Moi vaan pitkästä aikaan!
Oon käynyt lukemassa palstaa monet kerrat, mutten ole jaksanutkaan kirjoitella mitään.
Ja ulkona on tullut viihdyttyä paljon, siitäkin syystä jäänyt vähemmälle netin käyttö.
Kukkiksen blogiakin on tullut seurailtua koko ajan ja siellä alkaakin olemaan jännät paikat.
Kovasti tsemppiä edelleen!
Samoin
Seinisipelle ja uusimmalle makoilijalle
Niiskurouvalle!!
Tosi kivat
nimet Niiskun lapsille tulossa. Matilda erityisesti on mieleeni; se kulkee meillä suvussa ja on sekä mun, että esikoisen toinen nimi
...ja monen muun ennen meitä.
Rintapumpusta piti kommentoida, että sain sellaisen lainaksi esikoisen synnyttyä ja käytin sitä vain maidon määrän lisäämiseen silloin tällöin. Ja ihan satunnaisesti taas liian täysien rintojen maidon pois pumppaamiseen
En olisi itse varmaankaan sellaista ostanut, mutta olihan se ihan kätevä apu, jos pelkäsi ettei maitoa tule tarpeeksi, niin sillä sai lisättyä sitä.
Erityisen kätevä se varmaankin on niille, joilla maitoa tosiaan tulee liikaa, niin saa kipuja helpotettua maitoa pois pumppaamalla.
Omaan napaan ei mitään erityistä. Paitsi, ihmeellistä kipua ilmaantunut oikealle puolelle pallean viereen. En ole ihan varma tuleeko kipu ihosta/nahasta vai jostain syvemmältä.
Varsinkin pitkään käveleminen/seisoskelu saa kosketusarkuutta aikaan. Täytyy ottaa puheeksi maanantain neuvolassa.
Valmistelut on aika kesken vielä.
Viime aikoina olen ostellut huutiksesta kestovaippoja, taskumallisia, joiden oletan olevan aika helppoja käytössä. Meillä oli esikoisella vain ImseVimsen kuoria ja niissä harsoliinat. Harsojen taittelun koin ajoittain vähän rasittavaksi, varsinkin kun rupesin taittelemaan niitä aina vasta vaipanvaihtotilanteessa, enkä ikinä oppinut tekemään sitä etukäteen :headwall:
Samoin liivinsuojuksia on tullut huudeltua. Piti alunperin tehdä niitä itse, mutta huutiksesta saa niin halvalla ihan käyttämättömiä, etten jaksanut vaivautua
Onko muille ilmaantunut
linea negraa? Mulla on ihan samanlainen kuin esikoisesta, semmonen puoli senttiä leveä napaan asti ja navasta rintoihin asti ihan millin ohut ja hailakka.
Mistähän tuokin oikein johtuu?
Mahan lääppimisestäkin täällä oli taannoin puhetta ja sain viime viikolla oman osani...hohhoijaa! Puolituntematon mies kyseli ensin, että milloin minulla on laskettu aika, johon vastasin. Sen jälkeen hän halusin kokeilla mun vatsaa!! Ja minä urpohko ihminen en halunnut olla
tyly (?), joten annoin luvan.
No, se ukkeli laittoi käden mun tunikan alle, siis ei riittänyt että kokeilee siitä päältä!! Onneksi mulla oli kainaloihin asti olevat mammahousut jalassa
Kaiken huipuksi mies tiedusteli voisimmeko tavata joku päivä, että antaisinko puhelinnumeroni hänelle(???!) Ihmettelin ääneen, että minkähän takia? Johon mies vastasi, että "voisimme jutella tosta sun raskaudesta". Sanoin, että ei kiitos ja jatkoin matkaa.
Mulla oli vielä meidän esikoinen mukana, joka seurasi vierestä siis tätä tilannetta ja kysyi jälkeen päin minulta, että "tuleeko toi setä meille kylään?"
Hyi ja yök! Todella omituinen tilanne. Ja sillä miehellä on itsellään ihan pieni poika, naisesta en tiedä. Mä mietin vieläkin, että tulkitsinko itse vain tilanteen väärin, että halusiko hän vain oikeasti olla ystävällinen vai oliko sillä mielessä jotain muuta. Mutta todella hämmentävä tilanne ja olo sen jälkeen.
No, tulipa pitkä stoori, olen vaan vieläkin järkyttynyt koko tilanteesta.
Rumpnisse ja Hilma 29+1 eilen poksui.
Kohta saunomaan.
Hyvää vappua itse kullekin mammalle!! Join äsken pari lasillista kunnon simaa ja voi että oli hyvää!