Saunan lauteissa, mitä tämä on??

  • Viestiketjun aloittaja Mitä?!
  • Ensimmäinen viesti
ohops
Alkuperäinen kirjoittaja Eräsmies;29647187:
Mut kun mä en tunne itteeni mitenkään masentuneeks. Sen tiedän et masentuneet voi olla välinpitämättömiä terveytensä suhteen kuten mä olen, mut kaikki mun tutut masentuneet on myös ollu ihan oikeesti masentuneen olosiakin. Ite olen aina ollu ilonen ja olen edelleenki, mut toi on noiden tuttujen kanssa yhteistä että olen jotenki välinpitämätön oman terveyteni suhteen, enkä kykene kauheesit tulevaisuuttanikaan ajattelee. Ja sä oot muuten ensimmäinen joka on mun tulevaisuudelle toivotellu mitään tsemppiä edes, että kiitos siitä :D
Ja minä en siis ole ikinä ollut siinä mielialassa ettenkö haluis elää... Pikemminkin haluan elää mutta jotenkin samaan aikaan tiedostan tämän välinpitämättömyyden tuhoisuuden omalle elämälleni ja silti haluaisin elää satavuotiaaksi... Jotenkin outoa ja ristiriitasta mut niin se vain on
Ole hyvä. :)
Yhellä mun ystävällä oli muuten ihan sama juttu. Siis oli ilonen jne. mut ei vaan välittäny elämästään. Se vaan saatto lähtee esim. kiipeilee pitkin seinää ja parvekkeita ja aatteli et hitot siitä jos putoon. Kerran jopa osotti aseen ohimolleen. Ei tiedostanu sitä masennukses kunnes sille sanottiin et nyt on pakollinen saikku ku kaverit reagoi.
Eri ihmiset reagoi eri tavalla. Voihan se toki olla et toi ei oo ees masennusta mut oon sen verta keittiöpsykologi et sanoisin niin. :D

Tää keskustelu kyl lähti ihan uusille uomille lauteista. :D
 
Eräsmies
Ole hyvä. :)
Yhellä mun ystävällä oli muuten ihan sama juttu. Siis oli ilonen jne. mut ei vaan välittäny elämästään. Se vaan saatto lähtee esim. kiipeilee pitkin seinää ja parvekkeita ja aatteli et hitot siitä jos putoon. Kerran jopa osotti aseen ohimolleen. Ei tiedostanu sitä masennukses kunnes sille sanottiin et nyt on pakollinen saikku ku kaverit reagoi.
Eri ihmiset reagoi eri tavalla. Voihan se toki olla et toi ei oo ees masennusta mut oon sen verta keittiöpsykologi et sanoisin niin. :D

Tää keskustelu kyl lähti ihan uusille uomille lauteista. :D
Senverran mäki olen keittiöpsykologi, että varmasti mua auttais joku lääkitys mutta en sellasia halua. Ennemmin sitten kuolen vaikka asbestoosiin vaikka tiedänki et "sukulaistädit" ei sitä haluais mut tuskin kukaan muu mua jäis kaipaamaan.
 
ohops
Alkuperäinen kirjoittaja Eräsmies;29647193:
Senverran mäki olen keittiöpsykologi, että varmasti mua auttais joku lääkitys mutta en sellasia halua. Ennemmin sitten kuolen vaikka asbestoosiin vaikka tiedänki et "sukulaistädit" ei sitä haluais mut tuskin kukaan muu mua jäis kaipaamaan.
Miksi et halua lääkitystä? Tai no toisaalta hyvinkin ymmärrän siltä kannalta et sivuvaikutukset ei oo kivoja ja mullaki meni kauan et löyty sopivat lääkkeet mistä ei liiaksi tullut sivuvaikutuksia (paitsi painon nousu mut lääkärin mukaan se ei oo paha ku en oo ylipainonen wtf. Kiitti vaan ku kulutin puoltoista vuotta laihdutuksessa ja sit saan yli puolet takasin).
Kai sulla "sukulaistätien" lisäks on kavereita?
 
Eräsmies
Miksi et halua lääkitystä? Tai no toisaalta hyvinkin ymmärrän siltä kannalta et sivuvaikutukset ei oo kivoja ja mullaki meni kauan et löyty sopivat lääkkeet mistä ei liiaksi tullut sivuvaikutuksia (paitsi painon nousu mut lääkärin mukaan se ei oo paha ku en oo ylipainonen wtf. Kiitti vaan ku kulutin puoltoista vuotta laihdutuksessa ja sit saan yli puolet takasin).
Kai sulla "sukulaistätien" lisäks on kavereita?
On kai mulla "kavereita". Sellasia jotka ovat seurassani jos haluavat jotain minusta hyötyä. Oikeastaan mulla olis yks tosikaveri ja se olis mun isäni, mutta sille olis jotenkin helvetin vaikee mennä sanoo että mulla on vaikeeta. Isäni on siis kyllä myös yksi näistä jotka on syöny mielialalääkkeitä ja varmasti ymmärtäis, mutta jotenkin vaikeeta silti olis tollasia mennä kertoo. Joskus musta tuntuu et olenkohan mä jotenkin persoonallisuushäiriöinen kun en tunne mitään samalla tavalla ku mun sisarukset. Olen esimerkik ainoa veljes meistä joka kävi intin. Olenko mä oikeasti vahvempi henkisesti, vai olenko vaan onnistunu kovettaa itteni?
 
Eräsmies
[QUOTE="mielipide";29647201]Minusta tuo ei oo masennusta. Tuollaisia väliinpitämättömiä ihmisiä on ihan älyttömästi.[/QUOTE]

Hauska tietää että en ole siis sairas.
 
ohops
Ymmärrän että on vaikea kertoa. Yritin keksiä jonkun keinon miten vaan sanoa se välistä, mut en vaan saanut mitään mieleen kun en itsekään osannut puhua kun olisi pitänyt. :/
Masennus voi aiheuttaa tunteiden latistumista ja ettei tunne mitään.
Käsittääkseni myös on mahdollista olla sekä persoonallisuushäiriö että masennus samaan aikaan, mut en ole lääkäri eli en voi varmasti sanoa.
Neuvoni olis et käyt lääkäris ja selität nämä hälle. Ne sitten auttaa/ohjaa oikeeseen paikkaan ellei kyseessä ole ihan torspo.
 
Eräsmies
Ymmärrän että on vaikea kertoa. Yritin keksiä jonkun keinon miten vaan sanoa se välistä, mut en vaan saanut mitään mieleen kun en itsekään osannut puhua kun olisi pitänyt. :/
Masennus voi aiheuttaa tunteiden latistumista ja ettei tunne mitään.
Käsittääkseni myös on mahdollista olla sekä persoonallisuushäiriö että masennus samaan aikaan, mut en ole lääkäri eli en voi varmasti sanoa.
Neuvoni olis et käyt lääkäris ja selität nämä hälle. Ne sitten auttaa/ohjaa oikeeseen paikkaan ellei kyseessä ole ihan torspo.
Vamasti ohjaavat, mutta kun en mene edes fyysisten vaivojen vuoksi lekurille... Tiedän että pitäs, mutta kun ei vain saa mentyä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eräsmies;29647163:
Riippuu kuinka syvälle home on juurtunut. Pinnasta lähtee kyllä myrkyillä hankaamalla helposti, mutta home on siitä paskamainen kasvi, että se tuntuu tykkäävän jopa kloriitista yms. tehokkaista aineista lannoitteenaan.
Homeet kuuluvat sieniin (Fungi), eivät kasveihin (Plantae).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eräsmies;29647245:
Kiitos tieteellisestä lausunnosta. Nyt selittänet seuraavaksi miten sieni ei ole kasvi? Ja ihan suomen kielellä, eikä latinaksi olevin termein. Samalla voisit kenties kertoa, miksi oli niin tärkeää tulla tuo kertomasi asia PÄTEMÄÄN?
Tärkein ero sienillä, kasveilla ja eläimillä löytyy soluseinästä. Kasveilla se muodostuu pääosin selluloosasta, sienillä taas kitiinistä. Eläinkunnan jäseniltä soluseinät puuttuvat kokonaan. Kasvit kykenevät myös yhteyttämään, mutta sienet eivät puuttuvan lehtivihreän vuoksi siihen pysty.

Mielestäni väärän tiedon korjaaminen ei ole pätemistä. Etenkään kun kyseessä on ihan jo peruskoulussa opetettu asia.
 
Eräsmies
Tärkein ero sienillä, kasveilla ja eläimillä löytyy soluseinästä. Kasveilla se muodostuu pääosin selluloosasta, sienillä taas kitiinistä. Eläinkunnan jäseniltä soluseinät puuttuvat kokonaan. Kasvit kykenevät myös yhteyttämään, mutta sienet eivät puuttuvan lehtivihreän vuoksi siihen pysty.

Mielestäni väärän tiedon korjaaminen ei ole pätemistä. Etenkään kun kyseessä on ihan jo peruskoulussa opetettu asia.
Vittuillaksesi tulit pätemään.
 
vierailija
Tärkein ero sienillä, kasveilla ja eläimillä löytyy soluseinästä. Kasveilla se muodostuu pääosin selluloosasta, sienillä taas kitiinistä. Eläinkunnan jäseniltä soluseinät puuttuvat kokonaan. Kasvit kykenevät myös yhteyttämään, mutta sienet eivät puuttuvan lehtivihreän vuoksi siihen pysty.

Mielestäni väärän tiedon korjaaminen ei ole pätemistä. Etenkään kun kyseessä on ihan jo peruskoulussa opetettu asia.
Nimenomaan
 

Yhteistyössä