***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mitä tää :snotty: kuvio oikeesti tarkottaa :saint: :ashamed:
mä oon kanssa sitä mieltä että räkäähän siinä valuu. taitaa olla flunssassa :D

:muoks: ja kuumeessakin kai kun otsakin noin punoittaa
mä ajattelin et olis tyyliin et päästää pahanhajusen paukun, ja omia silmiäki kirvelee...
tai sit puhaltaa purkka pallon
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mun pitäs kyllä jostaan lähtä metsästämää Kotka-lisähakemusta :/ :/ :/
Ja täällähän on niin köyhää meininkiä että kuntalisät on haave vaan. :kieh:
No hei...täällä 168e MIINUS VEROT |O :LOL:
No on sekin enemmän kuin täällä! ;) :LOL:
Mut meil on sit vastaavasti pienemmät tulot :LOL: :LOL: :LOL:
 
Jos nyt siitä meidän unikoulusta. Voispa melkein sanoa että pah, mikään unikoulu! :LOL: Iskän oli tarvinnu käydä yöllä tassuttamassa vain yhdesti, tämä oli kestänyt puolisen tuntia. Sit oli itkeskellyt muutoinkin vähän, mutta itku oli loppunut aina itekseen, eikä ollut tarvinnut iskän apua. Eli mahtava alku, saa nähdä kuinka toinen yö sujuu =)

Ja ryömiminen meillä sujuu jo vauhdilla, maailma on avartunut kerta heitolla, lelujen perässä mennään innosta kiljahdellen! :heart:

Oma univelka on ihan mieletön, nyt kun on saanut pään auki nukkumisten kans, niin tuntuu että vois nukkua vaikka kuinka paljon! Toisaalta en ole ulkoillut pariin-kolmeen päivään ollenkaan, joten sekin voi tehdä osansa tästä töttörööstä! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kth nyt tuli sit päätettyä et kai ne matkikset on nyt ostettava eikä vasta keväällä,kun ei tolla kth:lla paljon osteta,juu

--meinaakko muutes kauan olla kotosalla :wave:
Tarkoitus olis olla kunnes poika on 3 vuotta.Sitä saa sitten penniä venyttää tai siis centtiä
:D ,no kattoo miten käy.
 
Helmis: Meillä tyttö on myös aika pienikokoinen, mutta kasvaa kuitenkin koko ajan. Hitaasti, mutta varmasti :D Kattelin tossa joku aika sitten omaa korttiani, niin oon ollut itekin melkein millilleen ja grammalleen saman kokoinen :) Enkä ite oo yhtään huolissani tuosta hitaasta kasvusta. Mutta jos ahistaa, niin silloin tietty kannattaa käydä lääkärissä, ihan ittensä takia, ettei tarvii kuluttaa stressaamiseen energiaa :)
 
Palatakseni vielä kht-asiaan niin, joo Emmie, opiskelijat saa kyllä venyttää penniä.. Mikä on musta persiistä. Mun nettotulot pieneni äippälomalla vaan jonkun 300 erkkiä että siinä mielessä nostan kyl hattua opiskelijoillekin :)

Anna86:kiva kun saitte hyvää hoitoa! Miksi pitää syödä tarvittaessa Zyrteciä? sehän on antihistamiinilääke? Toivottavasti lammas sopii :)

 
Anna86 hienoa,että suomen maassa on edes yksi aivot ja myötätuntoa omaava lääkäri :whistle: ;) toivottavasti lammas maistuu ja sopii pikkuneidille.

Mä näen varmaan painajaisia tosta KHT:sta ,olen ollut niin perkuleen tuhlaavainen enkä edes ole älynnyt tai siis viiitinyt miettiä et se on tosi pieni,säästää olis pitäny eikä porsastella :ashamed: siis törsäyskrapula :xmas:

Hymiöstä..deeku densohan tuo ja kokkelii sniffaa...äh huonoa läppää mulla

Täältäkin hatunnosto opiskelijoille ja suurperheiden äityleille
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Pikaisesti omaa napaa:

Käytiin nyt tänään siellä Tuomelan vastaanotolla. Oli kyllä niin ihana lääkäri että ei oo tosikaan! :) Saatiin tosi paljon vinkkejä ja etenemisohjeita. Seuraavaksi Adalle kokeillaan siis nz lammas, sitten vadelma ja vatun jälkeen quinoa. Näin siis aloitellaan. Tänään vien vielä ulosteviljelyn (Adalta siis ;) ) labraan, katsotaan onko kakka hyvää. :D Jos ei niin aloitetaan tujumpi maitohappobakteeri. Soittoaika on 2 vkon päästä ja uus aika marraskuun lopulla. Voipi olla et joudutaan myös ruveta syömään zyrteciä päivittäin jos ei kiinteitä rupea löytymään. Ihanaa kun ei enää tarvi yksin pähkäillä! :)

Ostin sitten heti n. 700g pakastettua lammasta jonka keitän huomenna ja parin päivän päästä aloitellaan sitten se. Toivottavasti sopis niin ois neidin protskun saanti turvattu. :)
Apua mä olin täysin sekoittanut viikot!
:eek: Luulin jotenki ihan vilpittömästi et teillä oli se ens viikolla :$ Tuomela on tosiaan ihan mielettömän mukava ja tuntuu osaavan asiansa. Sanoko mitään riisistä tai kanasta? Ihanaa että oli apua käynnistä :)
 
Meillevauva: Zyrtec siksi että jos mikään kiinteä ei rupea sopimaan niin "pistetaan ne zyrtecin avulla sopimaan". Elikkäs pidetään oireet kurissa antihistamiinilla ja yritetään siedättää tyttöä. Siihen ei siis vielä mennä, vaan vasta sitten jos jonkun ajan päästä ei olla ruoka-asioissa edistytty ollenkaan.


Mamacita: Riisiä, ja varsikin kanaa ei kokeilla pitkään aikaan. Riisiä ei siksi että sitä ei tulisi liikaa kun mäki syön sitä, ja kanaa ei siksi että se on syönyt kotimaisia viljoja. Meidän lihat tulee siis alkuajat oleen lammasta, hirveä, poroa, antilooppia tai muuta vastaavaa joka EI ole syönyt viljaa. Samoin viljoista siis kokeillaan quinoa/amarantti/hirssi/tattari. Kasviksista kesäkurpitsan jälkeen esim. jamssi, maa-artisokka, mustajuuri...
Et aika "eksoottista" ruokavaliota kokeillaan..! :D
 
Anna86, eksoottiselta ruokavalionne tosiaan kuulostaa! =) Saako noita kaikkia ihan tavan ruokakaupoista, esim. antilooppia? Tai quinoa (mitä se on?) tai amaranttia?

Meillä olis edessä vielä toinen yö "evakossa", ja jos menee yhtä hienosti kuin eka unikouluyö (sanokaa minkä sanan keksin tähän kun ei tässä kyllä mistään koulusta voi puhua, kun niin hyvin meni.. ei tuossa paljoa opettelua ollut!) niin seuraava yö saadaan sit alkaa jo omiin sänkyihin pojan kanssa. Siinä on koko perheelle vielä joltinenkin opettelun paikka, kun nukkuvat samassa huoneessa. Missä pojan iltasatu luetaan, kun neiti menee unille aiemmin kuin poika, eikä siellä voi enää mitään satuja alkaa lukemaan, ettei toinen herää... ja pojan iltajuoksut, kun tulee monta kertaa sängystä pois ennenkuin alkaa kunnolla nukkumaan; niidenkin olis suotavaa loppua. Ja tietysti me vanhemmat, meillähän se vaikein osa onkin ku pitää opetella ihan kahdestaan taas nukkumaan tuolla meitin makkarissa... ;) :D Tällä toivon mukaan on suotuisia vaikutuksia tuohon aviolliseen elämäänkin... ;)
 
Niin, sitä mun pitikin kysyä sellaisilta unikoululaisilta joilla on vanhempia sisaruksia, että mites tommonen tassuttelu onnistuu jos lapset nukkuvat yhdessä (eikä siis vauva nuku vanhempien makkarissa)? Siis lähinnä miten se vanhempi sisarus reagoi jos vauva vetäisee itkut keskellä yötä..

Heh, mä "valitin" mun bestikselle että elän sit miehen siivellä hoitovapaalla. Ja se heitti ihan vitsinä (aluksi) että tuu heille brekutyöntekijäksi, on siis päällikkönä hotellissa. Ei ollenkaan paha idea.. kaikenlisäksi jos saan valkata satunnaisia vuoroja niin sehän ois vaan bueno :p
Mites hoitovapaalla saa tehä tollasia sivuduuneja? ja onko sillä vakkarityönantajalla nokan koputtamista jos mä tienaan hieman extrarahaa muualla?

 
Anna86 tutun kuulonen ruokavalio, siskon pojilla ollut samanlainen. Ja zyrtekin kanssa. Toinen on jo 4-vuotias ja on ruokavalio kyllä jo huomattavasti laajentunut! Melko normaalia ruokaa jo syö, maito on semmonen mitä saa harvemmin (esim. pullassa) mutta ei täysin vältettävä enään. Tosin kasviksia ei suostu syömään missään muodossa kun ei niihin ole tottunut :/

 
Oulun reissu tehty. kaikki hyvin ja kehuja sai pikku nappula :heart: motoriset taidot kehiityneet hyvin, ihan omalla ikäistensä tasolla kehittynyt. fyysisesti että henkisesti.
seuraava kontrolli joulukuussa ja sit tammikuun alussa poistetaan pillit. taas leikkauksella siis :/
mutta pääasia että rakas pikkunen on kunnossa. :heart:
Lääkäri/neurologi nauro kun M hoki vähän väliä että äiti tai äittä. :heart: sano et paras sana pitääkin ekana oppia. :heart:

tyttöjen perään on tänään kateltu ja pitkään. sairaalassa tuijotteli ja sit kun mentiin paikalliseen hh:n syömään niin pääkallellaan ukko kattoo tyttöjä. naisten mies taitaa tulla :LOL: :LOL:

M oli kyllä todella nätisti koko reissun ajan. meillä kuitenkin tulee edestakas matkaa n.400km.

toinen hammaskin näkyy jo kivasti. :heart:

Meillä syödään jo 2 lämmintä ruokaa pvässä.

hmm...mitäköhän mun piti kirjottaa.....

*mietintätauko* :headwall:
 
huomenaamuna tää menee taas töihin..7:00 alkaa...

taidan ottaa irtokarkit tuolta ja kattoa frendejä.

illanjatkoja mammulit!

....ai niin ieva, näin yks yö unta susta. sä olit töissä täällä paikallisessa salessa hyllyttäjänä ja reppana olit saanu liian isot työhousut. mustat jotka ei pysyny jalassa vaan kokoajan jouduit nostella. meikäläinen ajeli vaan pumpulla ja rullakoilla ohitse ja toivotteli työiloa.... :LOL: kaikkea sitä näkee...

Öitä,nää unis ötököitä! (tiiättekö mistä ohjelmasta?)

jepsu
 
No niin, me ollaan mainonnan ja pelottelun uhreja! Ei vaiskaan, ihan järkipäätös tehtiin ja meille tulee nyt sellainen securitaksen kodinhälytysjärjestelmä (vai miksikä sitä kutsutaan?). En tiedä muistaako kukaan, kun joskus kesällä kerroin, että keskellä viikkoa yöllä neljän kieppeillä joku soitteli meen ovikelloa. Lisäksi noita kaikenmaailman kaupustelijoita ym. käy aina ovilla. Meidän talo on L-mallinen ja sisäänkäynti sisäpihalta, eikä naapureista taikka kadulta näe, mitä pihallamme touhutaan, joten ihan rauhassa saa täällä häärätä hämärätyypitkin, jos paikalle sattuvat. Ennen kaikkea tärkeintä tässä on se, että me ihmiset ollaan turvassa, varsinkin kun mies on paljon poissa myös yömyöhään :/ Asutaan yhdellä rauhallisimmista omakotitaloalueista kaupungissa, mutta sehän ei takaa mitään ja hämärätyypit liikkuvat juurikin tällaisilla alueilla :(

Asennus on jo perjantaina, joten pian ei tarvii pelätä synkkinä syysiltoina =)
 
Muuten, noista vauvojen kokoeroista tuli mieleen...
Oltiin eilen siellä pankissa ja hississä samaan aikaan tuli nuorehko mieshenkilö. Neiti hymyili tälle rattaista kauniisti, niin tää mies kysy, että minkäs ikänen tää neiti on...3-4kk?? Mie änkytin et tulee kohta 7kk...vähän nolona tuo mies katto, et hällä on 1½kk ikänen ja näyttää ihan saman kokoselle |O :LOL: :LOL:
Sano, et heillä on kieltämättä aika iso poika ikäsekseen....ja siis meillähän on aika pieni neiti :whistle: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä