*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Huomenna olisi sitten se kauan odotettu rakenneultra :heart: ihanaa, oikein odotan et pääsen kurkkaamaan vauvaa =)
Muutenkin masussa käy välillä oikein kunnon jumppa. hyvä niin!! :D
Tämä vikko olisi syyslomaa, toivottavasti supistelut ja selkäkivut helpottuis..

Nina ja AinoOskari 21+
 
Zuh
Elossa yhä, ehkä paremmin kuin pitkään aikaan :D Mua ei vaan meinaa saada kirveelläkään koneen ääreen kotona, muistuttaa aivan liikaa työntekoa! Eli levätty on antaumuksella ja hyvin, kiitokset huolenpidosta!

Develly ja koko ryhmä - voin toki päivittää noita tyttö/poika-odotuksia etusivulle, mutta pyytäisin että kaikki jotka haluaa tiedon etusivulle, laittaisi tiedon selkeästi minulle, eli eteen Zuh niin huomaan sen! Käyn ainakin tällä hetkellä palstalla aivan liian harvoin ja helposti livahtaa uutiset ohi silmien.. :ashamed:

Nimbe - mulla on myös istukka takana ja mahdollisesti aika alhaalla, ultrassa ei saatu varmuudella selvää. Eli tarkastusultra tulossa myös täällä, ei multa mitään lenkkejä tuon takia kielletty, mutta supistusten takia kyllä.. Pahin skenaariohan on suunniteltu sektio, johon en tosin YHTÄÄN tahtoisi, mutta ei tämmösen asian kanssa riskejä aleta ottamaan!

Omassa olotilassa ei ihmeitä muutoksia, helpottaa toki kun ei tee mitään. Heti kun lähtee liikkeelle ja jotain touhuaa niin supistuksia tulee, eli tekemiset minimissä. Ja pää hajoaa samaan tahtiin.. Viime viikon saldona on 2 villasukkaa, yksi istualtaan tehty allastaso ja tuhottomasti rästissä olleita telkkarisarjoja.

Mulla on muuten jo ihan mielettömän kokonen maha.. Näin yhden tutun valokuvan viikolla 36 ja maha oli samankokoinen, mimmoseksikohan tämä tästä vielä paisuu?!? Yritän ilahduttaa teitä kuvalla joku päivä aiheeseen liittyen!

~Zuh & Naatti 24+3
 
ZUH hienoa kuulla, että kaikki on ok :D Vähän jo huolestutti...

Niin eli jos laitat noita tyttö-poika-odotuksia niin mun kohdalle voi laittaa, että tyttö on tulossa :heart: :heart:

Kohta poitsun kanssa puheterapiaan - toimintaterapia loppui viikko sitten ja nyt alkaa sitten tämä terapia. Saa nähdä miten tuo herkkä poika reagoi tähän... :whistle:


Develly ja Vauva 22+6 :heart: :heart:
 
Zuh minulle voi merkata tyttöolo. Olkoon tuo tieto nyt siihen asti, kun ja jos pieni suostuu paljastamaan miten asia oikeasti on. :attn:

Tänään on kyllä sellaista myllerrystä vatsassa, että :whistle: Hyvin vähän on sellaisia kunnon tönäisyjä, mutta enempi sitten sellaista liikettä, että vatsa kääntyy ympäri. Ihan niinkuin olisi pyörremyrsky vatsassa. :xmas: Onneksi pieni on vielä sellaisissa mitoissa, että sopii vielä kääntyä. :heart:
 
Huolitteko vielä mukaan pinoon? Olen kyllä lueskellut pinoa koko ajan, mutta en ole uskaltanut aiemmin tulla mukaan. Keskenmenon jälkeen raskautuneiden pinossa olen ollut. Tänään oli rakenneultra ja kaikki vaikutti olevan kunnossa, joten ehkä nyt uskaltaa jo ruveta uskomaan, että vauva voisi olla tulossa. Varsin vilkas poika siellä näytti olevan.

Zuh Jos päivität tietoni, niin rivi siis on: 27.2. kanella 40v Naistenklinikka ensimmäinen poika
 
Hei vaan kaikki! =) Mukana ollaan vaikka koneella olo onkin jäänyt aika vähiin. Energiaa tuntuu olevan, mutta ottaahan se sitten taas takaisin ja jonain päivänä ei jaksaisi mitään. Minullakin alkaa rakenneultra lähestyä eli perjantaina pääsee kurkkaamaan pikkuista. :heart: Nopeasti on mennyt aika ja odotettu puoliväli täälläkin saavutettu.

Kaikille oikein hyvää vointia!
Täällä on tänään saatu ensimmäinen lumisade vaikka eipä tuota juurikaan maahan jäänyt, ihana oli hiutaleiden leijailua katsella.
Alina ja 20+2 :heart: =)
 
Zuh: Mulle vois laittaa tuonne etusivulle: ikä 24, la 1.2.2010, synnärinä Kättäri ja poika tulossa, nii ja ensimmäinen =) Kiitos jo näin etukäteen!

Kyselläänpä vähän, milloin te ihmiset olette jäämässä äitiyslomalle?
Itse jään jo ens kuun puolestavälistä, sillä pidän kaikki lomat pois ennen varsinaisen ä-loman alkua. Melkeen tässä saa jo aamukampaa ruveta tekemään, sen verran vähiin käy aamut :LOL: Mä niiiiin odotan jo sitä viimosta työpäivää! Ensimmäistä kertaa pitkään pitkään aikaan meikäläinen oikein odottaa joulua, kun saa rauhassa laittaa ja hössöttää ihan ite, tähän asti sitä on töissä saanut katella ihan tarpeeksi, jotta on vaan toivonut että vois nukkua koko joulun ohi. Kaupanalasta siis kyse ;)

Oma olo on ollut ihan jees, lukuunottamatta tätä inhaa ummetusta. Joka päivä mennään noiden apteekista saatavien litkujen voimalla, muttei tunnu suoli toimivan oikeen kunnolla niidenkään kanssa :ashamed: Muilla samaa ongelmaa ja onko löytynyt lääke joka tehoaa??

Muuten olo vaan isonee päivä päivältä, jotenkin tää maha tuntuu jo ihan hurjan isolta ja pelottaakin ajatella miten isoksi se oikein kasvaa !! Eipä tässä enää hirveän hehkeeks ja seksikkääks oloaan tunne, kun joka viikko saa vaihtaa isompaa vaatetta päälle :/

No juu, tänään myös viikkoja kasassa tasan 24 :heart:

-Dolly04 ja mahamatkustaja 24+0
 
Äitiyslomasta sen verran, että mä aloitan loman 21.12 vähän varhennettuna tosin... mulla loppuu tämä työ 18.12. niin siksi näin =)

Ja aion kuitenkin olla kotona siihen asti, kun tämä tyttönen täyttää 2 eli tuolla aloituksella ei sinäänsä ole väliä :heart:
 
Äitiysloman alkamisesta en osaa nyt sanoa, kun olen ollut sairaslomalla koko syksyn ja lääkäri sanoi ihan suoraan, että olen sairaslomalla siihen asti kun vauva on syntynyt. Täytyy kysyä joltakin fiksulta, että mikä tämä minun tilanne oikeasti sitten on. B)

Kotona ajattelin olla ainakin sen 2 vuotta. Aika sitten näyttää, että olenko jopa 3 vuotta. Kaksosten kanssa olin 3 vuotta kotona. Lapset ovat niin yksilöllisiä, että vielä on vaikea tehdä päätöstä. :attn: :heart:

-mervi-elina ja pieni rv 21
 
Huomenta ja neuvolaterveisiä!
Kaikki kunnossa, verenpaine 122/76, sf-mitta 16,5, vauvan syke tasainen ja vahva 145-147. Painoa tullut vain 400 g/vko, mikä kuulostaa aika hyvältä :)
Seuraava neuvola kk:n päästä ja marraskuun lopulla sokerirasitus ja lääkäri.

Mini77 ja Pompidou 21+4
 
Zuh!!!!

Kiitos päivityksestä...minun kohdallani voi vielä tietoon lisätä et tää alivuokralainen on poika :heart: :heart: :heart:

Ja vaikka niin oletin et huomen oisin töihin päässy, se taitaa nyt hieman viivästyä.Tyttö tuli viime yönä kipeäksi joten sitä tässä saa alkaa hoivailemaan kuntoon.

Näin muuten viime yönä ihan kamalan unen. Siinä unessa heräsin ja huomasin synnytykseni alkaneen.Soitin ambulanssin ja ne tyypit tuli ja talutti mut KÄVELLEN sairaalaan :D
En mä aiemmin tällasii unii oo nähnykkää.
Onkos muut nähneet ennakoivia synnytyskauhuskenaariounia???

HubaG & alivuokralainen 20+6 :heart: :heart: :heart:
 
Täällä kaikki muuten hyvin mutta lenssua pukkaa päälle. Poika alkoi köhiä toissa-iltana ja minä eilen aamulla ja nyt olo onkin aivan järkyttävä. Poika sentään voi ihan kohtuullisen hyvin kun oon antanu sille yskänlääkettä ja yöllä panadolia sekä buranaa mutta itse en oo uskaltanu tän raskauden takia mitään yskänlääkettä ottaa ja nyt kurkku onkin ihan ruvella... Toivotaan että toi tyttö sentään säästyis tältä pöpöltä...

Unista: kerran oon nähny unta että synnytinkin kolmoset jotka oli kaikki tyttöjä. sitten oli iso ongelma että mistäs ihmeestä niille kaikille löytyy tilaa kun oli varauduttu vaan yhteen lisälapseen. :kieh:
 
Zuh
Päivittelen listaa ihan piakkoin, kunpa kaikkien tiedot tulisivat kerralla mukaan :)

Äippäloma: Mulla alkaa virallisesti loma 21.12, mutta olen nyt ollut 2 vko saikulla ja edelleen supistelee rasistuksessa aivan kuten ennenkin - saa siis nähdä miten paljon vielä töihin pääsen. Itse en oikein osaa tilanteesta niin paljon huolestua, mutta neuvolassa sekä lääkäri että kätilö olivat sitä mieltä että pitää ottaa oikeasti TOSI rennosti ja olen tuota neuvoa noudattanutkin. Tiedättekö että tuntuu vaan tosi tyhmältä maata sohvalla päivät pitkät kun sillon ei ole mitään ongelmaa/kipuja/supisteluja? Tosin tilanteen muistaa liiankin hyvin kun erehtyy koiran kanssa ulkoilemaan viideksi minuutiksi..

JOULUJOULUJOULU: Vähän odotan innolla! Ja supistelujen on parempi laantua sen verran että saa joulupuuhat tehtyä!! Suuria en edes suunnittele, mutta tietyt jutut tuovat joulun ja sen verran niihin pitää pystyä, peukut pystyssä siis. Tulis jo LUNTA!

Dolly04: Mulla ummetukseen auttaa parhaiten ne perinteiset keinot- esim. luumut ja puolukat. Syksyllä pahaan jumitukseen söin yhden päivän pelkkiä puolukoita niin kummasti alko liikkumaan :D

Unista: Mulla ne muutamat vauvaan liittyvät unet on olleet enemmänkin hoitoon liittyviä, ei niinkään synnytykseen. Mutta jokaisessa unessa olen nykyään raskaana, onkohan maha tiellä nukkuessa tai jotain :p

Äh, putkimiehet on vielä tänäänkin tekemässä meille patterivetoja, ne ei valmistu IKINÄ! Istun yläkerrassa evakossa koiran kanssa että saavat työrauhan, kaikki ovet kiinni ja yläkerrassa ei ole mitään lämmitystä - näpit jäätyy piakkoin. Palailisikos sitä sitten vaikka peiton alle, siellä tarkenee :)

Hyviä vointeja mammoille!!

~Zuh & Naatti 24+4
 
Zuh osaan kuvitella tuon tunteen tuosta sohvalla makaamisesta. :attn: Itsellä on aika useasti vielä sellainen olo, että jotakin pitäisi tehdä, vaikka tietää, että kaikki rehkiminen on kielletty. Joskus tuntuu ihan nololta, kun lapsilla käy kavereita ja jotenkin mietin, että ajattelevatko nämä kaverit, että miksi noiden äiti röhnöttää aina sohvalla, vaikka siivottavaakin olisi? :ashamed: :LOL:

Joulua odotan nyt paljon maltillisemmalla mielellä. Jotenkin olo on nyt paljon energisempi ja yritän olla siinä uskossa, että tätä virtaa riittää vielä joulukuulle asti. Tiedän kyllä, että isommat siivoukset jää tekemättä, mutta jonkinlaisen joulun saan kyllä tehtyä. =) Mieskin lupasi auttaa jouluruokien tekemisessä... En voi toista kieltää, mutta jotenkin täytyy kyllä saada tuo mies pois keittiöstä. :LOL:
 
Zuh, mulle voi laittaa poikaolo. Tää ihan vaan villi arvaus. Ei mitään faktaa.

Ja te ketkä ootte saikulla supistusten takia niin millasia supistuksia teillä on? Mua supistelee pitkin päivää nii liikkuessa kuin levossakin. Ei kipeesti (kun vertaa KIPEÄÄN supistukseen), mutta ei tunnottomastikaan. Joutuu rajottaa vauhtia jos supistaa ja ei se kiva tunne ole. Mulla ei ole ikinä ollu muita kuin synnytyssupistuksia ja nyt juilii koko ajan. Hirvittää ajatuskin jos joutuis saikulle. Varmaa sen takia en ole liiemmin neuvolasta kysellyt. Tosin en halua kyllä vielä synnyttääkään. Loppupelissä kuitenkin vauvan terveys ja hyvinvointi etusijalla, mutta oon vaan tosi tosi huono jäämään saikulle. Sen verran infosin neuvolaan että sain lähetteen labraan pissatulehdustesteihin.

Avilla 23+5
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Hemppa tippunut, nyt 112, mutta vielä ei mitään hätää. Rautaa ei kannata aloittaa vielä vaan, jos ei nouse. Ajattelin syödä vähän rautapitoisempaa ruokaa niin katson kohoaako. Muuten veri ollut tosi hyvä ja mielestäni tuo on alhainen minulle. Edellisen sektion jälkeen hb oli 83, joten sitä en halua kokea uudestaan.

Tällä viikolla sitten hakemusta äitiysavustuksista ja miehen sairausloman jatkamisen johdosta myös asumistukihakemus. Saa nähdä saadaanko rahaa ja kuinka paljon. Myös tuloissa tapahtuva katkos aiheuttaa pään vaivaa. Miehen tuloilla pystytään maksamaan ruoka ja laskut, mutta vuokran maksusta ei ole vielä mitään tietoa. Varmaan joudutaan sitten sossun luukulle, mutta se on sen ajan murhe.

Tuulia79 ja Johanna-Veikka 22+2
 
Zuh täällä masussa asustelee tyttövauva :heart:

Voi teitä jotka levossa joudutte olemaan :hug: Voin kuvitella kuinka tylsää se on ja vierestä on kauhee kattoo sotkusta kämppää.. Mulle olis kauhee paikka joutuu lepoon ja katsoa vierestä kun joku muu siivoaa tms.
Ehkä siinä auttaa kun miettii miksi sinne saikulle on joutunu ja kaikki tuo on vauvalle hyväksi :saint:

Oon myös nähny synnytysunia ja siinä synty keskoseksi pieni poika! Pikkusen pistää aina välillä ihmettelemään moisia unia ;)

Äitiysloma täältä "työpaikalta" eli kotoa alkaa tammikuun alussa
Tässä on nyt hetki aikaa päättää ottaako pakkaus vai ei?? Niin paljon olis tavaraa varastossa..
Se raha on kuitenkin aika pieni verrattuna niihin tavaroihin ja olishan sitten neitokaiselle ihan omat pussit ja vaatteet :heart:
Mietitään vielä!

Mua alkaa ahistaa tuo pihalla oleilu, kun vaatteet ei oo sopivia. En muutenkaan tykkää kylmästä ja vaikka kuinka pukee päälle niin aina saa palella..
Nytkin saa jo ihmetellä vartin ennekuin löytyy päälle laitettavaa?! Mitenkähän tässä pärjää, kun nää vaatteet jää pieniksi :/ Apua sanon minä!!

Fi0na
 
Moiks!

Huomenna kauan odotettu ultra. Hiukka alkaa jo jänskättää =)

Äippälomasta: Ite jään koulusta pois tammi-helmikuun vaihteessa. Sillon loppuu jakso ja tenteissä pitäs jaksaa vielä ennen lomaa käydä. (saa nähä mitä siitäkin tulee..)

Unista: Oon yhen kerran nähny unta et oon käyny vessassa ja sit lapsi on syntyny samalla reissulla ilman ponnisteluja tms. :LOL: Oiski niin helppoa! Sit oon nähny unta myös että oon saanu lapsen, mutten ole synnyttänyt sitä ollenkaan/ en muista synnytyksestä mitään ja sit on pitäny neuvolakortista tarkistaa et olihan tää nyt varmasti mun lapsi :D Aivan mahottomia unia..

Mulla on aika.. miten sen nyt sanois.. levennyt olo, ei niinkään mahan puolesta mut muuten oon levenny joka paikasta. Mun mahaa ei edelleenkään näy, näytän vaan hiukan pyylevältä. Kukaan ei edes osaa eipällä et oon raskaana ku en oo kellekkään keronu (paitsi lähipiirille).. Noh, ei se mitään, näkyy sitten ku on näkyäkseen (niin, sitten ku lähen synnärille. Käännyttävät ovelta takasin ku luulevat että vasta puolessa välissä oon menossa :LOL: )

serratus ja :heart: 20+0
 
Unista, mä olen nähnyt yhden vauvaan littyvän unen. Siinä synnytin 19.1. 2010 eli tasan kk etuajassa 4100 g painavan, ruskeatukkaisen tytön :) Synnytys kesti kaksi tuntia ja meni tosi helposti. Lisäksi josatain kumman syystä me asuttiin mun vanhempien asunnossa kun vauva tuli kotiin, en sitten tiedä missä mun vanhemmat asui...

 
No niin, ultrassa käyty ja kaikki oli niin kuin pitääkin =) :heart: :heart: :heart:
Painoarvio oli 406g ja sukupuolikin näkyi aivan selvästi, poika sieltä on tulossa :heart: :heart:
Saatiin jopa kuvakin, jossa näkyy vehkeet aivan selvästi :LOL:
Tuleva isoveli, 9v. oli mukana ja katseli aivan ihmeissään pikkuista :) oli tyytyväinen kun tulokas on poika mutta kuulemma tyttökin olisi kelvannu :heart: :heart:

Nina ja Oskari 21+1
 
Iltaa! Täällä kotiuduttu risteilyreissulta juuri. Väsyttää aivan älyttömästi, kun tuli nukuttua kahtena yönä melko vähän. Näyttää tällaiset reissut verottavan voimia ihan yhtälailla riippumatta siitä, nauttiiko illan mittaan prosentillista vai prosentitonta juomaa. |O Automatkalla supisteli taas kovasti mutta kivuttomasti.

Miehen vanhemmat kävivät tässä taannoin lomamatkalla ulkomailla, ja tänään saatiin tuliaiset. Anoppi oli "hieman" innostunut vauvanvaatteista ja nyt on sitten melkoinen läjä vaaleanpunaisia potkupukuja ja mekkoja ja ties mitä. Nyt hieman jännittää, että tuleekohan sieltä tyttöä kuitenkaan. Itse kun en uskalla ostaa mitään tytölle tarkoitettua ennen kuin synnärillä näen, että kyseessä tosiaan on tyttö. Jotenkin tuli sellainen olo, että voisi tuon hössöttämisen jättää vielä toviksi vähemmälle... Miehellä on aivan ihanat vanhemmat, mutta en haluaisi olla helmikuussa ihmeissäni, jos sukupuoliveikkaus osuikin väärään. :D

Hieno kuva Devellyllä ultrasta!

Zuh, mulle voisi etusivulle laittaa, että tyttö tulossa. Kiitos!

Nyt saunaan ja sen jälkeen voisi köllähtää sohvalle hetkeksi ja painua unten maille, että huomenna jaksaa taas painaa töitä. Kadoksissa ollut työmotivaatio saisi saapua luokseni aamuun mennessä.

Ikuisuus ja pampula 21+5 (viikot kuluu ihan uskomatonta tahtia) :heart:
 
Kiva kuulla mukavia neuvola/ultra kuulumisia. :)

Jaksamisia vuodelepolaisille! :hug:

Äitiyslomalle ajattelin jäädä viikko ennen joulua. Minäkin olen kaupan alalla ja tuota kaupan jouluhösstystä saa joka vuosi "nauttia". Tänä vuonna saan sitten rauhassa hössöttää kotona esikoisen kanssa. Kymmenen viikkoa enää mammalomaan ja JOULUUN!!! :xmas: :heart: :xmas: :heart:
 

Yhteistyössä