***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Nyt liittyen toho kht:n... Mitäs ootte mieltä jos äitiysloma alkaa muutaman kk:n päästä edellisen loppumisesta niin eikö sillo kannattais olla työttömänä koska aika pieni tsäänssi on että kukaan tarjoo töitä? Saako muuten työttömänä vielä kht:n? Mä oon ihan tyhmä näiden kanssa :ashamed: Siis jos ei oo työpaikkaa mihin palata äitiysloman jälkeen..
Kannattaa selvittää mitä saisit työttömänä...miehen tulothan vaikuttaa siihen.
Jos saat työttömyys-mikä-lie-rahaa, niin et saa kht:tä..tai ne vähennetään toisistaan. Kela ei maksa 2 etuutta samaan aikaan.
Minä olisin kht:llä sen muutaman kk:n koska en sais työttömänä mitään, kai :whistle:
 
Pöytä tuli ihan sika täys, vaikkei mulla mun mielestä ollu mitään :headwall: :LOL: *inhoaa ylitäysin kirppispöytiä*
Jos olis poika, niin nyt löytys halvalla =) :wave: Viereiseen pöytään joku toi kamalasti yhellä pojalla ollutta vaatetta yms ihan pilkkahintaan, H&M, Lindex jne...otin minäki siitä nallepuh-neuleen 1e ja yhden bodyn =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Nyt liittyen toho kht:n... Mitäs ootte mieltä jos äitiysloma alkaa muutaman kk:n päästä edellisen loppumisesta niin eikö sillo kannattais olla työttömänä koska aika pieni tsäänssi on että kukaan tarjoo töitä? Saako muuten työttömänä vielä kht:n? Mä oon ihan tyhmä näiden kanssa :ashamed: Siis jos ei oo työpaikkaa mihin palata äitiysloman jälkeen..
Kannattaa selvittää mitä saisit työttömänä...miehen tulothan vaikuttaa siihen.
Jos saat työttömyys-mikä-lie-rahaa, niin et saa kht:tä..tai ne vähennetään toisistaan. Kela ei maksa 2 etuutta samaan aikaan.
Minä olisin kht:llä sen muutaman kk:n koska en sais työttömänä mitään, kai :whistle:
Mistä se selvitetään mitä saa työttömänä? Työkkäristä vai liitosta? :ashamed:
 
Joo, siis tohon kht:een liittyen. Mulle käyny ees mielessä että Kela ihan oma-aloitteisesti mitään lähettäis :eek:. Kuullu niin paljon Kelan työntekijöiden urputusta että olis mulle lähinnä 10. ihme jos ne tekis jotain.. :x :whistle: :ashamed:
Ja tohon aikaiseen hakemiseen niin mä aattelin että pitää laittaa hakemus sen 2kk ennen ku vanhempainloma loppuu. Eli kun mulla loppuu 8.11. niin siitä 2kk taaksepäin.. :saint:

Mutta kyllä menee luottokortti hyllylle tollasen rahamäärän takia. Mähän höyläilen korttia vähintään tollasella summalla muuten.

Niin ja kannattaa tulla tänne valittamaan. Just ku pääsin sanomasta että toi tyttö ei nuku aamupäivisin enää niin eikös vetässy 2h päikkärit!! :eek: Siinä ajassa mä ehdin ottaa torkut, syödä lounaan, lukea kirjaa ja tyhjentää tiskikoneen. Ja olla vaan :D

Nyt me sit lähetään ulkoilemaan sateeseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Nyt liittyen toho kht:n... Mitäs ootte mieltä jos äitiysloma alkaa muutaman kk:n päästä edellisen loppumisesta niin eikö sillo kannattais olla työttömänä koska aika pieni tsäänssi on että kukaan tarjoo töitä? Saako muuten työttömänä vielä kht:n? Mä oon ihan tyhmä näiden kanssa :ashamed: Siis jos ei oo työpaikkaa mihin palata äitiysloman jälkeen..
Kannattaa selvittää mitä saisit työttömänä...miehen tulothan vaikuttaa siihen.
Jos saat työttömyys-mikä-lie-rahaa, niin et saa kht:tä..tai ne vähennetään toisistaan. Kela ei maksa 2 etuutta samaan aikaan.
Minä olisin kht:llä sen muutaman kk:n koska en sais työttömänä mitään, kai :whistle:
Mistä se selvitetään mitä saa työttömänä? Työkkäristä vai liitosta? :ashamed:
Liitosta jos sulla kerran on mahollisuus liitonrahoihin
:whistle:
 
Me käytiin eilen törsäämässä oikein kunnolla!
Ostin neitille sen syöttötuolin (lastentarvikkeessa ale:ssa 59?), pinnäsängyn (brio ale 109?) hyppykiikun (kirpparilta 6?) jne. jne. kankaitaki hain pussillisen! No nyt saa luvan pärjätä muutaman viikon :/
niin ja käytiin "taas" siskon 2vk vauvaa kattomassa :D
Mä oon ihan et ping ping ping :headwall: :headwall: :headwall: neiti nousi eilen kaukaloa vasten seisomaan ja vasta Pe tulee 6kk täyteen... :headwall: mihin tällä on kiire, ku ei tarvi seuraavan altakaan kiirehtiä :snotty:
 
Mun käsittääkseni miehen tulot ei vaikuta työttömyyspäivärahaan, ei ainakaan ansiosidonnaiseen.

Ja neuvolassakäytiin, ja nyt olen entistä huolestuneempi pojan kasvusta.
pituus 65,5 (n.1cm 5kk:sta)
paino 7,03 kg (400g+)
Ja kun täällä ei ole 7kk tarkastusta, niin me joudutaan kk päästä pituuskontrolliin. Pojan pituus kerran ollut nousu suuntainen, muuten laskee koko ajan ja onhan tuo painokin joku -10 tai -15 %.

Mä en oikein tiedä, pitäsikö soittaa yksityiselle. Ei tarvis sitten koko kuukautta stressata...
Mä olen kyllä nyt ihan itkukurkussa :'(
 
:wave:

Ehtii välillä tännekin kun nyt alkaa kamat olla aika pitkälti kasassa reissua varten...ja sitähän näköjään kahden lapsen kanssa riittää! :whistle:

Kotihoidontukea olen minäkin jo hakenut ja päätöskin jo tullut-meillevauvako se kirjoitti että haki kht:a kaksi kuukautta ennen vanhempainvapaan loppumista, samassa käsityksessä olen minäkin, että pitäisi tuon verran etukäteen hakea...Ei sillä rahalla kyllä juhlimaan pääse, vähän reilu 350? miinus verot kahdesta lapsesta. :headwall: No, se on sitten keikkahommia vaan, tekee omalle nupillekin hyvää kun pääsee välillä töihin lepäämään. ;) :D

En kyllä liittänyt mitään miehen tilinauhaa siihen kht-hakemukseen, mitäs se siihen kuuluu ja Kelahan tarkistaa tulot suoraan verottajalta-tuli se päätös näköjäns ilman sitäkin. Mies pitää isäkuukauden joulukuun alusta tammikuun alkuun ja siihen tulikin sit kiva nakki, kun eihän Kela kotihoidontukea siltä ajalta maksa. |O Eli maksavat kht:n marraskuun alussa ja seuraava tuleekin sit vasta joskus tammi-helmikuussa maksuun-pitää käydä keikkailemassa siihen tahtiin että rahat riittää tuon välin, vaikka tuleehan nuo veronpalautukset onneksi joulukuussa!

Unikouluilijoille tsemppi :hug: täältäkin, pitäisi tosiaan itsekin sama aloittaa...viime yönä neiti söi kaksi kertaa ja eihän se nyt paljoa ole, mut alkaa rahkeissa tuntua kun on herätty enempi ja vähempi öisin yli puoli vuotta...
 
Helmis :hug: .

Mitä neuvolassa sanoivat tuosta kasvusta, vai jäikö kannanotto siihen, että menette ylimääräiselle mittauskäynnille? Kun eihän tuo teidän poika noiden lukujen perusteella niin pieneltä vaikuta, että mitään hätää olisi, neuvolassa tietty syynäävät noita käyriä...Mun kaverilla on pienikokoiset lapset, molemmat on kasvaneet/kasvavat reilusti miinuskäyrillä, mutta terveitä ja hyvinvoivia lapsia nuo silti ovat. :D Heidän tyttönsä on nyt 9kk ja on aika lailla meidän tytyä pienempi, siis pituudessa useamman sentin ja painossakin vajaan kilon-hekin kävivät esikoisensa kanssa ylimääräisissä kasvukontrolleissa, kunnes neuvolassa uskoivat, että tämä lapsi nyt vaan kasvaa näin. Mutta jos kovasti mietityttää ja mieltä painaa, niin menkää ihmeessä käymään yksityisellä, pääsette sitten nopeasti eteenkinpäin jos syytä on!
 
Ei tartte kht:tä hakea 2kk etukäteen B) :LOL: Sitä voi tosiaan hakea vaikka 6kk jälkikäteen :p
Miehen tulot vaikuttaa siihen mahdolliseen lisäosaan :whistle: :wave: :wave: Eli sen takia kannattaa laittaa nekin mukaan...jos meinaa että sitä sais ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Siis onko mulla taas jääny jotain välistä??? Joko Annolle pukkaa uutta äitiyslomaa =) ?
Juu ja näiden kahden äippäloman jälkeen jää pikkasen väliä milloin ei ole tarkoitus alkaa ettimään työpaikkaa =) On tullu vaan mietittyä että kuinka saa parhaimmat tuet :D :ashamed: :whistle: Mutta et sää oo mitään missannu :hug:

Ja oikein suuret tsempit sulle sinne :hug:
 
Hilunen: kun meidän neuvolatäti on vähän...ding dong :x Ei oikein ottanut kantaa, mutta itse ehdotti kontrollia. Mä puoliks uskon, että kaikki on hyvin, mutta heikkoina hetkinä huolestun, eli oman mielenrauhan vuoks harkitsen sitä lääkäriä.

Ja nyt ärsyttää ihana suunnattomasti kun mies ei voi vastata puhelimeen!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei tartte kht:tä hakea 2kk etukäteen B) :LOL: Sitä voi tosiaan hakea vaikka 6kk jälkikäteen :p
Miehen tulot vaikuttaa siihen mahdolliseen lisäosaan :whistle: :wave: :wave: Eli sen takia kannattaa laittaa nekin mukaan...jos meinaa että sitä sais ;)
Joo. Mäkin tätä vallan Kelassa kysäsin, kun vein jälkitarkastuksen todistusta. Kodinhoitotuen saa vaikka takautuvasti (jos nyt sitte on itellä varaa ootella), mutta työnantajalle pitää ilmoittaa hoitovapaasta vähintään 2 kk ennen sen alkua.

Onko kellään mitää mielikuvaa, että paljonko on se raja, että saa tuota lisäosaa? Vaihtekeeko se kunnittain? Meinaan vaan, että kannattaako tässä mitään kuitteja alkaa kerätä. Tarhaan en oo jaksanu koskaan toimittaa kuitteja päivähoitomaksuja varten, kun ne kuitenkin läimäyttää meille sen enimmäismaksun.
 
Anno : ONNEA! vähän kateeks käy... :whistle:

Jahvetti: niin, ei vaikuta, siks mä puoliks tiedänkin että kaikki on ok. Mutta, se 50% musta huolehtii...Kun vaan tuntuu hassulta tuo hidas kasvu. me käytetään varmaan vielä vuoden päästä 60cm vaatteita |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ei tartte kht:tä hakea 2kk etukäteen B) :LOL: Sitä voi tosiaan hakea vaikka 6kk jälkikäteen :p
Miehen tulot vaikuttaa siihen mahdolliseen lisäosaan :whistle: :wave: :wave: Eli sen takia kannattaa laittaa nekin mukaan...jos meinaa että sitä sais ;)
No meidän on sitä turha edes hakea kun mun tosi hyväpalkkaisen hoitajamiehenkin :whistle: tulot paukkuu noiden lisäosarajojen yli. Ja vielä kun itse aloitan keikkahommat, niin sit menis viimeisetkin ja sais koko ajan vahtimassa pitääkö sitä palautella jne.

 

Yhteistyössä