** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Täällä possuflunssa rokote otettu myös eilen ja nyt on käsi ihan saakutin kipee :/ Yöllä myös heräsin siihen, että oli kummallisen huono olo, vähän niinku oksetti muttei sitten kumminkaan. Liekkö rokotuksesta johtuvaa.. Onneksi tänään on vapaapäivä töistä, saapi rauhassa "parannella" :p

Puutuuko muilla lonkat, kun nukutte kyljellään?
Tänä aamuna huomasin ensimmäistä kertaa, etti pysty samalla kyljellä kauaa nukkumaan, kun alkaa jo lonkka puutumaan :| Mietityttää vaan, että mitenköhän sitä tän viimoset kolme kuukautta nukkuu kun mikään asento ei oo hyvä :whistle:

Jahas, josko sitä jois aamukaffet ja rupeis vähän raivaamaan tätä kämppää |O

-Dolly04+ masuasukki 27+3
 
piipiäinen :hug: Onneksi saatiin lukea sinun kohdalta hyviä uutisia.

Hankinnoista Meillä ei aluksi ollut mitään valmiina, kun vauvan sisarukset ovat sen verran vanhempia. Nyt on sitten ostettuna pinnasänky, käytettynä. Pinnasänkyyn ostin uuden patjan ja pinnasuojat. Myös peitto on ostettu ja jotain liinavaatteita. Vauvan vaatteita, 50-68 cm, on ihan tarpeeksi. Toppapuvun ostin ja villapukua vielä etsin. Onhan tuo hankintalista vielä aika pitkä, mutta hitaasti hyvä tulee. =)

Kummeista Luulisin, että vauvalla tulee oleen kaksi kummia. Sisaruksillakin on kaksi kummia, joten täytynee säilyttää jonkinlainen tasapuolisuus. :saint: :kieh: :heart:

Dolly04 minulla on ollut öisin tuota lonkan puutumista. Nukun kyljelläni ja kaksi tuntia on jo kidutusta, jos en vaihda kylkeä. Inhottavinta on omasta mielestä se, kun lonkka puutuu ihan tunnottomaksi. Sitä meinaa vaan yöllä olla niin väsynyt, ettei jaksa aina kääntää kylkeä. :LOL:

(.) Huomenna minulla on taas aika verikokeisiin ja äitipolille. Kovasti toivon, että poju on kasvanut ja että tuo oma hemoglobiini olisi pysynyt suht hyvänä. Huomista odotellessa!

-mervi-elina ja poju rv 24+1
 
Moikka ja kiva kuulla Piipiäinen että kaikki teillä hyvin!!

Ite olin aamulla siinä sokerirasituksessa ja voin kyllä tooosi pahoin siinä odotushuoneessa, johtuikohan siitä kun tyhjään mahaan vetäsee tuon 1/2 litraa ällöö tököttii, mut niinpä mä vaan naama valkosena istuin sen 2 tuntii :x Tulokset menee sitten neuvolaan, mahtaakohan ne soittaa sieltä jos jotain poikkeavaa niissä vastauksissa vai kertovatko sitten seuraavalla kerralla, kun aika on??? Neuvola-lääkärin aikaa edelleen odottelen....eipä oo vielä soitelleet, kun se lääkäri otti ja lähti....ehtiihän tuonne sitten!!!

Possurokotteen saan huomenna......vaikka taitaa tuo tauti jo jyllätä melkoisella vauhdilla, että kerkiiköhän sitä suojaa edes enään saamaan?? Otan sen kuitenkin!!

maaliskuu ja Rakas :heart: 25+1
 
serratus meillä samanlainen tilanne, paitsi että miestä ei ole koskaan kastettukaan ja mä olen eronnut kirkosta muutama vuosi sitten. Tuo vauvan kastamattomuus on mun äidille aika kova paikka, ja se on moneen kertaan tuonut esille sen, että meidän vauvaa ei tulla kastamaan. Äitini ei ole mikään himouskovainen, mutta kova paikka tämä tuntuu sille kuitenkin olevan. Ollaan puhuttu monet kerrat kirkosta eroamisestani ja äitini tuntuu olevan asiasta pettynyt. Kiitos Malinda tuosta Pro-seremonian linkistä. Nuo kummitodistukset ja nimenantotodistukset kuulostaa sellaiselta, joita voisin itsekin harkita, jos mies innostuu.

Olen ajatellut tuota nimenantojuhlaa niin, että hyvää ruokaa tarjolle ja läheiset ihmiset paikalle. Aiotaan ehdottomasti lapselle nimetä "kummit". Jotenkin se juhlava tunnelma on mietityttänyt, mutta toisaalta juhlien päätarkoitus taitaa olla se, että kauempanakin asuvat läheiset näkevät vauvat.

Hyvä kuulla Piipiäisen kuulumisia! Täällä ollaan oltu huolissaan sinusta.

Zuh mulla on nyt parin viikon ajan supistellut lähes päivittäin etenkin töissä. Pääasiassa supistukset ovat kivuttomia, mutta välillä vihloo inhottavasti. Jotenkin en ole ollut asiasta kuitenkaan huolissani, ja onhan mulla kahden viikon kuluttua lääkärineuvola, jossa ajattelin mainita asiasta.

Turvakaukaloista olette puhuneet. Mua alkoi yhtäkkiä hirvittää, että vaikka tuo meidän turvakaukalo tulee tutuilta, ei siltikään tiedetä ihan varmasti, missä kaikkialla se on pyörinyt. Anoppi on tehnyt valtavasti hommia saadakseen tuon kaukalon meille, ja nyt aloin miettiä uuden ostamista. Pelottaa, ettei anoppi suhtaudu ajatukseen kovinkaan lämpimästi. :ashamed: Mulla on aivan ihana anoppi, mutta tämän raskauden aikana hän on touhottanut ehkä vähän liikaakin meidän asioiden ympärillä. Haluaisin pohtia tällaisia asioita itse ja tehdä ratkaisut ilman, että joku muu hankkii meille tarvikkeita.

Sain eilen sairaalan infektiolääkäriltä niin vakuuttavan puheen tuosta rokotteesta, sen sisällöstä ja itse sikainfluenssasta sairautena, etten ole enää ollenkaan epävarma siitä, oliko rokote hyvä ratkaisu. Kaiken lisäksi kuulin tänään ensimmäisenä työkaverini sairastuneen tautiin. Vaikka rokote on ehtinyt vaikuttaa vasta viikon, eikä täyttä vasta-ainemuodostusta ole vielä tapahtunut, olen kuitenkin helpottunut siitä, ettei asiaa tarvitse enää miettiä ja pelätä tautia.

Nyt telkkarin ääreen ja ruokaa nassuun, täällä vaivaa loputon ruokahalu.

Ikuisuus ja masuasukas 24+6 :heart:
 
Possupiikillä käyty ja käsi on **** kipeä |O
Onneksi vielä ei ole muita oireita eikä toivottavasti tulekaan.

Tosi kiva homma, kun peruivat pojan leikkauksen tänään viideltä... Aamulla olis pitänyt olla paikalla, joten varoitusaika oli aika olematon :headwall: :headwall: Mä vielä pidin lapset kotona hoidosta just siksi, että siellä riehuva vatsatauti ei olis tarttunut poikaan niin sitten ne peruu sen ajan :'( :'(
Tosi kurjaa pojallekin, kun on kovasti jännittänyt tuota leikkausta ja nyt raukka joutuu odottamaan vielä AINAKIN viikon lisää :headwall: :headwall: :headwall:

Ja minä ehdin tietenkin ottamaan töistä vapaata tämän, huomisen ja perjantain (tänään oltiin lääkärissä eri asiasta) ja joudun nyt olemaan sitten pois vielä ensviikon ke, to ja pe (ke mun lääkäri sisätautipolilla). Mulle oli jo hankittu sijainen, joten...

Pikkusen ottaa päähän

|O |O |O
 
Piipiäinen kiva kuulla et kaikki on siellä hyvin =)
Pakkauksen mä hain maanantaina,oli tullu jo edellisellä viikol,mulla sen tulo kesti hakemuksen teosta n.kolme viikkoa.

Maaliskuu mä en ainakaa muista et mulle ois neuvolast kukaa soittanu sokrutestin tuloksii vaa aina pitäny ite kysellä,joko soittamal tai sit seuraaval käynnil.

Possupiikki nyt sit tänää otettu mulle ja lapsille,meillä ku tääl rokotetaa 6kk-6v ja raskaana olevat,en kyllä ollu yhtää varma koko rokotteesta viel piikkiä saadessani,mut nytpä ei tarvi asian kans enää pähkäillä,tehty mikä tehty :/

Piiuli ja toukka 27+6

Voi morjes tän koko palstan kanssa,koko päivän jumittanu ja sit ku se alkoi muilla toimii ni mä en päässy kirjautumaa ja nyt ku lueskelin tuol muita juttui ja aattelin et kokeilenpa uuestaa tot kirjautumista ni ylläri ylläri se oliki kirjannu mut :headwall: no hyvähän se näin on,saa ny sit nähä et vieläkö tää kirjotus tulee perille asti :D
 
Develly aivan varmasti kiukuttaa,miten ne noin voi tehä tai no voihan ne,mut aika inhottavaa et on ehtiny jo sopii poissaolot työpaikalta :/

Mulle ei viel tost rokotteest oo tullu mitää,mut toi esikoinen valittaa et käsi on kipee,nuoremmellakaan ei taida oireita olla,ku niin hyväntuulinen on.Myö ku neuvolast lähettii ni esikoinen piti kättään ylhääl ja sanoi et ku tää on ainoo asento mis ei käteen koske ja sit mä tajusin vast kotona et hää piti oikeeta kättä ylhääl vaik vasempaa rokotettiin :D Mut nyt on oikeesti vasen käsi kipee,minkähänlainen yö meil on eessä? :/
 
Täällä kans otettiin rokote eilen ja mun käsi on kans pirun kipee, muita oireita ei ole. Lapselle saan rokotteen vasta 16.11... mahtaakohan keretä ajoissa. :'( Mua ihan tosissaan nyt pelottaa kun täällä Tampereella se on nyt alkanu jylläämään ja kun se yks 8v tyttökin kuoli jossainpäin suomea... :'(
 
Nimenantotilaisuudesta... En ole itse miettinyt asiaa muuten kuin että pikkuista ei kasteta kirkollisin menoin. Ikuisuus taisi tuossa kirjoittaa ylempänä, että perhe on pahastunut kun ei haluta kastaa lasta, meillä on vähän sama juttu. Kuulutaan miehen kanssa molemmat kuitenkin kirkkoon, vaikka ei ole mitään uskonnollista syytä siihen. Ollaan oltu liian laiskoja myös eroamaan sieltä... Olemme olleet yhdessä kohta kuusi vuotta, ei aiota naimisiin eikä edes kihloja vaihtaa. Ja nyt sitten että emme kasta lasta, se on meidän vanhemmille ja muulle suvulle kova paikka ja sitä pitää sitten puolustella. Inhottaa aiheuttaa mielipahaa muille, mutta vielä inhottavampaa olisi tehdä vastoin omaa mielipidettä. Lapsi saa sitten itse päättää mihin uskoon tai minne kuuluu. :kieh:

Lonkat jumissa öisin täälläkin. On tosi tosi hankalaa nukkua tai siis yrittää nukkua, kun alkaa heti pian särkemään lonkkia. Selällään nukkumisesta varoitteli lääkäri tänään, ja se tuntuu jo myös epämiellyttävältä.

Ja ainiin, mies tokaisi minulle tänään rappukäytävässä kun oltiin kotiin menossa, että "ootko sä vähän lihonnut, siis kasvoistakin". :kieh: Siis voi hyvänen aika. Mykkäkoulua vähintään tämä ilta täällä meillä. :kieh:

Jadel84 (+7 kg) & Toukka 25+6
 
minäkinpä uskaltaudun kirjottamaan, pinossa kyllä roikun mukana, mutta olen toooosi laiska itse kirjottelemaan.
Onkos täällä ketään pohjoisempaa?
Itse siis kakkosta odotan ikää on 28. Esikoinen nyt 1v6kk ja täydessä uhmassa, mahtavaa :)
Töissä olen th:na ja possupiikinkin itselleni otin puolitoista viikkoa sitten. Muuta oiretta ei tullut kuin pistokohdan kipu, jota kesti pari päivää.

Raskaus on sujunut hyvin, ehkä supistelee enemmän ja useammin kuin esikoista odottaessa ja mahakin on jo valtava, asiakkaat eivät ota uskoakseen etten suinkaan synnytä hetkenä minä hyvänsä vaan vasta helmikuulla LA.... :LOL:

Pientä paniikkia on mielessä sitten vauvan ja esikoisen kanssa elosta, että miten se arki sujuu kahden pienen kanssa, varsinkin kun mies töissä aina muutaman päivän putkeen,e li olen kotosalla 2-5 pvää viikossa lasten ja koirien kanssa keskenään...vakuuttakaa mut että se sujuu sitten kyllä! :D
 
Aika ihania olette kyllä kun olette minua muistaneet :saint: Välillä on siis oltu vuodelevossa sairaalassa ja välillä kotona, ei siis koneella ole tullut käytyä. Voi kun vauveli malttaisi pysyä vielä muutaman viikon, että päästäis vähän turvallisimmille viikoille. Possupiikki aiheutti siis minulla kuumeen, jäsen kivut sekä käsikivun sekä supisteluja, tosin lääkäri epäili että samanaikasesti jylläävä pissatulehdus ja hiiva oli supistelujen syy. Nyt tilanne rauhottunut, mutta nostelu kielto edelleen sekä lepo käskynä.

Masu kasvaa, mutta mies juuri eilen sanoi et kasvot on kaventuneet...no jostakin ne kilot lähtee kun masu kasvaa, mutta painoa ei tule?

Onko teillä muilla nänninpäät kipeenä, tuleeko jo maitoa? Minulta tulee ja päät on tosi kipeet....ostin apteekista sellaista salvaa mitä sairaalassa käyttävät ja olen alkanut jo rasvaamaan nänninpäitä ja pihoja.

Outoa ajatella ettei töihin ole enää paluuta...meinasin olla sen 3-v kotona joten pitkä loma edessä :D
 
Zuh
Unisia huomenia |O Miten voikin ihmistä näin nukuttaa?!?

Dolly04: Itselläni ei niinkään lonkat puudu, mutta vatsa painaa niin paljon että vatsan sivuseinämät on kovilla. Mulla onkin vatsan alla jo oma tyyny niin saa nukuttua, ilman sitä ei puhettakaan. Kylkeäkin käännän tästä syystä ½h-1h välein.

Ikuisuus: Kun supistelisikin vain melkein joka päivä.. Mulla supistuksia tulee aivan joka päivä; kun nousen autosta, kun kävelen 2 korttelia autolta töihin, kun käyn vessassa, kun avaan painavan oven jnejne. Taisinkin kirjoittaa jo etten niin ole itse huolestunut, mutta mulla ainakin kaikki neuvolaihmiset on enemmän kuin huolissaan..

Jadel84: Olipas kiva kommentti mieheltäsi! Mulla on onneksi kaikki paino tuossa mahassa, tosin se on sen verran muhkea että vie kaiken huomion muusta kropasta ;)

Piipiäinen: Ei mulla nännit kipeät ole, mutta maitoa / nestettä kyllä tulee, joskus ihan tippumalla. Kotiinjääntiä innolla myös odotellaan, vaikka vain reilu vuosi tiedossa!

Äippäpolille varaan tänään ajan. Naatti tuntuu olevan tänään taas tosi alhaalla ja vihloo & juilii tosi ikävästi. Oman mielenrauhan vuoksi pitää mennä ultraamaan kohdunkaula, ennenkuin noihin suppareihin ihan tottuu. Niin arkipäivää alkavat olemaan että en oikeasti varmaan tajua lähteä h-hetkellä sairaalaankaan!!

~Zuh & Naatti 27+6
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Hemoglobiini tosin ei ollut noussut rautatableteista huolimatta, mutta muuten ei ollut mitään moitittavaa :heart:

Ihanan näköistä ulkona, kun on valkoinen maa :D Harmi vaan, että tuo ilo ei taida kauaa kestää - taaskaan :kieh:


Develly ja Potkuttelija 26+2 :heart: :heart:
 
Huomenta vaan :)

Täällä ois tänään edessä se rokotus :/ jotenkin vieläkin kovin mietityttää,mutta silti olen sen päättänyt ottaa...
Rokotuksen jälkeen ois sitten laivalle lähtö,että sekin jännittää,että mitäs jos tuleekin rokotteesta kovat oireet niin siinähän sitä sitten ollaan hytissä kärsimässä :/
Panadolit pitää ottaa mukaan jos käsi vaikka kovin kipeeks äityy..vai saakos sitä panadolii ottaa rokotuksen jälkeen? ei kai siinä mitään? täytyy kuitenkin varmistaa se neuvolasta.

juu,mutta täytyy varmaan lähtee tuon neitokaisen kanssa leikkimään tai piirtelemään,että ei vallan hermostu :D

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:
 
eilen otettu possupiikki, käsi hemmetin kipee.. ei pysty nostamaan ja huonosti nukuttu yö.. mut oon kyl tyytyväinen jos ei muita oireita tule.. minulla ainakin hyvä mieli kun otin tuon rokotteen, yhtään ei kaduta!! monen mammat olivat vaasassa jonossa piikille.. harmi vain ku tuo lapsi ei saanu vielä rokotetta, kun alunperin oli luvattu. kuulemma liian vähä rokotteita. ehkä ensi viikolla sitten.. vauva ainakin riehuu ihan normaaliin tahtiin.. ja nyt kun pari viikkoa pystyy oleen erossa taudista niin luulisi suojan olevan täysi.


Pia & POtkija 25+0 poks =)
 
Tulin vain pikaisesti poksumaan ja intoilemaan, että päätös äitiysavustuksesta on tehty ja saan pakkauksen kahden viikon kuluessa!

Nyt täytyy sännätä töihin, luen kuulumisenne sitten illalla, kun palaan kotiin.

Ikuisuus ja vilkastakin vilkkaampi masukki 25+0 :heart:
 
Malinda
Piikillä käyty ja käsikipua tässä odottelen :LOL: Kai se kohta alkaa, kun teillä kaikilla muillakin... Kunhan ei mitään kuumetta nostais, kun mun pitäis jaksaa tänään vielä lukea huomiseen tenttiin ja tietysti huomenna sitte selvitä siitä kunnialla! Tuli vielä käytyä hammaslääkärissäkin tälle aamulle, kun mulla irtos salmiakkia syödessä :ashamed: hampaasta paikka. Onneks sain heti ajan ja nyt on hammas taas kuin uusi.

Millanen ruokahalu teillä muilla on? Mun ei esikoista oottaessa tehnyt mieli ruokaa ollenkaan ja aina piti pakolla syödä, kun tiesi, että muuten tulee paha olo. Nyt taas tekis koko ajan mieli syödä. Ei tee mieli mitään erityistä, mutta koko ajan tekis mieli mussuttaa jotain... Täytyy yrittää hillitä itteänsä ettei paino turhia nousis. On tossa vatsakummussa kohta muutenkin ihan tarpeeks kantamista.
 
piikillä täälläkin käyty eilen. käsi tuli kipeeksi n. 4-5 tuntia piston jälkeen. tuntuu että voimat on vähissä kädestä. toivotaan ettei muita oireita tule. eilen oli vähän huono olo ettei ruoka maistunut mutta en tiedä johtuiko piikistä vai mistä.

Malinda: juu ruoka maistuu täälläkin normaalisti hyvin.. nythän mulla onkin paino alkanut nousta hurjaa vauhtia. :ashamed: vaikka se kyllä nousee vaikka söis terveellisestikin.. :/

Zuh: mulla vähän sama juttu että noihin suppareihin allkaa tottua :| ja se tosiaan tuntuu vähän huolestuttavalta kun ei tiedä mitä ne saa aikaan. no huomenna menen taaas tarkistuttamaan tilanteen.

Juu omaan oloon ei muuta uutta possupiikin lisäksi.

samaariini ja o 28+1
 
Ai niin rutisihan se täti vähän mun painostakin, kun se ei ole noussut yhtään. Kysyi taas, että ethän laihduta :kieh: En, en laihduta.
Ekalla käyntikerralla tämä täti vaan sanoi, että painoa ei sais paljon tulla, kun sitä on ennenstääkin jo lähes 85 kg eli liikaa :ashamed: :ashamed:
Nyt olen katsonut vähän mitä syön ja käynyt pitkillä lenkeillä koiran kanssa, että tuota painoa tosiaan ei tulis yhtään ylimääräistä lisää.

 
Oma napa: Argh, taas se oma ihana mies osasi olla kohtelias. Meillä olisi muutto (monella muullakin vissiin täällä) edessä tässä lähiakoina. Asunnossa on vaan todettu pientä vesivahinkoa, mutta sitä voisi jo rauhassa rempata ja sisustaa kyllä, mutta lopullinen muutto varmaan vasta noin kuukauden kuluttua kun vesiasiat on selvillä. Mutta siis, kitisin ehkä vähän miehelle siitä että nyt jo pitää aloittaa maalaus ja muut hommat, sillä eihän sitä tiedä oonko vaikka sen kuukauden kuluttua enää kykenevä mihinkään. Nyt jo kun kaikki paikat reistailee. Se vaan sano, että on joka tapauksessa ajatellut etten mä siellä mitään tee ja se hoitaa sitten itse ne asiat. Ei ne asiat itsestään hoidu kyllä, siis pitää oikeasti ensin miettiä / suunnitella ja sitten tehdä (mielipide löytyy joka asiaan, mutta itse tekeminen...?). Oma pesänrakennusvietti kun jyllää kovana enkä nyt ymmärrä miksi pitäisi hidastella, kaupat tehty jo kuukausia sitten... :kieh:

Mutta toteamalla sen, että ei musta kuitenkaan ole mihinkään / mun varaan ei lasketa niin mies vaan suututtaa mut pahasti ja tulee kova halu näyttää että pystynpä / osaanpa! Jotenkin vain nämä hormonit taitavat puskea kovalla, kun ärsyynnyn joka asiasta tai sitten tulee aina tosi paha mieli. No, nyt lähden ostoksille ostamaan maalaus ja siivoustarvikkeita, himpskatti. :kieh:

Pitipä taas avautua... Ja äsken imuroin kovan kiukun vallassa, niin alkoi taas kovasti supistelee. Pitää hetki rauhoittua ennenkuin lähden tuonne ulkoilmaan ostoksille. Auts.

Possurokotteesta: Ootteko sen ottaneet raportoineet oireista jonnekin? Ihan kuin olisin jostain joskus lukenut, että raskaana olevaa oli pyydetty kertomaan "tuloksia" jollekin viranomaistaholle... Tai sitten taas näin unia.

Kiukkuinen Jadel84 & Toukka 26+0 *POKS*
 
Malinda täällä yks kivuton rokotuksesta :wave: ja eilen kävin,aamulla sängyssä kättä pikkasen särki kyynärpäähän asti,mut sekin hävis ku ylös nousin =) Oksettava olo mulla oli rokotteen jälkeen,mut sekin varmaa johtui siitä ku olin syöny vaa aamupalan jo ennen kasia ja piikillä olin vast puol yhen maissa ja oloki helpottu ku pääsin kotiin syömään.
Mulla ei oikee toi ruoka maistu,mut syön kuitenki ku lapsille annan ettei toi huono olo pääsis yllättämään.

Possun raportointi nyt vasta ekaa kertaa kuulen koko asiasta :eek: no ehkä ne sit neuvolas kyselee jos siit johkuu pitää ilmotella.JOs ei sit oo Jadelin unia :D

Nyt ois taas ruoka-aika :p lasagnea ois tänään tarjolla

Poksuva piiuli kera toukan 28 :heart:
 
Hellou! Minä olin jo aikaa sitten päättäny etten koko possupiikkiä ota ja mun aikaki meni jo, kun ois pitäny tällä viikolla käydä ottamassa, jos oisin halunnut. Tosin oisinhan voinut ottaa sen riskiryhmien mukana, kun on toi astma.. Noh, tännään sit koululla oli meillä rokotukset kaikille jotka menos työharjotteluun tämän vuoden puolella. Mä sit siinä ryhmän mukana automaattisesti kävelin piikille!? En ymmärrä miten mut aivot oikeen toimii.. :D Kai mä olin tehny jonku päätöksen kahen tentin välissä (aamul oli tentti ja heti piikin jälkeen toinen..)

Noh, eipä tartte enää miettiä ottaako vaiko ei. Ny on käsi kippee, ei puhettakaan et vois koiran kans lenkille lähtä tai muutakaan. Ja sit tuli sen piikin jälkeen päänsärky :| Toivottavasti ei tuu enemänpää oireita ku pitäs jaksaa viel huominen tsempata koulus.
Eniten tympäs sen piikin oton jälkeen ku jotku luokkakaverit päivitteli et ne ei ois ottanu piikkiä jos ois ollu raskaana. Ne eivät siis tiiä et oon raskaana eikä musta vissiin huomaa et ootan (luulevat vaan läskiksi) :ashamed:

serratus ja :heart: 23+2
 
Hienoa Piipiäinen et kaikki oli hyvin!!!!! :hug:

Otin possupiikin viikko sitten eikä muita oireita oo tullu ku käden kipeytyminen pistoskohdasta..oli muutaman päivän aika kipee. Töissä olen kuullu et on tullu kuumetta, päänsärkyä, lihaskipua, huimausta yms. :( onneksi ei tullu kumminkaan itselle.

4 työpäivä olis takana, ihan ok olo ainakin vielä.Supistellu ei oo kertaakaan mut selkä on vähän siinä ja siinä et alkaako särkeen :( odottelen kauhulla ku supistelut alkaa jos on alkaakseen..

Nina ja Oskari 24+3
 
Moikka!!!

Nyt minä myös kuulun tohon possurokotteen saaneisiin, ja en ainkaan vielä oo saanu saparoa ja kärsää seurakseni :D Tosin kipeän olkavarren kyllä, ja hetkellisen huimauksen, joka meni kyllä tosi nopeesti ohi....toivottavasti ei muita oireita tuukkaan!!

Mulla ei kyllä maitoa tihku, mutta eipä näihin mun tisseihin taida maitoa noustakkaan :/ Ne ei oo yhtään kipeet, hiukan turvonneet, mutta ei kovat...samanlaiset nahkaläpyskät nuo on olleet jo esikon syntymästä asti. Esikkoakaan en päässyt imettämään, kokeiluista huolimatta, ei niistä muutamaa tippaa kummempaa tullut :ashamed:

Nyt saunaan esikon kanssa, isäntä läks työreissuun!

maaliskuu ja Rakas :heart: 25+2
 
Huomena olisi vielä mahdollista hakea se rokote. neuvolasta soitetaan, jos siellä on vielä vapaina rokotteita...en vaan vieläkään tiedä mitä tehdä. Toisaalta uskon, että ei se mitään ehtisi enää edes auttaa, kun suurella todennäköisyydellä se flunssa jyllää jo meillä töissä. Mut toisaalta, josko sitä pysyisi vielä terveenä sen ajan, että se rokote ehtisi vaikuttaa...

uneton yö tiedossa...
 

Yhteistyössä