HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

Heippa Helmi masuset!!

Lukasin pinon läpi, mutta nyt omanapaisesti tulee kyllä tämä päivitys!!

Tänään oli neuvola ja kuten aavistelinkin odotteli neuvolantäti (joka minulla on muuten todella mukava ja pätevä) siellä minua sokerien mittaus vermein :headwall: Yllättävää oli se, että kaikki kolme arvoa oli heitellyt ja ihan selkeästi vielä :O No eipä tässä mitään...osasin tätä kuitenkin odottaa ja pientähän tämä homma on, jos muuten menee kaikki hyvin! Uskon siihen, että asenne ratkaisee...tosin herkuista luopuminen on aika :kieh: No toisaalta ehkä painokin pysyy sitten paremmin aisoissa, koska nyt jo on tullut koko raskauden aikana +7kg! Esikoista odottaessa jäin kiinni sokerirasituksessa juurikin raja arvolla ja joutusin sokereita mittailemaan...onneksi, koska eihän ne aisoissa pysynyt millään...insuliininkin kanssa oli hakemista, että sai tilanteen kuriin. Olen monesti miettiny, et jos toi raja arvo ois jätetty vaan huomiotta, niin mitenköhän iso vauva ois tullu ja koska, kun käynnistämälläkin meni viisi päivää! Tänään mittasin sokereita nyt ennen ruokaa ja arvo oli hyvä, mutta tunti ruuan jälkeen ei sitten ollutkaan...samaa kaavaa mennään, kun esikoisenkin kanssa! Aloin sitten heti tänään käymään sellaisessa raskausdiabetes ryhmässä, kun oli sopivasti alkanut viime viikolla. ÄÄH...unohdin jo kuka oli käsketty leipää syömään?? ainakin minun saamien ohjeiden mukaan leipää ja hedelmiä tulisi syödä vain kohtuullisesti (eli hieman välttää)! Opin tänään myös tuolla ryhmässä, että diabetikoilla on eri ravinto ohjeet, kun raskausdiabetikoilla...mikä oli aika jännä juttu!

Onko muilla sf mitta ollut huolta herättävän suuri? Mun tän päivän mitta meni reilusti yläkäyrän yli ja saan varmaan jo pelkästään sen takia lähetteen äitiyspolille. En vaan tullut mittaa kysyneeksi ja neuvolan täti oli unohtanut ruksia sen tohon korttiin. Sillee jännä, et esikoisesta oli ihan sama homma, et huiteli rv28 reilusti yli yläkäyrän, mut vakiintu sitten yläkäyrälle...sillon vaan ei erityisemmin oltu asiasta huolissaan?!

Nyt oli myös hemoglobiini laskenu (kuten esikoisestakin) 115 ja oli puhetta lisä raudasta...IIIK!! Muutenkin on jo ummetus ongelmia! Neuvolantäti kyllä sanoi, et nestemäisestä rauta lisästä ei pitäisi tulla ongelmia?! Onko kokemuksia?

Pissassakin oli taas proteiinia! En tiedä johtuuko sitten siitä liian vähäisestä juomisesta!! Yhden näytteen oon vieny jo labraan ja siinä oli kaikki ihan hyvin...paitsi, että näkyi vähäinen veden juonti!

Muuten oli kaikki hyvin...tuli vaan pari pikku ongelmaa :LOL:

Viikon päästä uus neuvola ja tsekataan sokeri mittailujen tulokset ja sit toi sf mitan tilanne, jos molemmat ok ei seuraa toimenpiteitä, mutta jos jommassa kummassa tai molemmissa hämminkiä, niin saan lähetteen äitiyspolille! Äippäpolilla sitten ultraa ja mittailee vauvaa...se on kyllä kivaa :)

Tässä teille muutama kuva mun masusta tältä päivältä!
[URL=http://aijaa.com/YMTu2v]
[IMG]http://i1.aijaa.com/t/00875/11243901.t.jpg[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]

Tiuhti ja Tipi rv26+2
 
Bliss Tsemppiä pienen potilaan kanssa! Toivottavasti sairastelu loppuisi tuohon lääkemäärään!

Tiuhti komea massu :)

Adii Hyvä että levosta on ollut apua. Toivottavasti jaksat lepäillä ja levosta on apua vielä pitkään :)

Enpäs ollut tajunnutkaan miten vaikeaa on hillitä tahtia ja ennen kaikkea miten muut ihmiset eivät sanomisesta huolimatta osaa mieltää minua sohvaperunaksi vaan olettavat mun kaikesta huolimatta jatkavan samaan tahtiin. Siitä syystä onkin sitten parina päivänä tullut puuhasteltua taas liikaa. Suppareita sain muutaman aikaiseksi ja ne tietty toi puolestaan vuotoa. Kunto on kyllä on laskenut kovasti. Pelottaa miten huonossa kunnossa sitä onkaan sitten sektion jälkeen. Onneksi pieni vauva ei aluksi vaadi suuria liikuntamääriä multa, joten on varmasti aikaa palautuakkin.

Maarit ja Hattivatti 26+3
 
Nessuli No tästä treen lähikunnasta ollaan :/ En oo kyllä kuullu, et olisi ainakaan tutuilla ollu. Enterorokkoa kyllä.. Hitto tommosia rokkoja, sanon vaan..

Keltakukka Joo, hyvinkin saattaa ihan asennosta johtua, nyt vaan tyynyvallit tai hommaat semmosen ison pitkän tyynyn. Ei olisi aina puolet lattialla :LOL: Itsellä on mahan alle semmonen ihan tavallinen pieni sohvatyyny, tykkään sen tonne kyljen alle laittaa kun nukun paljon kyljelläni. Aamulla se kyllä on joko lattialla tai miehellä polvien välissä...:kieh::LOL:

Tiuhti Voi mikä masu!! :heart:

(.) Huomenna kuopuksen leikkaus.. Voi paniikki |O

Äiti maa & Alli 27+5
 
PoKs PoKs 27+0 Se olis sit viimeinen raskauskolmannes korkattu!! :D

Tästä mä voin vihdoin nauttia! Eka kolmannes meni peläten keskenmenoa, toinen kolmannes ennenaikaista synnytystä pienillä viikoilla. Mutta nyt kun tilanne kohdunsuulla on pysynyt rauhallisena, parempana kuin esikoisen aikaan, niin voin vihdoin jo melkein huokaista helpotuksesta. Koskaanhan ei toki tiedä mitä on edessä ja on vieläkin liian aikaista syntyä, mutta ennuste alkaa olla jo hyvä. Vielä 7 viikkoa aion pitää tätä rauhallista tahtia ja pötkötellä paljon. Ja 5 viikon päästä ei enää tartteis Ouluun asti (200km) lähtee synnyttää jos tää ennenaikojaan olis syntymässä.

Sanoisinko että Tiuhtilla ihanan muhkea masu! Muhkea on muutenkin tuo sinun etuvarustus. :whistle: :LOL:
Tissikeskusteluun osallistuakseni on sanottava että omat on kasvanu 2 kuppikokoo. Tullu ainaki kilo per tissi lisätäytettä. :D Mutta en valita, eikä kyllä valita mieskään... ;) Ainoo vaan että nyt ei oo yksiäkään hyvin istuvia liivejä.... Tursuaa yli.
 
Huomenta ihanat tulevat äidit!
En tiedä muistaako joku minun alussa ilmoittautuneen ketjuun, mutta siellä listoille olen. :) Muutoksia toki tullut LA 19.2. ja tyttölupaus :heart:
OOn miltei päivittäin käynyt lukemassa teidän juttuja, ja aina joku on jo valmiiksi pohtinut mieltäni askarruttavia asioita, ilman että niitä on tarvinnut kysyä. Olette kyllä ihania! Jotenkin tuo Tiuhtin ihana masukuva konkretisoi miten pitkällä jo ollaan ja kuinka vasta äsken oli kesäkuu ja plussailmoituksia sateli.

Voimia kaikille äideille, ja etenkin niille joita nyt enemmän koetellaan!! Meillä kaikki on mennyt niin hyvin kun voi mennä, enkä voikkaan valittaa mistään pienestä kun toisilla on oikeitakin murheita. Sain töissä aika nopeasti kevennettyä työtä ja sen ansiosta tulen varmastikkin työskentelemään tuonne 28. joulukuuta asti, kunnes alkaa talviloma ja siitä äippäloma. Jotenkin kun työtä on niin vähän jäljellä, siitä osaa jopa nauttia. Ensi vuonna kun en vielä ainakaan palaa.

Jatkakaa kirjoittamista, teidän juttuja on ihana lukea!!:heart:
 
Jos et halua lukea purnausta, niin jätä väliin ;)

Kaikki vastustaa; närästää, lonkkaan sattuu, väsyttää, supistaa, ketuttaa... Hukkaan tavaroita, tärkeitä juttuja kuten pankin avainlukulistan ja jo hyvissä ajoin ostamani isänpäiväkortin. En pysty huolehtimaan kodista kun joka pikku liikun jälkeen alkaa supistaa. Miehen vastuulle jää kaikki, työn ohella :| Voisko saada nukutuksen ja herätä tossa tammikuun puolella jolloin supistukset ei haittaa eikä niitä takuulla enää sitte tulekaan kun sais tulla :headwall:

Kypsänä siis, kaukana hehkuva autuas raskaus... Tiedän että moni olisi tyytyväinen ja aivan tohkeissaan raskaudesta, siis tahattomasti lapsettomat. Mutku mutku... Onneks sentään verensokeriarvot on olleet normaaleja :D

Seksi monellako onnistuu ilman komplikaatioita? Mulla alkaa supistaan ja tais yks ilta jotain revätääkin nivusissa, kosto nautinnosta?! :kieh:

No jotain positiivista; sain eilen paketin ihania vauvanvaatteita, kyllä nyt kelpaa :) Vaatehankinnat tehty, tai no ainakin pikkuvaatteet...äkkiäkös ne käy sit pieniksi ;)

Niin että revitään tästä sitte, ajatustyötä vain tehdään mutta eikö hyvin suunniteltu ookkin puoliks tehty???? :LOL:
 
J+ aika jännä, et lapsilisäpäätös on tullut sulle jo - mulla luki vain, että päätös tulee takautuvasti lapsen syntymän jälkeen. :O Äippäpakkauksesta tuli oikein kirjekin tiistaina, odottelen, että viimeistään ens viikolla ois sitten paketti täällä. Voi kyllä olla et siellä Suomi-neitin eteläpäässä on ruuhkaa niin kestää. Jaksuja!

Tiuhtilla on ihanaihanaihana massu :) (jostain syystä taas tää raivostuttava miniläppäri ei tahdo tehdä yhteistyötä netin kanssa niin en saa hymiötsydeemiä auki, grr)

Pink89 Huippua, että voit viimein hieman relata stressin osalta - se vika kolmannes kummasti helpottaa mieltä. :)

moulinrouge kiva, kun käväisit edes himppasen kirjottelemassa sinäkin. :) Mä en malttais olla kirjottamatta, kun käyn lukemassa, on melkein pakko jotain raapustaa. :D Pienestä asti ollu tällainen ylitsevuotavan pitkäsanainen ja -puheinen. ;)

Ketunhäntä samoja fiiliksiä on välillä täälläkin, ainakin tuon raskausdementian aiheuttaman tavaroiden vääriin paikkoihin laittelun osalta... toistaiseksi täällä voidaan liikkua ja toimia niin kuin normaalistikin, mutta hitsiläinen kun ei vaan kiinnosta. :D Seksin osalta meillä on yhdynnät hyvin vähissä muutenkin, kun kaikki asennot aiheuttaa närästystä... :( Mutta kaipa sitä kohta taas voisi kokeilla, jos olisi helpottanut sillä saralla - alkaa vain olla mielikuvituksen kanssa tekemistä, että löytää sellaisen asennon, joka ei kuormita nivusia eikä maha ole tiellä ja mielellään ei pitkään selällään. :D Silti seksiä enemmän kaipaan koko ajan läheisyyttä ilman mitään sen ihmeempää. Melkein tulee vaadittua mieheltäkin ihan liikoja sen vuoks. Mur.

Tulin just puoltuntia sitten terveyskeskuksesta, sokerirasituksesta selvitty. Eka verinäyte jouduttiin ottamaan istuma-asennossa ja siitähän sitten se taju meinas lähteä - ei ollu kaukana täydellinen pimentyminen. Litku oli sitä hirvittävän makeaa vadelmamehutiivisteen makuista, mutta yllättävän iisisti meni alas eikä edes pyrkinyt ylös - mitä nyt pisti närästämään kuitenkin. Seuraavat verinäytteet makuultaan ja ei edes tullut huono olo. Jee! Palkitsen siis itseni tilaamalla itselleni iPad minin. :D
Kunpa ne tulokset olisivat sitten sellaiset, ettei tarvitse enempää itseään piikitellä...

Kohta on pakko syödä jotain suolaista, että tasapainottuu tuo kamala sokerilitku. Hitusen siitä tuli sellainen äklö olo, mutta muuten kyllä sellaiset huonon olon aallot laitoin väsymyksen piikkiin - saattoivat kyllä johtua kaikesta yhteensäkin. Kauhusta kankeana tämä päivä, toivon mukaan ei tule neuvolan terkkarilta puhelua. :)

MrsR&MrR ja sokerilitkusta selkeästi humaltunut Jorma-Irmeli 26+0 POKS!
 
Iltapäivää!

Oon päivittäin käyny lukemassa teidän jutut mutta ei vaan oo saanu aikaseks raapustaa mitään :ashamed:
Bettikselle: onnittelut tulevalle Rouvalle :flower:
Sokerirasituksessa olleille ja tuloksia jännäileville: mullahan se eka paastoarvo heitti sen 0,2 ja nyt oon mittaillu sokruja viikosta 15 asti ja ollu "ruokavaliolla". Mulla ainakin hyvin pysyneet arvot kohdillaan. Tosin mittauspäivinä pyrin olemaan herkuttelematta :D Ja yleensä jos arvo on ollu raja-arvojen yläpuolella siihen on jokin käypänen selitys ollu. Ei tää mittailu ainakaan mun elämää oo sekottanu. Ja tosiaan ultraan pääsee useammin ;)
Ihania masukuvia olette lisäilleet, mun ei vaan tuu otettua kuvia kun jotenkin kun tätä vararengasta on ennestäänkin ollu, niin en tunne itteeni kovin valokuvaukselliseksi, saatikka että yleiseen jakoon kuvia laittaisin :ashamed:
Levossa olijoille tsemppiä! Mun ystävä on kans ollu vuodelevossa sairaalassa kohta kuukauden päivät, sitä oon käyny n. kerran viikossa moikkailemassa ja sillä ens viikolla täynnä jo 30vko, että hän alkaa olla turvallisilla vesillä. Joten makoilu kannattaa!!!
Seksi: meilläkin aikalailla hiljaista on... Mulla jotenkin sellainen olo että hommassa on joku "ylimääräinen" mukana, eikä oikein senkään takia ajatuksenkaan tasolla homma ole houkuttelevaa... Mieheltä kaipaan samalla tavalla tota pelkkää läheisyyttä, josta MrsRkin mainitsi. Mahakin alkaa olla jo tiellä ja pitää jo puhkua ja puhista kun sängyssä yrittää liikkua muutenkin, niin on siinä seksikkyys kaukana :D
Vakuutus päätöskin tuli vauvalle jo pari viikkoo sitten, joten sekin on nyt hoidettu! Kelassa paprut olleet viikon verran käsittelyssä, eikä ainakaan eilen ollu vielä mitään päätöksiä tullu :mad: Malttamaton ei jaksais odottaa enää yhtään!!!
Dementiaa täälläkin havaittavissa, unohtelen jatkuvasti tavaroita ja mitä oon vaikka mieheltä kysyny. Saatan päivän kuulumisetkin kysellä useaan kertaan :D Mies parka ihan ymmällä, että justhan mä kerroin... :headwall:

Semmosta sepustusta tällä kertaa, tais jäädä monta juttua kommentoimatta, mutta antakaa anteeks :flower:

Heidukka ja Mytty 25+1
 
J+
Sokeriarvot eli soitin terveyasemalle ja pyysin saada tulokset. Sillä kun tuo TH stressaa joskus ihan pienistäkin. Eli paastoarvo 4,7 ja seuraava 1 mittaus 8.0 ja viimeinen 2 mittaus 9.8 eli reippaasti koholla...

Sinäänsä erikoista kotona seurata ja mittailla, sillä jos paasto ok, ja 1 mittaus niin outoa tuo kotiseuranta. Kun otetaan aamuarvot ja 1h ruokailun jälkeen. Mutta, mittaillaan. Nuo suositukset on osittain hanurista, jossei pysty hyvin edes kivutta liikkumaan. Ruisleipää ehdottavat syömään juuston, kinkun ja salaatin kera. Se 5-6 kertaan päivässä. Taidan vähentää sotä määrää, sillä eikö nyt ollut tarkoitus hillitä painon noudua eikä lisätä sitä puputtamalla ruisleipää.

Seksi yhdyntää ei ole ollut aikoihin. Meillä menee himot ristiin! Eli mies hoitaa itse itseään, ja kun mulla himot nousee on hän edellisenä päivänä jo purannut paineet. Enkä itse yhdyntää kaipaa juuri supistusten kannalta. Läheisyyskin voi riittää, ja onneksi kädet ja suut toimii :whistle:
Meillä ei seksuaalisuutta peitellä, meillä on puuhalaatikot apuvälineitä täynnä joten aina sieltä jotakin hauskaa löytyy. Lähinnä pelottaa miten sellaisia määriä piilotella lapselta :D mutta joo.. Ei sitä itse yhdyntää tarvita saamaan toiselle seksuaalista nautintoa. Ja raskaus on juuri oiva hetki oppia tämän ellei jo ymmärrä sellaisenkin läheisyyden päälle :)
 
Tulinpas poksumaan 25+0! Ja arvatkaas mitä! Sen kunniaksi sain täksi päiväksi vessaluvan joka jatkuu jos huomenna kohdunsuun tilanne on sama kuin se oli eilen. Jeejee!

Tiuhtilla on ihan mahtava masu, wau!

Seksistä: (joo hirveen ajankohtasta nyt) meillä seksin harrastaminen loppui varmaan joskus rv 21 tienoilla, kun mulle tuli siitä niin ikävä tunne alapäähän. Voipi olla että oli sitten sekin johtunut tuosta kohdunsuun kypsymisestä. Varovaista seksin harrastaminen on ollut koko raskausajan, olen kärsinyt tosi kuivista limakalvoista.

Adii 25+0
 
Viimeksi muokattu:
Tulin nopeasti päivittämään sokerirasituksen tulokset: eli mulla paasto 4.8, 1h 7.4 ja 2h 6.5. Saan kuulemma olla ihan huoletta noitten kanssa. :D Jippii, pelkäsin jo sitä dietille joutumista ja sitä et jos jouluna olisi joutunut olemaan kaikkea hyvää ruokaa vailla. Kun ne kaikki herkkukalat ja juustot on jo muutenkin kieltolistalla! Ja juuri sanoin th:lle äsken puhelimessa, kun jotain kuitenkin mutisi mun painon noususta vieläkin, että liikkuisin liikkuisin, mutta aamulla jo sängystä ylös pääsy eilisen kauppakeskusreissun jäljiltä oli yhtä tuskaa, niin en nyt oo ajatellut hirveesti alkaa lenkkeilemään. Töissä kun pitäisi jollain keinolla olla kuitenkin vielä tonne joulukuulle. J+ mulle olisi tullut oikeasti tuskaiset olot jos olisin tuolle dietille joutunut. Mä kun syön ehkä kahden viikon aikana tuon verran leipää kaikkiaan..!

Adii ONNEA!! vessaluvasta! =) Pienet ilot, mutta tiedän todella miten ihanaa on päästä alusastialta oikeasti vessaan. Makasin muutama vuosi sitten liikkumiskiellossa sairaalassa (toki vain 3 päivää), mutta en saanut tehtyä mitään asioitani alusastialle. Pissakin jouduttiin katetroimaan!

Lapsilisäpäätös oli mullakin tyyliä: käsitelty, mutta hyväksytään vasta lapsen syntymän jälkeen. Vanhempainpäivärahan päätöksen venymistä oon ihmetellyt tässä nyt jo muutaman päivän, mutta selvisipä sekin kun pomon kanssa puhuin. Se ei ole saanut aikaiseksi toimittaa niitä työnantajan kaavakkeita Kelaan, niin ne eivät saa päätöstä tehtyä. MUR! :mad: Jotenkin silti olin sen arvannutkin..! J+ edelleen ihmettelen sitä sun äitiyspakkauksen venymistä, kun mun käsittääkseni ne kaikki lähetetään samasta paikasta Reimalta koko Suomeen. Mulla kun tosin meni se viikko, vaikka oli viikonloppukin välissä. Ja meillä yleensä posti viipyy, kun on tuo aamujako jo ennen 6 aamulla, niin 1.luokan kirjeetkin tulee vasta normijakoa seuraavana päivänä.

Vakuutuspäätöksen sain kanssa tänään vihdoin ja viimein, soittelinkin jo alkuviikosta sen perään. Olivat unohtaneet laittaa päätöksen eteen päin ja se tuli nyt laskun kanssa sitten yhtäaikaa. Olisivat voineet sen laskun unohtaa vaikka lähettääkin :LOL:

Ihana ilma, valitettavasti sitä saa kattella vain näin ikkunoiden takaa. Jos illalla vaikka virittelisi parit jouluvalot pihalle!!

Keisha ja Jumppis 26+0 *POKS*
 
Asioista toiseen .. Bumblelle vastaan että juu kyllä täällä liitoskipuja ollut melko alusta saakka. Ne tuntuu hassuille. Tuol alamasussa ja alapään luona. Aina kun niitä tulee niin mietin, että ihanaa miun muru siellä kasvaa taas kovaa vauhtia :heart:
Mahdatkohan Pikku_Pallo tarkoittaa kohdun kasvukipuja? Nimittäin näitä minun liitoskipuja ei kyllä voi millään lailla sanoa hassun tuntuisiksi. Melkein saa itkua vääntää kun yrittää kävellä vähänkin pidempää matkaa :( Juuri kotiuduin lääkäristä ja kaksi viikkoa tuli sairaslomaa. Töissä kävin tänään, mutta ei toivoakaan, että siellä pärjäisin. Tässä linkki noihin liitoskipuihin mitä minulla on Häpyliitoksen kivut (symfyysikivut) raskauden aikana :: Terveyskirjasto Todella inhottava vaiva :(
 
Bumble Mä tiedän mistä puhut!! Ja kauheinta on se, kun se kipu on niin kova, että tuntuu nivusetkin lähtevän irti, ja jalat ei aluksi (kun nousee sohvalta tms.) pidä ollenkaan! Mulla onneksi yleensä pikkasen helpottaa, kun ensin pääsen ylipäänsä liikkeelle, mutta jos liikun pidempään niin tiedän sitten kyllä liikkuneeni, kun istun alas tai meen maata ja yritän taas lähteä liikkeelle..

Ja juu, näytän kävellessäni ihan muumilta!
 
Viimeksi muokattu:
harmitukset J+kärähdyksestä :( ei varmasti mukavaa, mutta eiköhän sitä pienen hyvin voinnin eteen kuitenkin kaikkensa tee. Edessä kuitenkaan ei ole kun se muutama hassu kuukausi.

Sänky touhut Noo, mä edelleen valitsen mieluummin nukkumisen kun seksin, mutta eipä sen kanssa fyysisiä ongelmia ole, ei aiheuta supisteluja tai muutakaan. Mä eilenkin pilkin vikan simpsoni jakson aikana, vaikka kivenkovaa väitin, et sen katson ennen kun meen sänkyyn..

Raskaus dementia Joo, löytyy :ashamed: Mähän oon pitkä aikaa harmitellu, et missä mun hots ling kantopussini on, et oonkohan sen jollekkin lainannu, mutten muista, et kelle. Yks ilta tyhjentelin talvivaatepusseja ja yks jäi sängyn viereen ja oli siinä tovin. Unohdin koko pussin ja nyt kattelin sitä yks päivä, et joo toi on varmaan se UFF:lle menossa oleva, et katompa sen läpi vielä.. Onneks katoin, siellähän se oli. Eikä ne muutkaan mitään lahjotuskamppeita ollu.. Et hupsan..
 
Mä vaan nyt ärisen, et sokerirasituksessa narahdus - arvot ihan hullun korkealla. Noh, kotimittauksia ja lähete äippäpolille - insuliinit käyttöön siis. Huvittavinta siinä on se, kuten terkkari sanoikin, ruokavalioon ei ole tarvetta (se painonnousu raskauden aikana edelleen +3,7kg) perehdyttää ja virtsassakaan ei ole mitään kummaa ollut - verikoe vaan näyttää hulvattomia lukemia. Mut v*tuttaa silti. Kuinkahan paljon useammin ja pienempiä annoskokoja mun nyt sit pitäis syödä, kun syön jo valmiiks tosi usein pieniä annoksia? Toki tuo suklaa sun muut herkut on uponnu huolella... :D
Pare sitte, että tää neulatyynynä oleminen pikkuhiljaa veis tuota piikkikammoa mennessään. Muuten tulee ankeat kuukaudet eteen. Grr.
Tuli vaan se mieleen, että onko teillä muilla paastoaika ollut 10 vai 12 tuntia? Mulla oli ohjeissa 10h, joka ihmetytti, kun edellisellä kerralla piti se 12h paastota... Ei sillä, tuskin mun tilannetta mihinkään muuttais, vaikka oisin paastonnu kolme päivää. :D

Onneksi tilasin sen iPadin - onpahan edes siitä parempi mieli. :LOL:
 
Bettis ihan se normi ajokorttimaksu (onko se sen 40 € muistaakseni) menee ja tosiaan ne kuvat tarvii tietenki olla.

Seksi on hieman haastavaa, joutuu miettimään kyllä missä asennoissa onnistuu, mut minun tekee sitä mieli nyt ihan useemman kerran viikossa, kun oikeestaan koko alku- ja keskiraskaus meni niin, ettei tehny mieli oikein ollenkaan :whistle: Ehkäpä sen takia nyt tekeeki sitte senkin eestä, eikä onneks oo aiheuttanu mitään supistuksia eikä muutakaan ikävää.

minä vaan -84 + juniori 27+5
 
J+
Seksi + supistuksetovat kuitenkin vaarattomia, toki se saattaa tuntua pahata. Etenkin orgasmin jälkeen. Ainahan se kohtu/emätin O:ssa supistelee. Luin jossain että niin kauan kun se maistuu ja tuntuu hyvältä niin voi ns. pupuilla :)
Asennot saattavat hankaloitua ja loppuraskaudessa enää muutama onnistua.

Väsymys myös täällä simpsoneitten aikaan aamulla herää jo kuudelta pirteänä joten jotain hyvää sentään. Toki se illalla rajoittaa olemista. Kymmeneltä alkaa jo kylässä haukottelemaan ja viimeeksi anopilla torkahdin ruokapöydässä istuessani. Huomasin nytkähtäväni hereille ja sen taisi kyllä muutkin nähdä...kyllä onneksi ymmärtää,kai.

Ergonominen pitkulatyyny ja nukkuminen äitini oli jostain apuvälineliikkeestä ostanut sellaisen 120cm tyynyn. Kun itse en niitä mistään normiliikkeistä löytnyt. Tyyny tukee hyvin masua, asentoa ja käden + jalan saa hyvin asetettuna sen päälle.
Mies valitti ensin ääneen mitä roskaa jaksan äidin nurkilta tänne roudata. Vie kuulemma liikaa tilaa ja plaa plaa.

Nyt mies kaappaa tyynyn heti itselleen, ja nukkuu yöunensa. Nyt se jopa vaatii tyynyn itselleen eikä sitä oikein takaisin saa. kaappaa sen itselleen jopa unissaan. Nyt on ihan ok kun nukutaan ristiin, minä yöt, mies päivät (yötyön) takia.
 
heipat,

en ees muista mitä tänne viimeks höpisin mutta viime pe oli neuvola. Kyseli kuulumisia ja vointia ja kun kerroin että sieltä täältä kolottaa, oli vastaus no voi voi.. viime käynnin jälkeen laitoin viestiä potilasasiamiehelle tädin käytöksestä ja nyt oli tilanne ehkä hitusen parempi. Esim. painosta oli puhetta kun oli noussut 4kg edellisestä kerrasta. Kysyin onko se paljon ja vastaus oli että no eihän sen näin alussa noin paljoo pitäs nousta mut sul on varmaa vaa ollu hyvä ruokahalu. Kaivo jostain käyriä ja kun sitä katottiin ei painon nousu ollu edes käyrällä vaan alle... Seuraava neuvola onkin sitten toisella paikkakunnalla kun joulukuussa vaihtuu osote.

tissit kokoo on tullut ehkä hieman lisää, lähinnä häiritsee tuo niiden arkuus.

seksi juu ei tee mieli sitten yhtään. miehellä tosin on haluja mutta mulla ei. välillä tuntuu että on jotenkin pakko suostua vaikka ei huvita. mies ei siis mitenkään pakota tietenkään.

mielialat vaihtelee kuten monella muullakin. kiihtymys nousee nollasta sataan seittemässä sekunnissa eikä meinaa rauhottua millään. pienet asiat ärsyttää ja isosti. mies on tästäkin ihan hätää kärsimässä kun yleensä hän on se joka joutuu tätä kiukuttelua kuuntelemaan. kysyi jo että kai toi on ohi menevää? :D


24+5
 
Hyvää iltaa !

Ihania masukuvia tääl vilahdellut, vois itsekin laittaa joku päivä . Tykkään kyl omasta massusta ja kovasti tuo pömpöttää ja painaa :p

Bumble olet ihan oikeassa, mie jotenkni sekoitin nuo kaksi eri asiaa väsymyspäissäni. Joo, siis kasvukivut on hassuja, mutta nuo liitoskivut eivät ole. Uskon, että miulla on kuiteski myös ollut niitä....tosin ei onneksi paljoa!! Tänään ollut "vihlovaa" kipua ylösnoustessa ja jos liikkuu yhtään ripeämmin. Juoksemaan en edes pysty. :O Tänää ollu liikkuminen kun vanhalla mummolla. Ei se kyllä miuta haittaa, mutta tuntuu että ihmiset tuijottaa aatellen, että oonpas mie tuskainen ja vaivainen..

Moulinrouge hei, kiva siulla on sama LA kun täällä :D + tyttölupaus.. ihanaa!

Tuossa Ketunhäntä kyseli seksin komplikaatioista. Juu siis ollaan edelleen harrastettu, mutta eihän tuo enää niin kivaa ole. Sattuu ja orgasmin jälkeen supistelee (sitä on ollut ihan alusta saakka). Mut haluja kyllä olis :ashamed: Onneksi tuo pelkkä lähellä olo ilman yhdyntää tuntuu niin pirun hyvälle! Paijailu, pussailu, kainalossa makaaminen... nuorten lempeä :D

Haluaisin kysellä teiltä, että mistä olette hankkineet pinnasänkyyn patjan ??? Näyttää saavan n. 25 - 60 eurolla, mutta mitä te suosittelette? Meillä on kyllä sänky, muttei patjaa. Sänky saapuu makkariin lähipäivinä, oli nimittäin entisöitävänä :) Pitää kahtoa mitat ja metsästää patja yms.

Hupaisaa illanjatkoa!
- Pikku_Pallo & mahan möyrijä -
 
Bumble! Täällä on ihan samat kivut riesana, olleet jokaisessa raskaudessa, joskin esikoisen kanssa vielä suht siedettävinä. Nivusia särkee jatkuvasti, samoin sisäreisiä, kipu ulottuu myös lantioon ja alaselkään. Nyt olen vihdoin antanut periksi ja nappailen Panadol 1 mg melkein päivittäin, muuten en pääse edes kotona liikkumaan. Kipua ei tuo lääkemäärä todellakaan kokonaan pois vie, mutta taittaa sen pahimman terän sentään ja kykenen kävelemään sen muutaman sata metriä, mitä eskarille ja takaisin menee... Muuten ei kyllä liikuntaa kykene harrastamaan, sillä jo kävellessä sattuu ja varsinkin liikkeelle lähtiessä, ylösnoustessa jne. "Liikunnan" jälkeen vasta koskeekin, illalla sänkyyn käydessä repii ja särkee niin järkyttävän hirveästi, että unta ei todellakaan ainakaan ekaan puoleentuntiin voi kuvitellakaan saavansa! :/ Valitettavasti mulla ainakin nuo häpyliitoskivut eivät lopu synnytykseen, vaan vielä kuukauden - pari niiden kanssa elellään senkin jälkeen. :/ Mä niin vannoin kahden edellisen rakauden aikana, että ei koskaan enää, sattuu niiiin paljon! Mutta tässä sitä vaan taas ollaan. Nyt on kyllä se viimeinen kerta, oikeasti! :D

Potilas on onneksi ollut tänään jo suht kunnossa, ilmeisesti se valtaisa lääkemäärä oli myös tehokasta. Huomenna lähtee jo eskariinkin taas. :) Astmalääkkettä nyt vaan vedellään tuplana ja pidetään Ventolinet lähettyvillä yskänkohtausten vuoksi. Pelkän yskän takia ei vaan oikein astmaatikkoa kotona voi pidellä, muuten ei koskaan muualla olisikaan. ;)

Tänään löysin netistä pitkästä aikaa potentiaalisen talo-ehdokkaan, on kylläkin "vain" paritalo, mutta sijainti olisi loistava ja kokokin riittävä. Ilmeisen paljon remonttia vaatisi, mutta kyllä sitä taitaa olla pakko mennä katsomaan! :) Pari vuotta aktiivisesti taloa jo etsitty, kyllä se olisi jo kiva löytää!

Bliss ja Poikanen 27+1
 
Mä en saa unta! Täällä on masussa semmoset mytkeet menossa, että huhhuh. Tulee varmaan kohta mahasta läpi! :cool: Nyt oon useempana iltana samoihin aikoihin ollu nukahtamaisillaan, ja sit se alkaa.

Sänkyhommista olitte kirjotelleet. Hirmu aktiivisia ei olla nyt sillä saralla oltu ku ei oo tienny mihin suuntaan tuo kohdunsuun tilanne menee. Kerran viikossa/kahessa on touhuiltu varovasti. Tällä viikolla ollaan keretty jo kahesti! :D Alkaa stressi helpottaa niin uskaltaa. Ei kyllä aiheuta mitään supisteluja tai kipuja, päinvastoin!
Esikoisen odotusaikaan seksi loppu kokonaan rv25. Vasta kolme viikkoo synnytyksen jälkeen uskaltauduttiin kokeilemaan ja voi taivas että se tuntu hyvältä! :p Ja voinpa kyllä väittää että paremmalta kuin ennen raskautta ja synnytystä.

Huomenna luvassa tämän mamman hemmottelua, pääsen vihdoin eroon tuosta kolmen kuukauden tyvikasvusta. Tekis mieli varata jalkahoito, mutta taidan jättää sen sit ihan sinne loppuraskauteen. Pitää käydä myös matkahuollosta hakemassa paketti. Tilasin sitterin, imetysliivit ja rintakumeja. Liivit varmaan pitää ottaa käyttöön...
 
Moi! Mahdattekohan edes mua muistaa, alkuun kirjoittelin mutta nyt jäänyt vähemmälle. Lukemassa käyn kyllä teidän juttuja ja nyt olen viitos sivulla perässä tulossa :)

Omanapaista asiaa olisi kysyttävänä teiltä:
Tänään aamulla kun heräsin, kiskoin farkkuja jalkaan ja ne eivät mahtuneet, ajattelin että pahus olempas lihonnut ja kaivoin isommat farkut kaapista ja nekin olivat naftit mutta mahtuivat kyllä.
Sitten esikoista kun lähdin viemään päiväkotiin ja kenkiä olin laittamassa jalkaan niin mitä hittoa! Eipä mennyt kengät jalkaan?! Sitten kiireesti crocsit jalassa viemään lapsi hoitoon ja itse töihin.
Nyt sitten täällä töissä pähkäilen että mistä moinen yhdessä yössä tullut turvotus voisi johtua? Sormukset eivät lähde pois ja muutenkin on hiukan sellainen "kömpelö" olo.
Google antaa tulokseksi vain raskausmyrkytystä, mutta siihen en itse oikein jaksa uskoa. Kun siihen liittyviä muita oireita ei ole kuin päänsärky ja sitä nyt on ollut koko raskausaika päivittäin. Verenpaineet neuvolassa on olleet ihan OK.
Esikoista odottaessa alkoi turvotusta ilmestymään lähinnä iltaisin ja joskus reilusti rv30 jälkeen.
Osaisiko joku sanoa mistä mistä voisi tämä turvotus johtua?
Kieltämättä olen hiukan huolissani...

Nopsu 25+5
 
Nopsu Suolaista ruokaa ja liian vähän nesteitä? Mutta jos turvotusta on tosi reilusti niin en usko että siitäkään johtuis... Onko teillä kotona verenpainemittaria? Tai jos kävisit neuvolassa mittauttamassa ja samalla tarkistaisi pissan...?
 
Nopsu Ei ole kyllä normaalia tollainen noin nopeasti alkanut turvotus. Sinuna kävisin kyllä neuvolassa kysäisemässä ja pyytämässä, että katsovat verenpaineet ja virtsanäytteen. Parempi olla varovainen kuin turhan huoleton. Noin paha turvotus ei todella tule mistään suolaisesta ruoasta yms, varsinkaan jos on tullut yhden yön aikana.
 
Huomenta!

Onpa ollut aktiivista kirjoittelua viime päivinä, hyvä että perässä pysyy.

Bliss: pidän peukkuja, että talo osoittautuisi sopivaksi!

Nopsu: en tiedä turvotusasioista mitään, mutta kyllä aika äkilliseltä kuulostaa, soittaisin neuvolaan.

Seksi: täällä myös supistelua aika lailla seksin jälkeen, ei kivuliasta, mutta masu menee kivikovaksi palloksi. Kysyin ohimennen rakenneultrassa onko haittaa, ja kätilö sanoi, että ei ole, jos ei satu. Harrastetaan ehkä kerran kaksi viikkoon, tuntuu ihan hyvältä, haluja enemmän kuin kuukausi sitten, mutta supistelua tulee joka kerta, enkä siitä kivuttomuudesta huolimatta tykkää.

Me ollaan nyt nukuttu viikko eri huoneissa ja viikonloppuna tarkoitus yrittää palata samaan petiin. Ihan siis vaan molemminpuolisen huonounisuuden takia tämä ratkaisu, joka on auttanut kovasti: parisuhde-elämä on ollut harmonista ja hyväntuulista hyvin nukuttujen öiden ansioista. Käytännössä makoillaan kyllä kirjojen ja jutustelun merkeissä samssa sängyssä iltaisin ihan nukahtamiseen asti, sitten mies kierähtää olohuoneen puolelle patjalle. Periaatteessa haluttaisiin kyllä kumpikin nukkua vierekkäin, katsotaan miten onnistuu 'yhteenpaluu'.

Nettitilaukset, äitiysvaatteet siis, olivat jättimäinen pettymys. Pöh. Ellokselta neuvottiin keskiraskaudessa tilaamaan normaalia kokoa yksi isompi, tilasin mekon ja puseron kokoa M ja oli niin valtavat teltat, että pistin samantien takaisin palautukseen. Vastasi pikemminkin kokoa XL minusta. En aio edes vaihtaa pienempään, koska S on varmaan myös ihan liian iso. Nettitilaukset taisivat mammavaatteiden osalta jäädä tuohon yhteen kertaan. Eli niillä parilla-kolmella t-paidalla, jotka olen päättänyt uhrata venymiselle vatsan kohdalta, jatketaan...

Sokerirasituksesta kärähtäneille pahoittelut! Täällä arvot olivat onneksi mallikkaat, eli ei syytä huoleen.

Pitkä tyyny täällä myös aika ajoin harkinnassa, mutta toistaiseksi olen pärjännyt normaalilla, tosin aika paksulla tyynyllä, jonka tungen reisien väliin, ylemmän polven alla kyljellä nukkuessani.

Ensi viikolla uusi koti siirtyy meidän omistukseen, jee! Ensi viikon viikonloppuna päästään jo ihastelemaan. Siitä alkaa kyllä sitten kuukauden rempat, eli muuttamaan päästään vasta juuri joulun alla - toivottavasti...

Aurinkoista perjantaita!

Tuulis ja rakas 25+6
 

Yhteistyössä