Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Mä olin esikosta sairaalassa la aauyöstä seuraavan perjantain päivään asti. Synnytys meni ok mut pojalle tuli ilmarinta. 2h ikäinen pakkaus juoksutettiin teholle ja siellä mä ravasin sen sata kertaa päivässä sitä hoitelemassa. Nukkua en saanut kun olin 3 hengen huoneessa eikä siellä hetken rauhaa ollu vaikka itsellä vauvaa ei kainalossa ollutkaa. Viimeinen yö oli tuskaa kun poika oli vierihoidossa. Olin tottunut koneisiin jotka seuraa pojan vointia ja hälyyttää kun joku on vialla. Mitenkäs nukut kun koneet puuttuu. Sit taas vuorossa oli ihan peestä oleva hoitaja yössä kun poikahan ei siellä teholla rintaa kauheasti saanu syödä eikä jaksanut keuhkojensa kanssa. Tää hoitaja ei suostunut lisämaitoa antaa vaan valvotti mua 4h imetyksen kanssa. Lopulta se totes et ei tuo ime nälkäänsä pois. No DAAA! Kun mies tuli sit aamupäivällä sen kamalan yön jälkeen meitä hakemaan pois ette arvaa mut mä melkein juoksin pois koko talosta :) Nyt toiveena oiski et max 2 yötä siellä kituisin. Mielummin kotona täystuhon kanssa kun sairaalassa.

Täällä olis mammatreffit marraskuisten äitin kanssa. Pitäis sylttää poika et ehditään valmiiksi ennen kun kaveri meidät hakee.
 
täälläkin ollaan hyvin väsyneitä ja kiukkusia...mutta nää kaks muksuaei anna nukkua yöllä kun max 8 h..siihen päälle monen monet yöherätykset ja päikkäreille on turha haaveillakkaan kun silloin on keskityttävä kodin hoitoon ku muksut nukkuu..ja monesti nuo nukkuu rattaissa samalla kun olen lenkittämäs koiraa...se siitä levosta ja apuja ei ole kun kaikki sukulaiset asuu todella pitkällä ja meil ei oo autoa+mies on aamust iltaan töissä...ja mun PITÄISI olla siis vuodelevossa...
 
huomenta!
Täälläkin massiivista väsymystä, voisin nukkuu kans kellon ympäri ja sitte päikät. Huomenna on neuvola ja veikkaan, että hemppa on tippunu olosta päätellen aika reippaasti. Ja ne unet, mä nään niin sekoja unia! aivan outoja, joissa sekoittuu kaikki tyyliin opiskeluajoista lähtien, ihme tyyppejä ja juttuja. Alitajunta jyllää varmaan, ku nyt ei kauheesti omas elämäs mitää tapahdu, ku kököttelee kotona niin unis sitte sitäki enemmän.

Eilen kampesin itteni kaupoille metästään talvitakkia ja oli kyl niin hankalaa, ku tunnin olemisien jälkee alkoi supisteleen ja ei millää meinannu löytyy mieleistä. Ostin sitte ihan tavan takin lindexistä, johon nyt vielä maha mahtuu. Ei välttämättä mahu kii loppuraskaudesta. On mulla sitte vuodelta kirves ja vasara esikon odotusajoilta sellanen ei niin edustava jättitakki, jota voi sitte viimeset viikot käyttää..

juu, innolla ootan kyl huomista neuvolaa, tuntuu et oon hypänny paljon enemmän lääkäris ku neuvolassa. Onkoha tää ny kolmas neuvola.
Eipä täällä kummempia, jatkan sukan kutomista. Ekoista tuli vähä epämääräset niin neiti sai ne nukelleen, jospa näistä toisista kappaleista tulis edustuskelpoiset.
Jaksuja kaikille makuupotilaille!!
t.sini77 ja vaavi 21+6
 
Voimia kaikille vuodelevossa oleville.

Väsymyksestä täällä on puhuttu, väsymystä on mutta siitä huolimatta myös unettomuudesta kärsin. Se on todella kurja vaiva kun välillä voi mennä pitkiäkin aikoja ilman unta. Esikon odotusaikana oli jakso jonka aikana en voinut nukahtaa 4 viikkoon, kierre oli pakko katkaista unilääkkein. Pelottaa jos sama on edessä. Oli hirveät rytmihäiriöt ja verenpaineet koholla. Lääkäri silloin sanoi että vauva kärsii enemmän mun ylikierroksista kuin unilääkkeestä. Mulla kun tuo uni on aina vähän väliä hakusessa, siksi en yövuorojakaaan voi tehdä.

Eilinen neuvola
: Kaikki ok, tyttöä veikkasi terveydenhoitaja sykkeen perusteella. Sanoi että kuulostaa ihan tytön sykkeeltä. No tyttöolo on itselläkin. Puhuin tästä iskiasvaivasta, niin käskivät hommata nyt muutamaksi viikoksi tukivyön ja aikaistivat lääkärineuvolaa, niin lääkäri päättää pitääkö jäädä saikulle vai vieläkö saan jatkaa. Kovasti taas puhuivat työni vaarallisuudesta (mua lyötiin taas viikonloppuna lujaa rintaan), että voinko senkään puolesta jatkaa. Käytöshäiriöiset dementikot ovat todella arvaamattomia.. Kuukauden päästä mietitään viimeistään siis saikun tarvetta..

Tästä taas yhden vapaan jälkeen iltavuoroon huonosti nukutun yön jälkeen
Syksyn lapsi 21+3
 
Trallallaaa! :D Iloinen tervehdys kaikille, tämä pallomaha pääsee KOTIIN! :D Kohdunsuu oli pehmeä edelleen tottakai, mutta pituutta selvästi saivat lisää mittaillessa, eli heti kun paperit on valmiina niin tämä soittaa taksin. x) Viikoittain sitten tänne tarkastuskäynnit ja saikku äippäloman alkuun.

Tekivät muuten taas painoarviota ja saivat yli 600g tulokseksi...tosin mittaaja oli joku kandi niin onko ihme :D
 
Trallallaaa! :D Iloinen tervehdys kaikille, tämä pallomaha pääsee KOTIIN! :D Kohdunsuu oli pehmeä edelleen tottakai, mutta pituutta selvästi saivat lisää mittaillessa, eli heti kun paperit on valmiina niin tämä soittaa taksin. x) Viikoittain sitten tänne tarkastuskäynnit ja saikku äippäloman alkuun.

Tekivät muuten taas painoarviota ja saivat yli 600g tulokseksi...tosin mittaaja oli joku kandi niin onko ihme :D
No niin ja nyt sit otat ihan easysti himassa ettei taas sairaalan peti kutsu. Tiedän mitä se on kun toista odottaessani (tyttö täyttää muuten tänään 9v) makasin vähän väliä rv20-34 sairaalassa suppareiden takia.
Sitten kun pääsin kotiin, niin eihän siitä levosta mitään tullut kun kotona hädintuskin 1v ikäinen pojan termiitti.
 
Mursumarsu mahtavaa että pääset kotiin, lepoa, lepoa, lepoa! :)

Väsymys ja iskiaskivut vaivaa täälläkin. Iskiaskivut on itseasiassa olleet niin pahoja koko raskauden ajan että olen nyt varmaan 13. viikkoa saikulla, tämänhetkinen sairasloma marraskuun alkuun asti... : / Öisin en saa kunnolla selkäkipujen takia nukuttua, ja sitten nukahdan joskus aamuyöstä ja vetelen unta kahteentoista tai peräti yhteen asti päivällä. Mulla nämä iskiaskivut alkoivat jo 5. viikolla, ja ovat jatkuneet pahentuvina koko ajan, neuvolalääkäri sanoi että johtuu hormoneista eikä lääkkeet (joita nyt ei voisi muutenkaan syödä) tai liikunta auta hormoniperäiseen kipuun. Saman olen tosin itsekin huomannut, jos yritän koiran kanssa käydä vähän käpöttelemässä niin selkäkipu pahenee vaan ja seuraavana aamuna ei pääse edes sängystä ylös.

Vaavalle en ole edelleenkään hommannut vielä yhtikäs mitään muuta kun sen koliikkikeinun, ja nyt olen alkanut epäröidä että otanko edes äitiyspakkausta kun on niin "poikamainen" tänävuonna. Kirppiksiä vois alkaa nyt aikansa kuluksi kiertelemään, mutta kaikki isot hankinnat jätetään sitten joulualeen, veronpalautusrahat on jo varattu vaavan tavaroihin tuhlattavaksi. =)

eva-mariako se oli jolla oli suoli tyhjentynyt useampana päivänä ja muutenkin huolta ja murhetta, lähetän täältä ihan extrapaljon voimia ja ajatuksia sinne, ettei pieni vaan vielä päättäisi syntyä... Ihan kauhea ja pelottava tilanne, toivon niin että vaava pysyy kohdussa vielä ainakin seuraavat 10 viikkoa. :|

Eewokki ja "Venla" 21+4 :heart:
 
Heippa.

Täälläkin vihoin ja viimein rakenneultra ohi! Kaikki oli niinku pitääkin mahassa! poikalupaus saatiin tai siis sano et 100% poika siel potkuttelee,pippelistäkin saatiin kuva kotiin. :D Istukka oli etuseinässä, mutta silti kyl tunnen jo potkut ihan hyvin välil oikeen inhottavastikkin muljahtaa.

Täälläkin vaivaa armoton väsymys ja kiukkuisuus. Ja yöllä kans en saa nukuttua esim. kun herää pissalle yöllä niin sen jälkeen kaikkii ajatuksia vaan pörrää päässä.

Onko kellekkään tullu vielä raskausarpia? Mulle ei ole tullu ja rasvaan kyllä hulluna ihoa, toivotaan että säästyis niiltä. eivät ole kivoja. :S

Jossain vaiheessa olitte puhunu mahan koskemisesta mua ei haittaa vaikka tutut tulee sitä silittelemään, monet kysyy et saako sitä kokeilla. :) Kerranki ku sitä saa näytellä ni otan kyl kaiken ilon irti. :D

talvitakkeja oon katellu mutta en uskalla vielä ostaa.. HM nettisivuillain vaan kaksi vaihtoehtoo.. Onko ideoita missä muualla ois kohtuuhintasia talvitakkeja??

Ippe ja taateli 20+4 :heart:
 
Uusi taustalta hyppäis mukaan. Rakenneultra käytynä ja uskaltaudun mukaan minäkin. Rakenneultrassa ei kaikesta saatu selvyyttä huonon näkyvyyden vuoksi, mutta uusinta käynnillä varmistui että kaikki on hyvin. Kolmatta siis odotellaan meidän perheeseen. ennestään on 10- ja 6-v lapset. ja mulla ikää 34v.

iltatähti-12 ja rv 21+5 eli la 16.2.
 
Viimeksi muokattu:
neuvolassa käyty tänään rv 22+3 ja väsymykseen löytyi syy...olen syönyt rautaa nyt 4kk mutta SILTI hb oli laskenut ja oli nyt 102=(
verenpaine:98/56
paino: 54 eli oli noussu viime kerrasta 2,7kiloa=D
syke:140-170+ runsaasti lisälyöntejä-lähete lähti synnärille tarkkailuun!
pissa:eek:k
sf:23
seuraavaa neuvolakäyntiä ei ees sovittu kun ravaan siel Jorvin sairaalas+lääkärillä nyt sykkeiden,hbn ja kohdunsuun tilanteen vuoksi...ja mä olen helvetin väsynyt...
 
iltatähti-12 saisko sun la:n niin voin päivitellä listalle :) En uskalla ruveta itse laskemaan ettei tuu väärin.

eva-maria jaksuja !

Täällä tuli tänään käytyä mammamiittingissä pojan kanssa ja kyllä oli mukava välillä nähdä muitakin äitejä ja vielä samanikäsiä lapsia kun tuo mini mies. Hälinää riitti.

Innostuin sit siivoamaan et kehtais kamun lapsineen pyytää meille ja huhhuh. Olo on hieman epämukava. Pitäis varmaan opetella siivoamaan useammin niin ei ois aina näin tuskallista tää touhu.

Eveny ja Myyskä 21+2
 
Undine mullekin tuli tämän lista-ajatuksen kanssa aluksi se tunne että voi jessus sentään kyllähän nämä asiat nyt omalla painollaan lutviutuu mutta kyllä ne kuitenkin sitten mietityttää että entäs jos jotain todella tärkeää jää hankkimatta... : / :D Ehkä tämä on tätä esikois-panikointia, mutta luulen kyllä että lähempänä joulua meidän jääkaapin oveen sellainen lista ilmestyy..tai sitten sinne uuteen kotiin. Ihan vaan tämän mamman mielenrauhan turvaamiseksi! heh! :D
Hieman tosin huvittuneenakin katsoin muistaakseni esim. joskus babystylen tms. sivuja ja mietin että voi elämän kevät jos täältä rupeais kaikkia kamoja haalimaan niin tulis ensiksikin vararikko ja siihen päälle tajuton tavaran paljous mitä sellainen nakero ei edes tarvitse! Mutta jokainen tavallaan totta kai.

Väsymyksestä kirjoittelitte ja itse ainakin olen huomannut että se pahin väsymys on jo väistynyt ja tämän KAUAN ODOTETTU keskiraskauden energiapiikki on hiljalleen tänne rantautumassa. Toivon todella että se kestää sinne raskauden loppuun saakka...tai edes sinne saakka että äitiysloma/lomat joululta alkaa. Jaksais olla energinen töissä sinne saakka! =) Alkuraskaus oli niin kaameaa sen pahan olon kanssa että nyt tästä olostaan voi todella jo nauttia. =) Väsymystä tosin joskus vielä aiheuttaa yölliset levottomat ja jalat ja flunssan kourissa rohiseva/koriseva/TODELLA äänekkäästi nukkuva avokki... Muutaman kerran olen itseni sohvalta löytänyt nukkumasta aamulla kun kello soi ja töihin on kammettava. Ihanata. :kieh:

Räyhäämisestä ja kiehumisesta olen myös saanut avokilta kuulla.. Olen aika syttyä sorttia ja nyt kun vielä hormonit hyrrää niin ei kestä kyllä ärsyttämistä yhtään. Töissä pinna venyy ja venyy mutta sitten kotona on todella räjähdysaltista. Työkaveri kyll lohdutteli että ne raskaushormonit saa aikaan sellaista ihanaa tyyneyttä...hmm..ei oo kyllä täällä näkyny ainakaan vielä...

Raskausarvista sen verran että toivon säästyväni niiltä tämän jatkuvan rasvan kanssa läträämisen ansiosta...! Aika sitten näyttää. Kohtu on kallellaan taaksepäin ja rakenneultrassakin hoitaja sanoi että saatat säästyä helpommin raskausarvilta kun se maha ei siihen heti ns. humpsahda. Olen kyllä jo tottunut rasvojen käyttäjä (en niinkään tietyn merkin, kaikki herkälle iholle käyvät menee) kun on atooppinen iho ollut syntymästä saakka.

Sellaista tässä mietiskelin kun nyt liikkuessa (tavalliset lenkit + sauvalenkit) on tullut jonkin verran "menkkamaisia" kipuja...supistelujako? Nyt jo? :O Liikun todella mielelläni ja n. 2-4 kertaa viikossa ihan kunnolla niin että hiki tulee. Kivut/vihlonnat suuntautuu välillä myös tuonne alapään alueen luihin...paikat alkaa venyä ja paukkua...:whistle: Toivottavasti nyt pysyyvät maltillisina jottei tarvitse liikkumista tai työn tekoa ihan vielä lopettaa. Muuten kun vointi on oikein hyvä! =)

Huh tulipahan taas sepostusta.. Nyt tämä vetäytyy takavasemmalle iltapuuhiin! :p
 
Onnea, onnea taas ihanista rakenneultra kuulumisista! Ompa huojentavaa, jos sieltä kaikki saavatkin vain hyviä uutisia =) (ihana pessimisti minä :D) Poikia taitaa helmikuussa tupsahdella enempi kuin tyttöjä.

Lepoon määrätyille kauheasti jaksamista! Itse huilailin esikoista odotellessa enempi tai vähempi rv 20-35 ja se oli tosi kuluttavaa. Toisaalta kun haluaisi touhuta ja laittaa kotia ja sitten kun rehkimisestä tulee kipuja niin on huono omatunto. Eva-Maria oletko kysellyt neuvolasta kotiapua? Toivottavasti saisit jeesiä kotiin!

Mullakin oli tarvikelista koneella esikoista odotellessa. Olen järjestelmällinen ihminen ja halusin, että kaikki on varmasti valmiina. Vauva-aika tosin olisi ollut ehkä rentouttavampaa jos tietystä järjestelmällisyydestä olisi osannut hellittää ja heittäytyä vauvan rytmiin mukaan. Kuin se sitten onnistuu toisen kanssa? Kolmatta tai useampaa odottavat voisikin kertoa miten imetys yms. on sujunut kun toinen on syntynyt :)

Väsyttäisi kyllä, tai ei nukuta, mutta tekisi mieli laiskotella :) Eilen käytiin vähän kaupungilla ja lindexillä oli niin ihania vauvanvaatteita, että teki pikkusen mieli seota, mutta hillitsin itseni ja ostin vaan yhden bodyn. Esikoisen jäljiltä pojalle kuitenkin kaikkea tallessa :) Kaupungilla kiertelyn jälkeen nivuset ja häpyluu olikin niin kipeät, ettei meinannut kävellä voida. Lämpimällä vähän helpottaa, mutta edelleen jomottelee. Supistelut on onneksi helpottanut kotona olosta ja koulua enää pari viikkoa jäljellä, juhuu!

Mukavaa viikonloppua mammoille ja masukeille! :)

Pepe10 :heart: Papana 21+1
 
Pepe10 kyselit jo useamman lapsen äideiltä että miten arki on sujunut. Esikoisen kanssa itsekkin syyllistyin tuohon kontrollointiin ja olin ihan ahdistunut jos ne päiväunet muuttuikin yhtäkkiä 4h, 15min pätkiin pitkin päivää. Jo jokin saavutettu rytmi kun yhtäkkiä muuttui niin ahdistuin ja yritin väkisin pitää vanhasta rytmistä kiinni. Imetin esikoista 2kk, koska kukaan ei kannustanut jatkamaan ja tietoa en saannut mistään/ osannut hakea. Silloin ei kaverit olleet imettäneet pitkään ja oma äitikin vain hetken. Kaikki totesivat että maitoa ei vain riitä, koska pumppaamallakaan ei tullut kun muutama milli :/

Toisen syntyessä 1v.11kk kuluttua (ikäero). Olin ottanut selvää imettämisestä ja liityinkin netissä pyörivään imetystukilistaan mistä oli loistava apu kun tuntui että imetys takkuaa. Imetin vuoden (ja totesin että mulla ei vaan rintapumpulla mitään irtoa, ei liity mitenkään maidon määrään). Muutenkin otin jo hieman rennommin, mutta koska edelleen molemmat oli päiväunivaiheessa yritin saada pitkät unet samaan rytmiin (välillä paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä) Imetys sujui hyvin, kun vaan opetteli kulkemaan vauva tissillä ja tekemään yhdellä kädellä kaikki mahdollinen (oli oikein tissitakiainen).

Kolmannen kohdalla oletin imetyksen jo suvujan siinä sivussa ja näinhän siinä kävikin, arki kolmen kanssa (isommat silloin 3 ja 5) meni yllättävän hyvin vauva-ajan. Toki alkuun ei kovin ulkoiltu yhdessä kun vauva huusi vaunuissa ja oli talvi niin ei voinnut paljon sylissä kanniskella. Onneksi piha on suojaisa joten muksut oli välillä keskenään ulkona.

Odotan neljättä, meidän nykyinen kuopus on silloin parivuotias ja todella äitin poika (mustasukkaisuutta luvassa, mitä ei aikasemmin ole ollut kun vauva talossa). Tiedän etten enää stressaa vauvan unista/rytmistä koska mulla ei ole enää omaa aikaa aina joku lahkeessa roikkumassa ja mitään en saa koskaan tehtyä loppuun asti. Tietysti väsymys on sellainen peikko joka saa hillitymmänkin rähjäämään pinistä asioista. Luottavaisin, mutta hieman jännittynein mielin siis nelosen vauva-aikaa odottaen.

Meillä on edessä viellä muutto ennen joulua, että kiirettä pitää jotta saadaan kaikki helmikuun alkuun mennessä valmiiksi. Se niistä leppoisista viimisistä odotusajoista.

Kaikille vuodelevossa oleville kovasti voimia ja toivotaan lisää viikkoja pikkuisille :heart:

Laskin samaa että kovin on poikavoittoinen helmikuu, mulle voi päivittää tyttölupauksen asia varmistunee viellä 4D-ultrassa jonne olemme menossa kuun lopussa.

Voikaa hyvin ja nauttikaa syksystä ennenkun kaikki lehdet putoaa ja alkaa ankea aika ennen lunta.

E-V-A ja vauva rv22+6
 
:) Huomenia. Täällä on nyt sitten vihdoin koko perhe kasassa kun mies haki illalla kissavanhuksenkin kotiin. Ja mitä Lepoon määrätty ihminen tekee ensimmäisenä kun pääsee kottin? :D -Kokeilee tietysti uutta imuria jota ei ehtinyt kokeilla viimeviikolla...tosin vain eteisen pieneen mattoon. :p
Tänään ainakin saa lepäillä rauhassa, siskoni lupasi tulla leikkimään esikoisen kanssa, hänellä kun kerrankin on vapaata töistä. (työnarkomaani joka ei varmaan ikinä hanki lapsia) Pientä juilimista eilen oli, jouduin kävelemään kokonaiset 100m bussipysäkille kun esikoinen tuli hoidosta. Paluumatka oli etanavauhtia vaappumista ja kiroilua.... :D Mutta nyt tämä vaan ottaa rennosti, röhnöttää sohvalla ja alkaa katsomaan MTV3 Junioria :D

mursumarsu ja Nemi, 630g pallero eilisen mukaan. <3

Ainiin juu... eilen kun pääsin kotiin oli pyykkinaru täynnä puhtaita pyykkejä: pienimpiä vauvanvaatteita mitä tallessa oli. :heart:
 
Heips!

Taas valittaa.. Ja mikä perk.. siinä on!?, eikös tästä ajasta kuuluisi nauttia täysillä, ja olla mitä energisin olo?
Noh, toisaalta tuntuu että olisin oikein tyytyväinen siihenkin ettei enää pahenisi nämä "vaivat"... huoh.

väsyttää, ja kiukuttaa tosiaankin jokapäivä jokin asia.. Ja pienimmästäkin tuntuu että itku tirahtaa (mies mulle toissailtana nauroi, kun otin nokkiini hänen kommentin mun kasvaneesta mahasta...)
Raskausarpia ei ole onneksi näkynyt, eikä ole tullut kuin esikoisesta.

Huomasin että stressasin kaiken kanssa, silloin kun esikoinen syntyi, enkä osannut luottaa itseeni, ja juuri siksi luulen että imetyskin takkusi alusta asti. +Enkä kyllä juuri ohjausta tai muuta saanut, ainoastaan nyrpeät hoitajat jotka "opastivat" minua imetykseen tyylillä: "revitäänpä sitä tissiä vauvan suuhun, noh, mikä on? joo ei tämä laps osaa imeä, pitää venytellä nänniä, no ei se vieläkään..sullahan on ihan väärä asento!, kyyyllä sitä maitoa tulee, sä et vaan huomaa.. Joo pulloa pitää ensin antaa kun ei tämä äiti saa tissiä vauvan suuhun.." Empaattisia hoitsuja ihan oikeella alalla selvästikkin.
Vieläkin suututtaa :mad: Arvatkaa vain itkeä tuhersinko ensimmäisinä päivinä imetyksen kanssa sairaalassa..
Onneksi tuon jälkeen hoitajat on ollut oikeen ihania =)
Toisen kanssa (ja kolmannen) kaikki sujui omalla painollaan ja stressistä ei tietoakaan. Heti synnytyssalissa aloittanut imetyksen, imetin 2:sta ja 3.sta hieman yli vuoden ikään asti.
Ohoh, mikä sepustus..:ashamed:

Tein eilen toisen hankinnan vauvalle.. ihanan mobilen pinnikseen löysin :heart:
Sellaista ei meillä ennen ole ollutkaan. Mieskin tykkäsi että jees :D

Ihanaa mursumarsu että pääsit kotiin =)

Tervetuloa mukaan iltatähti-12!

Eva-maria jaksamisia!

Täällä satoi äsken räntää, talvi tulee :)

Suffeli ja masumurunen
 
Viimeksi muokattu:
moi!
Taas lisää valitusta täältä.. Olipahan neuvolakäynti.. Ensinnäkin vakuutusyhtiö oli pyytäny kaikki lekurin paperit syyniin, joten tuskin saadaan vauvavakuutusta :/ Sitten painoa oli tullu hurjat 100g enemmän kuin sallittua, noh ei siitä onneksi terkka sen enempää valittanut. Tosin kotivaaka näytti taas vähemmän, kumma juttu..Sf mitta oli 21 ja jossai yläkäyrällä huiteli, joten on se mahaki kasvanu kyllä.

Ja ylläri pylläri mun hemppa, jonka oletin huitelevan jossain tosi alhaalla olikin noussu ?! 123 oli viimeksi ja nyt 137, whaaat! Ikinä ei oo kyllä aiemmis raskauksis käyny näin, et hemppa nousee ja silti väsymys on ihan maksimaalista.

Sitten vielä kaiken lisäksi pitkään ja hartaasti kuunneltiin sydänääniä ja sieltä kuului joku ylimääräinen ääni. Terkka kyllä rauhoitteli, ettei välttämättä ole mitään, kuulemma näillä viikoilla sellasia saattaa joskus kuulua, mutta häviävät yleensä. Nyt kuunnellaan pari seuraavaa kertaa ja jos ei häviä niin sitten lähete eteenpäin.
Että sellasta, ei jääny kyllä mikää mukava olo.. Ei jaksa. On kyl nii väsyny, olis vaan vauvalla kaikki hyvin.

t. sini77 ja vaavi 22rv
 
Moikkis!
Aattelin tulla itekin vähän ilmottelemaan kuulumisia.
Eli rakenne ultra oli tuossa pari viikkoa sitten, kaikki oli kunnossa. Vauvalla vaan sattu olemaan just kuvaus hetkellä kauhee hikka mutta muuten oikein kuvauksellinen oli :D Ja tyttölupaus sieltä tuli niinkun olin koko ajan veikkaillutkin mutta ihan 100% en ehkä uskalla luottaa,sitten helmikuussahan se selviää :)
Kolmas neuvola käynti oli tänään,eikä sielläkään mitään erikoista. Kela laput sai mukaan ja perustarkastukset. Hemppa oli laskenu mut ainakaan vielä ei tarttee kuulemma lisä rautaa. Painoa on tullu mun mielestä ihan liikaa, mut ei ne koskaan siitä oo siellä neuvolassa sen kummemmin sanonu,et kai se sit on ihan ok. Ja sf-mitta otettiin ekaa kertaa se tais olla 20, sekin kai ok :)
Kotiinkin on tullut jo hommattuu kaikenlaistakun päästiin noin kuukaus sitten muuttamaan uuteen kotiin. Hoitopöytä,pinnasänky,vaatteita ym. On jo hommattuna ja vaunut joissa päädyttiin brio singeihin.

Jaksamisia kaikille vaivojen kanssa painiville, ite oon vielä toistaseks saanu välttyä pahemmilta vaivoilta. Toivottavasti kaikkien vauvat pysyy kyydissä loppuun asti :)

jema ja pikkunen 22+1
 
Eva-Maria teoriassa pitäisi saada esim. sosiaalitoimistosta apua siihen maksuongelmaa. Luulisin, että siellä ei tarvitse muuten olla asiakkaana, kuin jos tulee tällainen yllättävä tilanne niin siihen hakea harkinnanvaraistatukea. Jos ette vierasta ajatusta, niin myös kirkolta voisi saada jonkinlaista apua ja ainakin ohjausta mistä apua voisi saada. Nää on sellasia tilanteita kun en voi hyväksyä, että lapsiperheet ei muka saa apua kun sitä tarjotaan niin auliisti hiukan toisenlaisissa hankaluuksissa olevillekkin... Murr! Toivottavasti saisitte jostain apua! :hug:
 
Huomenta vaan! Yskä lähenee loppuaan, mut on se kyl ollukin kamalaa. Pää, kurkku ja vatsalihakset kipeenä yskimisestä.

Oon tehny aivan ihania kirpparilöytöjä vauvalle tai siis kuulun tuolla fb:ssä sellaseen oman alueen myydään/ostetaan-ryhmään ja siellä ollu mahtavia tavaroita ja vaatteita. Bongasin sellasen pinniksen päälle tulevan hoitotason ja ihan samalla kuosilla kun kahella ekalla ollut ja pakko oli ostaa se. Oli siis hankintalistalla muutenkin, mut ihana oli löytää toi sama kuosi. Oon ollu siihen hoitotasoon kahen aikasemman kohdalla todella tyytyväinen kun se on niin kätevä sit siirtää sivuun siitä päältä. Onko kukaan muu jo alkanut pesemään/laittelemaan vauvalle tavaroita? Mun oli pakko tai siis aloin penkoa yleensäkin vaatteita koska halusin nähdä kuinka paljon mulla on vauvalle vaatteita(niitä ihan pieniä) ja kun pesin ne ja laitoin hyllyyn niin pystyn konkreettisesti nähdä määrän. Täytyy kato olla ihan selkeesti asiat mulla edessä niin pystyn hahmottamaan :whistle: Bodyjä on jo aikamoinen kasa, mut puolipotkareita/housuja on suhteessa aika vähän. Harsotkin pesin koska olivat aika uutuudentönkköjä ja ajattelin pestä/rummuta vielä pariin otteeseen niin ovat sit mukavan lutuisia kun vauva syntyy. Vaatteetkin pesen viel ainakin kerran koska mul on sellanen korihylly ja pölyyntyyhän ne siellä käyttämättömänä. Mul on iso kasa tuttipullojakin kaapissa, mut toki täytyy ne tuttiosat ostaa vielä. Toivottavasti ei pulloja juurikaan tartte alussa, mut jokunen täytyy olla valmiina. Pinnasängynkin olen jo kasannut viikkoja sitten. Meillä on kahden ekan jäljultä makkarin kalustus muuttunut niin mun oli pakko saada sänky kasattua niin näen kokonaisuuden käytännössä ja hyvin toimii. Mulla täytyy kaikki olla suht ajoissa valmiina niin voin sit tehä "mielikuvaharjoituksia" miten hoidan vauvaa, kaiken oltava kädenulottuvilla hoitopöytään nähden jne...pöhkö mikö pöhkö, mut se auttaa mua paljon. Yövalaistuskin on tärkeä mulle. Sovittelen erilaisia valoja pistorasiaan(meillä kun on niitä aika monta), että missä valossa näen parhaiten ottaa vauvan sänkyyn syömään/vaihtamaan vaippaa. Valo ei saa olla kuitenkaan liian kirkas. No joo, mä oon aika tarkka :p

(.) Maha senkun kasvaa. Alkaa olla jo tiellä kenkiä pukiessa ja kyykkiessä. Oon pieni muutenkin(158) niin tuntuu jo tässä vaiheessa ahdistavalta välillä ja vielä olis "muutama" viikko kannettava mukana. Poika liikkuu onneks ihan mukavasti niin ei tartte huolehtia. Nyt yskän aikaan on ollu aika hiljanen kaveri, mut nytkin tunnen muljahdukset mahassa.

Saadaan vieraita vkonlopuksi niin aikamoista siivoilua ollu ja on edelleen. Inhottaa kaikki kyykkiminen ja toisaalta myös kiipeileminen(yläpölyt yms.), mut onpahan jotain puuhastelua saikulla.

Mukavaa päivänjatkoa :wave:

Mamma & MiniPieni 20+5
 
Heippa mammat!

Tänään paremmalla mielellä, onneksi :D

Eilen oli huono päivä, ja huonoina päivinä kaikki menee päin mäntyjä..
Lapselta (8v) hajos kengät, joten piti käydä ostaan uudet, sit mulla meni kuivausrumpu jotenki sököksi, ei kiva..

Vauva on ollut tänään aamuvirkkuna =)
Kovasti liikkuu, ja potkii, mut välillä inhasti taas "tuonne alas".. tai en tiedä potkiiko, vai huitooko käsillä tai heiluttelee päätään siellä :LOL:

Mamma-73 Minä olen myös huomannut että alkaa olla vaikeaa saada kengät jalkaan varsinkin seisoalteen :ashamed:
Vatsa alkaa tosiaankin jo ottaa vastaan, ja olen myös pienikokoinen (154cm).
en ole mitään muuta laittanut vielä "valmiiksi", kuin vaunut kasannut.

eva-maria oletko kysellyt kotiapuja mll:sta? en kylläkään tiedä miten toimii, ja maksu jutuista..

sini77 jaksamisia sullekkin väsytykseen, ja älä liikaa nyt murehdi niistä ylimäärä-äänistä mitä terkka oli kuullut, se nyt voi olla ihan harmitonta, tai laitteesta johtuvaakin. Minunkin kohdalla kerran käynyt noin, ja mentiin kontrolliin lääkärille seur pvänä, niin lääkäri kuuli vain normaalit äänet ja ihmetteli miksi meitä ollaan juoksutettu...

Osaisko kukaan kertoo mistä löytäisin "teddykarvaisen-kokopuvun" vauvalle? oon metsästellyt sellaista kirppareiltakin, mutta vastaan on tähänasti tullut vain takkeja..

Ensiviikolla olis lääkärineuvola ja saan kelan paperit.

Olikohan täällä muita joilla noita liitos-/nivuskipuja?
Mulla nuo kivut painottuu nyt vasemmalle puolelle, ja pahimmillaan ovat yöllä ja herätessä.. Nyt en ole juuri huomannut eroa onko kipeä liikunnallisen päivän jälkeen vai vähemmän liikunnan jälkeen..
Eilen myöhään illalla vauvalla oli pikku hikka :) Onneksi ei kovin kauan napsutellut, niin sain laitettua nukkumaankin.
On kyllä väsyttänyt ihan äärettömästi iltaisin, ja aamulla meinannut jo kahdesti tälläviikolla nukkua pommiin :ashamed:

Siinäpä taas tältäkertaa, onko se nyt tuo lääkärineuvola se seuraava odoteltava etappi? :D
Suffeli ja mm
 
Viimeksi muokattu:
Suffeli onko teilläpäin Robinhood "halpis"kauppaa? Eilen kävin tossa meidän paikallisessa Robbarissa ja hypistelin iiiiiiihanaa ruskeaa pientä teddyhaalaria (nallekorvilla tottakai :) ), samoja haalareita oli ainakin valkoisena ja oiskohan ollut harmaanakin. Yritin miehelle sitä tyrkyttää että ostetaan ostetaan mutta onneksi avokilla on järki päässä ja se muistutti että meille on tulossa jo kolme teddykarvahaalaria mun siskontytöltä :LOL:. Yksi niistä siskontytön puvuista on muistaakseni ostettu Lindexiltä.
 
:D
Juuri tuollaisia haalareita tarkoitin,ja tietysti korvat hupussa ;)
Kiitos möhkömyy linkistä, ja eewokki vinkistä =)
Ei ole täälläpäin robinhoodia, mutta täytyys katsastaa h&m:lta ja lindex..
Tai sit tosiaan tilata!
Tuo on jotenki nyt mulle pinttyny päähän, että tuollaisen puvun haluan vaaville :heart:

Suffeli ja mm
 

Yhteistyössä