Huomenta!
Täällä on ravattu ylimääräisissä neuvoloissa pariin kertaan, mutta ei äippäpolille kuitenkaan lähetetty. Raskausmyrkytys epäilytti viikonloppuna, kun oli älytön ylävatsakipu, joka kyllä siirtyi sitten aivan koko vatsaan, päänasärkyä, huimausta, huonoa oloa, ruokahaluttomuuttaa ja aivan älytön väsymys. Nukahdin sohvalle, mikä on minulle aivan outoa.
No, ei ollut turvotusta, verenpaineet oli siinä 100/60 ja pissa puhdas, ei onneksi siis raskausmyrkytys kyseessä, mutta verenpainetta seurailen nyt kotona. Kivuille ei ollut mitään syytä, luultavasti vain maha kasvaa niin kovaa vauhtia ja painonnosto tuntuu kipuna, kun keskivartalon lihakset eivät enää samoilla paikoilla ole. Nyt jätän siis tuon tangolla nitkuttamisenkin (vaikka se sen onnettomat 20kg vaan onkin) ja siirryn kahvakuulaan, sillä saa onneks hyvin koko kropan treenattua
Juustoja olen syönyt aika rajoituksetta, koska yleensä feta/mozzarella/aura tulee syötynä kuumennettuna muutenkin. Jos salaattiin laitan fetaa, niin sitten katson, että on pastöroitua. Tuorejuustoja en muutenkaan yleensä syö, mutta voisin vasta avatusta paketista syödä.
Raskaustestin tein samana päivänä kun menkat piti alkaa. Mulla on suunnilleen kellon tarkka kierto, niin testi oli valmiina ostettuna, kun yritystä oli jo takana muutama kuukausi. Minullahan oli varhainen keskenmeno ennen tätä raskautta, silloin laskettuaika olis osunu marraskuulle.
Ruokagallup Meillä on tällä viikolla syöty:
- mantelikalaa (pannussa paistan reilussa voissa seitiä, mantelit perään ja haudutetaan kypsäksi kuohukermassa) ja salaattia
- kukkakaali-jauheliha-herkkusienimössöä(reilusti sulatejuustoa sekaan
) syötiin parina päivänä
- kevään ekat grillimakkarat(tytölle miina ja manu makkaraa, kun on nitriititön&E621E:ton) ja jättikasa salaattia
- munakasta ja kesäkurpitsasalaattia
Tällä viikolla ollut aika tylsät ruuat, kun ollaan tyhjennetty pakastinta, koska mies osti keväiseen tapaansa autonosia harrasteautoon ja tilit huusivat nollaan ennen eilistä
No, onneks on tuota varastoa tuolla pakastimessa
Yleensä teen ruokaa päivälliselle ja seuraavana päivänä sit lounasaikaan syödään jämät (ja mies ottaa evääksi myös). Salaatteja syödään joka ruualla, kalaa 1-2x viikossa ja sitten vaihtelevasti liha-/broileriruokia. Tykkään laittaa ruokaa, kokeilla ja soveltaa uusia makuja. Reseptejä en yleensä käytä kun ainesosaluetteloina ja itse sovellan sitten omaan makuun. Mies on todella nirso, mutta syö kyllä yleensä mitä tarjolle laitetaan. Maistamatta ei hänkään selviä, kuten ei tyttökään
En ole kokenut olevani
yksinäinen, vaikka olen sen parisen vuotta ollut kotona. Viihdyn aika hyvin omissa oloissa, omissa harrastuksissa kotona, perhekahvilassa näkee sit muita mammoja ja kavereilla kyläillään välillä.
Viime kesänä muutettiin omakotitaloon, niin hommaa on mukavasti riittänyt ja pikkuhiljaa ollaan saatu talosta meidän näköinen. Facebook on myös ihan hyvä yhteydenpitoväline
Minulla ei kavereita koskaan ole kamalasti ollut, koska minua ei kiinnosta "normaalit" asiat. Olen erittäin ekohenkinen ja säästäväinen ihminen ja minun on hyvin vaikea sitten ymmärtää ihmisiä, jotka vaan koko ajan kuluttavat enemmän ja enemmän, eivätkä vaivaudu edes kierrättämään jätteitä, vaikka se on ihan velvoite yleensä kunnissa. Muille on taas tuntuu tekevän tiukkaa se, että tulemme toimeen vähällä ja elämämme on mielestäni hyvin rikasta, enkä ole valittamassa kun on mukamas vähän rahaa. Joo, meillä on asuntolaina ja meidän yhteiset nettotulot on n.2100e/kk, mutta silti meillä menee rahaa säästöön ja mies tuhlaileen satoja euroja mihin tahtoo. Saan kuulla todella usein ihmettelyä siitä, että miten mulla on varaa olla kotona ja miten voidaan maksaa lainaa, kun me ollaan näin köyhiä ja kun vahingossa mainitsee, että meillä on helposti varaa pitää kahta autoakin (no pakkohan se on kun asutaan vähän syrjemmässä)... Elämä on vain valintoja, toiset tulee halvemmaksi ja toiset kalliimmaksi. Kyllähän sitä varmasti löytäisi samanhenkisiä ihmisiä, mutta tällä hetkellä lähimmät ystävät riittävät ja oma mies on täydellinen kaikkine hermostuttavine pirteineenkin <3
Häistä olitte myös puhelleet. Menimme maistraatissa naimisiin kun tyttöä odotin. Kihlaus olisi meille riittänyt, mutta juridisesti on järkevämpää olla naimisissa ja onhan sitten yhteisellä perheellä yhteinen nimi. Mikään hääintoilija en ole ikinä ollut ja mun puolesta ois voitu vaikka verkkareissa käydä sanomassa se "tahdon", mutta suku vähän painosti sitten, niin vedettiin edes juhlakamat niskaan ja pidettiin pieni kakkukahvitus meillä maistraatissa käynnin jälkeen. Sormukset on aika pelkistetyt hopeiset, valkokultaiset ehkä joskus hankitaan tilalle, koska hopea kuluu todella nopeasti miehen käytössä, kun noita autoja korjaa työkseen.
Hoidossa tyttö on ollut muutaman kerran. Miehen vanhemmille ei enää ikinä, viime kesänä annettiin kahdesti tyttö heille yökylään ja molemmilla kerroilla oli tarkat ohjeet jätetty noudattamatta. Kotiin tuli sitten huutava ja oksentava tyttö, viikko meni aina valvoessa kun huusi tuskissaan mahaansa
Anopille on hyvin vaikea ymmärtää, että me kasvatamme lapsemme meidän tavalla ja allergisella, pienikokoisella lapsella on tarkka ruokavalio ja päivärytmi. Olen tosi natsi tässä asiassa! Mitään valmisruokaa ei tytölle syötetä, koska on syönyt sormiruokaa 8kk ikäisestä asti, anoppihan oli kaupanmössöä sit syöttäny ja lisäks KOKONAISEN purkin jäätelöä
Ei ihme, että oksennus lensi ja oli maha kipeä... Päivärytmeistä eivät pitäneet kiinni ja veivät tytön alasti yleiselle uimarannalle... Kestovaipat pakkasin mukaan ja sanoin, että libero on ainut merkki sitten mikä käy, jos ei kestoilla halua, niin pampersinpaska oli tytöllä sit jalassa kotiin tullessa ja iho ihan punainen ja vesikelloilla.
No omat vanhemmat sitten hoitavat tyttöä ohjeiden mukaan, mutta he saattavat riidellä paljon, joka taas ei ole mielestäni ok. Koko ikäni kun kotona kuuntelin sitä huutoa ja raivoamista, niin en haluaisi tytölle sellaisia muistoja mummolasta :/
Kavereille en ole hoitoon jättänyt, vaikka varmasti mielellään ottaisivat. Joku siinä vaan tuntuu oudolta, ehkä sitä vaan ei jotenkin kehtaa pyytää apua.
Tälläinen sepustus taas tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille ja isot tsempit makailijoille!
A-H & pikku-A 27+3