HELMIÄIPÄT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tsau!

Neuvolakuulumisia
sf 19,5
pissa puhdas
verenpaine 120/66
hemppa 136
painoa 800g/vk
sydänäänet hienot

Tästä eteenpäin. Juuh ja mitä tulee noihin sf-mittoihin, kun niitä kyseltiin, niin meillä mennään yläkäyrällä eli on n. 3 cm isompi kuin näihin viikkoihin pitäisi olla. Liikkeitä tuntuu hienosti, nytkin kova potkiminen menossa.

Huomenna laitan Kelan paperit eteenpäin. Saapas nähdä, saadaanko ensimmäinen päätös sellainen, minkä hyväksyn taistelematta. Aina ne jotain yrittävät, joten varuillaan ollaan =)

Halauksin,

Piuku 21+4

Hei,

Kävimme eilen rakenneultrassa. Vauvalla on kaikki hyvin, mikä on tärkeintä. Siltikin ultrauksesta jäi huono maku suuhun. Ultraaja ei paljoa selitellyt vaan tutki 40 minuuttia elimiä, kun vauva oli huonossa asennossa ultraukseen nähden. Siispä katselimme tuon ajan pääasiassa virtsarakkoa ja sydäntä... vilaukselta näimme kasvot, jalat ja aivot. Käsiä ultraaja ei tutkinut lainkaan. Kerroin hänelle, että meille saa sanoa sukupuolen mutta kommenttina oli ettei se ole ultrauksen päätarkoitus. Kyllähän me sen tiesimme ja sen takia en asiaa painottanutkaan, mutta olisihan tuo ollut mukava tietää. Emme myöskään missään vaiheessa nähneet vauvasta kunnon kuvaa, jollaista emme saaneet mukankaan. Kuva, jonka saimme mukaamme on niin suttuinen ettei siitä erota edes vauvaa. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa. Odotin niin paljon enemmän tuolta ultralta ja nyt on tyhjä ja tympääntynyt olo koko hommasta. Istukka oli kohdunsuun lähettyvillä, joten meillä on kontrolliultra rv 32-34. Hyvä, että kontrolloivat.

Olen nyt sairaslomalla, syyslomalla :-) Työterveyslääkäri passitti minut lepäilemään väsymyksen takia, kun ei siihen löytynyt hyvää syytä verenkuvastakaan. Maanantaina takaisin töihin.

Tuleeko äitiysloman aloitusajasta virallinen ilmoitus joltain taholta vai voinko ilmoittaa itse laskemani päivän työpaikalle?

Myy-y 21+1

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-y:
Tuleeko äitiysloman aloitusajasta virallinen ilmoitus joltain taholta vai voinko ilmoittaa itse laskemani päivän työpaikalle?

Moi,

Sä saat työpaikalle virallisen ilmoituksen neuvolasta, jos sellaista tarvitset ennen kuin Kelan päätös äitiyspäivärahasta on tullut, mutta Kela kyllä lähettää virallisen paperin sinulle (muistaakseni laittavat myös työnantajalle pyydettäessä vai meneekö peräti suoraan, enpä muista) ja voit sitten antaa kopiot omasta versiosta työnantajalle, jos ei Kelalta mene suoraan.

Olipa sillisalaatti, mutta toivottavasti vastasi kysymykseen. Sen verran tiedän, että oma työnantajani ei minun ilmoituksesta ole moksiskaan, pitää tulla joko Kelalta tai sitten neuvolasta.

Piuku 21+4

Kiitos Piuku. Meidän palkanlaskija kyseli tuota, jotta hän voi tehdä ilmoituksen maksetuista palkoista minun kelahakemuksen liiteeksi. En kyllä tiedä miksi tarvitsen tuollaisen...

Myy-y

Nyt on sitten mullakin tuo rakenneultra onnellisesti ohi. Kaikki näytti normaalilta ja istukkakin oikein hyvällä korkeudella (synnytystä ajatellen) eli nyt alkaa vihdoin munkin odotus :). Tokihan kaikkea voi vielä sattua mutta yritän nyt nauttia enemmän tästä raskaudesta ja ottaa rennommin. Todella hyvät kuvat sain ultrasta mukaan (ja monta...), paljon selkeämpiä kuvia kuin aikoinaan esikoisesta.

Huh, onpas sulla Piuku hyvä tuo hemppa, mulla varmaan jo alle 120. Joudun varmaan jo seuraavan neuvolan jälkeen aloittamaan rautamehun lipittämisen (mulla rautatabletit ei auttaneet ollenkaan...).

Mutta eipä mulla muuta, oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille helmikuisille :)