*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Zuh


Helmikuun hurmaajat

Pinoutumisen suuren ihmeen ovat kokeneet tähän mennessä

*87* toistaan upeampaa naista

Nimimerkki.....ikä..............paikka..........tilausnumero...tyttö/poika

25.1.2010
Hopeakaisla....22................KOS...............kolmas

27.1.2010
Samariini.................................................neljäs

28.1.2010
piiuli82............27..............KOKS.............kolmas........toukka
KiaralA............20..............PHKS..............toinen.........tyttöolo

29.1.2010
Minnea............23....................................esikoinen
Zuh.................27..............EKKS..............esikoinen.....poika

30.1.2010
Sero................24..............SatKs..............esikoinen

31.1.2010
Farfalla....................................................neljäs
Äityli 30...........33..............SAS................kolmas

1.2.2010
Mimmi1981......27...............NKL.................toinen
Miiuli07............24...............LUS................kolmas
maukkanen......26..............Jorvi...............esikoinen
Nennu08........28.......................................toinen

2.2.2010
Helmihaave.....30.....................................esikoinen
Pöhinä......................................................toinen

3.2.2010
parpai.......................................................toinen
pilli-................21................................................

4.2.2010
Enkelipoika
Miz..................27...........Kätilöopisto.........esikoinen
MiinajaManu....33.................KYS...............kolmas
Avilla..............28...............PHKS...............kolmas...poikaolo
krisu..............26...............Lohja...............toinen

5.2.2010
äitilintunen......32.....................................kolmas
Suzyco...........24................TAYS................toinen
taapero..........25.................OUS................neljäs

6.2.2010
Helmiläinen.....26...............phks.................kolmas

7.2.2010
Lilo.................32........................................neljäs
matami-mimmi..26.............PHKS..................toinen

9.2.2010
Develly.............29..............HYS...................kolmas..tyttö
Anni1976...........................ulkomailla.........

10.2.2010
Piipiäinen..........35......................................viides

Rautahammas.............................................toinen

11.2.2010
Siisami........................................................esikoinen
Jadel84............26...........kätilöopisto............esikoinen
Tansuli.............28.................PHKS................toinen
Fi0na..................................KOS....................toinen..tyttö
titta-83.............26...............SatkS.................toinen

12.2.2010
Jiina.............................................................kolmas..tyttö

13.2.2010
mor78..............30........................................kolmas

14.2.2010
Nimbe..............26...............SEKS...................esikoinen
Veeruska-81.....27...............EKKS...................toinen
celia81.............28...............Naisten klinikka....esikoinen
iidesy...............20...............TAYS...................esikoinen
yykaakoo.........22..................SeKS................kolmas....poika

15.2.2010
Millie80............28................HYS..................kolmas

16.2.2010
Sessi................22......................................toinen
MintCandy..................................................toinen...poikaolo
Polttaja.............20.............KEKS.................esikoinen
Maaliskuu.........29..............Tyks..................toinen

17.2.2010
Pojatx2............24..............KYS..................kolmas
Pikkuronsu........28.............TAYS................esikoinen

18.2.2010
hope08............32......................................kolmas
Helinä28...........28.............PHKS................toinen....poikaolo
Äpyli.................................OYS.....................
Ikuisuus...........21.....................................esikoinen..tyttö
Pikkukakkonen22..22.........VKS.....................toinen..poika

19.2.2010
kattiMam....................................................toinen
eemeli89.........19..............OYS..................esikoinen
Athena..............................SeKS.................toinen
Tuulia79.........30..............PHKS..................toinen
jontsulii..........28..............kättäri.................kolmas..poika
Mini77.............32..............TYKS...................toinen
Mavi............................................................toinen

21.2.2010
high5..............34..............POS....................viides

22.2.2010
CrazyInLove...28...............SAS...................kolmas
Tehilla.............37.......................................esikoinen
muhvi..............24................SEKS...............kolmas
Halinalle75....34..........................................toinen
Nina1..............29........................................toinen..poika

23.2.2010
Annien............25................HYS...................toinen
Nanna1980.....29................VKS....................toinen
mervi-elina......32..............TAYS..................kolmas..poika
HubaG............34...............HYAS..................kolmas..poika

24.2.2010
Huopatossu....34...............PHKS..................toinen
Äiskä-75.........34.........................................kolmas
Pikkupulla79......................Jorvi..................esikoinen
NuuNuu84........25.....................................esikoinen

26.2.2010
Nanna1981..................................................toinen
pocks...............................Kättäri................esikoinen
Malinda..........30................TYKS..................toinen..poika
pojat3äiti33...33................Jorvi...................neljäs..tyttö

27.2.2010
Alina78..............................KOKS..................kolmas
kanella.........40................Naistenklinikka......esikoinen..poika

28.2.2010
prinpressa........................KokS....................toinen
Piipi Pöppiäinen................PHKS...................esikoinen

2.3.2010
serratus.........20.........................................esikoinen


Liinuleenu
Cherrylee
Mariska77....................................................toinen
Zanthia
Mansikkamäki..32............KAKS....................neljäs
 
Zuh
Uusia huomenia ja ruskaisen aurinkoista LOKAKUUTA!

Tehilla: Onnittelut liikkeistä! Elohiirivaihetta jo kaipalen kovasti, nyt alkaa olla jo sellaisia monotuksia joka puolelle etten tiedä miten tämän kanssa vielä 17 viikkoa selviää..

Pilli - älä stressaa painosta, varsinkin jos sulla ei ole alkujaan paljon painoa niin eihän tuo nousu paha ole. Kuitenkin ollaan jo puolessavälissä niin ihme olisi jos mitään ei olisi tullut! NAUTI suklaasta, niin minäkin teen ja sivusilmällä vähän yritän vaakaa seurailla...

Jadel84 - meillä perhevalmennukset alkaa tuossa parin viikon päästä, yhteensä on 4 kertaa. Noihinhan ei ole mikään pakko osallistua, mutta varsinkin jos lapsenhoito ja kaikki systeemit ei ole tuttuja niin voi saada paljonkin hyödyllistä asiaa irti. Kannattaa ainakin käydä testaamassa miltä itsestään tuntuu. Meillä valmennukset on hölmösti alkaen arkisin jo 15:30, eli meillä päin ainakin on varmasti monta äitiä ilman isejä mukana. Olen kuullut että varsinkin tuonne sairaalatutustumiselle kannattaa mennä mukaan! Sf-mitan mittaa meillä neuvolatäti, mitataan jostain tuosta häpyluun yläreunasta kohdun yläreunaan.

Piipi Pöppiäinen - mulla myös sanoi neuvolatäti alussa ettei painon tartteis nousta, bmi alussa n. 30. Paino onneksi tippui alussa melkoisesti, eli tällä hetkellä mennään vielä n. 1kg verran alkulukemia alempana, mutta eilen täti jo sanoi että saisi paino pikkuhiljaa alkaa nousemaankin. Pakkohan sen on kun Naattikin alkaa olla puolikiloinen mötkäle!

Eli neuvolassa piipahdettu eilen. Kaikki oli kunnossa ja rautaarvotkin nousussa pelkällä lihansyönnillä ja LadyVitalla, jesh! Täti oli vähän huolissaan supisteluista, on tullut muutama kipeäkin, niin aikaisti sisätutkimusta parilla viikolla, 12. päivä pääsee tsekkaamaan että paikat on kiinni. Ja selkä on onneksi tänään PALJON parempana, ehkä pääsenkin vielä Helsinkiin shoppaamaan syksyn aikana!

~Zuh & Naatti 22+6
 
Kiitos Zuh taas uudesta pinosta :flower:

Mulle ei tälläkertaa vamaan edes ehdoteta perhevalmennusta enkä sitä kyllä tarvitsekaan.
En olisi ensimmäiselläkään kerralla tarvinnu, mutta oikeastaan teki miehelle hyvää..
Ei siellä oikeastaan tullu mitään uutta ,mutta kivaa oli kun vierailulle tuli pari just synnyttänyttä :) Heiltä sai kysellä sitten kaikenlaista.
Sairaalaantutustuminen oli plussaa ja itseä ainakin helpotti nähdä etukäteen minkälaista siellä on jne.
Vaikka siellä on käynykin monta kertaa niin harvemmin sitä on päässy ihan synnytyssaliin ja juttelemaan kätilön kanssa.

Täällä myös painoa kertyny jo ihan kiitettävästi :whistle: Mutta toivotaaan ettei ihan yhtä paljon tulis kun esikoisen aikana.
Mun on ainakin todella vaikeaa saada niitä ylimääräsiä kiloja pois :kieh:

Fi0na 21+0 POKS :heart:
 
Kiitos Zuh uudesta pinosta!

Täällä on tänään puoliväli saavutettu ja 4d-ultra klo: 15. Taidan jonkin verran jännittää ultraa, kun heräsin vapaapäivänä seitsemältä aamulla, enkä enää saanut unta. Tulen sitten illemmalla kertomaan, mitä ultrassa sanottiin.

Ikuisuus ja niin kovin rakkaalta tuntuva mahapallero 20+0 :heart:
 
Kiitos zuh uudesta pinosta :flower: =)

Meille ei tarjottu edes perhevalmennusta, mutta esikoisen odotus aikana kävimme ( pari vuotta sitten ).

Tänään huomasin neuvolassa, että ( PHKS ) sairaalaankaan ei järjestetä tutustumista ensikertalaisille, sikaflunssan takia. :/

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Hemoglobiini oli vähän laskenut, mutta sanoi että tuo 127 on vielä ihan hyvä. Verenpaineet tuttuun tyyliin matalat ja painoa oli tullut 300 g kuukaudessa. Eli ei paha. Kysyi,että syönhän varmasti?! :D Ja kyllähän minä tyttö syön ( karkki ja herkku maistuu taas ) !!! Mutta varmaan tuo oksentelu vielä vaikuttaa tuohon painon nousuun.. Mutta sanoi ettei tuo ole vaarallista kun vauva on kuitenkin kasvanut normisti. ( Alussahan minulta tippui paino rutkasti juurikin tuon pahoinvoinnin takia )
Sykkeet oli 148 ja kovin kiireinen veitikka masussa, koko ajan karkasi dopperin alta. :heart:

Sokerirasitukseen pitäisi aikaa varata kuukauden päähän. Ja kelan laput saan ensi kerralla, ne olisin saanut jo postissa aikaisemmin, mutta eipä nuilla kiire ole. Äitiyspakkausta emme ota tällä kertaa.

Jään odottelemaan ikuisuus ultrakuulumisiasi =)

matami-mimmi ja 21+4
 
Pakkasen kirpeyttämää lokakuuta!!

Mies ei sitten pääse kai 4D-ultraanKAAN :kieh: . Taas jossain ulkomaahommassa. Tai koko ajanhan hän siellä on, ehkä 5-6 pv kuussa kotona :'( . Mutta kun vuosi vaihtuu ja h-hetki lähestyy niin kotiin on jäätävä hänenkin.
Asutaan tosiaan korvessa eikä tukiverkkoa ole. Appivanh. 40 km päässä, mutta vauva-asioissa en sieltä hirveesti apua kaipaa. Toivon vaan että arki sitten lähtee sujumaan!

Miltähän se Ikuisuuden mahapallero mahtaa 4D:ssä näyttää?? =)

Tehilla ja E 19+3
 
Kovasti kyllä itsekin odotan, että miltä tuo 4d:ssä näyttää.

Viime yö oli melko levoton. Näin unta ultrasta, ja siinä unessa lääkäri näytti jotain haarojen välistä roikkuvaa esitellen sukupuolta. Katsoin, että jaaha, sehän on poika, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että ne oli vaan valtavat häpyhuulet. :LOL:

Aamuyöllä puolestaan heräsin sellaiseen suonenvetoon, että en ole aiemmin edes tiennyt, mitä suonenveto on. Sitä vaan jatkui ja jatkui ja nyt on pohje niin kipeä, että hyvä kun kärsii kävellä. Taidan alkaa magnesium-kuurille tai jatkaa hyväksi koettua banaani tai kaksi päivässä -linjaa.
 
Hei pitkästä aikaa! Hienosti on jo uusi pino uuden kuukauden merkiksi :D :p

Täällä voidaan liiankin hyvin. Olo ei tunnu edelleenkään yhtään raskaana olevalta :D :p Harjoitussupistuksia tulee mutta nehän kuuluu vaan asiaan. Välillä tuntuu melko epämukavaltakin, mutta en todellakaan osaa huolestua asiasta. Selkääkin välillä vihloo samoin, ilmeisesti liitoskivut on jo alkanut :kieh: Mutta ne kaikki on onneksi vielä ihan normaalia ja raskauteen kuuluvaa ;)

Neuvolassa on kaikki on loistavasti. Liikkeet on tuntunut jo pitkään todella selvästi ja muutaman viikon jo näkynyt päällepäinkin :heart: Rakenneultra on pian, ei haluta tietää sukupuolta =) Painoa on tullut jo 8kg mutta onneksi maha on vielä pieni. Mä olen ilmeisesti ainoa joka on vaan iloinen, että maha ei näytä ollenkaan vauvamasulta :attn: :D

Käyn päivittäin lukemassa teidän juttuja mutta harvemmin ehdin kommentoimaan :ashamed: Jatkaa te vaan aktiivisesti kirjoittelua, on niin mukavaa lukea teidän juttuja :flower: =)

Tässä muuten vielä kuva tästä "mahasta" :D



 
Hyvät unet ikuisuudella :LOL:

Kiva että kaikilla on ollut niin kivoja ultrakuulumisia,minä taasen luulin että mulla on tänää ultra ja että tänään olisi 2.10,soitin alkuviikosta kättärille että mulla on tänä torstaina aika ultraan,mutta kellonaikaa en muista,kertoi sitten että on kello 14.15 ja oli ihana että soitti sitten vielä perään ja kertoi että niin oli huomannut vasta puhelun jälkeen että se 2pv on vasta perjantaina,onneksi tosiaan soitti muuten olisin ollut tänään siellä turhaan istumassa:)

Onneksi ultra on sentään huomenna ja odotetaan kovasti että saataisi tietää sukupuoli,tyttöähän me veikkaamme ja niin tekee kaikki muutkin.Mies jännittää ihan älyttömästi ultraa,on ollu viime päivät kun perseeseen ammuttu karhu,en ymmärrä miksi se niin kovin sitä jännittää,kuulema huomisen jälkeen sitten helpottaa ja tosiaan toivon niin.

Tänään olis POKS 20+0

 
Onpa monella rakenneultra jo ovella kolkuttamassa, meidän pitää vielä viikko odottaa :/
Jäin täksi päiväksi kotiin, aamuisin selkä on ihan ok, mutta puolen päivän kieppeillä alkavat ne krampit ja ajattelin, että jos päivän lepäilisi, niin lihakset rentoutuisivat ja se nikama menisi vahingossa takaisin paikalleen... :whistle:

Osaako kukaan sanoa, onko olemassa mitään sellaista lihaksia rentouttavia lääkkeitä, joita voi raskaana ollessa ottaa? mulla on siis ollut monesti aiemminkin tätä vaivaa (nikamat menee hivenen pois paikoiltaan, jonka vuoksi lihakset vetää jumiin), mutta aina ennen mulle on annettu vahvat lääkkeet lihaksia rentouttamaan, jolloin ne klikitkin on auennut helpommin. Nyt en ole lääkäriin edes vaivautunut, kun uskon, ettei siellä asiaan kuitenkaan mitään voitaisi tehdä?

MintCandyKylläpä sä oletkin onnistunut pysymään hoikkana! Itse kyllä tykkään tästä mahasta, mutta viime päivinä on alkanut ahdistaa tämä oma olomuoto...Oon aina tottunut olemaan hoikka ja ennen kaikkea tää raskas olo on henkisesti uskomattoman masentavaa. Ei mua niinkään painonnousu ahdista, mutta tunne siitä, että näytän ihan valaalta kyllä ahdistaa. Painoa on kylläkin tullut vain 5 kg ja edelleenkin mbi on varmasti alle 20, joten sen suhteen ei ole kyllä valittamista.....

Hormonit hormonit...miten meidän miehet kestävät meitä!!!! :saint:
 
Zuh
Mintcandy: Eihän susta huomaa ollenkaan että oisit raskaana! Mä olen oikeasti ihan virtahepo suhun verrattuna :D

Hoh, tästä tuli sitten huolestumisen päivä.. Mua vihloo jonnekin kohdunsuulle aika pahasti, on vihlonu koko aamun ja mietin pitäisikö tässä jonnekin päivystykseen mennä. Kun vain tietäis mikä on normaalia ja mikä ei niin helpottais melkoisesti, ei ihan turhaan viittis tutkimuksissakaan juosta..

~Zuh
 
Zuh kiitos uudesta pinosta!

Minulla on kyllä ihan uskomattoman hyvä mieli, kun yksi raskauskuukausi jäi taas taakse ja uusi kuukausi alkaa. =) Meilläkin tämä raskaus oli odotettu, mutta eipä täälläkään ole joka päivästä osattu nauttia. Jotenkin minulle on nyt tullut sellainen olo, että nämä viimeiset kuukaudet saisivat kulua nopeasti. :p :attn:

Itsellä on pieni pelko siitä, ettei vauva syntyis liian aikaisin. Jotenkin sitä sitten toivoo, että noita kuukausia ehtisi kertyä vielä useampia ennenkuin pieni syntyy tänne maailmaan. Ja samalla toivon, että kuukaudet kuluisivat nopeasti. Mutta parempi on ehkä mennä päivä kerrallaan, kun tuohon laskettuunaikaan on vielä jonkinverran matkaa. B)

-mervi-elina ja pieni rv 19+2
 
Kiitos zuh uudesta pinosta taas! :flower:

Olin eilen siellä rakenneultrassa. Kaikki oli niin kuin pitääkin. Vauva vastasi viikkoja ja kovasti siellä liikuskeli. Nähtiin vähän aikaa 4d:llä ja kasvonpiirteet näkyi hyvin. Saatiin monta kuvaa ja kyllä toi 4d-kasvokuva on ihana :heart: . Jos nyt yhtäkkiä rikastuisin, niin menisin ehdottomasti 4d:hen katsomaan vauvaa uudestaan :D Mutta sitä ihmettä ei tuu kyllä tapahtuun :p

Jäi nyt vähän lyhyeks ja omanapaiseks, mutta seuraavalla kerralla keskityn enemmän teidän juttuihin. Täytyy mennä pihalle, kun on niin ihana ilma!

yykaakoo 20+4
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli ok. Sukupuolta ei kerrota ainakaan tässä sairaalassa, joten tämä selvinnee sitten tuolla Femedassa. Myöskään 4d-kuvaa ei näytetä, vaikka laite onkin 3/4d... :(

Aikaistan tuota Femedan ultraa varmaan ensviikon alkuun, koska tuo ultraaja oli todella tyly ja koko käynti alkoi sen laskettuaika- asian jauhamisella - jälleen kerran |O
Neuvolalääkärihän sitä meni muuttamaan ja ollaan eletty sen mukaan, mutta eihän se sinne sairaalan tietoihin päivity ollenkaan, joten siellä oli ns. vanhat tiedot. Sieltähän silloin se ekan ultran tehnyt kätilö soitteli mulle ja haukkui mua siitä, että olin mennyt pyytämään la:n siirtoa.

Eipä paljon tuosta nauttia voinut, kun huulta purren pidättelin itkua koko tutkimuksen verran :'(


Develly ja Vauva 21+2 (ja tässä pysytään - ***kele) :heart: :heart:
 
onnittelut kaikille jo ultrassa käyneille.. ja että kaikki on niinkuin pitää.. mua hermostuttaa tosi paljon huomen aamuinen ultra.. et jos löytyy jotain.. oon niin onnellinen jos saisin tämän vauvelin pitää, mutta ikävä pelko kokoajan takaraivossa ettei osaa raskautta edes hehkuttaa vaikka tota mahaa on jo kivasti. painoa ei ole muutes tullut yhtään..:) mistä tosi tyytyväinen.
 
Rakenneultrassa kaikki niin kuin pitääkin. Pieni oli melkein koko ultrauksen ajan kädet kasvoilla ja jalat tiiviisti ristissä. Saatiin kuitenkin hyviä kasvokuviakin ja lopulta lääkäri sanoi, että voi melko varmasti luvata, että meille on tulossa tyttö. Totesin ultrauksen jälkeen, että tämä on maailman onnellisin päivä.

Kolme tuntia ultran jälkeen kuulin perhepiirissä sattuneesta todella surullisesta asiasta, niin en nyt jaksa oikein kirjoittaa enempää.
 
Huh, kuinka pitkä päivä takana. 12 h Helsingin reissu ja pelkkää istumista ja autolla ajamista kokopäivä. Liikkeitäkään ei ole koko päivänä ehtinyt tuntemaan kun on ollut menossa koko ajan. Nyt kotona sohvalla maatessa sentään muutama pyörähdys ja tärähdys. Mulla nuo liikkeet on vieläkin "ei niin selkeitä potkuja" vaan enemmänkin sellaista muljahtelua, johtunee edessä olevasta istukasta, joka vaimentaa.

Me ei periaatteessa päästä neuvolan valmennuksiin, kun mulla on jo yksi lapsi vaikka miehellä ei olekaan. En olisi edes niin kiinnostunut menemään, mutta jos neuvola miehelle mahdollisuutta tarjoaa ja hän haluaa mennä, niin menen mukaan kuuntelemaan kuinka imetys ja vaipanvaihto on viidessä vuodessa muuttunut :) Ja Tyksissä ei myöskään nykyään järjestetä tutustumisia, resurssipulan vuoksi.

Mä varasin nyt sitten meille jotain odotettavaa... Mennään 4D ultraan 12.11. Suosittelivat siellä lääkäriasemalla, että viikolla 26 saadaan parhaat kuvat, joten siksi vasta silloin. Rakenneultrassa kaikki oli kuitenkin ok, niin sen puolesta ei ole kiirettä.

Mini77 ja Pompidou 19+6
 
Zuh
Oih, on taas perjantai!

Onneksi omat kivut on jo vähän hellittäneet, mutta eilen koski vatsaan ihan koko päivän. Katson jännityksellä miten tämä aamu etenee.. Soittelin eilen neuvolaan ja suositteli tarkastusta äippäpolilla - sinne soittaessani kävi ilmi ettei sinne niin vaan ilman neuvolalääkärin lähetettä mennäkään. Neuvoksi kätilö antoi panadolin syönnin.. sillähän paiakt varmaan pysyykin hyvin kiinni :D Noh, maanantaina neuvolalääkärille tarkastamaan paikat, saisikohan sitten mielenrauhaa? Epäilyttää vaan kun vatsaan sattuu ja vihloo koko ajan, ei mitään ohimenevää tai jaksottaista.

Mervie-Elina - täälläkin pelko hiipi takamukseen eilisen ansiosta, jotenkin ei ole edes ajatellut että vauva voisi syntyä aivan liian etuajassa tms. Mutta ei tämmösiä pidä edes miettiä, jalat ristissä vaan!

~Zuh & Naatti 23+0 POKSIS!
 
Zuh jalat ja peukut ristissä nyt edetään. =) Ainakin itsellä nämä kuluneet pari viikkoa ovat osoittaneet sen, että taistelutahto ja positiivinen asenne auttavat pitkälle. :attn: :heart: Onhan minulle hiukan tuolta lääkärin taholta kerrottu, että vauva saattaa syntyä ennen helmikuuta. Itse jotenkin pelkään, että nuo 20-alkuiset raskausviikot eivät ole turvallisia viikkoja syntyä, vaikka varmasti poikkeuksiakin löytyy. Mutta päivä kerrallaan edetään! =)

Mini77 minullakin nuo liikkeet ovat vielä aika vaimeita. Ajoittain jotakin myllerrystä tapahtuu tuolla vatsassa, mutta ei mitään kunnollisia potkuja. Tietäen tämän vauvelin vilkkauden, täytyy nyt vaan olla tyytyväinen, että saa vielä nukuttua ja ylipäätään oltua. Varmasti ehtivät vielä tehdä kipeää nuo monottelut. :heart:

Mukavaa, kun on taas viikonloppu edessä ja saa olla enempi perheen kanssa. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille! =) Maanantaina minulla on sitten aamusta se rakenneultra. Tulen sitten kertomaan kuulumisia.

-mervi-elina ja pieni rv 19+3
 
Onpas Devellyllä ollut kammottava ultrakokemus! Onneksi pääset pian sinne Femedaan. :hug:

Eilisessä rakenneultrassa kaikki tosiaan erinomaisesti, ja tyttöä veikkasi lääkäri. :heart: Jalat pysyivat visusti ristissä, mutta jostain välistä lääkäri pääsi vähän kurkkimaan, ja sanoi, että hän ihmettelisi valtavasti, jos poika syntyisi. Siis meille tulee tyttö!! Mulla on koko ajan ollut poikaolo, mutta jotenkin toi tuntui maailman luonnollisimmalta, että totta kai me saadaan tyttö. Lääkäri oli todella asiantunteva ja selitti hyvin kaiken näkemänsä. Helpotuksen tunne oli aivan valtava, kun käveltiin huoneesta ulos ja tiesi, että näillä näkymin kaiken tärkeän pitäisi olla kunnossa.

Meillä on vähän salaperäinen tyttö, kun kädet oli kasvoilla ja jalat ristissä. Saatiin läjä kuvia ja dvd mukaan. Suosittelen lämpimästi tuota 4d-ultraa! Oli jokaisen euron arvoista. Saatiin kelaa varten paperitkin mukaan ja kaikki tarvittavat liitteet. Nykyisin siis monessa paikassa haetaan tuota kelakorvausta jälkikäteen.

Ikuisuus ja masukki 20+1
 
neuvolaterveisia:

vauvan sydänäänet kuulu hienosti ja liikkui kuulemma vilkkaasti,sykkeet oli 145.se mikälie mitta mikä mitataan vatsasta oli 19,5 muistaakseni ja meni yläkäyrillä..sitten tuli tää ikävämpi puoli,eli mulla oli se sokerirasitus ja jäin kiinni yhestä arvosta,1h paastoarvo.raja oli 10 niin mulla oli 10,1.eli mut nyt sitten luokitellaan raskausdiabeetikoks :/ tuli heti sellanen itsesyyttävä olo ja kyllä rupes masentamaan.ja sekin että joudun mittamaan nyt sokereita 4-6 kertaa päivässä ja ihmettelen miten se töissä onnistuu kun työskennellään yksin kuitenkin koko ajan ja kassalta ei todellakaan pääse pois sillon ku haluaa,varsinkaan jotain sokereita mittamaan.ja toinen mikä tulee tekemään mulle hankalaa on se että pitäis syödä kaikenmaailman lounaat ja välipalat mitä mä en ole harrastanu ikinä.mun syömiset on aamupala,töissä jotain pientä ja sitten kotona lämmin ruoka ja iltapala..no kai tää tästä ja täytyy toivoa että arvot pysyi hyvinä eikä tartteis sen kummempiiin toimenpiteisiin ryhtyä.

ja taas täti painotti että paino ei sais nousta ku ihan maltillisesti ja mieluiten tooosi vähän,tajuan sen itekkin mutta kun tota turvotustakin tuppaa nyt olemaan niin minkäs teet.ekaa kertaa tuli sellanen olo että tekis vaan mieli mennä peiton alle itkemään,nyt ei oo mikään hyvä fiilis kyllä.

piipi ja papu 18+5
 
elämän onnellisin päivä :) rakenneultrassa kaikki loistavasti ja pienen paino 311g :heart: :heart: vihdoin aion nauttia tästä vauvasta.. sukupuolta ei kerrottu eikä kysytty, jalat olivat hyvin ristissä ;) vaikea sanoa kumpi tuloo, mutta pääasia että oli terve =) =)


Pia & potkija rv 20+1 :heart: puoliväli ylitetty
 

Yhteistyössä