Heinäkuun Hurmaajat 2010

Heippa! Meillä olis la 2.7. Takana kaksi keskenmenoa ja pieni enkelivauva. Suurella pelolla tätä pientä odotetaan, onneksi meillä on kaksi ihanaa lasta, jotka vievät ajatukset muualle. Jokaisella vessakäynnillä odotan vuotoa... Ensi viikolla pitäisi käydä hakemassa sika-influessarokote. Taidan ottaa pienemmälle lapselle sen myös, kun kuuluu vielä neuvolan piiriin. 23.11 olisi eka virallinen neuvolakäynti, jos sinne asti selvitään.

omenaruusu ja toivo 4+6
 
Marta, olen ollut lapsettomuushoidoissa ja sitä kautta lääkärini lähetti minut verikokeeseen. Tänään verikokeen arvoista vahvistui, että raskaana olen ihan "viitearvojen" mukaan.
16.11. on ensimmäinen, varhaisultra, jota odotan nyt innokkaasti.
Paljon voimia teille kaikille!
Minusta on mukavaa huomata, että meitä on monta erilaista keskustelijaa tässä pinossa. :flower:
 
No niin chili24, tervetuloa tänne puolelle! :wave: Voi että, muistan tuollaiset oireet, joita sinulla nyt on. Todella outoa, kun mulla ei oo oikein mitään!! No, tänään on ns. normaalikierron mukainen päivä, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa. Mutta tuo plussahan mulle tuli jo KP 24. Ehkä mullekin kerkee niitä oireita vielä tulemaan!

omenaruusu paljon voimia odotukseen! :hug: Teillä on rankkoja kokekemuksia taustalla! Toivotaan todellakin, että kaikki menisi nyt parhain päin! :heart:

Ja tänne ei tänäänkään mitään uutta. Ajattelin lähteä lapsosten kanssa kaupunkiin tekemään isänpäivälahja löytöjä. Ei oo sit pienintäkään aavistusta, et mitä sitä sit oikein ostais. Kaikki ehdtoukset otetaan vastaan (koska luultavasti tämä löytöretkeily jatkuu vielä koko ensi viikonkin)?? :LOL:

Tarvitaanko yksityelle puolelle ultraan silti lääkärin lähete? vai mikä teillä yksityisillä on käytäntönä?
 
Hihhei!
Tänään sitten uskalsin soittaa neuvolaan viikon pihtaamisen jälkeen. Neuvolantäti sanoi puhelimessa tietojen perusteella että viikkoja ois 5+1, mutta ekalla käynnillä sitte kai tarkemmin saa tietää. Ja sen perusteella myös laskettu aika muuttu neljännestä päivästä heinäkuun tokaan. Katsotaan mitä sille tapahtuu :)

Eka neuvola ois 23.11 eli kolmen viikon odotus :)

On tää kyl yhtä kyttäämistä, kun just joka vessareissulla, joita on muuten koko ajan, nii pelkää että verta rolahtaa. Kai tää ajan kanssa helpottaa, ajan neuvolan jälkee ehkä uskaltaa vähä huokaista, jos kaikki on ok.
 
Noista viikkojen laskemisesta sellainen kysymys, että kun mulla viimeiset menkat alkoi 25.9 perjantaina, josta tänään on tasan viisi viikkoa, niin eikös mulla siis tänään ole rv 5+0? Vai olenko ymmärtänyt sen ihan väärin?

Tein muuten toistamiseen testin ja taas sen missä viikotkin. Nyt näytti, että raskaana 3+, kun viime viikolla oli 1-2. Nyt vähän aikaa taas helpompi hengittää :)
 
Heipä hei mammat ja papat!

Ihana nimi löyty pinolle :heart:
En oo päässy kirjottelemaan kun uuden kodin netti ei vielä toimi, nyt onneks äipällä käymässä ja pääsin tännekin. Mun iäks voi lisätä 24 v.

Miehen sisko tossa synnytti ja päästiin katsoo pikku prinssiä viime viikolla.. oli kyllä niin ihana käärö että tippa linssiinhän siinä tuli.. :D
Kerto vaan tää sisko että meijän neuvolan täti on sellanen ketä ei paljoa juttele, ottaa verenpaineet ja muut automaattisesti, siis keskustelemata mistään.. ei kuulemma kauheasti kiinnosta "potilaat". Ja lääkäri ei puhu myöskään, vaan murahtelee vaan ja aina sama laulu että jos jotain kysyy niin vauva on väärin päin jotta pystys kysymykseen vastaa.. :ashamed:
Yksityisellä nää oli käyny ultrassa useamminkin ja aina saivat vastaukset.
Vaikka yrittääki mennä sinne avoimin mielin, niin kyllä potuttaa kun haluis jutella paljon ja kysellä ja saada vastauksia kun on eka raskaus. Mua vielä pelottaa etten saa mitään masennusta kun mulla on masennus tausta. :headwall:

Mies tossa eilen sano ku sängyssä jutskailtiin että mennään vaikka joka viikko yksityiselle ultraan jos siltä musta tuntuu että haluan, että ei ajatella rahaa vaan sitä että mulla ja peipillä on kaikki hyvin. :heart:

Täällä oireina nyt oikeastaan vaan nippailua, ei sitäkää hirveesti kun pidän kokoajan verkkareita ku oon kotona.. Aamusin vähän pyörryttää, mutta ei sen kummempaa.
Vähän jännittää että onko kaikki hyvin kun ei mitään oireita sen enempää ole.
Ai niin..ja palelu on aivan järjetöntä, kynnet kokoajan ihan siniset!

Näin viime yönä unta että tää meni kesken, oli maailman kauhein olo ku heräsin ja itkua tihrustin.. Onneks unet on unta!

Mukavaa viikonloppua kaikille

:hug:
 
Tipu Topakka
Varovaisesti tulen minäkin mukaan :wave: Eilein tein testin (vaikka tiesin olevani ihan ilman testiäkin ;) )ja plussahan sieltä tuli :heart: Omien laskujen mukaan la ois 2.7. Kolmatta kullannuppua odotellaan ja nappasi heti ekasta yrityksestä, mikä oli yllätys, kun noita edellisiä ollaankin sitten tehty pitkään ja hartaasti.
Mulla on ollut jo jonkin aikaa pahoinvointia, huimailua, VÄSYMYSTÄ (aivan karmeaa laatuaan) ja alavatsa on raskaan tuntuinen. Edellisissä raskauksissa on ollut erittäin rajut pahoinvoinnit, joten vähän kauhulla odotan miten tämä raskaus etenee.
 
Ehkäpä minäkin jo uskallan liittyä tähän ryhmään, vaikka kovasti vielä tuntuu epätodelliselta kaikki. Olen 33-vuotias ja odotan esikoistani. Miehelläni on kaksi aikuista lasta edellisestä liitosta. Netissä olevien laskureiden mukaan nyt olisi menossa rvi 5+2 ja laskettu aika olisi 1.7. Helsinkiläisenä mun synnytyssairaala on NKL tai Kätilöopisto. En vielä tiedä tarkemmin. Se selvinnee ajan myötä.

Kotona tein neljä raskaustestiä, kun en meinannut millään uskoa. Ensimmäinen herkkä näytti plussaa, toinen halpistesti näytti miinusta ja kaksi seuraavaa taas plussaa. Keskiviikkona kävin vielä yksityislääkärillä verikokeessa, joka näytti myös plussaa :). Verikokeessa kävin lähinnä sen takia, että saan sen sikainfluenssarokotteen, kun ensimmäinen neuvola on vasta 23.11. ja tauti tuntuu vyöryvän tänne eteläänkin kovaa vauhtia.

Sitä rokotetta mietin pitkään ja hartaasti, mutta kaksi lääkärituttua ja nyt viimeksi se keskiviikon luottamusta herättävä naislääkäri saivat vakuuttuneeksi, että kyllä niin on parempi. Aion mennä maanantaina ottamaan sen rokotteen.

Hirveästi vielä tämä ihmetyttää ja pelottaa, jos kaikki ei menekään hyvin. Jokainen lause tuntuu alkavan: "jos kaikki menee hyvin, niin sitten.."

Onnea kaikille - niin plussanneille kuin yrittäjillekin! Mukavaa tutustua teihin kaikkiin.
 
Vielä tuosta sikainfluenssarokotteesta sen verran, että omaa päätöstäni jarrutti liiallinen roikkuminen lukemassa kaikenmaailman keskustelupalstoja, joissa väitteet perustuivat aika harvoin faktoihin. Varmaan sen epidemian myöhästyminen sai myös ihmiset ajattelemaan, ettei mitään tulekaan ja rokotteen vastustajat ja salaliittoteoreetikot saivat lisää vettä myllyynsä. Jossain vaiheessa alkoi jo naurattaa, kun jotkut kirjoittavat aivan vakavissaan lääketehtaiden salaliitoista tai syntyvyyden rajoittamisesta raskaaana olevien rokottamisella.. Voi miettiä rokotteen sivuvaikutuksia, mutta rajansa kaikella.

Jokaisella on oikeus valita ja päätös ei varmasti ole helppo kenellekään. Silti tulin siihen tulokseen, että ilman rokotetta riskit ovat suuremmat kuin sen otettuani. Nyt kun vielä WHO on kertonut Suomessa käytössä olevan rokotteen sopivan myös raskaana oleville, en jäänyt enää miettimään asiaa enempää.

Kun kysyin keskiviikon lääkäriltä, että mitä hän on mieltä rokotteesta, hän sanoi miettineensä asiaa paljon ja tulleensa siihen tulokseen, että jos olisi nyt raskaana, niin ottaisi rokotteen. Tämä myös toi lisää varmuutta päätökseen.

Tsemppiä muillekin päätöksentekoon - oli se sitten myönteinen tai kielteinen.
 
Varovasti ilmottaudun mukaan :)
la olis 7.7 ja kolmas lapsi =) mulla eka neuvola aika vasta 30.11 :eek: ei millään jaksaisi odottaa sinne saakka... :headwall:
oletteko kertoneet kenellekään raskaudesta jo nyt? mun tekisi mieli kertoa jo kaikille, tai ainakin ystäville :whistle:
 
Tervetuloa joukkoon NELA ja Solnushka =)

Mulla on kans neuvola vasta 30 päivä ja lääkäri 25 päivä. Ihan liian pitkä aika:(
Meillä olis kans la saamaan aikaan:)

Me ei olla vie kerrottu kenellekkään. Tahtoisin kyllä kovasti kertoo kans kavereille, edes. Tarkotus kai on kertoa aikasemmi yksille kavereille keitä ollaan kummeiks sit ajateltu mut en tiiä uskaltaako vie. Tuleville mummuille ja papoille olis hyvä joulu lahja kun tuo keskenmenon riski vähenee just tossa joulun tienoilla:) Mä en kyl voi mennä äitini kans saunaan ennen sitä ku se kyllä musta huomaa että odotan:)

Me ollaan kans mietitty tuota rokotetta ja kyllä mä sen varmaan tulen ottamaan. On se kuiteskin parempi niin kun kuiteskin työskentelen päiväkodissa ja sielä kaikki taudit jyllää niin miks ei tämäkin.


Solnushka Miten sä sait ne rokotteen näin pian? Mulle ei neuvolan täti siitä puhunut mitään kun aikaa soitin. Ja sieltä tulleissa papereissakaan ei ollut mitään tietoo asiasta. Onkohan meidän paikkakunnalla sitten erilainen käytäntö.
 
Toissapäivänä tein plussatestin, kääk. Raskautuminen tapahtui ikään kuin puolivahingossa, hazardiehkäisyn tuloksena. Eli ei aivan shokkikaan ollut. Ihmeellistä, iloista ja aika sokeeraavaakin.
En tajua näistä hedelmöittymis-ovulaatio-rv-asioista yhtään mitään (osasin sentään jo kirjoittaa lyhenteen "rv"!). Vikat menkat alkoi 28.9. ja tiedän että The Yhdyntä tapahtui 13.10. Kertokaa ny sitte, että mitä tää tarkoittaa. Oisko raskausviikko 5 käynnissä? Ja laskettu aika ehkä 6.7.2010. Olen vielä hetken 28vee ja lapsonen ois ihka ensimmäinen.
 
Tervetuloa taas uudet palstalaiset:)

Kardemumma Pistä googleen hakusanaks raskauslaskuri niin pääset laskeen päivät oikein. Ja selviäähän ne tuolla neuvolassakin.
Ittelle vielä tää kaikki on ihan ihmeellistä eikä oikein pysty todeks uskoon.

Tänne vaan kirjotteleen niin kyllä niistä asioista sit oppii:) niin mulle on käynyt.
 


Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
Solnushka Miten sä sait ne rokotteen näin pian? Mulle ei neuvolan täti siitä puhunut mitään kun aikaa soitin. Ja sieltä tulleissa papereissakaan ei ollut mitään tietoo asiasta. Onkohan meidän paikkakunnalla sitten erilainen käytäntö.
Kysyin asiasta varatessani aikaa neuvolaan. Ei sitä rokotetta sieltä mitenkään tarjottu - taisivat olla itsekin vielä aika sekaisin rokotusjärjestelyistä. Kysyessäni mulle kerrottiin, että Hgissä aloitetaan raskaana olevien rokottaminen 29.10. ja pistävät kyllä niin kauan kuin halukkaita riittää. Mulle vaan sanottiin, että jollain pitäisi todistaa olevansa raskaana, jos haluaa tulla rokotettavaksi ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Luulen siis, että kannattaa olla itse aktiivinen asian suhteen ja kysyä neuvolasta. Maanantaina siis vasta olen menossa.
 
Marika75s
Täällä on kans kaks viikkoa jännitetty, joten ilmoittaudun mukaan Heinäkuun Hurmaajiin.

Ensimmäinen olis tulossa vuoden yrityksen jälkeen, laskettu aika netin laskureiden mukaan 30.06. Ajattelin kuitenkin, että jos kavereiden raskauksista jotain voi päätellä niin on todennäköisenpää, että lapsi syntyy heinä- kuin kesäkuussa.
Ikää mulla on 34 vuotta, ja synnytyssairaala varmaankin Hyvinkää.
Ensimmäinen terkkarikäynti olis 24.11., ja ens viikolla pitäis kysellä vähän rokotteen perään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
Me ei olla vie kerrottu kenellekkään. Tahtoisin kyllä kovasti kertoo kans kavereille, edes. Tarkotus kai on kertoa aikasemmi yksille kavereille keitä ollaan kummeiks sit ajateltu mut en tiiä uskaltaako vie. Tuleville mummuille ja papoille olis hyvä joulu lahja kun tuo keskenmenon riski vähenee just tossa joulun tienoilla:)
Me kerrottiin muutamille kavereillemme, että yritystä on ollut, mutta tärppäämisestä ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle (ainakaan mun tietääkseni =)). Äidilleni ajattelin pistää ultraäänikuvan kehystettynä joululahjapakettiin, jos vaan päästään ultraan ennen joulua. Sen jälkeen tästä luultavasti tietääkin jo koko suku, jos tämänhetkisestä mummokuumeesta voi mitään päätellä. ;)

Laskettu aika meillä on 7.7. ja synnytyssairaala on ilmeisesti TAYS, jos synnytys heinäkuun puolelle menee. Vaimo on kyllä aikaisempien raskauksien perusteella sitä mieltä, että kesäkuun puolella tämä juniori maailmaan putkahtaa. Siinä tapauksessa synnytyssairaala saattaa olla VAS.
 
Tervetuloa kaikille uusille!!! :wave:

Mä olen kertonut tasan yhdelle ihmiselle, mun parhaalle ystävälle, joka saa tiedon aina kaikista käänteistä ensimmäiseksi! :heart: Se on kyllä ihanaa, että elämässä on sellainen ihminen, kenen kanssa jakaa ilot ja surut ja jännitykset yms. olotilat! :heart: Kuulosti siltä, että nyt jyrätään miehen yli :LOL: mutta siis toki ekana tulee oma mies ja sen jälkeen hyvänä kakkosena tämä ystävä! =)

Tässä kun on kolmisen vuotta ollut kotosalla lapsien kanssa, sain taas yllätyksekseni huomata, miten ihanaa se onkaan, kun tili tulee ja menee samana päivänä! :kieh: Vaikka miten yrittäisi pitää laskut ja ostokset kurissa, tulee aina joku extrameno. Huoh! No, mutta en valita kyllä silti! On ihanaa, kun on saanut viettää näin paljon aikaa omien lapsiensa kanssa ja oma pääkin kestää tätä hyvin! Vois sanoo, et tää on vähä niinku mun juttu oikeastaan! :D

En voi ymmärtää kyllä, et mulla EI OLE vieläkään oikein mitään raskausoireita. Ainoot mihin oon kiinnittäny huomioo on:
Seksiä ei tee juurikaan mieli, väsyttää normaalia enemmän ja ISO turvotus iltaisin! Muilla vastaavaa?

Tälläistä tällä kertaa... :wave:
 
Uusi ilmoittautuu mukaan :wave:

Itse olen 29v kolmen lapsen (2004,2006,2008) äiti eli neljättä nyt sitten odotellaan. Laskurin mukaan LA 6.7.2010. Synnärinä tulee olemaan MKS.

Itse käytin riskiryhmään kuuluvaa esikoistani pandemiapiikillä perjantaina ja samalla reissulla kysyin miten raskaanaolevien rokotteet. Kerroin olevani 95% varma että olen raskaana (plussatestin tein seuraavana aamuna) ja hän sitten laittoi piikin saman tien. Rokotteesta ei tullut muita oireita kuin vain pistokohdan kosketusarkuutta. Ei päänsärkyä, ei lihassärkyä, ei mitään muita oireita. Neuvolaan soittelen tänään kun pääsen töistä..
 
Noista oireista, mulla ei mitään muuta kuin väsymys, jatkuva vessa hätä mut ei kuitenkaan öisin. Alavatsa pömpöttää koko ajan... :whistle:
Olen itse ihan kahden vaiheilla otanko rokotteen vai en ja tänään olisi aika rokotukseen mutten vieläkään ole varma annako pistää vai en.... ehkä päätös tulee sitten neuvolassa :headwall:
nii mulla ikää 25v ja synnytyssairaala olis koks, tai nykyäänhän se vissiin kyks...
 
Hei! Ilmottautuisin ihan varovasti mukaan :) Tein positiivisen raskaustestin 1.11, vaikka ennen testiä jo tiesin olevani raskaana, sen verran oireili jo:D kaamee pahaolo, vilu, kipeät rinnat, närästys ja VÄSYMYS, vessassa laukkominen :kieh: Nukun melkeein istualtaan :D Laskurin mukaan laskettu aika olisi suunnilleen 10.7.2010. Soittelin tuossa neuvolaan joku aika sitten ja eka neuvola aika olisi 2 - 3 viikon päästä :heart:
Olen 21 (vauvan syntyessä 22), tuleva juniori on esikoinen ja synnytyssairaala mahdollisesti olisi OYS.
Aattelin käydä apteekissa hakeen muutaman raskaustestin :D En vieläkään usko että oon paksuna :)
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa kaikki uudet :flower: Päivitykset vähän kesti, kun olin viikonlopun reissussa ja oma kone ei oikein toimi. Ei kestä hermo sen kanssa alkaa sähläämään.

Oireitakin taitaa alkaa pikkuhiljaa hiipiä tänne suunnalle. Viime viikon ihmettelin aivan poikkeuksellista piretyttä, mutta nyt se on muisto vain. Viikonloppuna alkoi väsymys ja nytkin olen ihan silmät ristissä töissä, vaikka yöllä nukuin 9h ja eilen päikkärit. Rinnat edelleen tosi kipeät, etenkin iltaisin..aamulla sen suhteen vähän helpompaa. Tänä aamuna oksensin ja olo on muutenkin tosi vetämätön. Koko ajan pitää olla jotain syömässä ja piti käydä ostamassa pari kiloa erilaisia hedelmiä, kun muuten saa sen "sallitus" 10 kilon painon nousun aikaan jo ennen joulua. Ja nenä on ehken aavistuksen herkempi, eien sitä mietin, kun laitoin rasvaa saunan jälkeen ja siinä oli ihan erilainen tuoksu vivahde kuin aikaisemmin. Että sellaista tänne.
 
Marta: Mulla on toinen tulossa. Esikoinen 05 syntynyt.Tämä täsmennyksenä.

Tervetuloa uudet!

Sain neuvolan ja alkuraskauden ultrat varattua. Ultra on 12.11 ja neuvis 13.11. Näkee onko siellä ketään ja onko hän oikeassa paikassa.

).( Rinnat ovat kovat ja pahkuraiset ja levinneet KAINALOON! :ashamed: :eek: :LOL: Hei ei niiden sinne pitänyt kasvaa :LOL: Muutoin olen nukkunut huonosti, heräilly yöaikaan( täysikuu) ja se väsymys.Se on armoton. Ellotusta on ollut aika ajoin mutta onneksi vain lievänä. Huomaan että ennen löysät farkut kiristää mahan kohdalla. Edelleen vessareissut ovat tuskaisia..valkkaria esiintyy.

Miten muilla on viikko startannut?
 

Yhteistyössä