***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

:wave:

:attn:

Tänään oli se hammaslääkäri ja mä olin niiiiiiin reipas :D
Kyllä se joutu puudutteen laittaan,mutta niin hyvin sen laitto etten edes tiennys en sitä laittavan enneku sano :)
Hampaassa tää reikä oli muhinut jo jonkin aikaa,ja ilmeni vasta kun se meni rikki oikeesti.
Ja reikä oli iso.
Melkein meni juurihoidoksi.
No se laitto sit sinne semmoen "korjaavan" paikan minkä pitäs alkaa kasvattaa sitä hammasta uudelleen kuntoon??
Ja sen päälle se oikee paikka sitten.
Koko homma oli ohi puolessa tunnissa ja suu oli tunnoton muutaman tunnin sen jälkeen,mutta nyt ei enää satu eikä kieli repeydy :D (kun aina kielellä hinkkaisn sitä rikkinäsitä hammasta )
Ja vauveli potki mua ahkerasti koko ajan niin että maha vaan heilu :D

Knox ja Tiinu85
Voisko se närästys sit olla pahimmillaan tuollaista?:O
Ei ne silloin aikoinaan sairaalassa edes miettinyt tuota vaihtoehtoa...
Mutta mäpä tosiaan koitan tuota rennietä sitten kun alkaa seuraavan kerran tuntumaan tuolta.
Ja vaikka samariinia päälle,kunhan vaan saan sen loppumaan. Kiitos!

Hikoilu on täälläkin lisääntynyt.
Ehkä enemmän kyllä semmosta tuskan hikee,tai sen tuntusta,kylmähikee kokoajan päällä...
Pinnis on täälläkin ollu kasattuna nyt viikon päivät,samaten ku äippiksen vaatteet valmiina :)
Arpia mulle ei ole ainakaa vielä tullut lisää kun noi mitä jo esikko muhun sai aikaseksi,toiv ei tulekkaan enempää,näissäkin on kyllä jo sietäminen.
Mitähän vielä piti kommentoida...

Neammalle pahoittelut,vaikkakin näin jälkikäteen,veljen poismenon johdosta :(

Mistä tulikin mieleen,että pikkutytön isän menetyksestäkin tulee toukokuun alussa se kaksi vuotta täyteen...Niin se aika vaan menee....

Mut nyt alan valmistautuun kauppaan lähtöön.
Jaksuja mammat!!! :heart:

Nenna ja
 
Viimeksi muokattu:
Nenna Mulla oireet tosiaan raskaana ollessa närästyksestä olleet aina tuollaiset ja valitettavasti mun kohdalla ei rennie, samariini ym auta laisinkaan. Hassua kyllä, ettei lääkärit edes tuota miettinyt, kun omalla kohdalla samoin selitettynä samantien todettiin kovaa närästystä olevan. Kauhein vaiva raskaana ollessa ehdottomasti tuo minulla! Toivottavasti sulla kuitenkin olisi kyse nimenomaan närästyksestä, eikä sen vakavammasta.

Raskausarpia ei ole tullut uusia, mutta eiköhän nekin vielä ilmesty...

Pinnistä ei ole vielä hankittu, mutta hoitopöytä on kasattu ja laatikot täynnä pestyjä vaatteita odottelemassa =).
 
Mulla tulee maha tosi kipeäksi heti kun syö.. Kun saa röyhtäillä yksin rauhassa niin vähän helpottaa :D Onkohan tämä nyt sitten sitä ummetusta... Maha on niiiiin kipiä!!!! Mutta kun ei syömättäkään pysty olla :)
 
Mä laitan nyt tällaisen uuden gallupin pystyyn, eli kuinka moni teistä syö pästöroidusta maidosta tehtyjä juustoja, esim. fetaa, viola tuorejuustoja, vuohenjuustoa, aurajuustoa ja niin edes päin. Ja onko raejuusto tuirejuustoa vai mitä?
Mullehan toi terkkari silloin sanoi että nekin on kiellettyjä... ja sit oli vielä se gorgonzola episodi joka sai mut tosi varovaiseks noiden ruokien kanssa.
Nyt vaan alkaa tuntumaan siltä et mun ruokavalio on kutistunut ihan olemattomiin. Noi juustot on ollut mulle aiemmin vähän niinkun lihan korvikkeita eli oikeesti rakastan juustoja. Ja nyt vielä kun kevät on tulossa ja kaikenmaailman salaatit alkais taas maistumaan niin kyllä niitä juustoja on vaan ikävä. Ja sekin vielä harmittaa kun tiedän että toiset terkat hyväksyy kaiken pästöroidusta maidosta tehdyn niin nyt tekis munkin mieli niitä syödä. Ajattelin et jos suurin osa teistä söis niitä niin mäkin voisin sit vähän paremmalla omatunnolla niitä syödä :p

Tiinu ja Jäppinen 23+6
 
NiQ
Juustogalluppiin ite oon syöny kyllä raejuustoa ihan hyvällä omalla tunnolla, sekä joskus vähän leipäjuustoa, koska se on kumminkin kypsytetty. Toki oon tarkistanu että se on ollu pastöroitua maitoa mistä on tehty. Aura-juustoa joku päivä harkitsin, mutta jätin kuitenkin syömättä, sehän on kuitenkin tehty pastöroidusta maidosta ja kotimaista, mutta "huonosti" kypsytetty. Ja tietty sit kovia juustoja oon syöny ja joskus vähän kotimaista sulatejuustoakin. Tuorejuustot ja muut vähän kypsytetyt ja ulkolaiset oon jättänyt väliin... Tiedä sitte mikä on hyväksi ja mikä ei...

NiQ & Pena 25+4
 
Minä syön pastöroidusta maidosta valmistettuja juustoja, tuorejuustoja, mozzarellaa, fetaa. :)

Saa nähä kestääkö tässä mennä ollenkaan töihin kun pelkkä kauppareissu sai selän tosi kipeäks :s Ja tosiaan ku en muuta tehny ku kävelly, mies kanto kaiken..
 
NiiskuRouva:Mun alapää on ihan samassa kunnossa...:LOL: Kohtu painaa tuonne alapäähän ihan sikana, ja turvonnut on ku mikä...Joten seksissä ollaan lähes samoissa lukemissa...:LOL:

Närästyksessä:Täällä närästää ihan kaikki, eli vauvalla siis paljon tukkaa...heh...Rennie on uusi hyvä ystäväni...

Kelan rahoista: Tänään sain vastauksen kyselyyni Kelalta. Eli siis jos on säännöllinen kk-palkka, saa tulot toimittaa heti papereiden kanssa, muuten viiminen palkka ennen äippälomaa.

Unettomuudesta: Onko kellään muilla univaikeuksia? Minä oon aina nukkunut ku tukki. Nyt on koko raskauden ollut niin, että jos herään n. klo 01-03 välillä en saa enää unta ja valvon tasan 2h...Tosi raivostuttavaa. Viime yönäkin nukuin 23-00.08...uudelleen sain unen joskun 02.30 ja kello soi 05.30...Eli ei montaa tuntia unta...

Nenna: Meilläkin vauva on ollut pari päivää ihmeen vähä-liikkuvainen...Ihan on välillä pitännyt tökkiä sitä, kun normaalisti liikkuu ku duracell-pupu...

Mun äippäloman sijainen aloitti tänään...Ihan outoo, itestä tuntuu että ei ole vielä jäämässä pois piiiiitkään aikaan...

Minttu-82 ja Ilmari 23+4 :heart:
 
Kiitos jo vastanneille ja lisää vastauksia saa tulla....:wave:
Musta tuntuu et tää raskaus olis niin paljon helpompaa jollen aina olis sellanen hysteerikkö ja täydellisyyden tavoittelija.

Cappucinolle piti sanoa että musta toi teidän beige makuuhuone on aivan ihana. Mä aina ihailen toisten sisustuksia ja tykkään vaaleasta ja sit meillä on kuitenkin aina sellaista värikästä ja vähän kaikkea sisustustyyliä sekaisin. Makuuhuone on kuitenkin sellainen mistä tykkään ihan valtavasti vaikka se onkin tosi tumma. Se on sellanen intialaistyylisesti sisustettu, seinät on kahta eri sävyä liilaa (tumma ja vähän vaaleampi), kalusteet tummaa puuta ja verhot ja päiväpeitto kultaa! Aika rohkea veto sillon kun rempattiin mut molemmat ollaan oltu lopputulokseen tosi tyytyväisiä.

Meillä toi masuasukki on edelleen kovin rauhallinen, aloittaa kunnon liikkumisen vasta tosi myöhään illalla, eikä potkut vielä ole niin kovia että häiritsisi millään tavalla mun unensaantia.
Muutenkin nukun nykyään tosi hyvin. Öisin herään yleensä kun mies tulee nukkumaan, mut oon aina niin unessa et voin puhua jotain sekavaa ja nukahtaa samantien uudestaan. Ja herään vapaapäivinä ja iltavuoropäivinä tasan kello 8 ilman herätyskelloa. Ennen heräsin 6.30-7.30 välisenä aikana eli nyt on unet hieman pidentyneetkin. Ja kun illalla vaan malttaa mennä nukkumaan heti kun vähänkin väsyttää niin samantien tulee uni.
 
Juustogallupiin; syön raejuustoa ja fetaa silloin tällöin.
Ja katon, että purkissa lukee pastöroitu ja mielellään kotimaista.

Tuorejuustoja ja homejuustoja en syö ollenkaan.
Ja voin tunnustaa muutenkin olevani hiukan ruokahysteerikko, en esim. syö mielelläni ravintoloiden seisovien pöytien salaatteja, niistä kun en tiedä miten hyvin on pesty..

Mulla on sama ongelma kuin Minttu-82:lla, jos herään jostain syystä yöllä on mun tosi vaikea saada unta uudelleen, ennen raskautta ei ollut samaa ongelmaa.
Entinen neuvolantäti sanoi, että odottava äiti rupeaa uniongelmineen jo raskausaikana valmistautumaan ja totuttelemaan siihen, että vauvan kanssa ei nukuta kokonaisia öitä, siitä kuulemma johtuu uniongelmat...en tiedä uskoisko.

Nyt nukuttamaan esikoista.
 
Iltaa!

Kukkikselle ekana tsempit ja vauvalle paljon lisäpäiviä,painoa ja VETTÄ:))
Eveliina on nätti nimi:).
Meilläkin on vauvalle jo nimi päätetty,E:llä alkaa meidänkin tytön nimi:).Muilla sisaruksilla alkaa R,M ja M kirjaimilla:).

Täällä ollaaan selvity juhla viikonlopusta!.Oli mukavat kahden päivän synttärit vaikka nyt olenkin ihan puhki!:).Ja tyttökin on tyytyväinen:)

Juustoja syön minäkin suomalaisia ja pästöroituja.

Sokerirasitukseen varaan aikaa huomenna.

Mulla kanssa uni on todella katkonaista.Mutta johtuu lähinnä taas vilkkaista unista:).Aamulla ihan miettii että mistä ne unet tulee,huhuh:)

Vauvalle ei olla mitään laitettu valmiiksi kun ollaan muuttamassa ennen heinäkuuta.

Kelaan laitoin netissä hakemukset tänään.hain samalla lapsilisää,äitiysavustuksen rahana,äitytiys ja vanhempain rahaa:)

On outoa kun kaikki kolme raskautta mennyt samallailla mutta vaikka tämäkin tyttö on niin sillti ihan erilaista!

Aina ennen alkanut närsästämään HETI alussa ja tässä odotuksessa vasta vähän aikaa sitten.
Ikinä en ole näin hyvältä näyttänyt enää tässä vaiheessa!.Ja nyt ei ole paljoa ollenkaan psyykkisiä muutoksia!.Outoa:eek:

Nyt on ollut mieli maassa vaan noiden kipujen takia,kun mitään ei voi tehdä kun sitten on vielä kipeämpi.

ja ahdistaa kun en pysty kunnolla pesemään meidän lattialistoja,pattereita,seiniä ja kaapinovia:D

Mutta joo.Tossa vielä maha kuvaa tältä päivältä:)




Mm itu 26+2
 
NiQ
Täällä sitä esikoistaan odottava miettii taas syntyjä syviä. Eli onko muilla sama homma, että kun vauva potkii ja laittaa käden siihen kohtaan mahalle missä potkutellaan niin potkut loppuu. Ja taas kun ottaa käden pois niin hetken kuluttua potkinta jatkuu? :LOL: Onko meille tulossa hirmu ujo vauva vai kuuluuko tää muillakin tapoihin?

Mahan mallista itsellä ei vieläkään juurikaan näy vauvavatsa, ja se on tuolla hirmu alhaalla lantiossa. Kertooko se vauvan asennosta tai tarjonnasta tai jostain jotain? vai vaan omasta kropan mallista? Mulla kuitenkin sf-mitta hipoo taivaita vaikkea masu edes kunnolla näy ja vauva on vissiin tosi alhaalla... :xmas:

NiQ & Pena 25+4
 
Ai kauheeta miten mä pelästyin tänään sydänjuuriani myöten :O

Pienet,eli toi 4v poika ja 2v tyttö olivat tuolla vintissä leikkimässä niinkuin useasti ja joka päivä.
Nyt poika kumminkin keksi että koittaa avata tytön huoneen ikkunaa,joka näin talven jäljiltä on vielä turvoksissa ja näin ollen erittäin tiukasti vielä kiinni. Ja kun talo on vanha,lasit varmaan vieläkin vanhemmat,niin ohuethan ne jo on ja arvata saattaa... ;(

Poika koitti työntää ikkunaa auki lasista painamalla ja Kräks! käsi lasin läpi.
Hirvee paniikki huuto kuulu ja mä juoksin salaman vinttiin,kuulihan sen itkusta että nyt jotain sattu.
Poika juoksee rapussa vastaan ja pitelee vasemmalla kädellä oikeeta kättään kiinni,sillain siis puristaa,ja veri vaan tirskuu välistä.
Mä olin samantein ihan paniikissa.

Aloin huutaa esikoista tuolta alakerrasta ylös,varmaan tyyliin sonja tuu ylös,sonja tuu ylös,sonja tuu ylös niin kauan et sekin tajus et jotain on tapahtunu.
Esikko haki pikkutytön alas ettei sekin telo itteensä ja mä menin pojan kanssa vessaan hanan alle katsoon mistä tulee verta ja minkälaiset haavat on.

No,peukolan juuresta,ihan siitä mistä ekasti taittuu,siinä oli puolentoista sentin syvä vekki ihan lihaan asti,ja musta siellä kyllä näky luukin,ja tajusin et lekuriin hopi hopi.
Lisäksi kämmensisässä oli oli pistohaava,syvä sekin.
Pistin äkkii kauheet tollot käteen,soitin vauvan isälle et tuu tän mun pitää lähtee pojan kans päivystykseen ja niin sitä sit mentii ja manasin noi liikennevalot matkalla.

No poika oli kumminkin ihan hyväntuuline heti ku ei enää nähny verta (äiti siis taas pelästy enemmän ku poika) ja päivystyksessä päästiin heti ensiavun puolelle.
Peukalon juureen tuli tikki,kämmensisään pelkkä puhdistus ja ranteen sivussa olevaan haavaan pelkkä puhdistus.
Lähemmin ku hoitsun kans katottiin niin lasi oli mennyt myös rannevaltimon päältä mutta jättäny ainoastaan vain punaisen ihottumanaarmun siihen.
Laitettiin puudutus,jonka jälkeen välittömästi tikki,eikä se siis kerinny se puudutus vaikuttaan joten poika itki ihan hulluna,tietty ;(
Sitten viedä side päälle,hoito-ohjeet ja kotiin.

Poika oli reipas kumminkin,sai tarroja ja hoitsu haki hälle tripinkin jostain kätköistään koska pojalla oli suu kuivunu jännityksestä ja pelosta.

Mä olin oikeesti iha pissat housuissa täällä,hitto miten mä pelästyin.

No nyt onneksi kaikki hyvin. Pitää vaan uus lasi tilata.

Nyt muru nukkuu sohvalla ja ens yöksi tulee kyllä mamman kaikkuun :)

-Nenna-
 
Nennalla ollut jännät paikat.Se on muuten aina niin että se lapsi säikähtää ensin mutta Äiti on ihan paniikissa vielä koko päivän!.Tai mulla ainakin adrenaliini virtaa vaikka tilanne olisi jo ohi:D

Mutta piti vielä kysyä että miten meinaatte hoitaa äänestämisen?.Meillä ainakin tota porukkaa tohon koululle menossa ihan kivasti,kuinkakohan pysyy tajuissaan siellä ihmisten keskellä?
 
Huh, onpa ollut säikähdys Nennalla. Onneksi kaikki nyt parhain päin :)

NiQ, meilläkin on vissiin ujo vauva :) Aina kun mies yrittää bongata liikkeitä masun päältä, vauva lopettaa potkimisen, vaikka hetkeä ennen on ollut kauhea meno päällä. Aika satunnaisesti on mies onnistunutkaan liikkeitä käteen tuntemaan tästä johtuen. Mulla on kyllä istukka edessä, joka varmaan ylipäätään vähentää liikkeiden tuntemista.
 
NiQ
Lupus: mullakin istukka edessä, hassua miten itse näkee ihan selvästi liikkeet ja maha heiluu ja sitten kun mä tai mies laittaa käden siihen niin johan loppu :p Joskus jopa katse edesauttaa potkujen loppumiseen :eek:
 
Nenna: Voi kauheeta! Ihan kylmät väreet meni kun luin! Onneksi nyt kaikki hyvin eikä käynyt pahemmin! Meillä on kanssa tuolle esikoiselle sattunut vaikka ja mitä, vahinkoaltis tapaus. Viimeksi työnsi topsipuikon korvaansa ja kieri sen kanssa lattialla kunnes puikko työntyi korvakäytävään ja alkoi verenvuoto kera kauhean huudon... Tärykalvo rikki ym vaurioita siitä tuli, mutta aika hyvin ovat parantuneet kuiteskin.
Juustoista: Fetaa olen syönyt suomalaista ja pästöroitua...
Univaikeuksia ei ole pahemmin ollut, joskus tulee valvottua vessareissun jälkeen.
Mitäköhän muuta piti kommentoida... :ashamed:
Olin tänään siellä sokerirasituksessa, yök. Tulipa huono olo siitä litkusta. No, palkitsin itseni iltapäivällä leipomalla pellillisen mokkapaloja! :p
Tiinu ja Nenna: Kiitos osaanotosta veljeni kuolemaan. Siitä on tosiaan kohta jo 2 vuotta mutta vieläkin on kova ikävä omaa pikkuveljeä...
Jos koittais painua maate..
Neamma ja masukki 23+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Univaikeuksia on ollut. Nukahtanu oon hyvin ja nukkunu muutaman tunnin kunnes heränny ja oon ollu 1-4h hereillä, kun selkää särkeny niin älyttömästi. Nyt oon sitten muutaman yön saanu nukkua kunnolla :) Heti on paljon pirteempi ja jaksaa vaikka mitä ku saa kunnolla nukkua.

Meilläkin vauva lopettaa liikkumisen jos mies pistää käden mahalle, jos minä laitan niin ei välitä, mutta aina kun mies laittaa niin ei kyllä potkuja satele :D hassua
 
känkkäränkkä
Hui, onneksi ei käynyt nennalla pahemmin, kaikkea ne lapset ehtii, meillä oli kuopus vuoden vanhana kauhea kiipeilemään ja en ole kans ikinä niin nopsaan päässyt päivystykseen, kun likka tippui keittiön pöydältä ja korvasta pulppusi verta, onneksi selvittiin yhden yön sairaala-tarkkailulla!

Univaikeuksia riittää, selkä meinaa öisin sanoa sopimuksensa irti, oikein haaveilen että saan taas nukkua mahallaan |O

Juustoista syön tuorejuustoja, raejuustoo ja kermajuustoo ja auraakin, tosin koitan katsoa kotimaisia, niin ovat ainakin lähtöisin puhtaista laitteista ja raaka-aineista :p

Närästykseen on rennie kiva kaveri, lähes päivittäin niitä saan syödä.

Aikuisten jutuista :LOL: oli ollut juttua, aina jälkeenpäin on paikat tosi turvonneet ja semmoinen meloni-jalkovälissä-olo ja ja supistaakin se ja limakalvot alkaa selvästi olemaan arat, että kovin usein ei nappaa :whistle:

Vauvan tavarat on muuten hankittu, paitsi kaukalolle pitää hankkia toinen telakka ja sitä ensisänkyä metsästän edelleen. Paikoilleen en kanssa mitään laita, kun tod.näk. muutto tulossa vielä ennen syntymää, vaatehuone sen sijaan pullistelee tavaroista. Ja tietty vaatteita pitää shoppailla, tosin ensin odottelen pakkauksen kotiin, että saan "näppituntuman" mitä puuttuu.

känkkäränkkä 25+6
 
Juustoista: kotimaista fetaa ja juuri avattua tuorejuustoakin olen uskaltanut syödä. Pastöroidusta maidosta ne on tehty. Auraakin olen syönyt pizzassa ja kiehuvaksi kuumennetussa kastikkeessa (koska mahd. listeria kuolee 70 asteessa).

Univaikeuksista: sama homma kuin monella muulla, eli jos herään, ei uni enää tule kovin helposti. Yritän välttää kelloon katsomista yöllä, mutta tuntuu ainakin, että tunninkin saatan pyöriä.

(.) Nyt ymmärrän, mitä muutama on täällä kirjoittanut, että lapsi tuntuu potkivan kohdunsuulle. Tämäkin muksu on tänään potkinut jonnekin tuonne kovin syvälle sisuksiin. Tosi paljon voimakkaampina tuntuvat potkut kuin vaikkapa viikko sitten.

Jospa huomenna jaksaisin ja ehtisin täytellä nuo Kela-laput...

Hyvää vointia kaikille!

Liisakaisa 25+1
 
Heip! Terkkuja täältä osastolta.... Ne mun jatkuvat pienet supparit oliki saanu jotaki aikaan. Onneksi lähin näytille!! Kipeitä ei ollu missään vaiheessa. Vähän napakampaa vaan. Kohdunkanava vai kaula mikä se onkaan, hävinny olemattomiin ja nyt sitä sitte maataan...:/ Pää alaspäin kallelteen ja vessalupaakaan ei ole..Kylläpä onkin tylsää! Mutta pikkuisen ja omaksi parhaaksihan ne mua täällä pitää.:) Kortisonia sain vauvan keuhkoje kypsyttämiseksi,mutta toivotaan nyt että pysyis vielä siellä pikkuruinenn!! Päivä kerrallaan..Turha vielä miettiä montako viikkoa sitä pitää täällä maata. :D
Kelalta oli tullu päätökset, jei! Jännitinki sitä äippäraha suuruutta,mutta ihan hyvä se on:p
-Seinisss ja rinzessa 25+6
 
Hui mikä tilanne nennalla :O Onneks loppu hyvin, kaikki hyvin!

Juustoista, raejuustoa tungen joka ruokaan sekaan... Fetaa olen syönyt kunhan on kotimaista ja tehty pastöroidusta maidosta. Aurajuusto on suurinta herkkuani, mutta sitä en ole syönyt kuin kuumennettuna, samaten tuorejuustoja.. Kuumentamattomia mozzarelloja ym. olen vältellyt kahviloissa ym.

Me tilattiin nyt sitten vaunut jälleen Saksasta, kuten esikoisellekin. Käytiin kiertelemässä kaupoissa, ja ko. saksalaisten vaunujen hinta oli sellainen 700-800 €, Saksasta tilattuna 400 €. Käsittämätön hintaero... Ja viimeksi kaikki sujui tilauksen kanssa hyvin & olimme vaunuihin tyytyväisiä. Nyt vain odotellaan, koska lähetys saapuu =)

Univaikeuksista, luin itse jostain Yliopisto -lehden artikkelista, että raskaana olevilla melatoniinin tuotanto vaihtelee, voi nousta ja laskea.. Ja sehän on se hormoni, joka säätelee uni- ja valverytmiä. Alhainen melatoniinin tuotanto aiheuttaa uni-valverytmin häiriytymistä ja uniongelmia.. Itselläni oli alkuraskaudessa kovastikin ongelmia nukahtaa yöllä uudestaan vessareissun jälkeen, nyt tuntuu että ongelma on tasaantunut - tosin vieläkin jään välillä yöllä valvomaan kun havahdun.

Cappuccino, mä myös tykkään teidän makuuhuoneen väreistä - ehkä siksi, että meillä myös beigensävyinen makkari :D Muut sävyt luonnonvalkoinen ja tummanruskea.. Mietin juuri, että pitäiskö sinne laittaa joku tehosteväri... Vauvan sänky tulee meidän huoneeseen, se väritys vielä miettimättä.

Mä oon ihan rakastunut mun mieheen :heart: Muistan, että sama ilmiö oli edellisessä raskaudessa loppua kohti :D Tekis mieli vaan pussailla ja olla lähellä koko ajan.. Onneks kohta loppuu työt niin ehtii nysväämään :) Seksikin sujuu ja tuntuu tosi hyvältä.

Kukkiksen kuulumisia odottelen!

Töihin lähtee hän...
 
Eilen siivotessa löysin raskaustestin (näköjään oon tuon säästäny, en edes muistanu) ja tuliki siitä mieleen, että millanen tilanne oli ku plussasitte? Entä menikö kuinka monta testiä ennenku uskoit? :)

Mullahan oli niin, että oli ollu jo monta yötä maha _tosi_ kipeä, kunnon kramppeja tuli vähän väliä. Sitten oltiin kaverin kanssa aateltu lähteä pitkästä aikaa baariin ja juomat olin käyny hakemassa, ensin kyllä mietin käynkö apteekin kautta. Sitten tulin kotiin ja maha alko taas kramppaamaan niin, että en voinu kunnolla kävellä niin sanoin miehelle, että nyt lähetään apteekkiin ja jos se negaa näyttää niin pakkohan tässä on lääkärille mennä. Testiinhän tuli ne kaks viivaa samantien tosi vahvoina ja vaan tuijotin testiä ja kysyin mieheltä haluaako se kattoa. Ei siinä oikeen kumpikaan saatu sanaakaan suusta ku vaan tuijotettiin toisia :D
 
Heips!

Juustoista mä söin pastöroitua fetaa ja raejuustoa ja leipäjuustoa. Homejuustoja en "raakana" syö, vain kunnolla kuumennetuissa ruuissa. Tuorejuustoja olen syönyt jos on juuri avattu paketti, en enää sit seuraavana päivänä, pilaantuvat kuulemma niin paljon helpommin.

Nenna: Hui, onneksi selvisitte noinkin pienillä ruhjeilla!

Seinisipe: Voi säkin jouduit makaamaan! Mun huonekaverilla on melkolailla sama tilanne kun sulla ja hänellä pyörähti eilen 9. makuutusviikko (rvk 31) käyntiin, eli varmasti on mahikset päästä huomattavastikin paremmille viikoille. Lähetetään kumpikin täältä sulle jaksuja! :hug: itselläni lähti nyt kolmas viikko makuutusta liikkeelle, niin mieli on ehtinyt loikkia ääripäästä toiseen, pääasiassa kannattaa kuitenkin keskittyä siihen lepäilyyn ja kaikkeen positiiviseen! Eihän tämä mikään lopullinen olotila meille kuitenkaan ole :) Mä tosiaan aloin sitä blogia kirjottamaan heti alusta asti, ajattelin, että se on vähän niinkun päiväkirja itsellekin sit myöhemmin, ja toisaalta pysyy kaverit ja sukulaiset ajantasalla, kun ekat päivät meni koko ajan puhelimessa. Tää aika on mennyt kyllä ihmeen nopeasti, vaikka välillä onkin tylsää.

).( Mä en omalta osaltani vielä osaa mitään uutta teille kertoa, mutta äsken kertoivat, että huomenna olis ultra. Vasta-aineet ei edelleenkään ole selvinneet ja yhden illan epämääräistä supisteluepisodia lukuunottamatta tilanne on ollut rauhallinen. Pitää mun huomenna tulla sit kertomaan uudet painoarviot yms. :)

Täällä on aurinkoinen päivä!
Kukkis ja Eveliina 25+3
 
Päiviä!

Hui mikä tilanne nennalla!!! Onneks loppu hyvin, kaikki hyvin!!! Vaikka itsekkin tietäisin juuri tarkalleen miten toimia ni kun on oma lapsi kyseessä menee ihan totaallisesti lukkoon/paniikkiin! Onneksi lapset käsittelevät asian hiukan rauhallisemmin.

Seinikselle jaksuja makailuun!!! Viikkoja on jo kuitenkin hyvin kasassa ja kohta se rv 30 sieltä tulee. :hug:

Kukkikselle edelleen jaksuja makailuun... :hug:

Vauvan tarvikkeet/vaatteet: No pinnasängyn mä myin rahapulassa : / Eli meillä kaksoset nukkuu Kelan laatikoissa :D Ekaa kertaa otan vaikka aikaisempia lapsia on kaksi. Vaatteet kaivoin tänään esille :D On ne pieniä... Jätin kuitenkin vielä laatikkoon koska olen niin herkkä kun muistan kunkin vaatteen aikaisempien lastemme päällä ja siihen vaaditaan aikaa. Nyt täytyy isommat jo hakea päikystä ja lähteä isovanhempia moikkaamaan. Kaksosten rattaat/vaunut hommasin. Leikkimatot on työn alla. meillä tosi kylmät lattiat. Teen tilkkupeitot kummallekkin :heart: Autoistuimet on molemmille. Ja matkasänkyä ei myyty joten mietin tässä vakaasti yhden matkasängyn ostamista koska niitä saa parhaimmillaan 20€ ja meillä esim poika nukkui matkasängyssä alku kuukaudet kunnes neiti oli sen verran iso että siirtyi lastensänkyyn :D
Petivaatteita on yllinkyllin ja kelan laatikosta tulee lisää :/ Mihin mä joudun noiden kanssa :D
Kestovaippoja mulla on rapiat 20 kuorta... imuja mulla on reilu 10 ja loput 10-15 on harsoja... täytyy varmaan vielä hommata :D
Kai se siinä sitten alkaa olemaan ne tämän hetken hankinnat. Kaksi tuttipulloa löytyy, mutta niitäkin saisi lisää ostella. Luulen ettei itse tarvitse ja lahjapusseista löytyy =)
Itkuhälytin on ja rintapumppu joten ei niitäkään tarvitse, toki mä en pidä mun rintapumpusta! Se maidonkerääjä on ainoa minkä koen vielä tarvitsevani! Ja vauvoille kotiutumisvaatteet jos en laatikosta löydä mitään kivaa todella pientä.

ja sitten...

Ultra kuulumiset!!!

Tänään oli taas tyksin mäellä ultra, kaikki hyvin... a edelleen tyttö ja rt, b olikin sitten pyllyllään ja poikittain ja esitteli sukukalleuksiaan, lopuksi piteli päästään kuin panadol zapin mainoksessa ne ihmiset ja sitten siirsi kätöset korvien päälle ja alkoi nukkua :rolleyes:

Painoa sitten löytyikin kivasti.

A) neiti siro 700g
B äijä köriläs 760g

Jonka jälkeen lääkäri tokasi että kyllä kokoa näyttää pikkuisilla olevan ja iso pää :LOL:

Niisku-rouva + pirpanat
 

Yhteistyössä