen vielä muutaman päivän ja ke 14.2 olis punktio ja TOIVOTTAVASTI siirto 16.2.Eli samoissa mennään helmi78!

Moi!
Toivottavasti pääsee tosiaan ke siihen punktioon,mutta sitten ma varmistuu kun taas ultraan menen.Mulla noita rakkuloita ei ollut kun kahdeksan eli vähän,mutta katsotaan miten käy...
 
Sellasta olisin kysynyt, et onkos kuinka monella molemmat munasarjat tallella ja jos niin tuottaako molemmat tulosta?

Mulla kun on vaan yks munasarja ja vähän jännittää et saako sillä mitään aikaseks. Mulla se eka ultra huomenna ja ke 14.2 pitäs alkaa piikittää jos kaikki kunnossa.
 
Tänään on ollu tosi "täyteläinen" olo.Vihloo kun kävelee tai istuu alas.Töissä oli tänään hankala olla.Täytyy katsoa miten pystyy olemaan huomenna jos alkaa olemaan turhan kipeä niin sitten olen tiistain pois töistä.

Huomenna olis sitten Pregnylin aika. 5000KY oli annos ja keskiviikkoa täällä jännäten... :\|
 
minni-hiiri
heipat!!


tultiin jus toisesta ultrasta, jossa katsottiin viikon verran kasvatettuja muniksia. muniksia löytyi 6 hyvän kokoista ja ehkäpä nyt sit liiankin suuria, kun seuraava ultra piti olla perjantaina, mutta vaihtukin nyt sitten keskiviikolle. Ja mahdollisesti keräys oliskin jo perjantaina ja laitto olisi maanantaina. Kun keräyksen ja laiton piti olla viikolla 8.
maha on ollut aika outo muutaman päivän.
nyt täytyy toivoo ettei munikset kasva liian suuriksi, ettei tämä hoito mene sitten ohi suun, ääk!!

t. minni-hiiri
 

Kävin tänään alkionsiirrossa =)

Miehen simppojen vaikeuksien tähden hedelmöittivät varmuuden vuoksi puolet perjantaina kerätyistä 19sta munasolusta IVFllä ja puolet ICSIllä. Uskomatonta, mutta yksikään ICSIllä hedelmöitetyistä munasoluista ei ollut lähtenyt jakaantumaan.

Kuusi IVFllä hedelmöitetyistä munasoluista oli jakautunut kauniisti 8-soluisiksi alkioiksi, joista yksi siirrettiin ja loput pakastettiin.

Alavatsa on edelleen kuin jalkapallo ja ylävatsakin on todella kipeä. Lugesteronin sivuvaikutuksia ilmeisesti. Kaiken tää kuitenkin kestää.

Vaikeinta lienee jatkaa normaalia elämää ja odotella kolme kuukautta. Silloin vasta lienee nämä meidän projektit jokseenkin turvallisilla vesillä.

Huomiseen luottaen kaikkien puolesta näin armollisen aurinkoisena maanantaina.

hiiri
 
Heippa hei!

Kävin tänään ekassa ultrassa ja kaikki oli kunnossa ja keskiviikkona alan piikittää Puregonia 225 IU:ta tän vkon loppuun ja maanataina labra ja soitto hoitajalle et millä annoksella jatketaan. Sit en ke ja pe on näillä näkymin ultrat ja seuraavalla vkolla sit punkito ja siirto jos kaikki menee hyvin.
 
Moi!
Nyt olisi sitten irrotuspiikin aika! Viimeinen piikki(toivottavasti)!
Kohta tästä pitää tk:hon hurauttaa kun itse ei vaan kykene tuota Pregnyliä pistämään :(
Keskiviikona on sitten punktio ja perjantaina siirto...siis jos kaikki menee hyvin...
Mites pikku Myyllä? Vieläkö sä olet tulossa keskiviikona pötkötteleen? :)
Entäs Alexandria?(kirjoitinkohan oikein..)Millainen vointi sulla on?
 
Tänään oli viimenen ultra tähän tietoon ja keskiviikkona olis punktio.
Pistin äsken Pregnylin ja täytyy vaan toivoa, että sitä ainetta meni tarpeeksi sinne, kun vähän säädin sen kanssa.
Helmi78 kiva ollaan sit molemmat keskiviikkona punktiossa =)
Moneltako sulla on punktio? Mulla on klo 7.00.
 
Iltaa, ilmoittelen minäkin itsestäni välillä, en kyllä ole kauhen paljon tänne kirjoitellut. Huomenna olisi siis piinispäivä 14 käsillä! En kyllä ajatellut tehdä testiä. Ihmettelette varmaan, mutta ajattelin kuitenkin odottaa keskiviikolle. 14.2 on siis :heart:päivä sekä myöskin kihlavuosipäivämme, ja ajatelkaa, jos silloin plussan nappaisin!!!! Ei kyllä oo mitään odotuksia sen suhteen... Tulen kyllä tietenkin ilmoittamaan tuloksesta teille.
T: Marilia
 
Helmi78 ja pikkumyy-80 ollaan kaikki keskiviikkona punktiossa!Toivottavasti saadaan hyvä saalis! :D

klo.21.00 pitäis pistää Pregnyl ja klinikalla keskiviikkona pitäis olla klo.8.30.
Vointi on ihan ok.Vatsaan välillä sattuu kun tekee liian nopeita liikkeitä.Ja tietysti se keskiviikko pelottaa koska eka punktio oli mulla tosi kivulias...Toivottavasti tää ei olis niin paha...

:hug: kaikille ja pikkumyy-80 sekä helmi78 tulkaa kertomaan mikä oli punktion saalis!<br><br>
 
Alexandria minkä kokoiseksi munarakkulat olivat kasvaneet ja kuinka paljon sinulla niitä oli viimeisessä ultrassa. Muistelen vaan, että kirjoittelit aikaisemmin rakkuloita olevan paljon, mutta silloin vielä pieniä.
Mukava, kun meitä on useampia jännäämässä samalla aikataululla =)
Tulehan sinäkin kertomaan miten punktiossa menee. Mä en jotenkin osaa jännittää sitä punktiota, mut en yleensäkään pelkää erityisemmin kipua. Sit tietty se onkin ihan kauheata
:p
 
Punktio onnellisesti ohi! Se sitten oli just sellainen kun kaikki kauhukertomukset ovat kertoneet. Onneksi en muista siitä hirveesti. Mies saa kertoa kun mä tokenen tästä traumasta.

Hyvin se kuitenkin loppunjenlopuksi sitten meni ja saatiin talteen 21 munasolua!! Eilen illalla olin kuin uusi ihminen kun maha ei ollut enää kipeä ja pystyi liikkumaan taas normaalisti.

Toimenpiteen jälkeen tuli aika lailla veristä vuotoa. Illan mittaan kuitenkin loppui mutta nyt taas aamulla on ihan menkkamaiset kivut ja pientä vuotoa...Iski pelko että voiko menkat alkaa ja pilata kaiken nyt...??? Tietääkö joku?

Tänään saan soittaa ja tiedustella miten ovat simpat ja munasolut yöllä yhdistyneet. Huomenna olis sitten siirto klo.13. Miehen simpatkin olivat parantuneet ja siellä oli jopa hyvinkin liikkuvia. Päättivat kokeilla luonnolliseti yhdistää ne sittenkin, eikä icsillä.

Huolestuttaa tää vuoto...Soittoaika on vasta klo14...ehkä mä soitan ennen ja kyselen ettei tarvi tässä piinailla..
 
Moi!
Myy:mulla on se aika punktioon klo 7.15.Eli perästä tullaan :)

Eilen löytyi ultrasta muutama follikkeli lisää eli nyt niitä pitäisi olla 11 yhteensä kun aiemmin niitä löytyi 8!

Amelie3:punktion jälkeen vuotoa saattaa olla 1-2 päivää eli varmaan ihan normaalia...
 

Jep jep, oli sitten kp 14 seurantaultra clomien kanssa, mies mukana ja tarkoitus siis tehtä inssi tässä kierrossa. Olen tikuttanut 3 x oviksen kp 19 aiemmissa kierroissa.

Nyt hyppäsin pöydälle selälleen ja lääkäri tutkaili ultralla; "ei näy oikein mitään, saattaa olla endokin ja kohtukin on kiertynyt. Tule miehen kanssa uudestaan kun saat kaksi viivaa ovistikkuun."

Olen käynyt joka kuukausi ultrassa, tosin eri lääkärikeskuksessa, edeltävät 6 kk, endot ja pco:t on poissuljettu kahden eri lääkärin voimin..

Kotiin päästyäni soitin saman tien vanhalle lääkärilleni, jolle onneksi sain ajan jo huomiselle Ultraus ei ole koskaan sattunut ja aina on kaikki kuulemma ollut kunnossa. Nyt vaan sattui ja sattui eikä mitään edes näkynyt kun liikaa nestettä ja limaa ja..

:ashamed: :'(
 
pikku myy-80: ei mulle ole koskaan sanottu kuinka monta rakkulaa siellä on.PCO kun on, niin niitä on jo normaali tilanteessa monta joten johtuu varmaan siitä ja laskemisen vaikeudesta?En tiedä, en mä kyllä toisaalta sillä tiedolla mitään tee huomennahan se selviää.Viime kerralla punktiossa oli 36 rakkulaa joista 9 kypsää munasolua joten kai sekin syynä että lääkärin vaikea tietää.

Amelia3 toivotaan että pääsette siirtoon ja saatte pakkaseenkin paljon! :hug: <br><br>
 
Moikka kaikille!
Onpas tänne pinoon saatu mukavasti porukkaa mun taukoilun aikana! Nyt on siis lomamatka takanapäin ja ajatukset täysillä tulevassa PAS:issa. =)

Mä olen yrittänyt asennoitua oikein positiivisesti, vaikka jossain tuolla mielessä on kysymys, että miksi se nyt onnistuisi kun ei tuoresiirtokaan tärpännyt..
Meillä on nyt tulevana maanantaina ultra ja sen jälkeen alan tikuttelemaan ovista. Jos kierto ja ovis tulee normaalisti, niin mun laskelmien mukaan siirtoon päästäisiin sitten heti maanantaina viikolla 9.
Niin, siis jos pakkasukkelit sulatuksesta selviävät.

Onko teillä kokemusta siitä, jos ovis sattuukin torstaille? tehdäänkö siirto perjantaina vai joutuuko sitten vaan odottelemaan seuraavaa kiertoa.

Joku kyseli (sorry, en muista nyt nimimerkkiä) yhden munasarjan munistuloksia. Mullahan on siis vain yksi munasarja jäljellä ja molemmilla IVF kerroilla tuo yksi munasarja on tuottanut 9-12 munasolua. Kypsiä soluja kuitenkin on ollut molemmilla kerroilla vain 6. Ekalla kerralla hedelmöittymisessä oli jotain häikkää ja tuoresiirrossa siirrettiin kaksi 3-luokan alkiota, eikä pakkaseen saatu mitään. (tosin toinen noista "huonoista" alkioista tarrasi kiinni ja kasvoi vauvaksi).

Tsemppiä punktioihin ja plussaonnea piinaileville!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 13:56 himppu kirjoitti:
Joku kyseli (sorry, en muista nyt nimimerkkiä) yhden munasarjan munistuloksia. Mullahan on siis vain yksi munasarja jäljellä ja molemmilla IVF kerroilla tuo yksi munasarja on tuottanut 9-12 munasolua. Kypsiä soluja kuitenkin on ollut molemmilla kerroilla vain 6. Ekalla kerralla hedelmöittymisessä oli jotain häikkää ja tuoresiirrossa siirrettiin kaksi 3-luokan alkiota, eikä pakkaseen saatu mitään. (tosin toinen noista "huonoista" alkioista tarrasi kiinni ja kasvoi vauvaksi).
Mähän sitä yhtä munasarjaa kyselin.. Kiva tietää että on tullu tulosta, tuli heti rauhallisempi mieli. Ja onneks olkoon näin jälkikäteen vauvasta :hug: <br><br>
 
Hei kaikille!

Täällä uusi jännäilijä ilmoittautuu mukaan joukkoon! Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne, kun löytyi näin hienosti omaan tilanteeseen sopiva keskustelu. Meillä on ensimmäinen IVF parhaillaan menossa. Eilen oli punktio (meni hienosti) ja huomenna alkionsiirto, jos kaikki menee hyvin...

Eilinen saalis oli 17 follikkelia, mutta vain 10 munasolua. Onkohan tämä ihan normaalia? Onko teillä kokemusta tällaisesta tilanteesta? Ihmetyttää, miksi osa rakkuloista olikin jäänyt tyhjäksi. :/ Ja koska olemme turhaan yrittäneet lasta jo 3 ja puoli vuotta, pelottaa jos tuossa solujen kasvattelussa selviääkin jotain aivan kamalaa...

Hurjasti tsemppiä teille! =)

Tintti
 
minni-hiiri
moips


tultiin taas sairaalasta ja hyviä uutisia kuuluu tänne päin. perjantaina olis nyt sitten keräys ja maanantaina alkion laitto. tänään pistetään sit pregnylit mahamakkaraan ja iloisella mielellä kohti perjantaita.

mukavia ystävänpäiviä teille kaikille lapsettomuusystäville :)

t. minni-hiiri
 

Yhteistyössä