HELMIÄIPÄT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie en oo tainnu vieläkään tuntea mitään liikkeitä. Tai no kyl mie viime viikolla jo tosissaan luulin, mut oon alkanu nyt epäilemään sitä hyvin paljon, koska muutamaan päivään ei oo tuntunu nyt yhtään mitään! Onkohan se ihan ok...

Ens viikolla on meillä rakenneultra, ja päästään tiiraamaan sitä, toivottavasti kaikki näyttäis hyvältä ja haluisin ehkä tiedustella sukupuolta myös... Pitää keskustella vielä miekkosen kanssa asiasta. :)

Mie olin viime viikolla kuumeessa ja vieläkin nokka vuotaa ja köhittää. Olin kyllä ihan särki. Siinäkin mietti, kun joutu panadolia napsimaan, että onkohan tästä sairastamisesta jotain haittaa pikkaselle... =(

Ja se meidän muutto. Menin avaimia uuteen asuntoon hakemaan, kun sanoivat ettei me voida ainakaan vielä viikkoon muuttaa sinne, kun se oli siinä kunnossa, et sitä pitää rempata, joten nyt asustamme vanhempiemme luona ja tavarat ja huonekalut peräkärreissä jne. Ois kiva ollu tietää vähän ennemmin, ku sillon et ollaan tavaroiden kanssa menossa uuteen asuntoon. Kyllä stressas. Ja kun entisestä asunnosta piti kuitenkin lähtee, kun uus vuokralainen oli jo tulossa. Et tämmöstä. Mut toivottavasti tekisivät nyt siistin tuosta meidän uudestä kämpästä!

Lohdutin itseäni sitten tilanteesta käymällä miekkosen kanssa vaunukaupassa ja varasimme vaunut, ne Brion Duot. Väriltään navy-beige, Ei otettu kääntöaisaa, ku sen kopan saa kuitenkin käännettyä siinä ympäri ja kääntöaisa pienentäis tavaratilaa.

Tänään alkais taas arkinen aherruskin, paluu opiskelujen pariin. Kukaan ei varmaan tajua, että olen raskaana, mut ajattelin, etten aio siitä huudella, huomatkoon sitten jos huomaavat. :)

18+2

Hei vaan kanssasisaret!

Ihanan lämmin loma Bulgariassa vietetty ja tuliaisena kamala nuha :( No se oli ihan odotettavissa, koska esikoinen oli jo ennen lomaa kamalassa räkätaudissa ja parani lomalla siitä. Ja sittenhän se iski minuunkin, ei onneksi ole kuumetta.

Tänään ekaa päivää loman jälkeen töissä ja kyllä masensi. Vettä satoi, mikä tietysti on hyvä asia, mutta pyörällä ajaessa ei mikään niin kamalan mukava "kaveri". Onneksi loma meni hyvin muuten ilman mitään ripuleita ym. sellaisia ja toki varoin aika kovastikin syömisiäni. Mutta shopska- salaattia söin kylläkin uhmallakin, vaikka sisälsi juustoa, joka valmistettu ilmeisesti pastöroimattomasta maidosta, varmaankin vielä vuohen...

Perjantaina neuvola ja vauveli voi hyvin. Oma olokin hyvä, välillä sitä jopa unohtaa olevansa raskaana, vaikka vatsaa alkaakin jo olemaan. Jouduin tänään etsimään esikoista odottaessani hankkimani lappuhaalarit jalkaan, kun muut eivät yksinkertaisesti enää mahtuneet jalkaan... Hemoglobiini oli tippunut 118 ja terkka sanoi, että voin alkaa ottamaan vaikka joka toinen päivä lisärautaa. Verenpaineet alhaiset ja pissa puhdasta. Ja mikä parasta, vauvan sydänäänet ja jopa liikkumiset sai taas kuulla. Tosin liikkumisen olen tuntenut reilut pari viikkoa lähes päivittäin.

Eipä muuta kuin iloista odotusaikaa kaikille ja nautitaan syksystä!

Tiina-76 ja hippu 18+5

täällä porskutetaan eteenpäin vaihtelevalla menestyksellä
lauantaina töissä ja alla oli kaks valvottua yötä, joten aamu meni yökkäilyksi. onneksi olen kaks yötä nukkunut kunnolla. eilen oltiin esikoisen kanssa uimassa. kyllä se jaksaa meuhata vedessä. ollaan käyty 4kk asti lähes joka viikko. alku takkuili, kun pelkäs uimahallia, mutta kyllä on kannattanut yrittää. suosittelen, jos teillä vaan on siihen mahdollisuus. ensimmäisen kanssa on vielä helppoa lähteä.

Voi twinkle tota muuttoa! onneksi teil on paikka mihin mennä, vaikka tavarat onkin kärryssä. meillä tommonen olis katastrofi!

noista liikkeistä: en enää tiedä olenko tuntenut jotain vai ei! alan epäillä jo itteeni. luulisin tunnistavani tai sitten tää kaveri on niin rauhallinen ettei potkiskele... edellinen mylläs senkin edestä ;)

lisää helmikuisia odottajia ilmestyy lähipiiriin: työkaveri puolessa kuussa, miehen serkku n.20pv. eli on meillä Piuku kokoontuminen tyksissä!!

17+6

Ihanaa, tällä viikolla alkais mammajumppa, joka kestäis sitten tammikuun puoleenväliin saakka. Saasnähdä miten kauan pystyy siellä käymään. Toivottavasti kuitenkin mahdollisimman pitkään. Mulla muuten ok olo, mitä nyt eilen taas pisti tuonne vasemmalle alas, ihmeellinen kipu, kesti taas puol päivää ja nyt sit ei taas mitään. Viikko sitten oli aivan sama.

Onko teillä muilla tuo alamaha välillä ihan kova? Mulla välillä tuntuu et se kovettuu ja sitten taas ihan normaali. Onkohan tuo ihan normaalia? Tämä kun on ensimmäinen raskaus, ni ei aina tiedä mikä kuuluu asiaan ja mikä taas ei. :) Tiiu 18+1

Tiiulle: tuo vastan kovettuminen voi olla supistus. Itsellänikin niitä on ollut ja kerroin asiasta neuvolassa. Siellä minua neuvottiin asiassa ja kerrottiin,että ovat ihan normaaleja tässä vaiheessa. Jos tulee esim. liikkuessa kannattaa hiljentää vauhtia. Tosiaan täälläkin on eka raskaus, joten paljon ihmettelyä riittää siinä mikä on normaalia ja mikä ei. Onneksi tällä palstalla voi vertailla kokemuksia toisten kanssa.

Täällä maha on kasvanut viimeisen viikon aikana ihan hurjasti, samoin kuin rinnat. Mies on erityisen innostunut rintojen kasvusta kun lähtötilanteessa en ollut mikää iso rintainen. Tänään vielä aamulla vedin jalkaani urheasti yhden tavalliset matalanmalliset housut. Olihan ne se aamulla vielä ihan ok mutta jo iltapäivällä tuntui, että pakko saada löysemmät housut. Kait se on vaan uskottava ja siirryttävä mammahousuihin.

Kaiken tuon pahanolon jälkeen, josta sain kärsiä koko kesän, on nyt iskenyt ihan kauhea syömisen himo. Tuntuu, että vatsani on pohjaton ja nautin suunnattomasti siitä, että ruoka taas maistuu. Ja tekee ihan oikeasti mieli syödä!!! Tiedän kyllä mikä vaara tässä piilee. Mutta olen antanut itselleni muutaman viikon aikaa nauttia tästä ja sitten pitänee vähän alkaa kontrolloimaan omaa syömistä ettei tässä ihan muodottomaksi pullahda.

Ajatelkaa helmiäipät kohta meillä jo eletään raskauden puoltaväliä. Uskomatonta miten aika rientää. Näytti joku jo perustaneen tälle palstalle toukuisten ketjun. Kävin sitä lueskelemassa ja mieleeni nousi ajatus, että vastahan me oltiin tuossa vaiheessa. Nyt jo kasvatellaan masuja ja odotellaan liikkeitä.

Tulipas tekstiä mutta hyvää viikon jatkoa helmimammoille.

Maaxi 16 + 0 ja kaverit

Täällä mennään myös eteenpäin, neuvolassakäynti on onnellisesti takana ja siellä ne pienet sydänäänet jumputti 150/minuutti. Kyllä tuli taas turvallinen olo vähäksi aikaa :)

Kyselisin tällä kertaa vähän parisuhdeasioita, kun en sellaista muualta ketjuista löytänyt. Onko teillä huomattavaa muutosta sängyn puolella raskauden edetessä? Itsellä tuntui että ekat 3 kk meni ilman haluja, sitten ne kasvoi mutta miehellä taas into lopahti melkein täysin (vaikka ennen oli se innokkaampi osapuoli). Nyt sitten joudutaan melkein pakottamaan itsemme puuhiin että edes joskus tulee sitäkin harrastettua, mutta mietiskelin vain että jos se ei kerran tunnu hyvältä niin pakkoko sitä on tehdä. Molemmat kyllä haluaisi haluta mutta ehkä ei sitten sisimmissään kuitenkaan halua, mutta yrittää pitää. Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Rupesi Maaxi hymyilyttämään tuo vatsasi pohjattomuus ja hyvä ruokahalu. Mulla on ihan sama juttu, kun ellotus on takana niin johan maistuu ruoka, koko ajan tekee mieli syödä. Meillä ei ole edes vaakaa että voisin välillä vilkaista paljonko tuota painoa on tullut lisää.

Mullakin on rinnat kasvaneet hurjasti ja ovat h**vetin kipeät. Alussahan imetin vielä esikoista jolloin rinnoissa ei tapahtunut mitään muutosta, nyt olen ollut imettämättä jo 6 viikkoa.

Eipä tässä sen kummempia ole tapahtunut, kohta lähdetään poitsun kanssa muskariin, alkaa kesätauon jälkeen taas :). Mukavaa viikonjatkoa helmiäisille.

Lovisa rv 15+1

Hei vaan kaikki!
Mahtuisko yksi helmiäippä vielä joukkoon mukaan? Olen vieraillut täällä satunnaisesti ja ajattelin nyt sitten kirjoittaa itsekin muutaman rivin. Esikoista odottelen ja nyt menossa rv 15+. Tähän asti kaikki on mielestäni sujunut ihan kivasti, jos ei noita joitakin pahoinvointi- ja huimauskohtauksia lasketa mukaan. Niistäkin olen selvinnyt onneksi jaloilleni alle 15 min. Entiset vaatteet menevät ainakin toistaiseksi päälle, vaikka massu on jo alkanut vähän pömpöttää. Tarkkasilmäinen alkaa erottamaan....
Välistä sitä hermoilee ja miettii, onko massussa asukilla kakki kunnossa vaikka järki sanoo, että luonto sen lopulta päättää eikä itse periaatteessa voi asialle tehdä mitään, mutta kuitenkin......Rakenneultaraan tässä olis vielä joitakin viikkoja aikaa, kun siellä olis kaikki hyvin, niin sitten uskaltaa alkaa kertoilemaan tuttavillein vähän luottavaisemmin. La olis neuvolatädin mukaan 24.2.2007/OYS.

Mutta nyt täytyy mennä

Ekavekara ja pikkukaveri

Tsau,

Päivitän sut Ekavekara meidän listaan, TERVETULOA LÄMPIMÄSTI ODOTTAMAAN!

Tiina-76 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Käpylehmä 25, Naistenklinikka/TAYS, la 1.2.2007, esikoinen
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Saara 27, Kättäri, la 10.2.2007, esikoinen
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, Jorvi, la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Nenne 31, Hyvinkää, la 18.2.2007, tyttö 06/04
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Ekavekara, OYS, la 24.2.2007, esikoinen
Lovisa 29, NKL, la 27.2.2007, poika 12/04

Kaura, mä olen nyt ystäväpiiristä laskenut, että 5 synnyttäjää TYKS:ssä helmikuussa. Nämä siis mun live-ystäväpiiristä. Me kaikki kun pärähdetään samaan aikaan laitokselle, niin siinähän sitä onkin.

Tuosta parisuhdejutusta Saaralle, että petitouhut on ihmeesti vähentyneet ihan esikoisraskaudesta lähtien. Mikä lie moraalikärpänen puraissut mua, mutta olis saanu jättää purasematta. Ollaan kyllä yritetty ja yritetty, mutta kun mies haluaa silloin, kun mä olen jo taju parikissa tytön kanssa vietetystä päivästä ja voimat eri riitä muuhun kuin nukkumiseen. Ehkäpä tämä tästä...

Mitä tulee sitten tähän raskauteen, "Torkka" piti aikamoisen hulabaloon eilen illalla klo 24. Puolituntia yhtä potkimista ja myllerrystä. Näiden liikkeiden lisäksi sitten oksentelu jatkuu, joka toinen päivä tulee puuskia ja hajuaisti on tajuttoman herkkä. En siedä lähes mitään hajuja, välillä ei voi jääkaappiin edes katsoa, vaikka nälkä olisi. On tää kans, paino varmasti tekee hyvää laskukäyrää, kun ei voi mitään laittaa suuhun.

Enivei, kirjoitellaan taasen...

Piuku 17+4

Huomenta vaan!

Kylläpäs on hiljaista meidän ketjussa. Missäs kaikki luuraavat? Vai johtuuko tämä hiljaiselo siitä kuuluisasta seesteisestä puolivälin odotusvaiheesta? Itsestä ainakin tuntuu, ettei mitään kummallista tapahdu. Olo mainio ja välillä sitä jopa unohtaa olevansa raskaana, vaikka tuo pallo tuossa mahan kohdalla jo onkin melkoinen. Viime perjantaina mitattiin ekaa kertaa neuvolassa sf-mitta ja tulokseksi saatiin 16 cm. Viikkoja silloin siis 18+2. Kaselin, että esikoista odottaessani viikoilla 17+3 sf-mitta oli 15 cm, eli aika samoilla linjoilla mennään, vaikka vatsa onkin huomattavasti isompi nyt, mitä silloin n. 4 v sitten. Millaisia mittoja muut ovat saaneet? Meille ei täällä Lahdessa tarjota rakenneultraa kunnan puolesta, joten voi mennä aikaa, ennenkuin pääsee seuraavan kerran tiirailemaan vauvaa. Neuvolassakaan ei ole ultraa, joten edes seuraavalla lääkärikäynnillä tuskin näkee vauvaa :/ Jos kaikki menee hyvin, voi olla, että vauvan näkee seuraavan kerran sitten livenä!

Palailkaahan linjoille sisaret!

Tiina-76 ja hippu 19+2

Hei!

Meillä oli tänään rakenneultra. Olimme yksityisellä 3D/4D ultrassa. Siellä kölli masussa hyvän kokoinen poika! Saimme siis sukupuolenkin nyt selville, siitä ei ollut todellakaan epäselvyyttä. No, meille oli tärkeintä että kaikki muukin oli kunnossa eli lapsi näyttäisi olevan terve. Kokoa oli taaskin viikkoihin nähden enemmän eli koon puolesta viikkoja olisikin yksi enemmän. Laskettua aikaa ei kuitenkaa muuteta, kun on IVF vauva. Huh, oli se kyllä niin uskomatonta ;-). Saimme kasvoistakin jo vähän käsitystä vaikka kädet tuppasivatkin olemaan koko ajan edessä. Koita tässä nyt sitten keskittyä vielä työntekoon.

Maha on vähän kasvanut, mutta on kyllä edelleenkin hyvin pieni. Ultrassa kävi ilmi että kohtu on vähän taaksepäin kallistunut ja vauva on kippurassa todella alhaalla. Lääkärikin totesi että pieni maha jotuu todennäköisesti tästä. Istukka on edessä ylhäällä.

Muuten on ollut vähän koettelemuksien viikko. Olin nimittäin pari päivää mahataudissa. Ei ollut todellakaan kivaa. Tässä vaiheessa kun joutuu yhtä-äkkiä elämään päivän vedellä ja paahtoleivällä niin aika heikoksi vetää.

Nyt vain odottelen malttamattomasti että pääsen kotiin ja katsomaan ultraa uusintana dvd:ltä.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Tv pilvissä leijuva Polgara rv 19

Heissan!

Nostelen ketjua vähän ylöspäin kun ollaan jo tokalla sivulla.

Tiina -76: me saatiin sf-mitaksi 14 cm viime neuvolassa, jolloin rv oli 17+2, joten aika samoilla linjoilla mennään. Meillä neuvolatäti ei ole juurikaan selitellyt mitä tuo mitta tarkoittaa joten en ole asiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota, kaitpa ne siellä neuvolassa älähtää jos mitta ei ole normaalin rajoissa.

Meillä vielä reilu viikko rakenneultraan, ei kyllä jaksaisi odottaa. Sorruin ostamaan ensimmäiset vauvanvaatteet tällä viikolla, kun tuleva mummukin niitä jo alkoi ostelemaan. Kyllä ne on niin ihania että niitä voisi katsella ja hypistellä ikuisuuksiin! Ja vielä niin monta kuukautta jäljellä ennen kuin saa oikeasti ottaa käyttöön... :)

Eipä tänne juuri kummempaa kuulu, hiljaiseloa vain, liikkeetkään kun ei vielä ole tuntuneet. Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!

TV: Saara rv 18+1

Moi kaikille!

Yhtäkkiä viikkoja onkin jo 17+1 ja tosiaan, kuten Maaxi mainitsikin, aika on mennyt tosi nopeasti ja yhtäkkiä ollaan melkein puolessa välissä raskautta.

Viime viikolla kävin neuvolassa ja kaikki oli hienosti. Helpotti kovasti, kun pääsi kuuntelemaan pikkuisen sydämen sykettä, joka oli muuten 140. Esikoisellani oli samaa luokkaa aina ja osittain siitä ja jostain muustakin, jota en osaa tarkemmin määritellä, olen varma, että odotan toista tyttöä;-)

Neuvolatuloksista hemoglobiini oli 120, säilynyt ekalta kerralta siis edelleen samana. Lukema on minulle hyvä, normaali ei koskaan ole ollut yli 125, paitsi viimeksi raskausaikana taisi olla jossain vaiheessa jopa 127.

Rakenneultraan on vielä viikkoja ja odotankin sitä tosi innokkaasti. Kysäisin terkkarilta, että mahtaisivatko sanoa sukupuolen, jos kysyisin, niin hän totesi, etteivät ainakaan Hyvinkäällä enää kerro. No, ei kysytty viimeksi eikä kysytä nytkään.

Vointi on ollut mainio, ruokahalu vaan saisi olla vähän hillitympi. Minulla kun ei ollut alkuaikanakaan kovin huonoa oloa, vaan ruoka on maistunut tasaisen kovasti, niinpä painon kehitys onkin ollut varsin nousujohteista...

Miettikääpä muuten, ei ole enää kovin kauaa, kun saatte alkaa tilaamaan äitiyspakkausta! Sehän oli muistaakseni, kun raskaus on kestänyt 22 vk, eikö? Itse en ota toista pakkausta, vaikka melkein tekisi mieli ihan sen vuoksi, että sen tulo oli kuin joulu, niin paljon kaikkea ihanaa pientä!

Hyviä vointeja kaikille!

Nenne 17+1

Heippa,

Aivan Nenne, AIKA LENTÄÄ =) Ei aikaakaan, kun ollaan jo puolessa välissä ja sitten alkaa jo tuntumaan kaikki eri lailla. Tuota äitiyspakkausta tässä pohdin itsekin tietäen kuitenkin, ettei me toista pakettia tarvita. Vaatetta kun on, oli pienokainen tyttö tai poika ja perustavarat on jo omasta takaa. Mutta jotenkin sitä vaan niin tohkeissan niitä vaatteita hiplailisi ja pesisi/silittelisi ja siitä saisi sitten sitä "jotain kutinaa" odotteluun.

Ensimmäinen uusi vaatekin on ostettu, vanuhaalari. Lisäksi tulen ostamaan myssyn pari ja valkoisia perus-bodeja, muuta todellakaan ei tarvita. Siinähän sitä sitten onkin.

Mä olen nyt vasta alkanut jotenkin elämään tätä raskautta. Odotan innolla keskiviikon neuvolaa ja sitten varataankin aika jo rakenneultraan. Sen jälkeen mua ei sitten pidättele enää mikään, remontti alkaa ja alan sisustamaan esikoisen ekaa omaa huonetta (neiti todellakin nyt 1v 4kk), jotta saan laitettua meidän makuuhuoneeseen kaiken valmiiksi tulokkaalle.

Halauksia ja aurinkoa!

Piuku 18+2

Tervetuloa vaan uusille helmiäipöille minunkin puolesta. Täällä voidaan edelleen hyvin ja masukin on jo aikamoinen pallo. Tänään oli neuvola ja sydänäänet molemmilla jotain 146 luokkaa ja kohdunpohjankorkeus 18-19cm. Painoa oli nyt tullut 280grammaa viikossa, eli aika paljon, mutta ei kuitenkaan mitään haittaa kun on kuitenkin kaksoset kyseessä. Hyvä vaan että kasvaavat. Mekin päästään pian muutto puuhiin kun ostettiin talo. Joskus ensi kuun puolella muutetaan, joten jo kovasti sisustuksia suunnitellaan..

Veeti ja pallerot 18+1

Huomenta! Täällä masu tuntuu kasvavan kovaa vauhtia. Housut, jotka vielä viikko sitten oli ihan ok, laitoin nyt jalkaan, ja puristaa masun kohdalta ihan kauheesti. Mut aivan ihanaa kun masu kasvaa ja se jo näkyykin. Ensi viikolla olis ultra, sitä onkin jo odoteltu kovasti. Potkuja olen ehkä tuntenut, tai sitten en. Ensisynnyttäjänä en oikein tiedä, onko ne olleet potkuja. Pieniä ilmakuplia alamahassa, muutama peräkkäin iltaisin, parina iltana ollut. Itse en ole vielä vauvalle ostanut mitään vaatteita, en oikein osaa vielä ostella ja luulen, etten osta hirveesti, kun ei meinata ottaa selville kumpi tulee. Olo on hyvä! Tiiu 19+1

Hei taas!

Täällä ahkera palstalainen :o) Kuinkas mammat voivat? Oma olo hyvä, vauva liikuskelee ja potkii päivittäin, eilen jopa vatsan päältä tuntui hyvin liikkeet! Jotenkin helpottavaa tietää, että kyllä siellä joku porskuttaa!

Eilen kyselin mieheltäni, että miltä hänestä nyt oikein tuntuu, kun vauva on tulossa? Hän sanoi, että kyllähän se kiva juttu on. Siis tietysti tämä vauva on toivottu ja suunniteltu, "tehtiinhän" sitä reilu vuosi, mutta kun odotus on nyt hänellekin konkretisoitunut, halusin kysyä hänen tuntemuksia. Esikoinenkin kuulutti eilen pankissa tätille, että meille on tulossa vauva ja se on kiva juttu :) Esikko siis vajaa 4 v, katsotaan miten suu sitten menee, kun vauva on syntynyt.

Eli positiivisella mielellä täällä mennään aivan puolen välin kynnyksellä. Rauhallista odotusta kaikille!

Tiina-76 ja hippu 19+6

Täälläkään ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut, tällaista tylsää odotusta ;). Perjantaina olis sitten neuvola, vähän kauhistuttaa tuo punnitus kun en yhtään tiedä paljonko painoa on kertynyt, ruoka nimittäin maistuu vähän liiankin hyvin. Jouduin nyt siirtymään äitiyshousuihin, mulla on yhdet under-the-belly-malliset farkut esikoisen ajoilta jotka sopivat juuri tähän vaiheeseen, ai että oli mukavat kun ei kiristä mistään. Mutta ei tällä erää muuta, palailen viimeistään perjantaina neuvolakuulumisten kanssa...

Lovisa tasan 16

Hei taas!

Huomenna olisi neuvola. Ihanaa päästä kuuntelemaan sydänääniä. Tosin tänään on sellainen paniikkipäivä, jännittää tuo huominen neuvola. Vaikka kuinka uskonttelen itselleni että kaikki on kunnossa, niin kuitenkin jännittää. Huomenna alkaisi myös mammajumppa. Ihana päästä vähän kuntoilemaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Minä sitten heittäydyin kotineuvokseksi. Töissä tilanne alkoi olla aika tiukka ja stressaava. Niinpä päätin jäädä opintovapaalle ja saada loppuun nuo ikuisesti kesken olleet opinnot. Näin mennään ainakin jouluun ja sittenhän se alkaa kohta äitiyslomakin. Ei siis todennäköisesti työhuoli muutamaan vuoteen, ihanaa!!! Ajattelin, että nyt on viimeinen hetki myös saada nuo roikkumassa olevat opinnot päätökseen. On niin paljon vaikeampaa sitten kaksosten kanssa, voisi jäädä tekemättä kokonaan. Arvatkaa onko mulla tällä hetkellä aika vapautunut olo?

Maha kasvaa vähitellen. Jo ensimmäiset ulkopuoliset huomasivat asian ja kyselivät että olenko raskaana. Itse kyllä kuvittelin ettei sitä vielä ulkopuolinen huomaa kun käytän mielelläni aika löysiä vaatteita. Mutta jotkut on niin tarkkasilmäisiä.

Maaxi tasan 17

Heippa kaikille!

Juu vatta kasvaa! olen ollut lauantaisin töissä ja viimeksi lähes kaikki kävi onnittelemassa (oli tiukka paita päällä). voimille ottaa: en jaksais kävellä mihinkään, vieläkin etoo väsyneenä ja JATKUVA nuha! ei tunnu helpottavan millään. nyt olen kunnolla tuntenut potkuja. istuin ruokapöydässä ja maha oli pöydänreunaa vasten, ni johan möyrittiin :)
loppuis jo nää lämpöiset. mulla alkaa käydä hermoille. olo on niin paljon parempi viileässä. ennen kyllä tykkäsin helteestä.....
kärsiikö joku muu suonikohjuista?? joudun pitää tukisukkaa ja pohje on iltaisin ihan sinisenmusta. nostan jalkani aina ylös, kun vaan voin. olisko jotain muuta helpotusta?
ultraa odotellessa Kaura rv19

Pakko oli kommentoida tuohon Kauran suonikohju asiaan. Mulla oli sääressä pari suonikohjua jo ennen raskautta. Nyt ne on todellakin kasvaneet suuriksi. Lisäksi on tullut lisää sääriin ja reisiin. Joten täällä jalat ainakin "tosi kauniit". Onneksi nuo shortsikelit meni jo. Mulla ei onneksi ole kauheasti kipua mutta olen kyllä kuullut puhuttavan, että ne siitä vaan komistuu ja kipeytyy kun raskauden myötä tulee lisää painoa. Joten jään odottelemaan millainen "sulosääri" olen loppuraskaudesta.

Hei,

Täällä vatsaa kasvatellaan. Yhdet housut jouduin jo hylkäämään käytöstä, mutta parit mahtuvat vielä. Oletteko sovitelleet mammavaatteita? Housuissa näyttäisi olevan kahta mallia: vyötärö jää mahan alle tai tulee mahan päälle... Kummat tuntuvat mukavemmilta? Mulla olisi tarkoitus lähteä ensi viikolla kaverin kanssa shoppailemaan mammavaatteita :-) Tähänkö sitä ollaan jo tultu?

Olisipa aivan ihana heittäytyä opintovapaalle Maaxin tavoin. Nyt yritän punnertaa kursseja työn ohessa. Jaksaakohan sitä mammalomalla opiskella lainkaan?

Millaisia muutoksia teillä on valkovuodossa? Minulla on lisääntynyt ja housut on illalla ihan mahdottomassa sotkussa... :-(

Muuten ei kuulu mitään ihmeempiä. Täällä taustalle lueskelen teidän juttuja aktiivisesti.

Myy 18+0

Täällä yksi "sulosääri" ilmoittautuu. Kuten edellisenkin raskauden aikana, nyt on oikeassa jalassa tosi hieno sinelmä, suonikohju ja sellaisia sinisiä verenpurkaumia tai jotain. Vasempaan jalkaankin on tullut oikein sellainen pullottava suonikohju... Ei paljon tee mieli esitellä julkisilla paikoilla. Harmi on myös se, että iltaisin on jalat aika väsähtäneet kohjujen vuoksi. Viimeksi olin loppumetreillä jo ihan kirjava jaloistani, mutta vähän synnytyksen jälkeen jalat silisivät taas... Bonuksena kuitenkin yksi kohju jäi, vaikka väri muuten tasaantuikin...

Maaxille tsemppiä opintoihin! Itse väänsin gradun opintovapaalla edellisen äitiysloman päätteeksi ja nyt yritän viimeiseen tenttiin motivoitua. Ei ole enää valmistuminen kaukana. Onnea siis opinnoille.

Jaaha, lähtiskö sitten vielä työpaikan järkkäämälle kurssille... Vaikka väsyttäiskin mukavasti jo.

Terve taas. :)

Meillä oli tänään rakenneultra, ja pikkasella näytti olevan kaikki ok, vastas viikkoja jne. Jalat vaan piti silleen kippurassa ettei nilkkoja ja varpaita tahi sukupuolta saanu selville. Liikuskeli aikas paljon ja nyt selvis syy siihenkin, miks en oo kovin paljoo sen liikuskeluja tuntenu, on nimittäin istukka etuseinämässä eristämässä. Painoarvio oli 310-320g.

Mie opiskelen kans, onneks sain nyt työharjoittelupaikoiksi vähän kevyemmät paikat. Yritän, jos mahdollista ja jos jaksaa, opiskella sit myös ens keväänä, vaikka kotoa käsin, jos vauva antaa myöten.

Miun pitäis ostaa toiset äippähousut, mut täällä meillä päin on niin huonot valikoimat! Tuntuu, et oon alkanu nyt paisuu, enkä voi hallita sitä.

twinkle ja papu 19+3 :)

Onpas kiva kuulla että niin moni muukin opiskelee. Itsellä tarkoitus valmistua nyt jouluksi, sitten voisikin ihanasti nauttia äitiysloman vapaudesta ansaitusti. Parhaillaan väännän lopputyötä, tenttejä, luentoja ja reilun viikon päästä alkais loppuharjoittelu.. ei tässä enää kauaa olis :)! Huomenna mennään rakenneultraan, vihdoinkin se päivä koittaa. Olemme olleet kahden vaiheilla haluammeko kysyä sukupuolta, mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä ettemme halua, ehkä on parempi että jännitys säilyy loppumetreille. Kyllähän se sitten tuntuu hyvältä kuulla kätilön suusta synnytyksessä.
Tsemppiä kaikille mahan kasvatteluun :)! Mullakin viikonloppuna ensimmäinen 'ulkopuolinen' huomasi raskauteni ja tuli siitä kysymään, hyvältä tuntui!