***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Muuten, noista vauvojen kokoeroista tuli mieleen...
Meidän poikaa luultiin heinäkuussa siellä värikylvyssä "lähempänä vuoden ikää olevaksi" :eek: Mä siihen vaan sopersin, että just tuo vasta pari pv sitten täytti 5kk. Se nainen meni kyllä itse ihan noloksi, kun kumminkin vetää värikylpyjä vauvoille, eikä osaa edes vauvan suurpiirteistä ikää sanoa :whistle: Näytti vaan kuulemma ekaksi niin isolta pojalta vaunuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Huomenta

Kaksplus se tulla kolahti luukusta tänään. Ei muuta kun lukemaan :D .

Milloinkohan se tulee se syöttötuoli? :whistle: :wave:
Mul tuli syöttötuoli oikeestaa vähä sen jälkee ku oli laskun maksanu..
Meille tuli kaksplussa tänään ja eilen maksoin laskun. Mä kans mietin, että tuoli tulee varmaan laskun maksun jälkeen aika nopsasti..

Mä laitoin viime viikolla palautetta siitä, että munkin tilaus aloitettiin sillä tuplanumerolla, mulle ei oo vastattu mitään takaisin. Pirulaiset |O |O LAitan kohta kyllä uudelleen palautetta :D
Mullekaan ei ole vastattu mitään :headwall:
Mä soitin sinne silloin sman tien kun lehti tuli ja siirsivät mukisematta tilausta kuukauden eteenpäin. :saint: :D Eikun luuria käteen... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Kristelle saako udella paljonko tuommonen tulee kustantamaan?
410? asennus ja laitteet, sitten 30?/kk ja kerran vuodessa 36? huolto-ja ylläpito. Eli alkuunsa maksaa, mutta jatkossa mun mielestä aika vähän, jos aattelee, että noin euron päivä turvallisuuden takaamisesta.

Me saadaan tuo asennus appivanhemmilta joululahjaksi meidän perheelle =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kokoeroista Me kun mentiin ½-vuotiskuvaukseen kuvaaja kysyi et otetaanko ensin tää 1-vuotiskuvaus vai sisaruskuvaus...Mä vähä aikaa kelasin että mikä ihmeen 1-v. kuvaus... Siinä vaiheessa kun kuvaaja alko roudaamaan kameran eteen kahta puujakkaraa...änkytin että siis tää pienimies on ½ vuotta. Sanoi et hänellä tyttärentytär 2 v. ja samankokoinen... :eek:

:D no voi jumprahuitti,parempi ettei me sit mennä kuvaan kun varmaan meiltä sit kysytään et mites koulussa sujuu ;) :LOL:

No joo,onneks on eri kokoisia ja näköisiä vauvoja ja ihmisiä yleensäkin.Mä olin aikoinaan tosi otettu kun ravintolassa kysyttiin elämäni eka kerran papereita 25 vuotiaana.Sen jälkeen onkin alamäki alkanut :p kyllä tuo valvominen vanhentaa ja varsinkin kun ei jaksa enään niin naamaansa puunata,Aikoinaan vannoin ettei musta tule seinästä revittyä äitiäja tässä sitä ollaan :xmas: taisinpa eksyä aiheesta :D :saint:
 
Katoitteko kaksplussan takakannessa kun oli liberon mainos et kuitteja vastaan saa kura-asun? Heti piti mennä kattomaan että montako kuittia pitäis olla niin 12 kuittia ja aikaa oli marraskuun loppuun. Joo, jää kyllä varmaan meiltä se 35? arvonen kurapuku hankkimatta :whistle: Jotenki toi pampers oli parempi kun sai sen 20? (joka muuten tuli tänään tilille) kun 40? oli ostanu vaippoja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
En kyllä liittänyt mitään miehen tilinauhaa siihen kht-hakemukseen, mitäs se siihen kuuluu ja Kelahan tarkistaa tulot suoraan verottajalta-tuli se päätös näköjäns ilman sitäkin.
Mun käsittääkseni se liitetään vaan, jos haetaan sitä tulosidonnaista hoitolisää. :wave:

 
Mitä hemmettiä, ei mulle tullu Kaks Plussaa tänää :eek: Tuliks kaikille muille? Siis syyskuun numero eikä se tuplanumero edelleen :D

Oli tänää tai eilen tullu täälläki ne Pamperssin rahat..

Aivan ihania uutisia Jepsu :heart:
 
vauvojen kokoeroista me on "naurettu" nuille mun siskon vauvan komeille mitoille (4630g ja 53cm), että saman kokonen ku meijän neiti 1kk iässä..kuulemma ovat jo laitoksella joutuneet useampaan otteeseen antamaan lisämaitoa, ku pojalla heti miehen annokset!
 
Tänään oli eka perhekerhopäivä ja poju tykkäs valtavasti leikkiä laulun mukana :heart: Sitä sitten jatkettiin kotonakin ja näytettiin isille mitä oltiin opittu =)

Huomenna tulee taas sisko tyttö hoitoon muutamaksi tunniksi :heart:

Joko ootte muutes laskeneet pinnistä alemmas? Ajattelin kun täällä moni jo ylös yrittää kovasti =)

Tein sosetta taasen ja nyt ku aletaan syömään 2 lämmintä ateriaa niin toi satsi ei riitä ku reilun viikon vaikka sitä oli iiiiso kulhollinen. Niin se poika vaan syö kovasti :D

Meillä mennään jo sievästi konttausasentoon ja hytkytään siinä. Liikkeelle ei kyllä kiirettä olis.. Huomenna poika 6kk ja kakun ajattelin väsätä lauantaiksi. Sillon poju menee eka kertaa yökylään, eli kannattaapa täyttää puolivuotta ku hoitoon heti tyyrätään :D

Jepsu, kiva että kaikki hyvin :hug

Väsyttää jo kovasti joten kömmin peiton alle. Ukkeli heräilee kuitenni usiamman kerran yössä |O

Saanukka ja J huomenna 6kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
kyllä tuo valvominen vanhentaa ja varsinkin kun ei jaksa enään niin naamaansa puunata,Aikoinaan vannoin ettei musta tule seinästä revittyä äitiäja tässä sitä ollaan :xmas: taisinpa eksyä aiheesta :D :saint:
Niin mäkin olin päättänyt ja oonkin toteuttanut päätöstäni aika hyvin. Tosin kotona tulee heiluttua jos jonkinnäköisenä :ashamed: Sun pitää joku ilta laittaa ittes nätiksi lähteä viihteelle. Siellä keräilet kohteliaasti kehuja ja taas on mieli korkealla jonkin aikaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
En kyllä liittänyt mitään miehen tilinauhaa siihen kht-hakemukseen, mitäs se siihen kuuluu ja Kelahan tarkistaa tulot suoraan verottajalta-tuli se päätös näköjäns ilman sitäkin.
Mun käsittääkseni se liitetään vaan, jos haetaan sitä tulosidonnaista hoitolisää. :wave:
Mikä on tulosidonnainen hoitolisä ?

:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
kyllä tuo valvominen vanhentaa ja varsinkin kun ei jaksa enään niin naamaansa puunata,Aikoinaan vannoin ettei musta tule seinästä revittyä äitiäja tässä sitä ollaan :xmas: taisinpa eksyä aiheesta :D :saint:
Niin mäkin olin päättänyt ja oonkin toteuttanut päätöstäni aika hyvin. Tosin kotona tulee heiluttua jos jonkinnäköisenä :ashamed: Sun pitää joku ilta laittaa ittes nätiksi lähteä viihteelle. Siellä keräilet kohteliaasti kehuja ja taas on mieli korkealla jonkin aikaa :D

:D ja jos ei tule kehuja naamasta niin ainakin maitoa täynnä olevat utareet kerää katseita :LOL: sit saan ihan pokkana todeta aitoa luomutavaraa ei silikonia ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Pikaisesti omaa napaa:

Käytiin nyt tänään siellä Tuomelan vastaanotolla. Oli kyllä niin ihana lääkäri että ei oo tosikaan! :) Saatiin tosi paljon vinkkejä ja etenemisohjeita. Seuraavaksi Adalle kokeillaan siis nz lammas, sitten vadelma ja vatun jälkeen quinoa. Näin siis aloitellaan. Tänään vien vielä ulosteviljelyn (Adalta siis ;) ) labraan, katsotaan onko kakka hyvää. :D Jos ei niin aloitetaan tujumpi maitohappobakteeri. Soittoaika on 2 vkon päästä ja uus aika marraskuun lopulla. Voipi olla et joudutaan myös ruveta syömään zyrteciä päivittäin jos ei kiinteitä rupea löytymään. Ihanaa kun ei enää tarvi yksin pähkäillä! :)

Ostin sitten heti n. 700g pakastettua lammasta jonka keitän huomenna ja parin päivän päästä aloitellaan sitten se. Toivottavasti sopis niin ois neidin protskun saanti turvattu. :)

:attn: Ieva itiksen lindexissä oli niitä ruskea keltaisia siili töppösiä! Kokoa 18-19 ja 20-21. :attn:
Ihanaa Anna, että lääkärillä meni mukavasti! :hug: Ehkäpä hommat tosiaan nyt lähtevät rullaamaan! =)

Kävin nuo sillitossukat Itiksestä. Kiitos lumiannalle, joka informoi mua jo päivällä tekstarilla tossuista ja pisti tossut varaukseen. :flower: =) Ostin koko 18-19, ovat nyt sopivanoloiset. Eilen ostin jo hätäpäissäni semmoiset punaiset oravatossut, kokoa 20-21. :saint: Kiitos myös kaikille muille tossukoiden metsästykseen jollain lailla osallistuneille! :flower: =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
vauvojen kokoeroista me on "naurettu" nuille mun siskon vauvan komeille mitoille (4630g ja 53cm), että saman kokonen ku meijän neiti 1kk iässä..kuulemma ovat jo laitoksella joutuneet useampaan otteeseen antamaan lisämaitoa, ku pojalla heti miehen annokset!
...on vielä pieni meidän esikoiseen verrattuna... :LOL:
? et panit paremmaksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
vauvojen kokoeroista me on "naurettu" nuille mun siskon vauvan komeille mitoille (4630g ja 53cm), että saman kokonen ku meijän neiti 1kk iässä..kuulemma ovat jo laitoksella joutuneet useampaan otteeseen antamaan lisämaitoa, ku pojalla heti miehen annokset!
Jepa...kaverin vauva oli syntyessään (5100) saman kokonen ku meijän neiti vajaa 4kk:na :LOL:
Mutta kiva ettei kaikki oo samasta muotista
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mitä tää :snotty: kuvio oikeesti tarkottaa :saint: :ashamed:
mä oon kanssa sitä mieltä että räkäähän siinä valuu. taitaa olla flunssassa :D

:muoks: ja kuumeessakin kai kun otsakin noin punoittaa
Mä oon tehnyt samankaltaisen päätelmän, että räkätaudissa ompi :D
Kuin myös. =) Tosin joskus oon käyttänyt sitä ihan muuten vaan, kun on niin hassunpohtivaisen näköinen. :kieh: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mitä tää :snotty: kuvio oikeesti tarkottaa :saint: :ashamed:
mä oon kanssa sitä mieltä että räkäähän siinä valuu. taitaa olla flunssassa :D

:muoks: ja kuumeessakin kai kun otsakin noin punoittaa
Mä oon tehnyt samankaltaisen päätelmän, että räkätaudissa ompi :D
Kuin myös. =) Tosin joskus oon käyttänyt sitä ihan muuten vaan, kun on niin hassunpohtivaisen näköinen. :kieh: :saint:
Mä oon ajatellu kans tota räkätautia ja toisaalta se näyttää just semmoselta marttyyrimaiselta menipä herne nenään-hymiöltä :snotty:
 

Yhteistyössä