***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

iltoja heinäkuiset.

Pitää se tämänkin kuun pinoon tulla jotain huutelemaan, kiitokset päivittäjälle, hienon pinon oot taas väkertäny..

Tänään oon käyny lääkärineuvolassa:

Vauva on perätarjonnassa, mut niin oli esikoinenkin vielä viikolle 32
Painoarvio oli 970 g
Kohdunsuu kiintee ja kiinni, kaulaa 3 cm

Eli kaikinpuolin kaikki kunnossa. Siks oon tänne kai nyt niin vähän kirjotellukki ku ei oikeen oo mitään kuulumisia, luen kyllä joka päivä uusimmat jutut ja tsemppailen Kukkista.

Merlinalle: Menkat tais olla päivän myöhässä ja sit aamulla ennen miehen töihin lähtöä tein testin ja tuntu viel et meni kauan et pikkuhiljaa se viiva piirty siihen testiin. Oli se aika hullua, jännittävää. Piti tehä viel seuraavana päivänä varmistustesti..

Nyt ei kerkii muuta, poika menee pitkin seiniä ja mullakin siivoukset kesken..

Possu ja pikkusiskosaukko 27+4
 
Kiitos tsempeistä kukkis ja niisku-rouva.. :) Jaksamisia sinneki kukkikselle! Ihana ku voi vähän jakaa omia fiiliksiä..Tänään tilanne sama kun eilen, ei muutosta huonompaan.
Saanu kortisonia vauvan keuhkoihin taas lisää, ja makoilua määrätty.. Vessaluvan sain,eli ite saa tästedes pissalla käydä. Jes! Suihkua ei luvannu:/Tuntuu jo aik hikiseltä olo..ehkä huomenna?
Kyllä tää tästä,kun ei vaan aattele muutaku aina seuraavaan päivään..
Lueskelee lehtiä ja koittaa nautiskella,kun "saa vaan maata". Ihanku nauttiski tästä,mut pitää koittaa itteä piristää;DD Vauva reippaasti potkii,eli sillä ei mitään hätää. Tosi alas painanu päänsä..Ihan tuolla alhaalla näky ultralla. Paino-arvio 800g ja pituutta semmone reilu 30cm.
Mut kyllä sais vielä kasvaa.. Mitä sitä ei tekis oman pikkusen puolesta. :heart:
Seison vaikka päälläni,jos on tarvis ;)
-seinis ja tytsy 25+6
 
Seinisipelle ja kukkikselle makoisia makoiluja, toivotaan että teidän kullanmurut pysyvät masussa vielä mahdollisimman pitkään!

Nennalla jälleen vauhdikas päivä ollut! Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin vaikka varmasti pelästyitte kaikki!

Liikkeet ja niiden tunteminen Meillä sama juttu kuin muutamalla muulla eli kun isäntä laskee käden masun päälle niin masuasukki jähmettyy! :) No kyllä hän on muutaman potkun isukillekkin suonut, mutta ei niitä mojovimpia ja aina pitää odottaa kauan ennen kun hän suostuu itseään ilmaisemaan isille! Tänään liikkeet tuntunut hyvin ja voimakkaasti, nyt illalla hieman potkinut tuonne alas jolloin sitten hieman vihlaisee!

Monellako on ollut tuo vatsatauti raskausaikana ja millä viikoilla. Lähipiirissä on nyt ilmeisesti noroa ja juuri eilen vielä oli tekemisissä kyseisten henkilöiden kanssa. Nyt jännään, että saanko minä sen! Yleensähän nuo vatsataudit ovat vaarattomia sikiölle, mutta voivat kuulema aiheuttaa pahaa supistelua joka mahdollisesti käynnistää synnytyksen. No täytyy toivoa parasta, ettei saisi koko noroa tai jos tulee niin, ettei mitään supisteluja tulisi.

Tänään vihdoin poksuttiin tuo 24+0!

Tiinu ja Jäppinen
 
Seinisipe: Voi ei, sulla onkin käynyt kurjasti! Paljon voimia makoiluun! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Kukkis: Olipas "ihana" lastenlääkäri teillä. ;) Edelleen paljon voimia ja tsemppiä! Kiva kun taas huomenna pääset kurkkaamaan Eveliinaa! Ihana nimi muuten! :heart:
Neamma ja masukki 23+6, huomenna poksuu "maagiset" 24vk! :heart:
 
Iltaa kaikille!!

Seinisipe: Stemppiä sinne makaamiseen ja toivottavasti saat asukasta viellä kasvatella rauhassa masussa :heart:

Kukkikselle myös jaksamista sinne makaamiseen, päivittäin tulee luettua kuulumisesi :)

Nennalla ollut hurja päivä. Onneksi ei käynyt pahemmin!!!

Liikkeistä : meilläkin kaveri taitaa ujostella, koska monesti kun käden laittaa mahan päälle loppuu liikkeet. Meillä tosin kummatkin isommat olleet samanlaisia masuaikana.

Juustoista: Syön kaikenlaisia kotimaisia pästöroidusta maidosta valmistettuja juustoja. Menee feta, raejuusto, aurajuusto, leipäjuusto ja tuorejuustot. Aurajuustoakin syön kuumentamatta.

Tänään oli sitten neuvola. Sokerirasituksen tulokset sain ja kaikki oli kunnossa. Paastoarvo oli 4,3 (raja oli jotain 5,3) 1 h arvo 5,5 (siinä raja jotain 10) 2 h arvo 5,1 (siinä raja jotain 7). Ihmetteli kovasti alhaista paastoarvoa :) Mutta hyvä näin.

Painoa tullut 700g edellisestä käynnistä.
Paineet: 74/127
Hb: 138
pissa puhdas
Sf-mitta: 27, käyrän yläpuolella edellään mennään :D

Pikkumies pötköttelee mahassa poikittain, niin kuin itse arvelinkin. Syke oli 140 paikkeilla ja kovasti siellä potkutteli. Kaikki oli siis hyvin. Seuraava käynti onkin jo kolmen viikon päästä ja se on sitten se eka ja ainut lääkärineuvola.

Tänään pääsin pitkästä aikaa kahvakuulaan ja hyvin viellä jaksoin siellä liikkua. Kolmen viikon tauko vaan tuntuu kropassa ja flunssa myös. Mutta jos nyt jaksais viellä muutamia viikkoja käydä siellä liikkumassa, ei pääsis niin pahasti tuo kuntorapistumaan loppuaikana :)

Muumi ja pikkumies 27+5
 
kopsaanpa suoraan blogistani nuo lastenlääkärikuulumiset...:

Tänään kävi se pitkään odotettu lastenlääkäri. Ehkä hieman yrmeä (tai kiireinen) vanha mies lössähti tuolille sängyn viereen…tässä pieni keskustelunpätkä:

LL: no niin, alahan kysellä.

Mä: No…kerrotko tämän ikäisen hoidosta, ennusteesta?

LL: no se on 3-4 päivää semmonen putki suussa ja sit n.5 viikkoa täällä ja sit pääsette jyväskylään ja sieltä kotiin.

Mä: entäs miten tämä vedettömyys sit vaikuttaa…?

LL: No se on kyllä tosi huono juttu (daa, tätä en oliskaan osannut edes maalaisjärjellä päätellä…)

Mä: No mutta miten se vaikuttaa lapseen?

LL: Niin, no ne keuhkot on kyllä sillai sit tosi huonot.

Vaihdettiin vielä muutamia tietoja, mutta en sitten edes oikein osannut kysyä, varsinkin kun vastaukset oli lyhyen ylimalkaisia ja lääkäri vaikutti hirmu kiireiseltä. Mutta siis hyvä kun kävi, olin ajatellut että tuo “putki” olisi kauemmin, samoin olin olettanut, että hoitojaksot on paaaljon pidempiä. Tietysti vauvan voinnista riippuen. Toivotti vielä lähtiessään ettei nähtäis ainakaan pariin viikkoon, jolloin oltais jo huomattavasti taas paremmassa tilanteessa.

Huomenna se ultra, hip hei!
 
Vatsatautia oli täällä joskus rv 10 tai 11 jos oikein muistan, ennen joulua kuitenkin. Ei tullut supisteluja ym..

Huomenna olis viiminen saikkupäivä, saas nähdä miten pystyn olemaan töissä. Vähän veikkaan, että tuskin kovin hyvin :/ Mutta sittenpä tuon näkee.

Merlina ja muru 26+5, piti jo vähän aikaa miettiä noita viikkoja ku elin jossain viikolla 24 :D heh
 
Seinikselle ja kukkikselle hurjasti voimia makaamiseen, sekin on raskasta, kun sitä ei saa tehdä "vapaasti".
Tuosta lastenlääkärin "semmoisesta putkesta" veikkaan hänen tarkoittavan hengityskoneen intubointiputkea, jolla pieniä keskosia autellaan elämän alkupäivinä hengittelemään. Hengityskoneesta siirrytään NasCal-ylipainelaitteeseen ja siitä mahdollisen keskoskehtoon tulevan lisähapen turvin. Hengitysasiat ovat kuitenkin lapsikohtaisia, minulla itselläni kokemusta rv 27+ kummityttöni hentoisesta elämäntaipaleesta alkumetreillä, kun hän syntyi pikkukeskosena reilun 900g painoisena. Pienestä ne kultakimpaleet ponnistavat :heart:

Juustoista; itse olen syönyt kotimaisia pastöroidusta maidosta valmistettuja juustoja huoletta. Luotan Suomen elinoloissa valmistettuihin, hyvin valvottuihin tuotteisiin, ja pistelen esim. Aura-murua surutta ruokiin. Mielestäni oman järjen käyttö on sallittu raskausajan välttettävissä ruoka-aineasioissa, "ennen vanhaan" tuskin on moisia säädöksiä ollut ja hyvin on silloinkin väestöä saatu.

Omaan olotilaan ei kommentoitavaa, samaa tasaista vointia.

hellopain masuineen
 
Juustoista: olen syönyt isojen suomalaisten meijereiden kaikkia juustoja, myös siis home- ja tuorejuustoja. Arlaakin olen uskaltautunut syömään.

Seinikselle ja kukkikselle makoilutsemppiä!

Mulla perjantaina lääkärineuvola. Pitäis alkaa "keksimään" kysymyksiä&vaivoja, muuten en muista siellä mitään...! Dementia on iskenyt: sanat hukassa, hajamielisyyttä, välillä ei muista mitä asiaa oli selittämässä jne.

Tänään alkoi Hullut Päivät, tarjonta ei paljoa kiinnosta tänään. Vauvanvaate ja -tarvikevalikoimaan olen pettynyt. Digivideokamera käydään perjantaina ostamassa, että päästään pikkuista kesällä kuvaamaan.

Anna+Urmas 24+5
 
Plussaamisesta, mullahan oli varhainen keskenmeno syyskuussa 2010.. Tuolloin lääkäri sanoi, että seuraava kierto voi olla selvästikin pidempi. Tasan neljä viikkoa keskenmenovuodon alkamisesta kävin ostamassa pullon punaviiniä.. Autossa matkalla kotiin sanoin miehelle, että koukkaa apteekin kautta, teen varmuudeksi testin vaikka varmastikaan mitään ei vielä ole tapahtunut (olin viikkoa aikaisemmin testannut negan keskenmenon jäljiltä).

Kotona sitten pissasin tikkuun ja olin ihan valmis heittämään sen suoraan roskiin ja korkkaamaan viinin - vaan kuinkas kävikään, testiin piirtyi heti selkeä viiva. Tuntui kyllä ihan uskomattomalta, sureminen keskenmenon jäljiltä oli vielä kesken! Tuolla se viinipullo keittiössä vieläkin kököttää korkkaamattomana =)

Mulla nämä raskaudet ovat alkaneet aina heti.. Esikoisesta ei ehtinyt tulla ainoitakaan menkkoja 10 v pillereiden syömisen jälkeen, samoin nyt tärppäsi saman tien (tosin se tyssäsi alkuunsa) ja heti perään uudestaan. Olen ollut ihan ihmeissäni tästä, aina varautunut kuukausien odotteluun...

Unohdin aikaisemmin toivottaa Neiti81:lle oikein onnellista odotusta! Ihanaa, että niin monen surun jälkeen teilläkin aurinko paistaa!

Mayinga 28+2
 
Huomenta!

Mä eilen trimmasin tota meidän koiraa saksin ja koneella. Meni aika pitkään, kun koskaan aiemmin en ole sitä itse tehnyt ja nyt sitten särkee vatsaa, lonkkia ja oikeastaan koko alapäätä muutenkin. En ajatellut, että tuollainenkin voi olon näin kauheaksi tehdä : /. No, koira on nyt siisti taas ja tuo vähän vähemmän kuraa sisään. Oli aikakin turkkiin tarttua...

Nukkumisesta ei meinaa enää tulla mitään, kun lonkat lonksuu kipeästi jo kaikissa asennoissa. Tähän olen osannut varautua, joten ei muuta kuin hammasta purren kärsittävä sekin vaiva...

Eilen mies haki liikkeestä ne meidän uudet briot vauvalle. Ai, että on hienot ja ihanat. Niitä sitten hipelöinyt aina ohikävellessä, tuntuvat kyllä noita edellisiä emmaljungia paljon paremmilta. Saa sitten nähdä käytössä onko. Jotenkin joustavammat ja kuitenkin jämäkämmät näin ensituntumalta.

Ei kai tässä muuta, toivottavasti tuo harmaus väistyisi auringon tieltä...

Knox ja Papu 23+6
 
Poks 27+0 :heart:

Tänään sai nukkua normia pidempään. Pikkutyttö nukkui jopa ysiin asti,ja heti on itselläkin virkeämpi olo,hyvä niin.
Poikakin jakselee oikein kivasti kätensä kanssa.Eilen vaihdoin siihen siteen ja ainakin pari päivää olis vielä tarkotus pitää sidettä että haava varmasti alkaisi menemään kiinni. Sitten voisi olla jo ohuemmalla suojalla. On niin kova touhuumaan tuo poika että jos siinä ei ole kunnon pakettia niin varmasti saa haavat auki.
Ja ensi tiistaina sitten pitäs mennä tonne terkkaan ottaan tikkiä pois.

Mä löysin vihdoin ja viimein sen ison sängyn itselleni,sellasen joka miellyttää muakin.
Ens viikolla pitäs yrittä se liikkeestä hakea.
Samalla vois koittaa ehtii kierteleen muitakin paikkoja hoitopöydän löytämisen toivossa.

Mulla on seuraava neuvola vasta pari vk päästä,odotan jo jännittyneenä mikä silloin on sf mitta kun ollaan viikoilla 29+1.
Lisäksi ainakin vielä yksi ultra on tuolla toukokuun loppupuolella ja silloin ollaan jo viikoilla 34+5.
Tän jälkeen saakin oikein olan takaa alkaa odottamaan itse h-hetkeä,synnytystä.
Mikä nykyään onkin mielessä aika paljon.

Mutta nyt täytyy mennä taas...miten nää lapset nahistelee aina kun istun tähän muka kunnollakin kirjottamaan...:rolleyes:

Nenna ja
 
Huihui varasin äskön ajan synnytysvalmennukseen, tuli niin hassu fiilis ku vastas "synnytyssalista" :D apua! Ootteko muut menossa?

Mullakin seuraava neuvola 2 viikon päästä, se onki lääkärineuvola :) ja synnytystapa-arvio ultra on kesäkuun puolessa välissä eli 10 viikon päästä!

Vastahan sitä täällä ootettiin, että pääsis kaksnumeroisille viikoille :eek:

Merlina ja muru 26+6
 
Voi kurja seispe että sullakin tollainen tilanne!.Kovasti jaksamisia sinullekkin makaamiseen:).Sitä vielä piti kysyä että mikä tilanne sinulla oli kun menit päivystykseen(?).Onko sulla lapsia?.

Tohon plussaamiseen piti vastata!.Tuntuu että vastahan sitä jännitti ja nyt ollaan jo tässä:)

Meille ei ollut tarkoitus tulla lapsia enää ton kakkosen jälkeen,olihan niitä yht.kolme tyttöä silloin.Mies oli todella tiukkana sen asian suhteen.
Mutta jotenkin sillä mieli muuttui,eikä sitten ehkäisyä otettu ollenkaan ja ikäeroa tuli tosiaan 1v 11pv.Eli yhden menkat tuli välissä.
Kokoajan oli ollut häistä puhetta mutta niitä lykättiin.
Kolmosen(4) jälkeen sanoin että minä kyllä haluan vielä lapsia,mies ilmoitti että ei onnistu!.Monet itkut itkin, kun vuosi sitten talvella kun nuorin oli 8kk mies sanoikin että meille voisi vielä yksi tulla:).Lopetin sitten pillerit mutta khden viikon jälkeen aloin miettiä että haluanko itsekkään vielä:D.Ikäeroa olisi tullut taas reilu vuosi niin halusin odottaa.

Alettiin sitten suunnittelemaan häitä,mutta ei saatu sitä kirkkoa mikä haluttiin niin päätettiin käydä maistraatissa ja pitää kirkko häät seuraavana kesänä (eli tänä kesänä)
Maistraatissa olikin sitten yllärinä puoli sukua ja kavereita jotka oli järkännyt meille vaikka mitä kivaa,hääsviitin ja kaikkea:heart:.(ja vahdin lapsille)

Kokoajan mies oli sitä mieltä että ei sittenkään halua lisää lapsia.
saatiin sitten viime syyskuussa varattua se kirkko mikä haluttiin ja siis tosiaan saatiin se.Mikä oli hyvä tuuri,se on yksi suosituimpia kirkkoja kuitenkin.Varasin juhlapaikan,suunnitelin jo ruokia,koristelua ja kävin kattomassa hääpukua.
Mutta sitten tuli jotenkin sellainen olo etten pakolla haluakkaan niitä isoja juhlia:D.Meilllä oli tunnelmallinen maistraatti hetki jonka itkin alusta loppuun ja kivat juhlat:)

Niin kysyin sitten mieheltä että perutaanko häät ja tehdään vauva:D.ja mies sitten aika yllättyneenä suostui:D.Lopetin pillerit ja seuraavassa kuussa olin raskaana:).

Testejä tein yhteensä 5 tai 6 :D..
Eli jos jotain tosta "tarinasta" opimme niin sen että miehen päätökset ei aina pidä;)
Ja että jos jotain haluan niin saatan vain haluta siksi kun en saa:D.ja sitten kun saa en välttämättä haluakkaan:D

Meilläkin vauva ollut nyt hiljaisempi mutta sillä taitaa olla nyt taas "kasvu spurtti" menossa.Silloin on aina hiljaisempi:)

Mua nyt vähän ärsyttää kun todella moni saanut vauvasta paino-arvioita mutta mä en ole saanut kertaakaan.Vaikka päivystyksessäkin joutunut käymään kolmesti.Höh!
Viime kerrasta tosin laittoin neuvolaan epikriisin,jos siinä olisi jotain vauvan koosta kun ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää:).
En niihin kyllä paljoa luota kun aina mennyt mulla niiiin paljon pieleen.
Ykkösen piti olla 3600 oli 4230,kakkonen oli sen 4020 ja arvio oli 4kg eli se meni nappiin,kolmonen oli kuullemma ihan varmasti enintään 3,700 vielä hetki ennenkuin syntyi ja oli 4626.Eli aika pieleen mennyt:)

Mä täällä edelleen odottelen ihan hermona että koska tekevät päätöksen siitä asunnosta mitä ollaan haettu.Mä jo niiiin asun siellä,oon suunnitellut sinne pihakalusteet,maalit ym.
Kyllä petyn jos ei saada sitä!.Mä olen vaan aina ollut sitä mieltä että siihen kaupunkiin en IKINÄ muuta ja nytkun päätinkin että haluan sinne ja löysin ihanan asunnon niin se asunto on tietenkin yksin sen kaupungin halutuimpia kohteita,siitä talosta vapautuu harvoin asuntoja,ja alue on yksi halutuimpia.Joten sitä ollaan haettu ihan hirveesti: /

Mutta jos hyödyttäisi että mihellä työpaikka siellä ja meillä alkaa olla aika ahdasta tässä kolmiossa kun kohta meitä on kuusi tässä ja välillä seitsemän.
Ei auta kun odotella:).Mikä sopii kaikkimullenytheti luonteelle hyvin:D

Ens viikolla onkin keskiviikkona oma lääkäri joka siirtyi tältä päivältä sinne,keskiviikkona kolmosen korvaklinikka aika ja perjantaina sokerirasitus:).

Mutta nyt syömään:).Kiinnostaisiko muuten muita jakaa "ruokalistaa" mitä teillä syödään?:)
saisi vähän ehkä uusia ruoka vinkkejä:).
meillä syödään tänään kanakiusausta ja kasviksia.
Ekan satsin menen nyt uunista ottamaan ja toinen tilalle!.Ruokaa saa tehdä kyllä paljon ja isoja eriä kun noi syö todella paljon:D.

Mutta Vointeja ja palaillaan:)

Mm itu 26+4
 
Kiitos uudesta pinosta :) Itse en olisi kyllä osannut tehdä :ashamed:

Tsemppiä Kukkikselle ja Seinikselle makoiluun!

Juusto galluppiin: mä oon syöny kaikkia ihan normaali juustoja niinkun ennenkin..Lisäksi haen lähi maitotilalta ihan pästöröimätöntä tankkimaitoa ja olen kyllä sitä juonut ja tehnyt siitä viiliä..Ei siitä kuitenkaan kovin kauaa ole, kun kaikki maito oli tota "oikeaa maitoa". Ainoo jonka olen jättänyt syömättä on graavilohi ja sit kaupan pakatut kotijuustot..Niiden tuoreudesta kun en tiedä. Mä saan varmaan sen listerian ihan muualta kun ruoasta, jos oon saadakseen, kun tuolla elikoiden sonnassa pyörin.
Noron sairastin viikolla 20, hirveetä oli, mut ei aiheuttanu supistuksia..Olin kyllä aivan raato sen jälkeen, koska en ollut vielä toipunut hirveästä raskauspahoinvoinnista.
Hirvee kurkkukipu/flunssa mulla oli puolitoista viikkoo, nyt oon toipumassa onneksi..Jouduin sitten jättään sen perhevalmennuksen ekan osan väliin :(

Lepäämään en ole juuri ehtinyt, vaikka olen ollut kipeä. Hirveä karitsa härdelli. Uuhet karitsoi ja lisäksi on huolehdittava pulloruokittavista. Hyvää harjotusta maidonjuottoineen ja yöheräämisineen :LOL:
Viimeyönä olin kätilöimässä uuhta, jolla oli tulossa iso karitsa..Siinä kun sitä hampaat irvessä vedin ulos ja katselin ponnistelevaa poikki olevaa uuhta, mun oma vauva rupes potkiin mahassa..Siinä sitten iski karu totuus, että apua, tää on mullakin edessä! Ei paljon herättäny synnytyshaluja se tilanne, kun katseli lampaan kärsimyksiä..Kaikki onneksi päättyi hyvin :)

liikkeistä Meillä on kans niin, et jos vaavi potkii ja mökeltää mahassa ja sit sanon miehelle, et kato äkkiä tai hän laittaa käden mun vatsalle, niin tyyppi hiljenee, eikä enää liikahdakkaan! Sama juttu, jos itse laitan käden vatsalle. Mut kun ottaa käden pois, niin rupee taas potkimaan. Myös jos vaavi on hiljaa ja vähän painelee vatsaa ja sittenkun ottaa käden pois, niin alkaa hillitön monotus :heart:

Raskaustestejä tein kaksi. Eka oli sellanen digitaalinen ja kun siihen tuli teksti "raskaana 1-2 viikkoa" niin alko ihan hillitön tärinä ja itku.. Joku onnen, paniikin ja jännityksenkauhistuksen sekotus :) Se tärinä jatku sitten koko illan :LOL:
Miehelle en pystynyt sanomaan mitään, kiikutin sille vaan lampolaan sen testin ja lähdin meneen täristen, itkien ja nauraen..Se varmaan katto, et nyt se sekos :O Varmistustestin tein vielä aamulla.

hankinnoista vielä sen verran, et mä oon edelleenki hankkinut vasta ne pari vaatekappaletta :whistle: Siskolta saan kuulemma vielä vaatteita ja pinnasängyn lakanoita/ peittoja. Miehen isää pyysin tekemään kehdon, jonka saan sitten tohon sängyn viereen . Eli pinnasänkyä ei vielä hankita. Miehelle annoin tehtäväksi ruveta katselemaan sopivaa turvakaukaloa.

Mistä te ostatte noita vaavin tarvikkeita muualta kuin kirppareilta?? Mistä kannattaa noita harsoja ym. perustarvikkeita ostaa? Mä oon ihan pihalla :whistle: Rahaakaan ei oo sillain hirveesti ylimäärästä..

Mei-mei ja pikku rakas 24+1 :heart:
 
Mä en oo ostanu mitään kirppareilta.. Oon joko saanut sukulaisilta tai ostanu uutena. Tutit, ammeen ym. aion ostaa ihan citymarketista tai prismasta, sielläpä näyttää olevan tosi hyvät valikoimat noita. Harsoja ostin paikallisesta naistenvaate/lastenvaate liikkeestä :) valkosia, oransseja ja ruskeita ja valkosia oransseilla ja ruskeilla kuvioilla. Sitten on ne äitiyspakkauksen harsot ja yhen pakkauksen oon ostanu ikeasta, mutta ne oliki semmosta vähän paksumpaa materiaalia.

Ja ikeasta ajattelin käydä vielä ostamassa toisen peiton ja pinnasängyn reunasuojukset jaja..

Häistä mulla vaihtelee niin mielipide siitä haluanko isot vai pienet häät ja riittäiskö maistraatti vihkiminen ja jotku pienet juhlat vai mennäänkö kirkkoon asti. Kirkossa vihkimiseen on kyllä pieni este vielä, kun mies ei kuulu kirkkoon. Pitäisi se ensin saada houkuteltua liittymään...

Yöllä ku mies tökkäsi mahaa niin vaavi tökkäsi aina takas :) kauan aikaa teki noin. Ja illalla ku tultiin kotiin ja tuli petri nygårdin selvä päivä niin oli ihan selvästi tossa tosi edessä vähän niinku olis painanu itteänsä tosi lähelle ihoa ku koko ajan tuntu semmonen paine, aivanko olis halunnu kuulla paremmin :eek:

Ruokana meillä on tänään kanapastaa taikka sitten peruna-porkkanasosekeittoa. Nyt ku on ollu kotona niin on jaksanu värkätä muutakin ruokaa kuin makaronimössöä...
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
ultrakuulumiset: vauva voi edelleen hyvin, virtaukset on hyvät, vettä ei tällä kertaa juuri näkynyt, mutta se nyt on ihan tuuristaan kiinni että onko ehtinyt kertyä ja olin juuri käynyt suihkussa niin varmaan olikin valunut ihan tyhjiin... Pitää juoda oikein paljon, että tulis enemmän vettä ;) Kohdunsuu on myös oikein hyvä, edelleen kiinni ja ainakin 5cm pitkä. Lääkäri oli toiveikas ainakin ensi viikkoon voitaisi mennä jos nyt ei mitään katastrofaalista ole tapahtumassa. Perätilassa köllötteli eveliina, varpaat korvissa ja vielä piti nilkoista kiinni. Antibiootti lopetettiin nyt kun olen sitä jo pari viikkoa syönyt, tarvittaessa sitten taas aloitetaan. Tällä mennään, toivottavasti mahdollisimman pitkälle!

Kukkis ja Eveliina 25+4
 
Heippas taas! Just lääkäristä tulin. Kohdunkaula edellee samassa tilassa, muutamia millejä jäljellä, ja kohdunsuu pehmeä,mutta kiinni. JES! Eli makoilu auttaa,ja supparinestolääkkeet. :) Koitin lääkäriltä kysellä, et JOS tää syntyis ni miten kävis, onko mitään mahiksia ym. Ni se vaan sano, että on noita viikkoja vielä aivan liian vähän ja ei sitä koskaan tiiä ja suuria riskejähän tossa on. Jotenki ei ollu kauheen lohduttavaa itelle,mutta kai silläki oli kiirettä yms.. Ei jaksanu turhia lätistä :) Suihkulupaa ei vieläkään!! Kauankoha sitä joutuu hikisenä tässä maata..plääh!
MommysMontserkyseli onko lapsia, niin eii ole. Ensimmäistä ootellaan ;) Päivystykseen lähdin siksi, kun olin jo viikonlopun miettinyt, että uskaltaisko sitä lähteä,vai onkohan ihan turha reissu kun ei ole mitään vuotoa eikä kipeitä supistuksia,mutta säännöllisesti maha kovana. Soitinkin jo lauantaina tänne,mutta ne sano ettei ole mitään hätää,koska ei käy kipeää.. Meillä kuitenkin n. sukuvika tää ennenaikanen synyttämisen uhka, äippäki maannu kaikilta osastolla, niin aattelin kuitenkin lähteä näyttämään, onko kaikki kunnossa! Onneksi lähdin,koska näköjään ne pienetkin supparit voi joillakin saada tuhoa aikaan... Noo,kaikki kuitenkin vielä ihan hyvin ja itellä ihan hyvä olo,niin mikäs tässä :) Mieski tulee jo kohta taas tänne piristämään mun iltaa,ettei yksin tarvi seiniä katella :D
-seiniss ja tytsy 26+0 :heart:
 
Seinisipelle myös kovasti voimia ja jaksamista makoiluun!

Kukkiksen blogia kiva lukea ja sinulle myös voimia!
Kivaa, että huonekaverin kanssa synkkaa. Tuli liikutuksesta ihan tippa linssiin, kun luin
esikoisesi juosseen kukkien kanssa syliisi.

Nennalla tosissaan ollut hurjat paikat!
Mulla on taipumus mennä ihan paniikkiin ja toimintakyvyttömäksi tuon tyyppisissä tilanteissa...
Pelottavaa tosiaan.

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja kaikki kunnossa, vaikka vähän pelkäsin etukäteen, että supistukset on tehneet jotain kohdun suulle. Se on siis kiinni, mutta huomasin jälkikäteen, että lääkäri merkkasi neuvolakorttiin, että kohdunsuu on kiinteän ja pehmeän väliltä...ei siis täysin kiinteä.
Hän ei kylläkään mulle maininnut tuosta mitään.
Esikoisen odotuksesta oli näköjään sama juttu viikolla 28 lääkärissä.

Häistä halusin vaan kommentoida, kun me mentiin viime marraskuussa naimisiin.
Vihkimisessä oltiin ihan vain me kaksi ja vihkijä. Meidät vihittiin erään uskonnollisen tradition piirissä.
Siitä noin 2 viikon kuluttua oli juhlat sukulaisille idyllisessä vanhassa puutalossa.
Pelkäsin etukäteen, että tilaisuudesta tulee "jäykkä", koska meillä ei ollut juuri mitään ohjelmaa. Hyvä kasvis-luomuruoka oli pääosassa (ja tietysti me =) ), jonka teki siihen erikoistunut pitopalvelu.
Juhla olikin todella ihana ja rento, pari sukulaista piti puheen tai lauloi yllätykseksi.
Kaikki viihtyivät oikein hyvin ja ruokaa oli hyvää;
juuri meidän henkinen ja näköinen juhla ruokineen ja paikan ja tunnelman suhteen. Ja se yksi ohjelmanumero, joka meillä oli, oli hauska yllätys vieraiden mielestä ja toi kivan tauon ruokailuun ja jutusteluun. Vieraita oli noin 30.

Raskaustestin tekemisestä.. olin ihan menettänyt uskon siihen, että saisimme vielä toisen lapsen. Meillä oli kolme yrityskertaa takana, joista toisen ja viimeisen välillä oli yksi vuosi. Päätettiin kokeilla yksityisellä ja sillä tahdilla mihin meillä on rahallisesti varaa.
Odottelin menkkojen alkamista sillä fiiliksellä, ettei meillä voi olla niin hyvä tuuri, että ensimmäisestä kerrasta yksityisella tärppäisi.
Muutama päivä ennen testin tekemistä muistan miten mulle tuli kaupungilla ollessa yhtäkkiä kamala nälkä ja huono-olo. Ihan samanlainen olo kuin esikoisen odotuksessa.
En osaa selittää...siis tosi outo ja huono-olo. Karjuin verensokeri alhaalla miehelle ja lapselle, jotka hidasteli mun takana, että nyt nopeesti sieltä, mulla on niin hirvee nälkä.
Silloin tuli mieleen, että ehkä sittenkin olen raskaana. Se olo oli niin tuttu ja sama kuin ekassa raskaudessa.
Testin tein sitten tosi skeptisenä kuitenkin, jollain kaapista löytyneellä Clearbluella yksin kotona. Katsoin sitä valmiina heittämään sen roskiin, mutta siinä olikin vahva plussa.
Tekstasin miehelle heti (miksen soittanut...en tiedä?). Ja olin niin iloinen ja onnellinen, mutta peloissani.
Silloin melkein heti kirjoittelinkin tähän heinäkuisten pinoon, kun muualla ei voinut asiaa vielä hehkuttaa :)

Ruoka tänään: lounaaksi söin eilisestä jäänyttä kerma-tomaatti-tofukastiketta ja riisiä.
Päivälliseksi teen linssikeittoa. Ja mun tekee kamalasti mieli salaattia, joten keiton kanssa on ihan perus tomaatti-kurkku-vihersalaatti + auringonkukansiemeniä ja salaatinkastiketta.

Rumpnisse ja Hilpuri 25+6

Mun pari kk sitten ostamani mammafarkut on muuten alkanut kiristämään vatsan kohdalta istuessani. Toivottavasti tulee pian kesä, uusia farkkuja en halua ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Seinisipelle makoiluun. Ja Kukkikselle makoilun jatkoon! Kaikkea parasta toivotaan täällä teille molemmille matkaan :heart:

Plussauksesta: menimme naimisiin elokuun lopussa ja päätimme, että vauva saa tulla kun on tullakseen palattuamme häämatkalta syyskuussa. Kymmenen vuoden pillerinsyönnin jälkeen olin odottanut hieman pidempää yritystä mutta ensimmäisten luomumenkkojen jälkeen tärppäsi heti. Totta kai oli jo perhosia mahassa, kun menkkoja ei kuulunut mutta koska en oikeasti tiennyt mikä on todellinen kierron pituus, en uskaltanut vielä elätellä toiveita. Teinkin yhden negatestin ja ajattelin testailla varmuuden vuoksi viikonpäästä uudelleen, kun tätiä ei vieläkään kuulunut. Niin vain testiin piirtyi selkeästi kaksi viivaa ja juoksinkin tikun kanssa saman tien alakertaan, jossa mies oli pesemässä hampaitaan. Näytti kevyesti hämmästyneeltä, kun hihkuin ”tiedätkö mikä tää on” ja tiesihän se :D Pissainen tikku mutta paaaljon arvokkaampi. Täytyy myöntää, että hämmästys oli valtava enkä osannut yhtään odottaa niin nopeaa plussaa, joten pieni shokkikin oli kyseessä.

Juustoista: alussa olin aivan hysteerinen juustojen suhteen, nyt syön parmesania salaateissa (en tiedä alkuperää) ja muutoinkin lounailla aina välillä on mozzarellaa sun muuta ruuassa. Kylmissä ruoissa siirtelen mozzarellat ja aurajuustot sivuun mutta lämpimissä syön.

Liikkeet: meilläkään ei tyyppi välitä kädestä mahalla ja lopettaa potkimisen mutta liikkeet kyllä näkee jo niin selkeästi ulospäin, että mies voi niitä seurailla vapaasti =)

Nyt noutamaan verkkokauppaostoksia postista (täynnä ihania pieniä vaatteita). :heart:

Zemar & Nasu 24+4
 
Kiva kun näin moni on viitsinyt vastata ruokakyselyyn:).

rumpnisse Oletteko kasvis syöjiä?.Mua on toi Tofu jotenkin aina kiinnostanut mutta en ole vieläkään kokeillut!.Pitäisi kokeilla:).Kuullostaa nimittäin hyvältä toi ruoka:)

Mäkin toivon että tulisi äkkiä kesä kun ei ole kohta vaatteita.Takki auki jodun jo olemaan kun mikään ei mahdu kiinni ja tänään jouduin laittamaan tollaiset yli isot toppahousut kun en mahdu muihin:D.

Mä olen ihan kuokussa hm nettikauppaan:D. Nytkin pakettia odottelen:D.
Silloin yleensä tilaan kun löydän jotain oman tyylistä.Nytkin lähinnä sortseja,alusvaatteita,vissiin muutaman paidan ja lapsille jotain :D
 
Hihiih, kylläpä nauratti toi mei-mein kertomus synnytystuskissaan olevasta uuhesta ja omasta olosta.. Voin kyllä tosiaan kuvitella ettei se oma synnytys sillä hetkellä kovin innostavalta tuntunu.. (kauheelta kuulostaa toi uuhen synnytystuskille nauraminen, kaikki sympatiat vaan uuhelle ja onnea tuoreesta karitsasta, tarina vaan oli veikee)

Meillä kyl vauva monottaa menee, potkii kaikkea mikä tielle sattuu ja oikeen antaumuksella, mikäköhän justiina täällä masussa oikeen kasvaa..

Juustoista sen verran et suomalaista kyllä syön ja pastöroitua, aura menee uuniruokien kanssa..

Meillä piti kanssa olla naimiasjuhlat tänä kesänä mut haluun olla hääpuvussa sutjakka enkä mikään manaatti, joten suosiolla siirrän...Tää turvotus on nimittäin niin karmeeta et tunnen itteni kaikkea muuta kun hehkeeks..

Hyvä kukkis ja seinisipe että ootte vielä vauvoja hautomassa, tsemppiä!

Ja noista mammahousuista.... mul on työhousut firman puolesta mallia mamma, mutta siitä huolimatta kumartuessa niistäkin napit napsahtelee ilosesti irti.... hieman masentavaa..

Sf mitasta oli galluppia, lääkärineuvolassa sekin mitattiin, oli 24..

Tänää oli laiska päivä ja hätävara pyttiksellä mentiin, huomenna jotain ravitsevampaa..

Possu ja pikkusiskosaukko 27+5
 

Yhteistyössä