*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Zuh
Piti ihan itsekin tarkistaa kauanko on viralliseen äippälomaan aikaa - reilu 9 viikkoa! Wohooo! Ja sitten on JOULUJOULUJOULU!!

Lisäilen sukupuolia taas listaan!

Avilla: Itselläni supistukset ovat suurimmaksi osaksi kivuttomia mutta välillä koskee, vihloo ja tuntuu tosi ikävältä. Näillä perusteilla lääkäri laittoi 2 viikon lepolomalle, vaikkei mitään muutoksia ole sisällä tapahtunutkaan. Itsekin huolestuin asiasta vasta kun neuvolassa huolestuivat, neuvolatäti varsinkin muistaa aina varoitella että ota oikeasti rauhassa jne. Ja olen minä yrittänytkin kaikkeni, tunnen itseni vain niin patalaiskaksi kun vaan katsoo telkkaria ja neuloo.. Mulla supistuksia tulee aina kun teen jotain, kävelen ulkona, käyn kaupassa, imuroin jne, lisäksi pitkään suorassa istuminen tekee pahaa, eli suomeksi töiden tekeminen. Nostelut yms. on täysin poissuljettuja, välillä pelkkä hellan edessä seisominen supistuttaa.

~Zuh & Naatti 24+5
 
Voi kääk! Mun supistelut on paljon samanlaisia kuin sinulla Zuh, mutta on niissä aina joku pieni "kipu" mukana eli ei ole kivuttomia. Mulla olisi vielä kaksi kuukautta raakaa työtä ja opiskelua edessä ennen kuin helpottaisi ja mun "työviikot" on aina kuusi päiväisiä. Täytyy vissii miettiä että mitähän nyt tekisi. Tässä koneellakin asento on sellanen että supistelee herkästi.

Avilla 23+6
 
Zuh
Avilla: Kyllä nuo supistukset aina tuntuvat pahalta. Itsellän vain ongelmavatsan kanssa kivuttomat päivät ovat normaalistikin tosi harvassa, niin en osaa näihinkään pieniin kipuiluihin sen kummemmin reagoida. Joku varmasti minun sijassani sanoisi että koskee koko ajan :LOL: Juttele ehdottomasti neuvolatätin kanssa asiasta, kyllä minäkin sinänsä pystyisin tekemään vaikka mitä, mutta olen päättänyt että nyt mennään Naattia riskeeraamatta eteenpäin. Raha tai opinnot ei korvaa koskaan sitä jos jotain huonoa sattuisi oman riuhtomisen takia..

Zuh
 
Zuh Kyselin pari päivää sitten päästä mukaan pinoon. Jos siis onnistuu, niin tietoni ovat: 27.2. kanella 40v Naistenklinikka ensimmäinen poika. Pakko toki ei ole mukaan ottaa, mietin vain että jos et ole huomannut aiempaa viestiä.
 
Miks kaikki muut tietää vauvan sukupuolen ja me ei? :( Oisin niin kovatsi halunnut jo alkaa suunnitella hankintoja yms. mutta kun ei... Ja 4d ultra on vasta kk:n päästä, olikohan fiksua ottaa se niin myöhään? Vakuuttelivat että viikosta 26 alkaen saa parhaat kuvat.

Ei mulla muuta sitten tänään mielessä, töissä Hesassa ja masussa hiljaista, kun itse menossa ja palavereissa koko päivän.
 
Mini77
Me käytiin tuolla ultrassa kahdesta syystä jo nyt... Ensinnäkin Kela-korvauksen saa vaan 24 viikolle asti ja toiseksi haluttiin varma tieto, että rakenteet ym on kunnossa.

Suositus lienee tosiaan siinä 24-28 viikolla, mutta itse en olis jaksanut odottaa noin kauaa :ashamed:
 
aika jännä juttu,mä kysyin 4d:hen aikaa varatessani että mitkä ois parhaimmat viikot käydä siinä niin kuulemma 19-22 ois paras aika.vai voiko se sitten johtua siitä että me käydään sielä rakenneultrassa ja se tehdään 4d:nä,että oisko noi sitte siihen parhaimmat viikot?
 
Terveisiä neuvolasta!
Verenpaine: 120/70
Pissa: puhdas
Hb: 109 (juhlan paikka minulla :flower: )
Paino: -100g (yhteensä tullut nyt noin vajaa kilo)

Pienen sydän löi tasaisesti ja vahvana. Potkuja sateli useita, mutta eipä nuo kaikki vieläkään tunnu tämän minun paksun vatsanahkani läpi. :ashamed: :heart:

Minä olen luopunut ajatuksesta mennä 4d-ultraan. Houkutus olisi kyllä suuri, mutta tuntuu, että ramppaan jo muutenkin ultrissa, joten en koe 4d:tä tarpeelliseksi.

Minulla onkin seuraava äitipoliaika 19.10. Sitten taas näkee pikkuista ja ehkä voi selvitä tuo sukupuolikin. :heart:

-mervi-elina ja pieni rv 21+1
 
Tervetuloa kanella!

Ultrassa käyty. Kaikki oli ok, ja vaavi vastas viikkoja. On aika vilkas kaveri tulossa, koko ajan jumppasi ties missä asennossa ultrauksen ajan.. Ja imi peukaloa! :D Sukupuoli näky erittäin hyvin, ku vaavi makas kaksin kerroin, varpaat otsassa kiinni ja pylly "kameraan" päin. Hih. :D Ei ollu epäilystäkään kumpi on tulossa.

Vihdoin ja viimein sain alkaa lajittelemaan vauvan vaatteita, kun sain siskon lapsen vaatteita 3 laatikollista. Pitää vaan valkata sieltä ne "oikean" väriset ja laittaa loput takas. =)

serratus ja :heart: 20+1
 
Me käytiin rakenneultrassa jo pari viikkoa sitten TYKS:issä, mutta silloin vauva nukkui eikä vaihdellut asentoa yhtään. Rakenteet saatiin kuitenkin tutkittua eli kaikki on kunnossa. Tuohon 4d:hen haluan nyt mennä kokemuksen ja sukupuolen selvittämisen vuoksi. Ehkä siis vaan pitää malttaa odottaa neljä viikkoa. Kela-korvaus ei pitäisi olla ongelma, kun ko. yksityinen lääkäriasema tekee tutkimuksen aina samalla hinnalla ja hakee kela-korvausta niistä tapauksista, joista sitä voi hakea. Ottavat siis itse "takkiin" , jos korvausta ei saa.

Huomenna taas yksi virstanpylväs eli rv 22 täynnä :)
 
Kanella tervetuloa :wave:

Mini77 mä en ees kahest ekast halunnu tietää kumpi tulossa ja nytkin kun kysyin sain hyvin huteran vastauksen et 50/50 täällä mahikset kumpaan vaan eikä kyllä oo välii mitä tulee kaikki otetaa ilolla vastaan :D

Mäkin sain nyt kelan paperit alkuviikosta viimein postiin tai netissä ne hakemukset muuten tein mut sen lääkärintodistuksen laitoin postin kautta,sit ku työnantaja maksaa kolme ekaa kuukautta ja niitten tietoja jos ne jää oottelemaa ni en tiiä milloin sieltä vastauksen saa,no kai se palkanlaskija ne tulot voi laskee heti ku pomo antaa suosiollisen päätöksen äippälomasta,kunhan sais sen ensin sinne tehtyä,soitin pomolle jo viime viikolla alkuviikosta et laittaa mulle ne paperit postissa,hoitovapaalla ku oon,mut ei oo viel näkyny ja maanantaina pitäs olla jo takasin siellä et ois sen kaks kuukautta ennen äippäloman alkua :/ mut jos ei tänää papereita näy ni täytyy sit mennä viikonloppuna käymää töissä ku muutenki ollaa sinne suunnille matkaamassa.Täst ei varmaa taas saa mitää selvää :ashamed: sekavaa sepustusta

Hyvin valvottu yö taas takana,nyt ku ois moneen yöhön saanu lapsien puolesta nukkua ni ei sit enää wc-reissun jälkee saanu unta kolmesta puol kuutee meni pyöries,tulin sit jo neljän jälkee alakerran sohvalle et saa ees mies nukuttua,sit ku nukahin ni uus herätys olikin jo seittemält,ois niin mieli tehny soittaa taksii et ei meiän neiti tuu eskarii tänää myö jatketaa unii :ashamed: mut vääntäydyin sit väkisin sohvan pohjalta ylös ja kohta pitäs ruveta tekee lähtöö muskariin.

Poksuvin terveisin
Piiuli ja toukka 25
 
Tänään neuvolassa käyty,kaikki oli onneksi hyvin.

hb 113
verenpaine 127/83
kohdunpohjankorkeus 19.5
sydänäänet 150

painoa oli tullut 959g viikossa,siis ihan järkyttävää,nyt on jo ekasta neuvolakäynnistä tullut 7kg lisää + mitä sitä ennen tuli vähän,nyt on pakko ruveta tsemppaamaan ja vähentää tota herkuttelua.

sain äitiyspäivärahahakemuksen,mites muuten tuleeko se äpvraha nyt sitten vuodelta 2008 vaiko 2009 kun vauva syntyy kumminkin vasta 2010,neuvolakaan ei siihen osannut vastata.

Sikarokotteesta oli sen verran puhetta että pitää seurata uutisia ym niin silloin tietää koska voi mennä ottamaan sen rokotuksen n.kuukauden päästä kumminkin suunilleen.

Niin ja tein sellasen odottavan äidin mielialatestin,sain 14 pistettä kun 13 pisteen jälkeen on mahdollisesti lievä masennus,vastasin rehellisesti kysymyksiin,mutta asioihin harvoin pystyy vastaamaan yksioikoisesti kun on rastitustehtävästä kyse,mutta tosiaan onhan tässä elämässä kaikenlaista... neuvolantäti yritti sitten ehdottaa monenmoista että josko haluisin jutella neuvolapsykologille,lääkärille tms,mutta kieltäydyin tästä.oli kyllä mukava neuvolantäti vaikka ei ollutkaan mun omani.

sori sekavasta tekstistä,

Tänään taas poksutaan eli 22+0
 
Teen tässä lähtöä ostoksille. Saas nähdä miten kunto kestää! Mutta onneksi kaupoilta pääsee kotiin, jos alkaa siltä tuntumaan. :attn:

Ihmettelen hiukan, kun minulta ei ole mitattu tuota sf-mittaa eikä pienen sykelukemiakaan ole kerrottu. Vauvan sykkeestä on aina sanottu, että on tasainen ja vahva. Täytynee seuraavalla kerralla kysyä asiasta.

-mervi-elina ja pieni rv 21+2
 
neuvola kuulumisia:

verenpaine 127/58
kohdunpohjankorkeus: 20cm
sydänäänet: 144
Painoa tullut yht alusta: 1.4kg.

sikarokotteesta neuvola täti puhui että marraskuun alussa ehkä?? meinaatteko ottaa? mun neuvola täti puhui aika asiaa sikarokotteesta joten alan kallistumaan ottamisen kannalle..
äitiyspäivärahoista: tulot katsotaan 2008 vuoden mukaan!!
Zuh mulle voi laittaa muutes että poikaolo, ku tuo neitiki koko ajan puhuu pikkuveljestä niin ja itsellä vahvat tuntemukset.. jos kerkee lisäillä :)
huomaatteko jo vauvan rytmin, milloin potkii? täällä ihan selkeästi ollaan aamu ja iltavirkkuja :)

Pia & Potkija 22+0 POKS :heart:
 
Pikkukakkonen, täällä masuasukas on eniten liikkeellä iltapäivästä ja alkuillasta/myöhemmästä illasta, joka tapauksessa mun nukkumaanmenoaikaan.

Maanantaina olisi seuraava neuvola. Sain viime kerralla täytettäväksi jonkun tommosen lapun, missä pitää kirjoittaa omia ajatuksia äidiksi tulemisesta ja kuvailla läheisiä ihmissuhteita. Tuntuu jotenkin kauhean hankalalta, kun kaikki on hyvin ja olo on onnellinen, enkä mä ole sellainen ihminen, että musta tuntuisi kauhean luonnolliselta kertoilla syvimmistä tunteistani neuvolatädille... Tuntuu siltä, että oon vähän huono neuvola-asiakas kun ei mulla ole oikein mitään kysyttävää ja käyn siellä vaan vauvan takia, enkä pohtimassa tämmöisiä asioita, kun kaikki tuntuu niin oikealta ja hyvältä. :ashamed:

Huomenna pitäisi lähteä viikonlopuksi miehen vanhempien luokse. Juurihan tässä kolme päivää sitten kotiuduttiin reissusta, niin nyt saa taas pakata tavaroita ja huomisen työpäivän jälkeen ajella muutaman tunnin matkan. Onneksi ensi viikon alussakin on muutama vapaapäivä, niin ehtii reissun jälkeen olla muutaman päivän ihan rauhakseen kotosallakin. Musta on tullut sellainen kotihiiri, että voisin vaan nököttää sohvalla viltin alla vaikka kuinka monta päivää.

Viime yönä oli mahassa kipua. Heräsinkin sellaiseen kipeään tunteeseen alavatsalla, eikä asennonvaihto auttanut ollenkaan. Tuli sellainen olo, että olikohan nuo kipeitä supistuksia? Täytynee maanantaina neuvolassa ottaa puheeksi ja seurailla nyt tilannetta. En ole mitenkään huolissani, kun aamulla kipu oli poissa ja tänään ei ole mitään ongelmaa ollut. Tosin tuo ainainen lonkka vaivaa taas, ja töissä ei pystynyt vuodepotilaita riuhtomaan ihan siihen malliin kuin aiemmin. Tuntuu, että olen koko ajan jostain syystä puolikuntoinen.

Tänään poksuu!

Ikuisuus ja pampula 22+0 :heart:
 
4D terkkuja: kaikki oli just niinkuin pitääkin,painoa pikkuisella oli 416g ja vastas viikkoja 21+jotain,en muista enää ja nyt mennään siis 20+4 viikoilla mutta sanoi että niin pieni ero että ei merkitystä eli ei lähdetä laskettua aikaa muuttamaan.
kovasti toinen heilui ja kädet viuhtoi ja tottakai naaman edessä mutta onneks kerettiin naama kunnolla näkemään :heart: sukupuoli jäi arvoitukseks kun jalat oli niin tiiviisti yhdessä ja muutenkin oli vähän huonot näkymät,johtui osittain mun omasta rasvakerroksesta :ashamed:
mutta pääasia että kaikki on hyvin ja onhan se tavallaan jännä sitten että on ylläri kumpi tulee,ois vaan ollu kiva päästä ostamaan pari tietynväristä vaatetta :D

piipi ja papu 20+4 :heart:
 
Mulla alkaa virallinen äippäloma Zuh:n kanssa samana päivänä eli 21.12, mutta tosiaan talviloman ja ens kesän kesäloman pidän pois ennen tuota, joten lomalle pääsen jo 18.11, ihanaa!! :p

Eilen jouduin apteekista hakemaan peräruiskeita, kun ei enää mitkään muut tunnu tähän ummetukseen auttavan :'( On kyllä niin inhottava vaiva, että tästälähin sitä on osattava arvostaa noita normaaleja ruumiintomintoja, piru vie! Sain nyt jatkohoitoon Vi-siblin-nimistä jauhetta josko se alkais jeesaamaan tätä inhaa oloa.

Mäkin olen kuullut tuosta neuvolassa tehtävästä "masennustestistä", muttei ainakaan täällä ole tullut moista vastaan! Itsellä takana masennusta ja lääkityskin oli päällä, kun sain tietää olevani raskaana, lopetin sen heti ja nyt huomaan oireiden hiipivän takaisin :( Tänään olinkin asian tiimoilta yhteydessä neuvolaan, jonne sainkin lääkäriajan ensi viikolla. Mietitään sitten tätä tilannetta siellä yhdessä. Tietenkään en kovin mielelläni lääkehoitoa alottaisi, kun ei kerta varmaksi tiedetä miten se vaikuttaa sikiöön, mutta JOS tilanne sitä vaatii, on se ehkä parempi vauvan kannalta että äiti voi hyvin. Vai mitä mieltä olette?

-Dolly04 ja masuasukki 24+4
 
Onpas kiva lukea mukavia ultrakuulumisia =)

Ja paljon jaksamista vuodelevossa oleville :hug: Raskasta se on kun kaikkea tarvii varoa, mutta on se kuitenkin sen arvoista :heart:

Tänään kävin rakenneultrassa, vauva on erittäin vilkas :D Eipäs meinattu saada kunnon kuvia ollenkaan kun vauhti oli niin kovaa koko ajan. Onneksi kuitenkin saatiin katsottua kaikki tarpeellinen ja kätilö totesikin että vauvan rakenteet näyttää oikein hyviltä :heart: 4D-kuvaakin meille tulokkaasta näytettiin =) Sukupuolta ei edes kysytty, mitään syytä siihen ei ole, ei vaan kysytty...olis tietenkin voinut kysyäkin koska meille ei ole mitään väliä kumpi sieltä on tulossa. Ultraaja oli aivan ihana ihminen ja naureskeli muutenkin että on todella vilkas lapsi, hän ite oli nyt useamman kerran ultrannut rauhallisia yksilöitä ja oli kuulemma kivaa vaihtelua saada vähän haastavampaa kuvattavaa :LOL: No pääasia että kaikki on hyvin.

Huomenna onkin sit neuvola ja saan sieltä mukaan niitä kelan papereita.

muhvi rv 21+3
 
Dolly04 mulla sama homma, masennuslääkitys oli päällä, kun huomasin olevani raskaana
ja jätin heti lääkkeet pois. alkuraskaus meni tosi hyvin mutta nyt alkaa taas tuntumaan vaikeemmalta,
ja pari viikkoa sitte ku kävin mt-polin psykiatrilla kontrollissa nii se sano että voin(ja että kannattais) alottaa lääkitys uuelleen, mutta jotenki mietityttää se.. mutta jos olo ei muutu, niin ei kai muu auta.
sairaslomallakin olen äippäloman alkuun asti, ku meinasivat mt-polilta että sillä ehkäistään synnytyksen jälkeistä masennusta että saa nyt olla rauhassa ja ressaamatta ainakaan mistään koulu/työasioista.

ja muuta, supistelut jatkuu edelleen, koiran kans pystyy just ja just käymäään 10min pissalenkillä tuossa tienposkessa, kauemmas en uskalla lähtiä ku supistelut yltyy välillä kävellessä ihan kunnolla kipeiksiki.

loppukuusta on taas neuvola ja neuvolalääkäri samalla, tiiättekö mitä se neuvolalääkäri muuta tekee ku sen sisätutkimuksen?

pilli ja kirppu, 24+1
 
Huomenta kaikille!! :wave:
Eilen kävin työterveyslääkärillä ja laittoi 2 vko saikulle selkäkivun ja supistelujen takia.. :(
eli lepoo si vaan tääl =) ja 2 viikon päästä kokeillaan pystynkö olemaan töissä.. :(

Oletteko muut katselleet jo vaunuja?? mä eilen illalla kahlasin netissä tarjontaa ja silmiini osui oran vaunut, onko kenelläkään kokemuksia noista vaunuista??

Nina ja Oskari 21+4
 
Malinda
Huomenta ja tervehdys piiiiitkästä aikaa! Oon muistaakseni joskus syyskuun alussa viimeks kirjottanu kuulumisiani... Oon kyllä välillä käynyt kurkkimassa teidän kuulumisia, mutta en oo ehtiny kommentoimaan. Mulla on nimittäin ehkäpä elämäni tarmokkain vaihe meneillään :) Päätin vihdoin ja viimein suorittaa keskeneräiset opintoni loppuun ja valmistua ennen vauvan syntymää :) Hyvin on suunnitelma toiminu tähän asti ja virtaa riittää, joten täytyy ottaa siitä kaikki irti, kun eihän sitä tiedä, mitä tämä raskaanaolo tuo vielä tullessaan. Varmaan jossain vaiheessa vielä väsähtää... Ihmettelen vaan mistä tämä motivaatio löytyi vuosien haeskelun jälkeen? No en valita kyllä, vaan otan tästä kaiken irti, niin paljon on tuo valmistumattomuus mieltä kalvanut.

Masuvauveli jakselee hyvin ja liikkuu nykyään jo paljon, varsinkin iltaisin. Oon käyny Suomeen paluun jälkeen kerran neuvolassa ja ekassa lääkärintarkastuksessa sekä 1.10 oli ultra. Vauvan sykkeet oli hyvät ja itelläkin kaikki arvot kohdallaan, verenpaine ja hb:kin ok, vaikka niitten kanssa oli viimeks vähän ongelmia jossain vaiheessa. Ai niin ja sokerirasituksessakin kävin ja sekin oli ok, vaikka viimeksi meinasin joutua dieetille, kun oli paastoarvo koholla. Painoa on tullut noin 2,5 kiloa ja mahakin alkaa vihdoin näkyä. Tavalliset vaatteet on kuitenkin vielä käytössä. Ainoastaan tiukimmat housut oon työntäny kaapin perukoille. Selkävaivoja riittää, että se oikeestaan ainut miinustekijä tällä hetkellä. Nukkuminen onnistuu vaan kyljellään ja jos on vahingossa nukkunut yöllä selällään niin aamulla on selkä ihan jumissa. Samoin jos kävelee liian pitkiä matkoja. Oon joutunut esikoisen kanssa ulkoiluakin rajoittamaan. Lähikaupassa vain käydään rattaiden kanssa ja sitten vaan oleillaan kotipihassa. Mihinkään shoppailumaratooneihin tms. en kykene...

Niin siitä ultrasta vielä, että kyllä oli ihana nähdä pikkuinen. Oltiin koko perheen voimin, vaikka eipä tainnut tuleva isosisko tajuta mistä oli kysymys... Vauvan rakenteet oli kohdallaan ja sukupuolikin näkyi aivan selvästi eli meille on tulossa pieni poika :) Ei menny mun arvailut aivan kohdalleen, viimeksi luulin oottavani poikaa ja tulikin tyttö ja nyt taas olin aivan varma, että siellä on tyttö, mutta olikin poika :LOL:

Minäpä siirryinkin sitten kerta heitolla tuonne loppukuun odottajiin, sillä laskettua aikaa siirrettin lähemmäs kolme viikkoa eteenpäin!!! Pysyn sentään helmikuun puolella, kun tuo alkuperäinen LA oli niin alussa :) En malttais teitä enää tässä vaiheessa jättää! Eli kuukautisten perusteella LA olis ollut 7.2, mutta nyt se onkin 26.2 :attn: Voitko Zuh päivittää ja samalla myös sen, että poika on tulossa.

Tsemppiä kaikille vuodelevossa oleville ja tietysti kaikille muillekin pikkuvaivoista kärsiville! Ja tervetuloa kaikki uudet! Meitä onkin jo ihan mukavan kokoinen joukko :D
 
Hei pitkästä aikaa!

Piti vaan äkkiä tulla hehkuttamaan että käytiin Kuopiossa rakenne/4D -ultrassa. (meille muuten sanoivat et vkot 20-21 parhaat..). Vauva on iso ja nätti. Painoa oli 470g (vko 21), ja reidet oli pitkät. Lääkäri kehui varsinkin nenää! Kaikki muuten perfect, MUTTA, toinen munusaisallas laajentunut. Kuulemma suht normaalia, voi normalisoitua , pysyä ennallaan tai pahentua. :( Vkolla 28 kontrolli keskussairaalalla. Pahimmassa tapauksessa pissa virtaa väärään suuntaan ja leikkaus tarvitaan, mutta usein korjaantuu jo ennen syntymää. Ja kyllä vauvan pissa nytkin kulkee oikeaan suuntaan.
Onneksi tuo nyt löytyi ja voidaan tarkkailla tilannetta. Ja onneksi vakuutus on jo otettu. Ja onneksi ei löynyt kuitenkaan tuon pahempaa.

Sukupuolta ei haluttu tietää, enkä edes uskaltanut katsoa ruudulle kun jalkoja tutkittiin ja mittailtiin.. Mutta kuitenkin, kun kuvattiin alhaaltapäin, niin reisien välissä oli kyllä melkoinen pallo... =) Näytti IHAN pallipallerolle. Harmitti, siis se että nyt luulee arvaavansa kumpi tulee. DVD:ltä kun katsottiin uudestaan niin mieskin on samaa mieltä. No, voihan se olla että oli tytöllä vaan isot, nätin pyöreät häpyhuulet :LOL: :LOL: .

Tehilla ja ISoE 21+ 4
 

Yhteistyössä