Oletteko ennakkoluuloosia kasvisruokien suhteen?

Mä itseasiassa olisin tosi innokas maistelemaan taidolla tehtyjä kasvisruokia... Mun omat ei ikinä tuppaa maistumaan mitenkään erityisen hyvältä, ei ne pahojakaan ole mutta sellasia neutraaleja että "no kyllähän tätä syö..".

Tai no itseasiassa, joo, oon mä yhdessä kasvisruoassa onnistunut erinomaisesti... Mutta sekin toimi vähän niinku lisukkeena..
 
"vieras"
Mä olen aina ennakkoluuloinen LAITOSRUOKAA kohtaan - oli se sitten kasvis/kala/liharuokaa. Valitettavan usein laitoskasvisruoka on ''pelkkää porkkanaa'' - esim. lukiossani oli liharuokailijoille perunoita ja stroganoffia, kasvisruokailijoille perunaa ja purkkiherkkusienikastiketta. Tai kermaista kastiketta, jossa oli pelkkää porkkanaa ja kukkakaalia. Ihan ku olis löysää gratiinia syönyt, nälkää sellainen ruoka pitää ehkä tunnin.

Mutta nyt kun Hesassa päättivät siitä viikottaisesta vegepäivästä, niin siellä oli ihan täyttävän oloisia sapuskoja listalla: vegetaristinen bolognesekastike, chili sin carne, linssipataa... Ja joka päivä 2 vaihtoehtoa. Niin sen pitää olla! Soija, linssit ja pavut sekä tofu maistuvat kunnon kokin käsittelyn jälkeen HERKULLISILTA ja ovat täyttävää, terveellistä ja ekologista.

Me emme osta kotiin lihaa, mun vaarin kalastamaa kalaa syödään kerran-pari viikossa ja kerran tai kaks viikossa syödään mummuloissa joissa syödään lihaa.
 
Vegenä ei ole varaa olla ennakkoluuloinen :)

Mun mies oli aikanaan hyvinkin ennakkoluuloinen kasvisruokien suhteen. Nykysin se usein vie töihin kasviruokaeväät tai valitsee ravintolassa kasvisvaihtoehdon. Opiskleluaikoinaan ylisti ruokalan kasvisruokatarjontaa ja useimmiten valitsikin sen liharuuan sijasta.
 
Rumpnisse harmaana
Mä olen havainnut sellaisen asian, että kasviruokaan ennakkoluuloisesti suhtautuvat ihmiset eivät välttämättä ole koskaan maistaneen kunnon kasvisruokaa. Heidän mielikuva kasvisruoasta on herne-maissi-paprika-keitto tai muhennos.

Meidän häissä oli tarjolla vain kasviruokaa, luomu- ja kasvisruokiin erikoistuneen pitopalvelun tekemänä ja vieraiden joukossa hyvinkin ennakkoluuloisesti kasvisruokaan suhtaustuvia ihmisiä, mielipiteineen "kasviruosta ei mene nälkä..." tai kasvisyöjät pureskelevat vain porkkanaa ja salaattia.."
Jokainen vieras järjestäin kehui häissämme tajottua ruokaa.
Eli joku koulun selleripihvi tai se heren-maissi-paprika-keitto ei ole koko totuus kasvisruoasta.

Ainiin, tein viime vuonna lapseni synttäreille kasvivoileipäkakun, toiset vieraat ei edes havainneet että siitä "puuttuu" liha.
 
vierailija
Olen ennakkoluuloinen, mutta se johtuu kyllä ihan tosielämän kokemuksista. Kasvisruoka on pääasiassa aina omaan makuun vähemmän maukasta kuin sekaravinto. Ei se välttämättä pahaa ole, mutta vähemmän maukasta. Sellaista mitä syödään kun muuta ei ole tarjolla.
 

Yhteistyössä