HELMIÄIPÄT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää tiistaita kaikille!

Kävimme eilen hakemassa vaunut kotiin. Ostimme siis tuttavapariskunnalta Brion kombit vm 03.

Onkohan vauvan liikkeitä mahdollista tuntea vielä? Olin eilen tuntevinani "kuplintaa" navan vasemmalla puolella eikä se mielestäni ole ollut tyypillinen paikka suolen kuplinnalle... Illalla nukkumaan mennessä yritin kuulostella lisää ja olin taas tuntevinani muljahduksen. Maha tuntui selvästi toispuoleiselta, oikealla puolella oli sellainen kovempi patti vasempaan verrattuna, ja kun painelin mahaa hellästi, patti siirtyi vasemmalle. Olenkohan luulosairas vai olenkohan oikeasti saanut tuntea vauvan liikkeet? Viikkoja on kyllä aika vähän: 14+1.

Myy

Hei Myy!

On paljonkin mahdollista, että olet tuntenut vauvan liikkeet!!! Itsekin juuri samoihin aikoihin aloin tuntea vatsasta muljahduksia, mitään varsinaisia potkuja. Edelleen potkut ovat erittäin satunnaisia, vaikka niitä joka ilta yritänkin kovasti bongailla. Muljahduksia sen sijaan tuntuu lähes päivittäin.

Ihanaa, että eilen satoi! Vaikka pyörällä kotiinmeno tuntuikin sateessa hieman epämiellyttävältä, ilma tuli ihanan raikkaaksi ja pitkästä aikaa makkarissakin oli illalla viileää käydä nukkumaan. Muuten oma olo hyvä, välillä supistaa ja koko vatsa kovettuu, mutta muistan samaa jo esikoisestakin. Ei siis liene vaarallista. Ruoka maistuu edelleen hyvin ja isoina annoksina (!) Onneksi puntari on kuitenkin näyttänyt ihan inhimillsiä lukemia, painoa tullut kaiken kaikkiaan ehkä 2 kg lisää. Makeaa ei edelleenkää tee mieli yhtään, mutta se ei kyllä haittaa yhtään. Ennen raskautta minut tunnettiin varsinaisena herkkupeppuna ;)

Tiina-76 + hippu 16 tasan (hui, aika paljon)

Kiitos Tiina-76 uskonvahvistuksesta :-)

Minullakaan ei paino ole noussut kovinkaan paljoa, vain vajaan kilon. Yritän kyllä hillitä makean syöntiä, mutta välillä se on hieman hankalaa. Yritän ajatusmalleilla pelotella itseani isosta synnytettävästi, jos mätän liikaa sokeria :-) Mieskin on oppinut muistuttamaan asiasta, jos makea näyttää maistuvan liikaa... Eilen iski ihan mahdoton salmiakin himo ja niinhän mässytin pussillisen supersalmiakkia. Auttoi ;-)

Myy

Myy: Paljonko maksoit niistä Brioista? Kävin taas äsken vaunukaupassa ja ajattelin, et josko itsekin jostain löytäis käytetyt suhkoht uudet Briot. Tiedän nyt ainakin sen, että haluan kovan kantokopan. Ja yhdistelmät.

Niin, aamulla oli siis neuvola, kuudessa viikossa oli tullu neuvolan vaa'an mukaan 900g painoa lisää. Hb oli 119, suositteli miettimään rautalisää. Verenpainekin oli ok. Sit se sano, et niillä on aika huonot dopplerit ja yritettiin kuunnella, mut ei mitään. Sit kun niillä on toinenkin vekotin, paitsi vanhempi, niin sillä sitten kuului kuitenkin hyvin ilman etsimisiäkin. Onneksi. Sitten vaavi alkoikin potkimaan sitä kohti. Eka kerta kun kuultiin pienen sydänäänet. :) Paitsi et se vanha koje ei näyttäny mikä on syke, mut terkka arvioi sen kuulolta olevan 130-140. (Poikasyke?) Mieskin oli mukana kuuntelemassa. Rakenneultra meillä ois sit 12.9.

Täällä satoi muuten yöllä ja valvoin ainakin tunnin ukkosen takia. Neuvolantätikin sanoi, että näytät vähän väsyneeltä. #)

Tänään 15+4

onko teillä ollut mahassa semmosia ihmeenlaisia kouristuksen tapaisia tunteita aamuisin herätessä tai muuloinkaan.. ja sitten ihmeellistä vihlontaa tuolla alamahassa.. onkohan normaali? viikkoja on vajaa 14

Kyllä minulla on alamahassa kaikennäköisiä vihlontoja. Yritin niistä kysellä neuvolalääkäriltäni muttei hän osannut antaa hyvää vastausta: "Toisilla on, toisilla ei". Olen itselleni yrittänyt sanoa, että ne on kohdun kasvukipuja ;-)

Myy

Välillä kuulumisia meiltäkin. Eilen oli neuvola ja tällä kertaa oli tosi ihana neuvolan-täti, kun oma on lomalla.. Kaikki hyvin, mutta hb vain 116, joten rautaa pääsen minäkin popsimaan.. Parina yönä en ole nukkunut kunnolla, kun juoksuttaa vessassa niin useasti, mutta onneksi huomenna on vapaa päivä.. Sydänäänet kuului molemmilta pieniltä selvästi. Paino oli noussut tosi vähän. Vasta vajaan kilon. Kuukauden päästä on uusi neuvola ja rakenneultra. Ihmettelin neuvolassa että miksi on neuvolat noin harvoin vaikka kuitenkin kaksosia odotan, mutta kuulemma ihan normaalia. Jotenkin vaan itsestä tuntuu, että pitäisi useammin olla..

Veeti 14+3

Veeti: Eikö teillä ole kontrolleja äitiyspoliklinikalla? Meillä on nuo normaalit neuvolakäynnin ja sen lisäksi säännöllisesti käynti äitiyspoliklinikalla. Tämä siis on kaksoisraskauslisä meillä. Tuntuu, että kontrolleja on riittävästi. Tosin nytkin oli maanantaina äippäpolilla käynti ja tänään neuvolalääkäri. Olisi parempi jos ajoittuisivat tasaisemmin ettei samalle viikolle tulisi kahta käyntiä. Mutta molemmilla on omat systeeminsä ja aikataulunsa. Tieto näiden kahden paikan välillä kyllä kulkee hyvin.

Tänään oli siis eka lääkärineuvola. Eipä siellä mitään ihmeellistä. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella kun vasta maanantaina ultrattiin. Paino ja verenpaine olivat laskeneet. Ihmeellistä kun maha kasvaa ja paino vaan putoaa.

Eilen ostin ekat äitiyshousut. Löysin ihan kivan näköiset farkut. Eivät varmaan mahdu koko raskauden ajan mutta menevät ainakin nyt syksyllä. Vauvanvaatteita ei olla vielä ostettu, vaikka joka kauppareissu niitä tulee hypisteltyä.

Vielä Veetille: Oletteko miettineet vaunu asiaa? Meillä sitä on vähän pohdittu. Olen netistä yrittänyt surffailla ja katsella hyviä kaksostenvaunuja. Tällä hetkellä olen mieltynyt Emmaljungan ja Oran vaunuihin. Tästä ehkä voidaan käydä keskustelua myöhemmin.

Maaxi ja kaverit 13+2

Rekisteröin itseni Plazan sivuille, joten nimimerkki muuttui hieman. Päivitän tietoni listaankin.

Tiina-76 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Onsku, K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, ? , la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen

Myy-y (ex Myy) 14+2

Nostetaan, ollaan taas tiputtu toiselle sivulle.

Kävin tänään hypistelemässä vauvan vaatteita, mukaan tarttui aivan ihana Nalle Puh-unipuku ja hiiri-body. Voi että olisi ollut vaikka mitä ihanuuksia joita olisi tehnyt mieli ostaa. Anoppikin oli tänään ostanut vauvalle SUPERSÖPÖT pikkuruiset sukat.

Nyt taidan mennä keittämään vähän puuroa, jos vaikka saisi nukuttua koko yön niin ettei tarvitsisi herätä kesken unien syömään. Mies naureskelee mulle kun syön yöllä, että meidän vauva herättää äidin jo nyt keskellä yötä nälkäänsä :D

Hyvää yötä

Miiu 15+5

Huomenta vaan kaikki helmiäidit!

Ajattelin tässä aikani kuluksi taas nostella listaa, kun oli jo aika alas päässyt tipahtamaan. Työssäolo ei motivoi lainkaan ja mietinkin, että kuinka ihmeessä saan asennoitumaan itseni töihin jouluun saakka?! Onko muilla vastaavia ongelmia, eli ajatukset pyörivät kaiken muun, paitsi työn ympärillä?

Pomolle sain kerrottua tulevasta vaavista alkuviikosta ja ihan hienosti suhtautui asiaan. Oli mielissään siitä, että kävin asiasta ajoissa hänelle sanomassa ja osaa näin ottaa asian huomioon esim. tarjouksia tehdessä. Ja no ihan alussahan en tosiaankaan hänelle asiasta sanonut, viikkoja oli kasassa tuolloin jo lähes 16. Pakko kertoa, kun alkaa olemaan vaikea piilotella vatsaa :)

Kuinkas muut helmikuiset, olettekos tunteneet jo vauvan liikkeitä? Itse bongasin ekan kerran jotakin liikkeitä vklla 14, mutta mitään varsinaisia potkuja en ole tuntenut, vaikka toista odotankin. Mietityttää vaan, että onkohan kaikki hyvin??? Lomalle ulkomaille ollaan ensi torstaina lähdössä viikoksi ja ennen sitä meinasin kyllä mennä kuunteluttamaan sydänäänet neuvolaan. Varsinainen neuvola muine tarkistuksineen sitten heti loman jälkeen. Muuten kaikki "raskausoireet" eli vatsan kasvu iltaa kohti ja armoton nälkä jatkuvat edelleen.

Tiina-76 ja hippu 16+2

Maaxi: Meillä ei ole kontrolleja äitipolilla ennen kuin viikon 25 viikon jälkeen. Minä olen kyllä ollut tosi tyytymätön neuvolan toimintaan, ja aionkin ensi viikolla ottaa asian puheeksi. Perustelevat että minun ei tarvitse käydä äitipolilla vielä koska raskaus etenee normaalisti ja muutenkin voin hyvin!!! Tosi rasittavaa.. Välillä jopa mietin, jos rupeaisin käymään yksityisellä, mutta siinä tulee vastaan raha, ettei oikein ole varaa, kun taas kohta jään työttömäksi.. Vaunu asioita ollaan kanssa mietitty jo.. Tai lähinnä netissä surffailtu.. Minäkin olen mieltynyt noihin oran tai emmaljungan vaunuihin. Ja uutena ostetaan varmaan, kun joutuu kuitenkin niin isoon kulutukseen..

Mulle on tullut nyt kauhea pelko synntykseen. Tai lähinnä siihen jos joudun sektioon.. Ihana olisi synnyttää normaalisti alakautta. Pitää vaan toivoa että vaavit asettuisivat niin että se olisi mahdollista..

Oletteko te ajatelleet rueta neulomaan tai ompalemaan mitään? Minä ajattelin, vaikka en mikään käsityöihminen olekkaan.. Haaveissa olisi ommella ainakin molemnmille pinnasängyn reunasuojat ja jotain lämmintä jos saisi neulottua... voi kyllä olla ettei onnistu... Jos jollain on hyviä ompeluvinkkejä ja ohjeita niin minulle saa laitella niitä!!! Ptääkin lähteä netistä etsimään jos jotain löytyisi...

Veeti ja pallerot 14+6

Joo-o, miulle on kyllä nyt iskeny himo/tarve ostaa vaunut vauvalle. Haluaisin brion duot tai kombit. En oo vielä oikein osannu päättää. Kävin eilen lastentarvikeliikkeessä ja sain tingittyä sieltä itselleni jo hyvät aletkin... Mut kaikki yrittää vaan toppuutella, ettei niitä vaunuja vielä tarvii, mut mut... kun haluun. :)

Millaisia vaunuja teillä on, ja mihin aikaan ootte yleensä ostanu ne? Tai millon meinaatte alkaa ostamaan vaunuja? Kun onko vielä liian aikaista...?

Tänään 16+1

Hei!

Päivittelenpä kuulumisia minäkin. Pe oli toinen varsinainen neuvolakäynti. Sydänäänet jumputti taas 150 niinkuin viimeksikin. Minulla oli muuten myös Hb laskenut jo silloin viikko siitten neuvolalääkärikäynnin yhteydessä 116, mutta rautaa en vielä aloittanut. Neuvolasta sanottiin että he ovat yleensä pitäneet rajana 110, mutta minulla kun on luontaisestikin aika alhainen hb ja siedän rautalisiä todella huonosti niin ajattelin aloittaa vasta sitten kun hb on 105. Olen ennenkin selvinnyt ok, kunhan hb pysyy yli 100. Nyt vain mussutan lihaa joka päivä (itse asiassa tuntuu että lihaa on pakko saada joka päivä) ja hedelmiä että saisin luontaisesti rautaa ja c-vitamiinia imeytymistä auttamaan.

Minä kerroin myös töissä viime viikon lopulla raskaudesta ja ihan hyvin tuntui esimies asian ottavan. Samalla raskaudesta muuten jotenkin tuli heti astetta konkreettisempi asia, hui! Oli myös vähän niinkuin pakko kertoa kun maha alkaa jo näkyä aika selvästi. Kävin myös viikonloppuna ostamassa ensimmäisiä äitisyvaatteita kun omasta vaatevarastosta ei enää löydy montakaan vaatekappaletta jotka menevät päälle. Painoa on tullut lisää n. 1,5 kg. Täälläkin muuten myös maha turpoaa aina päivän mittaan niin että illalla saattaa sitten olla jo oikein komea kumpu. No, saapahan esimakua siitä mitä se on sitten 4 - 6 vko päästä normaalisti.

Nyt olisi selvästi tarvetta hannkia myös isommat rintsikat, kun nykyisistä meinaa jos sisältä pursuta yli. Ajattelin käydä ostamassa parit kohtuuhintaiset isomman kuppikoon liivit. Mitenkäs te muut olette tehneet? Ei kai tässä vaiheessa mitään "äitiysliivejä" vielä kannata ostaa... Tuo kokoin kun varmaan vielä tästä vain kasvaa.

Tv Polgara 16+3

Heissan kaikille,

Olen tähän mennessä vain lueskellut mielenkiinnolla juttujanne, mutta ajattelin nyt osallistua vähän keskusteluun. Olen 31-vuotias nainen Uudeltamaalta ja raskausviikkoja on nyt 14+1. Perheeseeni kuuluu aviomies, tytär -04 ja koira. Yhtälailla jännityksellä odottelen tätä kakkosta kuin pari vuotta sitten esikoistakin. Tällä kertaa vaan tuntui, että paikat on varmaan sen verran venähtäneet, että eipä kulunut aikaakaan plussaamisesta, kun entiset napakat farkut saivat lentää nurkkaan odottamaan ja jouduin siirtymään venyvämpiin housuihin;-)

Synnyttämään menen Hyvinkäälle, tuttu paikka, jossa esikoisenkin synnytin alateitse. Synnytys ei jännitä, kaikki meni edellisellä kerralla niin hyvin ja uskon, että menee tälläkin kertaa.

Hankintoja ei kauheasti tarvitse tehdä, kaksostenrattaita olen miettinyt, jos jostain saisi käytettynä vaikka, niin saisi molempia lykittyä samalla. En tosin tiedä, olisiko niille sittenkään käyttöä, täytynee miettiä vielä. Vaunut tilasin esikoiselle Saksasta pingpongista, Hartan Skaterit. Ovat ihan tosi hyvässä tikissä edelleen, pesua vaan kesän jäljiltä kaipaisivat. Uusi sitteri pitäisi ostaa ja autokaukaloa olen miettinyt myös. Jälleen harkitsevaisena mietin vielä.

Hyviä vointeja kaikille!

Nenne 14+1, LA 18.2.2007

Heippa!

Nuhasta selvitty koko perhe. Taas palataan arjen rutiiniin. Päästään käymään kerhoissa ja muutenkin normaaliin päiväjärjestykseen.

Meillä on Brion Kombit esikoisella ja aattelin vaan hankkia seisomalaudan hänelle, vaikka onkin vasta 1v9kk toisen syntyessä. Laudoissa tuntuu olevan vaan aika heppoiset pyörät talvea ajatellen. Tuplarattaita en haluais, kun kombit on kuin uudet. Tuttavilla on ja aattelin et jos tulee hätä ostan heiltä (heillä on 3kpl rattaita ja kaksoset täyttää silloin 2v).
Vatta pyöristyy ja saa haeskella jo housuja missä on hyvä olla. Mammahousut on silti liian isot vielä. Haaveilen farkkuhaalareista, koska viimeksi en voinu töiden luonteen vuoksi semmoisia käyttää. Nyt kotona olis kivat...Liivit on täynnä, mutta mahtuvat vielä. Jos kasvavat en saakkaan enää isompia kaupoista. Yöksi olen ottanut imetysliivit käyttöön. Sattuu olla ilman. Viikon päästä on neuvola, jota taas odotellaan jo.
Aloitan lauantaityöt, joita teen sitten äippäloman alkuun asti. saanpahan hetkeksi makua työnteosta....

Kaura 15+6

Minä olen tehnyt jo muutaman vaatehankinnan vauvalle. Lisäksi aloin neulomaan villatakkia ja myssyä. Mitään isompaa en vielä tässä vaiheessa uskalla ostaa vaikka esim. vaunuja on netissä vähän jo vertailtukin. Tällä hetkellä olisimme kallistumassa Emmaljungan Ceroxeihin pehmeällä kopalla, mutta saa nyt nähdä. Kavereilla on ollut Hartanit ja kovasti kyllä kehuivat niitäkin.

Itselleni olen hankkinut kahdet äitiyshousut, kun töissä istuminen ei farkuissa oikein tunnu enää hyvältä, vaikka mahan kasvu on vielä lähinnä turvotusta. Nämä minun housut on molemmat sellaisia, että säätämällä sopivat jo nyt oikein hyvin eikä ulkopuolinen edes huomaa, että ovat äitiyshousut. Myös rintaliivejä hankin heti raskauden alussa, mutta ihan tavallisia, vain kokoa isompana.

3. neuvola oli tänään ja sydänäänet kuului hyvin. Muutkin arvot oli ihan kohdillaan. Rakenneultra ensi kuun puolella, sitä kovasti odotellen. Toivottavasti silloin saadaan jo tietää sukupuolikin =)

Sohvi 16+3

Moi vaan pitkästä pitkästä aikaa! Olen viikko sitten palaillut kesälomilta ja töissä ollut sen verran kiirettä, että kirjoittamaan en ole oikein ehtinyt. Lomasta suurin osa ajasta vietettiin mökillä, joten aika vähän olen päässyt nettiin. Mulla on ollut vasta kaksi neuvolaa, viimeisessä kuunneltiin vauvan sydänäänet ja kuulostipa niin hyvältä. Maha ei vielä näy, tuntuu vain välillä et jotain kovaa siellä on. :) Seuraava neuvola on vasta reilun kuukauden päästä ja ultra syyskuun lopulla. Olo ollut muuten hyvä. Mammajumppaan ilmottauduin syksyksi.

Itse en ole vielä tehnyt mitään hankintoja vauvalle. Ei ole edes hirveästi tehnyt mieli ostella vaatteita, kun ei tiedä kumpi on. Me ei sitä myöskään aiota kysyä, halutaan elää jännityksessä loppuun asti. Töissä pitäisi vielä jaksaa nelisen kuukautta ja nyt jo alkaa olla pientä motivaation katoamista.

Tiiu 16+1

Hei,

Päivitin Vanillan oikealle kohdalle la mukaan.

Tiina-76 29, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Onsku, K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, ? , la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Lovisa, la 27.2.2007, toinen lapsi

Täällä on palattu "lomareissulta" taasen kotiin ja olipahan matka. Vietimme neidin kanssa yhden vuorokauden sairaalassa vatsataudin vuoksi, todella kova koettelemus lapselle ja itselle. En suosittele =)

Masuasukilla kaikki hyvin, ainakin niin luulen. Masu kasvaa, tosin tuon vararavinnon alta se masu tuskin vielä näkyy, mutta kuitenkin. Iskias vihoittelee edelleen, jaksa enää siitäkään välittää =) Muuten kaikki ennallaan!

Mäpä lueskelen noita teidän kirjoituksia tänään myöhemmin ja vastailen kyselyihin, pahoittelen, etten sitä nyt ehdi tekemään. Kiirus perhekahvilalle katsomaan ystäviä ja pääsee neiti leikkimään!

Piuku 15+3

Nyt on täälläkin np-ultra onnellisesti ohi, kaikki näytti siltä miltä tässä vaiheessa pitääkin, nt oli 1,3mm, liikkuvainen kaveri. Vastasi 13+3 mutta laskettua aikaa ei muutettu koska heitto oli alle 5 päivää. Mulle tämä ultra tehtiin vatsan päältä :O

Muuta ihmeellistä ei mulle kuulukaan. Miiulle mun sympatiat, kamalaa olisi vielä noilla viikoilla oksennella päivittäin :(. Mulla alkaa olo olla jo normaali, tekee jo mieli jotain ruokia mikä on mahtavaa sen kaiken kuvotuksen jälkeen. Mukavaa viikonalkua kaikille helmiäisille :)

Lovisa rv13

Nostanpa meidät toiselta sivulta takaisin etummaiselle =)

Miten mammat voivat? Mulla masu kasvaa hurjaa vauhtia, tänään on illalla ollut vaan tosi kurja olo. Oksettaa taas pitkästä aikaa ja on veto aivan kadoksissa. Noh, huomenna taas sitten pirteämpänä eteenpäin.

Piuku 15+4

Hei,

Täällä voidaan hieman vaisusti. Raskaus on tällä hetkellä kovin oireetonta. Rinnat eivät enää arasta, vessassa ei tarvitse käydä kuin kerran yössä vain pieni pömppä mahalla muistuttaa raskaudesta eikä sekään ole kovin suuri. Jostain syystä on hieman huolestunut olo vauvan hyvinvoinnista. Pelottaa.

Voi Piuku reppanaa, olisipa kyllä kurjaa jos vielä tässä vaiheessa joutuisi oksentamaan.

Myy-y 15+2

Heippa,

Myy-y: mulla samanlaiset fiilikset kuin sulla, menossa rv 15+1 ja oireet aika vähissä, rinnat ei enää kovin arat (vähän kuitenkin), veskissä en käy arkena öisin ollenkaan (viikonloppuna kyllä kävin) ja mahakin tuntuu pienentyneen, olisiko sitten turvotusta kadonnut. Mulla myös huoli siitä, onko masussa kaikki ok. Ja 4 viikkoa vielä pitää jaksaa odotella rakenneultraa. Ahdistaa!! Tänään on vihlonut mahassa aika kovastikin, vähän menkkamaista jomotusta ja se stressaa lisää. Ei oikein pysty nauttimaan raskaudesta, kun koko ajan huoli, että onkohan masussa enää elämää. Viikko sitten kyllä kuului sydänäänet, mutta viikossahan ehtii tapahtua vaikka mitä....