Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi pitkästä aikaa! On ollut kiva lueskella ihmisten kuulumisia, varsinkin,kun suurin osa on ollut ihan positiivisia, en vain ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella mitään. Nyt rupes ahdistaa tää painonnousu, jo 6 kg tai jopa yli, rv on kuitenkin vasta 17+2. Aargh! Siskoni kyllä lohdutteli, ettei vauvasta ainakaan alipainoinen tule : ) Toinen on sitten yölliset vessaravaamiset ja varsinkin sillon, kun ei meinaa sitten enää nukahtaa uudelleen. Odotan aikaa, jolloin saan taas nukkua yön ilman heräilyjä - ja se on sitten n. vuoden tai pahimmillaan parin vuoden päästä... Ei kovin ruusuiselta kuulosta...
Töissä kaverit kaverit vahtaa mahan kasvua mutta vielä ei ole pullahtanut muuta kuin vararengas vyötärölle..Heh. Ostin muuten se täälläkin mainostetun bellybeltin ja olen saanut taas käyttöön vanhat farkut, jotka kumma kyllä mahtuu reisien ja takapuolen osalta hyvin, jee! Se on helpotus, että vaikka painoa onkin tullut lisää, niin sitä ei ole sinne kertynyt. No, tulipas taas kuitenkin kirjoitettua, jo helpotti, kiitos! Mukavaa loppuviikkoa!

Tuo painonnousu on kyllä sellainen pähkäilyn kohde minullakin että välillä suorastaan raivostuttaa. Olen saamassa elämäni ihanimman asian, oman vauvan ja jaksan silti ahdistua painonnoususta. Minullekin on jo 6 kiloa kertynyt eikä loppua näy. Ruoka maistuisi koko ajan ja nyt kun olen vielä ollut kotosalla alavatsan kipuilun takia niin entistä enemmän tuntuu että paisun kuin pullataikina..Jotenkin mielseeä silti aina joku pieni ääni jaksaa muistuttaa siitä, että asiasta masentuninen ei ole vaavillekaan hyväksi. Olipa vuodatus. Näin meillä, stressiä turhista asuoista :)

Tomie 16+6

Heippa taas! Onpa tänne tullut paljon uusia viestejä :) Kiva että sain tulla mukaan teidän porukkaan. Onnittelut Roosalle ja muille jotka jo rakenneultrassa ovat käyneet! Meillä se on ensi maanantaina, ja jännittää kauheesti. Mua on jännittänyt kaikki ultrat ja sydänäänten kuuntelut, toivoo vaan niin kovasti että kaikki olis kunnossa. Taidan olla aikamoinen huolehtija...

Mulla on kans ollut vatsakipuja välillä. Oon ajatellu että ne johtuu kohdun kasvamisesta ja on ihan normaaleja. Allergioita en ole ainakaan huomannut että olisi tullut. Painoa on tullut nyt 3 kg lisää kotivaa'an mukaan. Punnitsen aamuisin ilman vaatteita, mut taas neuvolassa iltapäivällä vaatteet päällä, sen mukaan oli tullut jo enemmänkin. Olen raskausviikolla 20+2. Rinnat on kans turvonneet valtavasti, pitäisi mennä ostamaan uusia parempia liivejä.
Muutamalla teistä oli vielä kertomatta vauvasta tuleville isovanhemmille tai sukulaisille. Oletteko muuten kertoneet jo kaikille kavereillenne ja työkavereille? Me ollaan kerrottu oikeastaan kaikille sukulaisille, ja kavereille sitä mukaa kun on nähty, tai tullut puheeksi. Kuitenkaan läheskään kaikille kavereille en ole vielä mitään puhunut. Töissä en ole puhunut muille kuin pomoille. Varmaan kyllä jo vähitellen huomaavatkin, kun ainakin omasta mielestä maha erottuu jo selvästi, ainakin jos katsoo sivulta päin.
Olettekos muuten jo miettineet vaunujen ja turvakaukalon ostoa? Onhan se tosi aikaista vielä, mut kävin jo katselemassa, kun tekis niin mieli hankkia jotain... mutta maltan vielä mieleni vähän aikaa. Mutta kiva kuitenkin käydä vähän katselemassa ja vertailemassa, niissäkin on niin paljon ominaisuuksia, että pitää tuumailla millaiset sitä oikein sitten tarvitsisi.

Aurinkoista keskiviikoa!

Ihanaa kuulla että Roosalla on ollut ultrassa kaikki hyvin :) Ja muilla myös!

Kävin maanantaina neuvolassa ja kaikki ok. Painoa tullut nyt lisää 2kg lähtöpainoon, verenpaine oli vähän koholla ja hemppa oli onneks kans noussut vähän. Kohdunkorkeus oli 18cm ja ylsi napaan, mikä neuvolan tädin mukaan tapahtuu yleensä vasta 20 viikolla...Se puoltais taas sitä ultrassa saatua arvioo et laskettu aika vois olla aikasemminkin. Sydänääniä kuunneltiin, mutta sykettä ei vieläkään saatu lakettua kun tyypillä oli niin hirvee meno päällä mahassa :)

Tänään ois eka synnytysvalmennus, joku äideille pelkästään tarkoitettu fysioterapiajuttu...ei yhtään huvittais lähtee sinne,kun se on vasta illalla... Ja viikon päästä on se rakenneultra, sitä ootan jo kovasti :)

pikkumyy 18+6

Heissan!

Ihmeellinen valoilmiö aurinko tuli tänään esiin :-)

Mä olen ottanut jotenkin rennommin tuon painonnousun tämän toisen raskauden aikana. Viimeksi sitä kun tuli ja tuli, mutta lääkäri lohdutti että se on niin hormonaalista ja joillakin paino vaan nousee kun ruokaa tarvitsee. Näin kävi minullekin ja minä vielä olin tarkka ruokani laadun ja ruuan suhteen. Nyt tämän toisen raskauden aikan olen vähän relannut ja syönnyt joskus jopa herkkuja, mutta nyt paino on pysynyt kontrollissa ja noin 6 kg tullut lisää ja siihen olen oikein tyytyväinen. Ekassa raskudessa kun tuli heti huono olo jos ei syönnyt ja mieli teki ruisleipää ja mysliä. Välillä sitä meinaa oikeen unohtaa koko raskauden niin helpolla tämä on mennyt.

Me kerroimme vauvan tulosta jo melko varhain niille kenelle olisimme olleet valmiit myös kertomaan keskenmenon eli lähipiirille, muille on kerrottu sitä myötä kun on tavattu. jotenkin itsestä tuntuu helpommalta kertoa jotta muut ymmärtävät miksi ei aina jaksa. Töihin en ole vielä ilmoittanut.

Fantti

hyvää päivää!
tänään on taas sellainen päivä,että energiaa riittäisi ties mihin(harvinaista herkkua kumminkin)...käytiin vähän pulkkailemassa ja vielä tekisi mieli lähteä ulos..

eilen illalla säikähdin,kun anoppi soitti,että olenko kotona..tuli kamalien ruokapussien kanssa käymään.oli jos jonkinlaista herkkua.aikoo ilmeisesti lihottaa mut ihan muodottomaksi..

meillä kanssa sukulaiset ja lähimmät ystävät informoitu tulevasta perheenlisäyksestä..ja meidän äiti on hehkutti ultran jälkeen (oli kanssani käymässä) kaikille puolitutuillekkin..

ruoka maistuu ja paino nousee..en ole uskaltanut puntarille hetkeen,kun on vähän tullut herkuteltua..(eikä anopin tuliaiset kamalasti auta... :)

vointeja kaikille!

Täällä myös yksi joka vähän stressaa painosta, sen takia että viime raskaudessa sitä tuli liikaa ja olo oli lopuksi aika tukala. Mutta syödä kyllä kannattaa ja pitää jos nälkä on, mutta kannattaa muistaa kuitenkin vähän liikkuakin ettei turvotusta tulis kauheesti. Mutta lohdutukseksi voin sanoa että kyllä ne kilot imetysaikana nopeasti karisee pois. Mulle ny tullut n. 3 kiloa ja oon siitä iloinen, viimeksi oli puolivälissä jo 10 kiloa että noi teidän 6 kilot ei vielä edes ole pahoja :)

allekirjoitan lellun kommentit täysin, imetys tosiaan "sulattaa" kilot varsin ripeästi. itsellä esikoisesta keräsin reilun 25kg(!!) ja reilun puolen vuoden kuluttua olin omassa painossani. ja tosiaan ei ole 6kg paljoa, mulla oli tässä vaiheessa esikosta reipas 10kg paino plussalla...
ihanaa että ootte saanut hyviä ultranäkymiä, meillä on ultra vasta viiminen päivä ja sinne tuntuu olevan niiiiin pitkä aika!

Ihanaa. Kiitos lohdullisista kommenteista painon keräämisen suhteen. Kai sitä sitten on vain raskausaikana herkempi murehtimaan kaikkea. Teini-iän syömishäiriöistä tai mistä lienee jäänyt kamala pelko lihomista kohtaan, mutta täytyisi vain muistaa että vauva on nyt se tärkein ja kiloista viis. Kyllä niistä sitten ajallaan eroon pääsee :) Kyllä silti helpotti kuulla asian jo kerran kokeneiden viisauksia :)

Aurinkosta loppuviikkoa kaikille!
Tomie ja tänään tasan 17 viikkoa masussa kasvanut vauveli.

Aurinkoista ystävänpäivää. Pyöräiltiin äsken miehen ja tytön kanssa ystävänpäiväkahveille. Miehellä on tänään vapaa ja minä olen juuri iltavuoroon lähdössä, niin hyvin pääsi rauhassa päivällä. Jättipullan söin ja mahassakin innostuttiin siitä kovasti potkuista päätellen.

Eilen mulla oli neuvola ja nyt olen päässyt lähtöpainoon. Kilot toistaiseksi nollassa, muttei sentään miinuksella. Harvemmin enää oksentelen ja ruokahalua on nyt suht hyvä jo. Kova oli liikehdintä mahassa, mutta hetken saatiin taas kuunneltua sydänääniä. Muutenkin kaikki oli ok.

Olen ihan onnessani, kun nyt tunnen jo tosi paljon potkuja. Esikoisesta istukka oli edssä, joten tunsin liikeitä tosi vähän. Rauhoittaa potkut aina mieltä. Meillä on ultra kahden viikon päästä, että vielä pitää odotella. Tuntuu kyllä, etä aika hurahtaa tosi nopeasti.

Löysin Stokkalta ihanat mamaliciouksen äippäfarkut (ne on sopuhintaisiakin). Ovat tiukkaa mallia, että jos perse leviää, niin eivät lopussa mahdu. Mutta mulla on viime raskaudesta kaikki housut liian isoja, kun ostin aina vähän varaa eikä olis tarvinnut. Vielä menee omat farkut hyvin, mutta varmaan muutaman viikon päästä otan käyttöön mammamallit.

Nyt on pakko lähteä töihin, moikka!

Hei kiitos munkin puolesta lohdun sanoista painon suhteen! Mulla taitaa olla vähän samaa vikaa kuin Tomiellakin ja lihominen ottaa vähän koville.. Mutta yritän muistaa tosiaan,että imetyksen aikana se kyllä laskee. Tää on väliaikaista! Muistetaan nyt nauttia raskaudesta ja ottaa siitä kaikki ilo irti!!

Roosalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :)

Omppu: Onnea raskauden puolivälin ylityksestä! Siehän pääset pian täyttelemään äitiyspakkaushakemusta! :) Vaunuja ja turvakaukaloita kannattaa tosiaan jo vertailla hyvissä ajoin. Jos on kovin kriittinen, niin ehtii sitten löytää sopivat ennen h-hetkeä! ;) Meillä jätettiin esikoisen kanssa aika viime tippaan ja ei sitten ehditty saada niitä unelmavaunuja, vaan piti tyytyä kuosin suhteen kakkosvaihtoehtoon.

hipsu: Miulla kanssa ultra vasta 26.päivä ja sinne tuntuu olevan järkyttävän pitkä aika. Ja vielä enemmän stressaan sitä, että seuraavaan neuvolaan on siitäkin vielä kuukausi (tuntuukin tosi luotettavalta tämä raskauden seuranta täällä, kun reilut pari kuukautta tulee taukoa neuvolakäyntien väliin!!!).

Tunsin liikkeitä jo tosi aikaisin ja nyt on taas ollut hiljaisempi kausi -> olen ihan paniikissa välillä, että nyt se sitten on mennyt kesken, kun ei mitään tunnu. Pelkään vieläkin keskenmenoa ihan kamalasti, kun sen veriseulan tulokset oli mitä oli... Jostain olen nyt saanut päähäni, että täytyi siinä verikokeessa olla jotain tosi pahasti pielessä, kun tuollaisen suhdeluvun saivat aikaan, vaikka ultrassa kaikki oli ok... Siis järki on kaikonnut ihan kokonaan tästä päästä..! Ei vaan osaa olla vertaamatta tätä raskautta aiempiin, joissa kaikki on ollut ihan eri tavalla... Nyt taitaa olla istukka edessä (aiemmissa takana), kun ei liikkeet tunnu niin hyvin.

Painosta stressaajat: Älkää turhaan pohtiko liikoja tuota painonnousua! Raskausaikana vauvamaha piilottaa kilot pian ja synnytyksen jälkeen imetys karistaa ne ennen kuin huomaattekaan. Miulla jäi esikoisen raskausaikana kerrytetyt kilot jo synnärille ja kakkosenkin kanssa olin jo alle lähtöpainon 3 kk päästä synnytyksestä. Älkää muistuttako tuosta, jos tän kanssa läskit on sitkeempiä... ;) Nyt tosin vasta pari kiloa tullut, eikä tällä menolla paljon pääse nousemaankaan... Nauttikaa siitä, että ruoka maistuu! Täällä edelleen pakkosyödään, kun kaikki ruoka ällöttää. :/

Nonne: Tuo "pahimmillaan parin vuoden päästä" on aika aliarvioitua, valitettavasti. Meillä 2- ja 4-vuotiaat heräilee vieläkin lähes joka yö ja tässä alkaa ite olla aika zombina... Pahinta on se, että yöllisistä valvomisista seuraa kamala päänsärky, johon ei Panadol auta yhtään. :( Ja nuohan ei tietenkään enää nuku päikkäreitä, kumpikaan, joten päivällä on turha kuvitella lepäävänsä... Eipä taida tässäkään raskaudessa olla ollenkaan sitä energistä keskiraskautta tällä menolla... vali, vali...

No, aurinkoista viikonloppua kaikille, valituksesta huolimatta! :)

Pistiina 16+4 (?)

Heippa kaikille pitkasta aikaa! minulla on ollut kiiretta ja en ole palstalla juuri kaynytkaan, vain silloin talloin lueskelemassa. ihania ultrakuulumisia! minulla on ultra vasta viikolla 23, se on taalla pain tapana. Katiloa olen nahnyt, kaikki on ollut ok. verenpaine aika alhainen 100/60, mutta se oli katilon mielesta vaan hyva juttu. Painoa on tullut 3,5 kiloa, vaikka olen syonyt ihan koko ajan. Ehkapa painoa sitten loppuraskaudesta tulee niin, etta yhteensa tulee noin 14 kiloa. Siten katilo minulle "ennusti". Siis etta puoleenvaliin mennessa 4 kiloa ja sen jalkeen 500g/viikko.

Valkovuotoa oli valilla reippaasti ja kavinkin tulehduskokeissa. Mitaan poikkeavaa ei ollut, kaikki oli normaalia. Nyt valkovuotoa ei ole tullut yhtaan. Runsain vaihe oli viikon 15 tienoilla. Kuulemma normaalia. En nytkaan ehdi enempaa kirjoitella, silla olen kylassa ja muut aikuiset tulee nyt lenkilta sisalle. Olin lapsenvahtina sen aikaa. Hyvia vointeja kaikille! marion ja toukka rv 20

Pitkästä aikaa täältäkin!!

Ultra ensi viikolla, jee! Mutta masu on jo tosi iso!! Miten olette ajatelleet ratkaista kevättakki asian?? En ole edes nähnyt takkeja äitiysliikkeissä, ja olis sitä sitten mukava käyttää myöhemminkin kun sen verran kalliiita noi takit yleensä on.

Lisää ensi viikolla ultran jälkeen!

Hyvää viikonloppua!

Aurea 18+2

Aurea: Mie oon käyttänyt ihan tavallisia takkeja aiemmissa raskauksissa loppuun asti. Esikoinen syntyi joulukuussa ja silloin veli lahjoitti ystävällisesti juuri pieneksi jääneen takkinsa, jota käytin sitten kantotakkinakin vauvan synnyttyä. Ihan kunnollinen kantotakki on yksi vaihtoehto, jos jonkun "erikoistakin", siis sellaisen mahaa korostavan, haluaa. Niissä on yleensä vetoketjuilla kiinnitettävä irtopala, "etupaneeli", jonka voi sitten myöhemmin ottaa pois, kun omat mitat ovat palautuneet. Kantotakit on tarkoitettu varsinaisesti vauvan kantamiseen, mutta toimii se hienosti raskausaikanakin (ja on takuulla tyylikkäämpi vaihtoehto kuin jonkun sukulaisen vanha toppatakki!). Ja kun tuollaisesta saa tavallisen takin myöhemmin, niin ei se hankintahintakaan pahalta tunnu. Pelkästään raskausajaksi on vähänlaisesti valikoimaa, mutta ainakin Missy Mom näkyy myyvän kevyttoppista ja Bebelane villakangastakkia, molemmat alessa! Täällä peräkylillä kaikki tilataan netistä! ;) Vaikka en mie mitään "ylimääräisiä" takkeja taida hankkia, kun eihän kesävauvan odottaja mitään odotusajan vaatteita oikeastaan edes tarvitse, eihän..? Tää kun on meidän eka kesävauva, niin ei oikein nuo edellisten raskauksien vaatevalikoima täsmää...

Pistiina rv 16+5

Onnelliset he jotka eivät ole lihoneet mitoistaan ulos... Olen lähtökohtaisesti jo BMIssä punaisella, mutta onneksi edellisellä neuvolakäynnillä paino oli samassa kuin ekalla käynnillä. Tarkoittanee sitä, että istukka ja vesi ovat kasvaneet normaalisti mutta vararengas siinä helahoidon ympärillä ei ole kasvanut. Ja tykkäisin mielikuvitella että kun turvotusta on tullut, niin oikeaa ihra olisi vähän hävinnytkin?

Vaihdoin jo pari viikkoa sitten joustovyötäröllisiin housuihin, kun ei omenavartaloiselle muutenkaan löydy istuvia housuja. Ihan hyvä ratkaisu on ollut. Viime yönä näin unta että vanhat farkut sopivat vielä ja ihmettelin miksei kasvua ole tapahtunut?

On se outoa, että vaikka näin upea asia on tapahtumassa ja parisuhde on terveellä pohjalla, pitää miettiä jotain kiloja? Eihän ne ole pysyvästi persoonaa määrittelevä tekijä, vaan jos tosiaan haluaa niistä voi päästä kai eroon...

Minä en viime raskaudessa raaskinut panostaa mammakevättakkiin. Silloin oli La kuukautta aiemmin. Ostin pari kokoa isomman takin alesta, jonne sit maha mahtui hyvin. Ei tietenkään istunut niin hyvin hartioista, mutta luultavasti sillä menen tämänkin mahan kanssa. Toi kantotakki kuulostaa kyllä tosi kätevältä.

helmie 18+3

Musta tuntuu, että mun maha on ottanut nyt oikein kasvuspurtin. Nyt alkaa muutkin sen huomaamaan. Kai se suhteessa on vielä pieni, mutta itse sitä aina peilistä kummastelee.

Mä olen myös sitä mieltä, että jos vaunuilla tulee paljon liikuttua, niin kannattaa jo hyvissä ajoin käydä katselemassa. Musta ainakin esikoista odottaessa koko vaunuarsenaali tuntui niin vieraalta. Kaikein maailman heittoaisoja ja teleskooppivarsia yms. Kannatti kyllä vaunuihin panostaa, koska niillä on ollut paljon käyttöä.

Helmie: mitkä vaunut teillä on? Ollaan miehen kanssa alettu kiertämään vaunuliikkeitä, ihan uusi maailma meille - ollaan ihan ulkona! Heittoaisan ainakin haluan. Mutta onko sitten kova tai pehmeä koppa parempi jne jne, puh!

En tajua miten mun vatsa on näin iso! Nippanappa mahdun talvitakkiini enää! En haluaisi ostaa jotain xxxxxl takkia kun olen norm m-kokoa, mutta tätä vauhtia en mahdu mihinkään kuin miehen takkeihin, joissa hihat tulee polviini saakka :) Kiloja on tullut n 4, mutta joka päivä on vähän enemmän...

Ke rakenne-ultra, jee!

Aurea 18+4

moi!
aarg, hammaslääkärin kidutus takana ja puoli naamaa puuduksissa...suosittelen muuten käymään, ite en esikoa oottaessa käyny ja joo nyt niitä reikiä paikkaillaan :/
Täällä edelleen aika hiljainen masuasukki, kyllä kai kuitenki liikkuu ei nyt joka pvä, mutta kuitenkin.
Meillä on vaunuina brion duot, ovat olleet tosi hyvät. Kovalla kopalla. Kova koppa on tosi tilava, meillä esikko siirtyi vaunuosaan vasta 10kk iässä. Siihen asti oli siis tyytyväisenä kopassa. Kovassa käytössä ovat olleet kohta kaksi vuotta eikä mitään vikoja tms oo ilmenny. Suht kevyetkin ovat, vaikka ovat aika isot. Meille ainakin lastentarvikkeen myyjä piti aikoinaan kunnon luennon vaunujen ominaisuuksista, mikä oli tosi hyvä kun ei olisi ite millään voinut kaikkea tietää tai ottaa huomioon.
jeps, täytyy tästä esikkoa lähtee viihdyttämään, moikka!

heippa täältä muuttokaaoksen keskeltä!
tota vaunuasiaa pakko kommentoida sen verran että jos jotain jäin esikoisen vaunuissa kaipaamaan niin HEITTOAISAA!!
kateeks kävi kun vaunulenkeillä kaveri vaan heitti aisan toiseen suuntaan auringon mukaan kun minä siirryin vetämään vaunuja perässäni...
me ollaan koitettu etsiä käytettyjä tuplia koska kuljemme paljon kävellen ja en voi ajatellakkaan liikkumista esim. kaupassa siten että esikoinen saisi juoksennella "vapaana".
eikä voitais lähtee ikinä mihinkään pidemmälle koska vaikka esikoinen jaksaisi kävellä, niin matkoihin kuluisi aikaa tuntitolkulla kun jokaista keppiä ja kiveä täytyy jäädä kääntelemään. meiltä on uudesta kodista matkaa 5km siihen puistoon jossa kaikki mun kaverit käy eli tarvis ilman tuplia lähtee puistoon varmaan aamukasilta:)
eli isot tuplakärryt siis hakusessa, merkkiä saa ehdottaa!
kovan ja pehmeän kopan valinnan kanssa minäkin tuskailin ekoja vaunuja ostettaessa, päädyin kovaan ilman sen suurempia perusteluja.
kannattaa ottaa huomioon myös se että vauva syntyy kesällä esim. väriä valitessa.
meille on ollut älyttömästi hyötyä myös irroitettavista ja konepestävistä kankaista varsinkin tälläsillä kurakeleillä. meillä siis rattaita käytetään vieläkin päivittäin.
kannattaa huomioida myös että tosi monet kolmipyöräiset rattaat keräävät lunta ja loskaa etupyöran ja kurakaaren(tai mikä se nyt onkaan) väliin ja liikkuminen talvella on aika työlästä...
me valittiin esikoiselle oran vaunut joihin ollaan oltu kohtuullisen tyytyväisiä. se heittoaisa on ollut suurin puute.

Moikka!

Pehmeä / kova koppa taitaa olla ihan fiilis juttuja. Mulla ja kaverillani on Teutonian Spirit S3 toisella oli kova ja toisella pehmeä koppa. Eipähän huomattu mitään eroa käytössä. Meillä molemmilla kun oli melkein samaan aikaan syntyneet lapset ja molemmat pieniä tyttöjä joten vertailu oli helppoa. Itse olen tykännyt noista kolmipyöräisistä kun ovat niin näppärät kääntymään. Jos on ihan kamala loska niin sitten on raskaat työntää, mutta siihen tilanteeseen olen törmännyt kerran näiden kahden talven aikana vaikka liikunkin päivittäin ulkona enkä asu kaupungissa. Itse olen niitä tuplia kanssa jahkaillut ja haluaisin Teutonian Spirit S4 mutta ovat niin kalliit! Taidamme jättää vaunuostoksen ihan viimetippaan jotta näemme miten tuo esikko liikkuu. Jos tuntuu että ostos on vain muutamaksi kuukaudeksi niin sitten otamme jotkut ritsat, mutta jos tuntuu että niitä tarvitaan enemmän niin sitten kunnon menopelit. Meillä ei ole kuin yksi auto joten itse olen liikkeellä aina kävellen ja tuonne kaupoille on kolmisen kilsaa matkaa joten jos niitä paljon käyttää niin sitten haluan kunnon kärtsät. Saapi nähdä....

Sänky on yksi pulma kanssa. Esikoisella on Stokkeni ja hän rakastaa sänkyään niin että kun tulee vieraita esittelee sen heti heille. Emme siis voi sitä häneltä viedä, mutta toinen stokkeni....ääh iso meno taas ja sitten kaksi pyöreää sänkyä samassa lastenhuoneessa on melkoisia tilasyöppöjä. Taitaa siis sängyn hankintakin jäädä hamaan tulevaisuuteen.

Meillä ei masukas liiku yhtään. Viikon päästä onneksi pääsemme häntä tiiraamaan ultran kautta joten saamme taas uskoa että siellä joku on.

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Fantti

Moi! Meillä on esikoisella Emmaljungan City Crossit ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Näissä siis koppa ja ratasosa erikseen, kopasssa viihtyi n.puoli vuotiaaksi mutta sitten halusi istumaan ja siitä lähtien on käytetty ratasosaa. Tilavat rattaat mutta silti näppärät liikkua esim. bussissa. Suosittelen!

Meillä on kans edessä tuplarattaiden osto, haluaisin mahdollisimman pienet ja näppärät, ehdotuksia?

Tänne ei muuten ihmeellistä, olen nyt jopa luopunut pikku päivätirsoistani, olo on kerrassaan ihana! Viikonloppuna innostuin ompelemaan ja uusi tulokas saikin läjän kestovaippoja.

Mulla oli viime raskaudessa kokoa isompi toppatakki mutta nyt aion kyllä pärjätä ilman, kevät tulee eikä kauan enää paksua takkia tarvi, kevään aion pärjätä kerrospukeutumisella.

Lellu rv 17+4

Vaunuista: Mie liputan Oran vaunujen puolesta! Meillä ostettiin esikoiselle Orat ja hyvin nuo ovat palvelleet jo reilut neljä vuotta. Vaunuosa oli käytössä puolisen vuotta, kun siinä iässä halusivat jo nähdäkin jotain (kumpikaan ei ole ollut mikään vaunuissa nukkuja), vaikka mittojen puolesta olisivat mahtuneet reilusti yli vuoden ikäisiksi. Ratasosaan menee meidän 4-vuotias talvihaalarissa sujuvasti vieläkin, eli takuulla ovat sisämitoiltaan tilavat! Orat ovat olleet käytössä lähes päivittäin, paitsi sen vajaan vuoden verran, mitä meillä oli tuplat (silloinkin ainakin viikoittain). Emmaljungan tuplat ostettiin, eikä hirveästi hyvää sanottavaa ole. Pehmeä kantokoppa oli tosi ahdas ja meidän puolivuotiasta oli jo tosi vaikea saada toppapuvussa kopasta pois (ei puhettakaan, että nukkuvan lapsen olisi voinut nostaa pois herättämättä, mikä Oran vaunuosan kanssa onnistui helposti). Heittoaisa oli toisaalta kätevä, mutta toisaalta se oli varsinkin talvella vähän väliä rikki (ei lukkiutunut). Nuo olivat sisämitoiltaan ahtaat, ulkomitoiltaan erittäin massiiviset (kaupunkireissulle ja lyhyille matkoille lähdin mieluummin rattaiden ja kantoliinan kanssa, kun tuplat eivät monien kauppojen ovista mahtuneet). Ja olivat myös raskaat työntää, tosin paljolti tuli puskettua umpihangessa... Silti täytyy myöntää, että ilman tuplia ei olisi elämästä tullut mitään. Orat on tuplissakin kuulemma loistavat, mutta noista uudemmista merkeistä ja malleista miulla ei ole mitään hajua (vähänkö tunnen itteni taas vanhaksi...).

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Rauhallinen kaveri tämä on, kun vieläkin liikkeitä tuntuu hyvin harvakseltaan. Ja mie kärsin, kun jatkuva päänsärky kiusaa. Viikon sisään ollut migreeni kolme kertaa, eikä parasetamolista ole mitään apua. :( No, kaippa tää tästä... Ensi viikolla on onneksi neuvolalääkäri!

Pistiina rv 17+0

moi!
niin muuten te, joilla on jo kokemusta tuplarattaista niin todellakin vinkkejä ja neuvoja kaivataan. Ite oon myös aikeissa ostaa, kun ei meilläkään nuo pitemmät kävelyt onnistu..Huutonetistä oon katsellut menopelejä ja aika hyvin on myynnissä koko ajan. Kysymyksiä siis: onko kätevämmät peräkkäin istuttavat vai vierekkäin? entä yhteinen kuomu vai erilliset?noista pyöristä olikin jo puhetta. Mulla ei ees oo ajokorttia, joten liikutaan varmaankin paljon bussilla ja kävellen. onko kokemuksia miten mahtuu esim bussiin peräkkäinistuttavilla vaunuilla? sitten olikin jo maininta noista kauppojen ovista leveillä vaunuilla.. Entä onko helpompi työntää peräkkäinistuttavia kuin leveitä vaunuja?
Pitääkö vielä käydä konsultoimassa jonkun vaunuliikken myyjää vai uskaltaisiko vaan mutu-tuntumalla netistä ostaa...

Heips taas pitkästä aikaa.
Mulla on hieman stressiä ollut tässä viimeaikoina, enkä ole jaksanut tänne kirjoitella. Pääsen nyt aamupäivällä onneksi neuvolaan kuunteleen sydänääniä, koska en ole vauvan liikkeitä juurikaan tuntenut noin viikkoon.

Meillä oli isommilla lapsilla aikoinaan peräkkäinistuttavat rattaat, mutta nyt kyllä olen ajatellut vierekkäin istuttavia. Meillä ei ole tarvetta kulkea bussissa niillä, eikä juuri kaupoissakaan vaan rattaillaan ihan puistoon ja muuten vaan. Käytettynä ajattelin ostaa, jos vain sopivat löydän.

-Lennu 18+4