HELMIÄIPÄT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kans tosi paljon valkovuotoa. Ei pysy pikkuhousut aina pitkään puhtaana! Mennään Twinklen kanssa aika samoissa, mut mulla on vasta ultra ensi viikolla. Tulis äkkiä... Miten teillä on sänkyhommat luistanut? Meillä alussa ihan normaalisti 2-3 kertaa viikossa, mutta nyt on itelle tullut täys haluttomuus, ihan kauhee tilanne! Hommat jääneet vähän väliin. Toivottavasti tämä nyt olis vain väliaikaista. :) Tiiu 19+2

Hieman huonosti luistaa sänkyhommat... Limakalvot ovat kuivat ja yhdyntä aiheuttaa kipua. Kävin ostamassa eilen apteekista limakalvoille tarkoitettua kosteusvoidetta. Toivottavasti se helpottaisi tilannetta ja sekstaaminen olisi taas miellyttävämpää. Kuhan tuo ukko nyt paranisi flunssasta niin pääsisi testaamaan :-)

Myy-y 18+1

Ai mitkä sänkyhommat? Joo hiljaista on täälläkin sillä rintamalla. Vaivana myös tuo limakalvojen kuivuus ja oma haluttomuus.
Valkovuoto on tosi runsasta. Tuntuu, että koko ajan saisi olla vaihtamassa pikkuhousuja jos puhtaissa haluaisi pysyä.
Meillä ultraan vielä melkein 3 viikkoa. Tänään oli kuitenkin neuvola, missä kaikki hyvin. Molempien syke kuului, toisella 150 ja toisella 148. Kohdunpohjankorkeus 19 cm. Vastaa kuulema yksikköraskauden viikkoja 22 ja täällä menossa kaksoisraskauden viikko 17+1. Joten siitä voi päätellä jotain vatsan koosta. Olin niin onnellinen kuullessani molempien tasaiset sykkeet, on se vaan niin kaunis ääni. Seuraavalla kerralla saan Kelan paperit. Pääsee sitten pakkauksia ym. anomaan. Voin vain kuvitella miten ihana hetki on kun pakkaukset tulee joskus kotiin. Meillähän niitä tulee kaksi ja vielä yksi saadaan rahana. Tietenkin voitaisiin ottaa vaikka 3 pakkausta mutta ei siinä kaiketi ole paljoa järkeä. Tämä on lisäetu kaksoisraskauksissa, yksi ylimääräinen pakkaus. Lisäksi saadaan se 60 päivää enemmän vanhempainvapaata, jota voidaan pitää vaikka puoliksi miehen kanssa yhtäaikaa. Muuten tuet on samat kuin yksikköraskauksissa.

Hyviä syyspäiviä helmimammoille.

Ihana kuulla et joku muukin kärsiin "sulosääristä". Viimeksi tosiaan tuli vasta lopussa ja hävis synnytyksen jälkeen. Toivottavasti nyt käy samoin tai marssin heti leikkaukseen.
Mua vaivaa täysi haluttomuus, josta kärsin viimeksikin, joten meidän pedissä on täysi hiljaisuus. Vaikeeta oli sit alkaa uudelleen synnytyksen jälkeen. Nyt osaan pyytää jo estrogeeniä apuun. Omat on niin alhaalla imettäessä. Sain sillon paikallisesti laitettavaa ja auttoi juuri tohon kuivuuteen. Muistakaa tää haluttomat sitten joskus....
Toi esikko juoksuttaa mut henkihieveriin. Oltiin kerhoporukan kaa metässä, istuttiin kaffella tai muut istui, mä juoksin edes takaisin meidän sällin perässä. Eiks muilla oo tollasia ikiliikkujia?????? Sisätiloissa ihan ok, tai leikkikentällä, mut...... pysympähän hoikkana ;)
Kuusi yötä ultraan! Kaura 19+1

Tsau!

Vastauksia ensin eli valkovuotoa on R-U-N-S-A-A-S-T-I =) ja seksi ei luista. Tätä tää nyt vaan on. Ei jaksa mies valittaa, enkä minäkään =)

Toi estrogeeni varmaan auttas meilläkin/mullakin, sillä esikoisesta mä en vaan halunnut, vaihde jäi päälle synnytyksen jälkee ja nyt on ihan sama juttu. Siinä se vieressä kyöhnää, mutta ei syty, niin ei. Jääkimpaleko musta on tullut!!??

Neuvolakuulumisia. Painoa tullut... aika kivasti *heh*, virtsa puhdas, verenpaine alhaalla, hb:tä ei otettu, liikkeitä tunsi neuvolatätikin, sydänäänet LOISTAVAT ja NOPEAT, vaihteluväli hyvä. Sf mitta 2 cm yli viikkoarvion eli nyt 16 cm ja vatsa ON ISO! Masutuubit käytössä, lankavirityksiä ja paidat ei enää yllä masun alle, jäävät ns. navan kohdalle.

Tässähän tätä, rakenneultraa odotellessa (2 viikkoa).

Halauksia!

Piuku 18+4

Hymyilytti kovin, kun luin Kauran kirjoitusta vilkkaasta esikosta. Meidän 2v3kk tyttösemme on ollut aina rauhallinen tapaus tavallaan, mutta tuossa kahden vuoden rajapyykin jälkeen meno on ollut melkoista. Luonteeltaan on tyyni ja rauhallinen, mutta sitten kun mennään, mennään kovaa. Tutulta siis tavallaan kuulostaa.
Meilläkin on ollut makkarissa aika hiljaista. Esikoista odottaessani oli aivan päin vastoin, olisin voinut touhuta milloin vain ja missä vain (ollaan sentään oltu miehen kanssa yhdessä jo 13v), mutta nyt olen paljon väsähtäneempi kuin ekalla kerralla ja usein uni vie ennenkuin mitään ehtii tapahtua... Ottaisin mielelläni takaisin edes osan siitä hillittömästä innosta, joka minulla oli ekalla kerralla. Se vielä jatkui synnytyksen jälkeenkin, mutta mihin lie nyt matkalla kadonnut, arkeen kai hukkunut.
Oliko se paikallinen estrogeenivalmiste muuten Ovestin vai onko niitä muitakin? Ovestinista olen kuullut.
En tiedä ollaanko hulluja vai mitä, mutta ollaan juuri myyty omakotitalomme ja parin kuukauden sisällä muutetaan vuokrakämppään. Sitten aletaan rakentaa/rakennuttamaan uutta taloa... Vähän jännittää, kun ei olla vielä edes löydetty vuokra-asuntoa, mutta olen aika luottavainen, että asioilla on tapana järjestyä jollain lailla. Toivottavasti löytyy sellainen kiva asunto, jossa eläminen ei ole ihan tuskaa rakennusajan. Rivari olis melkein oltava, että pystyy sitten ensi vuoden puolella kahden lapsen ja koiran kanssa käymään ulkonakin, meilläpäin kun kerrostaloissa ei välttämättä ole hissiä... Pitäkää peukkua!
Aurinkoisia syyspäiviä ja hyvää mieltä kaikille helmimammoille!
Nenne 17+3

Mulla kans on valkovuotoa paljon, olen käyttänyt ihan pikkuhousunsuojia (ohuita, kankaisia kestosuojia) ettei tarvi alkkareita olla monta kertaa päivässä vaihtamassa. Ja täälläkin vaivasi haluttomuus koko alkuraskauden, väsyneenä ja pahoinvoivana seksi oli kyllä viimeisenä mielessä. Nyt tilanne on kyllä muuttunut mikä on hyvä juttu koska esikoista odottaessa haluja ei ollut koko raskausaikana.

Kaura, on meilläkin tuollainen ikiliikkuja, välillä ottaa niin pannuun kun muiden taaperot leikkivät nätisti hiekkalaatikolla ja tekevät hiekkakakkuja (äidit rupattelvat keskenään samalla kahvia juoden :o) ja minä joudun koko ajan juoksemaan poitsun perässä kun herraa ei hiekkaleikit kiinnosta, argh. Olen aina iltapäivästä ihan poikki jos ollaan aamu oltu puistossa, jos ollaan kylässä sisätiloissa niin se onkin sitten ihan luksusta :D. Miten ihmeessä pysyn tuon perässä ison mahan kanssa, en varmaan mitenkään kun on sen verran nopea juoksemaan, ahistaa jo valmiiksi...

Lovisa 16+1

Olipa taas helpottavaa kuulla teidän muidenkin valkovuoto- ja seksiongelmista. En olekaan ihan outo :-)

Avoliittolaiset. Oletteko miettineet vihkiytymistä ennen pikkuisen syntymää? Eihän se toki mitään muuta, mutta olisi kiva, jos koko perhellä olisi sama sukunimi... Me on harkittu maistraattia, jos sitten joskus paremmalla ajalla suoritettaisiin vihkiminen kirkossa. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Myy-y 18+2

Me ollaan avoliitossa enkä usko että menemme naimisiin ennen vauvan syntymää. Meillä tulisi olemaan joka tapauksessa eri sukunimet miehen kanssa (hän kyllä harkitsee omansa vaihtamista) koska itselläni on niin harvinainen sukunimi (meitä tällä hetkellä yht. 5kpl kun miehen sukunimellä on kuitenkin 89kpl) etten sitä tule vaihtamaan ja meidän esikoisella on mun sukunimi. Mutta eihän sitä tiedä piipahdetaanko maistraatissa :) (kumpikaan ei kuulu kirkkoon joten kirkossa meitä ei kuitenkaan tulla vihkimään).

Heippa vaan helmiäipät pitkästä aikaa.

Mekin asutaan avoliitossa, eikä mennä naimisiin ennen vauvan syntymää, kosisi tuo ukkokulta ensin, eli ei olla vielä edes kihloissa :( Puhetta on kyllä vähän ollut että pian mennään kihloihin.

Toissa päivänä käytiin rakenneultrassa, pienellä kaikki hyvin. Kätilö kyllä sai lasketun ajan viikkoa myöhemmäksi kuin kuukautisten mukaan laskettuna, mutta ei kuitenkaan muuttanut sitä, kun lääkäri on ultrannut minut 3 kertaa aiemmin ja aina pieni on vastannut hyvin viikkoja. Todellinen ikiliikkuja salamasanteri masussa näytti asustavan, ei pysynyt hetkeäkään paikallaan. Mies kysäisi sukupuolta, mutta kätilö sanoi että KOKS:ssa on periaatteena ettei sitä kerrota, koska sukupuoli ei ole sairaus ja lisäsi vielä että ei sitä kyllä meidän pieneltä edes näe nyt kun peuhaa niin kovin.

Tuo pieni kyllä koettelee äitiään, mulla on edelleen ajoittain kovaa pahoinvointia, enää ei onneksi joka päivä, nyt vain noin joka toinen päivä. Ja tämän lisäksi mulle puhkesi reilu viikko sitten vyöruusu, eli olen ollut tosi kipeä viime aikoina. Arvatkaa vaan pelästyinkö, kun lääkäri sanoi että mulla on rvyöruusu, että se vaikuttaa jotenkin vauvaan. Lääkäri sanoi ettei vauvalla ole hätää ja lääkkeetkin on vauvalle turvallisia. Mitähän tässä vielä ehtii tullä ennen pienen syntymää? Ja ehdinköhän lainkaan töihin?

Mukavaa syksyistä päivää
Miiu 19+6

Aamupäivää!

Voin omalta osaltani myös raportoida että makuukamariosastolla on ollut hiljaista... Ensinnäkin vauva sai alkunsa hoidolla jotka meillä ainakin ovat vaikuttaneet seksielämän aktiivisuuteen ja sitten kun raskaus alkoi oli pahoinvoinita viikkotolkulla ja sitten ei vain ole muuten oikein ollut haluja. Jotenkin omissa ajatuksissa tuo alakerta on nyt varattu vain vauvalle kun se vihdoin on saatu alkuun...

Täällä on raskaus nyt puolessa välissä eli rv 20. Pojan liikeet tuntuvat hyvin tuolla alavatsalla. Painoa on tullut tämän aamun vaakakäynnin perusteella lisää 3 kg. Kuinka paljon te muut muuten tunnette liikkeitä? Minulla on tässä välissä jostain syystä neuvolat tosi harvaan, viimeksi oli elokuussa ja seuraava vasta syyskuun lopussa eli väliä tulee 6 vko. No, onneksi oli tuo rakenneultra tässä välissä viikko sitten.

Hyvää perjantaita ja viikonloppua kaikille!

Tv Polgara + poju rv20

Moi!
Me käytiin kanssa rakenneultrassa keskiviikkona. Kovasti liikkuvainen vauva oli. Ultraaja oli tosi mukava ja rauhallisesti ja ajankanssa selitti joka kohdan mitä näkyy ja että normaalilta näyttää. Istukan reuna oli viime ultrassa kohdunsuun reunalla ja nyt oli vähän kasvanut ylöspäin, mutta ei vielä tarpeeksi. Joten uuteen ultraan mennään sitten marraskuussa. Kyllä hän sanoi että uskoo että istukka kasvaa kokonaan pois kohdunsuun päältä ja reunalta, niin että normaali alatiesynnytys mahdollistuu. Suurimmassa osassa eteisistukoita näin tulee käymään. Vauvan painoarvioksi tuli 382g ja istumapituus 15,3cm. Vauvan sukupuolta ei kysytty, luulen että olisi kyllä sen kysyttäessä kertonut. Mieheni ja minä teimme molemmat omia tulkintoja näkemästämme ja ristiinhän ne meni. Joten nyt mielessä pyörii vain omat tulkinnat ja nyt tuntuu että olisikohan kuitenkin ollut fiksumpaa kysyä ammattilaiselta kummaksi hän sukupuolen näkee. No, ehkä kysymme sitten marraskuussa..
Muuten menee mukavasti, omassa liikkumisessa on alkanut huomata ettei ole enää niin vetreää kuin aikaisemmin. Esim. sukkien laitto ja vaipan vaihto esikoiselle ei enää suju kuin ilmaa vaan.. Eli vauvamaha alkaa olla todellinen :)!
Mukavaa syysviikonloppua kaikille vauvamahan kasvattajille :)!

Neuvolassa ei mitään kummempia, paino oli noussut vajaa 2kg 7:ssä viikossa, verenpaine 100/50, hb 124, virtsa puhdas. Syke oli 146-149. Rakenneultraan on kolme pitkää viikkoa, menis nyt aika nopeammin... Mutta eipä tässä sen kummempia, kiva oli lukea noita teidän rakenneultrakuulumisia :)

Lovisa 16+3

Ei meilläkään tuota seksiä paljoa ole. Kun oli se seksikieltokin pari kk, niin sinä aikana menetti innostustaan eikä sitä vieläkään oikein osaa harrastaa pelkäämättä, että pikkaselle sattuu jotakin eikä se tunnu edes niin hyvältä kun paikat tuntuu aremmilta.

Oon muuten nyt ollu paljon väsyneempikin. Väsyttääkö teitä? Tuntuu, ettei jaksais tehdä mitään, kun tulee koulusta kotia.

Ja miulle on tullu nyt VIIKOSSA 3kg painoa! Yht. noin 7kg. Vaikka syön ihan normaalisti, niin paino vaan nousee enkä pysty sitä itse pysäyttämään. Oon pitäny ruokapäiväkirjaakin syömisistä, mut tää on jo ihan älytöntä. Ja masentavaa. =/ Pelottaa mitä ne neuvolassa sanoo, kun paino tälleen pompsahtaa. Ja sinnekin on vielä melkein kolme viikkkoo, oon lihonu siihen mennessä varmaan jo 20kg.

Huomenna olisi sitten tasan rv20, ja raskauden puoliväli.

NÄLKÄ!!!! Voi miten ihana tunne! Nyt on ihan rehellinen nälkä ensimmäistä kertaa noin viiteentoista viikkoon, ilman pahoin vointia tai kuvotusta. Ihan käsittämätöntä. Oliskohan tuo pahoinvointi vihdoin takana päin, nyt on mennyt 2 pvää ilman oksenteluja :)

Nyt on sitten puolivälin virstanpylväs saavutettu ja pikkuinen potkii vimmatusti. Ylihuomenna olisi neuvola-aika, kiva päästä kuulemaan pienen sydän ääniä vaikka viime viikolla käytiinkin siellä ultrassa. Tuntuu ettei niitä kuule koskaan liikaa.

Lauantaina mies sanoi että mun masu kasvaa silmissä, on kuulemma päivä päivältä isompi. Jännittää vähän neuvola, mitenköhän mun painon kanssa on , jokohan olisin saavuttanut "lähtöpainon" kun paino on tippunut yli 5 kg. Ei varmasti ole kivaa jos paino nousee kovasti, mut ei tääkään että se tippuu hirveesti ole kivaa, kokoajan miettii että saakohan vauva tarvitsemansa ravinnon vai näkeekö se nälkää. Viimeksi neuvolassa kyllä sanottiin että kyllä vauva itsestään huolen pitää, mutta silti mietityttää.

Miiu 20+2

Terveisiä sairaalasta. Vietin siellä neljä päivää. Sain kauhean verenvuodon ja tietysti säikähdin ihan kauheasti. Olin varma keskenmenosta. Ultrassa kuitenkin todettiin molempien sikiöiden syke ja liikkeet. Se oli todella helpottavaa. Todettiin etisistukka, siis toinen istukka ihan kohdunsuulla. Siitä vuoto. Hoitona lepo, kaksi ekaa päivää piti vaan maata paikallaan sairaalassa. Nyt vuoto on loppunut. Samalla loppui mun kiireet. Nyt on vaan levättävä ja toivottava,että kaikki menisi jatkossa hyvin. Aika kova kokemus, en toivo kenellekään toiselle sitä. Ehkä joskus jaksan kertoa asiasta tarkemmin. Nyt tuon kokomuksen ajatteleminenkin saa vielä kyyneleen silmään.

Helmimammat pitäkää itsestänne huolta ja oppikaa jo nyt ottamaan rennosti. Kukaan meistä ei ole korvaamaton mutta se pieni ihminen sisälläsi on korvaamaton. Sen olen tässä viime päivinä saanut oppia.

Maaxille iso halaus! Tuollainen kokemus kyllä varmasti säikäytti. Toivottavasti kaikki nyt menee jatkossa paremmin, vaikka aika usein kyllä saa lukea noista ikävistä verenvuodoista kohdunsuulla olevan istukan takia. Yhtään tarinaa en ole kyllä lukenut, jossa raskaus olisi tuosta syystä mennyt kesken.

Ihan hyvä kehoitus tuo itsestään huolenpito ja rauhoittuminen. Itsellä oli aika rankaa työviikko viime viikolla ja niinpä sitä sitten viikonloppuna tuli nukuttua molempina päiviä kunnon yöunien lisäksi yli 2 tunnin päiväunet.

Täällä maha on edelleen aika pieni, mutta möyrinnät ja potkut tuntuvat kyllä jo todella hyvin. Tuntuu että viime päivinä on ollut jatkuva meno päällä.

Tv Polgara rv 20+3

Hei vaan!

Hui miten pelottavalta kuulosti tuo Maaxi kertomus, mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin! Itseäkin aina välillä pelottaa, kun tuntee, että housuihin holahtaa jotakin, mutta onneksi vain valkovuotoa! Siis täälläkin sitä tulee todella runsaasti, kuten tuossa jo aiemminkin on ollut puhetta.

Oma olo kohtuullisen hyvä, väsyttää edelleen aika kovasti. Rautaa ja vitamiineja olen popsinut parisen viikkoa, katsotaan seuraavalla neuvolakerralla, että onko ollut hyötyä. Vaavi potkii päivittäin tosi kovasti, jopa jo vatsan päällekin näkyy. Esikkokin innostui asiasta viikonloppuna, kun konkreettisesti näki, että hei, kyllä siellä vatsassa joku möyrii. Nyt on sitten päivittäin jutellut tulevalle sisarukselle, veljelle, niinkuin itse toivoo.

Mutta eipä kummempia. Neuvola ensi viikon perjantaina ja sitten sitä jo saakin ilmeisesti paperit äitiyspakkausta varten. Ihanaa!!! Voikaahan hyvin kaikki helmimammat ja ottakaa iisisti!!!

Tiina ja hippu 20+5

Onneks Maaxi nyt taas kaikki kunnossa, kyllä varmasti säikäyttää verenvuoto. Täällä maha kasvaa kovaa vauhtia ja todella tuntuu että joka päivä se on kasvanut. Hui, ihan pelottaa jos kasvu jatkuu tätä vauhtia niin siitä tulee ihan kauhean kokoinen... Muuten olo on hyvä, väsyttänyt nyt kyllä jotenkin enemmän. En tiedä sit mikä hemoglobiini arvo on, onko laskenut. Neuvola ollut viimeksi yli kk sitten ja seuraavan kerran vasta lokakuussa. Ultra olis jo perjantaina, ihanaa nähdä taas pikkuinen.

Ootteko muuten miettinyt toppapukuasiaa. Mietin tässä yks päivä, et se pakkauksen on varmaan niin iso, että vauva hukkuu sinne! Pitäis varmaan ostaa toppapuku, mut vähän ongelma tulee, kun ei tiedä kumpi tulee ja ei ihan hirveen kallista viitsisi ostaa, kun eihän sitä tarvitse sitten kun pari kuukautta... Tiiu 20+1

Terveisiä ultrasta!

Kaikki oli ok ja kasvu vastas juuri tuota rv20. Arveluni pitivät paikkansa: tyttö sieltä on tulossa :) ihan reilusti näytti jalkovälinsä. Profiilia ei meinattu saada, kun oli niin syvällä pää alaspäin. Nyt potkut tuntuu jo kädelläkin, pääsee isikin taas osalliseksi.

Maaxi: huilaile ansaitusti! ja vähät välitä muista!

Tosta toppapuvusta. Aatteli katella, jos sais tarjouspuvun tammikuussa, jos ei niin sit pärjäillään äippäpakkauksella. Mummi voi vaikka innostua ompelemaankin semmoisen.

Nyt syömään ja lepäämään. rankkaa tuo kaupungissa käynti...
Kaura 20

Moikka kaikki Helmiäipät!
Ilmottautuisin mukaan jutusteluun, olen Pahvi, kohta 31v, esikoinen on nyt 1v2kk vauhdikas termiittineiti. Mieskin on ja rivari :) Se koira vaan puuttu, meillä se on korvattu 3 kissalla...

Laskettu aika on 21.2.

Talvihaalarikeskusteluun halusin ottaa osaa (Tiiu & Kaura):
Mulla on esikoiselta sikalämmin Lennen nallehaalari kokoa 68 ja siihen tämä tulokaskin saa tyytyä. Mulla on muutenkin tarkoitus käyttää tammikuun alku alennusmyynteihin ja ostaa esikoiselle mm. talvihaalari vuoden päästä käyttöön.
Ainakin noi Lennen vauvahaalarit on lämpösiä ja kauniita! Virosta tai sitten suomesta, mutta suosittelen Alea!
Se äippäpakkauksen puku on sikaiso eikä erityisen lämmin. Kait sillä pärjää jos vain päättää...
Ja se mun haalari on ruskea "nallen" näkönen, eli käy molemmille sukupuolille. Tosin mä menen 3D ultraan felicitakselle tarkastamaan sen sukupuolen vielä erikseen ehkä viikolla ~25 sitten...

Moi pitkästä aikaa ja tervetuloa PAHVI. Päivitin sut listaan mukaan, menikö esikoisen syntymäkuukausi oikein (07/05)?

Täällä sitä vaan kasvetaan. Maha on jo niiiiiin iso, ettei ulkopuolisilta ole jäänyt raskaus huomaamatta. Yläkäyrällä mennään ja sen todellakin huomaa. Ensi viikolla rakenneultra ja paastosokeri, sitä seuraavalla viikolla taas neuvola. Liikkeet ovat tuntuneet todella voimakkaasti, parhaillaankin on menossa päiväjumppa. Isän mielestä tulossa on selvästi jalkapalloilija, oli sitten tyttö tai poika =)

Talvivaatetuksesta, oli ensimmäinen ostos tulokkaalle. Hankin Jesper&Joonatanin uutuuden vanuhaalarin, sekin väriltään ruskea, sopii molemmille sukupuolille. Ajattelin muut perusostokset tehdä vasta tammikuussa, kun kiiru ei vielä ole. Remonttia kovasti odottelen, että pääsisin laittamaan esikoisen huoneen kuntoon, että siirtyminen "itsenäiseen nukkumiseen" pääsisi tapahtumaan hyvissä ajoin ennen kakkosen syntymää. Sopeutumisaikaa tässä tarvitsee itse kukin, mutta neiti ennen kaikkea.

Kuulumisiin viimeistään ensi viikolla, kun rakenneultra on käyty!

Piuku 19+3

Tiina-76 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Käpylehmä 25, Naistenklinikka/TAYS, la 1.2.2007, esikoinen
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Saara 27, Kättäri, la 10.2.2007, esikoinen
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, Jorvi, la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Nenne 31, Hyvinkää, la 18.2.2007, tyttö 06/04
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Pahvi 31, la 21.2.2007, tyttö 07/2005
Ekavekara, OYS, la 24.2.2007, esikoinen
Lovisa 29, NKL, la 27.2.2007, poika 12/04

Pahvi =) Meil oli kans etustartte rv37, käynnistettiin. Mä mietinkin tästäkin raskaudesta, että loppujen lopuksi mulle on aivan sama, vaikka käynnistykseen joutuisin tälläkin kertaa. Ei ollut kyllä yhtään sen kivuliaampi juttu kuin varmaankaan normaali tapakaan. Ehdin saada kaikki kivunlievitykset, kun oikea kipukimppu olen =)

Niin se puoliväli vaan lähestyy, huh...

Piuku 19+4

Huh, onneksi Maaxi selvisit säikähdyksellä, tuollainen pelästyttää aivan varmasti. Jee, vauvan ekat selkeät liikkeet tuntuivat sunnuntaina :), juuri pari viikkoa aikaisemmin kuin aikoinaan esikoisesta. Ja äsken join ekaa kertaa kahvia tän raskauden aikana ja ai että maistui hyvältä (elämä hymyilee...).

Mulla on kaksi viikkoa vielä rakenneultraan, jos siellä on kaikki hyvin niin ostan jotain pientä tulokkaalle :). Mulla esikoinen syntyi 41+4, huh sitä odotusta, toivottavasti nyt ei mene noin paljon yli lasketun ajan. Oli nimittäin kyllä ne viimeiset päivät aikamoista kärvistelyä. Onneksi ei ollut kuitenkaan kesä ja helteet.

Lovisa 17+1