*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Eilen tuli tehtyä kävelyennätys. Tämä vuodelepolainen käveli kaupoilla kolme kokonaista tuntia. Olo oli jotenkin hurjan energinen; en hengästynyt, selkä- ja lonkkasärky ei vaivannut... B) Täytyi siis ottaa ilo irti koko reissusta! Tuli ostettua muutama vaate pienelle. :heart:

Tänään onkin sitten väsyttänyt eilisen edestä. Mutta onneksi on tämä mahdollisuus levätä. |O

Minä tunnen liikkeitä enimmäkseen aamuoäivällä ja illalla. Tosin kaikkia liikkeitähän en tunne ja pieni on ultrien perusteella ollut ikiliikkuja. On kyllä mielenkiintoista odottaa, että liikkeet voimistuvat ja sitä kautta sitten nähdä, että minkälainen päivärytmi toisella on. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille! =) Minulla on maanantaina mahtava etuoikeius, kun pääsen taas kurkkaamaan pientä tuolla vatsassa. Tulen sitten kertomaan kuulumisia.

-mervi-elina ja pieni rv 21+3

Huh!! Onneksi on perjantai B) Hiukka raskas viikko takana ja olo on sen mukainen.
Päätä on särkenyt ihan älyttömästi joka päivä ja lisäksi nyt on sitten alkanut minulleKIN tulla noita supistuksia. Se on kyllä jännä juttu, että kumpainenkaan synnytys ei ole itsestään käynnistynyt, mutta silti näitä supistuksia tulee jo tässä vaiheessa :kieh:

Viikonloppu menee ihan levon kannalta - en aio tehdä mitään ylimääräistä. Pojan synttärijuhlatkin pidetään äitini luona niin mun ei tarvii siivota :ashamed: Huomenna illalla vaan kun vähän leipoo niin se siitä - helpolla pääsee B)

Piipi Pöppiäinen Mulla on myös ihan älytön vatsa... Tänään töissä peilistä katsoin sivukuvaa ja ei sitä kyllä kauaa ilennyt katsoa :( Ja vielä kun olen tosiaan aika iso muutenkin (170/80kg ennen raskautta) niin kyllä sitä aika isoksi itsensä tuntee... Hävettää.

Develly ja Vauva 23+3 :heart: :heart: :heart:

tänään käytiin varaamassa pikkuselle hoitopöytä ja pinnasänky =) ois niin ihana jo laittaa sänky valmiiks mutta maltetaas nyt kuitenkin vielä :D samalla ihmeteltiin turvakaukaloiden maailmaa,vaikutti tosi kätevältä sellanen telakkaan laitettava kaukalo,varmaankin päädytään sellaiseen.

hauskaa lauantain jatkoa kaikille! mun täytyy vielä raahautua iltavuoroon töihin,ei huvittais yhtään :snotty:

piipi ja papu 20+6

Hyviä uutisia saatiin eilen rakenneultrasta. =) Kaikki oli niinku tässä vaiheessa kuuluu olla. Hyvin vauveli oli kasvanut ja ihan normimitoissa, vielä... Laskettuaika olis koneen mittausten mukaan mennyt maaliskuun puolelle mutta ei tuota ruvettu muuttamaan kun vaan neljällä päivällä heittää. Kätilö sanoi että samalla laitteella olis mahdollisuus myös 4D-ultraan mutta hän ei sitä ruvennut edes yrittämään kun istukka on edessä eikä se kuulemma silloin oikein onnistu. :|
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Alina ja 21+0 :heart: =)

Jaa has... Sitä pitäis alkaa leipomaan - pojan synttärijuhlat olis huomenna B)

Onneksi juhlitaan hyvin pienimuotoisesti... Ei olis kyllä voimia järjestää mitään megapippaloita tässä väsymystilassa :kieh:

Onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrakuulumisista!!!

Tervetuloa kaikki uudet jakamaan tuntemuksia ja kuulumisia!!!

Tänään mä sorruin. Oli ihan pakko laittaa vauvan pinnis kasaan, kun haettiin uudet reunasuojukset,verho,tyynyliina ja pussilakana. Voi että kun on suloisen näköinen peti. Vauva vaan vielä puuttuu :snotty: Sit parin viikon päästä pitäis saada kehto, jossa vauva saa sit alkukuukaudet nukkua. Pikkasen ajoissa oon liikkeellä, mut oon vähän tällainen malttamaton :ashamed:

Supistuksia monella ja niin mullakin. Inhottavia :kieh: Pitäis varmaan ottaa vähän rauhallisemmin, mutta aika vaikeaa noiden kahden taaperon kanssa. Parin viikon päästä neuvola ja sit täytyy varata lääkärille aika, että tietää vähän missä mennään tuolla alakerran puolella.

zuh Mulle voi poikaolon vaihtaa pojaks. Niin varmasti se ultraaja silloin sano rakenneultrassa, että kai se on pakko uskoa, vaikka en ite kunnolla nähnytkään :heart:

Onko muiden vauvoilla usein hikka? Mulla vauva hikottelee useita kertoja päivässä ja tuntuu ihan hassulta, kun koko maha pomppii sen mukana.
:D

Rauhallista viikonlopun jatkoa!!

yykaakoo ja pikku3 22+6

yykaakoo et oo ainut malttamaton, täällä on kans yks hätähousu! :D Heti kun sain tietää et kumpi tulee niin aloin valkkaamaan vaatteita et mitkä passaa meijän vaaville. Sain jo pestyä kolme koneellista ja järjestelin ne koon mukaan kaappiin.. Sit hion pinnasängyn ja maalasin sen, kun en tykännyt entisestä väristä. Tuli sellanen energia piikki niin piti käyttää hyväksi. :D Juu, tiiän, hiukka aikases mut minkäs teet :ashamed: Nyt ku on lomaa koulusta viikon verran niin on aikaa touhuta..

En oo mitään hankintoja kuitenkaan tehny (vielä) , ku kaikki vaatteista hyppykiikkuun jne. saadaan jostaki. Ostan sitten, jos jotain puuttuu..

serratus ja :heart: 20+ 4

Hyvä että joku muukin on yhtä maltamaton :D

Lähinnä tulin nosteleen ketjua, kun oltiin tipahdettu toiselle sivulle. Vähän on hiljaista täällä, varmaan viikonlopun syytä :)
Nyt jatkaan siivousta...

yykaakoo ja pikku3 23+0

Olenko minä ainoa joka oikeasti nauttii siitä että maha näkyy? Pukeutumisella pitää aina oikein yrittää korostaa tuota masua. :D
Tosin johtuu varmaan siitä että en suuremmin pidä siitä mille mahani näyttää normaalioloissa(kokeilkaa saada lapset 1v2kk ikäerolla niin tiedätte mille se mahanahka näyttää). Raskausarvet ei häiritse vaan se löysä nahkapussi joka minulle alavatsaan jäi. Muutenkin olen hieman pehmeä niin se nahkapussi hyllyy iloisesti liikkuessani joten nyt tunnen itseni jotenkin yli naisellisen ja kauniin näköiseksi kun vauvamaha on taas ottanut ja täyttänyt sen nahkapussin kireäksi. :kieh:

Meillä on flunssa jyllännyt jo toista viikkoa. Esikoinen oli kunnon flunssassa - nenä vuosi kuin hana ja köhiminen kuulosti tosi pahalta ja herätteli poikaa öisin. Tuo nuorempi onneksi on selvinnyt pelkällä lievännä räkäisyydellä mutta minä itse taas olen ollut pahimmassa kunnossa koko porukasta. Edelleen pää on täynnä räkää ja kurkku erittäin kipeänä ja tuntuu sille ettei edes näe välillä kunnolla vaan että pää olis kietasti pumpuliin...ja päätä särkee tietysti armottomasti. Onneksi kuumetta ei ole nostanut meistä kellekkään.

Luultavasti tiistaina lähdenkin muksujen kanssa käymään Kuopiossa kavereitani ja vanhempiani tapaamaan. Pitää ostaa molemmille muksuille uudet talvivaatteet kun alkaa entiset olla ihan liian pienet. Harmittaa kun tykkään tuosta tytön haalarista ihan älyttömästi mutta toivottavasti nyt pitää paikkansa että tämä tulokaskin olisi tyttö niin saisi käyttää sitten taas uudestaan. :heart:

Mut nyt taas potemaan. Onneksi on kahvipannullinen teetä tuolla keittimessä odottamassa juomistaan... :snotty:

Hopeakaisla , kyllä täälläkin mahalla elvistellään! Aina olen haaveillut vauvamahasta
(vaikken niinkään siitä vauvasta). Ja melkein jo nyt harmittaa tämä ainutkertaisuus, että jääkö tämä tällä iällä ainoaksi vauvamahaksi. No täytyy myös kysyen todeta, että miksei kukaan kertonut että raskaana olo ei ole pelkästään mahan kasvattamista.. Minäkun kuvittelin että siinä se vaan kumpu sitten kasvaa, mutta onhan tässä vaivaa ja jomotusta toisensa perään... Onneksi ei mitään ylitsepääsemätöntä kuitenkaan :)

Minä mielelläni esittelisin mahaani, mutta kun mulla ei oo mahaa mitä esitellä. :eek: Lähinnä näytän hiukka lihoneelta (no onkos kumma jos paino alkaa näyttää tähtitieteellisiä lukemia). :| No jospa se sitten kohta kasvais.. Niin ei tartte laittaa tyynyjä täytteeksi! :D

Hopeakaisla Sama täällä! Tykkään näyttää kasvavaa mahaani :) Mulla esikoisen jälkeen maha palautui tosi nopeesti, mut sitten 1v3kk päästä kun toinen syntyi niin ei maha enää palautunutkaan :ashamed: Eikä kunnolla ehtinytkään palautua kun tää pikkukolmonen ilmoitti tulostaan. Nyt ajattelin alkaa kuntoileen heti kun vaan pystyn synnytyksen jälkeen, kun ei se maha taida sit enää itsestään kiinteytyä :whistle:

Ootteko muut jo miettineet mitä sit synnytyksen jälkeen aiotte, siis urheilua tms? Se zumba kuullostaa hauskalta kun sitä vois kotonakin tehdä kun muksuilta ehtii =)

yykaakoo ja pikku3 edelleen 23+0

Hopeakaisla kyllä kyllä,nyt tätä mahaa kehtaa näytelläkin vaikka sitä kyllä päivitelläänkin kun on jo valtava,mut sitä se on ollu entuudestaankin :eek:

yykaakoo zumba mulla löytyy jo kaapista,mut sitä koskaan ehtinyt kokeilemaan,josko sitä sitte ku tästä masusta eroon pääsee tai kai sitä vois kokeilla näin mahankin kanssa,maalla kun asutaan ni noi urheilut jäis aika pitkälti noihi vaunulenkkeihin ja alkaa vähä ahistaa aina noi samat maisemat :/ vois olla et lapsetkin tykkäis zumpailla ;)

piiuli ja toukka 25+3

Minullakin tuosta esikoisesta hävisi maha vajaassa viikossa synnytyksen jälkeen. Kaikki vaan ihmetteli jotta miten just synnyttäneen maha voikin näyttää sille kun sillon näytti. Toisesta sitten jäikin tuota pussukkaa ensimmäisenkin edestä. Ja kun ei häiritse se että on hieman rasvaa - en edes haluaisi olla mitenkään erityisen hoikka vaan olen oikein tyytyväinen siinä about 70kg painoisena mutta tuo tyhjä ihopoimu on ärsyttävä. Olisi edes sitä rasvaa täynnä mutta kun on vaan sellainen ihopoimu ilman sisältöä...

Noh. Onneksi mies ei tykkää pahaa vaan sanoo rakastavansa jokaista raskausarpea ja sitä ihopoimuakin ihan siitä hyvästä että ne on hälle merkkejä siitä että olen noi mein muksut tähän maailmaan saattanut. Ei kuulemma poistais niistä jäljistä yhtäkään. :heart:
Itseä vaan harmittaa kun on vaikeaa vaatteita etsiessä löytää semmoisia joiden läpi tuo poimu ei erottuisi.

hopeakaisla: kyllä mäkin tykkään esitellä mahaani,ehkä siinä on vaan se että kun normaalistikin on aikas iso maha ja sitä on aina häpeilly ni ei sitte osaa ehkä suhtautua oikein tähän vauvamahaan mutta kyllä mä tätä masua rakastan ja onhan se aikas ihanaa ylpeenä sitä kantaa ja esitellä,en mäkään sitä peittele,ja tuskin pystyisin vaikka haluisinkin :D ja nyt varsinkin kun tästä ei oikeen voi erehtyä enää luulemaan muuta kuin että tää on vauvamaha ni tätä on kivempi esitellä.

jaa niin tulinhan mä poksumaankin 21+0 ois tänään. ja hitsit että mä ootan että pääsen laittamaan sitä pinnistä,kunhan se ny joskus 3 viikon päästä saapuu,ja mä himoitsen sellasta verhoa siihen päätyyn :D ja en kyllä tosiaan malta odottaa että joskus sitten ehkä joulu tai tammikuussa laittaisin sängyn vasta vauvalle valmiiks a :whistle: minäkö malttamaton :D
mutta jotain vähemmän kivojakin juttuja ois,tää mun selkä ei kestä,tänään töissä laittelin vähän juomia hyllyyn,enkä ees nostellu ku pullon kerrallaan,mutta varmaan se alustojen työntely vähän kumarassa ei tehny selälle hyvää,niin nyt sitten vihloo ja sattuu.mitenkään päin ei oo hyvä,ei istuen,ei seisaalleen eikä pitkällään :/ ja huomena pitäis mennä taas töihin,mutta ei musta sielä hyötyä oikeen ole ku mitään en pysty tekemään,ja yksin kun vielä työskennellään.mutta ei kyllä huvittais mennä lääkäriinkään,sieläkin tullu ravattua tän selän takia ihan kiitettävän monta kertaa,tiiä mitä tässä oikeen tekis?
torstaina ois fysioterapeutillekkin aika tästä selästä ja luultavasti saan tukivyönkin sitten,jos se vähän auttais.

kaikille hyviä vointeja =)

piipi ja papu rakas 21+0

Sunnuntaita vaan kaikille :)

Viikonloput ne vaan menee hurjaa vauhtia ja huomenna taas maanantai ja töihin :( Johan sitä kerkes tän päivän ottaa levon kannalta, kun eilenkin sai painaa vielä työmaalla. Illalla meillä oli vielä useampi kaveri kyläilemässä, tehtiin hyvää ruokaa ja saunottiin, mutta kyllä sen huomaa ettei sitä jotenkin jaksa samalla tavalla, kuin ennen tätä raskautta.

Yhentoista aikaan alkaa leuat jo venymään siihen malliin, jotta nukkumaan pitäs päästä :whistle: Onneks tuo mieskään ei oo mikään kukkuja, joten haukottelijoita on sitten täällä kaks! Piristävää oli kuitenkin nähdä pitkästä aikaa vanhojakin kavereita ja huomata kuinka tärkeitä ne ystävät on!

Tänään käytiin kotikylämme syysmarkkinoilla ja mukaan tarttui tuommonen lampaan talja, jota tullaan käyttämään sitten vauvalla vaunuissa ja esim. pulkassa, on ihan tajuttoman lämmin :heart: Miehen mielestä se oli ihan must juttu saada!

Mielialat täällä edelleen kovastikkin heittelee, joka toinen minuutti olo on hyvä ja toiveikas ja joka toinen masentava. Kovasti odottelen tiistaita ja neuvolalääkäriä, josko sais jotain ratkasua tähän!

-Dolly04 & masuasukki 24+6

muoks
pilli Ihana huomata ettei ole tämänkään asian kanssa yksin, vaan on täällä näköjään muitakin jotka saman ongelman parissa kärsii :hug: Kyllä musta tuntuu, että alan kääntymään sen lääkityksen puoleen, kunhan se on vauvalle turvallinen.

Sunnuntai-iltaa!

Oltiin anoppilassa viikonlopun vietossa. Saatiin miehen serkun perheeltä pinnasänkyyn täkki ja tyyny, ja sänkykin on niiden luona odottamassa meidän muuttoa sinne päin. Sain myös läjän muutaman vuoden takaisin vauva-lehtiä, mutta samat aiheethan noissa näyttää vuodesta toiseen pyörivän. :) Meillä on siis kaikki isoimmat hankinnat tulossa lähipiiriltä, joten lähinnä vaatteita ja se lämpöpussi pitää hankkia. Oli kyllä mukavan rentouttava viikonloppu, sai nukkua ja syödä hyvin ja olla ja löhötä vaan.

Automatkalla tuli taas muutamia kivuttomia supistuksia, ja nyt ilmeisesti liitoskivut ovat löytäneet tiensä luokseni. Ollut tuossa häpyluun kohdilla kipua muutaman päivän ajan. Pahimpana ongelmana kuitenkin edelleen iskias, joka taas osoittaa merkkejään töissä. Onneksi nyt on vielä kolme vapaapäivää edessä, ja sitten täytyy taas mennä viideksi päiväksi puurtamaan. Olen ajatellut, että jos marraskuun loppuun asti pärjäisin töissä, olisin tyytyväinen, mutta silloin kun kivut ovat pahimmillaan, tuntuu aikaa tuohon päivään olevan aivan liikaa. Mutta katsotaan tässä, miten tilanne etenee ja niin pitkälle ollaan töissä kun tuntuu hyvältä.

Olitte puhuneet vatsan näkymisestä. Mun mielestä on aivan ihanaa, että maha pullottaa ja näyttää raskausmahalta. Tekisi mieli pukea päälle vain sellaisia vaatteita, jotka oikein korostavat tuota mahaa. Minäkin olen aina haaveillut raskausmahasta ja tuijotellut kaupungilla muiden mahoja "kadehtien". Yhtenä päivänä jo mietin, että onpa harmillista, että raskaus kestää vain 9kk ajan, ja sitten maha on historiaa. :LOL: Vaikka tosiasia taitaa olla se, että kun pieni nyytti on sylissä, mahaa ei enää ikävöi varsinkaan, jos loppuaikana on ollut paljon vaivoja ja tukalaa oloa.

Huomenna onkin neuvola ja saan kelan paperit. Nyt rojahdan sohvalle ja hipsin siitä nukkumaan.

Ikuisuus ja mahamöyriäinen 22+3

Dolly04 & pilli:
Ette todellakaan ole ainoita. Itsellä ollut koko ajan masennuslääkitys päällä. Jokaisessa raskaudessa olen tuota samaa lääkettä syönyt ja ihan terveet ja normaalit lapset on syntynyt. :heart:

Itsellä lääkkeenä Sertralin Orion josta apteekissakin on erikseen merkintä että on turvallinen myös raskauden aikana käytettynä. :)

Heips!

Ehdinpä sittenkin laittaa pari riviä. :)

On ollut sellaista menoa ja meininkiä etten ole ehtinyt kirjoitella. pikalukuna vilkaissut teidän tekstejä kun on ollut hetki aikaa.

Omassa voinnissa ei kummoista. Liitoskivut vaivaa ja supistelee niinkuin aikaisemminkin mutta onneksi supparit ei mitään hirveetä vahinkoa ole saaneet aikaan :)

Masennuksesta minäkin olen kärsinyt monta vuotta. välillä menee paremmin välillä heikommin. raskausaikana en ole koskaa syönyt lääkkeitä.vaikka niitähän on kuulemma turvallisia mutta minä olen aina halunnut yrittäää olla ilman.. lääkkeet on aina lääkkeitä. mutta jos tilanne menisi kohdallani mahdottomaksi niin varmasti sitten aloittaisin. mutta onneksi olen pärjännyt jotenkuten.

Kyllä minäkin olen antanut vatsan näkyä! :) ja mun kohdalla on juurikin käynyt niin että mitä useampi lapsi kyseessä sitä hitaampaa palautuminen omiin mittoihin tapahtuu. ja tietenki ikäkin sen tekee.

Samariini ja O 25+5

Zuh
Tervehdys mammoille taas muutaman päivän tauon jälkeen!

Päivittelen listaa piakkoin, Kanella olet tietysti tervetullut ja mielestäni sinut jo lisäsin listaan.. Minne lie bittiavaruuteen hypännyt!

Sikarokote: Meillä kai aloitetaan rokotukset neuvolalla marraskuun alussa mutta itse en ota rokotusta. En vain luota että rokotteen vaikutuksia kehitysvaiheessa olevaan sikiöön on ehditty tutkia tarpeeksi..

Dolly04: Mulle myös määrättiin normaaleihin vatsavaivoihin Vi-sibliniä. Mulla se veti vatsan aivan TÄYSIN jumiin, ei tapahtunut päiväkausiin mitään ja lopetin sen käytön. Ja tavoitteena oli vähän lisätä kuituja että toiminta normalisoituisi.. pyh sanon minä :)

Pilli-: Ei meillä lääkärineuvolassa tehdä muuta kuin sisätutkimus ja kyselee että onko kaikki ok.

Liikkeistä: Meillä Naatti potkuttaa ihan milloin sattuu ja paljon. Eli aina :D

Mahan esittely: Mulla kyllä saa maha näkyä, tosin ei tätä kyllä millään enää piiloonkaan saisi, vaikka yrittäisi. Tosin olen alusta asti antanut mahan näkyä, kerrankin saa 9 kuukautta olla vetämättä mahaa sisään eikä tarttekaan yrittää näyttää hoikalta, khehehe! Nauttikaa siitä naiset!

Viime yönä tehty uusi heräämisennätys, 7 kertaa vessaan.. Alkaa tuntua vähän siltä että vauva olisi jo syntynyt kun koko ajan ramppaa ylhäällä! Huomenna koetetaan taas töihin paluuta, saa nähdä mitä supistukset siitä ajatuksesta tykkäävät!

~Zuh & Naatti 25+3

Zuh: Kato se on ihan selvästi luonnon oma salaliittosuunnitelma että naiset joutuu jo raskausaikana tottumaan siihen yöheräilyyn vessareissujen muodossa niin ei tuu niin shokkina sit alkaa heräilemään kun se vauva syntyy. :kieh:

Yhteistyössä