Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi!
Mekin oltiin tänään ultrassa, vähä venähti se käynti, kun alkoivat etsiä kolmatta napanuoran suonta..Pieni oli niin vaikeassa asennossa ettei löytynyt ja sitten jouduin vielä lääkärin pakeillekin eikä sekään löytänyt sitä. Voi olla että on vain kaksisuoninen napanuora :/ Lääkäri kyllä sanoi, että kun kaikki muu on normaalia niin tuosta ei ole mitään haittaa. Saattaa ehkä olla, että kasvu ehkä voi hidastua..mutta ei sekään varmaa.
Noh, saa kattoa mitä keksivät sitten Joensuussa pääsenkö sitten vielä lisäultraan tämän takia. No meinaan kuitenkin mennä. Muuten vastasi viikkoja ja kaikki oli kunnossa :) Istukka on etuseinässä, joten selittänee potkujen vähyyden.
Aikaisemmin ei kai oo noita napanuoransuonia edes katottukaan ultrassa, eli ei oo varmaan niin välttämätön asia edes tarkastaa. Sukupuolikin jäi vähän arvoitukseksi. Sanoivat ettei ehkä ole poika ainakaan, voisi kai olla tyttö...no enpä lähe ton perusteella vielä vaaleenpunasia vaatteita osteleen. Mulla on kylä aika tyttöolo itelläni, saa nähdä osuuko oikeaan.
Nyt on niin väsyny, kun ei oikeen taas viime yönä saanut nukuttua. Pakko mennä tirsoille.

Kivoja kuulumisia ultrasta teillä. Meidän kuulumiset vai pitäisikös sanoa katsomiset katsotaan huomenna. Jänskää!

Tuohon painonvartioiden laihdutusohjeeseen varmaan kuuluu vaan terveellisten elämäntapojen tarkastus eli tuskin mistään nutriletkuurista on kyse. Monella kun tuo ruuan laatu saattaa vähän joutua hakuteille ja herkut maistua raskausaikana enemmän niin synnytyksen jälkeen vähän vaan vaihtaa kevyempiin tuottesiin vaikka söisikin kunnolla niin saa vähän painoa hillittyä. Mulla ainakin tämä raskaus on tehnyt sen että tulee makean himoja vaikka muuten en ole mikään suuri makealla herkuttelija. Imetys kyllä kuluttaa, mutta ei sen varaan kaikkea voi laskea (ainakaan minun kohdallani). Se on vaan niin että synnytyksen jälkeen liikuntaa paljon, paljon lisää ja kaikki herkut pois niin kyllä se paino vähän kerrallaan siitä alas menee. Ei tarvita mitään erityistä laihdutuskuuria vaan elintapojen tarkastelua.

Fantti

Helmie: Hyvä kun ei käynyt kaatuessa mitään vakavampaa. Nyt on ollut meillä länsirannikolla hyvä talvi siinä suhteessa, että ei ole juuri liukkaita ollut kun ei ole ollut lunta ja jäätäkään! Ei ole siksi kertaakaan tullut levattua tänä talvena!!

Meillä ei ole enää yhtään ultraa, molemmat kaksi on nyt käyty. Seuraavaksi lapsen näen kun hän on syntynyt. Siksi olisin nyt halunnut tietää sen sukupuolenkin, kun seuraavaa kertaa ei enää ole. Jos asia alkaa kovasti mieltä askarruttamaan, menen sitten yksityiselle ultraan, mutta enpä usko. Ellei jotain muuta syytä varten halua käydä vauvaa vilkaisemassa. Pikku potkut on jo ihania merkkejä hänen olemassaolostaan, onneksi niitä tuntuu jo päivittäin. En olisi ikinä uskonut, miten paljon lapsen hyvinvoinnista on huolissaan jo odotuksen aikana! Jos joku olisi kertonut etukäteen, olisin varmaan ajatellut, että kuulostaapa turhalta hössötykseltä ihan luonnollisen asian ympärillä. Niin sitä ihminen muuttuu kun asioita itse kokee.

Koko päivän istuminen alkaa jo tuottaa hiukan hankaluuksia, tuntuu ettei veri pääse kiertämään enää kunnolla, ja paikat puutuu, tarttee tämän tästä pompata kuljeskelemaan. Muuten on LOISTAVA ja energinen olo! Nyt voi nauttia tästä raskaana olemisesta.

Olin viikonloppuna molempina päivinä äitiysjoogakurssilla, kaksi tuntia per päivä. Se tuntui tosi sopivalta ja hyvältä. Suosittelen. Saatiin lyhyt ohjelma mukaan, jota voi tehdä kotona, ja toinen, jonka voi ottaa synnytyssairaalaan mukaan ja tehdä siellä niitä liikkeitä. On kuulemma avuksi synnytyksen sujumiseen ja rentoutumiseen ja sitä kautta kipuihinkin, tai niiden kestämiseen.

Hei!

Tänään talvilomalla, ihanaa!

Nyt on kysyttävää raskausarvista. Onko teille tullut tässä tai aiemmassa raskaudessa arpia? Oletteko niitä yrittänyt ennaltehkäistä, auttaako rasvaaminen vai tuliko niitä siitä huolimatta ja miten usein täytyy rasvata? Onko väliä mitä käyttää, tavallista kosteusvoidetta vai jotain erikoisrasvaa?
Jollain meistä oli jo tässä odotuksessa jotain kuukausi sitten tullut rintoihin arpia. Silloin kun siitä luin, aloin itse aina suihkun tai uimisen jälkeen laittaa jotain ihan tavallista ihovoidetta rintoihin ja vatsaan, mutta en joka päivä, puhumattakaan siitä että aamuin illoin laittaisin. Tietysti nämä on myös yksilöllisiäkin asioita, kellä niitä tulee herkemmin kuin toisella. Mutta jos tiuhemmalla hoitamisella saisi niitä vältettyä paremmin, niin kyllä sen voisi sitten tehdä.

moi!
body shop myy ainakin sellasta kaakao stikkiä, joka on ihan tarkoitettu ehkäisemään raskausarpia. Edellisessä raskaudessa mulle tuli kaksi raskausarpea, toinen viikkoa ennen synnytystä alavatsaan ja toinen synnytyksen jälkeen. Molemmat hävis itestään. En kyllä oikeestaan osaa sanoo onko tosta kaakaostikistä hyötyä vai ei...ei kai ainakaan haittaakaan.

Maru-maru: Miulla ei ole yhdessäkään raskaudessa tullut raskausarpia, ainoastaan pillereitä syödessä (ne kun turvottaa aina älyttömästi). Nopeasta kasvustahan ne arvet johtuvat, joten periaatteessa kai mikä tahansa ihon joustavuutta lisäävä rasva toimii. Mie olen atoopikkona uinut rasvassa päivittäin muutenkin (ihan perusvoide), enkä oikein usko, että paljon sen kummoisempaa vaikutusta on noilla "ihmerasvoillakaan". Vaikka eihän sitä tiedä varmasti ennen kuin kokeilee. ;)

Tuo äitiysjooga kuulostaa ihanalta. Onko joku muu kokeillut? Mie haaveilin siitä jo esikoista odottaessa, mutta täällä ei sellaista järjestetä. Tavallisen joogan jouduin jättämään alkuraskaudesta, kun en voinut olla en selälläni, enkä mahallani ja nyt pitäisi vain jaksaa odottaa ensi syksyyn, että pääsisi taas joogaamaan. :(

Hipsu: Teillähän on mahtavan hyvä ultra, kun oikein suonetkin siinä näkyy! Meillä ei näkynyt koko napanuoraa... Oli kyllä niin onnettoman huonot laitteet, että todennäköisesti mennään yksityiselle vielä ihan oman mielenrauhan takia. Siis oikeesti: kuvassa näkyy tasan kaksi pyöreähköä pallukkaa lumisateessa!!! Revi siitä sitten luottamusta, että kaikki on kunnossa. :/

Tervehdys! Olimme tänään rakenneultrassa ja kaikki hyvin onneksi. Pikkumies on paisunut 310g painoiseksi, mutta muita tietoja lääkäri ei valitettavasti kertonut. Emme saaneet edes ultrakuvaa pikkuisesta. Ihana oli nähdä että siellä masussa kaveri heiluu aktiivisesti, vaikka vielä ei liikkeitä tunnukaan. Kävinkin innoissani ostamassa vauvelille heti unilelun vaikka aikaa kesään onkin vielä runsaasti.

Hei Tomie, sanoiko lääkäri nyt teille että on poika? Kun muistat että aikaisemmin puhuit että sulla itselläsi on vaan sellainen tunne että on poika. Vai näkyikö se jo selvästi ultrassa? Itsellä rakenneuä tulossa ja kiinnostaa tietää että näkeekö sen sukupuolen tosiaan jo itse jos tulokas on sopivassa asennossa?

pitkästä aikaa täällä..

voi,onko kaikki jo käyneet ultrassa..?mulla vielä puolitoista viikkoa odotettavaa..

mulla on hirvittäviä kipuja vatsassa aika ajoin..vihloo,vaikka istuisi paikallaan..
mahan kanssa alkaa olla jo nyt tukala olo,vaikkei nyt kovin valtava olekaan..

eilen varasin paikallisesta kierrätyksestä pinnasängyn,kun oli niin hyvännäköinen ja hyvä kuntoinen..eikä tule kalliiksi..

mä kanssa odotan arpia "innolla"..ekassa tuli ihan kiitettävästi joka paikkaan kropassa..joten tottakia oletan,että niitä tulee nytkin..ihmettelen kyllä,ettei rintoihin ole vielä tullut,vaikka ovat kasvaneet kaksi kuppia...

no,taas pitää mennä..

heiree 18+4

Juu, lääkäri sanoi meille että uskaltaa sanoa sen olevan poika. Painon lisäksi ei sitten muita tietoja saatukaan, vaikka olisi ollut mukava tietää esim. lapsen pituus. Pyysin kyllä jo heti tutkimuksen alkaessa saada tietää sukupuolen jos se on nähtävissä. Itse en kuvasta juuri mitään kyennyt erottamaan, paitsi nyt tietysti selkeät kädet ja selkärangan. Jouduimme hieman odottelemaan vauvan liikkeitä sen sukupuolitiedon kanssa, sillä aluksi vauveli oli sellaisessa asennossa ettei sukupuoli ollut nähtävissä. Paljon kuitenkin kaikki noin pienet vauvat kai liikkuvat, joten muiden tutkimusten jälkeen vaavi oli jo kääntynyt niin että pienet kivekset olivat näkyvillä. Ihanaa oli nähdä vauva! Nyt kun vielä jaksaisi odotella heinäkuulle saakka :)

Ultrassa käytiin nyt mekin tänään. Kaikki näytti olevan kunnossa. Vauva köllötteli hyvin rauhallisena mahassa. Me saatiin vaan yksi kuva, joka oli aika huono, kun ei suostunut liikkumaan kuvauksellisempaan asentoon. Np-ultrasta saatiin kyllä kivoja kuvia. Yleensä kai ekassa tuleekin parempia, kun on vielä niin pieni. Meidän vauveli painoi 327g. Sukupuolikin saatiin suurella todennäköisyydellä tietoon. Esikoinen olikin yllätys. Nyt on kiva, kun pystyy alkaa jo sisustelemaan tämän kakkosen omaa huonetta. Esikoiselle meillä ei vielä ollutkaan omaa huonetta ennen kuin muutettiin viime kesänä isompaan. Tuli kyllä taas todella onnellinen olo ultran jälkeen.

Mulla on se Body Shopin stick käytössä. Oli myös ekassa raskaudessa. Oon myös rasvaillut tavallisella rasvalla, vaikka en nyt juurikaan noihin usko. Parempi kuitenkin, että tekee kaikkensa ettei raskausarpia tulisi, vaikka onkin varmaan ihan ihosta kiinni. Mulle ei tullut ekassa raskudessa yhtään arpea ja toivon kovasti nytkin että kävisi niin hyvä tuuri. Kakkosesta kuulemma tulee kyllä helpommin kaikkea...Tuntuu, että mahakin on isompi nyt. Tänään kyllä kampaaja kummasteli, että olenko muka raskaana, kun ei huomannut.

Mutta nyt katsomaan Housea, moikka!

Moikka! Lomareissulta palattu ja pitkästä aikaa täällä. Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mulla vasta ens keskiviikkona, vähän jo jänskättää...

Muuten ei tänne erikoista, masu kasvaa ja vauva potkii ahkerasti. Alaselkä on alkanut pikkuisen vaivaamaan kun täytyy tyttöä nostella ja leluja keräillä lattialta.

Viime raskaudessa mulla ei tullut yhtään raskausarpia, taisin rasvailla masua ihan tavallisella vauvaöljyllä suihkun jälkeen, täytyykin muistaa taas jatkossa.

Mutta nyt en ehdi tämän enempää.

Lellu rv 19+1

Moi!

Täällä on paljon ollut ultrakuulumisia ja mekin pääsimme keskiviikkona tuota masukasta tiirailemaan. Ultra oli tosi tarkka (tarkempi kuin ykkösen rakenneultra) ja kuten Hipsullakin niin pystyttiin näkemään istukan suonet joita meillä kyllä oli se kolme. Sydän ja aivot tutkittin tarkkaan ja kaikki oli kunnossa jopa pois suljettiin huulihalkio. Mutta se sukupuoli...hän oli jalat ristissä eikäs vilauttanut mitään! Taitaa olla tyttö tulossa ;-)

Äsken olimme kaverini kanssa Itiksessä pörräilemässä. Mukana oli kolme lasta joista vanhin kolme. Huh huh varsinainen apinaorkesteri. Meidän neito väsyi niin että jätin sen autoon nukkumaan kun en enää tohtinut herättää. Mahtaa rääkäisy olla kova kun herää paikallaan olevasta autosta. On mulla itkis päällä joten eipähän tarvitse kauaa kärvistellä.

Edellisestä raskaudesta ei mulle tullut yhtään raskausarpia, vaikka olikin melko laiska rasvailemaan ja ahterikin levisi kuin pullataikina. Veikkaan siis että ihotyypillä on paljon asian kanssa tekemistä tai sitten olen vaan niin paksunahkainen. Mutta jos jotain lohduttaa niin vaikka ei tullut arpia niin kaikke kivaa muuta kuten suonikohjun poikasia jotka raskauden jälkeen jäivät vaaleahkoiksi mustelmiksi ja kamala selluliittipylly joka kävellessä hyllyi. Tosin siitä pääsi työllä eroon.

Viikonloppuja!

Fantti

Välillä harmittaa kun sitä vaan miettii turhamaisuusasioita, vaikka ei ne oikeasti painakaan vaakakupissa terveyden rinnalla mitään. Oman vartalon muutos on kova pala kun itsetunto ylipainoon vuoksi on jo nyt maissa.. En ole huolehtinut siitä ettei alkurysäyksen 6 kgn jälkeen ole paino noussut ollenkaan, päinvastoin, jos vaikka se diabetesriski laskisi. Painoa on silti tullut sen yhden nettilaskurin mukaan liikaa.

En ole suhtautunut raskauteeni ulospäin intohimoisen innokkaasti, vaikka asia oli toivottu. Uskoisin olevani tosi väsyttävä jos jauhaisin koko ajan samasta asiasta ja koska sopeutumisvaihe on edelleen päällä, en kestä kun naiskollegat koko ajan läpättävät miten närästi ja turvotti ja oli paha nukkua. Ensi viikko olisi taas kurssilla istumista ja sitä ennen 5 tuntia ratin takana että voipi pikkuisen jalat olla pölökkynä... Kurssikaveri yrittää raskautta ja olen satavarma että vauva-asiaa puidaan täysillä 12 h päivässä. En halua käydä heidän kanssaan edes lastentarvikkeita katselemassa, se tuntuu jotenkin niin henkilökohtaiselta asialta.

Tunne-elämä on siis voimakkaan myrskyn kourissa, haluaisi iloita ääneen mutta toisaalta haluaisi pitää detaljit ikiominaan tai puhua niistä vain kotona, sitä vaivautuu kovasti jos joku alkaa kysellä tai kiinnittää huomiota. Weird?

Bendie, en sanoisi, että tuo on mitenkään outoa. Varsinkin ensimmäisen kohdalla se oman kehon muuttuminen voi aika monelle olla kova pala. Ja kyllä se jonkin verran itsetuntoa syö vielä kolmannenkin kanssa, vaikka pitäisi tähän olla jo tottunut... Tällaiset foorumithan on sitä varten, että saa jauhaa mielin määrin asioista, jotka mieltä painaa. ;) Jos jota kuta ei kiinnosta, niin ei ole pakko lukea!

Ja meilläkin on muuten kaikki vauvaroina hankittu ihan oman perheen kesken. En miekään voisi kuvitella shoppailevani vaunuja ja turvakaukaloita (tai edes pienempiä vauvajuttuja) jonkun muun kuin oman mieheni kanssa!

Onko joku tosiaan sellainen, että jo yritysvaiheessa haluaa puhua vauvoista 24h??? Mie en ainakaan olisi halunnut kuulla sanaakaan koko aiheesta silloin, kun näitä on yritetty! Meillä ainakin yritys on tarkoittanut pettymystä kuukausi toisensa jälkeen, eikä ole ollut mitään varmuutta, saadaanko raskautta aikaiseksi koskaan... Ja puolet raskauksista on päätynyt keskenmenoon, joten eipä paljon ole houkutellut asiasta huudella. Ihmettelen niitä, jotka aloittaa vouhottamisen jo ennen kuin lapsesta on tietoakaan...

Pistiina rv 19+0

Moi!

Bendie, ymmärrän hyvin tunteesi. Itse olin himourheilija joka treenasi 4-5 kertaa viikossa ja pidin tarkkaa ruokavaliota jotta kroppa oli tiukka paketti. Ensimmäisen raskauden myötä treenit kevenivät ja ruokavalio triplaantui sekä hiilarit tulivat enemmän kuvioihin, johtuen ällötyksestä. Paino vaan nousi ja nousi. Kaikki se työ mitä olin vartaloni eteen tehnyt oli mennyttä. Piste iin päälle oli se että pulska neuvolatäti kysyi, että käytätkös edes kevytjuusto. Sehän se kaiken olisikin ratkaissut. Pakko oli vaan syödä ja aikaisemmin himoitsemat kanat ja salaatit eivät maistuneet. Minkäs teet? Kyllä oli mieli asian takia maassa.

Nyt toinen raskaus on ollut sen puoleen helpompi, sillä vartolo oli jo ennestään rappiolla ja kotona kun on ei nää muita joilla on hyvin istuvat uudet vaatteet joten tyytyy vähempään. Muutenkin käytännön pukeutuminen on lapsen kanssa tärkeää joten se ulkonäkö ei ole etusialla. Tämän raskauden aikana paino ei ihan niin pilviä hivo.

Älä lue nettiä ja tee painotestejä. Ei mikään laskuri pysty laskemaan mikä juuri sinulle sopiva painon nousu. Se on niin ihmisestä kiinni.Ajattele ennemmin niin että kun synnytys on ohi ja taas jaksat niin sitten rupeat liikkumaan ja luovut herkuista. Kyllä se siitä!

Vinkkinä muillekin että jos lähdette ulos jonkun hoikan hyvännäköisen kanssa niin käskekää hänen pukeutua rumasti ja laittamaan vaatteet jossa näytää vähän lihavammalta. Näin minä sanoin yhdelle tulle treffejä järkätessä ;-)

Fantti

:D Olisin varmaan tosi reilu kaveri: " *kele jos oot sitten hyvännäköinen niin minä en lähde ollenkaan."

Eilen oli ultra ja ipana kaikinpuolin okei. Vaikka on sivuseikka, pyysin arvioimaan sukupuolta ja 80 % varmuudella tyttöä odotellaan. Nyt saatiin kuvakin mukaan. Eka käynnillä lääkärillä oli aivan uusi kone ja taisi keskittyminen sen käyttöön olla etusijalla. Nyt muutaman kuukauden kuluttua oli t.hoitajalla se paljon paremmin hanskassa. On se ihmeellistä mitä kaikkea sillä vehkeellä voi analysoida, sisäelimet ja aivorakenteet ja kaikki!

Pikaterveiset eilisesta ultrasta. Kaikki oli hyvin. Vauveli painoi 360 g. Kysyimme sukupuolen ja saimme sen tietaa. Laakari oli varma sukupuolesta ja huomasimme kylla ruudusta itsekin, kumpi on tulossa. Laite naytti mielestamme todella tarkkaa kuvaa ja laakari selitti koko ajan samalla, missa on mitakin. Saimme miehen kanssa jopa sydamen kammioista selvaa. Mukava kokemus oli! Terkuin Marion ja toukkis 21+6.

Moikka! Ultrakuulumisia täältäkin...kaikki näytti muuten normaalilta mutta mahalaukku oli kätilön mielestä ison kokoinen. Lääkärikin vilkaisi kuvaa ja totesi että on täyden oloinen, johtunee luultavasti siitä että vauva on niellyt paljon lapsivettä. Mutta menen vielä varmuuden vuoksi uusinta ultraan viikon päästä. Näytti vahvasti siltä että meille on tulossa toinen tyttö :) Näin olen itsekin ajatellut kun raskaus on ollut tismalleen samanlainen kuin ensimmäinen. Tulee varmaan siskoksista hyvät kaverukset!

Mutta eipä nyt tähän hätään muuta.

-Lellu rv 19+6-

heippa pitkästä aikaa!

onnittelut mukavista ultrakuulumisista ja terveisiä sieltä myös minulta, poika on tulossa meille:)

juuri sain siivottua koko kämpän ja nyt aion hyvällä omallatunnolla löhötä ainakin siihen asti kun esikko herää!(se muuten tapahtunee tuossa 10min.päästä;))

uuteen kotiin ollaan muutettu ja elämä alkaa pikkuhuljaa palailla uomiinsa. kaikenlaista stressattavaa tässä on ollut laatikoiden purkamisen ohella, kuten se että esikoisella havaittiin pieni sivuääni sydämmestä kun käytiin korvatulehdusta lääkärillä valittamassa... no korvien jälkitarkastuksessa sitten kuunnellaan että kuuluuko sitä vielä. ovat kuulemma aika yleisiä lapsilla etenkin tulehdusten yhteydessä. katsotaan sitten että aiheuttaako toimenpiteitä. tämä odottelu vaan on aika karseeta.

mulla maha on jo aivan hervoton! ultran mukaan kaveri olikin viikon verran isompi kuin piti... jättivauva tulossa? raskausarpia tuli esikoisesta vasta 2 viikkoa ennen synnytystä, kaakaostikkiä käytin minäkin. nyt oon jotenkin unohtanu koko rasvaamishomman ja näytän aivan seepralta:(

joo ja nyt se tyttö tosiaan heräs... täytyypi mennä!

Heippa!

Ja onnittelut tosiaan kaikille hyvistä ultra kuulumisista. Olen kyllä lueskellut aina teidän kuulumiset mutta meillä on nyt takana koko perheen 3 viikon sairastelukierre joka huipentui tytön penisilliinin allergiseen reaktioon ja lastenpolilla olemiseen. Nyt kaikki ok, toivon että voisi huokaista hetkeksi.

Meillä myös rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin. Lääkäri tosi hiljainen joten kaiken sai itse lypsää, mut onneksi mies oli mukana ja kyseli myös. Olin juuri sellainen ärsyttävä nettiäiti joka kyseli kaiken mahdollisen itse, napanuorien suonisuudesta lähtien. Taisi lääkäri olla iloinen kun lähdin, mutta siis kaikki kunnossa ja se on pääasia. Sukupuolista sen verran vaikkei varmaa olekaan, mutta meille taitaa olla tulossa sekä tyttö että poika. Mun mielestä ihana kaksos yhdistelmä!! Vaikka sukupuolet han ovat tosi sivuseikka, mutta kuitenkin.

Onoko teillä ollut supisteluja?? Tunnetteko liikkeet päivittäin. Itse tunnen kyllä päivittäin, mutta välillä on niin rauhallisia päiviä, että' melkein tönii vatsaa jotta saisi pienet liikkumaan, no kyllähän ne liikkeet vaan lisääntyy ja voimistuu viikkojen edetessä.

Oletteko tehneet jo vauvatarvike hankintoja??

Paljon on uusia ultrakuulumisisa taas tullut. Tosi monelle sukupuolikin selvinnyt.

lala: en paljasta meidän vauva sukupuolta täällä, kun halutaan pitää se salassa (tai ainakin yrittää). Täältä on niin helppo käydä tuttujen urkkimassa tietoja, kun tietää koska on la. Joo, siis esikoista odottaessa yllätyin, että mut "löydettiin" näistä keskusteluista. Koska sulla on lala laskettu aika?

Nyt on vointi mulla jo tosi hyvä. Oksentelut tosi harvinaisia, tällä viikolla saldo vain yksi kerta. Nyt on kyllä alkanut röyhtäyttää aika paljon. Tosi hassua, kun en normaalisti montaa kertaa vuodessa röyhtäile. Ja viehättävääkin:). Onneksi ei sentään mitään närästystä ole tullut, vielä...

Helmie 20+6

Me käytiin tänään kylpylässä polskimassa päivällä ja sitten käytiin Ideaparkissa vähän ostoksilla. Ei oltu ikinä käytykään siinä ostoskeskuksessa. Ostin uudelle tulokkaalle ekan oman bodyn ja hatun. Mitään kummempia hankintoja ei tarvitse nyt kakkoselle tehdä. Tuplarataat ostetaan ja sit varmaan ostan erilaisen rintapumpun, kun mikä mulla on. Tietty sit vähän vaatteita, kun pitää kakkosellekin saada ihan omia. Ja vauvan vaatteita on niin ihana ostella.

helmie: minkälainen pumppu sulla nyt on ja onko se epäkäytännöllinen kun aiot ostaa toisenlaisen?

Mulla on nyt oikein loistava olotila, nyt vaan nautitaan odottamisesta! Kohta alkaa varmaan itsekin mieli tehdä hankintoja. Nyt ei ole ostettu vielä mitään, ei ainoatakaan vaatetta edes. Ajattelin että pärjätään alku äitiyspakkauksen vaatteilla, sitten näkee mitä tarvitaan. Kun tämä on eka vauva, niin ei ole tietoa mitä pitää olla ja kuinka paljon.

Koskahan mahtaa uusi äitiyspakkaus tulla jakoon? Keväällähän se aina tulee. Täytyy käydä kelan sivuilla seuraamassa tilannetta, niin näkee sitten millaisia värejä siellä on tänä vuonna. Jos joku huomaa uuden paketin ilmestyneen, laittakaa tietoa tänne muillekin innokkaille. Yritän saada uuden paketin jos mahdollista.