Heinäkuun Hurmaajat 2010

Mun aamuni on startannut paniikissa. Tajusin, että mulla on jo reilun vuoden pohdittu kilpirauhasen vajaatoimintalääkitystä, mutta sitä ei oo vielä toistaiseksi aloitettu, kun oireita ei oo ollut eikä arvot ole olleet aivan järkyttävät (joskin selvästi koholla). Nyt oon ihan varma, että tällä viikolla kun joku aivojen kehitys ( tai ties mikä ) alkaa (siis vauvan, ei minun :kieh: ) niin kaikki menee päin peppua, kun ei ole sitä tyroksiinilääkitystä... Ja neuvolaan on vielä kaks viikkoa, pitäiskö soittaa omalääkärille ja kysästä asiasta ennen sitä? Itku..

Olo on muuten ihan jees. Alavatsaa nipistelee menkkamaisesti ja väsyttää niin paljon, että voisin nukahtaa minä sekuntina hyvänsä, mutta ei yrjötystä tms.
 
Kardemumma, soita ihmeessä omalääkärillesi, niin saat asiasta lisätietoa. Jos mielenrauha on yhden puhelinsoiton päässä, niin se soitto kannattaa varmasti tehdä. En usko, että mitään katastrofaalista tapahtuu, jos sunkin arvot on olleet suht hyvät.

Kävin juuri hakemassa sen rokotteen. Eipä ole ennen yksi piikki noin paljon jännittänyt - hyvä ettei ruvennut pyörryttämään :) Mullakin on ollut olo ihan jees - myös menkkamaisia alavatsakipuja, alussa oli myös alaselkäkipuja. Rinnat olleet välillä arat, mutta ei koko ajan tai edes joka päivä. Muutamana iltana ollut paha olo, mutta siihen se on onneksi jäänyt.

Minä en ole voinut pitää näin suurta uutista vaan omana tietonani, vaan olen kertonut aika monelle ystävälle. Ajattelin sen niin, että ovat myös tukena, jos kaikki ei menekään hyvin. Vanhemmille ja sukulaisille ajateltiin kertoa vasta aikaisintaan ekan neuvolan jälkeen tai vasta lähempänä joulua.
 
Joo, mä olen kertonut jo parille kaverille sekä äidilleni. Samoille ihmisille kertoisin ehdottomasti keskenmenostani, joten miksen jo nyt.. Omituisempaa olisi kertoa, että "olin muuten tossa yhessä vaiheessa raskaana, mutta sain sitten keskenmenon.." Ei sillä, että joku tuomitsisi siitä, etten kertonut raskaudesta, mutta näiden lähimpien kanssa jaan kaiken -- myös tämän. Muille sukulaisille kerron sitten lähempänä joulua, jos kaikki sujuu kuten pitää. Mietin, että joululahjatkin voi kuitata tänä vuonna kätevästi jollain "Sinusta tulee isomummi/eno"-tyyppisillä lahjakorteilla :D
 
Heippa ja kivaa uutta viikkoa munki puolesta :)

Mulla pikkusen viikonloppuna helpotti menkkamaiset kivut ja alaselän särky - mutta tilalla tuli kammottavan arat rinnat (!!!), väsymys ja pieni kuvotus. Huono olo tulee aaltomaisesti, että tällä haavaa ei onneksi sentää koko aikaista ole.

Sitä mietin, kun mulla on tosi herkkä vatsa normaalistikin niin nyt oon huomannut, että pyöräillessä semmosella kaupunkimaasturilla mun vatsa menee ihan sekasin. Jotenki se ajoasento on semmonen, että maha jää inhasti puristuksiin, vaikka siis mitää mahaa ei vielä olekaa, mutta kumminki. Se turvotus osa :D Ja samoin farkut tuntuu tiukoilta, yhdet piti jo siirtää sivuun. Katsotaan neuvolan jälkeen että pitääkö siirtyä kumppari virityksiin farkuissa vai suosiolla siirtyä kokoa isompaa.

Sikainfluenssa rokotteen käyn hakee keskiviikkona. Inhottaa, kun siitä on liikkeellä niin ristiriitaista tietoa, mutta en vaan jaksa uskoa että siitä ainakaan haittaa olis. Tuntuu paremmalta olla ottamatta riskiä omasta sairastumisesta. Mut silti hankala aihe :S

Tasan kolme viikkoa ekaan neuvolaan!
 
Terveysasemalta annettiin soittoaika omalääkärille kahden viikon päähän :p Ja ilmoitettiin melko tylysti, että "ei tässä nyt kovin akuutista asiasta ole kyse". Kyse siis hoitamattomasta kilpirauhasen vajaatoiminnasta. No, pakko kai uskoa. Tai sit teen kalliin paniikkivisiitin yksityiselle..
 
TAI voikohan naiset olla komeita,ollaan vaan kauniita :heart: plussasin 27.10 ja huusin keskellä keskustaa puhelimeen miehelleni että ME ODOTETAAN VAUVAA!sain aikas mielenkiintoisia katseita :LOL: nyt olen ollut saikulla kovan maha kivun takia ja pään säryn..onkohan muilla ollut kuinka tota maha kipua?pelkään vaan kovasti että kesken menee mutta eihän sille sit voi mitään :(
 
Tuosta kertomisasiasta olen kardemumman kanssa samoilla linjoilla, että ne samat on saaneet tietää, jotka saisi keskenmenostakin. En ole asiasta itse paljoa huudellut, mutta jotkin tutut on kyselleet, että miten meidän tutkimukset etenee ja niille sitten olen sanonut, ettei niitä tarvittukaan. Ja tänään kerroin parille työkaverille, kun ne niin ihmetteli mun väsynyttä ja nuutunutta ulkomuotoni. Porukat ei vielä tiedä, koska haluan antaa tiedon isälleni isänpäivälahjaksi eikä äiti ikinä pystyisi pitämään asiaa omana tietonaan, jos olisi jo kuullut.

Varasin sen alkuraskauden ultran 13.11 ja sitten 20.11 on eka neuvola. Jännittää kyllä se ultra ja se jos siellä ei olekaan mitään kasvamassa. Mulla silloin perjantaina on rv7+0, niin eiköhän ne sykkeet sitten näy, jos on näkyäkseen. Oletteko muut menossa siihen?
 
Kai se on tähän pinoon hypättävä mukaan. Tänään tuli plussa :heart: ja päivä mennyt ihan hymyillessä. Jos joku minut tunnistaa, ei kerrota tästä vielä isoon ääneen.
Ja siis neljäs olisi tulossa, synnäri on Oys ja mammalla ikää 34v.
 
Satuinpa huomaamaan tällaisen viestin kardemummmalle niin pistän eteenpäin ennen kuin se hukkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1559980

(En itse kuulu tähän pinoon, vaikka aika läheltä liippaa kun kesäkuun lopulla la :))
 
Huomenta kaikille...tänä aamuna taitaa olla mun vuoroni panikoida. Oikeastaan se alkoi jo eilen illalla ja jatkuu varmasti seuraavat kaksi viikkoa. Yhtäkkiä alkoi ihan hulluna pelottamaan, että tämä raskaus onkin tuulimuna eikä tuolla masussa mitään kasva. En oikeasti edes keskenmenoa ole missään vaiheessa pelännyt, kun sen ainakin sitten tietäisi, mutta se tuulimuna pelottaa ihan hirveästi. Sitten tyhmänä lueskelin eilen netistä kaikenlaisia keskusteluja, eikä se mun oloani yhtään ainakaan helpottanut. Joku kirjoitti, että tuulimunaraskaudessa hänellä puuttui mahan turvotus ja siitäkös se riemu sitten repesi, kun kaikenlaista muuta oiretta kyllä löytyy, muttei sitä. Huokaus. Siihen ensi viikon perjantaihin on niiiin pitkä aika vielä ja sitten vasta saa varmasti tietää, onko kukaan kyydissä. Se ajatus, että vuoden yrittämisen ja odottamisen jälkeen ei saisikaan tätä lasta, vaan pitäisi alkaa kaikki alusta, tuntuu ihan mahdottomalle. Anteeksi tälläinen omanapainen vuodatus heti aamun alkajaisiksi! Toivottavasti teillä muilla on paremmat mietteet ja olot :flower:
 
Marta, toki saat tänne vuodattaa myös omanapaisia tuntemuksia! Sitähän varten täällä ollaan toinen toistemme tukena! :hug: Mä olen itse kanssa ollut peloissani siitä, että mitä jos tämä onkin tuulimuna? Mulla ei sit taas mitään muita oireita kuin se turvotus ja sekin enimmäkseen iltaisin! En oo vielä edes soittanu neuvolaa. Eikä oo yksityisellä varaa käydä ees alkuraskauden ultrassa. Tää on ärsyttävästi rahallisesti mulle tiukka kuukausi! |O Ja mä oon kanssa tehny sen virhee, että lueskelen niitä kaikkia kertomuksia täällä palstoilla ja tulee kahta kauheempi olo! Nyt oonki päättäny koittaa olla ajattelematta koko asiaa sinne saakka, et on eka neuvola ja ultra. Ellei mitään traagista tapahdu sitä ennen.. Kauheeta ku näin joku yö semmosta untakin, et mulle tuli keskenmeno. Ja viimeyönä näin unta, et olin sektiossa... Mitähä nääki kaikki tarkottaa?

Nii joo, sydämmelisesti tervetuloa kaikille uusille!! :heart: Ihanaa, että meen joukko kasvaa kasvamistaan! :D
 
Kiva,että muitakin täältä Oulun seudulta tähän pinoon on tullut, Liplatus nimittäin. ja minäkin odotan neljättä. :)

Nyt on alkanut epäilyttämään,että voiko enää neljäs raskaus mennä hyvin.. Minulla ei tiettävästi oo ollut keskenmenoja ja tytöt on olleet syntyessään terveitä jne... Nyt odotan huomista,että soittavat neuvolasta ja antavat ajan sinne ultraan, joka on naapurikunnassa. Tarkistetaan tuota laskettua aikaa kun minulla on epäilynä että raskaus ois jo kuukautta pidemmällä.

Eilen kerroin ekalle ihmiselle tästä raskaudesta. Miehen siskolle, miehen lisäksi muut ei tästä oo tienneet.. jos ultrassa on kaikki ok,vois sitten kertoa lapsillekkin tulevasta vauvasta.

Me ollaan kateltu jo vaunuja, että millaiset sitä ostais. Meillä meni kuopuksen vauva-aikana nuo vanhat rikki,jotka saatiin esikoiselle ja sitä ennenkin niissä on nukkunut jo monta vauvaa. Jotku yhdistelmät ostetaan, ite oon ihastunu brion kombiin.. turvakaukalokin ehkä ostetaan uus. Onneks sentään pinnasänky on oottamassa vauvaa, ettei kaikkea isompaa tarvitse ostaa!

sintti rv5+2
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Marta ja Star , itse olen pähkäillyt myös tuota tuulimunan mahdollisuutta, mutta rauhotuin ehkä vähän, kun jossain keskustelupalstalla (tällä tai jollain muulla) näin ryhmän, jonka jäsenillä ei ollut lainkaan mitään raskausoireita :) olivat siis perustaneet sen ihan vaan sen takia. Se helpotti vähän.

Kävin eilen hakemassa sen sikainfluenssarokotteen. Nyt tiedän myös, minne mennä ensimmäiseen neuvolaan :) Ainakaan toistaiseksi rokotteesta ei ole tullut muita sivuvaikutuksia kuin että pistokohta on vähän kipeä, kova ja turvoksissa ja olkavarsi on sen verran kipeä, että sen käden päällä ei halunnut nukkua viime yönä. Päätin lisäksi (saa nähdä miten hyvin se päätös pitää...), etten lukisi enää noita puolesta-vastaan-rokotekeskusteluita keskustelupalstoilta. Tulee vaan paha mieli. Ihmiset ampuu aika kovilla ja syyllistää sekä rokotteen ottajia että sen ottamatta jättäviä. Näköjään me raskaana olevat tunnumme olevan se ryhmä, joka herättää eniten tuntoja. Ja kaikki ei-raskaana olevat tietätävät kaikki asiat meitä paremmin.

Itse ajattelin myös varata yksityiselle alkuraskauden uä:n ensi viikon lopulle. Silloin luulisi saavansa mielenrauhan tuulimunien ym. suhteen. Neuvolasta ei mulle mitään Uä-aikaa edes vielä annettu.

Mukavaa tiistaita teille kaikille!
 
Heipä hei kaikille.
Ekan kerran jouduin moikkaan posliinia aamulla. Heräsin voimakkaaseen aaltomaiseen kuvotukseen ja sitten mentiin. :x Pitää toivoa, ettei tämä jää pysyväiseksi aamun aloitukseski.
Tuota tuulimunaa minäkin olen pohtinut ja niiden oireistoa. Ei auta mennä lukemaan koska siitä saa vaan päänsä hajalle. Vielä pitäisi reilu viikko odotella että päästään kurkkaamaan että onko siellä ketään ja ennen kaikkea onko oikeassa paikassa. En oikein keskenmenoa niinkään pelkää, se tulee jos tulee(vaikka vessareissut ovat vielä tuskaisia) mutta se tuulimuna jostain syystä ahdistaa ja kohdun ulkopuolinen myöskin.
Työkaveri oli saanut possurokotteen ja hänellä oli olkapää ja koko käsivarsi ollut tautisen kipeä koko illan. Mutta otan sen kuitenkin kun neuvolasta saa lapun millä hakea sitä sitten.

Mä kerroin tänä aamuna pomolle. Naama meni hymyyn eli ihan positiivisesti otti hän uutisen. Pakko oli kertoa, että voi hyvällä omalla tunnolla sitten mennä neuvolaan ja ultraan.

Mino ja Pulla 5+5
 
Moi! Tähän menessä kurkku, ketsuppi ja vaalea leipä ovat aiheuttaneet lisäpahoinvointia :S Kaikki ruoka ällöttää ja koko ajan on vellova olotila... Odotan illolla sitä aikaa, milloin pahoinvointi menee ohi :D Ei ole kiva matkustaa bussissa aamuisin, kun valmiiksi on jo paha olo.. Nyt oon suunnilleen 4+4 (laskurin mukaan), oireet on jo nyt aika vahvat, oota kauhulla kuinka oireet paheenee 12 viikolle asti

Ite pelkään kans tuulimunaa ja kohdunulkoista raskautta :( nyt on aika kovat repäisy/menkkakivut. Mies on koittanut rauhoitella mua, sanomalla että kaikki on ihan hyvin. Ehkä stressaan vaan turhaa.. Oottelen just soittoa neuvolasta, terkkari meinas soittaa tänään ajan ekaan neuvolaan.

Tähän mennessä ei olla kerrottu kenellekkään raskaudesta, aattelimme vasta lähempänä vuoden vaihdetta kertoa sukulaisille ja joillekkin ystäville, halutaan varmistua että kaikki on hyvin ( ainakin siihen mennessä )

 
Tervetuloa uusille:) :hug: :heart:

Mulla on kans kauhee pelko että tää menee kesken. En tiedä miks oon sellasen saanut päähäni koska ennen raskautta en ajatellut sitä pelkääväni. Tuosta tuulimunasta ja kohdu ulkoisesa raskaudesta en paljookaan tiiä niin niitä ei osaa pelätä. Ja mulla tuota turvotusta kyllä on alavatsassa ei taida kohta mennä enään normi farkut:) Mut vaikka kuinka yritän ittelleni hokee että jos se tulee pois niin kaikki ei ollut hyvin ja niin oli tarkoitus tapahtua. Mutta ei se oikeen tunnu auttavan:(
Soitin eilen neuvolan tädille, ja kyselin noista alavatsa kivuista, että kuinka normaalia se on. Kertoi että on normaalia, kun kohtu kasvaa, mutta myös virtsaputkentulehdus voi aiheuttaa kipuja. Ja kappas vaan kun mulla oli tulehdus juuri syyskuussa niin se on voinut nyt sit uusiutua raskauden myötä. Ja on yleensä raskaana oleville oireeton tai ainakin oireet eivät ole samanlaisia kun ilman raskautta.
Aamulla vein näytteen labraan ja tulokset kuulen perjantaina. Perjantaina pitäs mennä samalla ottamaan sikarokote. Mutta sitäkin nyt vielä mietin kun ei siitä oikeen tiiä. Kun onko sitäkään tutkittu että mitä se aiheuttaa sille kehityyvälle sikiölle?

Anteeksi tämä omanapaisuus :ashamed: mutta meille mies ei halua vielä kertoa kenellekkään ja tuntuu jotenkin niin pirun yksinäiseltä olla tämän niin ihanan ja toivotun raskauden kanssa:) Miehelle en viitsi kaikkea valittaa.. se kun ei oikeen ymmärrä tätä mun keskenmenon pelkoanikaan. Tai sit alan oikeen suu vaahdossa kertoon sille kaikki valkovuodot ja tulevat synnytykset niin antaisko sit luvan kertoa jollekkin:)

Chili ja toukka 4+6 :heart:
 
Hei vaan kaikki! Sainpas minäkin siirtyä tänne puolelle :D Plussa siis tuli heti eka yrityksellä TAAS :heart: Laskettu aika on 13.7. Tyttö syntyi 10/2007... Oulussa asustellaan..

Vähän jänskättää tän toisen kohdalla, koska nyt tietää mitä sieltä on tulossa :LOL: Toisaalta myös jänskättää tulevat häät syyskuussa 2010, menee vähän suunnitelmat uusiksi kun heti tärppäsi.

Mua nyt alkoi todenteolla mietityttämään tuo sikainfluenssaki... Sitä täällä oulussa jo pyörii, tytön tarhassakin ollu jo :( Meinaatteko ottaa piikin? Kyllä muuten varmaan ottaisinkin mutta raskaus vasta niin alussa.. Jostain luin että rokotukset mieluiten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen...


Copper ja matonen 4 + 0
 
Jännä lukea, kuinka teillä on jo vaikka mitä oireita, joku oli jo pönttöäkin halaillut. Minulla ei muuta kuin väsymystä ja sunnuntaina tuolilta noustessa tuli yksi repaisukipu (josta sit arvasinkin olevani raskaana ja maanantaina sain siis +).
Minulla tämä on siis neljäs raskaus ja en hirveästi osaa pelätä tuulimunaa/keskenmenoa tai sellaista. Edelliset ovat menneet todella hyvin ja siihen kai luotan nytkin. Ainoastaan tuo sikainfluenssarokota mietityttää. Saan sen perjantaina. Ottaako muut sen?
Meillä ei kerrota vielä aikoihin tästä suvulle, ehkä jouluna tai sit jätän asian heidän huomattavakseen, kukin aikanaan. Jotenkin tuntuu, että suku ei enää odota meille lapsia. Tämä kolme vai neljä lasta on vähän sellainen rajapylväs. Suku voi pitää jopa hulluna, ellei vielä tähän mennessä ole ollut sitä mieltä :LOL: Auton joudumme vaihtamaan ja talossakin loppuu huoneet, enää ei ole kaikille omaa huonetta vaan nuorimmaiset menee aikanaan samaan.
 
Laitoin tonne hakusanaksi oireettomuus ja kyllähän sitä näyttäis olevan vaikka kuinka paljon kokemuksia siitä, ettei oireita oikein ole. Ja eihän se oireettomuss täysin pidä paikkaansakaan, koska kyllähän mulla on pahoinvointia ja rinnat tosi kipeät. Mutta mahassa ei mitään tuntemuksia pientä menkkajomottelua lukuunottamatta. Toisaalta ei kai ainakaan ekassa raskaudessa kohdun kuuluisi tässä vaiheessa (nyt menkoista laskettuna 5+4) edes kasvaa ja ehkei se suoranainen tuomio ole, vaikkei mitään turvotuksia olisikaan. Noh, ensi viikollahan sen sitten saa tietää.

Kävin muuten ottamassa tänään sen si-rokotteen ja kysyin samalla sairaslomista, niin hoitaja sanoi, että sairaanhoitopiirillä (olen siis hoitoalalla) on ohjeistus, että raskaana olevat eivät hoida sikainfluenssapotilaita. Se ei ole varsinaisesti sairasloman syy, mutta tehtävien uudelleen järjestämisen syy. Omalla työpaikallani ei kyllä asiakkaat tule paikalle jos ovat kipeitä, koska en suoranaista hoitotyötä tee, mutta pitänee esimieheen olla yhteydessä, että miten sitten jos työkaverit sairastuvat, koska meillä on tosi pieni työyhteisö. Mutta musta toi kertoo jo omaa kieltään taudin vakavuudesta raskaana oleville.
 
Raskauden eka yksityislääkäriasema-paniikkivisiitti CHECK :D

Lueskelin aamupäivän netistä "hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta + raskaus" -googletuksen tuloksia (aina virhe!) ja tännekin joku lukija oli vinkannut, että kandeisi käydä yksityisellä. Ryntäsin sitten saman tien 50 euron hintaiselle, noin viiden minuutin käynnille, jolla ihana lääkäritäti vakuutti, että alkio vasta kiinnittyy ja meillä ei vielä ole niin paljon "yhteistä" (verenkiertoa tms) että alkiodude olisi ottanut mitenkään nokkiinsa tyroksiinitasostani (joka ei edes ole mitenkään kammottavan hälyttävä ). Huomisaamusta alan kuitenkin napsia vajaatoimintaan tyroksiinitabua per aamu, niin mielen pitäisi pysyä tyynenä.

Nyt lupaan rauhoittua ja nauttia. Tehkää samoin! Unohdetaan tuulimunat & kohdunulkopuoleisuudet (en aio edes ottaa selvää, mitä nämä oikeastaan ovat :D ) ja mennään sillä oletuksella, että kaikki on aivan hyvin, kunnes toisin todistetaan. Alkiotkin tykkää onnellisista mamoista ja alkaa kasvaa pontevasti!
 
Liityn joukkoon. Laskettu aika 12.7.2010 :)
Plussasin jo 24/28 kierrosta ....4 testiä tein varmuuden vuoksi :) Tuntuu kuin maha olisi turvonnut ihan silmissä ja turvottaakin!

muokataampas siis, eli kolmas tulossa ja ikää 31v ja OYS
 
Tipu Topakka
No niin nyt on ensiviikolle eka "neuvola" ja ultra :heart:. Olen kovasti pohtinut tota sikaflunssa rokotetta ja nyt se on julistettu täällä ensiksi raskaana olevilta "kielletyksi". Eli Sweitsin jäjillä mennään meilläkin.. Meillä olis tulo jouluksi Suomeen mummilaan ja vähän hirvittää lähteä matkan päälle rokottamattomana.. No, pitää kysyä tolta mun lääkäriltä ens viikolla mitä mieltä se on matkustamisesta raskaana tämän influenssan aikana..

Pahoinvointi on yltynyt ja pari kertaa on melkein pitänyt puhua norjaa :$ Olo muutenkin ihan väsynyt ja veto pois. Ihana olisi vaan pysyä sängyssä peiton alla, kirja ja teekuppi kädessä koko päivä! Vaan nuo kaksi muksua ja työt pitää hoitaa alta ennekuin pääsee lepäämään. Tänään käytiin paikallisessa Baby Centerissä ostamassa palkkio kuopukselle onnistuneesta hammaslääkärikäynnistä. Samalla tuli vilkuiltua vauvan vaunuja ja kehtoja :) Löytyi yksi aivan ihana 4in1 kehto, jota voi käyttää kehtona, sänkynä, baby islandina (sängyn puolikas, jonka saa omaan sänkyyn kiinnitettyä ja näin vauva saa nukkua äidin vieressä olematta kuitenkaan samassa sängyssä ) ja myöhemmin sohvana :heart:

Mitenkähän sitä jaksaa odottaa nämä piiitkät kuukaudet ennen kuin saa pienen käärön syliin?? Kun sais suoraan nopea kelattua synnyykseen :LOL:
 
Meillä on nyt sit eka ultra takana.
Mulla on ollu 4 päivän verran hirveitä kramppeja mahassa jotka on pitkään kestäny ni olin varma että ei ole tää peipi oikeessa paikassa.
Neuvolaan soitin eilen aamulla ja ne sano että pitää mennä yksityiselle tai sitten tavalliselle lääkärill joka sitten kirjottaa lähetteen ultraan.
No lääkäri setä sitten ultraski saman tien ja minä tietty itkeä tihrustin hirveesti ku se näytti että kyllä sielä ihan oikeessa paikassa kasvetaan ja viikot ois 6+1.. sitä en kyl millään voi uskoa kun ovulaatiolaskurilla bongasin oviksen ja sitten mun kierto on säännöllinen 28 päivää... Mutta hyvä juttu jos on jo noin pitkällä...... :D

Eli mun la onki nyt sit kesäkuun lopulla, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää (eli äiti) ni synnytys menee reippaasti kesäkuun puolelle.. Aattelin siis että jos kuiteski täällä olisin.
Vauvan sykettä ei kyllä näkynyt, mutta se toivottavasti näkyy sitten yksityisellä alkuraskauden ultrassa viikon-kahen päästä. :heart: Eihän sen vielä kuulukaan näkyä???
 

Yhteistyössä