***HELMET 2008*** Syysviikko 36

Mun pitää tulla tänne aina parin tunnin välein ku muisti palaa pätkittäin..

Kokoeroista, mein tyttö saa useimmiten ihmettelyä miten pieni ja kapoinen on (7kg/68,5cm) mutta silti monet veikkaa iäksi lähemmäs 10 kuukautta.

Ryömiminen totesin tänään että ainakin kodin ulkopuolella tyttö ryömii jos on jotain kiinnostavaa matkan päässä. Avoimessa pk:ssa tavoitteli ankkaa ja hetken mietittyään alkoi kammeta käsillään niin että eteni hitaasti ja varmasti.
Muutenkin tuntuu että kaikenlainen uuden oppiminen on nyt tosi aktiivista. Ihan niinku Jahve joskus jossain pinossa tais sanoakin. Meillä esim nokkamukista juominen (saa aina soseruokailun jälkeen vettä) on ollut harjoitteluasteella pitkään ja toiminut niin että mä juotan. Tänään sit lykkäsin mukin neidin eteen ja eikös vaan ottanut mukia oikeaoppisesti käsiinsä ja imi hienosti =). Onneksi isi näki kans!

Potta vitsit kun tuntuu epätodelliselta että kohta vois jo alkaa jopa istuttaa tyttöä potalla. Ihan vaan istumisen vuoksi, harjoitteluna. Musta vaan tuntuu että eihän nyt tällaset vajaa 7kk ikäiset sentäs potalle.. Mutta kuulemma sitä voi istuttaa potallekin jos vaikka istuu jo syöttötuolissa, jos selkä kestää.. Että ei sitä mitään tuotoksia välttämättä tule mutta kunhan tottuu ajatukseen. Mä edes tiedä milloin sitä ostais potan! Niin että heti tuli mieleen nää palstan pottakeskustelut! Pitäisköhän huomenna piipahtaa siellä cittarissa..

Pinnis on meilläkin laskettu, viime viikonloppuna. Ei tyttö vielä nouse ite mihinkään mutta kurotteli jo. Nyt vaan tuntuu tosi matalalla olevan.

Nonnih, ehkä mä selviän huomiseen näillä puheilla :saint:

Öitä kaikille tasapuolisesti :flower:

 
Piti tulla täälläkin vielä käymään, sit tuleekin viikon tauko tähä palstailuun... :whistle: B)

Ollaan laskettu pinniksen pohjaa alemmas, vähän pakko kun neiti nousee laitaa vastaan polvilleen ja yrittää pönkätä seisomaankin. Samoin rattaissa pitää aina päiväunille laittaa vyöt kiinni, koska kääntyilee siellä muuten mahalleen ja möyrii siellä niin että rattaat vaan heiluu.

Kokoeroista on puhetta ollut, mun kaveri sai myös mukavankokoisen vauvan tässä kesällä, 4900g ja 54cm.... :whistle: Ja ihan normisti tuli ja sanoi että vielä helpommin kuin reilu kilon pienempi esikoinen. Oli kyllä melkoinen jässikkä kun nähtiin :whistle: :D jalallakin oli kokoa kiitettävästi, kaikenkaikkiaan sen oloinen pakkaus, että tulee aikuisena miehen kokoinen! Mulla nuo lapset meni kyllä niin, että eka oli tokaa pienempi, ihan suht reilustikin-poika oli siis 3084g ja 50cm ja tyty 3858g ja 54cm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
menikö yli vai miten oli nuin reippaan kokonen...
sisko tuumi et niitten vauva näyttää "jättiläiseltä" muitten rinnalla...
sil ollu 4 melko isoa (siis yli 4kg) vaik sokereissa ei häikkää, hyvin ovat mahtuneet tulemaan..
Ei menny yli kuin kaksi päivää ja sokereissa ei ollu mitään häikkääkään... Mistä lie moinen! Oli tosiaan jättiläisen näköinen muihin vauvoihín nähden silloin siellä laitoksella. Tosin sitten kotona paino ei noussut nopsaan ja käyrillä oli pian ns. normaalikokoinen vauva. Nyt siis 3v ja sopusuhtainen. :xmas:
 
Täällä ilmoittautuu ainakin yksi ievan mainitsemista taustailijoista. Eli olen seuraillut keskustelua ihan sieltä piinaviikko 26 - vai mikä se olikaan - lähtien, mutta en ole saanut itseäni niskasta kiinni kirjautuakseni käyttäjäksi. Eilen sitten satuin kuulemaan Jesper Juniorissa puhetta lentävästä haalarista ja tunnistin ievan. Muutaman sanan ehdin vaihtaa siellä ja nyt tuli sitten viimein se kimmoke kirjoittaa.

Eli meidän tyttö syntyi viikoilla 38+3 jo 25.1 Kätilöopistolla (missä olimme tutustumassa samaan aikaan ievan kanssa, siitä osasin siis myös yhdistää henkilön ja nimimerkin). Mukana kotitouhuissa on myös aika tarkkaan 3 vuotta vanhempi isoveli. Poika oli helppo tapaus monessa suhteessa, nyt tyttö sellainen hieman vaativampi, mutta ei mitenkään erityisen hankala. Eli melkoisen normaalia lapsiperheen arkea vietetään. Katsotaan, miten sitä innostuu tästä eteenpäin kirjoittelemaan, mutta piti ainakin tulla ilmoittautumaan jo ihan kohteliaisuudesta.
 
Gallup:

Mikä kuumemittari ja mistä mittaat (siis jos norm. en siis luule, että työnnätte korvakuumemittarin tai tuttimittarin sinne tai suuhun :LOL: )

ja Oletteko kaikki etelä-suomesta - paitsi yks

muoks: omat vastaukset: digitaalinen kainalo/pylly /Oulu
 
Hiluselle hyvää lomaa :flower: Ihana aika lähteä, voisinpa itekin :whistle:

Tervetuloa Metu77 :wave:

Voi luoja tota BB:tä :LOL: :LOL: Mä nauroin niin kippurassa Nikon itsesäälikohtaukselle. Varsinkin, kun se lyyhistyi sinne sängyn reunalle itkemään :LOL: Vähänkö draamakuninkaan vikaa :LOL: Ja toinen, mille nauroin ihan kippurassa oli se Riston syvällinen pohdinta itsestään: "mä oon tällainen cowboy, yksinäinen ratsastaja liikenteessä" :LOL: :LOL: Toi on pakko kyllä muistaa :D
 
[quote="Hippa
Riston syvällinen pohdinta itsestään: "mä oon tällainen cowboy, yksinäinen ratsastaja liikenteessä" :LOL: :LOL: Toi on pakko kyllä muistaa :D [/quote]

:LOL: :LOL: :LOL: Niin ja kundi on BB:ssä .....yksinäistä elämää kerrakseen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
No huh hu ton BB:N kanssa. Myötähäpeän tunne on valtava :eek: |O :x :xmas: B) :LOL: :LOL:
Peesi
Joo, eilen olin hankkimassa 24/7, mutta en tod. jaksa katsoa niiden orgioita, vaikka enhän mä öisin valvois :D
No juups, ei tarvi sit todellakaan alkaa seuraamaan ollenkaan, vaikka jo mietin että pitäiskö kun kaikki siitä täällä puhuu!
;)
 
Muuten BB olikin sitten aika kamalaa katottavaa; ihme touhuilua :x Se Marianne (vai -a), joka sitä Johania vikitteli, ihme touhua :x Ja sit se Cheryll niin tyrkkynä..Ei se Risto ollut aluksi edes kiinnostunut (eikä vaikuttanut kovin innokkaalta vielä sielä sviitissäkään..) :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Muuten BB olikin sitten aika kamalaa katottavaa; ihme touhuilua :x Se Marianne (vai -a), joka sitä Johania vikitteli, ihme touhua :x Ja sit se Cheryll niin tyrkkynä..Ei se Risto ollut aluksi edes kiinnostunut (eikä vaikuttanut kovin innokkaalta vielä sielä sviitissäkään..) :whistle:
Siis marianna ja johan ja marianne ja tero tänä aamuna. Ihan ihme pimuja.
Mutta täytyy myöntää joku Oscar-patsas casting-crewlle, että on löytänyt näin pimeetä porukkaa. taito se on sekin =)
 

Yhteistyössä