HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

Rva78 Tervetuloa joukkoomme!

Bettis Minulla oli kanssa alkuraskaudessa autossa paha olo, mutta se meni pois. Toivottavasti sinulla ei nyt ala uudestaan se kaikki pahoinvointi.

MrsR Onpa komea pöytä!

Nessuli ja oila Kuulostaapa ikävältä hommalta tuo parvo. Toivotaan nyt sitä parasta tulosta!

oila Voimia tämän ystävän sairauden kanssa. Olet tukena sen verran kuin itse jaksat.

(.) Minua ilmeisesti supistaa öisin, kun aamuisin on ihan mukiloitu olo vatsassa. En ole havahtunut yöllä siihen supisteluun, mutta nyt kun tarkemmin mietin, niin kyllä se vatsa aika pinkeä öisin on, kun kylkeä kääntää.

Laskin aivan itse tänään, että enää 6 yötä poissa kotoa työreissuissa, loput päivät ennen mammalomaa on kotitoimistohommia ja kokouksia kotipaikkakunnalla. Viimeinen matkapäivä on tosin joulun alusviikolla, mutta kumminkin. Alkaispa se loma jo!

Suureen tissikeskusteluun jatkoa sen verran, että mies totesi tänään kun astelin saunaan, että "Isot lollot." :D Ne on oikeesti jo ihan hervottomat!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Äiti maa, viime yö meni lasten osalta paremmin, mitä nyt eskarilainen heräsi aamulla kuumeisena, nukkui kuitenkin. Itse vaan en sitten saanut unta millään ja viitisen tuntia lopulta pätkissä nukuin viime yönä, voi huoh. Jospa sitten ensi yönä paremmin unta? Kohtahan se kyllä onkin jo puoliyö taas... Hups.

Hei vaan Rva78 ja tervetuloa mukaan! Täältä vilkuttelen ihan naapurikunnasta, Raisiosta ja ihan tästä Turun rajalta... Viime vuonna vasta Turun puolelta tänne muutimmekin. :)

Neuvolassa tosiaan tuli käytyä ja sain reseptin vahvempiin närästyslääkkeisiinkin, katsotaan olisko niistä apua. Neuvolalääkäri ei sinänsä osannut ottaa kantaa voiko yskä ja kurkun kuivuus/kipu johtua närästyksestä, mutta ei kuitenkaan tyrmännytkään. Kaikki oli muuten ok, verenpainekin ihan aisoissa huonoista öistä huolimatta. Kohdunpohjankorkeus menee yläkäyrien lähettyvillä; 26 cm. Painoa on ensimmäisen neuvolakäynnin (vko 9+0) jälkeen kertynyt 5,5 kg, ei paha, mutta ahdistaa silti hieman itseä jo, en taida alle 10 kg:n selvitä... Terveydenhoitajan mielestä oli kuitenkin tosi hyvällä mallilla tuokin. Sisätutkimuskin tehtiin ja kaikki ok senkin suhteen, kanavaa 3cm jäljellä ja napakka kuulemma on kohdunsuukin. Mulla supistelee tosi herkästi ja pitäisi vältellä sellaisia puuhia, jotka niitä aiheuttaa, eli heippa vaan imurointi, lattianpesu ja haravointi... ;) Kuopuksen kantaminenkin tekee toisinaan kipeän olon, mutta ihan kokonaan en kyllä sitä voi vältellä. Päivällä olisi myös hyvä päästä hetkeksi lepoasentoon, helpommin sanottu kuin tehty, toki voin sohvalle pätkäyttää, mutta siinä on kyllä välittömästi pieni pomppiainen kimpussa ja päällä kiipeilemässä...

Ai niin ja sain tietää sokerirasituksenkin tulokset; kaikki tällä kertaa oikein hyvin, ei siis tarvitse kantaa kummemmin huolta siitäkään. :) Toksoplasmoosin vasta-ainetulokset eivät olleet vielä saapuneet, joten soittelen niistä vielä lähipäivinä, samoin kun unohdin kysyä paljonko hemoglobiinini oli, joko sitä rautaa kannattaisi ottaa, vaiko eikö.

MrsR ja Äiti maa meillä on jo ennestään esikoistyttö vesimies ja ihan oikeasti on juurikin erittäin vahva persoona ja oman tiensä kulkija! Erittäin mielikuvitusrikas, omapäinen, jalat tukevasti ilmassa ja hyvin vaativa kasvatettava... ;) Saa nähdä onko samaa merkkiä oleva poika samaa lajiketta... Itse olen horoskoopiltani leijona, joka on vesimiehen vastahoroskooppi, meillä onkin aika usein tytön kanssa napit vastakkain, kun ei vaan ihan tajuta toisiamme... Lisäksi perheeseemme kuuluu skorpioni- ja härkä-tyttöset, sekä kaurismies. Melkoinen lauma siis ja helpoksi ja rauhalliseksi ei voi sanoa kuin miestä (voi raukkaparkaa)...

Huomenna sitten poksuukin taas viikot, hurjaa tämä ajankulu!

Bliss ja Poikanen 26+6
 
MrsR Joo, kesällä hikoa kiinni ja talvella jäätyy perze.. Nahkasohvaan siis.. :LOL: lapsuudessa on semmonen ollu ja tosiaan tähän asti ollu sitä mieltä etten ikinä halua, kyllä mieli vaan muuttuu..

Parvorokko Iik! Missäpäin sitä nyt liikkeellä on? Mahdanko uskaltaa ees googlata koko tautia, ei havaintoakaan onko sitä sairastettuna.. : /

Joo, suuri tissikeskustelu jatkukoon. Nukuimpa sitten ekan yön imetysliivit ja liivinsuojat päällä. Mun meinaan tissit valskaa ihan kunnolla, jep nyt JO! Maate kun menee ja hetken on ollu niin on paita märkä |O Et näin, kaivoin äp:n liivinsuojat ja pysy paitakin kuivana.

Keltakukka Nukutko sä selälläs? Kun sillai supistelee yöllä? Siinä asennossa suuret valtimot painuu kasaan ja verenkierto heikkenee ja siksi alkaa supistelemaan. Itse en selälläni voi olla pitkääkään aikaa, ihan tulee siis yököttävä olo ja alkaa supistelella.

Oila:hug: Pahoittelut ystäväsi huonoista uutisista. Meilläkin perheessä taistellaan masennusta vastaan nyt järeillä keinoilla. Kummallakin pikkusiskolla ja nyt nuorempi aika huonossa jamassa :'( Mutta apua saa, joten uskoisin, et eiköhän se tästä. Se jo kertoo paljon, että apua haki ja sai.

Tääläkin potkut on aika ajoin tosi kovia, ja tuntuu, et kantapää tulee vattanahan läpitte. Mutta ihanaa se on, pieni kasvaa ja vahvistuu :heart:
Tulispa nyt sitä lunta, vaikka itselle ei vuoden ajat tai pimeys vaikuta mielentilaan milläänlailla niin onhan se valkoinen vaan niin paljon kauniimpaa kun toi vanha ruoho:kieh: Vaikka nyt mä ehtisin siivota vielä hiekkaleluja sisälle suojiin. Ehkä se on tän päivän missio.

Äiti maa & Alli 27+4
 
Huomenta!

Nessulille ja oilalle tsemppiä rokkotulosten odotteluun.

(.)
Täällä on saatu kuopuksen unikoulu hoidettua ja ihan mahtavaa! Meillä nukahdetaan ja nukutaan!:heart: Itselläkin ihan eri olo kun saa nukkua! ja päivät ei mee nukutukseen.

Masussa elelee kaksi yökyöpeliä, eilenkin illalla alkoi vähti ja jatku pitkälle yöhön.:heart: Ovat tosi vilkkaita kyllä iltaisin, päivisin taitavat kerätä voimiaan. Mut hyvä näin, ehdin jo huolestua kun oli yks päivä ihan hiljasta. Onneks on toi kotidoppler jos murehdituttaa :)
Kun liikkuvat, ei oikeastaan ole kohtaa johon mua ei tönittäis, potkittais ja hutkittais:heart::heart::heart:

muuten ei mitään ihmeellistä oikeastaan...samaa vanhaa:LOL:

T.Neiti + tirpat 24+5
 
Huomenta!

Päivittäin käynyt täällä lukemassa ja aina toivon, että vuodelevossa olevilla olisi vielä vauvat masussa ja kaikki niin hyvin kuin sillä hetkellä voi olla. Kaikki päivät ovat teille erityisen tärkeitä :hug:

Bettis oli jossain kohtaa puhunut pahoinvoinnista. Mulla se ei mitenkään liity autossa olemiseen, mutta muuten on nyt tuntunut, että ihan kuin kuvottava olo olisi vähän palannut. Vatsa on kyllä toiminut hieman hitaasti ja olenkin ajatellut, että johtuisiko se siitä.
Niin ja onnittelut tulevasta rouviintumisesta :flower:

Närästys vaivaa edelleen :| Pari päivää oli niin, että pärjäsin ilman rennietä, mutta eilen niitä meni taas monta. Todella inhottava vaiva! Tällä hetkellä tuo rennie on kyllä auttanut aina hetkeksi, mutta olisi mulla lääkärinkin tän raskauden aikana määräämiä lääkkeitä kaapissa. Niitä otan kuitenkin vasta kun renniestä ei ole enää hyötyä.

MrsR todella hieno ruokapöytä! Voi kun meilläkin olisi tilaa, niin tuollaisen voisin hommata :)

Äiti maa meillä varmaan samaa matskua ja samanvärinen sohva, jossa tosiaankin näkyy kaikki tahrat! Mutta uutta ei nyt ainakaan olla hommaamassa. Olenkin ajatellut kokeilla jos tuota voisi pestä höyrypesurilla..

Liitoskivut, onko muilla? Mulla alkoi maanantaina tuntua pientä inhottavaa nivusissa ja eilen kipeytyi häpyluun alue, eli ilmeisesti häpyliitos. Ja ai kamala sitä kipua mikä oli illalla :( En pystynyt enää kunnolla kävelee. Yöksi otin särkylääkkeen,mutta ei se sitä kipua vienyt kokonaan. Mulla oli myös eilen sattumalta odottavien äitien fysioterapia ja siellä valkeni, että noille liitoskivuille ei voi tehdä mitään muuta kuin välttää sitä missä se kipu tuntuu. Eli mun tapauksessa varmaan kävelyä. Voi kuulemma mennä ohi tai pahentua. Yön jälkeen on taas kipuilu vähän rauhoittunut ja tänään on onneksi vapaapäivä, joten pystyn lepäillä. Jouluun asti olisi toiveissa, että voisin olla töissä..Sitten jään joka tapauksessa lomalle kuukaudeksi ennen äippäloman alkua.

Muuten täällä masussa kaikki hyvin. Vauva potkii kovasti :heart: ja minä kasvan :D

Bumble & masukki 24+3
 
Huomenet

Ja tervetuloa joukkoon Rva78!

Pikku_Pallolle tsemppi oloihin, toivottavasti helpottaa piakkoin ja neuvolasta saa tukea.

Tissikeskustelu: täällä ei yhtään, tai ehkä ihan hitusen, isonneet. Samat vanhat B-kupit menee hyvin ja töiden jälkeen huitelen kotona ilman liivejä (siis pusero päällä kyllä =) kuten ennenkin. Lohdullista ettei kuulemma kuitenkaa vaikuta mitenkään maidon määrään kasvaako rinnat vai ei, vaikken tätä ihan arkijärjellä tajuakaan.

Eilen eka kerta raskausjoogakurssia, ihan kivaa oli, mutta hitto, sieltä sain mukaani liitoskivut! Pöh! Tai sellaiseksi alapään luiden vihlonnan koko loppupäivän ajan tulkitsen. Onneksi ei kuitenkaan edelleenkään supistuksia, närästystä jne.

Viime yönä näin taas pitkästä aikaa kamalan keskenmenounen ja heräsin lohduttomaan alakuloon, mutta sitten rakas tuuppaisi kovaa masussa ja tajusin, että huhheijjaa, se olikin vaan uni! Luulin, että näistä painajaisista olisi jo päästy, mutta ei näköjään..

Täällä myös pieni liikkuu todella pontevasti, etenkin öisin. Arvelen välillä heräävänikin liikkeisiin. Sellaista muljumista nyt melkein enemmän kuin potkuja ja erinäköisiä kumpuja seilaa ihon alla laidasta laitaan.

Isyyspakkaus on edelleen ajatuksen tasolla, taitaa nettiostokset jäädä... Mutta onneksi kaupasta saa ainakin jonkun pikkupaketin koottua. Miehelle tämä tulee kyllä olemaan todellinen yllätys. Jos jaksan, leivon vielä kakunkin...

Pink89: kiva että tilanne siellä hyvä!

Nukkuuko joku muu vielä valtaosin selällään? Minä herään melkein aina selälläni ja yritän luottaa siihen, ettei sitä ole haittaa, kun ei kerta tunnu pahalta.

Syystuulia!

Tuulis ja rakas 25+4
 
Pink89 ihanaa että tilanne on pysynyt rauhallisena! :)

Pikku_pallo Voi vitsit, kuulostaa kurjalta noi supistukset ja neuvolan asenne. Mutta ota oikeasti nyt vaan rauhassa ja huilaile. Mulle sanottiin neuvolassa kun valitin sekä vastaanotolla että soittaalla kahdesti oudosta painontunteesta alapäässä, ihmeellisestä menkkamaisesta selkäkivusta(lääkärin mukaan supistuksia) ja muutenkin oudoista fiiliksistä, että oon vaan hysteerinen ja noi on täysin normaaleja tuntemuksia raskausaikana. Että ihan oikeesti jos kovin mietityttää niin soita vaikka äitiyspolille ja kysy sieltä! Tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Neuvolasta muutenkin, soittelin sinne toissapäivänä ja ilmoitin etten oo nyt tulossa vastaanotoille kn makaan sairaalassa. Neuvolan tätsy sitten huolettomasti tokaisi että "no voi sentään, mitenkä nyt silleen", vaikka taatusti hänelläkin kävi mielessä et oliskohan kuitenkin kannattanut ottaa mut vakavasti, niin tilanne ei ehkä olisi näin paha. Olis ollut ammattimaista ja reilua terveydenhoitajalta myöntää että tuli ehkä tehtyä virhearvio. Kyllä mä nyt sen ymmärrän että ihmisiä kun ollaan niin erehtyminen on inhimillistä, mutta olis kai tohon jotakin muuta voinut vastata. Itku pääsi kun lopetin puhelun.

Omia kuulumisia sen verran et toistaiseksi tilanne on pysynyt vakaana. Perjantaina kurkataan taas kohdunsuulle jos olo pysyy samana. Ettei turhaan kiusata sitä lisää. Makuuta takana jo viikko!!!, josta 4 päivää täys makuuta. Vaan siellä se meidän pieni ihme masussa vielä myllertää. :heart:

Adii rv 24+6
 
Bumle testattu höyrypesurilla peseminen, eipä juuri auttanu : / Mutta varmaan riippuu pesuristakin, itsellä on tommonen rimpula.

TuuliannaliinaIhana :D Ei ne tissit sitä maitoa tuota vaan ne rauhaset, ne ei mun käsittääkseni kuitenkaan ole niin isolla koolla pilattuja, et vaikka määrällisesti oliskin paljon. Ei mullakaan mikkään isot bazookat oo, mutta maitoa tulee muillekkin.
 
Äiti maa mä kyllä tosiaan usein herään selältäni, joten johtuiskohan supistelu tosiaan sitten siitä. Pitää vissiin alkaa kerätä tyynyvuorta sänkyyn, että saa kyljellään paremman asennon. Hyvä vinkki!

Adii hyvin olet pidellyt kaveria sisällä, viikko on jo paljon lisäaikaa!

Mä muuten laskin eilen yöllä, että mulla on joulun jälkeen enää viis työpäivää ja sopivasti viis päivää lomia pitämättä eli se on sitten joulusta alkaen morjens työmaalle!

Keltakukka 26+4
 
Uujea, täällä henkinen valmistautuminen huomiseen sokerirasitukseen menossa - siihen sisältyy pari palaa Tobleroneakin. :D Minähän nautin nyt, jos sattuu käymään niin, että mun herkutteluille tulee mutkia matkaan. :)

Ihanaa, että ootte muutkin tykkäilly ruokapöydästä. :) Meillä on niin iso keittiö, että pieni pöytä näyttää hassulta ja orvolta... nykyinen on nimenomaan juuri sitä. :D

Bliss ihanaa, että meni sokerirasitus puhtain papruin läpi! :) Jos sinun tyttönen on kerran vesimiehenä juuri kuvauksen mukainen niin apuva :D Yksi parhaista ystävistäni on sattumoisin Ystävänpäivänä syntynyt ja hyvin, hyvin voimakas luonteeltaan - mutta mitä parhain ystävä, lojaalimpaa saa hakea. :) Ja se on hervottoman hyvä piirre. Ajan kanssa nuo voimakkaat särmät tasaantuu, onneksi.

Pikku_pallo onpa todella inhaa, ettei oteta tosissaan. :( Tsemppiä hirmusti ja toivottavasti joku ottaisi tilanteen todesta :heart:

Adii no en ihmettele yhtään, jos meinaa itku tuommoisen jälkeen päästä. :( Suomalainen ei helposti myönnä olevansa väärässä, edes näissä tilanteissa, vaikka se monesti toisi sitä lohtuakin - ei sillä, että se tilannetta mihinkään muuttaisi, mutta tekisi sen helpommaksi, inhimillisemmäksi. Toisi lohtua sekin, että tästä olisi ehkä oppia otettu eikä kukaan joutuisi vähettelyn kierteeseen enää, mutta noh... joskus se oma ego on tärkeämpi. Mur. Ihanaa kyllä, että siellä on tilanne pysynyt muuttumattomana - pysyköön pitkään sellaisena. :heart:

Suureen tissikeskusteluun sen verran, että tilasin suosiolla parit raskaus-/imetysliivit hetki sitten - alkaa nää ryntäät kaivata tukea öisinkin, jospa se helpottaisi niska-hartiaseudun jumitusta. Olen onnellinen siitä, että oma rintavarustus ei ole kasvanut kuin yhdellä kuppikoolla ja on nyt se ihQ 80E. Alan nauttia siitä, että kerrankin mun rinnat ei vie huomiota vaan se on tää maha. :LOL: Saiskohan sen jatkumaan myös raskauden jälkeen jotenkin? :D Pahoin myös pelkään, että rintavarustus jää tähän suurempaan malliinsa, koska rinnat eivät häviä mihinkään edes voimakkaan laihtumisen myötä... ei niin mihinkään. :headwall:

Olikohan mulla vielä jotain? Ihan on sellainen tunne, että piti vielä jotain johonkin vastata, mutta enhän minä mitään muista. :D Pregnant brains. Doh.

Jokatapauksessa, täällä tulee lunta. Enkä tykkää. Tuossa vieressä olisi uusin Divaani-lehtikin, mutten tiedä uskallanko lukea - saan taas jotain ideoita ja mies-parka joutuu kärsimään. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 25+6
 
Tissikeskusteluun sen verran että kokeilin liiviliikkeessä imetysliivejä ja aika järkytys oli......Mulla normisti 75C kuppikoko, Nyt oli 75 H ja siinäkään ei ollut yhtään varaa maidonnousulle:O:O olivat siis nyt juuri passelit :whistle:
ihmettelinki kun mies on roikkunu mun tisseissä jatkuvasti jotenki oudosti, se ei vaan osaa olla koskematta niihin:heart::LOL:
Kerranki mulla on ryntäät.. on nyt siis samankokoiset kun yleensä kun maito on noussut, liekö syynä sitten et imetys loppu vasta 2kk sitten.

Mies muuten sanoi mulle eilen että "Onpa se maha komea... tosi iso jo...! Mutta Tosi kaunis!!!"=) Tuli hyvä mieli:heart::heart:
 
Neiti-81 ihanasti mieheltäsi sanottu. :heart: Täällä kanssa mies seuraa tuota mahan kasvua hitusen hämillään, mutta pääasiassa onnensekaisin tuntein. Eniten odottaa sitä, että tuntisi itsekin niitä potkuja ja liikkeitä - tovi menee, kun tuo etuistukka niitä kovasti vaimentaa. :)
Mut onpas sulla sitten kunnon tissit tullunna. Huh huh. |O
 
J+
Sokerirasituksessa jäätiin kiinni paastoarvo 5.1 ja vielä 1h jälkeen ok. Viimeisellä ei ollut laskenut tarpeeksi, ja TH piti tilannetta huolestuttavana. (Joopa joo). Ei ole asiaa mistä se ei huolestuisi (pissan sekafloora, on normaalia kun ei katetroidessa oteta suoraan rakosta). Mutta jos jotain haluaa siltä kysyä, niin ei tiedä puoleen eikä toiseen.

Tuo "ruokavalio" on ihmeellinen. Siis leipää, leipää, leipää (ruista/tummaa toki) mutta luoja sitä leivän määrää. Hedelmiä sinne ja tänne. Jotenkin karppaaminenkin tuntuisi luontevammalta kun tuollainen leivän mussuttaminen joka välillä :kieh:

Äitiyspakkausta odotan, ei ole vieläkään tullut. Tuleeko edes vielä tällä viikolla, vaikka samapa tuo :D alkaa olemaan jo ahdasta vaikka isossa kaksiossa eletäänkin. Kun on olohuoneessa vaunut + ratasosa. Makkarissa turvakaukalo ja sitteri ja vaatehuone..huoh.. Sekin on jo latikoilla vuorattu koko lattia. Vaatteilla, pienokaisen vaatteilla :heart:

Potutus alkoi eilen, nukuinkin koko yön läpi sillä potutti sokerirasitus. Ja nyt potuttaa että labratäti sanoi jos sokerirasituksessa tulee 1h tienoilla pahoinvointia taikka huimausta on se kuulemma erittäin hyvä ja lupaava merkki pyh.. Siellä mä makasin ja silti jäin kiinni...
 
No käydääs nyt huutelemassa ainakin, että POKS! Se olis 27+0 tänään! :)

Viime yönä sain sentään seitsemisen tuntia unta, ah. Eikä närästyskään vaivannut! :) Löytyi siis sopiva lääke ja se auttoi heti! Omeprazol ratiopharm 20mg, on siis tuo neuvolalääkärin määräämä lääke. Menin sitten vilkaisemaan haittavaikutusluetteloakin, ei ehkä olisi kannattanut... :eek: No, ainakin se tuntuu nyt tuovan avun tuohon närästykseen, Rennietä en ole tänää kaivannut kertaakaan. Kurkku on kipeä kuitenkin edelleen ja yskittää, mutta jos ne noista vatsahapoista ovat ärsyyntyneet, niin toivon, että pian helpottaisi.

Maha On mullakin jo ihan valtaisan kokoinen, tosiaan, sf-mitta 26 cm, ja ihan kunnon pallo tuo on. Pituutta kun mulla on kuitenkin vain 162 cm, niin aika keskivartalopainotteisen näköinen look. Eilen shoppailemassa ollessani satuin vilkaisemaan itseäni kokovartalopeilistä ja huh hei, melkein säikähdin... :LOL: Ihme ja kumma, tässä raskaudessa ei - vielä - ole tullut yhtään uutta raskausarpea! Edelliset raskaudet ovat kyllä raidoittaneet vatsani jo valmiiksi todella tyylikkään seepraksi, mutta nyt tosiaan näkyy vain noita haalean vaaleita arpia vain, ei yhtään punaista. Tosin, nyt kun tätä ääneen ihmettelen, niin eiköhän niitä ala taas tulla...

Mahan asukas pitää täälläkin ihan mahdottomia bileitä, varsinkin iltaisin & öisin, mutta myös pitkin päivää... Vatsanahka kohoilee ja voi melkein erottaa jalkaterien ääriviivat (ihan ei varpaita sentään laskemaan pääse... ;) ), kun kunnolla innostuu. Veikkaan pienessä olevan ainesta metallibändin rumpaliksi, tuplabasarin polkeminen on ainakin nyt jo hyvin hallussa ja eiköhän se jotain moshaustakin tuolla jo harrasta, siltä ainakin tuntuu. :cool:

MrsR Tosiaan, ihana pöytä siinä linkissäsi ja varsinkin se kunnollinen koko! Voi kunpa meillekin mahtuisi sellainen, sillä pöydän ääressä istujia on kohta jo pelkästään omassa perheessämme se 6 kpl. Nykyiseen pöytäämme mahdumme hädintuskin nytkään, sama juttu keittiön kanssa. Olisi siis todellakin sen unelmiemme talon syytä alkaa ilmaantua!

Nyt kupillinen inkivääri-omenateetä (juu, inkivääri on periaatteessa nykyisin vältettävien ruoka-aineiden listalla...) ja sitten viemään eskarilaistamme lääkäriin, eilen alkoi flunssa ja nyt vähän vaikuttaisi, että silmätulehdustakin saattaisi olla päällä. Lauantaina olisi synttäripäivänsä ja kavereita on kutsuttu juhlimaan, mitenhän lie käynee?

Bliss ja Poikanen 27+0
 
Kiitos tsempeistä kaikille, ootte ihania! :heart:

oila: tsemppiä sinnekin tulosten odotteluun. Toivotaan molemmille parasta! Ja voimia myös tuttavasi tilanteen tukemiseen. Elämä osaa olla välillä hirveän epäoikeudenmukaista.

Äiti maa: parvoa on liikkeellä ainakin Tampereella ja Tampereen lähikunnissa. Toivotaan, ettei teillä asti kuitenkaan...

Suuri tissikeskustelu: kasvaneet ovat juu täälläkin. Samoin kuin masu. Mikään osa musta ei mahdu enää kohta mihinkään...

nessuli & nasu 24+3
 
Hei Pömppömasut!! :vampire:

Nököselle tiedoksi; ET todellakaan kuulosta rasittavalle. Pikemminkin välitän siitä, että minulle satelee vinkkejä ja tukea. Kiitos siitä ! Ja kyllä, olen Lappeenrantalainen :wave: Tänään on ollut masussa ja muutenkin oikein hyvä päivä. Toivottavasti jatkuu. Mutta tosiaan ensi kerralla jos tulee kipeitä supistuksia , niin olen TAKUULLA sitten yhteydessä sinne poliin, mikäli tulee ennen tiistain lääkärireissua. Tosiaan on ollut tässä hassu olo kun ei siellä neuvolassa kuunnella, koitan olla nyt ajattelematta sitä . Tuntuu , että mistä tahansa valitan niin "Se on normaalia " taikka " Mene sänkyyn" , tulee ohjeeksi.

Asioista toiseen .. Bumblelle vastaan että juu kyllä täällä liitoskipuja ollut melko alusta saakka. Ne tuntuu hassuille. Tuol alamasussa ja alapään luona. Aina kun niitä tulee niin mietin, että ihanaa miun muru siellä kasvaa taas kovaa vauhtia :heart:

Adiille jaksamisia sinne lepäämiseen !!!

Hmm, minä en ole juuri huomannut tissien kasvamista :D Tosin vielä ne ehkä kerkeää turpoamaan ?? Muuten kyllä olo on kuin paksulla omenalla. Muistan serkkuni, joka teki vaavin vasta ollessaan 17-vuotias. Hänellä oli ennen raskautta hyvin pienet rinnat ja muutenkin hoikka. Raskaus teki hänelle kunnon melonit, toki tuli niitä kiloja muuallekin, mutta hänestä tuli naisen näköinen :) Tuolloin hän varoitteli, että ootas vaan kun sie olet paksuna niin joudut ostaa uudet rintsikat! Vaan kun ei ole vielä tarvinnut :eek:

- Isohko Pikku_Pallo & mahassa möyrijä -
 
J+ voi hittolainen, tosi ankeaa, jos pienestä jää kiinni noi sokeriarvotkin. Mulla yksi tuttava joutui kanssa tarkkailuun ja ruokavaliolle, kun oli raja-arvo tarkalleen sokerirasituksessa. Ja tästä sitten tuli keskusteltua parin diabeetikkoystävän kanssa, jotka nauroivat noille raja-arvoille... Johonkin ne on joo vedettävä, mutta toisella voi olla luonnostaan enemmän koholla kuin toisella... Pöh. Mua ahdistaa jo nyt huominen sokerirasitus, kun ne verikokeet on mulle ylitsepääsemättömän vaikeita tilanteita muutenkin ja sitten tietysti odotan kauhulla, jos terkkari ottaa yhteyttä iltapäivällä - se kun tarkoittaa vaan yhtä asiaa... :( Tsemppiä niiden hervottomien leipämäärien kanssa! :heart:

Bliss pitänee itsekin marmattaa nlalääkärille viikon päästä tuosta närästyksestä ja ummetuksesta. Ummetus on siinä pisteessä, että riemuisat peräpukamat ovat tulleet aiheuttamaan ylimääräisiä sydämentykytyksiä vessakäynneillä... urgh.
Iso pöytä on kätevä monessakin tilanteessa ja äitini on aina jankuttanut, että vähintään pitää kuuden istuttava hankkia - kahdeksalle kun on tilaa niin pitäis olla vallan riittävästi. :D Onhan se sitten mukavampi kattaakin, kun mahtuu kaikki pöytään. :) Toivon mukaan se unelmakoti pompsahtaa jostakin - usein se iskee yllättäin takavasemmalta. ;)

Bumble niin ne liitoskivut on täälläkin vierailleet vaihtelevalla menestyksellä - pari viikkoa olivat riesana, nyt olivat tovin poissa ja täällä taas. Huomaa parhaiten siitä, että öisin särkee, jos on pitkään samassa asennossa nukkumassa. Eivät ole erityisen mukavaa seuraa, mutta näitä pakollisia pahoja. :(

Reilu tunti aikaa syödä ennen paastoa... jospa sitä vielä lautasellisen nakkikeittoa söisi ja Activian siihen perään. Sitten voisi saunoa ja yrittää saada nukutuksi... tuskin onnistuu, kun ahdistelen ja jännitän tuota huomista sokerirasitusta ja sitten masuasukkikin vetää rallia koko yön. Voi pieni ihmisen alku, osaisitpa arvostaa synnyttyäsi, mitä kaikkea mamma käykään läpi vain sinun vuoksesi :heart: :LOL:
 
J+ Mä jäin sokerirasituksessa seulaan kolmosta odottaessani, silloin paastoarvo oli tasan se raja-arvo, kaikki muut hyviä tuloksia. Niinpä sitten mittailin koko loppuraskauden sokeriarvojani, jotka kotimittauksella olivat aina kunnossa. Mutta hassua kyllä, siihen mittailuun jäi ihan koukkuun, kun pääsi siitä alkuahdistuksesta yli. Mä sitten mittailinkin vielä useampana päivänä viikossa, kuin mitä olisi ollut edes tarviskaan. Heh. Nyt tällä kertaa ei tosiaan ollut sitten mitään hälyyttävää noissa arvoissa, eikä tuo tyttönen ollut mikään jättisuuri syntyessään (3860g/53,5cm), häneltäkin toki arvoja syntymän jälkeen mittailtiin, mutta kaikki kunnossa pikkuisellakin. :)

Me käväistiin sitten keskimmäisen tyttösen kanssa lääkärireissulla tuossa äsken, silmänsä tosiaan hieman punoitti ja epäilin alkavaa silmätulehdusta - joka sitten olikin ihan oikea diagnoosi. Lisäksi löytyi vielä kunnon korvatulehdus toisesta korvasta... Melkoisen lääkekokoelman kanssa sitten apteekin kautta kotiuduimme, on antibioottia suun kautta, silmätippaa, nenäsumutetta, kipulääkettä (jota kehotettiin ottamaan yöksi, vaikkei tyttö omasta mielestään ole mitenkään kauhean kipeä olekaan), maitohappobakteerit siihen vielä päälle ja astmalääkkeiden tuplaus... Jo on tyttö tropattu, huh! Tällaisilla keikoilla sitä on ihan tyytyväinen, että tuli aikanaan ne vakuutukset otettua! Tulokkaalle ei olla kyllä vielä otettu, taitaa mennä taas syntymän jälkeen hakuun nekin, toivotaan, että ehdimme vakuutuksen ottaa ennen ensimmäisiä infektioita. Kuopuksellamme ensimmäinen korvatulehdus iski ennen vakuutuksen ottoa, joten ne on nyt sitten vakuutuksesta poisrajattu. :/

Tänään havaitsin autoa ajaessani, että maha alkaa olla siinäkin hommassa tiellä, jotenkin hankala saada hyvää istuma-asentoa, pitäisi laittaa selkänojaa taaksepäin, ettei maha olisi ihan läjässä, mutta en mä sitten yletä enää rattiin kunnolla, eikä muutenkaan ole ihan paras asento kuskille. Kai se on kohta luovutettava ja annettava miehen ajaa ajot... :( Onneksi meillä on tuossa ihan kävelymatkan päässä iso kauppakeskus, pääsen ainakin siellä piipahtamaan jouluostoksille ilman autoakin. (Tosin sitten ei kauheasti kampetta kotiin kannella, se mitä kärryn kori ja työntöaisa myöden antavat...) Vaikka eipä sitä tiedä kuinka kauan jaksan sinnekään kävellä, vaikka lähellä onkin, tai vaikka sinne saakka pääsisikin, niin se shoppailukävely siihen päälle vielä. Äh.
 
Iltaa!

Sokerirasitus on nyt koettu. Nälkä ei päässyt missään vaiheessa pahaksi, ennen kuin sitten just ennen 11, kun odottelin paikallisen pizzerian aukeavan, jotta saan koko eilisen illan himoitsemaani kebabia. :kieh: Se sokerilitku oli täällä vadelman makuista, eikä ollenkaan niin kauheata kuin luulin =) Ja täällä se oli vielä sellaista huoneen lämpöistä..! Huonoa oloa ei tullut, mitä nyt pikkasen huippasi siinä ekan tunnin kohdalla. Sitä jäin ihmettelemään, että miten erilaisia käytäntöjä on olemassa. Toisissa paikoissa pitää maata koko sokerirasituksen ajan, ei ees saa pissalle mennä, ja mä taas kävin käpöttelemässä toisella puolella terveyskeskusta neuvolassa heti sen litkun juomisen jälkeen. Ainoa mitä labrasta sanoivat oli, että mene nyt pikkasen rauhallisemmin kuin yleensä..

Neuvolassa ei mitään ihmeitä, nyt sain ensimmäisen kerran noottia painon noususta. Joo, tiedän, sitä on tullut ihan liikaa, mutta kun en pysty liikkumaan edes prosentteja siitä mitä normaalisti (kiitos liitoskipujen ja hajalla olevan selän) ja on pakko syödä ettei tule huono olo, niin pakostihan niitä kiloja tulee! Ja siksi toiseksi, en nyt oo niistä jaksanut kauheesti stressata! Kyllä ne sitten jossain vaiheessa pois saadaan!! Sf-mitta täällä menee ihan yläkäyrällä, mutta siitä ei nyt ihan kauhean huolissaan oltu. Katellaan kuulemma sitten synnytystapa-arviossa.

Bliss saitko ne Omeprazolit ihan neuvolan lääkäriltä? Mä kun niitä kysyin tähän mun refluksiin ja närästykseen, niin ei lääkäri suostunut niitä millään kirjottamaan. Asiaa tutkittuaan antoi jopa luvan ottaa Nexiumia, jos ei mikään muu (siis noi käsikaupan "lirut") auta.

J+ ootko katsonut Kelan sivuilta, että onko siitä äitiyspakkauksesta annettu päästöstä? Koska mulle se paketti tuli viikossa päätöksen päiväyksestä. Ja päätökseen ei mennyt montaa aikaa. Jos päätöstä ei oo, niin soittaisin Kelaan, tuntuu että niilläkin menee paperit välillä vääriin pinoihin!

Pakko kai tässä on pikku hiljaa yrittää tuonne sänkyyn raahautua, kunhan nyt ensiksi pääsen jotenkin tästä sohvalta ylös! Joo, ne liitoskivut!! |O Huomenna saan ne sokerirasituksen tulokset, olisivat olleet jo iltapäivällä valmiit, mut unohdin (tarkoituksella, sainpa vielä tän päivän herkutella :p ) soittaa. Toivossa elän, että ei mitään nyt olisi, mä kun en ole mikään leivän syöjä! Ja joulukin tulossa...

Öitä masuilijat!

Keiha ja Jumppis 25+6 (huomenna poksuu!!)
 
Keisha, juu, ihan neuvolalääkäri nuo määräsi. Mulla ei noista kyseisistä lääkkeistä ole mitään aiempaa kokemusta, esikoista odottaessani sain vain Rennietä vahvempia närästyslääkkeitä lääkäriltä, Gaviscon taisi olla niiden merkki. Ne auttoivat jonkin verran, mutta koostumukseltaan olivat inhan vaahtoavia, jotan niitä oli tuskaa saada alas.
 
Iltaa masut!

Ihan vaihteeks pikaisesti tulin kysymään, kun ei ole aikaa kun haluun nukkumaan niin lukea
mitä kaikkea ootte kirjottaneet, huomenna sitten!

Elikkä! Tietääkö joku ajokortin uusimisesta että milloin ja mitä maksaa se kun sukunimi vaihtuu?
Yritin etsiä netistä, mutta eeei löytynyt. Eli varsinkin jos tietoa turun järjestelmästä, niin saa kertoa!

Hyviä unia masut ja mamit! :heart:

Bettis ja rakas 27+4
 
Bettis, olisikohan se ajokortti maksanut 50€ 5 vuotta sitten, kun sen, juurikin Turun poliisilaitokselta uusiksi hain. :) Voin muistaa ihan väärinkin, mutta ei se kuitenkaan ihan tolkuttoman hirvittävän, järkyttävän kallista ollut. Muistaakseni piti myös uudet kuvat hankkia siihen, eli passikuvamaksu päälle vielä. :)
 
J+
Iltaa!

J+ ootko katsonut Kelan sivuilta, että onko siitä äitiyspakkauksesta annettu päästöstä? Koska mulle se paketti tuli viikossa päätöksen päiväyksestä. Ja päätökseen ei mennyt montaa aikaa. Jos päätöstä ei oo, niin soittaisin Kelaan, tuntuu että niilläkin menee paperit välillä vääriin pinoihin!
On päätös, sain sen jo 1,5 viikkoa sitten. Samoin lapsilisä, se hyväksyttiin alle vuorokaudessa?! Kai täällä PK-seudulla sitten tilauksissa menee aikaa. Vaikka ei sinäänsä kiire ole. Olisi hyvä pestä kaikki vaatteet ja viikata ne laatikkoon odottamaan. Meillä kun sokeri/hopeatoukat on riesana! Oksettavaa kun ne on joka puolella kämppää. Jopa vaatehuoneessa :ashamed:

Myrkytyksestä ei taloyhtiö ole tehnyt päätöstä, tai on mutta se on rahan tuhlausta. Ei siinä kannata yhtä, kahta tai muutamaa asuntoa myrkyttää. Kun mokomat menee putkia pitkin muualle asumaan ja palaa myrkyn laskiessa takaisin vanhoille asuinpaikoilleen.
 

Yhteistyössä