***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
No niin ja nyt unohdin kysyä siitä jälkitarkastustodistuksesta...Hemmetti!
Ei ne maksais sulle vanhempainrahaa, jos et olis moista toimittanu. Vanhempainraha on niinkus se äippäloman jälkipuoliskon rahoitus. Mulla se alko ainakin jo toukokuussa, joten eiköhän oo sullakin jo äitiysraha muuttunu vanhempainrahaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
No niin ja nyt unohdin kysyä siitä jälkitarkastustodistuksesta...Hemmetti!
Eiks siin jälkitarkastusjutussa ollu pointtina se että kun se toimitetaan Kelaan että lapsi on syntyny ja kaikki ok niin Kela jatkaa äitiyspäivärahojen maksua ja alottaa lapsilisän? Eli jos teille nää tulee niin kela on saanu sun todistuksen. Meillä se piti toimittaa ite.

Kiitosta paljon :heart: :hug:

Ja muori kerkes väliin mutta siis eiköhän sulla oo kaikki kunnossa sen todistuksen suhteen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hilunen: kun meidän neuvolatäti on vähän...ding dong :x Ei oikein ottanut kantaa, mutta itse ehdotti kontrollia. Mä puoliks uskon, että kaikki on hyvin, mutta heikkoina hetkinä huolestun, eli oman mielenrauhan vuoks harkitsen sitä lääkäriä.
Niin, tuo on kyllä aika persiistä ettei sinänsä kantaa oteta muuten kuin ylimääräisiä käyntejä ehdottelemalla... :/ No mutta on se oma mielenrauhakin aika tärkeää, joten jos siltä tuntuu, niin käyttäkää poika lääkärillä näytillä-vaikka tosiaan munkaan mielestä nuo mitat ei kyllä mitenkään erityisen pieniltä kuulosta ja poika kuitenkin kasvaa koko ajan, jospas hän vaan kasvaa niillä kuuluisilla omilla käyrillään! =) :hug:

 
Meillevauva: tulin kommentoimaan tuota kht asiaa, eli mulle on tuo 300 euroa ihan tismalleen sama summa kun mitä oon nyt äippälomallakin saanut (minimi eli sen 300 e verojen jälkeen)... opiskelijoille ei sen enempää heruteta ja opintotukea ei saa samalla kun ei tuu opintojakaan |O

nooh, mies on maksanu vuokrat ja ruuat ym, oon ite omasta kolmesatasadastani maksanu vaan oman puhelinlaskun ja loput oon saanu käyttörahaksi :xmas: :xmas: :xmas:
 
Helmis08 meil on kans kasvettu (2kk) hitaasti.. (pe käydään hakeen uudet mitat) terkkari meias et energia menee liikkumiseen, joten öljyä ruokaan. Kattoo nyt et onko pituutta tullu, ja harkittee lääkärikäyntiä sen perusteella! Kuulemma jos on useampi kuukausi ettei kasva, niin voi olla kilpirauhasen vajatoimintaa, mutta se on harvinaista. mut tosiaan epäilevät sitä vasta jos on USEAMPI kuukausi ettei pituutta tule!
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
tulin kommentoimaan tuota kht asiaa, eli mulle on tuo 300 euroa ihan tismalleen sama summa kun mitä oon nyt äippälomallakin saanut (minimi eli sen 300 e verojen jälkeen)... opiskelijoille ei sen enempää heruteta ja opintotukea ei saa samalla kun ei tuu opintojakaan |O
:
Me just viimeviikolla naureskeltiin, kun täällä oli sanomalehdessä juttua, kuinka opiskelijoita kannustetaan nyt tekemään lapsia. Tosi kannustavalta kuulostaa nuo summat :kieh: Meillä siis mies opiskelee ja sen ainaoana tulona on opintotuki, joten kaikki meidän eläminen lainojen maksua myöden on mun vanhempainrahan varassa :/ Ei todellakaan oo mahdollista jäädä hoitovapaalle, kun toinen opiskelee :kieh: Niin, että millähän opiskelijaparit lapsineen elävät? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
tulin kommentoimaan tuota kht asiaa, eli mulle on tuo 300 euroa ihan tismalleen sama summa kun mitä oon nyt äippälomallakin saanut (minimi eli sen 300 e verojen jälkeen)... opiskelijoille ei sen enempää heruteta ja opintotukea ei saa samalla kun ei tuu opintojakaan |O
:
Me just viimeviikolla naureskeltiin, kun täällä oli sanomalehdessä juttua, kuinka opiskelijoita kannustetaan nyt tekemään lapsia. Tosi kannustavalta kuulostaa nuo summat :kieh: Meillä siis mies opiskelee ja sen ainaoana tulona on opintotuki, joten kaikki meidän eläminen lainojen maksua myöden on mun vanhempainrahan varassa :/ Ei todellakaan oo mahdollista jäädä hoitovapaalle, kun toinen opiskelee :kieh: Niin, että millähän opiskelijaparit lapsineen elävät? :whistle:
Joo lapsia vaa tekemäään kaikki opiskelijat!!! :attn: :) valtio elättää :kieh: :kieh: :kieh:
 
Pikaisesti omaa napaa:

Käytiin nyt tänään siellä Tuomelan vastaanotolla. Oli kyllä niin ihana lääkäri että ei oo tosikaan! :) Saatiin tosi paljon vinkkejä ja etenemisohjeita. Seuraavaksi Adalle kokeillaan siis nz lammas, sitten vadelma ja vatun jälkeen quinoa. Näin siis aloitellaan. Tänään vien vielä ulosteviljelyn (Adalta siis ;) ) labraan, katsotaan onko kakka hyvää. :D Jos ei niin aloitetaan tujumpi maitohappobakteeri. Soittoaika on 2 vkon päästä ja uus aika marraskuun lopulla. Voipi olla et joudutaan myös ruveta syömään zyrteciä päivittäin jos ei kiinteitä rupea löytymään. Ihanaa kun ei enää tarvi yksin pähkäillä! :)

Ostin sitten heti n. 700g pakastettua lammasta jonka keitän huomenna ja parin päivän päästä aloitellaan sitten se. Toivottavasti sopis niin ois neidin protskun saanti turvattu. :)

:attn: Ieva itiksen lindexissä oli niitä ruskea keltaisia siili töppösiä! Kokoa 18-19 ja 20-21. :attn:
 

Yhteistyössä