Heinäkuun Hurmaajat 2010

Aapua, kauheeta kun oikeesti pelottaa ihan hurjan paljon että kaveri tippuu kyydistä pois! Eilenkin illalla oikein itkua tihrustin, kun niin kovasti pelotti. Jestas sentään. Ei kai tässä auta muuta kun luottaa että matkalainen pysyis. Mutta silti pelottaa, kun ajattelee sitä surua ja pettymystä mikä siitä sitten seuraisi..

Oli pakko vähän purkaa mieltä ennen ku suuntaa tonne sateiseen päivään :)
 
Mä tilasin eilen vielä kaksi uutta testiä, ja tänään ne toivottavasti tulee postissa, ja pääsee testailemaan uudestaan.. Tuli vaan sellanen olo,että pitää vielä varmistaa toisella testillä, kun tein sen testin maanantai-iltana ja pissa ei ehtiny olla rakossa kun sen 1,5tuntia mutta silti oli ihan selvä viiva siinä.

Mulla on oireina ollut rintojen arkuus ja kasvaminen, piti siirtyä isompiin liiveihin.. oikeestaan mulla jo kuukauden on ollut rinnat arat ja pienemmät liivit on puristaneet, siksi oonki miettiny,että jos raskaus onki kuukautta pidemmällä.. Pitänee huomenna soittaa terkkarille ja kysyä,josko pääsis ultraan tarkistuttaan tilanteen.. että millä viikolla sitä ollaan oikeesti. Huonovointisuutta on välillä,mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä ja ruoka ihan hyvin maistuu. Mutta makeeta ei tee yhtään mieli, kahvikin on vielä mennyt hyvin alas..

Minulla on synnytyspaikkana Oys, ja ennestään on 3 tyttöä, -02, -03 ja -06 syntyneet. Sitäkin olen miettiny,että kuinka kauan pystyy tän raskauden salassa pitämään, lapset varmasti pian alkavat tajuamaan asioita, ja kun saavat tiedon että äidin mahassa on vauva, niin kertovat asiasta kaikille, jotka haluavat kuulla :D

lähtee ripustamaan pyykkejä,

tintti rv4+3
 
Kiva lukea muiden fiiliksiä täältä!

Mulla on kyllä niin epätodellinen raskausolo. Siis ei oikeesti mitään kunnollisia oireita. En usko tätä kyllä todeksi ennenku oon ite omilla silmilläni nähny, että tuolla vatsassa oikeesti on joku! Jännittää odotella kyllä sitä ekaa virallista ultraa. Oon miettiny kanssa, että josko sitä menis yksityiselle kattomaan tilanteen jossain vaiheessa. Mut mulla ei oo hajuakaan, että mitä semmonen lysti mahtaa maksaa. Ja kun tuolla yhden yksityisen lääkäriaseman sivuilla luki, että ultraan tarvitaan lääkärin lähete. Tarvis varmaan soittaa ja kysellä hiuka, et miten näissä tilanteissa siellä toimitaan...
Oon kanssa miettiny, et miten voin saada niin selkeen tuloksen jo 24 kiertopäivänä ja testi näytti, et ovulaatiosta on 2-3 viikkoo.. ku sitten se hedelmöittyminen on mulla tapahtunu kyllä aiemmin, ku 16 päivä...

Voi vitsit. Tää on kyllä jännin raskaus ikinä! :D

Takana mulla kaksi raskautta. Aiemmin syntyneet poika -06 ja tyttö -08.

Niitä nimiehdotuksia olis kyllä varmaan jo kohta syytä laitella, et saadaan oikein kunnon pino päivitysten kera käyntiin.
Ensimmäinen ehdotus multa vois olla vaikka:
HeinäkuunHurmaajat2010 tai HeinäkuunHurmurit2010

Keksimisen iloa kaikille!

:wave:
 
minusta HeinäkuunHurmaajat kuulostaa hyvältä.

minä kävin terkkarilla äsken koska halusin keskustella sikarokotteesta,
täti sit kertoi asiasta ja samalla kirjoitti neuvolakortinkin jo, tuntui kauhistuttavalta se jo nyt saada, kai se on uskottava et raskaana ollaan ja luotettavaisin mielin nyt vain olla.
myöskin 6.11 menen sitten lääkäriin ja sielä ultrataan ja katsotaan et vastaako viikot suurinpiirtein :heart: jänskää!

 
Minä kanssa annan ääneni HeinäkuunHurmaajille 2010.

Tein tuossa uusinta testin ja plussaahan se näytti. Huomenaamulla meinaan soittaa neuvolaan, pitäs kysellä tuosta sikarokotteestakin... Me päätettiin,että otetaan se noilla lapsille, kun kaksi vanhinta sen taudin nähtävästi tuo mukanaan koulusta. Nuorintahan minä hoidan kotona, ja seki on jo päätetty aikoja sitten että lapset hoidetaan kotona tuonne 3vuotiaiksi asti..onneks se on mahdollista :)
 
No siinä vähän alustavaa etusivua...laittakaahan te, jotka listasta puututte, laskettu aika (edes suuntaa antava) niin lisään sitten oikeaan kohtaan. Ja mitäs muuta haluisitte tietoihin? Omaa ikää? monettako odotetaan? synnytyssairaalaa? Päivittelen sitten sitä mukaa, kun tietoja tulee.
 
Heii tässä mun tietoja, mikäli kaveri pysyy kyydissä mukana :) kovasti sitä toivotaan nyt!

Eli laskettu ois 4.7 laskujeni mukaan, esikoinen olisi, KOKS olisi synnytysairaala luultavasti riippuen tuleeko muutto tässä raskausaikana vai ei ja oma ikä 21 :)

Ja ihana nimi ketjulle tuli!
 
No niin, sinnehän se otsikon nimi sitten pärähti komeilemaan! :D

Mulle saa päivittää ainakin iäksi 23.v. ja 3.vauveli odotuksessa. :heart: Synnytyssairaalana on SatKs

Mä en yleensä pelkää mitään tauteja/sairauksia, mut nyt täytyy kyllä sanoo, et hiukan on alkanu tuo siainfluenssa pelottamaan. Itse oon sairastanu koko elämänhistoriani aikana 2 kertaa oksennustaudin, yhden angiinan sekä yläasteen aikana 2 nuhakuumetta. Nyt en ookkaa ollu pitkään aikaan kipeenä, joten kai se on sit tuo sikainfluenssa, jonka mä seuraavaks saan! :eek: Mä haluun välttää myös rokotetta, mut silti en osaa ajatella, et kumpi on oikeesti parempi vaihtoehto. Siis ottaa rokote, vai sairastua siihen, JOS niin sattuu käymään. Tietääkö joku, rokotetaanko ees alle 12 viikolla raskaana olevia?

Harrastatteko muuten kukaan mitään? Ihan mielenkiinnosta kyselisin! :)
 
Star86 eilen just soittelin rokostusasiasta, kun meille työn puolesta ne ensi viikolla tulossa. Kyselin asiaa ko.asian vastuuhoitajalta ja tämän keskustelun perusteella (tai no se oli se viimeinen niitti) päätin ottaa rokotuksen. Laitoin riskit puntariin ja tulin siihen tulokseen, että sairastumisen riskit ja haitat on suuremmat kuin rokotteen. Virustaudit raskauden aikana, kun ei yleensäkään ole kovin hyvä juttu. Luin myös mielenkiintoisen nettikolumnin Duodecimin uudesta verkkolehdestä ja siinä sanottiin rokotuksesta ja raskaudesta seuraavasti:

"Odottavan äidin ensisijainen ja oikea tarve on suojella syntyvää lastaan. On tärkeää, että odottajat saavat oikeaa, oikeisiin mittasuhteisiin asettuvaa tietoa. Odottavat äidit ovat pandeemisen influenssan suhteen riskiryhmä. Mahdollisuus joutua influenssan vuoksi sairaalahoitoon, kuollakin, on selkeästi muita samanikäisiä suurempi. Jos äiti on sairaalahoidossa tai jopa respiraattorissa, altistuu vauva paljon useammille kemikaaleille kuin äidin ottaessa rokotteen. Sairaan äidin vatsassa ei ehkä muutenkaan ole kovin mukavaa. Rokotteen aikaansaamat vasta-aineet ehtivät istukan kautta syntyvän lapsen suojaksi.

Perin irrationaalinen on vaatimus, että adjuvantillista rokotetta ei saisi antaa raskaana oleville naisille, koska sitä ei ole aikaisemmin annettu raskaana oleville naisille. Koska sitä ei voisi antaa ensimmäisellekään, ei sitä voisi antaa koskaan kenellekään. Vastaava rokote on testattu eläimillä, ja haittoja raskauden kulkuun ei ole havaittu. " Kirjoittaja on HYKS:in
Lasten infektiosairauksien erikoislääkäri Eeva Salo.

Rokotteen saa mihin aikaan vain, ja influenssarokotteet kai yleensäkin annetaan myös ekan kolmanneksen aikana. Eikä rokotteessa käytetä elävää virusta, eli ei siis aiheuta mitään "pikku influenssaa".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili24:
Apuvaaa!!

Tein puol neljän aikaan testin ja se näytti haaleeta plussaa:)
Mut en silti uskalla toivoo mitään ku tänään menkkojen olis pitänyt alkaa.. meinaan tehä huomenna aamulla vie uuden..

Jotenkin oon vaan niin epätodellinen olo.. Kokoajan käy tarkistaan et alkoko menkat vai ei.. ja tietty pelottaa et jos ne alkaa..
Mä kävin muuten kattoos sitä sun plussatestikuvaa, ja kyllä se ihan selkee plussa on. Mulle tuli ihan samanlainen tulos, ku aloin odottaa tota nykyisin 1.v.7.kk neitiä! :) Niin että onneksi olkoon! :flower: :heart:
 
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=dlv00138&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_member=

Tässä vielä linkki ko. kirjoitukseen, jos jotakuta kiinnostaa. Se on terveysportin sivu, mutta kai sinne linkillä pääsee ihan kotikoneellakin. Itse olen nyt työkoneella, josta pääsee sinne suoraan.
 
Marta, Kiitos infosta! Täytyykin todella ottaa mietintään tää rokotusasia! Mun ystäväni Ruotsissa (raskaana) on saanut tän rokotteen ja hän ei oo vielä kertonut muita haittavaikutuksia, kuin käden kipeytyminen muutamaksi päiväksi. Toinen kaveri sai Helsingissä (ei raskaana), kun on siellä sairaalassa hommissa ja hänelle iski päivän mittainen KOVA päänsärky, mihin ei kipulääkkeet auttaneet, myös käden kipeytyminen, mut ei muuta.
 
Hei taas kaikille!
Hieno nimi ketjulla! :)
Mulla olis laskettu aika 30.6., esikoinen ja olen itse 28v.
Kävin hcg-verikokeessa.. Oisko kellään vinkkiä, mistä vois bongailla suht luotettavat viitearvot? Sain tuloksen itselleni jo, mutta en ole vielä lääkärin "analysointia" saanut...
Raskauden aikainen pahoinvointihan on hyvin yksilöllistä, mutta missä vaiheessa raskautta se yleensä mahtaa alkaa? Oireita tässä kuulostelen. :) Mulla oireina on vähän rintojen arkuutta ja väsymystä. Välillä tulee kiertävä olo, mutta en ole varma, johtuuko se nälästä vai odotuksesta.
 
Mut voi poistaa tuosta taulukosta, maha on ollut kovasti kipeä haamusta asti, ja ruskea vuoto alkoi haamun testaamisen jälkeen, ja nyt se on vain yltynyt. Tein tänään uuden testin, ja se oli oikein tyylipuhdas nega. No, toivottavasti pääsen perustamaan elokuun pinoa =)

Onnea teille kaikille odotukseen! :hug:
 
Mulle voi lisätä tuonne etusivun listaan iäksi 27v, tosin vauvan syntyessä oon vuotta vanhempi.

Aika jännä juttu,että plussatestin tehtyä ei oo enää ollu noita menkkamaisia mahanjomotuksia, ehkä se oli jotain jännitystä että alkaako ne menkat vai ei... hyvä niin, ne ei oo oikein kivoja, kun sitten pelkää jos se vuoto alkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulie:
Hei taas kaikille!
Hieno nimi ketjulla! :)
Mulla olis laskettu aika 30.6., esikoinen ja olen itse 28v.
Kävin hcg-verikokeessa.. Oisko kellään vinkkiä, mistä vois bongailla suht luotettavat viitearvot? Sain tuloksen itselleni jo, mutta en ole vielä lääkärin "analysointia" saanut...
Raskauden aikainen pahoinvointihan on hyvin yksilöllistä, mutta missä vaiheessa raskautta se yleensä mahtaa alkaa? Oireita tässä kuulostelen. :) Mulla oireina on vähän rintojen arkuutta ja väsymystä. Välillä tulee kiertävä olo, mutta en ole varma, johtuuko se nälästä vai odotuksesta.
http://metku.net/~pesu/faq.php

Hei!
Tuossapa tuulielle joku linkki missä on vähän tietoa noista hcg-arvoista...

Itse täällä vähän kurkkimassa josko pääsisin tänne vähän ajan päästä :)


Raitakissa harmi että noin kävi :( minullakin kävi samoin syyskuussa :'(

Tarrasukkia teille kaikille!!
 
Raitakissa :hug:

amati: kiitos linkistä. Toivottavasti pääset tänne pian!
Hcg-arvon perusteella olen vahvasti raskaana. Niinkuin olen kauan toivonutkin. Tänään tavoittelen tohtoria, niin että pääsisin pian varmistelemaan, että pienokainen on varmasti kohdussa ym.

Mukavaa torstaita kaikille! :)
 
tuulie määrättiinkö sulle toi veritesti ihan automaattisesti, vai oletko itse sitä pyytänyt? Mä mietin, josko olisin pyytänyt yhdeltä tutulta lääkäriltä, että olisi laittanut mulle lähetteen, mutta toisaalta se ei kuitenkaan kerro, onko matkalainen oikealla paikallaan ja kahden viikon päästä pääsisi jo siihen alkuraskauden ultraan.

Kamalan hitaasti menee aika. Yritän tsempata itseäni sillä, ettei ole mitään vuotoja eikä toispuoleisia kipuja, mutta pientä menkkajomottelua kylläkin. Rinnat kipeytyy koko ajan enemmän ja pahoinvointiakin alkaa tulla, että kai siellä kohdussa sitten jotain tapahtuu kuitenkin. Huomenna ajattelin tehdä vielä toisen testin, niin josko sitä sitten saisi omaa päätä vähän rauhoittumaan.
 
heipä hei.
Saisinko liittyä tänne?
Ollaan miehen kanssa 37 v ja ensimmäistä yhteistä odotellaan.Kummallakin on yhdet lapset entisestä liitosta. Laskettuaika on synttäripäiväni eli 1.7.2010 ja synnytysairaala Jorvi.

Vessareissut ovat vielä tuskaa kun menkkoja pelkää alkavaksi vaikka ei mitään oireita siihen suntaan ole. Tein viime viikolla useita testejä mutta viime perjantain viiva oli jo niin vahva että se ihan viivaksi pystyi sanomaan.Nyt en ole testannut kun testit loppuivat mutta ehkä teen vielä kuitenkin yhden varmistustestin. :ashamed:

Tänään poksahti 5+0 ja olen yhä aika hämmentynyt ja epäuskonen.Neuvolaan varaan ajan lähipäivinä ja alkuraskauden ultraan samoin.

Onko teillä ollut jo himoja tai pahoinvointia tms? Mulla uppoaa suolanen hyvin mutta makea yäk, ei mene alas ei sit millään. Rinnat ovat kipeät ja välillä tulee krapula-aaltoja mutta ei varsinaista pahoinvointia vielä.

Mino ja Pulla5+0 (huisia kirjottaa noi luvut!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulie:
Raskauden aikainen pahoinvointihan on hyvin yksilöllistä, mutta missä vaiheessa raskautta se yleensä mahtaa alkaa?
Hyvä kysymys! =) Minulla on kaksi raskautta takana, ja molemmissa tiesin olevani raskaana, kun ilmestyi pahoinvointia. Pojasta pahvoinvointi ajoittui enemmän iltapäivään ja iltaan ja tytöstä taas aamuun. (nämä siis jo ennen plussatestiä, ja testit tein, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa) Tässä raskaudessa ei ole sitten ollutkaan juurikaan mitään oireita ja se kyllä hiukan pelottaa! :eek:

Raitakissalle :hug:

Minotchkin Tervetuloa mukaan! =)

Eipä tässä itsellä kummempia, kuin jännittyneenä vain odotan päivä kerrallaan, että eteneekö kaikki niin kuin pitäisi.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Nimivalinta ei näköjään osunut yksi yhteen tämän pinon kanssa, mutta Yahoosta löytyy nyt ryhmä äideille, joilla on laskettu aika heinäkuussa 2010. Viestit näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

http://groups.yahoo.com/group/hulivilit/

Itse en tuosta tiedä sen enempää, koska olen väärää sukupuolta päästäkseni kyseiseen ryhmään, mutta vaimolleni nuo Yahoo-ryhmät ovat tuttuja jo kahden aikaisemman lapsensa ajoilta. Tämä uusi tulokas on minulle ensimmäinen lapsi ja kieltämättä tässä on tullut leijuttua pää pilvissä maanantaista asti, kun sain itse sen plussaksi osoittautuneen näytteen testata. ;)

Yläasteaikojen aivopesua muistuttaneen ehkäisyvalistuksen jälkeen oli todella vaikeaa ymmärtää, että miksi ensimmäinen yrityskierros ei tuonutkaan toivottua tulosta. Eikä tuonut toinen eikä kolmaskaan. Kolmas kierros menikin mun aloitteesta jo aika epätoivoiseksi väkisin yrittämiseksi, mutta siitä huolimatta ekan kierroksen epäonnistuminen taisi olla kaikista raskain. Neljännellä kierroksella koitin parhaani mukaan olla stressaamatta ja heti näytti sujuvan paremmin, kun testitikkuun kaksi viivaa ilmestyi. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Star86:
Onnea JP-78 teidän plussasta! :flower: Ja minusta kivaa ainakin kuulla odotuksen ajasta myös miehen näkökulmasta. :D
Kiitos, kiitos! Eiköhän tässä tule eteen paljon uutta ja ihmeellistä, vaikka jonkin verran "ammattisanastoa" on ehtinytkin jo oppimaan. :D Eka neuvolakäynti on 18.11. ja tarkoitus on olla mukana kaikessa niin paljon kuin mahdollista.
 
Moikka vaan kaikille=)

Kai sitä vois uskaltautua tänne liittyä vaikka kans todella alussa ollaan. Eli mä oon 25 ja esikoinen olis tulossa (jos vaan pysyy kyydissä) Ja synnytyssairaala olis TAYS Ja mulla olis laskureiden mukaan laskettu aika 7.7.

Tänään soitin sit jo neuvolaankin ku aamulla testist poltteli hyllyssä niin kyllä se nyt jo näytti mun mielestä vahvaa plussaa=) Ensimmäinen käynti neuvolassa olis siis 25.11 ja siihen on ihan tajuttoman pitkä aika :( Hieman houkuttelis käynti kans tuolla yksityisellä mut hinnoista ei sit taas tiiä.

Mulla on ollu ihan kaamee olo nyt alku viikon. Siitä asti ku menkkojen piti alkaa niin on ollu mahassa ihme juilintaa. Ihan ku menkka kivut. Iltaisin todella etova olo vaikka mitään ei tulekkaan ulos mut kaikki hajut yms etoo. Ja oon kyl huomannu senkin et se etovuus menee ohi ku syö. Nyt sit vie lisäks jumalaton alaselkä särky. Ja tietty noita perinteisempiä oireita kuten rinnat arat ja paleltaa ja aamusin tukkonen nenä..

Mut vaikka noita oireita on ja testit näyttää plussaa niin on tätä silti ihan sairaan vaikee tajuta vie=)
 

Yhteistyössä