HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

rv 25+0 POKS!


Sen kunniaksi aamun masukuva:D
Ja anteeksi, tissiliivit näkyy :D mut ruman naaman sensuroisin sentäs :D:LOL:

SEKSI, kyllä kiitos:LOL: Ei supistele tms juur ollenkaa ja vauvatkin ymmärtää yleensä olla hissukseen silloin. Hiukan latistaa tunnelmaa jos maha huojuu, hytkyy ja velloo siinä touhutessa :D

Sokerirasitus on täällä edessä muutaman viikon kuluttua. Mulla tuota painoa kun tuppaa tulemaan kauheeta tahtia niin hyvä aina tarkistaa, varsinkin nyt kun tuplat.

Painoa tosiaan pari vkoa sitten neuvolassa 98kg:a, joten satku menee varmaan rikki juuri. oon siis tuossa kuvassa liki 100kg:a.. onhan tässä vielä se 5-7kg.a varaa lihota siihen mitä aikasemmista. Eiköhän ne kilot sitten taas korkojen kera karise kuten ennenkin :D

Pikku-Pallo, meillä ikeasta sänky + patja, mut eihän tuo kuopus siinä suostu nukkuu, matkasängyssä nukkuu :D Mut patja on onneks sopiva sinnekin :D

Pinkille mukavaa hemmottelua:heart:

(.)
Täällä ei ihmeellistä, Piimä muuten auttaa närästykseen! Oli pakko ostaa ja testata ja tadaa! Paljon parempi olo!

oma olo ihan hyvä, ei liitokset natise vielä, maha alkaa tuntua isolle... siis se on kurkusta rakkoon, ja täynnä liikettä. Uusia äitiysvaatteita tarttis hankkia, tosiaan alan kasvaa ekoista ulos :LOL:
Se ois about 13 vkoa muuten jäljellä sitten odotusta, HUIII:O siihen asti kun saa pienet olemaan masussa ni sit :) Jännää, kun mulla kaikki lapset syntyneet yliajalla:heart: Tästä odotuksesta tulee lyhyn, mutta varmasti lopussa raskain:LOL:

tarttis KELAN laput palauttaa, oon ihan unohtanu ne. Muutenki pää jotenkin laho taas ollut:D Nimen ja oman kotiosoitteen muistan, eiks se oo hyvä alku?

Josko vääntäytyisi sohvalle ku tuo pikku nappula nukkuu ja kohta keskimmäinen viemään puheterapiaan :heart:

T:Neiti + Mukulat 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Neiti-81 No et kyllä näytä satakiloiselta! :O Mutta taidat ollakin aika pitkä. Upea masu! :)
Mulla on pituutta 170 ja painan jo 80kg. :ashamed:

Kävin siis työpaikallani värjyyttämässä tukkani. Viimeisen vuoden työharjoittelijalla. Sama tyttö on ollu meillä ennenkin ja luuli varmaan pääsevänsä helpolla, kun sanon vaan mitä väriä laitetaan ja minkäverran. Mutta laitoin vähän haastetta ja kerroin vain toiveeni, sai ite pähkäillä mitä laitetaan. Piti vähän pyytää perusteluja värivalinnoille, hapetteille yms. Lopuksi sitten sanoin mitä olin ite ajatellu. Hyvä tuli, on taas asteen vaaleempi sävy. :)

En malta odottaa että mies tulee töistä niin päästään hakemaan postista äitiyspakkaus! Ite en uskalla sitä kantaa kun painaa kuitenkin sen 8kg... Menee viikonloppu vaatteita hipistellessä! :D

Pink 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Painokeskusteluun:

Keskimmäistä aloin odottaa kesallä 2011, painoin 62kg, raskauden lopussa 39+4 maaliskuussa painoin ruhtinaalliset 82kg.. =( noloa, Nyt tämä yllätysvauva ilmoitti tulostaan, painoin muutama kuukausi synnytyksestä 72kg ja nyt ollaan painossa 77kg ja rvt on 25.. ja pituutta on ne ihanat nytsäsentit 167cm...
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, tulipahan uutisia lääkärillä käydessä. Verenpaine on lähtenyt hiukan nousuun, onneksi ei silti pahoissa lukemissa vielä. Pitänee kuitenkin seurata sitä hiukan aktiivisemmin, ettei ole myrkytys kehittymässä. Aiemmin kun oli ongelmana liian matala verenpaine, 119/68 ja nyt oli 130/71. Tämän lisäksi meidän neiti näyttää nököttävän perätilassa, sitä kyllä vähän epäilinkin kun tossa pari iltaa sitten tuntui sellainen muljahdus mahassa. Toivottavasti ymmärtää itse kääntyä oikeinpäin, sektio/pt-synnytys kun ei kauheasti inspiroisi.
 
Huhhuh, olipahan taas muutama sivu lukemista. Jännityksellä luin viikon kuulumiset läpi ja onneksi kaikkien vauvat ovat edelleen masuissa eikä kenenkään tilanne ole dramaattisesti heikentynyt! Hienoa!

Harmitukset kaikille sokereista kärähtäneille. Toivottavasti homma pysyy hanskassa eikä kovin isoja vauvoja kasva tai muita isoja ongelmia tule.

Minä olin muutaman päivän puh-pah-pelistä pois, nimittäin mahataudissa. Ai hitsi mitä v*tuilua maailmankaikkeudelta, ihan kuin en olisi muutenkin jo oksentanut riittävästi. Oltiin tietty vielä anopin luona eikä kotona. :( Kaksi yötä oltiin kylässä, ensimmäisen yön itkin käsikipujen kanssa ja toisen oksensin. Paluumatkalla tajusin, millaiset pussit miehellä oli silmien alla, kun oli kaksi yötä mua hoitanut. Sitten kun oksentaminen helpotti, nousi 38,5 asteen kuume. Paino putosi pari kiloa, oli kyllä melkoisen raju tauti. Jos jotain hyvää haluaa hakea, niin turvotukset kyllä hävisivät. Samoin helpotti liitoskivut, kun muutaman päivän makasin paikoillani. Vielä vähän heikottaa, mutta kohtuu-ok olo.

Työterveydessä kävin saikkua hakemassa, niin hoitaja ei oikein tykänny, kun kerroin, että lepopulssi oli maanantai-iltana 110-120 (mun normaali on noin 55, nyt raskauden aikana noussut 75-80:een). Laittoi lääkärille, jonka mielestä kovat sykkeet oli ihan ok.

Närästykseen olen saanut minäkin tutustua, tuo mahatauti varmaan vielä sekoitti pakkaa lisää ja rennietä hain apteekista.

Seksiä harrastetaan harvakseltaan, jotenkin ei osu yksiin. Omaa kivaa harrastan toisinaan, jos mies on jossain huitelemassa. Tärkeintä on edelleen tuo läheisyys.

Onks teillä muilla ollu/tulossa baby showereita? Mulle ollaan järkkäämässä "salaisia" sellaisia, en vaan tiedä milloin. Tosi kiva, kun mun läheisimmät ystävät asuvat muualla ja nyt kaikki tulevat meille (mä luulen et ne on meillä). Useimmiten kun minä liikun ja käyn muiden luona kylässä.

Nopsun kannattaa käydä verenpaineita ja proteiineja tutkituttamassa, mutta kyllä mulla nuo turvotukset tulee ja menee miten sattuu. Sormethan ovat olleet turvonneet pari kuukautta yötä päivää (lukuunottamatta tuota mahatautia) ja nilkat/pohkeet turpoavat, miten sattuu. Joskus aamuisinkin ovat tajuttomat, toisinaan taas ok. Juomisella tai suolan syönnillä en ole huomannut olevan merkitystä. Toki jos seison koko päivän, niin sitten ovat VARMASTi turvonneet, mutta ei paikoillaan olokaan takaa sitä, että eivät olisi.

Pikku yllätys ei kannata missään tapauksessa yhden mittauksen jälkeen huolestua verenpaineista. Mä mittaan niitä useita kertoja viikossa kotona ja välillä tuntuu, että kyseessä on satunnaislukugeneraattori, kun alapaineet voivat heitellä 65-85 välillä helpostikin (hoitajalla/lääkärillä sitten mennäänkin jo yli sadan).

Kelan toiminta minua naurattaa. Lähetin paperit perjantaina, ne oli perillä siis ehkä tiistaina. Mitään päätöksiä ei mistään ole tietenkään vielä tehty, mutta opintotukeen oli jo kirjattu maksueste (laitoin opintotuen peruutusilmoituksen vasta eilen). Eli tärkeintä on kirjata se, että ei vaankaan mene mitään liikasuorituksia. :D

Olisikohan tässä tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua mammat!

P-L 28+3
 
Moikka pitkästä aikaa,oon vaan taustalla lueskellut enkä oo saanu aikaseks kirjottaa mitään. Vaikka sairaslomala oonki ollu jo hyvän aikaa kamalien liitoskipujen takia. Joinain päivinä ei pääse melkeen sängystä ylös... :(

Tsempit täältäkin kaikille "makoilijoille", onneksi tosiaan kaikkien pikkuiset vielä pysyneet masussa kasvamassa!:)

Mulle tuli äitiyspakkaus n. 1,5 viikossa,mutta muut päätökset junnaa vielä jossain,täytyy kohta varmaan alkaa soittelee niiden perään... Ja tissit on kasvaneet 2 kuppikokoa F:n,voiko ne vielät tästä paisua?! Maitoa tullut muutaman kerran ihan vähän,sitä ollaan sit miehen kanssa kummastwltu! :)

Painoa tullut n. 8 kg,ainakaan vielä ei oo sitä neuvolatäti mitään sanonut,vaikka väittikin ekalla punnituskerralla mun olevan todella lihava! (laski bmi:n vähän väärin nimittäin...)
Seksiä harrastelaan muutama kerta viikossa,halujakin ok muttei yhtään samalla tavalla kun aikasemmin. Jotenkin toi masu ja sen asukas estää mua keskittymästä.noihin nautintoihin täysilöä! :)

(.) Ai että mä ootan virallista äitiyslomaa jo,en yhtään jaksais miettiäkään töitä (vaikka nyt oonki saikkuillu jonku aikaa). Ei ajatus kulje yhtään samalla tavalla, täälläkin huomattavissa raskausdementiaa,ja kteen viel töitä vaikeasti dementoituneiden kanssa! ;p Ihanaaa viikonloppua kaikille,yritän tästedes ahkerammin osallistua keskusteluun!:)

Leina + Herne 27 *POKSPOKS!!*
 
Tervehdys pitkästä aikaan. :)

Siitä onkin muutama viikko, kun olen tänne viimeksi kirjoitellut. Koskahan sitä kerkeisi useimmin täällä pistäytyä, vissiin sitten kun jään äitiyslomalle joulukuun lopussa. ;)

Tiistaina kävin lääkärineuvolassa ja tässä voisin ainakin ne kuulumiset naputella. :)

Rv: 27+4
RR: 107/69
Hb: 120
Sf-mitta: 26cm
Pissa: puhdas
Paino: +280g/vko
:heart: -äänet: 152

eli kaikki kunnossa. Paino on nyt noussu tähän mennessä 4,5kg. :) Supistukset joita on ollu harvakseltaan kylläkin niin onneksi ne on olleet harmittomia. Kohdunsuu kiinteä & kiinni ja pituus 3cm, niin ku pitää. Liikunnan harrastamista saan siis jatkaa. =)

Kelan hakemukset olen jättänyt reilu viikkoa sitten ja nyt tänään tuli kirje, että parin viikon sisällä saapuu äitiyspakkaus. Odotan jo malttamattomana että pääsen kurkistamaan, että minkälaisia pikkuruisia vaatteita laatikko pitää sisällään. =) Joko olette äitiysraha päätöksiä saaneet?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sirel ja :heart: iltatähtönen 28+0 POKS, POKS =)
 
ila
Kelaan laitoin paperit pari viikkoa sitten, mutta vieläkään ei ole päätöstä tullut :/ haluun jo äitiyspakkauksen! Kelan sivuilla on lukenut jo reilu viikon, että paperit on kyllä saapuneet. Ihme jahkailua niiltä.

Piia-Liisa, miksi peruit opintotukesi? Minä olen valmistumassa nyt keväällä (jos vaan pysyn pirteänä synnytykseen asti ja saan kursseja tarpeeksi kasaan), ja minä saan kelan tädin mukaan opintotuen normaalisti toukokuuhun saakka ja sen lisäksi äitiyspäivärahan miniminä. Opintotuen saamiseen ei kuulemma vaikuta olenko koulussa fyysisesti paikalla vai teenkö töitä kotona. Tietty saas nyt nähdä muuttaako ne kantaansa monta kertaa vielä ennen kevättä :D

Paino on noussut raskausaikana 58,5 kilosta 62 kiloon. Vähän nihkeästi siis, mutta eipä tarvii jouluherkkuja vältellä :D Nyt en ole vaa'alla käynyt viikkoon, niin voihan se olla että painoa on tullut enemmänkin. Alushousuvalikoima meni kokonaan uusiksi kun kaikki puristaa tai ei pysy päällä :D

Suureen tissikeskusteluun tuon korteni kekoon. Aiemmin minulla oli 65C, nykyään 70DD :D ei haittaa! Nännit on muuttuneet iiihan erilaisiksi kuin ennen! On outoa olla yhtäkkiä tummanänninen :D parina yönä olen herännyt paita rinnoista märkänä, mutta sitäkään ei ole käynyt nyt pariin viikkoon.

Neiti-81, ihana maha! <3

Tsempit kaikille sokerirasituksessa kiinni jääneille! Inhottavaahan tuo on. Ikäänkuin raskaudessa ei olisi muutenkin tarpeeksi vatvottavaa ilman ylimääräisiä mittailuja ja ruokavalioita. Pidän peukkuja pystyssä myös teille vuodepotilaille. Toivotaan että pikkuiset jaksaa pysyä mahassa mahdollisimman pitkään :)

Ensi viikolla lääkärintarkastus ja ensimmäinen perhevalmennus! Sokerirasitukseen en ole saanut vielä kutsua, eli se on vielä edessäpäin.

Voikaa hyvin! <3
ila + tyyppi 25+3
 
Heipat :heart:

kuopuksen leikkaus meni oikein hienosti ja pimu ihan oma itsensä. Kurkku on toki vielä kipeänä, mutta pari päivää tarvii säännöllisesti antaa kipu lääke. Nukutuksesta herääminen on taas hankalaa, tyttö on hurjan kiukkunen, huutaa ja kiljuu, muksi minua ja huusi, et mee äiti pois! Sitten nukkui taas ja oli paremmalla tuulella, söi ja joi ja nukkui vielä ja sitten oli jo itsensä :) Hänelle ei kuulemma nukutus sovi.

Voihan mahatauti. Se on kyllä Piia-Liisan kohdalla varsinkin todella julmaa pilaa. Itsekkin eilen siivoilin lastenhuonetta, yskäsin ja samantien nousi oksennus suuhun:x koitin pikapika kiireellä ehtiä vessaan ja ehdinkin juuri ja juuri. Ja aivan kaikki pihalle. Yöks. Siihen se jäi, mutta vellova pahaolo oli koko illan. Olin ihan varma, et nyt se tauti on mulla.

Huomenna olisi isänpäivä :) Suurempia suunnitelmia ei sille ole, aamupala viedään sänkyyn ja lahjotaan, varmaan käydään sitten myös mummulla ja pappalla.

Paino:| no kilo on tullut..

Joo, ei kai mulla sitten muuta :)

Äiti maa & Alli Poks 28+0
 
Toivottavasti Äiti maan mahatauti oli siinä eikä sitä perheessäkään kovasti olisi. :x On se vaan niin kauheeta.

Ila kyselit, miksi peruin opintotuen. Monestikin syystä. Ensinnäkin jään äitiyspäivärahoille muutamaa päivää ennen "virallista" päivää eli varhennettuna ja silloin ei saa opiskella päätoimisesti samaan aikaan (ainakin näin ymmärsin kelan sivuilta). Toisekseen näyttää taas siltä, että muuten tulorajat paukkuu, siis nostan yleensä 5-7 kuukautta vuodessa, tänä syksynä nostin yhden kuukauden, mutta olen perunut niitä tilanteen mukaan kuukauden, kaksi kerrallaan (saan pelkkää opintorahaa, joten se on melkoisen pieni siivu taloutemme tuloista). Mulla ei myöskään ole tukikuukausia koko loppuopiskeluajalle, niin mieluummin nostelen niitä sitten vuoden päästä, kun taas opiskelen ja eletään kotihoidontukiaikaa. Ja missään tapauksessa en halua nostaa opintotukea yhtä aikaa (minimi-)äitiyspäivärahan kanssa, kun se summa olisi pienempi kuin palkan perusteella maksettava äitiyspäiväraha. Sitä paitsi haaveilen, että opintotukeen tulisi edes pieni korotus (niin kuin hallituslaiset lupasivat silloin, kun heidät valittiin) ja lapsikorotus, niin olisi kiva nauttia niistäkin eduista sitten myöhemmin, jos olisi tukikuukausia jäljellä. :D (haha, en oikeasti usko, että mitään kunnon korotuksia olisi luvassa, valitettavasti!)

Meinaatko siis Ila tehdä opintoja vielä kevätpuolellakin lapsen synnyttyä? Minä ensin mietin, että tekisin jotain, vaikka ihan vaan yhden tai kaksi kivaa kurssia. Minulla on kuitenkin taipumus ahnehtia liikaa tekemistä, joten päätin rauhoittaa ensi kevään kokonaan vauvalle, kun ei ne yksi tai kaksi kurssia opintoja kauheasti edistä. Tosin olen kyllä maksanut ylioppilaskunnan maksun koko vuodeksi, joten kyllä mulla on oikeus opiskella... ;)

P-L
 
Iltoja masukkaat!

Jaksamisia saikulla oleville, kipujen kanssa taisteleville ja muillekin :heart:

Leina; minulla on myös tullut noin 8 kiloa painoa. Ensimmäiseen 3 kuukauteen ei tullut yhtäkään mutta sitten pompahti :) Talvitakki kyllä mahtuu vielä kiinni :eek:

Tänään on ollut outo päivä. Olen käyttänyt pesukoneen kautta kaikki ihanat äitiyspakkauksen pikku vaatteet ja huomenna pääsee viikkailemaan niitä tuonne , jes ! Olen outo, mutta tykkään pestä pyykkiä ja lajitella x) Masun asukaskin möyrii tiheästi ja välillä potkii kuin mikäkin. Mutta hyvä näin. PLUS tänään ei ole supistellut yhtään ! JES. Outoa... vai liekö johtuu siitä, että on vapaapäivä ja olen ottanut aika rennosti ? :D

Ja sitten synkempiä asioita. Tänään on tasan kuusi vuotta siitä, kun äitini nukkui pois. (Olin silloin teini kun tämä tapahtui) Kynttilä palaa tuossa :( Joka vuosi sen jälkeen olen pitänyt tämän päivän muistelun päivänä ja polttanut kynttilää ja itkenyt/synkistellyt. Tämän lisäksi sain yllättävän puhelun läheiseltä ystävältäni, jonka kanssa ollaan pidetty 20 vuotta yhtä, ja jota olen ajatellut pyytää tulevan lapsemme kummiksi. Hän soitti kertoakseen, että ahdistus on vienyt voiton ja hän on tällä hetkellä osastolla masennuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi. Tuntuu niin pahalle, ja kuiteskin välimatka on sen verta pitkä ettei tänään heti kehannut mennä moikkaamaan häntä. Onneksi pystyn tukemaan puhelimen kautta. Noh, kaikkea sitä tapahtuu ja sattuu.... hän on normaalisti kyllä taspainoinen ja iloinen ihminen ..

Sellaista siis tänään, eli sekä hyvää, että huonoa uutista tuli.
Hyviä öitä kamut ja huomenna muistetaan ISIÄ ! Minä olenkin sitten töissä.

-Pikku_Pallo & mahan möyrijä -:rolleyes:
 
Kiitos onnitteluista! :heart:

Sitä ollaan nyt sitten rouva! ;) ja tänään poksuttukkin! Eli nyt ollaan 28 viikolla! :heart:

Hei kuulkaas mamit, tulin tässä miettineeksi, että kun vauveli nukkuu äitiyslaatikossa niin miten se peitto käärittään päälle? Ja mitä vauvalla on päällä, ettei ole kylmä eikä kuuma? Pakko kysellä kun ei tiedä. :) ja parempi kysyä kuin itsekseen ihmetellä. :)

Ihanaa, ei jaksaisi odottaa että vauva olisi jo täällä. <3

Nyt tämä rouva käpertyy takaisin miehen kainaloon ja jäädään tunnustelemaan vauvan potkuja. :heart:

Bettis & rakas 28
 
Bettis Hassu kysymys..:LOL: Miten peitto kääritään päälle? Ihan sillai vaan päälle, et on lämmin. Se ei niin iso ole etteikö sitä saisi tupattua sinne laatikon sisälle mukavasti.
Kaikkihan ei vauvalle yöksi laita yöpukua, ite oon käyttäny koko haalaria, eli semmosta potkupukua siis. Niskasta koettamatta tietää, et onko vauvalla kuuma vai kylmä, kun niinkun meillä aikuisillakin joillain on helpommin kylmä ja joillain aina kuuma :)

Pikku-pallo :hug: Mulla on kans sisko juuri joutunut "laitokseen" vakavan masennuksen takia. Ja pahoittelut äitisi takia, itse saan sytyttää kynttilän tänään oman isän muistolle. 15v tuli hänen kuolemastaan syksyllä ja teini olin itsekkin silloin. Mutta ei auta, se on sitä elämän nurjaa puolta, täytyy koettaa rämpiä tällä onnellisemmalla puolella.

(missähän muuten Viivi on? Toivottavasti kaikki hyvin)

Hyvää isänpäivää kaikille :heart:

Äiti maa & Alli 28+1
 
Moikka, en taas oo tänne saanu kirjoteltua. Jotenkin tuonne faceen kirjottaa helpommin ja mulla ei läppäri oikeen pyöritä näitä sivustoja hyvin.

Tsemppiä kaikille vuodelevossa olijoille. Ei oo herkkua, mutta jokainen lisäpäivä on kotiinpäin. Itellä jo on viikkoja niin hyvin kasassa ettei enää jänskätä jos tulis ennenaikasesti, huh.

Painoa on tullut sen noin kymmenisen kiloa, viimeaikoina se ei oo noussut yhtään. Kupppikoko on kasvanut varmaan kahdella ja mitkään liivit ei tahdo sopia päälle :mad:. Aattelin että tarvis shoppailla jotkut sopivat ja voi olla sit jo imetysmallia. Masu ei oo musta ulospäin muuttunut juuri ollenkaan viimesen kymmenen viikon aikana, senttejä on navan kohtaan tullut lisää vaan 3cm siinä ajassa.

Sokereista myös on kärähdetty. Nyt jännittääkin hirveesti mitä tästä seuraa. Mulla on hirvee piikkikammo ja pelkään verta, eritoten oma veren näkeminen tekee pahaa. Huomenna ois neuvola ja siellä sitten selvinee. Mies tietty varmaan viikonloppusin mittailee, mutta arkisin en ite usko pystyväni.... Samalla mietityttää mikäs se mulla sokereita oikeen nostaa kun en juuri herkuttelu kuin kylässä ollessa. Tietty meillä on suvussa rasite että voihan se vaan tulla sieltäkin kautta.

Närästystä on ollut tässä raskaudessa pari kertaa. Ei pahasti, mutta hiukan. Onneksi vähän tiedän mikä närästää helpolla ja ruuan jälkeen ei kumartelut tee hyvää.

Kelan päätökset tulivat tosi nopsaan, parissa viikossa oli rahat jo tilillä. Päätin olla hakematta hoitolisää äippärahan lisäks kun teen jonkin verran töitä keväällä samaan aikaan niin en osaa tuloja kyllä yhtään arvioida näin etukäteen.

Bettis; onnea rouviintumisesta :flower:.

Vauvan vaatteita tossa viikolla taas hipelöin ja kattelin mitä oli säästössä. Kyllä siellä kaikkea ihanaa oli, vielä maltoin kuitenkin laittaa vaatteet takasin laatikkoon ja pesen niitä myöhemmin, nyt on arki liian kiireistä että kerkeis ylimääräisiä järjestelemään. Aattelin ensiksi myös järjestää hoitopöydän ja pestä kaikki kestovaipat valmiiksi.

Odotusaika on mennyt jotenkin tosi nopeesti. Kalenteria kun kattelin niin tajusin että pianhan poksuu jo +30viikot, jaiks. Mä oon yrittänyt ihan täysillä nauttia tästä raskaudesta kun ei meille enempää näitä lapsia sitten tuu. Aina ei vaan oo kovin hehkeetä kun yrittää mennä nukkuu ja masuralli alkaa. Musta tuntuu että tää kolmas on villein meidän tenavista näin masussa ollessa =).

Hauskaa isänpäivää kaikille!

Selis ja wotwot 28+2
 
äiti maa olihan sitä pakko kysyä, kun jotenkin niin jäätävän isolta se peitto tuntuu. :D ja pelkään että vauva voi tukehtua niin isoon. Mutta eiköhän sen sitten saa hyvin kierettyä päälle.

Onpas siellä tyhmä ilma! Nukuin tosi pitkään kun oli niin pimeä makuuhuone :)

Nyt tekemään kanaa!
 
Isänpäivä <3 Ja täällä näyttää olevan kohtalon tovereita...isän kuolemasta tulee joulukuussa jo 17 vuotta ja appiukon kuolemasta kohta 10v. Tänään siis miehen ja lasten kanssa haudoilla käyty. Äitienpäivät menee samaa rataa kun oma äiti ja anoppi myöskin kuolleet =(

Käytiin laavulla paistamassa makkaraa ja mukavaa oli...ite en tykkää mennää mihinkään ravintolaan tällaisena päivänä syömään ku paikat pullollaan ihmisiä!

Joulutorttu himo koko ajan...voi olla et paino nousee tätä menoa ;) Nyt tullut noin 7kg ja painan tällä hetkellä n. 66kg ja pituus vaa 165cm! eli todennäköisesti 70kg menee tässäkin raskaudessa rikki =/

nyt pelailee lasten kanssa ku isukki auton laitossa. Mukavaa isänpäivän jatkoa kaikille =)

äitx2 ja riesa rv 26+5.
 
Bettis Ja tottakai pitää kysyä, tyhmää olisi olla kysymättä. Tässä kohtaa kun neljättä odottaa niin unohtaa kuinka uutta ja ihmeellistä se lapsen saaminen on. Ei sillä, et se ikiä olisi mitään rutiinia.
Mut ei vauva peittoon tukehdu :) Imettäessäkin vauvan nenä saattaa jäädä rinnan alle ja silti tyytyväisenä ruokailee. Ja hänethän voi siihen peittoon kapaloidakin :) Siihen se voi olla turhan iso, mutta onnistuu kyllä.

Isänpäivä tuli vietettyä, nyt vihdoin kotona. Oltiin anoppilassa syömässä ja pappa halus lapset viedä uimaan ja mies meni kans. Minä jäin sitten nuorimman kans mummulaan kun ei hän saa mennä saunaan, eikä ollut niitä korvatulppia. Pääsi sitten kotona omaan kylpyyn :)

Nyt ihan poikki, huh huh..
 
Heippa kaikille!

Ensinnä lepoon joutuneille jaksamista :flower:

On hetki taas mennyt kon ei ole kerennyt käydä lueskelemassa. painokeskusteluun voi ei, kymppimeni rikki tänään : / :ashamed: no joillain on noita oikeita huolia mutta.. Ennen tätä raskautta pudottiin painoa melkein 40kg ja vannoin että ei enää ikinä kipua paino super lukuihin. Edellisistä raskauksista on tullut se 10kg vanhojen päälle, ja molemmilla kerroilla synnytykseen lähtiessä paino on ollut se satakasi, elefantti :snotty: ja nyt sitte hakkaan päätä seinään että voi hitto :headwall: ei tässä näin pitänyt käydä. No pitää kai ottaa niskasta kiinni ja laittaa kielto esim. mokkapalat mikä maku :LOL: en ole kahteen vuoteen kärsinyt näin kovista suklaan himoista tai lähinnä tuollaisten leivosten ja fanipalat, voi ei. Joo ja en ole niitä edes syönyt kun kerta viikkoon, herkkuja kun karkkipäivä. Mutta mistä nuo kilot tulee.. Vielä 15vko leipomus himoissa :LOL: :headwall: no pitää tosiaan aloittaa karkkilakko heti huomenna. Kun en tahdo olla enää elefantti, oli meinaan ne nelisenkymmentä kiloa aika tiukassa..

Taikamyrsky ja Myrtti 25+2
 
äitx2 täällä pituutta 166 cm ja painoa viime neuvolassa 90 kiloa, joten eipä tuo niin kamalalta kuulosta.

Taikamyrsky täällä kanssa vähän taistellaan tuon herkuttelun lopettamisen kanssa! Normaalisti en syö juurikaan makeaa, mutta nyt sitten sekin maistuu oikein urakalla. Ihan älytöntä, mutta kyllä niistä kiloista sitten taas työllä ja tuskalla eroon pääsee.

Tänään haettiin äitiyspakkaus postista ja kerkesin vasta pikaseen vilaista läpi, mutta ihan ok tuo vaikutti olevan. Oli siis 2.11. tehty päätös ja 8.11. saapunut postiin.

Sokerirasitus on sitten huomenna vuorossa. Voipi olla, että loppuu sitten ihan lääkärin käskystä se herkuttelu, mutta sitten eletään taas sen tilanteen mukaan. Saa nähdä kuin ämmän käy!
 
Bettis onnea rouviintumisesta! Hetki menee, kun oppii uuden sukunimen kirjoittamaan oikein, mutta muutenhan se on vain eri ruudun ruksailua. :heart:

Sokruista kärähtäminen on kyllä ihmetyttänyt kaikkia - erityisesti mua itseeni (mikään muu ei viiittaa raskausdiabetekseen kuitenkaan - painonnousu minimiä, turvotusta ei ole, virtsassa ei ole sokeria eikä sukurasitettakaan ole). Pitänee kysyä, voiko tän mun hirveästi hidastuneen ruoansulatuksen ajatella aiheuttavan väärää lukemaa verikokeisiin, koska maalaisjärjen mukaan se on juuri niin. Noh, huomenna käyn hakemassa mittausvälineet ja luotan siihen, että ne mittaukset pysyy kohdillaan, kun syön sitä mitä syön normaalisti. Iso ongelma on vaan tuo mittausten tekeminen, kun teen asiakastyötä eikä ruoka-ajat ole mitenkään säännöllisiä ja syön tasan yhden lämpimän aterian päivässä arkipäivinä, senkin illalla. Aamupalaakaan en syö ollenkaan - siis kirjaimellisesti en syö ikinä aamiaista, brunssia viikonloppuisin, kun sellaisen jaksaa itselleen valmistaa. :) Kaikkein eniten tuossa tuloksessa ärsyttää se eteen tuleva hoitohenkilökunnan asennoituminen, nyt varsinkin kun mediassa on pyöritetty tätä "raskaana olevat naiset vaan antavat kaiken mennä kurkusta alas eivätkä seuraa alkuunkaan, mitä suuhunsa laittavat ja aiheuttavat itselleen raskausdiabeteksen"... saattaa olla, että lyön, jos joku tulee mitään asiasta mussuttamaan. :D
Oho, tuli sitten avautuminen oikein urakalla. Hyvähän se on, että pääsee tarkkailuun ja seurataan, ettei sikiö kasva liian isoksi, mutta ylimääräistä stressiähän tää väkisin aiheuttaa (pelkkää sokerirasitusta stressasin viikon etukäteen) - ja se ei oo hyväks kellekään.

Ensi viikolla olisi vielä neuvolalääkärikin... saas nähdä, onko yhtä tyhjän kanssa käynti kuin muutamilla kavereilla on ollut - ja on aika varmaa, että nyt on sitten koko ajan verenpaineet kohillaan (koholla oikein urakalla), kun stressaa verinäytteistä joka päivä monta kertaa. Niin ja ne vasta-aineverikokeetkin pitäis vissiin jossain välissä käydä otattamassa. Menee kyllä yhdeksi verikokeeksi koko raskaus - edelleen synnytys ei aiheuta minkään sortin tuntemuksia, mutta noi verikokeet aiheuttaa paniikin.

Vaikka tässä pitäisi sokerin saantia rajoittaa niin tämä päivä on ollut kyllä kaikkea muuta - ensin omien vanhempien luona kahdenlaista kakkua ja sitten vielä anoppilassa jäätelöä kasa päälle. :D Teki mieli lappaa suolaa suoraan purkista suuhun. Meni siis isäinpäivä oikein mukavasti, vaikka taivas on vettä työntänyt koko päivän alas.

Keltakukka mä täällä vielä odottelen omaa äitiyspakkausta - päätös annettu 1.11, muttei vielä ole noutolappua tullut. Hmph. Toivon mukaan et kärähdä sokereista - olo on kuin tuomiolle joutuis. :D

Pää on tyhjä, kun on tässä ollut henkisenä tukena kaverille, joka päätti parivuotisen parisuhteensa tänään... koko viikonloppu ollut melkoista haipakkaa sen suhteen. Inhottaa, kun on "jumissa" täällä eikä pääse konkreettisesti paikan päälle halaamaan lujaa ja vaan kuuntelemaan sekä nyökyttämään päätä. :( Onneksi kaveri ei ole vaatelias vaan tietysti ymmärtää tilanteen ja on vain onnellinen, että voi edes muuta kautta asiasta kertoa lähes yhtä hyvin kuin oltais samassa paikassa.

Masussa on vilkas eläjä, se on maailman tärkeintä. Ja koska se asukki on maailman tärkein niin mamma yrittää nyt sitten näiden valitusten jälkeen tehdä kaikkensa, että verensokerit tulee mitattua ja kaikki muukin hoidettua. :)
Oon muuten kadottanu varpaani vatsakummun taakse! :heart::LOL:

Ihanaa sunnuntaiehtoota helmimasuille!

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 26+3
 
Noni, se on litkut vedetty naamaan ja sit viel pari piikkiä jäljelle.

Mulla tuli eilen illalla joku ihmeen pahoinvointikohtaus, joka päätty ehkä supistuksiin. En oo ihan varma, mutta tuntu semmosta aaltoilevaa menkkakipua. Meni onneksi ohi.

MrsR minuakin on hermostuttanut ne lehtijutut, että raskaanaolevat vaan makaa, mässää ja levittää ahteriaan. Ei kaikki ole sellaisia! Mulla on lähtenyt to herkuttelu lapasesta, mutta liikuntaa en sentään ole unohtanut.

Niin ja Bettis! Hurjasti vielä onnea avioitumisesta!

Aika pieni porukka meitä täällä kaksplussan puolella enää muuten kirjoittelee.
 
Joo, mä kans jostain ohimennen bongasin ton mässäys jutun, tai siis sehän oli se 5d. Se nyt on muutenkin semmonen kohu dokkari, ei sillä kannata päätään vaivata. Ne ottavat kiinnostavat aiheet ja yleistää, eli saavat ihmiset katsomaan sitä.. Mä en muutenkaan tykkää ohjelmista tms missä tehdään joku kohde ryhmä ja kaikki siihen kuuluvat ovat sitten sitä ja tätä.. Kun se nyt vaan ei mene niin.
Onhan se toki totta, että on äitejä keitä ei vauvansa hyvinvointi kiinnosta, poltetaan, juodaan ja syödään sitä mitä itsellä mielitekee, mutta valtaosa ei siihen kuitenkaan kuulu.

On tosiaan väki vähentynyt, mutta niin siinä vissiin käy aina. Itsekkin kuopuksen aikaan kirjoittelin, mutta sitten se jäi vaan. Ei ollut aikaa, eikä viitseliäisyyttä. Nyt varmaan kun on fb:nkin puolella niin tulee tännekkin höpistyä siinä samalla. Ja täälä kyllä on NIIN hyvä porukka kasassa, et :heart: "kauhulla" ajattelee sitten sitä kun ei enää tähän kirjotella. Siihen ei meinaan mene kauaa..
Kai me joku vauvaketju sitten tonne syntyneisiin laitetaan? Tosin tiedän kyllä jo tässä vaiheessa, että sitten kun vauva on maailmassa niin tää mamma ei kauheesti koneelle ehdi :D

Voi kettu mikä ilma. Vietiin poika kävellen ja koko ajan tihutti, nyt tuleekin sitten ihan esterin peppusesta.. Toivottavasti puoleenpäivään mennessä loppuu:kieh:

Äiti maa & Alli 28+2
 
Mun mielestä niiden lehtijuttujen pointti on vaan se että nykyään ylipainoisia odottajia on paljon enemmän kun ennen ja täten myös raskausdiabetesta... En saanut käsitystä että sanottas että jokasella olis, vaan että on yleisempää kun ennen. Ja tottahan se on, kyllä nykyään syödään ihan erilailla kun 20-30 vuotta sitten, pikaruoka on arkipäivää jne... Ja raskausdiabetekseen sairastuminen ennustaa pitkälti myös sen että tulee vanhemmalla iällä sairastumaan aikuisiändiabetekseen, et pistäis kyllä mut tarkkaan miettimään omia elämäntapojani jos sokereista viikon päästä narahdan :( Ei se alttius sille katso välttämättä sukurasitteita tms jos omat elämäntavat on vähän retuperällä ja on ylipainoa... Mua jännittää kyllä hitosti se sokerirasitus, eihän se ole ikinä hyväks vauvallekaan jos sokereista narahtaa.

muoks. puhuitte ilmeisesti jostain tv-dokkarista? mä tarkotin noita lehtijuttuja joita on nyt ollu viimeaikoina pinnalla...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä