Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vaan kaikille , minäkin jouduin käymään sokerirasituskokeessa ja onneksi kaikki oli vielä hyvin rajalla kyllä keikutaan joten hieman sain varotteluja että syömisten perään täytyy vähän kahtoa. Olotila täällä ihan hyvä hieman on masu iltaisin kipee kun jonkinverran vieläkin supistelee mutta Nöpöllä varmaankin kaikki hyvin kun tuntuu jytistävän masussa ihan kunnolla.
Hyvää Pääsiäistä vaan kaikille ja syökää paljon suklaamunia musta vaan tuntuu että uskaltaako noita enää syödäkkään, mutta eihän niitä onneksi ole tarjolla kuin tämän hetken.

Roosa2+Nöpö rv25+1

mulla palanneet oireet alkuraskaudesta..pahoinvointi yllätti eilisiltana..

olen ruvennut pelkäämään ennenaikaista synnytystä ja km:ää,kun on näitä supistuksia ja rinnat alkaneet erittää maitoa..ja samanlainen olo kuin poikaa synnyttäessä,että pitäisi päästä kakkalle..(tai pitää työntää ulos jotain..)
no,ainakaan ei ole ylimääräisiä vuotoja...varmaankin turhia hätäilen..

no,rauhallista pääsiäistä odottajille!

Moikka! Pääsiäisenä tuli herkultua oikein kunnolla ja tänään neuvolassa sitten vaaka heilahti, jo 7 kg tullut alusta! Eli kyllä tässä taas varmaan se 15 kg menee rikki, ei sille vaan kertakaikkiaan voi mitään. Muuten kaikki näytti olevan kunnossa.

Sitten kysymys teille joilla on jo useampi tai odotatte kakkosta...tuplarattaista nimittäin. Osaatteko suositella jotain kohtuuhintaista ja hyvää merkkiä? Mulla kun ei noista ole juuri mitään tietoa mutta hankittava ne kuitenkin on. Käytettynäkin vois etsiä kun tietäis mitä etsisi!

Terveiset neuvolasta! Täälläkin pääsiäinen näkyi painossa ei niin kovin mairittelevalla tavalla: 8 kg nousua lähtöpainosta... No, tuli siinä pääsiäisen aikaan juhlittua kolmet synttärikekkeritkin eli en kyllä yhtään ihmettele, että vaaka vähän heilahtikin! Onneksi on mukava terkkari, joka lohdutteli, että tuli hänelläkin pyhien aikaan pari lisäkiloa. :) Alkaa vaan jo nyt olla painoa tullut yhtä paljon kuin esikoisen odotusaikana kokonaisuudessaan, että tätä menoa taitaa paukahtaa 20 kg rikki ennen heinäkuun loppua, jos ei kohta ala tasaantumaan... Kovasti huolissaan terkkari oli myös alati laskevasta hb:sta, joka nyt oli 104, vaikka rautaa olen syönytkin jo jonkin aikaa. Sama vaiva oli kakkosen kanssakin ja silloin väläyteltiin jo verensiirtojen mahdollisuutta, kun arvot vaan laskivat, vaikka loppua kohden olisi pitänyt alkaa nousua tapahtua. Saa nähdä, miten nyt... Muuten oli kaikki ok. Vauveli potkiskeli anturia siinä määrin, että sykkeen saaminen kesti aika pitkään, mutta hyvät 150 lukemat sieltä sitten tuli. Isovelikin oli mukana, mutta eipä paljon tulevan pikkusisaruksen sydämensykkeet kiinnostaneet, traktorit enemmänkin. ;)

oho,melkein hukassa oltiin..

pötsiasukki potkaisi tänään tulevaa isoveljeä päähän,kun makoili sylissäni.. :)
alkaa käydä olo tukalaksi..mahan kanssa ei pysty tekemään mitään..lattialta nouseminen on harvinaisen hankalaa..esikon aikana muistaisin olleeni elämäni kunnossa tässä vaiheessa..no,nyt tietenkin suppareita ja ties mitä kipuja..
ja kun liikkeet ovat alkaneet tuntua turhankin selvästi..
ikävä kyllä mies jäänyt vielä paitsi,kun vauva lopettaa aina,kun pyydän miestä kokeilemaan...ei kukko käskien laula..

no,nyt seuraamaan teho-osastoa...

heiree 22+4

Heips! Pitkästä aikaa kirjoittelen...
Olen kolmatta viikkoa jo saikulla, kun pikkanen flunssa iski päälle, ääntä ei lähde vieläkään kunnolla ja kurkku on kipeä.

Mulla oli viime viikolla neuvolassa käydessä vielä -400g lähtöpainoon. Ihan kiva näin. Muutoin kaikki on mennyt ihan kivasti. Supisteluja on alkanut olemaan monta kertaa päivässä ja kävelystä on tullut lyllertämistä. Kuuluu asiaan :)

Lellu kyseli tuplarattaista: mulla on aikomus ostaa Firkon merkkiset tuplat. Ovat uutenakin tosi edulliset, jotain 350euroa. Vaikka ovat halvat, niin olen kuullut pelkästään plussaa niitten käyttäjiltä. En nää järkeä maksaa useita satoja euroja näistä rattaista, koska käyttöaika on kuitenkin niin lyhyt. Niin, eli olen ostamassa näitä rattaita tuttavalta käytettyinä.

Mulla on edelleenkin pieni masu, vaikka sf-mitan mukaan ihan normaali. Aiemmissa odotuksissa kuitenkin kaikilta muilta tässä vaiheessa on masu ollut paljon isompi.

-Lennu 24+0

Hei!
Mulla kanssa tuntuu että maha on jo valtava, aiheuttaa ähkinää makuullaan kääntyillesssä ja autosta noustessa, ja kumartuessa ja... Mieheni ihmetteli että miten se nyt jo voi olla niin hankala kun vielä maha kasvaa kolme kuukautta, että millaista sitten oikein onkaan viimeisillään kun olen. Samaa mietin itsekin, eka kun on tulossa.
Kateeksi käy teitä kellä on vähän tai ei lainkaan tullut painoa, itsellä melkein 10 kg. Toivottavasti imetysaika vie tulleet kilot sitten mennessään, niin kuin olen lukenut..

Muuten voin loistavasti, hyvä ja energinen olo.
maru-maru 26 + 4

heipä hei!

painoa tullut n.7kg..onneksi suurin osa vatsan alueelle..mutta kyllä se muuten on aika tasaisesti levinnyt ympäri kroppaa...vatsa kutisee välillä siihen malliin,että pian tulee taas arpia(toivottavasti ei,edelliset kun on jo vaivana...)

mies kuuli viikonloppuna jälkikasvun sydämen..sanoi,että kuuluu sellaista läpätystä..
ja vauvalla oli kahtena päivänä hikka ;)..luulis,että tuntuisi vähän myöhemmin....?

selkä ja vatsa kipeänä supistuksista,joita oli taas eilen illalla..yksi oli kamala "kestosuppari", en tiedä montako minuuttia kesti,mutta kipeää tuli..no,lääkärinneuvola taas ens viikolla,niin pitää sanoa,saavat tsekata paikat..

no,poika taas heräilee..päivänjatkoja!

Moi!

Mulla on maha kyllä jo sellaisillä äärirahoilla, että viikko sitten salsatunnilla eräs epäili minun puhkeavan. Hän järkyttyi kovasti kuullessaan, että tässä pitäisi vielä heinäkuun puoleen väliin kärvistellä. Puntarilla en ole käynnyt mutta kaippa sitä painoa on jo kymmenen kiloa tullut jos ei enemmänkin.

Huomenna olen menossa pitämään jumppatunnin tuurauksia joten saa nähdä miten väki suhtautuu kun sijainen ei olekaan yhtä sporttisessa kunnossa kuin ohjaajan oletetaan olevan. Tiedossa on siis ryhävalaan rytmiliikuntaa. Jos kellahdan selälleni niin toivottavasti joku auttaa ylös ;-)

Ainainen väsymys vaan piinaa vaikka olen yrittänyt rautaa popsia. Pikaisen helpotuksen unisuuteen tekee makea ja sehän se onkin oikea ratkaisu, hih. en ole ikinä ollut kova makean perään mutta tämän raskauden aikana toisella kolmanneksella on alkanut sokerihammasta kolottaa.

Meidän esikoista on viimeviikon vatsataudin jälkeen vaivannut pari päivää kestänyt nuha ja nyt elämme loppu viikon eristyksessä jottei muita pöpöjä enää tulisi ja olisimme ensi viikon terveinä ja voisimme lähteä perheen voimin viettämään mieheni talvilomaa Prahaan.

Fantti

Niin vielä tuplarattaista. Mua niin houkuttais noi I´coot, mutta hinta on melko suolainen. Olisi niin näppärän oloiset. Me kyllä ostamme vaunut sitten viime tingassa sillä jos masukas tulee jostain syystä etuajassa pärjäämme hetken kantorepulla ja vaunuilla.

Vai on muillakin ähinää ja puhinaa ilmassa niin täälläkin , mulla huomenna taas lääkäri mitähän siellä tuleman pitää, tsekkaavat taas tilanteen . Toivottavasti jatkaa nyt sairaslomaa sinne loppuun asti kun inhottaa aina jännätä miten käy ,koska supistuksia on edelleen ja selkä on ruvennut kipuilemaan siihen malliin että tiedän ettei työnteosta tule mitään siinä kun selkä joutuu aikamoiselle rasitukselle päivän aikaan seisomista koko päivä ja kiirettä.
Painoa mulle on nyt tullut semmonen 7kg.
Vaunut, hoitopöytä ,sänky ja suurinosa vaatteista ostettu eli melkein kaikki tarpeellinen alkaa olla se turvakaukalo on vaan semmonen kinkkisempi ostos kun ei ole mitään hajua minkalainen olisi hyvä, onko kellään vinkkiä?

Roosa2+Nöpö rv26+5

Voi että minä olen vähän kateellinen teidän isoista vauvamasuista! Itselläni on sellainen sievä ja pieni eikä musta lopussakaan varmaan mitään jättiläistä tule mahan kohdalta. Pitkä selkä ja leveät lantiot upottavat vauvan :) Ajatelkaa nyt huhtikuusta on enää 3 kuukautta heinäkuuhun, aika on mennyt ihan hirmuisen nopeasti!!!

Roosa: en minäkään noista kaukaloista kovasti tiedä, meillä on esikoisen jäljeltä Maxi cosi ja se on ollut ihan hyvä ja toimiva. Lisäksi tykkäsin että siinä sain sen kangas lirpakkeen kunnolla aurinkosuojaksi, kaikissa malleissa ei ole vissiin yhtä hyvä. Tämän kaukalon muuten mies osti ennen kuin haki meidät synnäriltä kun tyttö päätti syntyä etuajassa. Muistan vielä kun kotimatkalla kävin hakemassa imetysliivejä Prismasta kun eihän mulla sellaisikaan ollut hankittuna. Ja hyvin selviydyttiin silti :) Noihin imetysliiveihin muuten kannattaa panostaa, vaikka oikean koon tietää varmaan vasta sitten kun maito on noussut. Mutta synnärille kannattaa ottaa jo jotkut mukaan.
Jaahas mutta nyt telkkarin ääreen kun typykin meni jo unille...

Mä olen vähän sairastellut. Viime viikolla iski ti iltana jumalaton migreeni jota kärsin torstai iltaan asti. Ilman lääkkeitä ei kyllä naurattanut ja mikään ei pysynyt sisällä eli taas pieni laihis...Töissä tietty heti perjantaina ja hiukan heikossa kunnossa. La kävin hierojalla, niin nyt hartiat taas voivat paremmin. Eilen söin sitten ilmeisesti jotain sopimatonta töissä, kun viime yönä oksentelin kunnolla. Maha on ihan sekaisin. Aamulla olin ihan ok, joten tyhmänä tietty töihin ja siellä sit loppupäivästä oksentelin pari kertaa, kun tuli taas paha olo. Mahassa vauva liikkuu kyllä hyvin, niin ei kai tässä mitään hätää. Mitään ei vaan tee mieli syödä.

Mä en olekaan koskaan kuullut Firkon tuplista. Me käytiin katsomassa viime viikolla Phil ja Tedsin tuplia jotka meinataan ostaa. Niillä on vaan tosi suolainen hinta, mutta mun mielestä ne on meille sopivin vaihtoehto.

Raskaana olevien maha on kyllä sellainen asia, mitä kommentoidaan tosi helposti. Mun muutamalle tutulle ollaan vitsailtu isosta mahasta, että odottavatko kaksosia. Se ei ehkä ole mukavin kommentti, jos tuntee itsensä norsuksi. Mulle ei ole vielä kommentoitu kummempia. Töissä kyllä yksi tokaisi, että maha näyttää kaljamahalta työvaatteissa, kiva. Ekassa raskaudessa ehkä paras kommentti oli päivää ennen synnytystä, että näyttää kun olisin laittanut jalkapallon paidan alle.

Tänään oli ihanan keväinen päivä. Odotan kevättä ja kesää tosi innolla. Meidän pihalta suli tänään tosi hyvin lumia pois. Toivottavasti lähtis kaikki pian, niin pääsis syksyllä kylvetty nurmikko kasvamaan, jos kasvaa. Huomenna olis vapaapäivä, että toivottavasti olis kiva ilma ja maha kunnossa taas!

Fantille oikein mukavaa matkaa!

nyt alkoi jännittää synnytys..seikkailin tuossa vauvanhoito-puolella ja siellä kyseltiin synnytyksistä...
jos ajatellaan et aika puolittuu toisen kohdalla,mullehan tulee kiirus lähteä sairaalaan(30km päässä).. ja mies ei mitenkään ehdi helsingistä tänne ajoissa,jos synnytys sattuu käynnistymään keskellä viikkoa....onneksi hänelle on tarjottu töitä kotipuolesta,mutta katsoo nyt,ottaako..

no,nyt täytyy unohtaa hetkeksi synnyttämiset ja muut,kun vasta puoliväli ohitettu...

heiree 23+2

Toivoin alkuraskaudessa, että maha kasvaisi nopeasti, mutta nyt kun se on iso, ajattelen, että ei nyt olisi mikään kiire enää yhtään suurentua... se on sen verran hankala käytössä! Eli ei kannata olla yhtään kateellinen. Pääset helpommalla kun mahasi on pienempi. Toki se on kivaa kun työkaverit taputtelee mahalle ohikulkiessa ja kehuvat että "iiihana maha", se on lisääntynyt sitä mukaa kun maha on kasvanut. Rintojen koko on kanssa yksi asia, mikä on muuttunut: kaipaan omia vanhoja tissejäni, nämä ylisuuret pallukat on tiellä ja hankalat pitää. rintojen suurennuttajat ei taida tietää mihin ryhtyvät kun yli C-kupin kokoon suurennuttavat. (Nyt E ja tosi hankalaa).

heiree, olen myös tässä ehtinyt synnytystäkin jo kammota vaikka aikaa tosiaan on vielä jäljellä. Tuntuu vain että joka puolelta tulvii kauhukertomuksia siitä tulevasta tuskasta..

On ihanaa kun kevätta alkaa olla jo ilmassa ja mielikin on virkeämpi. Minua tosin väsyttää vieläkin koko ajan ja kun otus masussa vielä aloittaa iltajumpan aina kun olen menossa nukkumaan, niin valvomiseksihan se menee. En vain osaa nukkua kun toinen myllertää niin kovasti :)

heippa kaikille!
en ole pitkään aikaan ehtinyt koneelle, ei täällä kyllä hirveän ahkerasti ole tainneet muutkaan kirjoitella:) taitaa olla aika rauhallista keskiraskauden aikaa monella...
samanlaisia kuulumisia täälläkin, painoa tullut alusta 8 kiloa(ja minkä saarnan siitä hyvästä sainkaan neuvolassa!!) täytyy tarkkailla syömisiä jo senkin takia että jos vielä yhdenkin ravitsemus+terveysvalistuksen saan tältä uudelta terkkariltani niin räjähdän täysin.
ruoka vaan on niin hyvää ja syöminen on kivaa;) ja mikä makuri musta onkaan tullut!
mulla on myös aivan älyttöman iso maha mutta pitkän selkäni ansiosta se on tosi alhaalla eikä siten aiheuta mitään vaikeuksia. tosi hyvä ja energinen olo on ollut.
mua on kyllä välillä loukannut joidenkin kauhistelut että jos sun maha on noin iso nyt niin mitä se onkaan kesällä, tai ootko varma ettei siellä oo kahta. tai että saat varmaan ihan valtavan kokoisen vauvan.
tuli itseasiassa vähän riitaakin yhden näsäviisaan reilu 40 kymppisen sairaanhoitajan kanssa töissä kun ihan suoraan mulle ilmoitti kahvihuoneessa että tossa vaiheessa raskautta ei voi olla noin iso maha. ja minä tietty kivahdin takaisin että montakos lasta sulla olikaan kun noin asiantunteva olet. myöhemmin työkaveri kertoi että tää sh on vissiin yrittänyt aikanaan raskautta mutta ei koskaan onnistunut siinä... ja niin minä sitten murehdein sitä loppupäivän kun olin niin ajattelemattomasti laukonut.
no se siitä, täällä oli puhetta tuplista: firkoista minäkin olen kuullut tosi paljon positiivista. niissä on jopa heittoaisa ja niihin mahtuu 4-vuotiaskin ihan helposti joten meillä jahkaillaan lähinnä niiden ja emmaljungien välillä. eniten minua houkuttaisi herquleksen twin raptor spinit ja meilkein jo tilattiinkin ne, mut sit löysin hirveesti negatiivisia kokemuksia niistä ja aloin epäröimään niitä. eli enpä tiedä sitten...
jaahas neiti heräsi, täytyypi mennä!

Ärsyttävää kun ne jaksaa siellä neuvolassa paasata siitä painosta. Mulla nyt 24+3 ja ihan varmaan meni kymppi rikki jo nyt. Vatsan päällä on 5 cmn kerros rasvaa, jotta kyllähän se aika suurelle alkaa vaikuttamaan.

Luin eräästä Vauva-lehdestä, että äidinrakkaus voi herätä hissukseen. Uskaltaako kukaan tunnustaa ettei ollut sillä sekunnilla pyörryttävän rakastunut lapseensa kun rinnalle hänet sai? Odotan esikoistani hämmentynein tunnelmin, mutta en silittele päiviä vatsaani tai laula sille. En silti usko olevani huono äiti sitten aikanani, olen alkanut hissukseen pesää tekemään, mm. Ceroxit ostettu. Näistä asioista ei voi jutella kenen kanssa vaan, aivan liian henkilökohtaista...

bendie, täytyy sanoa,että elämäni paras hetki oli saada poika rinnan päälle,vaikka raskausaikana en juurikaan osannut vielä rakastaa häntä..enkä osannut aina suhtautua positiivisin mielin koko raskauteen..nyt toista odottaessani välillä käyn läpi juuri samat tunteet ja mietin osaanko rakastaa tulevaa lasta..mutta uskoisin,että myös tätä lasta tulen rakastamaan..musta ristiriitaiset tunteet lasta kohtaan on osa "äidiksi kasvamista"..kaikki kokee asiat omalla tavallaan,eikä kukaan muu voi kritisoida siitä,kun ei voi tuntea tunteita toisen puolesta..

no,nyt taas mentävä..voimia hyvät odottajat!

Esikoista odotan, joten aiempaa kokemusta lapsista ei juuri ole. Aiemmin olen kuitenkin ollut hyvin epävarma lasten kanssa, enkä oikein sukulaisetn lastenkaan kanssa ole osannut olla. Tai osannut ja osannut..kyllähän niiden kanssa on tullut leikittyä, mutta jotenkin en ole osannut siitä nauttia. Jotenkin ovat aina tuntuneet kovin rasittavilta vaikka ihania ovatkin :)
En siis todellakaan ole haaveilevaa perheenäiti-tyyppiä ja edelleenkin suunnittelen mahdollisimman pikaista siirtymistä takaisin työelämään lapsen syntymän jälkeen. En osaa kuvitella mitä se oikeasti tulee olemaan, mutta hiljalleen olen alkanut kokemaan huumaavia onnentunteita pikkuisen potkiessa mahassa. Ja huoli masuasukin hyvinvoinnista kasvaa koko ajan. Välillä jopa naurettavuuksiin asti :)

Tässä vaiheessa, vaikka lapsi onkin toivottu ja tärkeä, niin välillä tulee tunteita ja pelkoja siitä. että osaanko sittaen hetken koittaessa rakastua lapseeni ensinäkemältä ja osaanko rakastaa sitä "oikein". Olenko minä sopiva ihminen äidiksi ja entä jos en olekaan? Mitä jos en edes pidä siitä pienestä olennosta jota odotan...
Tiedän tällaisten ajatusten olevan turhia, sillä olenhan jo nyt erittäin kiintynyt pieneen ihmisenalkuun joka potkii mahassani. Tulevaisuus on silti vain niin suuri kysymysmerkki kaikkine muutoksineen, että paniikkituntemukset ja kysymykset lienevät luonnollisia. Uskon että lapsi muuttaa sitten kaiken tulessaan ja jotenkin sitä luonnostaan osaa huolehtia jälkeläisestään, vaikka nyt kaikki tuntuukin pelottavalta.

Täällä ei pesänrakennusvietistä ole vielä tietoakaan, mutta kai se sieltä sitten tulee aikanaan. Mitään ihmeitähän meillä ei edes tarvita: jokunen vaippa pitäisi ommella/neuloa ja sängyn jos sais kasaan ennen kuin muksu syntyy... Ja tulevalle isosiskolle pitäisi ostaa vaatekaappi, että vauvanvaatteet saisi sen lipastoon.

Tuo oli hyvä kommentti, että osaako lasta rakastaa "oikein"! Kyllä teistä, Tomie ja Bendie, tulee varmasti hyviä äitejä, kun tuollaisia asioita pohdiskelette. Tuohan juuri on osa sitä äidiksi kasvamista! :) Ei kaikkien tarvitse olla onnesta sekaisin heti pienokaisen nähtyään. Mie en ainakaan esikoisen ensi kertaa nähdessäni rakastunut "ensi silmäyksellä", vaikka erittäin toivottu ja pitkään odotettu lapsi tuo onkin. Joskus olen miettinyt, että yhtä ihmetellen olisin katsonut varmaan vasta syntynyttä vasikkaa... ;) Kyllähän siihen pikkuiseen sitten kuitenkin pian kiintyi ja rakastui, mutta ei se sellainen valtava tunnekuohu ollut kuin kakkosen syntymä. Se taas taisi olla oikein klassinen tapaus siitä, kuinka voikin rakastaa jotain yli kaiken heti paikalla ensi kertaa nähtyään... :) Eikä se muuten kakkosen kanssa edes tuntunut ensikohtaamiselta, vaan tuntui kuin se pieni ihmisen alku olisi aina ollut osa meidän perhettä! Vieläkin vetää sanattomaksi ja tulee tippa linssiin... Saa nähdä, miten tämän kolmannen kanssa, kun odotusaika tuntuu katoavan vain johonkin, eikä samanlaista tunnesidettä ole syntynyt niin kuin edellisissä raskauksissa... Ehkä se 4D-ultra auttaa asiaa! ;)

Bendie, yritä vain olla stressaamatta tuosta painosta. Miulla on tullut 8 kg ja meidän terkkarin mielestä se on ihan ok, vaikka ei miullakaan mitkään missin mitat tosiaan ollut ennen raskautta! Se on paljon terkkarista kiinni, miten painonnousuun suhtaudutaan. Meillä täällä on vähän vanhempi täti-ihminen, jolla itelläänkin on jokunen kilo "vararavintoa" ja sen mielestä hyväntuulinen odottava äiti on aina parasta vauvalle, vaikka jokunen ylimääräinen kilo kertyisikin matkan varrella. :) Eri asia sitten on, jos painoa alkaa tulla tyyliin yli kilo per viikko jatkuvasti.

Aurinkoisia kevätpäiviä heinäkuisille! Tämä lähtee nyt viettämään iltaa kuralätäköissä pomppijoiden kanssa! :)

Pistiina rv 23+2

moi!
Ihme juttu, että ne tuosta painosta neuvolassa kuittailevat. Mulle on myös tullu vähä reilu 8kg ja terkka sanoi, että on ihan ok. perjantaina olis taas neuvola ja kävin tossa vaa´alla ja painoa oli kuukaudessa tullutkin vaan 800g..No, ei kai sitä voi yhtä kertaa tuijotella, mutta heti alkaa miettimään noiden kahden napasuonen takia, että saako pikkuinen nyt tarpeeksi ja mitäs jos se ei nyt kasva kunnolla :/ Täytyy kysyä neuvolassa mielipidettä.
Onko muuten teillä muilla kellään luomet tummunu tai muuttanu väriä raskauden aikana?ootteko olleet poistattamassa? mulla oikeestaan heti jo marraskuussa, kun tulin raskaaksi muuttui yksi luomi. Siihen tuli sellasia tummia kohtia. Ajattelin, että johtuneekin varmaan raskaudesta, mutta oon nyt kuitenkin viikon päästä menossa poistattamaan sen. Ihan vaan oman mielenrauhan kannalta. Vähä jännittää, vaikka onkin vaan paikallispuudutuksella poistettava ja pikku operaatio eikä kuulemma aiheuta vauvalle mitään vaaraa.
nyt pitää keskittyä kattoon 45 min ilkka kanerva-juttua, heh

Olipa lohdullista lukea että muutkaan ei "osaa vielä keskustella" vauvan kanssa, itsellä on sama juttu. Olen yrittänyt mutta tuntuu jotenkin typerältä puhella omalle mahalleen. Olen ajatellut, että se puheleminen tulee sitten luonnostaan kun maha on vielä isompi, jos on tullakseen. Silti uskon että rakastun lapseen heti kun hänet näen, ja varmasti olen paras mahdollinen äiti omalle lapselleni.

Vaipoista: mistä saisi kestovaippojen ja hahtuvahousujen teko-ohjeita ja kaavoja? En ole onnistunut löytämään netistä. haluaisin ommella ja neuloa niitä ennemmin ite kuin ostaa käytettynä. Valmiina ostetut tulee aika kalliiksi.

Onko kellään sellaisia "endorfiiniryöppyjä" (en tiedä mitä ne oikeesti on) joissa tuntuu kuin olisi yhtäkkiä juonut reilusti alkoholia tai käynyt pitkällä juoksulenkilä, ja jäseniin ikäänkuin suihkuaa rentouttava vapauttava tunne? Olotila on tosi mukava , ja voi tulla yhtäkkiä kesken työpäivänkin. Näitä on nyt ollut muutama kerta ja olen ajatellut, että täytyy johtua jostain hormonihommista kun ei mulla ole tällaisia ennen ollut.

maru-maru 26 + 6

hei moi!

mulla ei ole ollut tuollaista olotilaa,mut samankaltaisia,kun kovassa humalassa yrität sulkea silmät ja maailma vain pyörii.. :)

eilen illalla oli hirvittäviä supisteluja..yks tosi kipeä ja muut vain epämukavia..selkää ja reisiä kuumotti..sitten kun aloin miettiä päivän muita tuntemuksia (painontunne alhaalla,vessassa ramppaamista,menkka kivut,jne,jne.....),rupesin pelkäämään saako lähteä synnärille..yöllä vatsaa kiristeli pari kertaa..ja tänään ollut koko ajan sellainen tunne että menkat alkaa, että "pian valahtaa jotain ja paljon"..supistellutkin on, mutta kivuttomasti..lenkillekkään en uskalla lähteä,saati sitten kauppaan..no,toivottavasti menee ohi....neuvolaan ei kehtaa soittaa,kun ei kuitenkaan lääkäri ehdi kurkata..ja en tiedä,onko muutenki parempi,jos kukaan ei nyt menisi hirveästi pökkimään tuonne...kääh...

päivänjatkoja taas!

heiree,23+4

maru-maru: vaippojen ja villisten teko-ohjeita löytyy kestovaippainfon nettisivuilta. sieltä tee-se-itse osiosta ainakin.
mä saan lauantaina ostettua ihania hahtuvalankoja, joista sitten alan pienelle kutomaan. ja eilen veljeni sai esikoistytön ja sille rinsessallekin pitäis kutoa jotain ihanaa.