HELMIÄIPÄT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kokonaan unohtanut Maaxi pahoitella tapahtunutta. Oli varmasti todella rankka kokemus, mutta onneksi nyt takanapäin *halaa*

Lovisa, HUH, mä olin niiiin valmis jo rv37 synnärille, että käynnistyspäätös tuli hyvään aikaan. Sinun lukemille joutuminen olisi varmasti vienyt mut ensin päätohtorin puheille *heh* Alkaa jo nyt olemaan sellainen olo tän jättimahan kanssa, että kestän hyvin loppuun, mutta... tervetuloa käynnistys, jos esim. painoarvio on taas korkea.

Oikein ihanaa ja aurinkoista keskiviikkoa (Turun seudulla on sateisen aamun jälkeen alkanut aurinko paistamaaan todella kauniisti).

Piuku 19+4

Kiitos kaikille myötäelämisestä! Nyt kotona oloon on taas tottunut. Päivät menee lepäillessä ja hitaasti kotona liikkuessa. Vähitellen taas usko raskauden onnistumiseen palaa, vaikka kyllä epätoivon hetkiäkin tulee. Sairaalassa en oikeastaan osannut kertaakaan itkeä asiaa. Vasta täällä kotona on iskenyt eräänlainen jälkishokki. Joku tuolla kirjoitti, että joka kerta kun valkovuotoa valahtaa housuun, pelkää että tuli verta. Minulla ei ollut mitään epävarmaa kun vuoto alkoi. Kerralla tuli niin reilusti,että oli polvetkin veressä. Kyse ei siis ollut mistään pienestä kuukautisvuodon kaltaisesta vuodosta. Mutta kun tuo suuri holaus tuli, loppui se myös pian. Muutama päivä sen jälkeen vähäistä vuotoa.

Olin ennen tuota tapahtumaa niin varma, että haluan rakenneultrassa selvittää pienokaisten sukupuolet. Nyt tuo tuntuu täysin toissijaiselta tiedolta. Sairaalassa ultrattiin monta kertaa nytkin, eikä kertaakaan tullu mieleen kysyä sukupuolta, ainoastaan, että lyöhän molempien sydämet. Myös tuota talvihaalari asiaa olin jo ehtinyt pohtimaan mutta nyt sekin tuntuu jotenkin kaukaiselta asialta. Joo ja ne mun opiskelut, jotka olin päättänyt saada päätökseen... ovat kyllä myös toissijaisia tällä hetkellä.

Mutta kuitenkin nauttikaa helmimammat jokaisesta raskaudenhetkestä. Unelmoikaa pienistä vaatteista yms. Ehkä minäkin, kun selviän tästä jälkishokista, palaan taas kauppoihin ihailemaan niitä pieniä vaatteita. Muistakaa joka ilta taputella masua ja kertoa pienokaisellenne kuinka tärkeä hän on!!!!

Nostellaas vähän helmikuisten ketjua...

Alkuperäinen kirjoittaja Piuku:
Lovisa, HUH, mä olin niiiin valmis jo rv37 synnärille, että käynnistyspäätös tuli hyvään aikaan.
Piuku 19+4

Juu niin oisin minäkin ollut, mutta poitsu ei tainnut olla vielä valmis :D. No joo, toivottavasti tämä ei kuppaisi ihan noin kauan masussa, on mulla yksi kaveri joka on synnyttänyt käynnistyksellä 42+2 (huh...). Eipä tänne mitään uutta. Toivottavasti Maaxi loppuraskaus sujuu täysin ilman mitään verenvuotoja, tuollainen kokemus järkyttää aivan varmasti :(. Kirjoitelkaahan muutkin helmikuiset kuulumisianne.

Lovisa 17+3

Tiina-76 30, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Käpylehmä 25, Naistenklinikka/TAYS, la 1.2.2007, esikoinen
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Saara 27, Kättäri, la 10.2.2007, esikoinen
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, Jorvi, la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Nenne 31, Hyvinkää, la 18.2.2007, tyttö 06/04
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Pahvi 31, la 21.2.2007, tyttö 07/2005
Ekavekara, OYS, la 24.2.2007, esikoinen
Lovisa 29, NKL, la 27.2.2007, poika 12/04

Hei taas!

Tuossa vähän päivittelin tuota meidän listaa omalta osaltani, kun noita vuosia napsahti tänään yksi lisää mittariin!

Kovasti on hiljaista ollut meidän ketjussa! Tosin itsekin olen käynyt ahkerasti lukemassa juttuja, mutta kirjoittamiseen on ollut aina sitten muka liian kiire. Nyt kuitenkin pomo pois ja ajattelin jotakin kirjotella.

Masu kasvaa on ja hippu potkii, mönkii ja heittelee kuperkeikkaa. Varsinainen liikkuja tämäkin, joka toisaalta hyväkin asia. Tosin säikytteli minua tuossa muutama päivä sitten, kun meinasi ilmeisesti tulla vatsanahkan läpi. Tai siltä ainakin tuntui, tiedä sitten mitä teki, mutta sattui niin pirusti tuohon oikealle puolelle vatsaa ihan navan viereen. Pelästyin kamalasti, että nyt irtosi istukka tms, mutta koska mitään vuotoja ei tullut ja kipukin meni ohi muutamassa minuutissa rauhotuin. Lisäksi hippu liikkui ihan normaalisti, joten ilmeisesti siellä vain venytteli. Onko muille tapahtunut mitään vastaavaa? Tämän tapahtuman jälkeen kävely on tuntunut jonkin ajan jälkeen juuri tuossa "läpitulokohdassa". Kysyn asiaa ensi viikolla neuvolassa, mutta jos jollakulla muulla on ollut vastaavaa, olisi kiva kuulla.

Tänään illalla synttäreiden kunniaksi ulos syömään koko perheen voimin, ja eiköhän siinä olekin sitten juhlaa kerrakseen. Esikoisen synttärit kolmen viikon päästä, joten jos niihin sitten panostaisi enempi.

Viikonloppuja!

Tiina-76 ja hippu 21+2

Sitä tulee aina luvattua parantaakseen tapansa ja kirjoitellakseen useammin, mutta sitten ei vaan ole muka aikaa, kuten Tiinakin kirjoitti. Nyt kuitenkin viihdyn koneella hetken, joten samalla sitä tännekin naputtelee rivin tai pari.

Viimeiset kolme yötä ovat olleet TUSKAA! Uni ei tule, heräilen öisin useaan otteeseen ja viime yönä "Torkka" oli todellakin tulla vatsan läpi. Selkää jomotti tosi kurjasti ja miehelle sanoinkin, että nyt vaan lepäilen paikallani ja toivon, ettei tarvitse lääkäriin lähteä näin sydänyöllä. Hetken pelkäsin, että "Torkka" päättää tulla ulos ko. hetkenä, mutta ei sitten kuitenkaan. Supisteluja ei ollut, mutta selkäjomotus kurjaa, todella kurjaa. Neuvolaan en soittanut, kun supisteluja ei tullut, mutta jos tämä jatkuu, pitääpi rakenneultrassa hieman tiedustella tilannetta (tiistaina).

Mulla ei ole Tiina ollut vastaavaa, mutta kävellessä koen samoja tunteita, kun esikoisesta, kun hänen pää painoi alas kovaa. Tuntuu, että paine vaan kasvaa ja käveleminen on todella kurjaa. Naapurin rouva sanoikin, että hän kokee deja vun joka kerta, kun mä kävelen heidän ohi. 1½ vuotta sitten mun meno oli kuulemaa ihan saman näköistä ja hän oli siitä päätellyt, että pikku-kakkonen on tulossa. Noh, eipä tätä "költsää" enää peitellä, joten...

Nyt syömään, huippaa aika pahasti ja olokin on aika heikko.

Piuku 19+6 (huomenna puoliväli jihaa!)

Onneks olkoo Tiina vuosista!

Kävin tuhlaamassa eilen: kampaajalla ja äippähousut! vanhojakin olis, mut halusin uuttakin. leikkuuttamassa olen viimeks käyny helmikuussa, joten oli aikakin ;). nyt pukkaa lyhyttä ja toiv. pirteämpää ilmettäkin.

Mulla maha on alkanut jo kovettumaan/supistelee, jos touhuan vähänkin vauhdikkaasti. Kävely on kaikista kamalinta, niin se oli viimeksikin, hiihdin vielä samoilla viikoilla Lapinlomalla, mut kävelyssä mummotkin vetää ohi. Ottaa aika voimille pojan perässä juoksentelu. Töissä jaksan paljon paremmin vaikka teenkin seisomatyötä (siis vain 1pv/vk).

Jalkani on aivan kaameannäköinen: koko pohje sininen ja nyt myös nilkkassa alkua. Kohju kiemurtelee polvesta melkein nilkkaan ja kutisee!! Mua hirvittää, jos se ei palaudukkaan. Haluun kyl heti lääkärille operoitavaksi, ei voi pitää mitään lyhyempää....

Noi potkut voi olla tosiaan aika kivuliaitakin. sisäänpäin kohdistuvat varsinkin; virtsarakko! Vielä on vain muljahtelua, eikä kunnon monotusta.

Palaan neuleeni kimppuun: yritän kutoa pitkähkön liivin masun lämmikkeeksi.
Kaura 20+3

Moi! Nyt on sitten rakenneultra takana ja vauvalla oli kaikki kunnossa. Kyllä oli helpottava tieto ja ihana nähdä se pikkuinen taas ultrassa. Vauveli oli kyllä vajaa viikkoa edellä, mutta la pysyi samana. Potkutkin on jo tuntunut hyvin loppuviikosta lähtien. Kiva tunne, kun tietää, että siellä on jotain eloa. Tiiu 21+1

Voi luoja että väsyttää, esikoinen päätti "vähän" valvottaa yöllä, heräsi 1.30 ja nukahti uudestaan vasta klo 5, voi jee. No onneksi ei tarvitse töihin mennä, taidan ottaa päikkärit itsekin kunhan tuo poitsu menee nukkumaan. Kurkkukin on kipeä, toivottavasti ei tule mitään kauheaa räkätautia kuitenkaan. Äh ei mulla muuta, ajatuskaan ei kulje ollenkaan, taidan mennä keittämääm lisää kahvia...

Parempaa viikonalkua kaikille helmiäisille...

Lovisa tasan 18

Välillä iloisempia uutisia täältäkin. Käytiin kontrollissa äitipolilla. Pienokaisilla kaikki kunnossa. Kovin olivat liikkuvaisia. Oli ihana katsella tuota menoa, tulin niin hyvälle tuulelle siitä ja lähes tippa linssiin, ilosta. Nyt kun istun koneella naputtelemassa tätä viestiä niin koko ajan toiselta puolelta masusta tuntuu sellaista pientä kutittelua. Sieltä yritetään varmaan myös viestittää, että täällä ollaan ja kaikki hyvin, älä äiti huolestu. Väkisinkin pistää tuo kutittelu hymyilyttämään. Istukka on edelleen kohdunsuulla, ei siitä mihinkään ole noussut. Mutta lääkäri sanoikin siinä menevät viikkoja jos nousee. Ensi viikolla sitten rakenneultra ja taas pääsee ihailemaan omia rakkaita pienokaisia.
Toivon sydämestäni, että meidän koettelemukset on nyt ohi ja olisi aika alkaa nauttimaan raskaudesta. Kyllähän tähän asti onkin riittänyt, ensin pahoinvointi ja sitten tämä vuotojuttu.

Maaxi 19+0 ja kullanmuruset

Hei,

Täällä ollaan tasan puolessa välissä. Liikkeet tuntuvat selvinä, mikä on kyllä mukavaa. Minua vaan vaivaa aivan mahdoton väsymys, jokaikisen asian tekeminen on suuri ponnistus. Toisaalta taas jos yrittää nukkua niin kaikki tekemättömät työt rupeavat painamaan mieltä :( Kävin juuri työterveyshuollossa asian tiimoilta, eipä siitä muuta osattu sanoa kuin lähettää verikokeisiin. Sinne siis huomenaamulla. Kyllä se kyseli, että jaksanko olla töissä... Taisin liian kilttinä myöntää jaksavani sillä en tosiaankaan jaksa. Tai jaksan istua täällä, mutta ei jaksaisi tehdä mitään.

Kiva, että sinulla Maaxi on asiat nyt paremmin, ja kiitos kun muistuttelit meitä muita pitämään huolta itsestämme.

Myy-y 20+0

Täällä kyllä kanssa tosi kova väsymys. Töissä ei oikein saa mitään aikaiseksi ja vielä vähemmän kotona, kun siellä ei ole pakko. Onneksi on ensi viikolla neuvola, niin otetaan Hemoglobiini. Toivottavasti tämä väsymys tästä pikku hiljaa helpottaa. Nukkunut olen todella hyvin, että ei pitäisi olla siitä kiinni. Tiiu 21+1

Enpäs ole pitkään aikaan päässyt kirjoittelemaan kuulumisia. Raskaus on edennyt puoleen väliin ja masussa vauvat kovasti liikkuu.. Eilen tuntui oikein ulospäinkin liikkeet.. Meillä alkaa kohta muutto touhut. Pitäisi vaan muistaa rauhallisesti ottaa ja ihan ajan kanssa laitella tavaroita paikalleen, ettei vaan väsytä tai satuta itseä tai pieniä. Tänään kävi kelalla kyselemässä kelalla paljonko saisin äippärahaa, ja itku meinas tulla, kun kuulin kuinka järkyttävän vähän saan. Ei voida muka laskea edeltävien puolen vuoden tulojen perusteella. Kun olin ihan siinä uskossa että voidaan laskea parin kuukauden palkasta ja sit nyt olen työelämävalmennuksessa että niistä tuloista... Saisin vaan jotain 350€/kk ja lapsilisät yht. noin 200. Miehenkään tulot ei ole kuin vähän yli tonnin nettona joten tosi tiukkaa tulee olamaan.. On kuitenkin isot asuntolainat ja kaikkee.. Mutta jospa ne asiat jotenkin selviäis..

Veeti, asioilla ON tapana suttaantua, joten tsemppiä!

Meillä rakenneultra takana. Ultraus vastasi 21+0, nyt 20+3 eli 4 päivää aikaisemmaksi, mutta la pysyy samana. Sukupuoli on nyt sitten kuitenkin tiedossa, mietin tätä jo useamman päivän ja kun miehelle oli sama, niin ultrauksen päätteeksi sitten kysyin. Jätettäkööt se salaisuudeksi nyt tässä foorumissa, kun tätä voi lukea yksi sun toinen tuttu.

Olo on loistava, väsymystä tosin täälläkin. Nyt antamaan iltapuuro esikoiselle ja sitten unikoulun pariin.

Piuku 20+3

Kauralle kiitos onnitteluista!

Olo onkin tosiaan kun ikälopulla :) Pojat (siis mies ja poika) olivat ostaneet mulle perjantain synttäreiden kunniaksi 30 ruusua ja ihan tippa tuli linssiin, kun poika mulle kimpun anto :´) En ole varmaan ikinä moista kimppua saanut.

Täällä odotellaan perjantain neuvolaa. Jännittää vähän, että mitä verenpaineet sanovat, kun viime raskaudessa oli sitä raskausmyrkytystä, tosin paljon myöhäsemmillä viikoilla, mut kummiskin. Luin jostain, et saattais alkaa oirehtimaan jo näillä viikoilla, kun istukka on kokonaan kehittynyt. Eilen jo esikoistakin varottelin, että jos ei ala tottelemaan pikkuhiljaa, saattaa äitin verenpaineet nousta ja äiti joutua sairaalaan huilaamaan (niinkuin edellisellä kerralla). Tiedä sitten oliko mitään tehoa, mut tuntuu, että 4 vuoden uhma on pahimmillaan ja kaikkea pitää koetella. Ja itellä pinna tuntuu olevan kireällä, joten tulee aika helposti räjähdettyä... Ei ollenkaan hyvä verenpaineiden kannalta. Toistaiseksi verenpaineet olleet erinomaiset.

EIpä tässä muuta ihmeellistä. Potkut tuntuvat päivittäin reilusti ja vatsa kasvaa, onneksi ei paino nouse samaan tahtiin. Saa nähdä millaisia lukemia perjantaina tulee.

Tiina-76 ja hippu rv 22 tasan

Täällä sitä ollaan. Ei oikein tapahdu mitään ihmeitä tällä raskausrintamalla... paitsi, että puolisko tunsi eilen illalla vauvan potkut :-) Kovasti kyllä odotetaan ensi viikkoista rakenneultraa. Josko sitä sitten voisi käydä ostamassa ihka ensimmäisen vaaleanpunaisen tai -sinisen vaatekappaleen. Tosin tuota tietoa tärkeämpää on se, että vauvalla olisi kaikki hyvin. Kovin kummastuttaa kuinka se voi mahtua tuonne mahaan, kun vauva tuntuu isolta opuksien mukaan ja maha pieneltä...

Myy-y 20+3

Hei!

Täälläkin on taas vaihteeksi jotain kerrottavaa kun oli tänään neuvola. Menossa on nyt vko 22 tasan. Kaikki oli ok. Painoa tullut viimeisen 6 vko aikana lisää n. 500g/vko eli nyt kaiken kaikkiaan 5,3 kg lisää. Verenpaine oli normaaleissa lukemissa, mutta Hb oli nyt sitten vihdoin laskenut sen normaalit n. 20 yksikköä joka sitten meikäläisen kohdalla tarkoitta Hb 103. Rautakuuri siis edessä. No, toisaalta kohdallani ei ole koskaan mitattu 128 korkeampaa arvoa ja olen usein käytännössäkin saanut todeta että pysyn hyvin tolpillani kunhan Hb pysyy tuon 100 yläpuolella.

Sydänääniä oli taas mukava kuunnella, vaikka enää ne eivät sillä tavalla "säväytä" kun vauva on jo viimeiset 3,5 viikkoa potkinut niin pontevasti että ei ole ollut mitään epäselvyyttä ollaanko siellä elossa vai ei. Suosituin riehumisajankohta on illalla klo 21.00 - 22.00 väli. Tänäänkin tömähti potku aina vastaan kun terkka painoa dobleranturilla mahaa :-). Meilläkin mies on tuntenut potkut ja liikeet viimeisen parin viikon ajan. Illan ohjelmaan kuuluukin aina miehen ja pojan yhteinen seurustelutuokio masunahan läpi.

Kuppikoko on nyt sitten kasvanut B:stä jo D:hen. Mihinkähän tässä vielä päädytäänkään... Samoin masu on tietysti kasvanut, mutta on edeleenkin kyllä aika pieni. Uni on muuttunut paljon levottomammaksi viimeisen parin viikon aikana. Vessassa olen joutuntu ramppaamaan sen 3 kertaa/yö heti alusta alkaen, mutta nyt heräilen muutenkin ja saatan olla yöllä hereillä pitkiäkin pätkiä. Vielä tämä ei ole vaikuttanut jaksamiseen, mutta terkka kyllä sanoi että jos vähänkään tästä syystä alkaa väsymys painaa, niin sitten on syytä ottaa viikon sairasloma ja levähtää. Tavallisesti kuulemma uni alkaa heiketä vasta raskauden loppupuolella. No, kyllähän tämä sinänsä tuntuu rasittavalta kun normaalisti on ollut semmoinen minuutissa nukahtaja ja nukkunut kuin tukki siihen hetkeen asti kun kello soi. Tulipa taas tarinaa pitästä aikaa. Mitäs muille kuuluu? Tiina-76:lla on ilmeisesti myös ollut tänään neuvola.

Tv Polgara rv22

Heissan!

Tänne kuuluu myös oikein hyvää, pitkästä aikaa pääsen kirjoittelemaan. Rakenneultra oli jo viime viikolla ja kaikki oli hyvin, vauva kasvaa kovaa vauhtia vaikka masua eikä painoa vielä juurikaan ole kertynyt. Nyt sitten tällä viikolla alkaa molemmissa näkyä muutosta, suuntaanpa siis huomenna housuostoksille kun vanhat alkaa käydä pieniksi, vihdoinkin :)

Meillä vauveli aloitti potkut samana päivänä kun oli ultra, ja samana iltana kun aloitin mammajoogan. Siellä ne ensimmäiset tömähdykset tuntui joogatessa, kyllä oli jännää! Sen jälkeen onkin sitten kovasti liikettä tuntunut, tosi helpottavaa kun ainakin tuntee että siellä se pikkuinen vipeltää. Onko kellään muuten tietoa missä vaiheessa pitää alkaa "laskeskelemaan" liikkeitä, eli siis pitäisi tuntua joka päivä? Tähän mennessä on kyllä joka päivä saanut varmistuksen vauvasta, mutta ajattelin vain että jos joku päivä ei kuulukaan niin pitäisikö huolestua. Olen kuullut että loppuvaiheessa ainakin pitää joka päivä tuntua liikkeet, tai sitten soitella neuvolaan.

Muuten täällä vointi hyvä ja vaikka töissä alkaa tahti kiristyä niin hyvin vielä jaksaa. Eikä tuo syyssadekaan masenna mieltä niin kuin muina syksyinä. Ajatelkaa, enää reilut kolme kuukautta niin suurin osa meistä pääsee mammalomalle, ei ole pitkä aika enää!

Aurinkoisin syysterveisin
Saara rv 20+6

Tänne päin ei mitään ihmeempiä. Pikkanen on potkiskellu nyt vähän useammin, tai siis että olen tuntenut niitä useammin. Pari kertaa on miestä potkaissut korvaan, niin on hänkin tuntenut. Nyt tosin eilinen päivä ja tää aamu on ollu hiljaiseloa.

Ens viikolla ois neuvola ja jees, kun saa ne äippäpakkauspaperit. Ootan sitä pakkausta, niinku pienenä joulua. =D Tosin ne varmaan nirhaa miut neuvolassa, kun painoa on tullu +8kg, mut kun ei oikein röörit toimi, joten jos jollain on antaa ruokavinkkejä, miten mahan sais toimimaan paremmin? Kiitos. Pitää vissiin jättää herkut pois kokonaan. Vyötärö on levinnyt vaatimattomat 20cm ja raskausarpiakin yrittää tulla.

Tänään on tasan rv 22. :)

Hei taas!

Viikonloppu takana ja taas työssä ahertamassa. Niin perjantaina minulla oli tosiaan neuvola ja kaikki mainiosti:
Painoa tullut n.+4kg yhteensä
Pissa puhdas
Hemppa: 128
Vauvan syke: 144
Verenpaine: 104/76
sf-mitta: 20cm

Eli hyvillä mielin mennään. Ja sain kelan paperit, jotka tarvis vissiin laittaa menemään. Äitiyspakkauksen otan, vaikka esikoisen pakkauskin on hyvässä tallessa, mutta haluan molemmille omat. Tarvii sitten tuonne palkanlaskentaan soittaa, jotta tiedän, että saanko 3 kk:n palkan vai en. Luulisin, että saan.

Esikon kanssa perjantain vastaisena yönä valvottiin, kun reppana valitti korvaa. No lääkärissä käytiin perjantaina sitten, ja korva oli tulehtunut. Jäin sitten hänen kanssa kotiin huilaamaan ja teki kyllä itsellekin hyvää olla päivä ihan kotosalla. Miksiköhän muuten lasten korvatulehdukset alkavat aina yöllä???

Kertokaahan muutkin, millaisia sf-mittoja olette saaneet, kun oma tuntuu aika isolta ;)

Tiina-76 ja hippu rv 22+5

Heippa kaikille!

Tiina-76 kyselit tuota sf-mittaa. Mulla se on mitattu viimeksi rv 17 kun oli viimeksi neuvola. Oli silloin 19 cm! Mutta eipä ole vertailu kelpoinen muiden kanssa kun on kyse kaksoisraskaudesta. Ensi viikolla uusi neuvola ja uudet mitat. Luku on varmaan melkoinen, sen verran kovaa tuo vatsan kasvu on viime viikkoina ollut. Olen kyllä saanut kokea tuon kasvun kovina lihaskipuina ja voimakkaina supistuksina. Noita supistuksiahan minulla on ollut pari viikkoa varsin voimakkaina. Sairaalassa on tutkittu kohdunkaulaa ja kohdunsuuta mutta niille ei ole supistukset aiheuttaneet mitään muutosta. Ainoa haitta siis on, että vatsa kovettuu vähän väliä ja liikkuminen on hyvin rajoitettua. Mutta minullahan muutenkin tuo liikkuminen pitää ottaa tällä hetkellä rauhallisesti.
Oletteko muuten muut kärsineet ummetuksesta tai närästyksestä? Minulla kumpaakin.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Maaxi 19+6 ja kullanmuruset

Hyvää alkavaa viikkoa!

Kävin maanantai aamun kunniaksi neuvolassa. Kaikki ok:
- painoa tullut lähtöpainosta 3kg
- verenpaine 112/62
- vauvan syke 138
- sf 16

Tiedot verenkuvasta saan tänään iltapäivällä, kun työterveyslääkäri soittelee. Neuvolan täti neuvoi minua jäämään pariksi päiväksi kotiin lepäämään, jos olo tuntuu turhan väsyneeltä. Seuraavan kerran oli puhetta katsoa verensokerit. Ei tämä väsymys ota laantuakseen: viikonloppuna oli aivan poikki nurmikon leikkaamisen jälkeen ja toisena päivänä taas useamman tunnin ulkona seisoskelu vei lihaksista kaikki voimat. Ei ole normaalia ei... Ei minulla pitäisi näin huono kunto olla.

Myy-y 20+6

Kun Tiina-76 kysyit sf-mitoista, niin miulla oli nyt rv22+3 sf22cm. Menee ihan himpun verran yläkäyrän yläpuolella, mut ei se terkka ollu siitä mikskään.
Syke oli n.150. Painoa tullu neuvolaan mukaan yht. 5,5kg. Muutenki kaikki ok. Ja sain papereita kelalle lähetettäväks, mut on kyllä jotenkin niin monimutkaiset täyttää, varsinkin kun ei oo ennen täytellyt moisia. :) Pitää mennä kelan sivuilta lueskelemaan ohjeita.

tänään siis 22+3 <3

Heippa!

Äippäpaperit viety kelaan. en ottanut pakkausta, kun edelliset on niin hyvässä kunnossa ja peittoja yms. meillä on ylinmääräisiä muutenkin. ostan sitten joitain bodyja uusia niillä rahoilla. LA laitettiin 31.1, joten pääsen joulun tienoilla jo lomalle, JEE!
Hemppa oli laskenut 135:stä 120:n, rautaa alan siis minäkin syömään taas. viimeksi söin 2kk synnytyksen jälkeenkin, kun arvot eivät palautuneet. sf-mittaa ei otettu, mutta navassa asti ollaan. painoo on tullut jo +8kg. ehdotteli sokerirasitustestiä, mut en halunnu, kun ei oo aikaisemmin ollu mitään ongelmia.
potkuja tuntuu pitkin päivää ja pari kertaa on "viilletty puukolla". osuu kai johonkin hermoon/lihakseen pahasti.
suonikohjuihin joudun hankkiin oikein kunnon instrun sukat (70€). toivottavasti ne auttaa jaksamaan.

nyt meen ompelee 2v. synttärilahjaa pikkuserkul (fleecehupparia), saa myös koottavan traktorin :) Kaura 22+1

Eilen kävin minäkin rakenneultrassa ja hienoja kuvia sain mukaan. Myy esitteli itseänsä oikein nätisti, nieleskeli vettä ja heilutteli kättä :) Jalkoväliäkin hän esitteli. Ainoa, mikä sieltä näkyi oli napanuora!! Ultraaja ei kyllä suostunut arvaamaan mitään sukupuolesta. Silti me miehen kanssa tyttöä epäillään :) Ja kivahan tyttö olisi kun esikoinenkin on tyttö, niin menisi samat vaatteet. Esikoiselle kun ei saatu keneltäkään mitään käytettyä niin kaikki vaatteet ovat itse ostettuja ja tyttövärisiä :)
Varmuudella tuo sukupuoli selviää marraskuussa kun mennään Felicitakseen 3/4d ultraan :) Maksaahan se aika paljon, mutta siinä näkee lapsen niin eri tavalla kun 2d ultrassa että mielestäni kannattaa!

Ja perjantaina on neuvola (3. käynti). Saa nähdä mikä on hemppa tällä kertaa. Viime raskaudessa en syönyt rautatabuja ollenkaan, enkä nytkään haluaisi. Jos hemppa näyttää huonolta ei auta kun ostaa taas verilettuja NAM!

Myy melskaa mahassa aina välillä, mutta eipä siihen jaksa samalla tavalla keskittyä kun ekassa raskaudessa. Liikkeet kyllä tuntuu vähän eri tavalla kun istukka on tällä kertaa selän puolella, viimeksi se oli edessä. Ja kohdunsuun päällä ollut istukka oli noussut nätisti ylöspäin ja synnytys alakautta on siis mahdollinen :) Kivaa!!

Tänään on rv 20+0. Eli perjantaina on siis niin vähän päiviä kasassa, että en saa niitä kelan lappuja. No yks lysti. Mä otan sen avustuksen kuitenkin rahana, kun lähes kaikki vaatteet esikoisen paketista (-05) on käyttämättä ja kamat hyvässä tallessa. Vain kumit on käytetty loppuun :D Rahalla sitten ostan jotain tälle tulokkaalle, esim vaippakuoria :D Niihin sitäkoko rahaa ei kyllä saa tuhlattua...
Kestovaippoja (1 koon CuddleBuntseja on, harsoja on, villahousuja on...) on riittävästi ja kantoliinojakin löytyy. Kantotakinkin ostin kun hyvä löytyi alesta... Ehkä sillä äitiysavustuksella voisi ostaa itselle hyvän goretex ulkoiluasun...

Työmotivaatio on kadonnut jonnekin. Mua ei missään vaiheessa mitenkään perehdytetty tms duuniin takasin kun tulin. Pari kuukautta mä olen täällä nyt venynyt. Mä en jaksa enää edes stressata asialla, työpäiviä kun on edessä aika rajallinen määrä :D