Heinäkuun Hurmaajat 2010

Chili25 Mekin kerrottiin mun äidille heti kun olin plussanu, just sen tuen takia et jos jotain käykin. Muille en kyllä ihan vielä kerro, vaikka ekasta raskaudesta kerrottiin kyllä koko perheelle tosi nopeesti.

Blondille tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki kunnossa kivuista huolimatta.

Copper Täälläkin helmot menee ihan pienistä, musta tuntuu et mun iho on paljon herkempi, vaatteet kutittaa ja jos on tukka auki ni ärsyttää kun hiukset tuntuu olevan naamassa ja joka paikassa.

Mullakin on ollu vatsa kipeenä, lähinnä menkka kipuja mut tosi kovia ja just niitä repiviä kipuja, mut mulla oli noita samoja kipuja esikoista odottaessa. En oo niistä osannu olla huolissaan kun tuntuu niin tutulle =)

Inhottava lumimyrsky, ei huvita lähteä ulos :/

Rumo+masukki 5+5
 
Hei kaikille,

täällä aina välilä pähkäilen omaa oireettomuuttani tai ainakin niiden vähyyttä. Yritän kuitenkin pysyä siinä uskossa, että kaikki on hyvin. Silti kyllä vähän houkuttaisi mennä ensi viikon lopulla yksityiselle ultraan katsomaan, että onhan siellä oikeasti joku ja että lyökö sen sydän :)

Tänä aamuna tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että jouduin menemään vähäksi aikaa vessaan kakomaan. Mies teki aamiaisleipiä ja laittoi itselleen mätiä leivän päälle. Jo pelkkä ajatus mädistä, mitä yleensä rakastan ja himoan, sai hyvin vastakkaisen reaktion aikaiseksi. Muuten on edelleen aika vähän mitään oireita - iltaisin sängyssä alavatsa vähän oireilee ja rinnat ova arat ja vähän turvoksissa, mutta ei joka päivä.

Itselleni se rokote toi rauhallisemman mielen, joskin vielä vähän jännittää, että pysynkö terveenä siihen asti, kun se rokote on ehtinyt kehittää sen vasteen. Toisaalta ajattelen niin, että jokainen päivä terveenä on aina lisää tehoa rokotteelle.

Olen luvannut pyhästi itselleni, etten lue liikaa aiheesta tai katso telkkaria. Netti ja keskustelupalstat on ihan vihon viimeisiä.

Ihanaa kun sataa lunta! Voimia ja hyvää mieltä (ja oloa) kaikille!
 
Moi ihmiset!

Ja onnea ihanista plussailuista kaikille :heart:

Ajattelin tässä että tulenpa tähän pinoon höpöttelemään, kun ehkä on enemmän mun pino sittenkin kuin tuo kesäkuun kullannuput, kun tilanne on tämänmoinen.. -->
13.9 viimeiset menkat (jotka siis ensimmäisetkin sektion jälkeen, vauva syntyi 27.4) ja 18.10 tein jonkun raskaustestin minkä ostin apteekista (maksoi 7-8e), sellainen missä pipetin avulla puristin 3 tippaa testipuikkoon.. Testi näytti negaa selvästi. Vain yksi kirkas viiva. Menin sanomaan miehelleni, että joo se oli negatiivinen..ja ei siitä sen enempää sitten puheltu.. Oisin kyllä toivonut että positiivinen, hih, ja niin mieskin kyllä. Mutta sitten 10 pvn päästä eli 28.10 tein Apteekin oman testin, niin näytti heti haamuplussan, en epäillyt ollenkaan eikä tarvinnut silmiä siristellä tai tuijotella suurennuslasilla Ja seuraavana päivänä verikoekin kertoi plussan.

Nyt vain sitten on niin hassua, että maanantainen varhaisultra mietityttää, vaikka kovasti yritän olla ajattelematta, mutta minkäs teeeeeet Vauva vaan mielosessa! Niin siis kuten kerroin aiemmin täällä, niin ei siellä näkynyt kuin 0,74cm mittainen sikiöpussi. Siitä ei viikkoja pystytä sanomaan lainkaan vielä, totesi liäkär. Mä kun laskeskelin jo mieheni kanssa aika varmaksi että olisi jo nyt 8 rv menossa.. Mutta ei kyllä.

Mietin vain.. Onko kellään ollut samankaltaista tapausta..? Jolla olisi onnellinen loppu eli ihana vauvan elämänalku..? Hih. En tiedä - taitaa olla sektion jälkeen kuukautiskierto vielä omituinen..ja nuo kaikki hormonihyrräykset erilailla tuolla kropan sisällä raskauden ja synnytyksen jälkeen, että siksi siellä ei vielä beibijuttuja masussa enempiä näkynyt.. Näin mä itselleni yritän perustella ja mieskin sitä sanoo..

Jos jollain on tsemppausta heitellä ja kokemuksia, aavistuksia tms. niin mieluusti otan vastaan! :flower:

Alamasussa on koko ajan sellainen painon tunne, menkkamainen olo vähäsen.. Niinkuin viime raskaudessakin. Luulisi ja uskonkin niin, että siellä pienoinen kovasti kehittyy.. :heart: HOPE SO. Väsymystäkin on ja vilua, vaikka usein palelen muutenkin, mutta nyt kyllä erityisen vilukissa ja unimaija olen..

Ensi viikolla keskiviikkona siis ultra uudestaan ja torstaina neuvola ja sitten perjantaina nöfnöfrokote, jos ja KUN raskaana olen :)


Kaikille voimia ja hyvämielisyyttä tälle päivälle! :hug:
 
Mä ajattelin, että on vielä niin alussa ettei täällä vielä mitään keskusteluja ole, mutta kas vain! Liityn siis ryhmään, la on 10.7. ja toinen vauveli ois tulossa.

Tosin tein testin vasta eilen ja taidan vieläkin olla ihan shokissa. Osaa edes ajatella olevansa raskaana :D
 
Ihanaa kun meitä niin paljon =) Minkä ikäisiä teillä aiemmat lapset? meillä 5v ja 2v :saint:
ON: VÄSYTTÄÄÄÄÄ |O |O |O |O possurokotteesta käsi hellä ja nyt tullut (ma sain rokotteen) kurkku kipeeksi ja yskää ja keuhkoista ahistaa :( ei yhtään kiva....
töissä jaksaa olla jotenkuten, mieli kyllä tekis jäädä koti huilimaan mut pakko yrittää jaksaa.. kun tiedän et puolen välin jälkeen tuskin enää töitä teen, aiemmista muksuista kun alkanut tuossa vaiheessa supistukset...
jaksuja kaikille :hug:
 
NeLa meillä on esikoinen nyt 1 v. ja 3 kk.
Mä oon kans menossa tiistaina possurokotukseen....käsi tosiaan kuulemma tulee kipeeks.

Miten teillä miehet on ottanut uutisen vastaan? Oma sanoi jaha ja tuntuu vähän vaisulta. Kai se on tyytymätön, kun ei päässyt enempää harjoitteleen :LOL:
 
Meidän ihana tyttö on nyt 6kk :heart: ja olishan se niin ihanaa että ens kesänä tyttö olisi 1v ja 2 tai 3kk ja myöhemmin sitten kivat leikkikaverit toisillensa :)

Kun kerroin plussasta, niin hymyilihän mies innoissaan :) Meille ilouutinen oli, vaikka aikomus oli ensin että jos vaikka sitten toinen vauva tulis kun eka on parivuotias :) Hih!
 
Meil mies otti hyvin, ihan innoissaan, kävi seukki päivänä töitten jälkeen ostaan vauvan bodyn, jossa oli sen suosikki bändin logo :D

Täällä vatsa ja selkäkivut jatkuvat, ei vieläkään yhteyttä terkkariin. Piti taas jättää ajanvaraukseen soittopyyntö. Ajanvarauksesta se nainen lupas, että terkkari soittaa tänään, eipä ole soittoa kuulunut. Pisti siihen viel soittopyyntöön maininnan, että vahvat selkä - ja vatsakivut. Kyll tää terveydenhoito järjestelmä toimii Oulussa "hyvin" :headwall:

Vatsa on turvonnut eikä oikeen kestä koskea siihen, kyljet tuntuu kans aika aroilta :(
 
NeLa Meillä esikoinen 1v 1kk

Ennu Meillä miehellä tuli vauvakuume ennen mua, huhti-tokokuussa mietittiin että kesän jälkeen voitais jättää ehkäsy pois ja niin kävi kuten ekallakin kerralla et tokasta kierrosta tulin raskaaksi. Ihanaa :p
 
Ennu Mä soitin miehelleni bänditreeneihin ja se meni suht sanattomaks. Kun palasi treeneistä, kainalossa oli kukkapuska & pönikkä Ben & Jerry's -jäätelöö :heart: Halailtiin ja tirautettiin parit kyyneleet. Eli ihanasti, vaikka shokissahan sekin oli! (Hyi kauhia, toi sydänhymiö on ruma! En suostu käyttämään sitä tästä eteenpäin!)
 
Jes! Sain neuvola-ajan 3.12, terkkari soitti vihdoin :) Odottavan aika pitkä, tulis toi aika nopeammin :)
Saan huomenna possu- ja kausi-influnssarokotteet terveyskeskuksessa, niin ei tarvi onneks lähtä lauantaina jonottaa varmaan tuhannen muun ihmisen kanssa rokotteita terveysasemalta. Onkohan Oulussa tiedossa rokotehysteriaa niin kuin Kuopiossa (http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009110410543917_si.shtml )

Terkkari vakuutteli, että kaikki selkäkivut sun muut on ihan normaalia, jos tulee vuotoa pitää silloin mennä lääkäriin. Nyt vähän parempi mieli :) Ehkä sitä tulis nukuttua ens yönä, eikä murehdittua :)
Juteltiin eilen miehen kanssa tosta ultrahommista ja laskeskeltiin, että marraskuun viimeisellä viikolla voitais käyä yksityisellä ultrassa kattomassa pikkuista, silloin viikkoja olisi kasassa suunnilleen 8 :) Tosin ultran ehkä voi saada myös kunnan puolelta, terkkari mainitsi että mulle laitetaan lähete äippäpolille perussairauden vuoksi.
 
kardemummma Ben & Jerry's -jäätelöö, nam :p :p Kun luin sun tekstin alko ihan älyttömästi haluttaan jätskiä :D

Mitä mielihaluja on ilmennyt? tai mitä ruokia ette voi enää sietää?

Itse olen tällä hetkellä tykästynyt Laatupaakkarin: rasvattomiin, suolattomiin ja sokerittomiin Maissi naksuihin vaikka ne ei maistu muulle kuin pahville :LOL: ja ruisleipään :D

Tällä hetkellä ei voi sitää- listalla on:
- hedelmänaksut
- vaalea leipä
- kurkku
- appelsiinilimukka
- ketsuppi & chilikastike :D (yleensä tyrkkään nuita joka ruokaan)
 
Kauhee, kun mua jotenkin hermostuttaa ikäeron olevan kuitenkin aika pieni ja täällä monella on vielä pienempi. Meidän tää esikoinen on tosi vaativainen, niin kai sitä miettii miten sitä ehtii sitten kahta samanlaista hoitaa.

Onhan omakin mies innostunut ja alkoi heti suunnitteleen miten saadaan taloon yksi huone lisää :) Tosin onhan itselläkin vielä vähän epäuskoinen olo. Ehkä se, että meillä on ollut 2 keskenmenoa vaikuttaa asiaan. Ei esikoisestakaan oikein uskaltanut täysillä iloita alkuraskaudesta.

Jotenkin huono omatunto siitäkin, että joutuu töistä jäämään "taas" pois.

Ei mulla kyllä vielä näin aikaisesta mitään mielihaluja oo ilmennyt. Viimeeks oli spagetti ja jauheliha-tomaattikastike herkkua mitä oisin voinut syödä päivästä toiseen.
 
Ikäerosta. Mun kahdella vanhimmalla tytöllä on ikäeroa vain 1v3viikkoa, eka vuosi oli kyllä aika hulabaloota, mutta siitä selvittiin :) ja kaksi vanhinta tulevat tosin hyvin toimeen keskenään ja ovat melkein kuin paita ja peppu. Kakkosella ja kolmosella on ikäeroa 3v1kk ja tähän neloseen tulis sitten 3v7kk.

Meillä on 4makkaria, ja kaksi vanhinta just siirty nukkumaan samaan makkariin (ennen ovat nukkuneet omissaan). ja nuorin nukkuu omassansa. ja me vanhemmat yhdessä. Yks on nyt leikkihuoneena,mutta ehkä tulee sitten nuorimmaisen huoneeksi tai sitten menee tuon kolmosen kanssa samaan huoneeseen, jäis sitten yks huone kokonaan leikkihuoneeksi.

Mä oon kotona varmasti sen 3vuotta, tässä riittää hommaa ihan tarpeeksi ja on kiva olla kotona, kun isommat tulee koulusta. :) oikeesti tää kotona olo on kivaa. Ei oo kiire mihinkään ja käydään kerhossa jne... isäntä sitten tuo rahat meidän perheeseen, mä pidän arjen sujumisesta huolta.

rv5+4
 
Sikispiikki otettu CHECK

Vähän ristiriitainen fiilis jäi. Jännitti koko pistosprosessi, kun rokotuksen oon saanut viimeksi ehkä yläasteella (eli reilusti yli 10 vuotta sitten). No, pistosta ei edes huomannut, mutta kun kysyin rokotteen seuraamuksista sikiölle, huoneen kolme tätiä narisivat: "Mitäänhän me ei voida luvata.. Ei me tiedetä enempää kuin sinäkään tästä rokotteesta.." :( Olisivat nyt vaan hymisseet mielikseni jotain rauhoittavaa.

Ehkä tein elämäni virheen, ehkä en. Täytyy vaan luottaa, että tää oli oikea ratkaisu. Jossittelukielto itselleni. Alkaa nyt.
 
Heips:)

Funkymama: Voimia sulle kovasti ja kyllä siellä masussa vauva kasvaa:) Mä kävin eilen lääkärissä noista vatsa kivuista ja mulla pitäs menkoista laskettuna olla nyt 5+1 mut lääkäri sano että ei olisi vielä niin pitkällä kun näkyi vain pienen pieni alkio. Hieman kyllä hirvittää että jos onkin tuulimuna:( mutta kolmen viikon päästä sen näkee kun on neuvola. Jännittää ja pelottaa hirveesti:(

Halu kertoa omille vanhemmille on ihan hirvee.. Tukea ja turvaa vaan tarvitsee niin paljon sit jos jotain selviää tai tapahtuu.. Ajateltiin että kerrotaan sit neuvolan jälkeen kun saadaan tietää onko kaikki hyvin.

Meille tää tuli aikalailla yllärinä. Et olaan menty vähän niinku tulee jos on tullakseen mut nyt kun päätti tulla niin ei oo paras mahdollinen ajankohta.. Ollaan just ostettu asunto ja sen takia joutui jo elämää pistään uuteen järjestykseen ja nyt vielä vauvakin, huhu:) hieman pelottaa että miten sitä sit rahallisesti pärjää.

Meillä ollaan kyllä oltu super ilosia ja tais siinä muutamat kyyneleetkin tulla kun saatiin tietää:) Vielä ei olla uskallettu ostella mitään vaikka oo pitkään hokenut että käyn sit hakeen jonkun nallen kun saan tietää olevani raskaana. Ehkä sit neuvolan jälkeen vois hakee jos ja kun kaikki on hyvin:)

Mulla ei mikään ruoka oo tehnyt vielä huonoo päinvastoin voisin syödä kokoajan kun on hirvee nälkä. Tiskari ja roskapussi haiseee yllättävän pahalta nyt :x ja hammasharja pistää kuvottaan:)

Nyt tää pistää hetkeks maate ku sattuu taas vatsaan ja kohta taas syömään :LOL:

- Chili ja toukka 5+1 :heart:
 
Kardemumma: Mä voin lohduttaa sua niiden tätien puolesta ja kertoa, että sikiö saa istukan kautta vasta-aineet rokotteesta, eli hyödyn puolelle menee siinäkin mielessä :heart:

-vierailija joulukuisista :hug:
 
Meillä oli sit se ultra..kaikki hyvin,1 raskauspussi näky joten toinen alkio ei selvinnyt :| laski että viikkoja mulla olisi 5+5 ja kävin tänään samalla hakemassa sika piikin :)
mahaa juilii vieläkin..sanoi(lääkäri)että ei kyl kuuluis näihin aikoihin olla kauheesti maha kipua,ei osannut selittää että miksi mulla on..saikkua sain viikon ja ens torstaina uusi ultra.
jäi vaan vaivaamaan se että lääkäri kerto että jos on ulkopuolinen raskaus niin se ei aina vuoda ulos vaan myöskin sisään,eli sitä ei ihan heti huomaa :| mutta kait se kipu siinä vaiheessa kummiskin mahassa olisi??
 
Kiitos!

Koitan chillata ja viettää kivan koti-illan. Kaveri tulee kohta juomaan teetä ja pelaan nostalgisia Nintendo-pelejä. APUA muuten, pitääkin ennen ovikellon sointia piilottaa mm. seuraavat asiat: KaksPlus-lehti, Vauva-lehti, foolihappopakkaus sekä kusinen raskaustesti joka on lojunut kylppärissä tänään tasan viikon :D
 
Heipparallaa!

Kiva lukea etten oo ainut näitten raskaushormonien kanssa :LOL: sama meno jatkuu, pinna tosi kireellä ja helposti ärähdän...

Tultiin mun vanhempien luo kyläileen.. mun tekis niiiiin mieli jo kertoa tästä uudesta tulokkaasta, mut ukko toppuuttelee. Kun eihän sitä tiedä mitä tapahtuu... Mut jotenki en ite edes osaa ajatella että jotain ikävää tapahtuis. Viime raskauskin meni tosi hyvin. Ens kuun alussa meillä on siskosten ja kavereiden kanssa pikkujoulut, että sillon viimeistään ne hoksaa jossei jo aiemmin.

Mulle ei enää kahvi maistu, mut kaikki muut menee :LOL: tuntuu että ois koko ajan nälkä tai jano. Ja vessassa pitää rampata. Minäki oottelen millon se pahoinvointi alkaa :/

Niin kyllä mulle sanottiin puhelimessa et oulussa saa 2 ultraa... eka mulla on jo ens kuussa ja toka sitten helmikuun aikana.. tää jälkimmäinen on siis se rakenneultra, ja jospa sieltä näkis kumpi on tulossa :)

Mukavaa illanjatkoa kaikille!
 
huomenta :wave:
tää mamma ois nyt sit 3pvä kotona, kun niin flunssanen olo. soitin aamulla terveyskeskukseen sh:lle niin sanoi mulle vaan et ei auta muu kuin kärsiä kun ei kerran kuumetta :eek: no soitin sitte neuvolaan josta th heti sanoi ettei töihin missään tapauksessa vaan nyt lepoa ja kuumaa juotavaa, hän kirjoittaa s-lomaa ja lähettää postissa todistuksen.
musta ihme kun niin erilaiset mielipiteet hoitajilla :/ no äsken soitin töihin ja ilmotin et kipee oon, eipä pomo kuulostanu tyytyväiseltä, saas nähä miten käy töiden kanssa :|
lääh, anteeksi tää vuodatus mut pakko oli purkaa jonnekin.. :hug:
 
NeLa tuttu tunne. Itsellä tässä kohta 2 kuukautta ollut sellaista pientä sinnikästä nuhaa :headwall: Tosin tälle valtavalle väsymykselle voi löytyä uus selitys ton plussan jälkeen. Ensimmäisestä olin ainakin niiiiin väsynyt ettei muuta ois tehnytkään kuin nukkunut.

Tänään ohjelmassa ois Reiman tehtaanmyymälän poistomyynti. Kuulemma on 3 tunnin jonot ollut eilen, mutta mitä sitä ei tekis halpojen lastenvaatteiden takia. Uskaltaisko jo ostaa tulokkaallekin jotain :snotty: Ehkä tää voi olla vielä vähän liian aikaista.

 
Tulin poksumaan 6+0!! Hurjaa! Olo on raskautunut, rinnat kipeät ja KÄSI!! sikainfluenssapiikistä. Alavatsalla on kiva pieni pallo ja iltaisin hurjaa turvotusta. Ikä taisi puuttua listasta eli 32v ja KOKS on synnytyssairaala, jos sinne asti päästään. Kaksi lasta löytyy ennestään, 6- ja 10- vuotiaat.
 
Oiii minähän vallan unohdin poksua eilen! tänään siis 6+1 jihaa! B)
Huh mulla ei oikeestaa koskaa oo ollu ummetusta, mutta nyt sitä sitte piisaa. Ai kun kipeää tekee sekin :/ kaikkea sitä kertookin, hahah!

Tämä tyttö suuntaa nyt kirpparille, meen kattelee vauvan vaatteita vaikka tosi aikastahan tää on, mutta on niin malttamaton olo, ylläri ylläri =)
 

Yhteistyössä